Siema,
Trochę czasu mi to zajęło ale zebrałem fundusze i chciałbym ogarnąć sobie podwozie w mojej Miatce.
Szukam osoby/zakładu (najlepiej takiego ogarniającego Mx-5) który zająłby się, nie wiem jak to fachowo napisać , taką całkowitą "wymianą/odnową" podwozia.
Chodzi mi o takie rzeczy, jak między innymi:
- wypiaskować wahacze, sanki itd.,
- założyć poliuretany,
- wymienić stabilizatory,
- wymienić amortyzatory wraz ze sprężynami,
- zamontować rozpórki i osłony
- wymienić wydech,
- i resztę potrzebnych rzeczy które przy okazji trzeba zrobić/wymienić.
I ewentualnie ale nie koniecznie, zrobić po tym wszystkim konserwację
Najbardziej zależy mi na wypiaskowaniu elementów zawieszenia i poliuretanach, bo podejrzewam, że to jest najtrudniejsze i od tego najlepiej zacząć.
Marzy mi się coś takiego :
Kompleksowa odnowa podwozia
Moderator: Moderatorzy
Jak już będziesz miał gołą podłogę to grzechem było by nie zrobienie dobrego oczyszczenia podłogi i konserwacji. Przy okazji można zrobić podłużnice, bo pewnie będą tego wymagały.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Oczyszczenie i konserwacja jak najbardziej a podłożnice mam już ogarnięte.
W mojej okolicy jest pan Artur z Kępna ale pisałem już z nim i niestety zajmuję się już tylko ND.pirul pisze: ↑19 paź 2019, 19:34Poszukaj w książce adresowej polecanych blacharzy w swojej okolicy:
viewforum.php?f=27
Tak poza tym przeszukałem książkę adresową i niestety posucha, jest nawet jeden podobny wątek z 2014 i zero odpowiedzi
Dlatego chodzi mi o namiary na całą Polskę (mogłem na początku zaznaczyć), zawsze jest pretekst żeby sobie pojeździć
Jeśli na całą Polskę, to Grzegorz Lach z Otwocka k. Warszawy.
U mnie było zabezpieczenie prewencyjne NC i jestem bardzo zadowolony, ale jest na forum sporo dobrych opinii po większych robotach w NA i NB.
U mnie było zabezpieczenie prewencyjne NC i jestem bardzo zadowolony, ale jest na forum sporo dobrych opinii po większych robotach w NA i NB.
Wiadomo
Coś mi się Otwock przewijał w przeszukiwaniu forum, dzięki za info
Przewinął mi się również Top Down Motors, podobno ktoś z forum Patrząc po zdjęciach na facebooku zajmują się interesującym mnie tematem ale nie wiem czy tylko nie dla wtajemniczonych Poza tym na stronie napisane mają "zamknięte na stałe".
Odkopię swój własny temat
Jako że znalazłem już ludzi którzy ogarną mi podwozie wraz z konserwacją, to zacząłem zbierać części. Mam już tuleje, przewody hamulcowe w oplocie ale mam zamiar wymienić jeszcze parę rzeczy. W tym celu napisałem do carspeed'u i oto co mi zaproponowali:
1) sworzeń wahacza górnego:
- KOREA (to jest oryginałem w Hyundaiu itd) - 65zł/szt, realizacja 1 dzień
2) sworzeń wahacza dolnego:
- KOREA - 105zł/szt, realizacja 1 dzień
3) wieszaki tłumika:
- KOREA - 20zł/szt, realizacja 1 dzień
4) zestaw naprawczy zacisku hamulcowego tył:
- KOREA - 39zł/kpl gumek na 1 zacisk, realizacja 1-2 dni robocze
I teraz pytanie do znawców, czy brać te zamienniki KOREA (podejrzewam, że jest to firma CTR) czy może iść w stronę tego co jest dostępne w innych sklepach czyli np.:
-sworzeń wahacza górnego - A.B.S.
-sworzeń wahacza dolnego - MOOG
-wieszak tłumika - KRAFT
-zestaw naprawczy zacisku hamulcowego - FRENKIT
Nie chodzi mi tu o różnice cenowe tylko o to co będzie lepsze
Jako że znalazłem już ludzi którzy ogarną mi podwozie wraz z konserwacją, to zacząłem zbierać części. Mam już tuleje, przewody hamulcowe w oplocie ale mam zamiar wymienić jeszcze parę rzeczy. W tym celu napisałem do carspeed'u i oto co mi zaproponowali:
1) sworzeń wahacza górnego:
- KOREA (to jest oryginałem w Hyundaiu itd) - 65zł/szt, realizacja 1 dzień
2) sworzeń wahacza dolnego:
- KOREA - 105zł/szt, realizacja 1 dzień
3) wieszaki tłumika:
- KOREA - 20zł/szt, realizacja 1 dzień
4) zestaw naprawczy zacisku hamulcowego tył:
- KOREA - 39zł/kpl gumek na 1 zacisk, realizacja 1-2 dni robocze
I teraz pytanie do znawców, czy brać te zamienniki KOREA (podejrzewam, że jest to firma CTR) czy może iść w stronę tego co jest dostępne w innych sklepach czyli np.:
-sworzeń wahacza górnego - A.B.S.
-sworzeń wahacza dolnego - MOOG
-wieszak tłumika - KRAFT
-zestaw naprawczy zacisku hamulcowego - FRENKIT
Nie chodzi mi tu o różnice cenowe tylko o to co będzie lepsze
-
- Donator
- Posty: 3662
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Jeżeli mowa o nbfl to dolny sworzeń możesz kupic oryginalny mazdy. Ja mam mooga i jest ok. Z gornymi sworzniami jest kicha bo oruginałów nie ma a zamienniki są kiepskiej jakości. Ja mam z il motorsport i poki co (3lata) jest ok, ale lepiej chyba wymienić tylko gumkę jak nie ma luzów niż pakować zamiennik.Elvis pisze: ↑17 sie 2020, 19:33Odkopię swój własny temat
Jako że znalazłem już ludzi którzy ogarną mi podwozie wraz z konserwacją, to zacząłem zbierać części. Mam już tuleje, przewody hamulcowe w oplocie ale mam zamiar wymienić jeszcze parę rzeczy. W tym celu napisałem do carspeed'u i oto co mi zaproponowali:
1) sworzeń wahacza górnego:
- KOREA (to jest oryginałem w Hyundaiu itd) - 65zł/szt, realizacja 1 dzień
2) sworzeń wahacza dolnego:
- KOREA - 105zł/szt, realizacja 1 dzień
3) wieszaki tłumika:
- KOREA - 20zł/szt, realizacja 1 dzień
4) zestaw naprawczy zacisku hamulcowego tył:
- KOREA - 39zł/kpl gumek na 1 zacisk, realizacja 1-2 dni robocze
I teraz pytanie do znawców, czy brać te zamienniki KOREA (podejrzewam, że jest to firma CTR) czy może iść w stronę tego co jest dostępne w innych sklepach czyli np.:
-sworzeń wahacza górnego - A.B.S.
-sworzeń wahacza dolnego - MOOG
-wieszak tłumika - KRAFT
-zestaw naprawczy zacisku hamulcowego - FRENKIT
Nie chodzi mi tu o różnice cenowe tylko o to co będzie lepsze
Wieszaki jak chcesz dobre to dobierz poliuretanowe z olkusza.
Zestaw do regeneracji to też loteria- wszystko co nie jest oryginałem poddaje się dosyć szybko - jedyny plus że nie jest drogie i wymiana też nie jest jakoś super skomplikowana.