Roadster na codzień

Rozmowy inne, nie koniecznie o MX-5 ... wchodzisz tu na własną odpowiedzialność.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Sandro
Donator
Donator
Posty: 128
Rejestracja: 10 gru 2018, 8:54
Model: NC FL2
Lokalizacja: Rzeszów

28 gru 2018, 10:10

Cześć,

Nie wiem czy dobry dział wybrałem, ale od dłuższego czasu szukam swojego wymarzonego MX'a i nurtuje mnie od dłuższego czasu pytanie.

Pytanie głównie do posiadaczy wersji Hard top (bo takiej szukam).

Jak wygląda użytkowanie auta na codzień? Chodzi mi np. o zakupy w sklepie, parkowanie w mieście (np. wyjście do restauracji). Czy zamykacie za każdym razem dach? Czy zostawiacie auto "na widoku" idąc do restauracji? Czy w ogóle nie ma czym się przejmować?

Wszystkie inne uwagi, które pojawiają się dopiero po zakupie auta mile widziane ;)
Ostatnio zmieniony 28 gru 2018, 10:40 przez Sandro, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
mike_d
Donator
Donator
Posty: 1170
Rejestracja: 06 cze 2015, 21:18
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Karai
Lokalizacja: Poznań

28 gru 2018, 10:38

Hej,
popraw nazwę tematu - Miata to roadster :)
jeśli o mnie chodzi - miata to moje auto, w dodatku całoroczne. Nigdy nie zostawiam z otwatym dachem, nawet jak gdzies na 5 minut wchodzę (bo a) - gołębie, b) - szkoda by mi było gdyby jakiś kretyn np. niedopałek wrzucił). Ale ogólnie wszystko zależy od tego jaki jest klimat miejsca gdzie mieszkasz
Awatar użytkownika
Sandro
Donator
Donator
Posty: 128
Rejestracja: 10 gru 2018, 8:54
Model: NC FL2
Lokalizacja: Rzeszów

28 gru 2018, 10:51

mike_d pisze:
28 gru 2018, 10:38
Hej,
popraw nazwę tematu - Miata to roadster :)
jeśli o mnie chodzi - miata to moje auto, w dodatku całoroczne. Nigdy nie zostawiam z otwatym dachem, nawet jak gdzies na 5 minut wchodzę (bo a) - gołębie, b) - szkoda by mi było gdyby jakiś kretyn np. niedopałek wrzucił). Ale ogólnie wszystko zależy od tego jaki jest klimat miejsca gdzie mieszkasz
Hej, dzięki za odpowiedź. Poprawiłem temat :)

Tak też mi się wydawało, że można się bać ludzi którzy zwyczajnie wrzucą śmiecia do środka...

Też planuję jeździć Miatą cały rok. Pytanie czy garażujesz ją? Jak auto sprawuje się w zimie?
Pytanie jeszcze o dłuższe trasy z miasta A do miasta B autostradą i drogami krajowymi. Nie miałem okazji jechać np. 5 godzin takim autem, więc nasuwa się pytanie, czy jest wygodnie (nie bolą pewne części ciała? :) )
Awatar użytkownika
Chezus
Donator
Donator
Posty: 1167
Rejestracja: 07 lip 2016, 20:45
Model: NB FL
Wersja: Impuls
Lokalizacja: SZA

28 gru 2018, 11:44

Sandro pisze:
28 gru 2018, 10:51
Też planuję jeździć Miatą cały rok. Pytanie czy garażujesz ją? Jak auto sprawuje się w zimie?
Pytanie jeszcze o dłuższe trasy z miasta A do miasta B autostradą i drogami krajowymi. Nie miałem okazji jechać np. 5 godzin takim autem, więc nasuwa się pytanie, czy jest wygodnie (nie bolą pewne części ciała? :) )
Latałem NB, teraz latam NA i nie ma problemu. No nie jest to jakiś sedan klasy średniej, czy nawet kompakt, ale nie ma tragedii. Twardym trza być, a nie miętkim. Ludzie tym całą Europę objeżdżają i nie narzekają. No chyba, że posadzisz ją na gwincie, zrobisz przelot i inne bajery, to może być problem.

