Cobalt

Rozmowy inne, nie koniecznie o MX-5 ... wchodzisz tu na własną odpowiedzialność.

Moderator: Moderatorzy

kemad
Posty: 343
Rejestracja: 19 lut 2019, 13:58
Model: NA
Lokalizacja: Gdańsk

22 lis 2019, 20:16

Cześć.

Bez bicia przyznaję, że dziś po raz pierwszy wszedłem na stronę MOSS i jestem oczarowany

Czy ktoś mógłby wyrazić swoją opinię na temat kilku gadżetów (poproszę):


Czy to nadaje się też do mojej NA 1.8 1994, bo na zdjęciach widzę NB
https://www.moss-europe.co.uk/cobalt-mx ... 9-605.html


Moja osłona pod silnik jest połamana, zastanawiam się nad wymianą a tu takie coś, używa ktoś może?
https://www.moss-europe.co.uk/cobalt-mx ... 53421.html


Tu dwa pytania. Gwintowany otwór jest na sondę lambda za katalizatorem (tak myślę) więc jeżeli jej nie mam, to kupuję zaślepkę i gra [?]. Drugie pytanie czy może ktoś polecić tłumik przelotowy/strumienicę wraz z rurą środkową?
https://www.moss-europe.co.uk/catalog/p ... ory/10471/


Btw. wymiana kolektora to fanaberia czy wypada po 25 latach?
https://www.moss-europe.co.uk/shop-by-m ... 0-645.html
Pamela - prawie skończona :roll:
viewtopic.php?f=22&t=29041

Felix - może na lato :winner:
viewtopic.php?f=23&t=33202
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

22 lis 2019, 21:03

Dolot to jest nieporozumienie jeżeli chodzi o cenę.
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

22 lis 2019, 21:11

Przenoszę do offtopic bo:
- temat dotyczy rzeczy poruszanych na forum niejednokrotnie
- każde z pytań jest o czym innym
- za jakiś czas linki wygasną i nikt z tego nic nie zrozumie.

Sam nic nie do radzę póki o bo siedzę w aucie i nie mam czasu :P
kemad
Posty: 343
Rejestracja: 19 lut 2019, 13:58
Model: NA
Lokalizacja: Gdańsk

22 lis 2019, 21:30

a szkoda bo w offtopic pewnie nikt nie odpowie na te pytania
ale rozumiem
Pamela - prawie skończona :roll:
viewtopic.php?f=22&t=29041

Felix - może na lato :winner:
viewtopic.php?f=23&t=33202
Awatar użytkownika
Bless
Posty: 393
Rejestracja: 26 sty 2018, 10:13
Model: NA
Lokalizacja: Poznań / Babimost

25 lis 2019, 14:56

Air scoope too ktoś kiedyś drukował na drukarce 3D. Nawet lokalnie w PL znajdziesz projekty.
Rura - MX-5 NB, 99', 1.6L, 110KM - 2018 - 2019
Bamber - MX-5 NA, 91', 1.8L, 146KM - 2019 - ?
Awatar użytkownika
VooR
Donator
Donator
Posty: 750
Rejestracja: 15 maja 2017, 15:47
Model: NB
Wersja: Miatoza
Lokalizacja: Poznań

25 lis 2019, 18:41

Mam taki drukowany 3D airscoop do sprzedania jakby co.

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

"A coward dies a thousand deaths, a Souljah dies but once."

Miatoza:
1. Czarna Szóstka - 1999 NB
2. Szarak Torostwór - 2002 NBFL
3. Kafelek - 2016 ND1 ST
4. Cukierek - 2003 NBFL
5. Lifted #4 - 1999 NB/FL
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

