Audi TT 8J roadster

Jako alternatywa dla NC? Ktoś coś wie?

Rozmowy inne, nie koniecznie o MX-5 ... wchodzisz tu na własną odpowiedzialność.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
quad
Posty: 45
Rejestracja: 07 sie 2015, 14:47
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: Oslo/Wrocław

01 gru 2019, 18:22

Hej, wiem, że były podobne tematy, ale nie znalazłem żadnego info od kogoś, kto by rozważał TT bez dachu. Może ktoś ma doświadczenie lub się kiedyś przymierzał?

Mam NBFL i szukam czegoś, co jest nowsze, szybsze i bardziej komfortowe na długich trasach. Jeździłem NCFL i niby fajnie, ale aż takiej różnicy nie ma, a koszt zakupu dość wysoki w porównaniu do tego, co mam. Szukam więc czegoś, co mogłoby lepiej spełnić moje wymagania. Pomyślałem ostatnio o TT drugiej generacji z silnikiem 3.2, a więc stosunkowo nieskomplikowana konstrukcja. 2.0 tfsi raczej odrzucam, bo większość ma tylko napęd na przód.

Zalety: szybkość (250km) dźwięk, lepszy komfort, jakość wykończenia, dużo większy bagażnik. Ogólnie wydaje mi się, że za podobne pieniądze oferuje więcej niż NCFL, na które byłem do tej pory nastawiony. Tam raczej w standardzie jest automatyczna klima, tempomat itp., co w NC nie jest regułą.

Wady:
- to Audi, więc odbiór społeczny auta jest całkowicie inny, nie ma całej tej otoczki miatowosci, która bardzo lubię
- quattro w tym modelu jest tylko dołączanym napędem, więc raczej nie zarzuca tyłem
- wyższe koszty utrzymania
- zapewne cięższe i nie tak bezpośrednie w prowadzeniu, ale tego nie miałem okazji sprawdzić, stąd temat, może ktoś coś wie?

Ogólnie rzecz biorąc nastawialem się mocno na NCFL 2.0, lecz ciężko znaleźć coś fajnego z softopem w fajnej cenie, stąd moje rozważania.
2015-2017 | NBFL 2001
2017-2021 | NBFL 2002
2021-teraz | NC 2009
Awatar użytkownika
pistenbully
Donator
Donator
Posty: 2091
Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Gdańsk

02 gru 2019, 15:00

Czy odpowiedzią na pytania, którymi się zadręczasz nie jest BMW 1 (2) Cabrio, R6?
Mydelniczka 10th Anniversary Edition
Rabarbar….....'15 ND Soft Top
Awatar użytkownika
BOMI21
Donator
Donator
Posty: 491
Rejestracja: 26 sie 2017, 12:45
Model: ND
Wersja: SkyFREEDOM/Recaro
Lokalizacja: opolskie

02 gru 2019, 20:36

:fuj:
quad pisze:
01 gru 2019, 18:22
Hej, wiem, że były podobne tematy, ale nie znalazłem żadnego info od kogoś, kto by rozważał TT bez dachu. Może ktoś ma doświadczenie lub się kiedyś przymierzał?

[...]

Ogólnie rzecz biorąc nastawialem się mocno na NCFL 2.0, lecz ciężko znaleźć coś fajnego z softopem w fajnej cenie, stąd moje rozważania.
I wtedy na wątek wpadam ja, cały na biało! Tym bardziej że na OFF TOPIC nie zaglądam, mignęło mi tylko TT przed oczami na głównej stronie.

Miałem TT 8J, przesiadłem się na niego po prawie dwóch latach jazdy NC PRHT 2008.

Moje TT było wersją coupe, czyli dach był stały. Nie zmienia to jednak nic w dalszych rozważaniach i uwagach.

