Gwint czy fele? Co pierwsze?

Rozmowy inne, nie koniecznie o MX-5 ... wchodzisz tu na własną odpowiedzialność.

Moderator: Moderatorzy

Radson
Posty: 55
Rejestracja: 06 wrz 2018, 14:28
Model: NB FL
Wersja: NB FL

10 wrz 2019, 10:00

Cześć wszystkim :) Przymierzam się do zmian w swoim mx-5 nbfl. Na chwilę obecną mnie stać na gwint albo fele. Co kupić pierwsze by później nie mieć problemów ze spasowaniem wszystkiego? Co do kół obecnie siedzą oryginalne enkei 195/50 r15 i na taki sam rozmiar chce zmienić felgę z et25. Czy jak kupię felgi to potem nie będzie problemu ze spasowaniem gwintu, nie będę potrzebował dystansów itp? Jesteście w stanie coś zasugerować?
total-psotal
Posty: 23
Rejestracja: 12 lut 2019, 15:59
Model: Inny
Lokalizacja: WD

12 wrz 2019, 10:42

nie wiem jak przy et25, ale ogólnie przy tym rozmiarze koza się nie zrobi, możesz zacząć od felg. A co do kolejności, to nie ma większego znaczenia, byle jedno pasowało do drugiego, tutaj mam nadzieję że ktoś bardziej oblatany w temacie podpowie, czy z tym et nie będzie obcierać jak skręcisz gwint. gwint później jest o tyle wygodniej, że ustawisz sobie wysokość na docelowej feldze, chociaż i tak do gwintu będziesz zdejmował kółka i dopiero po założenie kręcił. tak to raczej nic tutaj nie przemawia za kolejnością.

edyta:
pytanie co się Tobie bardziej podoba, od tego zacznij. A jeśli chodzi o walory nie tylko estetyczne, ale również o obniżenie środka ciężkości żeby poprawić prowadzenie, to ładuj gwint
Radson
Posty: 55
Rejestracja: 06 wrz 2018, 14:28
Model: NB FL
Wersja: NB FL

12 wrz 2019, 16:11

Trochę otworzyłeś mi umysł, jakieś wskazówki są. Cały czas się zastanawiam, ale w chwili obecnej jestem bliżej felg. Nie chcę robić też niesamowitej gleby, chce poprawić prowadzenie i obniżyć tak by korzystać w miarę przyzwoicie z auta, ponieważ służy mi często jako daily. Ale dzięki!
Awatar użytkownika
Arvi
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 2909
Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
Model: NA
Wersja: Tiny Tina Edition
Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy

13 wrz 2019, 6:54

Felga obstawiam, że 15x7 - czyli szerokość jak najbardziej na miejscu dla 195/50.
Co do offsetu: 25 to dość bezpieczna wartość. Zarówno w NA jak i (tym bardziej) w NB.
Nie będzie idealnie z budą (chyba, że masz felgę 15x8), ale będzie dobrze...

Problem polega na seryjnej wysokości. Gdy koło jest schowane (ori felgi to - o ile mnie pamięć nie byli - 15x6 z ET w okolicach 40) nie widać tak strasznie wysokości budy względem koła ... natomiast gdy zaczynasz przesuwać koło bliżej karoserii (czy to dystansem, czy zmieniając właśnie felgę na taką z niższym ET) zaczyna to wyglądać trochę gorzej.
Nie twierdzę, byś tak nie robił - ale uprzedzam, że może się początkowy efekt nie spodobać.

Je definitywnie zacząłbym od zawieszenia.
W przypadku NBFL'a niezłym rozwiązaniem jest B6 lub (jeszcze lepiej) B8 i sprężyny obniżające. Fakt, że nie masz wpływu na wysokość auta, ale te -25/30 mm. robi robotę, a cena używanych jest zbliżona do najtańszego, nowego, gwintu.

Chyba, że masz około 3k, to zupełnie inna historia i możesz zacząć rozglądać się za całkiem zacnymi używanymi albo podstawowa półka GAZ / Tein.

Najważniejsze jest to, byś nie oszczędzał na tym elemencie.
Obrazek
Radson
Posty: 55
Rejestracja: 06 wrz 2018, 14:28
Model: NB FL
Wersja: NB FL

15 wrz 2019, 10:06

@Arvi A jak sądzisz? Na felgę 15x8 oponę 195/50 jest sens ładować? Rozmawiałem z kolegami na spocie w ostatni czwartek i mówili, że nie ma przeciw wskazań, a jak Ty myślisz?
Awatar użytkownika
Arvi
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 2909
Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
Model: NA
Wersja: Tiny Tina Edition
Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy

16 wrz 2019, 5:44

Fatalnie trafiłeś, bo ja uwielbiam dużo opony ;).

