Zabawa na torze

Rozmowy inne, nie koniecznie o MX-5 ... wchodzisz tu na własną odpowiedzialność.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Sloner
Posty: 108
Rejestracja: 28 gru 2018, 16:29
Model: ND
Wersja: SkyPassion
Lokalizacja: Lublin

14 sty 2020, 15:36

Hej,
chodzi mi ostatnio po głowie wybranie się swoją miatą na tor. Byłem dwa razy na płycie poślizgowej, pobawiłem się trochę z instruktorem, pouczyłem się driftu i nabrałem ochoty na odrobinę adrenaliny. Nigdy nie jeździłem sportowo, nie interesuję się motosportem, a mx5 posiadam krócej niż rok.
Chcę się wybrać na tor w Ułężu. Jakoś raz w miesiącu organizowane są tam treningi, na których miałbym do dyspozycji instruktorów i chętnie z tego skorzystam ale mam kilka obaw z tym związanych:
1. Zgaduję, że zwykłe ubezpieczenie AC nie uwzględni mi ewentualnych szkód na torze. Czy rozszerzone ubezpieczenia są drużo droższe? Czy często zdarza się, że taki laik jak ja rozwala autko na takim treningu?
2. Mam mniej więcej 3-4cm przestrzeni między głową a dachem. Jak wygląda kwestia kasku? Zmieszczę się? :) (jest obowiązkowy) Jak nie będzie padać to top down ale mogę mieć pecha.
3. Jak wygląda taki trening? Wskakujemy na tor i sobie jeździmy po prostu? Może jest tu ktoś biorący udział w tych konkretnych organizowanych przez Driveart w Ułężu?
4. Mój ND to daily i nie planuję w nim żadnych modyfikacji (przynajmniej na razie). Czy taki seryjny nie rozpadnie mi się na torze? :)

Z góry dziekuję za pomoc!
Awatar użytkownika
VooR
Donator
Donator
Posty: 750
Rejestracja: 15 maja 2017, 15:47
Model: NB
Wersja: Miatoza
Lokalizacja: Poznań

14 sty 2020, 15:54

Ad. 1 Wypchniesz za bramę obiektu i stało się na ulicy. Przy sportowej jeździe ZAWSZE MOŻE się coś zdarzyć.
Ad. 2 Na większości obiektów nie pozwoli Ci nikt top-down jechać. Najwyżej se trochę bardziej fotel połóż.
Ad. 3 Różnie na różnych obiektach, musisz dowiedzieć się u organizatora.
Ad. 4 Nie rozpadnie się. Chociaż Ułęż może zjeść Ci opony i pogiąć felgi.

Poczytaj sobie cały dział o Miata Challenge, sporo Ci się rozjaśni.
"A coward dies a thousand deaths, a Souljah dies but once."

Miatoza:
1. Czarna Szóstka - 1999 NB
2. Szarak Torostwór - 2002 NBFL
3. Kafelek - 2016 ND1 ST
4. Cukierek - 2003 NBFL
5. Lifted #4 - 1999 NB/FL
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1768
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

14 sty 2020, 16:08

Zacznij od Silesi lub Jastrzębia. To równe i bezpieczne tory.
Awatar użytkownika
Sloner
Posty: 108
Rejestracja: 28 gru 2018, 16:29
Model: ND
Wersja: SkyPassion
Lokalizacja: Lublin

14 sty 2020, 16:17

Dziękuję za odpowiedzi.

Jeśli dobrze rozumiem to obaj sugerujecie, że Ułęż nie jest najlepszym wyborem na początek?
Jastrząb mam jeszcze relatywnie blisko (do 2h drogi), więc pomyślę ale Silesia oddalony o ponad 400km to trochę za dużo :)
Awatar użytkownika
Zbychersky
Donator
Donator
Posty: 719
Rejestracja: 09 maja 2016, 8:50
Model: ND
Lokalizacja: Kobiór

14 sty 2020, 16:26

Moje jedyne wizyty na torze to właśnie Ułęż, byłem tam dwa razy.