2.0 TFSI, wersja 200 koni, FWD. Chcąc mieć Audi w Quattro dopłaca się tyle że zazwyczaj budżetowo wchodzimy o stopień wyżej i w zasięgu pojawiają się fajniejsze samochody.
Ładne TT 8J zaczynają się od przynajmniej 40 000zł, a mamy w tej cenie wczesną wersję 2.0 TFSI FWD, ale w ładnym stanie i wyposażeniu. Silnik 3.2 to czysty motoryzacyjny masochizm, kupuje się go tylko i wyłącznie dlatego że to VR6 i ładnie brzmi, ewentualnie ma nieco większą moc na papierze. Realnie nie ma żadnych plusów, a jest cholernie ciężki, nierozwojowy, pije ile chce i nie oferuje wcale wiele lepszych osiągów niż 2.0, któremu wystarczy strojenie i mamy 250 km bez wpływu na jego resurs, mając mniejszą masę i spalanie niż w stockowym 3.2.

Ale czy TT 8J to dobry samochód? Myślę że fakt że sprzedałem go po trzech miesiącach będzie dobrym wstępem do wywodu dlaczego jest beznadziejnym samochodem, szczególnie jeżeli jeździłeś MX-5. Przede wszystkim to samochód na platformie PQ35, w zamyśle przednionapędowy, z możliwością dorzucenia napędu na Haldexie. Co to oznacza? Np to że jest to Golf, Octavia, albo nawet Touran z innym nadwoziem. Zawieszenie, skrzynie biegów, układy hamulcowe zostają bez zmian. Mamy też w pełni elektryczne wspomaganie układu kierowniczego, w kontraście do elektryczno-hydraulicznego w MX-5. Ten samochód po prostu nie prowadzi się i nie daje rady w sytuacjach które dla MX-5 są esencją istnienia. Agresywna jazda, zakręty, jazda torowa. Do tego TT się nie nadaje. Układ kierowniczy jest lekki ale jego responsywność jest zerowa. nie masz pojęcia co się dzieje na przedniej osi. Mimo tego że TFSI to najsłabszy silnik w tym samochodzie, będzie mielił przednią osią nawet na suchym asfalcie. Silnik jest umieszczony na zderzaku, co daje koszmarny rozkład masy między osiami. Przód jest dociążony silnikiem, a tył jest cały czas niedociążony. Co to oznacza? Wchodząc w zakręt jak w MX-5 będzie nas próbował wyprzedzić tył samochodu, co zablokuje ESP albo nasz refleks ratując sytuację. Mniej więcej dlatego samochód ma elektronicznie sterowany spoiler. W pierwszej generacji TT zginęło przy takich manewrach parę osób zanim Audi zaczęło montować we wszystkich wyprodukowanych samochodach lotki na klapę. w 8J dali elektronicznie wysuwaną powyżej 120km/h żeby nie szpecić wyglądu samochodu. Haldex? Nie jest zły, ale nie zmieni drastycznie żadnej z opisywanych wad, najwyżej polepszy trakcję przy ruszaniu, ewentualnie w zakrętach. Przy okazji zwiększa masę o jakieś 200-300kg.

Z oczywistych plusów wobec MX-5 NC - osiągi niezależnie od wersji. Najsłabsze TT ma przyśpieszenie do 100km/h na poziomie 6.5 setki, gdzie NC 2.0 ma około 7.9 sekundy. Różnica jest spora. Poza tym wygląd, jakość wykonania, dostępne wyposażenie, wygłuszenie. Silniki są zdecydowanie bardziej skomplikowanie niż w NC i generują koszty. od 2009 roku w górę wszystkie silniki TFSI to śmiertelna pułapka dla portfela - zużywają olej poprzez wadliwe pierścienie tłokowe, naprawa jest ekonomicznie nieopłacalna, zacierają się pompy płynu chłodzącego, wycierają się popychacze pompy wysokiego ciśnienia (przedlift). To jest samochód dobry na trasy, do miasta, na daily. Czasami można się pobawić na obwodnicy, ale w momencie gdy będziemy próbowali bawić się zakrętach okaże się że to zwykły przednionapędowy kompakt i nie daje rady. Moim zdaniem Haldex poprawi sytuację, ale nieznacząco, na pewno nie uzasadniając dopłatę względem FWD, która wynosi ~ 20 - 25 % do dowolnego egzemplarza.