NC ma już kontrolę trakcji i generalnie jest bardziej cywilizowane od NA/NB, więc zimą nie powinno być problemów, bo i pierwszymi generacjami można z powodzeniem latać.

A co do zostawiania top down na widoku, to mi się zdarza. Nic przykrego mnie jeszcze nie spotkało, ale może to kwestia tego, że klimat trochę się zmienił, gdzieś w okolicach atrakcji turystycznych te fury są traktowane jak ozdoba i raczej w biały dzień nikt im nic nie zrobi. Na moim zadupiu wszyscy znają ten wóz, więc pod żabką też mogę go postawić, bo wszyscy wiedzą, że swój i jak się wkurzę, to znajdę tego, który jej krzywdę zrobił.
The answer is always Miata.
callmesnake
Posty: 127
Rejestracja: 08 sie 2013, 16:17
Lokalizacja: Łódź

28 gru 2018, 11:55

Hej, jeśli na co dzień to szukaj egzemplarza z klimą. W słoneczny dzień przy niskich prędkościach lub w korkach potrafi być gorąco. Ja jak mam auto na widoku to nie zamykam dachu.
Awatar użytkownika
mike_d
Donator
Donator
Posty: 1170
Rejestracja: 06 cze 2015, 21:18
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Karai
Lokalizacja: Poznań

28 gru 2018, 12:18

Sandro pisze:
28 gru 2018, 10:51

Też planuję jeździć Miatą cały rok. Pytanie czy garażujesz ją? Jak auto sprawuje się w zimie?
Pytanie jeszcze o dłuższe trasy z miasta A do miasta B autostradą i drogami krajowymi. Nie miałem okazji jechać np. 5 godzin takim autem, więc nasuwa się pytanie, czy jest wygodnie (nie bolą pewne części ciała? :) )
Obecną miate garażuję - wcześniej miałem NBFL który dwie zimy spędził (pod hardtopem) na świezym powietrzu i nic mu się nie stało (znaczy, ruda szmata się obudziła ale to bardziej wina soli i wody). Ale po tym jak jakiś **** w nocy porysował mi drzwi kupiłem miejsce w hali garażowej w której teraz stoi ND.
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

28 gru 2018, 12:21

mike_d pisze:
28 gru 2018, 10:38
popraw nazwę tematu - Miata to roadster :)
Kurde, z reguły nie robię ludziom syfu w tematach i najczęściej po prostu powstrzymuję się od wyrażenia opinii żeby nie robić zamętu nie wnoszącego nic albo mało do tematu, ale tutaj wyjątkowo wtrącę się bo zastanawiam się czy ktoś kiedyś w końcu przyczyni się do zaprzestania szerzenia tego bezsensownego mitu czy nie :) Nie było potrzeby poprawiania tematu - Miata jest kabrioletem tak jak kwadrat jest prostokątem. Twierdzenie czegoś innego i rozłączanie tych dwóch terminów świadczy albo o braku znajomości historii motoryzacji (spoko, nikt nie jest alfą i omegą) albo o totalnym ignoranctwie i powtarzaniu tego co się gdzieś przeczytało bez zastanowienia (tu już gorzej się wypada...), ewentualnie w grę wchodzi też strach przed kolejną niezwykle trafną opinią, że kabriolety są dla kobiet, a roadstery to są super męskie. Masakra :)

Jak już tacy prawilni chcecie być to roadster z krwi i kości nie ma dachu wcale, cokolwiek co ma szmatę nad głową jest już kabrioletem, koniec tematu :bicz:
Ostatnio zmieniony 28 gru 2018, 12:31 przez pirul, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
mike_d
Donator
Donator
Posty: 1170
Rejestracja: 06 cze 2015, 21:18
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Karai
Lokalizacja: Poznań

28 gru 2018, 12:31

Pirul, spoko - gdybym tylko to miał do powiedzenia to siedziałbym cicho ale jak już coś napisałem to wolałem kolegę uprzedzić zanim prawdziwi zeloci się zlecą - mi to aż takiej róznicy nie robi ;)
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

28 gru 2018, 12:32

mike_d, to nic osobistego w Twoją stronę, generalna tendencja mnie zaskakuje.