Za pierwszym razem świeżutkim ND, ludzie się trochę dziwnie na mnie patrzyli i pytali czy się nie boję :)

Nie mam porównania to innych torów ale nie uważam go za jakoś super wymagającego. Jedyny minus jaki widzę to że strasznie zjada opony.

Co do kasku to za każdym razem jeździłem top down. Inaczej bym się nie zmieścił a też mam maks 4cm do dachu.

Obie jazdy zaliczałem w ramach złotów, w 2016 zlot Mazdy, w 2019 30lecie MX-5. Wymogu jazdy top up nie było :)
Awatar użytkownika
Hookie
Donator
Donator
Posty: 3401
Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
Model: NB FL
Wersja: 1.8 Memories 2
Lokalizacja: Sosnowiec

14 sty 2020, 17:04

Kopsnij się na pierwszy raz na Silesię z noclegiem - nie będziesz żałował, a i o auto się nie będziesz bał, bo tor szeroki, bezpieczny i wcale nie jakiś super szybki.
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2137
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

14 sty 2020, 17:13

Uważajcie z tym wypychaniem za bramę i oszukiwaniem ubezpieczyciela. Czytałem, że to najniższa kategoria w więzieniu i odsiadka jest jeszcze mniej miła.
Każda ND ma gps, odczytanie historii pojazdu przez ubezpieczyciela raczej jest możliwe...
Awatar użytkownika
Zbychersky
Donator
Donator
Posty: 719
Rejestracja: 09 maja 2016, 8:50
Model: ND
Lokalizacja: Kobiór

14 sty 2020, 17:16

Wojtek Wawa pisze:
14 sty 2020, 17:13
Uważajcie z tym wypychaniem za bramę i oszukiwaniem ubezpieczyciela. Czytałem, że to najniższa kategoria w więzieniu i odsiadka jest jeszcze mniej miła.
Każda ND ma gps, odczytanie historii pojazdu przez ubezpieczyciela raczej jest możliwe...
Pierwsze słyszę, żeby MX-5 zapisywał gdzieś swoją lokalizację :D
Awatar użytkownika
Mattia
Donator
Donator
Posty: 439
Rejestracja: 29 lis 2016, 21:56
Model: NA
Wersja: 1.8, daily, salon
Lokalizacja: Warszawa Bemowo

14 sty 2020, 17:17

fajnie, że się wybierasz na tor :kciuk:
mx5-ki są stworzone do jazdy na wysokich obrotach i przeciążeniach, więc nie obawiaj się o awarię w swoim seryjnym egzemplarzu
najlepiej, jeśli wpadniesz na którąś z rund Miata Challenge
ad 1: nie znam się na AC, powiedziałbym, że uszkodzenia, które warto by finansować z polisy zdarzają się bardzo bardzo rzadko (te które zdarzają się częściej, ale nadal relatywnie rzadko to drobniejsze obcierki, których usunięcie zazwyczaj mało kosztuje)
ad 2: na Miata Challenge kask jest obowiązkowy, a top-up zalecany, ale nieobowiązkowy w modelach nowej generacji; z kaskiem się zmieścisz, ale może Ci być niewygodnie i wówczas możesz jechać bez dachu nawet w deszczu, do kabiny trafią pojedyncze krople
ad 3: jeździ się w kółko z innymi zawodnikami kilka do kilkunastu kółek w sesji (w zależności od długości toru), nieważne czy sesję ukończysz pierwszy, czy ostatni, liczy się o ile krótszy będzie Twój najlepszy czas okrążenia (a ściśle, Twoje 3 najszybsze kółka z całego dnia) od innych zawodników; możesz zabrać jako pasażera bardziej doświadczonych ścigantów, którzy Ci chętnie doradzą, jak lepiej prowadzić auto
ad 4: mx5 jest stworzona do takiej jazdy i choć wszystko się może zdarzyć, to jednak możesz założyć, że nic jej nie będzie; pobierze niewielkie ilości oleju (weź puszkę na dolewki), zetrze klocki hamulcowe (w skrajnych przypadkach do zera w ciągu jednego dnia) i opony, zwłaszcza jeśli pojedziesz na zwykłych drogowych, które się topią szybciej; mimo to wyjazd seryjną ND na tor nie jest ekstrawagancją, ani hardcorem, jest wprowadzeniem auta w jego naturalne środowisko :)
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2137
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