Twoje rozważania moim zdaniem są błędne. NC 2.0 ze wszystkimi opcjami w zależności od rocznika kupisz za 30 000- 60 000, gdzie droższe egzemplarze będą po liftingach które zmieniały, ale niewiele. Można zaryzykować stwierdzenie że od 2005 do 2014 Japończycy produkowali taki sam samochód. Jedyne warte odnotowania różnice to lifting z 2009 roku, który dał zmiany w silniku które nieco zwiększyły jego wytrzymałość. Reszta to kosmetyka. TT zaczyna się od 40 000 zł, egzemplarz 2.0/3.2 z Quattro i w dobrym stanie będzie spokojnie kosztował od 50 000 zł w górę.

Moim zdaniem powinieneś rozważyć MX-5 NC. Jeżeli uważasz że mało jest różnic w kwestiach prowadzenia, to zawsze jest cały rynek zawieszeń, hamulców, modyfikacji....

Co kupiłem po TT? MX-5 NC....... ;)

Napisałem szybko i pobieżnie swoje doświadczenia i obserwacje. Są subiektywne. Nie trzeba się z nimi zgadzać. Jeżeli masz jakiekolwiek pytania to pisz na PW, chętnie odpowiem, prześlę zdjęcia.
Ostatnio zmieniony 03 gru 2019, 6:57 przez BOMI21, łącznie zmieniany 3 razy.
Oględziny / Sprawdzanie MX-5 przed zakupem - generacje NC/ND - kontakt przez PW
Awatar użytkownika
pavlacos
Donator
Donator
Posty: 681
Rejestracja: 12 lut 2018, 9:30
Model: NC
Wersja: Koksed by Five
Lokalizacja: Wrocław

03 gru 2019, 6:44

Dobre podsumowanie. W sumie chyba czyste gti golfa było ciekawsze
Dla wygladu pomyslalbym o brerze spider(niestety nie ma tam busso) lub rcz
Ale jw nc, bedziesz pan zadowolony😇
Motór jest bogiem, Prędkość nałogiem, Tuning zabawą, Freestyle podstawą
Obrazek
Awatar użytkownika
BOMI21
Donator
Donator
Posty: 491
Rejestracja: 26 sie 2017, 12:45
Model: ND
Wersja: SkyFREEDOM/Recaro
Lokalizacja: opolskie

03 gru 2019, 7:09

pavlacos pisze:
03 gru 2019, 6:44
Dobre podsumowanie. W sumie chyba czyste gti golfa było ciekawsze
Dla wygladu pomyslalbym o brerze spider(niestety nie ma tam busso) lub rcz
Ale jw nc, bedziesz pan zadowolony😇
Golf V GTI to dokładnie ten sam samochód co TT 8J, z tym samym silnikiem, ale zdecydowanie mniej fajny w środku i na zewnątrz. Brera jest i była jednym z moich faworytów, ale jedyny dobry silnik z jakim ten samochód był oferowany to 1.75 TBI. Egzemplarzy z tym silnikiem jest bardzo mało a ich ceny powodują że mało kto się zdecyduje na zakup - to w końcu nieco zmieniona Alfa 159, ale za 50 000 zł......

RCZ bym odrzucił ze względu na sam wygląd, ale też markę i żenująco beznadziejny silnik 1.6 THP.
Oględziny / Sprawdzanie MX-5 przed zakupem - generacje NC/ND - kontakt przez PW
Awatar użytkownika
quad
Posty: 45
Rejestracja: 07 sie 2015, 14:47
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: Oslo/Wrocław

03 gru 2019, 17:20

pistenbully pisze:
02 gru 2019, 15:00
Czy odpowiedzią na pytania, którymi się zadręczasz nie jest BMW 1 (2) Cabrio, R6?
Niee, raczej aż tak daleko od roadsterów nie chciałbym odchodzić. ;)
BOMI21 pisze:
02 gru 2019, 20:36
I wtedy na wątek wpadam ja, cały na biało! Tym bardziej że na OFF TOPIC nie zaglądam, mignęło mi tylko TT przed oczami na głównej stronie.
No i wszedłeś i wyjaśniłeś wszystko. Spodziewałem się, że temu jednak bliżej do klimatów MX5, pomijając markę. Ale faktycznie, dużo pokazuje, że jest odwrotnie. 2.0 TFSI to chyba zbyt ryzykowne dla mnie, poza tym napęd na przód przy ciężkim silniku raczej frajdy nie daję. Rozwiałeś moje wątpliwości i przestaję się uśmiechać w kierunku TT wobec tego. Dzięki za bardzo konkretną odpowiedź! :winner:

Cóż, pozostaje chyba jeździć tym co się ma i w międzyczasie cierpliwie szukać fajnego NC. Hothatche i inne auta z dachem niestety mają... dach, więc to je skreśla z mojej listy. Czyli krótko rzecz biorąc przy moich wymaganiach nie ma dużej alternatywy dla MX5. ;) Swoją drogą nad Brerą też myślałem, ale są za drogie w stosunku do tego, co oferują.
2015-2017 | NBFL 2001
2017-2021 | NBFL 2002
2021-teraz | NC 2009
Awatar użytkownika
BOMI21
Donator
Donator
Posty: 491
Rejestracja: 26 sie 2017, 12:45
Model: ND
Wersja: SkyFREEDOM/Recaro
Lokalizacja: opolskie

03 gru 2019, 17:48

quad pisze:
03 gru 2019, 17:20
[...]
No i wszedłeś i wyjaśniłeś wszystko. Spodziewałem się, że temu jednak bliżej do klimatów MX5, pomijając markę. Ale faktycznie, dużo pokazuje, że jest odwrotnie.
[...]
TT kupiłem jako odskocznię po NC, który mi się znudził i zacząłem szukać czegoś innego. Przy pierwszym kontakcie wrażenie było świetne - samochód się prowadzi lekko i pewnie, w porównaniu do NC przepaść w osiągach, wyposażeniu i wygłuszeniu jest niemożliwa. Wady wychodzą po pewnym czasie - przy agresywnej jeździe pojawi się szuranie przednimi kołami przy przyśpieszaniu, torque steering (wyrywanie kierownicy przy przyśpieszaniu), podsterowność w zakrętach, nadsterowność przy agresywnych manewrach. To nie jest samochód który można porównywać wprost do MX-5, bo to jest całkowicie inna konstrukcja i najlepiej się spisuje tam gdzie MX-5 nie daje rady - i w drugą stronę.
quad pisze:
03 gru 2019, 17:20
[...]
2.0 TFSI to chyba zbyt ryzykowne dla mnie, poza tym napęd na przód przy ciężkim silniku raczej frajdy nie daję.
[...[
2.0 TFSI nie można też demonizować, to bardzo dobra nowoczesna jednostka z całą masą fajnych rozwiązań, gigantycznym potencjałem i całkiem dobrym spalaniem. W TT 8J występują dwie generacje tego silnika w pojemności 2.0 - 200km i 211km. Ten pierwszy jest naprawdę dobry, trzeba tylko regularnie o niego dbać, sprawdzać olej, pilnować kilku newralgicznych punktów i odwdzięczy się raczej bezproblemową eksploatacją. Wersja 211 to dokładnie ta która nadała temu silnikowi nie raz tytuł najgorszego silnika 2.0 w historii :kciuk: Następne generacje są już dopracowane i zbierają tylko dobre opinie, ale to już sprzęt do TT 8S.
quad pisze:
03 gru 2019, 17:20
[...]
Cóż, pozostaje chyba jeździć tym co się ma i w międzyczasie cierpliwie szukać fajnego NC. [...] Czyli krótko rzecz biorąc przy moich wymaganiach nie ma dużej alternatywy dla MX5. ;)
Jeżeli uwielbiasz jazdę bez dachu, zakręty, wycieczki i społeczność, a nie potrzebujesz prawdziwego samochodu do wszystkiego to myślę że NC jest naprawdę dobrym wyborem, ja wróciłem i nie żałuję. Szukaj zadbanego 2.0, przejedź się samochodem któregoś z klubowiczów. Moim zdaniem różnica przy przejściu z NB jest bardzo duża. Brak rdzy, kontrola trakcji, współczesne wyposażenie, większa wygoda, więcej miejsca, zdecydowanie lepsze osiągi i hamulce na miarę XXI wieku. Do tego całkiem niezły silnik. Możesz dobrać wersję PRHT jeżeli chcesz większą użyteczność przez cały rok. Samochód idealny :kciuk: Lepiej może być tylko z ND ;)
Oględziny / Sprawdzanie MX-5 przed zakupem - generacje NC/ND - kontakt przez PW
Awatar użytkownika
pistenbully
Donator
Donator
Posty: 2091
Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Gdańsk