Co do pozostawiania auta z otwartym dachem w Polsce - niestety niejednokrotnie widziałem przypadki, w których taka sytuacja przeradza auto w kosz na śmieci. Zawiść, frustraja, głupi żart - cokolwiek to jest, wstyd mi za takich ludzi i dlatego nie zostawiłbym auta z otwartym dachem na ulicy w mieście.
Awatar użytkownika
pistenbully
Donator
Donator
Posty: 2092
Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Gdańsk

28 gru 2018, 14:10

Ja nie zamykam dachu w ogóle. Bo jak bawię się Miatą to jest niezła pogoda i auto parkuje top down pod chmurką. Poza dobrymi dniami stoi pod dachem i top down by się środek zakurzył więc zakładam pokrowiec na całe auto.
Nikt mi nigdy nic nie wrzucił ani nie ukradł. W końcu najlepszym zabezpieczeniem przed kradzieżą jest ubóstwo. ;)
Mydelniczka 10th Anniversary Edition
Rabarbar….....'15 ND Soft Top
callmesnake
Posty: 127
Rejestracja: 08 sie 2013, 16:17
Lokalizacja: Łódź

28 gru 2018, 22:27

Myślę, że jednak roadster. Kwadrat owszem jest prostokątem ale wszyscy wiemy czym jest kwadrat. Był też runabout i inne karoserie bez dachu ale roadster jest tą odmianą kabrioleta, którą jeździmy.
Awatar użytkownika
Sandro
Donator
Donator
Posty: 128
Rejestracja: 10 gru 2018, 8:54
Model: NC FL2
Lokalizacja: Rzeszów

29 gru 2018, 9:39

callmesnake pisze:
28 gru 2018, 22:27
Myślę, że jednak roadster. Kwadrat owszem jest prostokątem ale wszyscy wiemy czym jest kwadrat. Był też runabout i inne karoserie bez dachu ale roadster jest tą odmianą kabrioleta, którą jeździmy.
Prosiłbym mimo wszystko o nie robienie śmietnika z tego tematu :)
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4665
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

29 gru 2018, 10:10

Zamykanie dachu w softcie trwa z 5s, a w PRHT 12s. Szybszego mechanizmu chyba do tej pory nie ma na rynku, więc otwieranie i zamykanie nawet często nie jest żadnym problemem. Poza tym za ok 1000zł można kupić moduł dzięki któremu możesz otwierać lub zamykać PRHT w czasie jazdy.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Awatar użytkownika
Arvi
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 2909
Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
Model: NA
Wersja: Tiny Tina Edition
Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy

29 gru 2018, 11:51

Sandro pisze:
29 gru 2018, 9:39
callmesnake pisze:
28 gru 2018, 22:27
Myślę, że jednak roadster. Kwadrat owszem jest prostokątem ale wszyscy wiemy czym jest kwadrat. Był też runabout i inne karoserie bez dachu ale roadster jest tą odmianą kabrioleta, którą jeździmy.
Prosiłbym mimo wszystko o nie robienie śmietnika z tego tematu :)
Trafiłeś na bardzo złe forum w takim razie... ;)

Dygresje (a czasami wręcz dywersje) to u nas codzienność - przyzwyczaisz się.
Obrazek
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

