Cześć.
Bez bicia przyznaję, że dziś po raz pierwszy wszedłem na stronę MOSS i jestem oczarowany
Czy ktoś mógłby wyrazić swoją opinię na temat kilku gadżetów (poproszę):
Czy to nadaje się też do mojej NA 1.8 1994, bo na zdjęciach widzę NB
https://www.moss-europe.co.uk/cobalt-mx ... 9-605.html
Moja osłona pod silnik jest połamana, zastanawiam się nad wymianą a tu takie coś, używa ktoś może?
https://www.moss-europe.co.uk/cobalt-mx ... 53421.html
Tu dwa pytania. Gwintowany otwór jest na sondę lambda za katalizatorem (tak myślę) więc jeżeli jej nie mam, to kupuję zaślepkę i gra [?]. Drugie pytanie czy może ktoś polecić tłumik przelotowy/strumienicę wraz z rurą środkową?
https://www.moss-europe.co.uk/catalog/p ... ory/10471/
Btw. wymiana kolektora to fanaberia czy wypada po 25 latach?
https://www.moss-europe.co.uk/shop-by-m ... 0-645.html
Cobalt
Moderator: Moderatorzy
Pamela - prawie skończona
viewtopic.php?f=22&t=29041
Felix - może na lato
viewtopic.php?f=23&t=33202
viewtopic.php?f=22&t=29041
Felix - może na lato
viewtopic.php?f=23&t=33202
- pirul
- Moderator techniczny
- Posty: 2308
- Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
- Model: Inny
- Wersja: RX-7 FB2 '83
- Lokalizacja: Kraków
Przenoszę do offtopic bo:
- temat dotyczy rzeczy poruszanych na forum niejednokrotnie
- każde z pytań jest o czym innym
- za jakiś czas linki wygasną i nikt z tego nic nie zrozumie.
Sam nic nie do radzę póki o bo siedzę w aucie i nie mam czasu
- temat dotyczy rzeczy poruszanych na forum niejednokrotnie
- każde z pytań jest o czym innym
- za jakiś czas linki wygasną i nikt z tego nic nie zrozumie.
Sam nic nie do radzę póki o bo siedzę w aucie i nie mam czasu
a szkoda bo w offtopic pewnie nikt nie odpowie na te pytania
ale rozumiem
ale rozumiem
Pamela - prawie skończona
viewtopic.php?f=22&t=29041
Felix - może na lato
viewtopic.php?f=23&t=33202
viewtopic.php?f=22&t=29041
Felix - może na lato
viewtopic.php?f=23&t=33202
- VooR
- Donator
- Posty: 750
- Rejestracja: 15 maja 2017, 15:47
- Model: NB
- Wersja: Miatoza
- Lokalizacja: Poznań
Mam taki drukowany 3D airscoop do sprzedania jakby co.
Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
"A coward dies a thousand deaths, a Souljah dies but once."
Miatoza:
1. Czarna Szóstka - 1999 NB
2. Szarak Torostwór - 2002 NBFL
3. Kafelek - 2016 ND1 ST
4. Cukierek - 2003 NBFL
5. Lifted #4 - 1999 NB/FL
Miatoza:
1. Czarna Szóstka - 1999 NB
2. Szarak Torostwór - 2002 NBFL
- pirul
- Moderator techniczny
- Posty: 2308
- Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
- Model: Inny
- Wersja: RX-7 FB2 '83
- Lokalizacja: Kraków
To ja może coś od siebie jednak napiszę bo mam poczucie winy, że tak wywaliłem temat precz:
Nawet jeśli to czy nie lepiej poskładać coś z raszyna i przeznaczyć nadwyżkę kasy na inne mody?kemad pisze: ↑22 lis 2019, 20:16Czy to nadaje się też do mojej NA 1.8 1994, bo na zdjęciach widzę NB
https://www.moss-europe.co.uk/cobalt-mx ... 9-605.html
Tu podobnie - szkoda kasy na kawałek blachy, do cywilnej jazdy seryjna osłona sprawdza się w sam raz, nawet na glebie pierwsze czym przywalisz są podluznice, a nie osłona silnika.kemad pisze: ↑22 lis 2019, 20:16Moja osłona pod silnik jest połamana, zastanawiam się nad wymianą a tu takie coś, używa ktoś może?