03 gru 2019, 19:13

quad pisze:
03 gru 2019, 17:20
pistenbully pisze:
02 gru 2019, 15:00
Czy odpowiedzią na pytania, którymi się zadręczasz nie jest BMW 1 (2) Cabrio, R6?
Niee, raczej aż tak daleko od roadsterów nie chciałbym odchodzić. ;)
Emmm… no roadstera od BMW to Ci nie doradzę, bo już trudno o bardziej fryzjerskie auto :ryjezesmiechu: :geeejj: :kciuk:
A, zaznaczę, że nie jestem ani fanem beemerów (pozdro Wuja), ani ich znaffcą. Ale te egzemplarze, którymi miałem okazję pomykać - może dlatego, że przypadkiem wszystkie wyposażone były w M pakiet - oferowały najfajniejsze wrażenia z kręcenia kółkiem wśród aut osobowych (w mojej subiektywnej ocenie). I taka zwarta 1-ka da Ci mniej więcej tyle samo komfortu co golf TT-ka, jeździ jak "samochód" bo odpycha się tyłem, a jednocześnie zdejmowany dach, dobre osiągi i daje się jakoś wcisnąć w porównania cenowe z dobrymi NCFL. To jak chodzi o auta praktyczne. Jak chodzi o wygodny roadster, to niestety SL z XXI-go wieku (w odniesieniu do NCFL) byłby zupełnie inną ligą finan$owo, za to SLK, hmmm… Zapomnij o sportowych wrażeniach w jeździe po łuku, a dalej ma wszystkie walory, o których pisałeś w pierwszym poście.
Mydelniczka 10th Anniversary Edition
Rabarbar….....'15 ND Soft Top
Awatar użytkownika
quad
Posty: 45
Rejestracja: 07 sie 2015, 14:47
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: Oslo/Wrocław

03 gru 2019, 19:25

BOMI21 pisze:
03 gru 2019, 17:48
TT kupiłem jako odskocznię po NC, który mi się znudził i zacząłem szukać czegoś innego. Przy pierwszym kontakcie wrażenie było świetne - samochód się prowadzi lekko i pewnie, w porównaniu do NC przepaść w osiągach, wyposażeniu i wygłuszeniu jest niemożliwa. Wady wychodzą po pewnym czasie - przy agresywnej jeździe pojawi się szuranie przednimi kołami przy przyśpieszaniu, torque steering (wyrywanie kierownicy przy przyśpieszaniu), podsterowność w zakrętach, nadsterowność przy agresywnych manewrach. To nie jest samochód który można porównywać wprost do MX-5, bo to jest całkowicie inna konstrukcja i najlepiej się spisuje tam gdzie MX-5 nie daje rady - i w drugą stronę.


Jeżeli uwielbiasz jazdę bez dachu, zakręty, wycieczki i społeczność, a nie potrzebujesz prawdziwego samochodu do wszystkiego to myślę że NC jest naprawdę dobrym wyborem, ja wróciłem i nie żałuję. Szukaj zadbanego 2.0, przejedź się samochodem któregoś z klubowiczów. Moim zdaniem różnica przy przejściu z NB jest bardzo duża. Brak rdzy, kontrola trakcji, współczesne wyposażenie, większa wygoda, więcej miejsca, zdecydowanie lepsze osiągi i hamulce na miarę XXI wieku. Do tego całkiem niezły silnik. Możesz dobrać wersję PRHT jeżeli chcesz większą użyteczność przez cały rok. Samochód idealny :kciuk: Lepiej może być tylko z ND ;)