29 gru 2018, 12:52

callmesnake pisze:
28 gru 2018, 22:27
Myślę, że jednak roadster. Kwadrat owszem jest prostokątem ale wszyscy wiemy czym jest kwadrat. Był też runabout i inne karoserie bez dachu ale roadster jest tą odmianą kabrioleta, którą jeździmy.
Ostatnim zdaniem potwierdziłeś to, o co mi chodzi - roadster we współczesnej formie to odmiana kabrioletu. Dlatego owszem, miata jest roadsterem. Co nie znaczy, że nie jest kabrioletem :)
Awatar użytkownika
Hookie
Donator
Donator
Posty: 3401
Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
Model: NB FL
Wersja: 1.8 Memories 2
Lokalizacja: Sosnowiec

29 gru 2018, 16:05

Roadster jest odmianą samochodu typu kabriolet i nie ma co z tym dyskutować. Nie snobujmy i nie gańmy innych za nieprecyzyjność.
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
Awatar użytkownika
TerminatorPi
Donator
Donator
Posty: 1602
Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)

30 gru 2018, 21:02

Sandro pisze:
28 gru 2018, 10:10

Pytanie głównie do posiadaczy wersji Hard top (bo takiej szukam).

Jak wygląda użytkowanie auta na codzień? Chodzi mi np. o zakupy w sklepie, parkowanie w mieście (np. wyjście do restauracji). Czy zamykacie za każdym razem dach? Czy zostawiacie auto "na widoku" idąc do restauracji? Czy w ogóle nie ma czym się przejmować?
W pojedynczych przypadkach (np. tankowanie na stacji) zdarza mi się nie zamykać, ale ogólnie - zamykam przy każdym postoju i otwieram ruszając. Ale, jak to już koledzy zauważyli - smart top robi bardzo dużą różnicę w sensie praktycznym. Bez smarttopa możesz operować dachem tylko w zatrzymanym samochodzie (NC PRHT), albo poniżej 10 km/h (ND RF). Ze smarttopem możesz otwierać/zamykać dach podczas jazdy do skonfigurowanego limitu prędkości (możesz ustawić nawet 60km/h), możesz też otwierać/zamykać dach na wstecznym. To bardzo ułatwia - nie musisz się zastanawiać, jak zaczyna padać deszcz, czy zdążysz się zamknąć na światłach, czy będą na ciebie trąbić - spokojnie zamykasz już w trakcie dotaczania się do świateł.

A w sensie głównego tematu tego wątku ;-) - owszem, roadster to kabriolet, ale jednak się wyróżnia charakterem od innych kabrioletów, więc nazwanie go po prostu kabrioletem jest formalnie poprawne, ale to jakieś takie niedopowiedzenie. Po to są kategorie szczególne, żeby dawać pełniejszy, precyzyjniejszy obraz.rzeczywistości.
Dyzia Bo czerwone są najszybsze
Tylko kierowca jest zielony :-D
Koza team member!
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

30 gru 2018, 21:16

TerminatorPi pisze:
30 gru 2018, 21:02
A w sensie głównego tematu tego wątku ;-) - owszem, roadster to kabriolet, ale jednak się wyróżnia charakterem od innych kabrioletów, więc nazwanie go po prostu kabrioletem jest formalnie poprawne, ale to jakieś takie niedopowiedzenie. Po to są kategorie szczególne, żeby dawać pełniejszy, precyzyjniejszy obraz.rzeczywistości.
Absolutnie się zgadzam, natomiast chodzi o reakcje typu "Co ty piszesz?! Jaki kabriolet?!! Miata to roadster!!" Sam przyznasz, że na forum było ich sporo i są trochę przegięte, ludzie piszą jakby te dwie nazwy się wykluczały. Po prostu nie ma co się spinać za każdym razem kiedy ktoś nazwie to auto kabrioletem. Bo robi się z tego podobna paranoja jak swego czasu wśród motocyklistów - kiedy ktoś nazwał motocykl motorem od razu tysiąc batów spadało mu na głowę z każdej strony :facepalm:
Awatar użytkownika
TerminatorPi
Donator
Donator
Posty: 1602
Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)