25 lis 2019, 20:17

To ja może coś od siebie jednak napiszę bo mam poczucie winy, że tak wywaliłem temat precz:
kemad pisze:
22 lis 2019, 20:16
Czy to nadaje się też do mojej NA 1.8 1994, bo na zdjęciach widzę NB
https://www.moss-europe.co.uk/cobalt-mx ... 9-605.html
Nawet jeśli to czy nie lepiej poskładać coś z raszyna i przeznaczyć nadwyżkę kasy na inne mody?
kemad pisze:
22 lis 2019, 20:16
Moja osłona pod silnik jest połamana, zastanawiam się nad wymianą a tu takie coś, używa ktoś może?
https://www.moss-europe.co.uk/cobalt-mx ... 53421.html
Tu podobnie - szkoda kasy na kawałek blachy, do cywilnej jazdy seryjna osłona sprawdza się w sam raz, nawet na glebie pierwsze czym przywalisz są podluznice, a nie osłona silnika.
kemad pisze:
22 lis 2019, 20:16
Tu dwa pytania. Gwintowany otwór jest na sondę lambda za katalizatorem (tak myślę) więc jeżeli jej nie mam, to kupuję zaślepkę i gra [?]. Drugie pytanie czy może ktoś polecić tłumik przelotowy/strumienicę wraz z rurą środkową?
https://www.moss-europe.co.uk/catalog/p ... ory/10471/
Zaślepka - tak. Co do wydechu środkowego - niewiele drożej kupisz cały chiński catback cobalta, jeśli tylko dźwięk nie będzie Ci przeszkadzał to po co kombinować jakieś combosy. Chyba, że masz już jakiś swój wymarzony końcowy tłumik, w takim wypadku środkowy można kupić uniwersalny, zbliżony wymiarami i wymienić sam tłumik (nie wiem czemu chcesz zmieniać - korozja, zużycie, przedmuchy?).
kemad pisze:
22 lis 2019, 20:16
Btw. wymiana kolektora to fanaberia czy wypada po 25 latach?
https://www.moss-europe.co.uk/shop-by-m ... 0-645.html
Jeśli OE nie jest dziurawy to po co go zmieniać na chiński babol? To jest taka stal nierdzewna jak ocynk na nowych mazdach :D Konstrukcyjnie fabryczny kolektor nie stanowi problemu dla seryjnego silnika, a jeśli planujesz dłubać silnik to trzeba zainwestować w porzadniejsze graty.
kemad
Posty: 343
Rejestracja: 19 lut 2019, 13:58
Model: NA
Lokalizacja: Gdańsk

26 lis 2019, 8:14

pirul pisze:
25 lis 2019, 20:17
To ja może coś od siebie jednak napiszę bo mam poczucie winy, że tak wywaliłem temat precz:
kemad pisze:
22 lis 2019, 20:16
Czy to nadaje się też do mojej NA 1.8 1994, bo na zdjęciach widzę NB
https://www.moss-europe.co.uk/cobalt-mx ... 9-605.html
Nawet jeśli to czy nie lepiej poskładać coś z raszyna i przeznaczyć nadwyżkę kasy na inne mody?
kemad pisze:
22 lis 2019, 20:16
Moja osłona pod silnik jest połamana, zastanawiam się nad wymianą a tu takie coś, używa ktoś może?
https://www.moss-europe.co.uk/cobalt-mx ... 53421.html
Tu podobnie - szkoda kasy na kawałek blachy, do cywilnej jazdy seryjna osłona sprawdza się w sam raz, nawet na glebie pierwsze czym przywalisz są podluznice, a nie osłona silnika.
kemad pisze:
22 lis 2019, 20:16
Tu dwa pytania. Gwintowany otwór jest na sondę lambda za katalizatorem (tak myślę) więc jeżeli jej nie mam, to kupuję zaślepkę i gra [?]. Drugie pytanie czy może ktoś polecić tłumik przelotowy/strumienicę wraz z rurą środkową?
https://www.moss-europe.co.uk/catalog/p ... ory/10471/
Zaślepka - tak. Co do wydechu środkowego - niewiele drożej kupisz cały chiński catback cobalta, jeśli tylko dźwięk nie będzie Ci przeszkadzał to po co kombinować jakieś combosy. Chyba, że masz już jakiś swój wymarzony końcowy tłumik, w takim wypadku środkowy można kupić uniwersalny, zbliżony wymiarami i wymienić sam tłumik (nie wiem czemu chcesz zmieniać - korozja, zużycie, przedmuchy?).
kemad pisze:
22 lis 2019, 20:16
Btw. wymiana kolektora to fanaberia czy wypada po 25 latach?
https://www.moss-europe.co.uk/shop-by-m ... 0-645.html
Jeśli OE nie jest dziurawy to po co go zmieniać na chiński babol? To jest taka stal nierdzewna jak ocynk na nowych mazdach :D Konstrukcyjnie fabryczny kolektor nie stanowi problemu dla seryjnego silnika, a jeśli planujesz dłubać silnik to trzeba zainwestować w porzadniejsze graty.