https://www.moss-europe.co.uk/cobalt-mx ... 53421.html
Zaślepka - tak. Co do wydechu środkowego - niewiele drożej kupisz cały chiński catback cobalta, jeśli tylko dźwięk nie będzie Ci przeszkadzał to po co kombinować jakieś combosy. Chyba, że masz już jakiś swój wymarzony końcowy tłumik, w takim wypadku środkowy można kupić uniwersalny, zbliżony wymiarami i wymienić sam tłumik (nie wiem czemu chcesz zmieniać - korozja, zużycie, przedmuchy?).kemad pisze: ↑22 lis 2019, 20:16Tu dwa pytania. Gwintowany otwór jest na sondę lambda za katalizatorem (tak myślę) więc jeżeli jej nie mam, to kupuję zaślepkę i gra [?]. Drugie pytanie czy może ktoś polecić tłumik przelotowy/strumienicę wraz z rurą środkową?
https://www.moss-europe.co.uk/catalog/p ... ory/10471/
Jeśli OE nie jest dziurawy to po co go zmieniać na chiński babol? To jest taka stal nierdzewna jak ocynk na nowych mazdach Konstrukcyjnie fabryczny kolektor nie stanowi problemu dla seryjnego silnika, a jeśli planujesz dłubać silnik to trzeba zainwestować w porzadniejsze graty.kemad pisze: ↑22 lis 2019, 20:16Btw. wymiana kolektora to fanaberia czy wypada po 25 latach?
https://www.moss-europe.co.uk/shop-by-m ... 0-645.html
pirul pisze: ↑25 lis 2019, 20:17To ja może coś od siebie jednak napiszę bo mam poczucie winy, że tak wywaliłem temat precz:
Nawet jeśli to czy nie lepiej poskładać coś z raszyna i przeznaczyć nadwyżkę kasy na inne mody?kemad pisze: ↑22 lis 2019, 20:16Czy to nadaje się też do mojej NA 1.8 1994, bo na zdjęciach widzę NB
https://www.moss-europe.co.uk/cobalt-mx ... 9-605.html
Tu podobnie - szkoda kasy na kawałek blachy, do cywilnej jazdy seryjna osłona sprawdza się w sam raz, nawet na glebie pierwsze czym przywalisz są podluznice, a nie osłona silnika.kemad pisze: ↑22 lis 2019, 20:16Moja osłona pod silnik jest połamana, zastanawiam się nad wymianą a tu takie coś, używa ktoś może?
https://www.moss-europe.co.uk/cobalt-mx ... 53421.html
Zaślepka - tak. Co do wydechu środkowego - niewiele drożej kupisz cały chiński catback cobalta, jeśli tylko dźwięk nie będzie Ci przeszkadzał to po co kombinować jakieś combosy. Chyba, że masz już jakiś swój wymarzony końcowy tłumik, w takim wypadku środkowy można kupić uniwersalny, zbliżony wymiarami i wymienić sam tłumik (nie wiem czemu chcesz zmieniać - korozja, zużycie, przedmuchy?).kemad pisze: ↑22 lis 2019, 20:16Tu dwa pytania. Gwintowany otwór jest na sondę lambda za katalizatorem (tak myślę) więc jeżeli jej nie mam, to kupuję zaślepkę i gra [?]. Drugie pytanie czy może ktoś polecić tłumik przelotowy/strumienicę wraz z rurą środkową?
https://www.moss-europe.co.uk/catalog/p ... ory/10471/
Jeśli OE nie jest dziurawy to po co go zmieniać na chiński babol? To jest taka stal nierdzewna jak ocynk na nowych mazdach Konstrukcyjnie fabryczny kolektor nie stanowi problemu dla seryjnego silnika, a jeśli planujesz dłubać silnik to trzeba zainwestować w porzadniejsze graty.kemad pisze: ↑22 lis 2019, 20:16Btw. wymiana kolektora to fanaberia czy wypada po 25 latach?
https://www.moss-europe.co.uk/shop-by-m ... 0-645.html
Zaślepka - tak. Co do wydechu środkowego - niewiele drożej kupisz cały chiński catback cobalta, jeśli tylko dźwięk nie będzie Ci przeszkadzał to po co kombinować jakieś combosy. Chyba, że masz już jakiś swój wymarzony końcowy tłumik, w takim wypadku środkowy można kupić uniwersalny, zbliżony wymiarami i wymienić sam tłumik (nie wiem czemu chcesz zmieniać - korozja, zużycie, przedmuchy?).kemad pisze: ↑22 lis 2019, 20:16Tu dwa pytania. Gwintowany otwór jest na sondę lambda za katalizatorem (tak myślę) więc jeżeli jej nie mam, to kupuję zaślepkę i gra [?]. Drugie pytanie czy może ktoś polecić tłumik przelotowy/strumienicę wraz z rurą środkową?
https://www.moss-europe.co.uk/catalog/p ... ory/10471/
Wszystkie punkty rozumiem i dziękuję za odpowiedź.