30 gru 2018, 23:54

pirul pisze:
30 gru 2018, 21:16
TerminatorPi pisze:
30 gru 2018, 21:02
A w sensie głównego tematu tego wątku ;-) - owszem, roadster to kabriolet, ale jednak się wyróżnia charakterem od innych kabrioletów, więc nazwanie go po prostu kabrioletem jest formalnie poprawne, ale to jakieś takie niedopowiedzenie. Po to są kategorie szczególne, żeby dawać pełniejszy, precyzyjniejszy obraz.rzeczywistości.
Absolutnie się zgadzam, natomiast chodzi o reakcje typu "Co ty piszesz?! Jaki kabriolet?!! Miata to roadster!!" Sam przyznasz, że na forum było ich sporo i są trochę przegięte, ludzie piszą jakby te dwie nazwy się wykluczały. Po prostu nie ma co się spinać za każdym razem kiedy ktoś nazwie to auto kabrioletem. Bo robi się z tego podobna paranoja jak swego czasu wśród motocyklistów - kiedy ktoś nazwał motocykl motorem od razu tysiąc batów spadało mu na głowę z każdej strony :facepalm:
Ja tam nie wiem. Mój kabriolet ma fajny motor :lol:
Dyzia Bo czerwone są najszybsze
Tylko kierowca jest zielony :-D
Koza team member!
Awatar użytkownika
Chezus
Donator
Donator
Posty: 1167
Rejestracja: 07 lip 2016, 20:45
Model: NB FL
Wersja: Impuls
Lokalizacja: SZA

31 gru 2018, 6:18

Różnica między kabrioletem, a roadsterem jest taka, jak między VW Typ 1, a Porsche 356. Niby technicznie to samo, a jednak nie do końca, spełniają inne funkcje, że o posiadanym charakterze nie wspomnę.
The answer is always Miata.
Awatar użytkownika
Sandro
Donator
Donator
Posty: 128
Rejestracja: 10 gru 2018, 8:54
Model: NC FL2
Lokalizacja: Rzeszów

31 gru 2018, 7:55

TerminatorPi pisze:
30 gru 2018, 21:02
Sandro pisze:
28 gru 2018, 10:10

Pytanie głównie do posiadaczy wersji Hard top (bo takiej szukam).

Jak wygląda użytkowanie auta na codzień? Chodzi mi np. o zakupy w sklepie, parkowanie w mieście (np. wyjście do restauracji). Czy zamykacie za każdym razem dach? Czy zostawiacie auto "na widoku" idąc do restauracji? Czy w ogóle nie ma czym się przejmować?
W pojedynczych przypadkach (np. tankowanie na stacji) zdarza mi się nie zamykać, ale ogólnie - zamykam przy każdym postoju i otwieram ruszając. Ale, jak to już koledzy zauważyli - smart top robi bardzo dużą różnicę w sensie praktycznym. Bez smarttopa możesz operować dachem tylko w zatrzymanym samochodzie (NC PRHT), albo poniżej 10 km/h (ND RF). Ze smarttopem możesz otwierać/zamykać dach podczas jazdy do skonfigurowanego limitu prędkości (możesz ustawić nawet 60km/h), możesz też otwierać/zamykać dach na wstecznym. To bardzo ułatwia - nie musisz się zastanawiać, jak zaczyna padać deszcz, czy zdążysz się zamknąć na światłach, czy będą na ciebie trąbić - spokojnie zamykasz już w trakcie dotaczania się do świateł.
O tym pomyślę jak już pojawi się jakiś model na sprzedaż. Od 2 miesięcy czekam i nic się nie pojawia :( ale będę miał to na uwadze :)

A do wątku czy roadster czy kabriolet - pozwolę sobie zignorować te wiadomości ;) Zrozumiałem czym grozi napisanie tych wyrazów na forum :P
Awatar użytkownika
Chezus
Donator
Donator
Posty: 1167
Rejestracja: 07 lip 2016, 20:45
Model: NB FL
Wersja: Impuls
Lokalizacja: SZA