14 sty 2020, 17:18

Wystarczy, że zapisuje lokalizację przy detonacji poduszki powietrznej. To raczej robi.
Awatar użytkownika
Sloner
Posty: 108
Rejestracja: 28 gru 2018, 16:29
Model: ND
Wersja: SkyPassion
Lokalizacja: Lublin

14 sty 2020, 17:29

Co do gpsa to mam zamontowany lokalizator, leasing wymagał. Przy okazji przyszło mi do głowy, żeby sprawdzić umowę leasingowa czy w ogóle mogę jechać na tor :)
Awatar użytkownika
Mattia
Donator
Donator
Posty: 439
Rejestracja: 29 lis 2016, 21:56
Model: NA
Wersja: 1.8, daily, salon
Lokalizacja: Warszawa Bemowo

14 sty 2020, 17:43

Sloner pisze:
14 sty 2020, 17:29
Co do gpsa to mam zamontowany lokalizator, leasing wymagał. Przy okazji przyszło mi do głowy, żeby sprawdzić umowę leasingowa czy w ogóle mogę jechać na tor :)
Ogólne Warunki Leasingu zazwyczaj ograniczają to w taki sposób:
"W przypadku, gdy Przedmiotem Leasingu jest środek transportu, Korzystający nie może bez uprzedniej zgody Finansującego, wyrażonej w formie pisemnej pod rygorem nieważności, wykorzystywać Przedmiotu Leasingu jako rekwizytu, do zarobkowego podnajmu, do jazd wyścigowych, konkursowych i treningowych, do przewozów osobowych lub kurierskich oraz używać Przedmiotu Leasingu do nauki jazdy. W przypadku otrzymania od Finansującego zgody na wykorzystywanie Przedmiotu Leasingu w sposób opisany powyżej Korzystający ponosi pełną odpowiedzialność za prawidłowe ubezpieczenie Przedmiotu Leasingu, uwzględniające sposób jego wykorzystywania."
Awatar użytkownika
TerminatorPi
Donator
Donator
Posty: 1602
Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)

14 sty 2020, 19:27

Wojtek Wawa pisze:
14 sty 2020, 17:18
Wystarczy, że zapisuje lokalizację przy detonacji poduszki powietrznej. To raczej robi.
Raczej wątpię. GPS masz jako element CMU. Za poduszki odpowiada SAS.
Dyzia Bo czerwone są najszybsze
Tylko kierowca jest zielony :-D
Koza team member!
Awatar użytkownika
Sloner
Posty: 108
Rejestracja: 28 gru 2018, 16:29
Model: ND
Wersja: SkyPassion
Lokalizacja: Lublin

15 sty 2020, 11:50

Dziękuję wszystkim za cenne informacje.
Zorientuję się jak wygląda kwestia leasingu, rozszerzonego ubezpieczenia, itd. i zobaczymy co z tego wyjdzie.
Awatar użytkownika
pistenbully
Donator
Donator
Posty: 2091
Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Gdańsk

15 sty 2020, 14:31

Zawsze zamiast oddawać kolejne 5% wartości auta ubezpieczalni możesz przytulić jakąś zgruzowaną NB.
One Miata is never enough, a tak o daily się nie będziesz martwić 8-)
Mydelniczka 10th Anniversary Edition
Rabarbar….....'15 ND Soft Top
Awatar użytkownika
Sloner
Posty: 108
Rejestracja: 28 gru 2018, 16:29
Model: ND
Wersja: SkyPassion
Lokalizacja: Lublin