Tutaj dodam, że poza kolektorem wydechowym reszta to już szrot z przedmuchami więc czas najwyższy na wymianę.
Dźwięk to nie priorytet.
Co masz na myśli mówiąc 'cały catback cobalta' ? Mogę prosić jakiś link?
Pamela - prawie skończona
viewtopic.php?f=22&t=29041
Felix - może na lato
viewtopic.php?f=23&t=33202
viewtopic.php?f=22&t=29041
Felix - może na lato
viewtopic.php?f=23&t=33202
- pirul
- Moderator techniczny
- Posty: 2308
- Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
- Model: Inny
- Wersja: RX-7 FB2 '83
- Lokalizacja: Kraków
Catback czyli cały układ za katalizatorem do końca.
https://www.moss-europe.co.uk/cobalt-mx ... 53418.html
Wszystko jest w zestawie. Zdejmujesz stary, zakładasz nowy, pasuje bez modyfikacji. Ale jest głośniejszy niż seria.
Ewentualnie mam za stówę zdrowy, seryjny wydech do oddania (catback).
https://www.moss-europe.co.uk/cobalt-mx ... 53418.html
Wszystko jest w zestawie. Zdejmujesz stary, zakładasz nowy, pasuje bez modyfikacji. Ale jest głośniejszy niż seria.
Ewentualnie mam za stówę zdrowy, seryjny wydech do oddania (catback).
AA teraz mam jasność.pirul pisze: ↑26 lis 2019, 8:28Catback czyli cały układ za katalizatorem do końca.
https://www.moss-europe.co.uk/cobalt-mx ... 53418.html
Wszystko jest w zestawie. Zdejmujesz stary, zakładasz nowy, pasuje bez modyfikacji. Ale jest głośniejszy niż seria.
Ewentualnie mam za stówę zdrowy, seryjny wydech do oddania (catback).
To się trochę nie zrozumieliśmy, u mnie do wymiany jest całość już od kolektora wydechowego.
Catback czyli za katalizatorem do końca ok.
A potrzebuję jeszcze wymienić katalizator na tłumik przelotowy/rurę/strumienicę/cokolwiek [?]
Oraz rurę za katalizatorem bo ma dziurę.
Zdjęcie poniżej.
Pamela - prawie skończona
viewtopic.php?f=22&t=29041
Felix - może na lato
viewtopic.php?f=23&t=33202
viewtopic.php?f=22&t=29041
Felix - może na lato
viewtopic.php?f=23&t=33202
- pirul
- Moderator techniczny
- Posty: 2308
- Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
- Model: Inny
- Wersja: RX-7 FB2 '83
- Lokalizacja: Kraków
OK czyli potrzebujesz downpipe i katalizator Nie zamieniaj go na strumienicę. Co prawda te auta i ze sprawnymi katalizatorami mają dramatyczne emisje ale mimo wszystko wypada odpowiedzialnie podejść do tematu i po prostu zamontować zamiennik za 250pln z allegro (na przykład https://allegro.pl/oferta/katalizator-m ... 7621638603 ), a downpipe dorobić u tłumikarza. Tak naprawdę to wszystko jest kwestią tego jakie masz plany co do auta - jeśli ma pozostać serią to najłatwiej i najtaniej pójść utartą ścieżką czyli kat zamiennik + cobalt i dorobić sobie downpipe (choć najczęściej przegnite są tylko osłony termiczne, a sama rura jest ok). Można też odstawić auto do SSG czy innego warsztatu zajmującego się wydechem i uspawać sobie wszystko od podstaw na zamówienie, ale to już nie ten pieniądz no i trzeba wiedzieć czego się chce. Możliwości jest dużo.
Teraz mam jasność ze wszystkim. Bardzo dziękuję za pomoc
Pamela - prawie skończona
viewtopic.php?f=22&t=29041
Felix - może na lato
viewtopic.php?f=23&t=33202
viewtopic.php?f=22&t=29041
Felix - może na lato
viewtopic.php?f=23&t=33202