Hmm. Rozumiem, no właśnie moje potrzeby przestały się w stu procentach zgadzać z tym co oferuje MX5, stąd też wątpliwości. Potrzebuję raczej daily do wszystkiego, ale wymagania też mam nie jakieś super wysokie. Wystarczy powiedzieć, że do tej pory NBFL je spełniało. ;) Z jednej strony szybkość, wyposażenie i komfort są istotne, ale z drugiej nie wyobrażam sobie jazdy autem, które będzie słabe w zakrętach, za ciężkie czy ze złym rozkładem masy. Sportowo nie jeżdżę, ale lubię czasami się pobawić, jak chyba każdy tutaj. No i naturalnym wyborem wydawało się NC, które jest takie, jak piszesz. Jeździłem do tej pory jedną NCFL, która była na sprzedaż i mimo tego, że wyglądała na zadbaną jakoś mnie nie przekonała. Chyba czas na jakieś drugie podejście. :D

A odnośnie silnika TFSI to w sumie na forum TT pisali podobnie, że pod każdym względem jest lepszym rozwiązaniem niż 3.2. Ale to już chyba zbyt nowoczesna i skomplikowana konstrukcja jak dla mnie. ;)
pistenbully pisze:
03 gru 2019, 19:13
Emmm… no roadstera od BMW to Ci nie doradzę, bo już trudno o bardziej fryzjerskie auto :ryjezesmiechu: :geeejj: :kciuk:
A, zaznaczę, że nie jestem ani fanem beemerów (pozdro Wuja), ani ich znaffcą. Ale te egzemplarze, którymi miałem okazję pomykać - może dlatego, że przypadkiem wszystkie wyposażone były w M pakiet - oferowały najfajniejsze wrażenia z kręcenia kółkiem wśród aut osobowych (w mojej subiektywnej ocenie). I taka zwarta 1-ka da Ci mniej więcej tyle samo komfortu co golf TT-ka, jeździ jak "samochód" bo odpycha się tyłem, a jednocześnie zdejmowany dach, dobre osiągi i daje się jakoś wcisnąć w porównania cenowe z dobrymi NCFL. To jak chodzi o auta praktyczne. Jak chodzi o wygodny roadster, to niestety SL z XXI-go wieku (w odniesieniu do NCFL) byłby zupełnie inną ligą finan$owo, za to SLK, hmmm… Zapomnij o sportowych wrażeniach w jeździe po łuku, a dalej ma wszystkie walory, o których pisałeś w pierwszym poście.
No nie, aż tak fryzjersko to i ja nie uciekłem w swoich rozmyślaniach. :D Chociaż cały czas pojawia mi się myśl, że te wszystkie niemieckie auta na papierze oferują więcej w tej samej cenie. Oczywiście gdy mówimy o używanych, w cenach, w jakich można kupić NC. Hmmm, z tej całej listy to ta 1-ka nie jest taka zła, bo SLK to w ogóle mi jakoś nie siedzi, a o to też chyba chodzi aby się podobało. ;) Chociaż z drugiej strony to tam w takiej cenie jak NCFL można dostać jedynie 143 konie w 2.0...
2015-2017 | NBFL 2001
2017-2021 | NBFL 2002
2021-teraz | NC 2009
Awatar użytkownika
BOMI21
Donator
Donator
Posty: 491
Rejestracja: 26 sie 2017, 12:45
Model: ND
Wersja: SkyFREEDOM/Recaro
Lokalizacja: opolskie

