Mazda 6 GJ (aut.)

Proszę o opinie użytkowników, bo przymierzam się do zakupu używanej...

Rozmowy inne, nie koniecznie o MX-5 ... wchodzisz tu na własną odpowiedzialność.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
pistenbully
Donator
Donator
Posty: 2092
Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Gdańsk

03 kwie 2019, 11:56

Hej, jako że bachorki rosną i już przestają korzystać z wózków, przyczepek rowerowych i tych innych objętościowych gadżetów, a do tego moje psy są już tak stare, że... w jakiejś realnej perspektywie czasowej będziemy mogli zrezygnować z naszego Traktorka (ML 2004), rozpocząłem planowanie następcy. Ma to być pojazd dla Żony, do pokonywania co dzień 30 km, głównie w linii prostej, w warunkach Trójmiejskich. Warunkiem koniecznym jest automatyczna (hydrauliczna) skrzynia biegów (i kamera cofania, ale to łatwiej dołożyć...). Od kilku tygodni mam do czynienia z IS200t i już wiem, że dla planowanych zastosowań "dałnsajzing" nie ma sensu (żony noga produkuje 16l/100km, moja 14,2), choć auto jest fajne. Nie chcę nic z DSG, bo służbowym takim Małżonka nie daje rady wjechać do garażu (szarpanie) i boję się awarii. Skrzynię CVT już mieliśmy - żadnych złych doświadczeń - ale jednak wykluczam. Nie ufam kotom (Jag), nie trawię Avensisa ani Mondeo, boję się napraw w Hondzie. BMW i Audi nie przełknę, Merca już mam... Drogą eliminacji, wyszło mi, że (oprócz Laguny... […]) Szóstka GJ odpowiada wszystkim przyjętym założeniom. I tu doszedłem do momentu, w którym człowiek zaczyna przeglądać ogłoszenia, nasuwają się następujące pytania:

1. Najniższe ceny egzemplarzy z automatem należą do kombi 2.2 --> Czy te auta są gorsze nawet od szrotów zza Oceanu, czy diesla należy wykluczyć (nie zależy mi na nim) z jakiegoś powodu? A może diesel i automat to zła recepta w tym modelu?
2. Mam dobre doświadczenie z GJ 2.0 165 w manualu - jeździłem przez kilka tygodni - zwłaszcza w zakresie spalania - średnio 7,2 - jak wyglądałoby spalanie w automacie? A jak w 2.5?
3. Bardziej sedan, czy bardziej kombi? Różnią się rozstawem osi - ja jeździłem tylko sedanem - był aż za duży - czy są jeszcze jakieś smaczki i różnice między nadwoziami?
4. Celuję raczej w coś, co już spory spadek wartości ma za sobą, czy warto dopłacić do egzemplarzy FL1 - po 2014r.?
5. Czy wersje wyposażenia różnią się między sobą wyciszeniem kabiny - bo w golasie, którym jeździłem było słabo?
6. Samochód ma być bezwypadkowy, i gdyby taki się trafił z rynku amerykańskiego - jakich różnic w stosunku do wersji europejskiej się spodziewać?
7. Na ile można dłubać w systemie tele-informatycznym, bo wersja podstawowa bez nawigacji i kamery wyraźnie prosi się interwencję?
8. Pytanie ogólne: czego się wystrzegać bezwarunkowo?
9. Czy są jakieś kamienie milowe jak chodzi o przebieg? Jakieś wymiany, czy akcje serwisowe, których wykonanie należy sprawdzić?
10. Last but not least - jeżeli akurat kończy się leasing Twojej szóstki i jest czerwona... :kciuk:

PS. A może trójeczka III gen.?
PS2. Przypominam, że to dział OFF TOPIC, proszę się śmiało produkować :kciuk: :poklony:
Mydelniczka 10th Anniversary Edition
Rabarbar….....'15 ND Soft Top
Awatar użytkownika
szy
Donator
Donator
Posty: 741
Rejestracja: 28 maja 2014, 9:39
Model: ND
Wersja: GT-S
Lokalizacja: San Diego

03 kwie 2019, 22:13

Ostrzegam, jestem laikiem i raportuję to, co przeszedł znajomy w CX-5, z tego co rozumiem temat dotyczy w równym stopniu 6: Diesel 2.2 miał wycierający się jeden z wałków. Opiłki trafiały do oleju a później do turbin. Jest konkretny wątek na ten temat na forum mazdaspeed. Znajomy przeszedł przez naprawę, w zaprzyjaźnionym warsztacie całość wyszła chyba nawet pięciocyfrowo. Podobno sporo silników zaliczyło ten problem przy niskich przebiegach i miało temat rozwiązany na gwarancji. Była / jest też akcja serwisowa na pompę vacuum - kwalifikują się też modele po gwarancji.

Inny znajomy ma 6 GJ 2.0 z automatem, narzeka trochę na dynamikę w ruchu miejskim, ale ogólnie jest zadowolony, tyle że to auto prawie nie jeździ. Nie wiem czy liczy spalanie, ale następnym razem jak go spotkam, to zapytam.
LubMich
Posty: 720
Rejestracja: 27 wrz 2009, 12:55
Lokalizacja: Warszawa/Kraków

04 kwie 2019, 8:56

To co najbardziej zmieniało się IMO od 2012 do 2016 to było wygłuszenie - nie wiem dokładnie jakie były zmiany rok do roku.. ale było to zmieniane kilkukrotnie.. No i po 2016 zmieniło się sporo wnętrze..

No i niestety.. przy zakupie używanego samochodu.. jak ja szukałem to mazda 6 bardzo trzyma cenę.. ja spasowałem..
mike
Donator
Donator
Posty: 501
Rejestracja: 20 wrz 2016, 9:41
Model: NC
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: Katowice

15 kwie 2019, 14:27

Co do wygłuszenia - to w modelu 2017 nadal jest dramat. Auto przy 140km/h szumi jak SUV z lusterkami od tira.
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2137
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

15 kwie 2019, 18:54

Znajomy kupił nową 6 i jest już dobrze wygłuszona.
Co do tych starych to szef ma 2.5 i bardzo lubi ten samochód. Na gwarancji poszły mu składane lusterka i hamulec ręczny. Teraz przestał działać istop, akumulator po 5 latach wymaga wymiany. Rdza nie jest problemem.
Jak chcesz cichy i tani samochód polecam 508 hdi (rocznik około 2012). Miałem tydzień i był bardzo fajny na trasie.
Jak chcesz Mazdę 6 to niestety musisz zapłacić więcej. Ale to przepiękny samochód. Nie wiem czy nie trzyma piękna bardziej niż słynna alfa 159.
I ten kolor soul red... jak komuś przeszkadza, że jest popularny... to się z nim nie zgadzam :-P
ODPOWIEDZ