kemad pisze:
22 lis 2019, 20:16
Tu dwa pytania. Gwintowany otwór jest na sondę lambda za katalizatorem (tak myślę) więc jeżeli jej nie mam, to kupuję zaślepkę i gra [?]. Drugie pytanie czy może ktoś polecić tłumik przelotowy/strumienicę wraz z rurą środkową?
https://www.moss-europe.co.uk/catalog/p ... ory/10471/
Zaślepka - tak. Co do wydechu środkowego - niewiele drożej kupisz cały chiński catback cobalta, jeśli tylko dźwięk nie będzie Ci przeszkadzał to po co kombinować jakieś combosy. Chyba, że masz już jakiś swój wymarzony końcowy tłumik, w takim wypadku środkowy można kupić uniwersalny, zbliżony wymiarami i wymienić sam tłumik (nie wiem czemu chcesz zmieniać - korozja, zużycie, przedmuchy?).



Wszystkie punkty rozumiem i dziękuję za odpowiedź.
Tutaj dodam, że poza kolektorem wydechowym reszta to już szrot z przedmuchami więc czas najwyższy na wymianę.
Dźwięk to nie priorytet.

Co masz na myśli mówiąc 'cały catback cobalta' ? Mogę prosić jakiś link?
Pamela - prawie skończona :roll:
viewtopic.php?f=22&t=29041

Felix - może na lato :winner:
viewtopic.php?f=23&t=33202
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

26 lis 2019, 8:28

Catback czyli cały układ za katalizatorem do końca.

https://www.moss-europe.co.uk/cobalt-mx ... 53418.html

Wszystko jest w zestawie. Zdejmujesz stary, zakładasz nowy, pasuje bez modyfikacji. Ale jest głośniejszy niż seria.

Ewentualnie mam za stówę zdrowy, seryjny wydech do oddania (catback).
kemad
Posty: 343
Rejestracja: 19 lut 2019, 13:58
Model: NA
Lokalizacja: Gdańsk

26 lis 2019, 9:48

pirul pisze:
26 lis 2019, 8:28
Catback czyli cały układ za katalizatorem do końca.

https://www.moss-europe.co.uk/cobalt-mx ... 53418.html

Wszystko jest w zestawie. Zdejmujesz stary, zakładasz nowy, pasuje bez modyfikacji. Ale jest głośniejszy niż seria.

Ewentualnie mam za stówę zdrowy, seryjny wydech do oddania (catback).
AA teraz mam jasność.
To się trochę nie zrozumieliśmy, u mnie do wymiany jest całość już od kolektora wydechowego.

Catback czyli za katalizatorem do końca ok.
A potrzebuję jeszcze wymienić katalizator na tłumik przelotowy/rurę/strumienicę/cokolwiek [?]
Oraz rurę za katalizatorem bo ma dziurę.

Zdjęcie poniżej.
wydech.png
wydech.png (1.83 MiB) Przejrzano 1096 razy
Pamela - prawie skończona :roll:
viewtopic.php?f=22&t=29041

Felix - może na lato :winner:
viewtopic.php?f=23&t=33202
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

26 lis 2019, 12:18

OK czyli potrzebujesz downpipe i katalizator :) Nie zamieniaj go na strumienicę. Co prawda te auta i ze sprawnymi katalizatorami mają dramatyczne emisje ale mimo wszystko wypada odpowiedzialnie podejść do tematu i po prostu zamontować zamiennik za 250pln z allegro (na przykład https://allegro.pl/oferta/katalizator-m ... 7621638603 ), a downpipe dorobić u tłumikarza. Tak naprawdę to wszystko jest kwestią tego jakie masz plany co do auta - jeśli ma pozostać serią to najłatwiej i najtaniej pójść utartą ścieżką czyli kat zamiennik + cobalt i dorobić sobie downpipe (choć najczęściej przegnite są tylko osłony termiczne, a sama rura jest ok). Można też odstawić auto do SSG czy innego warsztatu zajmującego się wydechem i uspawać sobie wszystko od podstaw na zamówienie, ale to już nie ten pieniądz no i trzeba wiedzieć czego się chce. Możliwości jest dużo.
kemad
Posty: 343
Rejestracja: 19 lut 2019, 13:58
Model: NA
Lokalizacja: Gdańsk

26 lis 2019, 12:45

Teraz mam jasność ze wszystkim. Bardzo dziękuję za pomoc ;)
Pamela - prawie skończona :roll:
viewtopic.php?f=22&t=29041

Felix - może na lato :winner:
viewtopic.php?f=23&t=33202
ODPOWIEDZ