03 gru 2019, 21:59

quad pisze:
03 gru 2019, 19:25

Hmm. Rozumiem, no właśnie moje potrzeby przestały się w stu procentach zgadzać z tym co oferuje MX5, stąd też wątpliwości. Potrzebuję raczej daily do wszystkiego, ale wymagania też mam nie jakieś super wysokie. Wystarczy powiedzieć, że do tej pory NBFL je spełniało. ;) Z jednej strony szybkość, wyposażenie i komfort są istotne, ale z drugiej nie wyobrażam sobie jazdy autem, które będzie słabe w zakrętach, za ciężkie czy ze złym rozkładem masy. Sportowo nie jeżdżę, ale lubię czasami się pobawić, jak chyba każdy tutaj. No i naturalnym wyborem wydawało się NC, które jest takie, jak piszesz. Jeździłem do tej pory jedną NCFL, która była na sprzedaż i mimo tego, że wyglądała na zadbaną jakoś mnie nie przekonała. Chyba czas na jakieś drugie podejście. :D
Nie twierdzę że TT jest złym samochodem, tak samo nie twierdzę że NC jest dobrym. Każdy samochód spełnia określone założenia i oczekiwania w najlepszy dla siebie sposób. Na podstawie tego co napisałeś, ale przede wszystkim bazując na tym że masz i jeździsz NB mogę założyć że NC będzie najlepszym samochodem. W moim przypadku jest tak że NC mimo wszystkich swoich wad ma zalety których próżno szukać w innych samochodach, a już na pewno w ramach budżetowych w których NC się mieszczą. Po prostu jak już przyzwyczaisz się do radości i doznań które MX-5 oferuje, nie będziesz chciał innego samochodu. A jeżeli zachcesz, bo samochód się znudzi, to prawdopodobnie wrócisz z podkulonym ogonem, jak było w moim przypadku. Ja tę okazję wykorzystałem na poszukiwania upatrzonej wersji w upatrzonym kolorze :kciuk: . Po prostu z MX-5 się nie wychodzi :D

Testowałem w swoim czasie NB i też stwierdziłem że różnice między NC a NB nie są szokujące. Ale to wszystkie drobne rzeczy tworzą całość, czyli tak jak wspomniałem, nowsza, bezpieczniejsza, wygodniejsza i bardziej użyteczna platforma. Ale przede wszystkim szybsza :kciuk: .
quad pisze:
03 gru 2019, 19:25
[...]

A odnośnie silnika TFSI to w sumie na forum TT pisali podobnie, że pod każdym względem jest lepszym rozwiązaniem niż 3.2. Ale to już chyba zbyt nowoczesna i skomplikowana konstrukcja jak dla mnie. ;)
Tak jak napisałem wcześniej, nie demonizujmy TFSI. To nie są złe silniki, trzeba tylko wiedzieć co się kupuje. Ilość osprzętu oraz nowoczesnych rozwiązań podwyższają koszty obsługi tego silnika, w przypadku prostego silnika MZR stosowanego w NC różnice w serwisowaniu będą znaczne. Ale to dobre silniki mimo wszystko. MZR też mają swoje za uszami :mrgreen: .

Oczywiście mając MX-5 i pisząc na klubowym forum MX-5 nie oczekiwałbym na Twoim miejscu by ktoś Ci polecił coś innego niż MX-5. Ale moim skromnym zdaniem najbardziej zbliżonym samochodem do MX-5 NC jeżeli chodzi o pieniądze i doznania może być jakieś mocne tylnonapędowe coupe. BMW takie produkuje :kciuk:
Oględziny / Sprawdzanie MX-5 przed zakupem - generacje NC/ND - kontakt przez PW
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4665
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

04 gru 2019, 9:17

Tylko bezawaryjność NCFL a jakiegoś BMW to inna liga. W mazdzie właściwie nie ma żadnego awaryjnego elementu (piszę o polifcie), a wystarczy wejść na forum czy jakąś geupę fb BMW i po 5min czytania o problemach głowa boli.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Awatar użytkownika
pistenbully
Donator
Donator
Posty: 2091
Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Gdańsk

04 gru 2019, 9:30

Fifkers pisze:
04 gru 2019, 9:17
Tylko bezawaryjność NCFL a jakiegoś BMW to inna liga...
Obiektywnie, pewnie racja, ale chłopak pyta o alternatywy dla Mx-5, a dostaje 200% argumentów, za tym, że inne auta się do niczego nie nadają. Prawie jak w pewnej rozgłośni, z Kujaw. Sami fanatycy w studio :D
Znam co najmniej kilka osób, z naszego mazdowego grona, które pomykają też innymi furami, dbają o nie, chwalą i je lubią. I nie są to jedynie Rexy - zwariowani kuzyni emixpiątek - ale ktoś ma GT86, ktoś E36, a ktoś jeszcze inny jakiegoś Nissana. Wątek jest w strefie off-topic, tu nie musimy zażarcie bronić naszej bogini :kciuk:
Mydelniczka 10th Anniversary Edition
Rabarbar….....'15 ND Soft Top
Awatar użytkownika
BOMI21
Donator
Donator
Posty: 491
Rejestracja: 26 sie 2017, 12:45
Model: ND
Wersja: SkyFREEDOM/Recaro
Lokalizacja: opolskie