Ale tak, moim zdaniem 195 na 8 calach będzie dobrze. Co prawda 205 by wyglądało kapkę lepiej, ale 195/50 będzie dobrze.
Obrazek
Radson
Posty: 55
Rejestracja: 06 wrz 2018, 14:28
Model: NB FL
Wersja: NB FL

16 wrz 2019, 9:37

Dzięki wielkie :)
Awatar użytkownika
Robbi
Posty: 300
Rejestracja: 08 cze 2018, 16:27
Model: NA
Wersja: Red
Lokalizacja: Będzin

16 wrz 2019, 19:53

Na tej stronie możesz sobie posprawdzać jak będzie leżeć opona na feldze:
https://tyrestretch.com/
Radson
Posty: 55
Rejestracja: 06 wrz 2018, 14:28
Model: NB FL
Wersja: NB FL

16 wrz 2019, 22:13

Robbi dzięki, przydatna rzecz, brakowało mi czegoś takiego! :)
Radson
Posty: 55
Rejestracja: 06 wrz 2018, 14:28
Model: NB FL
Wersja: NB FL

12 paź 2019, 7:59

@Arvi @ Robbi Wracam jeszcze z pytaniem :) Dorwałem dwa przednie bilki b6. Czy opłaca się wstawiać je od razu na przód, a z tyłu zostawić serię? Szukam na tył bilków i pewnie zainwestuje w nowe ale czy warto montować na przód te co mam czy wstrzymać się do czasu aż będę miał komplet?
Awatar użytkownika
Arvi
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 2909
Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
Model: NA
Wersja: Tiny Tina Edition
Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy

12 paź 2019, 10:35

Z tego co rozumiem, to chcesz kupić Bile i na nie wsadzić seryjne sprężyny... bo wsadzanie na przód B6 z obniżającymi sprężynami i na tył na seryjne amory też obniżające sprężyny to nie jest najlepszy pomysł - dyplomatycznie ujmując :)

Rozumiem, że decyzja zapadła i mają być B6 - w takim razie szukaj tyłu i (ja bym tak zrobił) oddaj nowo stworzony komplet do kogoś, kto zajmuje się sprawdzaniem i ewentualną regeneracją. Te zestawy mogą być różnej jakości i z różnym przebiegiem...
Obrazek
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1768
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

12 paź 2019, 16:33

Arvi pisze:
12 paź 2019, 10:35
Z tego co rozumiem, to chcesz kupić Bile i na nie wsadzić seryjne sprężyny... bo wsadzanie na przód B6 z obniżającymi sprężynami i na tył na seryjne amory też obniżające sprężyny to nie jest najlepszy pomysł - dyplomatycznie ujmując :)

Rozumiem, że decyzja zapadła i mają być B6 - w takim razie szukaj tyłu i (ja bym tak zrobił) oddaj nowo stworzony komplet do kogoś, kto zajmuje się sprawdzaniem i ewentualną regeneracją. Te zestawy mogą być różnej jakości i z różnym przebiegiem...
Zerkopol takie tematy ogarnia.
603 858 501
Numer do takiego sympatycznego gościa, który zna się na rzeczy.
Awatar użytkownika
Arvi
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 2909
Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
Model: NA
Wersja: Tiny Tina Edition
Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy

13 paź 2019, 6:12

Potwierdzam. Nawet robią ekspresowe szkolenie z wiedzy o amortyzatorach przez telefon, jak ktoś dzwoni z 'genialnym' pomysłem :)
Obrazek
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1768
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

13 paź 2019, 8:17

Arvi pisze:
13 paź 2019, 6:12
Potwierdzam. Nawet robią ekspresowe szkolenie z wiedzy o amortyzatorach przez telefon, jak ktoś dzwoni z 'genialnym' pomysłem :)
A to prawda 😁 Miałem kilka „genialnych” koncepcji w kontekście swojego zestawu B12 i szybko telefonicznie zostałem sprowadzony do parteru. Skończyło się na zakupie gwintu.
Radson
Posty: 55
Rejestracja: 06 wrz 2018, 14:28
Model: NB FL
Wersja: NB FL

14 paź 2019, 10:40

Na pewno jeden amortyzator mam do naprawy, drugi nie wiem ale też może być średnio. Kwestia tego czy warto się bawić w regeneracje ale mam chęć zaryzykować. Na pewno po waszych sugestiach zamontuje to dopiero jak będę miał komplet przód i tył :
) Dzięki za kontakt do Zerkpolu :)
ODPOWIEDZ