15 sty 2020, 14:47

Nie mogę zaprzeczyć, że taka myśl pojawiła się przez chwilę w mojej głowie :)
Awatar użytkownika
ace
Donator
Donator
Posty: 562
Rejestracja: 03 kwie 2017, 22:35
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Wrocław

15 sty 2020, 15:53

No to niech kiełkuje, bo za kilkanaście tysięcy można kupić auto gotowe na tor i upalać bez strachu. Ja miałem mega blokadę jak przyjechałem pierwszą miatą. Teraz jak wjeżdżam w beczkę to tylko się uśmiecham i głośno, radośnie wykrzykuję różne słowa nie nadające się do publikacji na forum.
NBFL 1.8 - Blues Beatdown | NC SPEC - Rocambolesco
Tyś tyś?
Awatar użytkownika
Hookie
Donator
Donator
Posty: 3401
Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
Model: NB FL
Wersja: 1.8 Memories 2
Lokalizacja: Sosnowiec

15 sty 2020, 16:55

Również polecam drugie auto. Z jednym, drogim trudno przełamać wiele barier. Pewnie dla osób bardziej majętnych i odważniejszych to nie problem - pisze ze swojej perspektywy.
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

15 sty 2020, 16:59

ace pisze:
15 sty 2020, 15:53
No to niech kiełkuje, bo za kilkanaście tysięcy można kupić auto gotowe na tor i upalać bez strachu. Ja miałem mega blokadę jak przyjechałem pierwszą miatą. Teraz jak wjeżdżam w beczkę to tylko się uśmiecham i głośno, radośnie wykrzykuję różne słowa nie nadające się do publikacji na forum.
Kilkanaście....pffff burżuj. Słuchaj chłopaków - kup sobie gruza, nie będziesz miał tego głosu z tyłu głowy który mówi,żeby hamować trochę wcześniej albo nie cisnąć auta do odcinki.
ND też się da pomykać po torze, tylko musisz wziąć poprawkę że zawsze coś może pójść nie tak.
na pytanie ile ryzyka jesteś w stanie zaakceptować musisz sobie sam odpowiedzieć
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1768
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

15 sty 2020, 19:57

Wojtek Wawa pisze:
14 sty 2020, 17:18
Wystarczy, że zapisuje lokalizację przy detonacji poduszki powietrznej. To raczej robi.
Dlatego zdejmujemy tablice i odłączamy systemik :lol:
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1768
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

15 sty 2020, 19:59

Hookie pisze:
14 sty 2020, 17:04
Kopsnij się na pierwszy raz na Silesię z noclegiem - nie będziesz żałował, a i o auto się nie będziesz bał, bo tor szeroki, bezpieczny i wcale nie jakiś super szybki.
Silesia idealna na pierwszy strzał. :D
Awatar użytkownika
AaaA
Donator
Donator
Posty: 611
Rejestracja: 24 sie 2014, 20:56
Model: Inny
Wersja: ND2 2.0 Recaro
Lokalizacja: Mladá Boleslav - tak mam też Škode w garażu

15 sty 2020, 21:18

MMRS pisze:
15 sty 2020, 19:59
Silesia idealna na pierwszy strzał. :D
Oby nie doslownie;D
<strike>miata is always the answer</strike>
hadrák is always the answer
bylo NA 1.6 prawie M Edition, potem NBFL 1.8 Phoenix, jest ND2 2.0 SkyFREEDOM Recaro Sport Obrazek zastępczo Toyobaru Obrazek
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1768
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

15 sty 2020, 21:25

AaaA pisze:
15 sty 2020, 21:18
MMRS pisze:
15 sty 2020, 19:59
Silesia idealna na pierwszy strzał. :D
Oby nie doslownie;D
🙄🙄🙄
🏎🏎🏎
😂😂😂
ODPOWIEDZ