04 gru 2019, 13:06

pistenbully pisze:
04 gru 2019, 9:30
[...]
Obiektywnie, pewnie racja, ale chłopak pyta o alternatywy dla Mx-5, a dostaje 200% argumentów, za tym, że inne auta się do niczego nie nadają. Prawie jak w pewnej rozgłośni, z Kujaw. Sami fanatycy w studio :D
[...]
Kolega zapytał o dwa konkretne samochody - TT i MX-5 NC. Dostał subiektywne przemyślenia od forumowiczów. Gdyby pytał o alternatywy to by odpowiedź była inna :kciuk:
Oględziny / Sprawdzanie MX-5 przed zakupem - generacje NC/ND - kontakt przez PW
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4665
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

04 gru 2019, 15:31

Zeszło na BMW więc tylko zaznaczyłem największy (imho) problem z tymi samochodami :) Gdyby były bardziej bezawaryjne to pewnie sam bym jakimś śmigał, bo poza tym to fajne samochody dla kierowcy.
Ogólnie polecam Ci kolego quad,, żebyś się osobiście przejechał samochodami, które Cię interesują. Nie każdy jeździ mx-5 sportowo, agresywnie w zakrętach i może takie TT wcale Cię nie rozczaruje prowadzeniem, bo nie dojdziesz do jego limitów.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Awatar użytkownika
pistenbully
Donator
Donator
Posty: 2091
Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Gdańsk

04 gru 2019, 17:40

Abstrahując od (bez)awaryjności NCfl - z bmw jak i Audi obowiązuje zasada: jak dbasz, tak masz. O zestawieniu 2.0 TSI DSG nikt ze znanych mi użytkowników nie wypowiadał się pochlebnie. O kosztach serwisu N47 Wuja opowiadał kiedyś cały wieczór... :mrgreen:
Zapłacić za naprawę auta to jeszcze nie wstyd. :git:
Jednak, samochody, które mają super przyspieszać i super hamować nie będą tak tanie w użytkowaniu jak dupowozy (no chyba, że powstanie Sandero RS ;))
Najlepszym sprawdzianem wytrzymałości własnego organizmu jest telefon do ASO z pytaniem o cenę kompletu tarcze + klocki :facepalm:
Mydelniczka 10th Anniversary Edition
Rabarbar….....'15 ND Soft Top
Awatar użytkownika
tomasz01
Donator
Donator
Posty: 3513
Rejestracja: 16 cze 2015, 21:43
Model: NB
Wersja: Magic
Lokalizacja: Warszawa Usrynów

04 gru 2019, 18:56

pistenbully pisze:
04 gru 2019, 17:40
(no chyba, że powstanie Sandero RS ;))
Proszzzzzz :P

https://francuskie.pl/renault-sandero-r ... -na-torze/
Awatar użytkownika
pistenbully
Donator
Donator
Posty: 2091
Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Gdańsk

04 gru 2019, 19:05

Mydelniczka 10th Anniversary Edition
Rabarbar….....'15 ND Soft Top
Awatar użytkownika
quad
Posty: 45
Rejestracja: 07 sie 2015, 14:47
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: Oslo/Wrocław

06 gru 2019, 21:05

Oj, rozwinęła się dyskusja pod moją nieobecność. No w sumie tak, zależało mi na porównaniu z TT-ką, bo wszystkie inne alternatywy jakoś wcześniej odrzuciłem. Może niesłusznie, ale wygląd generacji Z4, która jest w moim zasięgu finansowym mi raczej nie odpowiada.

Trochę w tym racji, że warto byłoby się przejechać, bo w sumie swoją NB nie jeżdżę sportowo. Po prostu tak jak większość z nas lubię czasami sobie pozakrętować. ;) Z drugiej jednak strony to tej bezpośredniości prowadzenia nie da się chyba zastąpić niczym innym i gdybym miał wybierać ją lub moc/komfort to pozostanę przy MX5.
2015-2017 | NBFL 2001
2017-2021 | NBFL 2002
2021-teraz | NC 2009
ODPOWIEDZ