31 gru 2018, 9:15

Sandro pisze:
31 gru 2018, 7:55

O tym pomyślę jak już pojawi się jakiś model na sprzedaż. Od 2 miesięcy czekam i nic się nie pojawia :( ale będę miał to na uwadze :)
Pozwolę sobie zauważyć, że od dłuższego czasu Arturro sprzedaje swoją Cocainę.
The answer is always Miata.
Awatar użytkownika
Sandro
Donator
Donator
Posty: 128
Rejestracja: 10 gru 2018, 8:54
Model: NC FL2
Lokalizacja: Rzeszów

31 gru 2018, 10:17

Chezus pisze:
31 gru 2018, 9:15
Sandro pisze:
31 gru 2018, 7:55

O tym pomyślę jak już pojawi się jakiś model na sprzedaż. Od 2 miesięcy czekam i nic się nie pojawia :( ale będę miał to na uwadze :)
Pozwolę sobie zauważyć, że od dłuższego czasu Arturro sprzedaje swoją Cocainę.
Tak widziałem, ale zbyt mocno tuningowana jak dla mnie i raczej przekracza mój budżet :)
Awatar użytkownika
Sandro
Donator
Donator
Posty: 128
Rejestracja: 10 gru 2018, 8:54
Model: NC FL2
Lokalizacja: Rzeszów

04 sty 2019, 8:17

Mam pytanie jeszcze jak się użytkuje ten samochód na codzień w zimie? Da radę jeździć? Z tego co słyszałem to średnio. Chodzi mi o codzienną jazdę po mieście na zasadzie sklep/praca/dom ;)
Awatar użytkownika
Hookie
Donator
Donator
Posty: 3401
Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
Model: NB FL
Wersja: 1.8 Memories 2
Lokalizacja: Sosnowiec

04 sty 2019, 9:03

Po mieście luz. Jak chcesz jechać w góry, to jazda może być męcząca.
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4665
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

04 sty 2019, 9:45

Jak wyżej. Zimą w trasie jak jest ślisko to niezbyt przyjemne doświawdczenie, ale w mieście nie ma większego problemu. Dobrze mieć szperę, bo nie mielisz tak w miejscu na śliskim.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Awatar użytkownika
Sandro
Donator
Donator
Posty: 128
Rejestracja: 10 gru 2018, 8:54
Model: NC FL2
Lokalizacja: Rzeszów

04 sty 2019, 10:48

Fifkers pisze:
04 sty 2019, 9:45
Jak wyżej. Zimą w trasie jak jest ślisko to niezbyt przyjemne doświawdczenie, ale w mieście nie ma większego problemu. Dobrze mieć szperę, bo nie mielisz tak w miejscu na śliskim.
Rozumiem, że w wersji NC nie jest szpera montowana w każdym modelu jako standard prawda? Jak sprawdzić czy jest/nie ma w danym modelu?
Jest opcja dorzucenia jej (pewnie droga zabawa)? :) I czy obejdzie się bez w zimie?
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4665
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

04 sty 2019, 13:52

Sprawdź po VINie. 2,0 zwykle mają szperę, choć nie zawsze. W 1,8 nie ma. I automat też ma zwykły dyferencjał.
Dorzucić w teorii można , w praktyce ciężko kupić taki dyfer, bo to chodliwy towar.
Jeździć bez szpery się na pewno da (zalecane dobre zimówki), ale zawsze lepiej mieć napęd na dwa koła niż na jedno, gdy musisz wyjechać ze śniegu czy podjechać pod górkę.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4567
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

04 sty 2019, 17:41

Do NCka szpere chyba łatwiej znaleźć i tańsza niż do NA/NB

Wysłane z mojego H4113 przy użyciu Tapatalka

pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
ODPOWIEDZ