Rozważam od jakiegoś czasu kupno kompresora do użytku własnego. Mam tylko dylemat jaką wielkość zbiornika wybrać i jaka powinna być moc i wydajność.
Okazjonalnie na pewno posłuży do przemalowania jakiegoś elementu lub do obsługi klucza pneumatycznego nie wiem tylko jakie parametry musi mieć żeby ogarnął w/w zadania.
Budżet do 1000zl. Pytanie czy w tej cenie w ogóle kompresor będzie w stanie odkręcić/odkręcić coś więcej niż tylko koła i jakiej wielkości element uda sie pomalować bez obawy że braknie ciśnienia.
Wysłane z mojego SM-J510FN przy użyciu Tapatalka
Kompresor do garażu
Moderator: Moderatorzy
- pirul
- Moderator techniczny
- Posty: 2308
- Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
- Model: Inny
- Wersja: RX-7 FB2 '83
- Lokalizacja: Kraków
Ja używam 50litrowego dwutłokowego i jest wystarczający, porobiliśmy nim zaprawki na tyrającym golfie jakiś czas temu (na szczęście już się pozbyliśmy tego auta) - dał radę, ostatnio rozkręcałem zawieszenie w miacie, też dał radę, gdybyś chciał malować całe auto to na pewno 50L to mało ale do użytku domowego jest w sam raz, szybko się nabija, nie grzeje się, nie zajmuje dużo miejsca. To, co będziesz w stanie odkręcić/dokręcić zależy bardziej od klucza niż od samego kompresora, na kluczach są podane max momenty z jakimi operują przy danym ciśnieniu, zwróć na to uwagę przy zakupie.
Znalazłem zdjęcie, na którym go widać:
Znalazłem zdjęcie, na którym go widać:
- pistenbully
- Donator
- Posty: 2091
- Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Gdańsk
Kompresor mam, na oko pojemność 20-30l - musiałbym sprawdzić. Jako, że nic nie wiem o malowaniu, to służy on głównie do dmuchania i zanim zaczął mi jeden z zaworków przeciekać [po 10 latach] to pełen zbiornik był w stanie obsłużyć ~dwa samochody (sprawdzenie, regulacja ciśnienia w oponach) albo kilka minut czyszczenia czegoś powietrzem.
Za to do wymiany kół wystarcza elektryczny klucz udarowy - 8 razy mniejszy budżet.
Za to do wymiany kół wystarcza elektryczny klucz udarowy - 8 razy mniejszy budżet.
-
- Donator
- Posty: 3662
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Ja mam taki:
https://www.ukhs.tv/Sioux-50-2-5HP-9-5C ... Compressor jeden tłok, 50 l
wydatek powietrza ma wystarczający żeby obsłużyć wszystkie sprzęty które mam, poza szlifierką (ale ona chyba przepuszcza powietrze )
klucz mam taki:
https://www.sipuk.co.uk/sip-07212-1-2-a ... -5cfm.html
do tej pory odkręca (albo urywa ) wszystko .
co do malowania to ja swoim robiłem element wielkości maski on emixa, podejrzewam że dużo większego byś nie ogarnął. Generalnie wydaje mi się że 50l to jest minimum jeżeli chodzi o narzędzia. Im większy zbiornik tym lepiej. Dwutłokowy lepszy niż jednotłokowy. Jak będziesz kupował taki jak ja (czyt. chiński badziew) to od razu kup butelkę oleju i po kilku godzinach pracy wymień olej - zdziwisz się ile opiłków bedzie w nim pływać
https://www.ukhs.tv/Sioux-50-2-5HP-9-5C ... Compressor jeden tłok, 50 l
wydatek powietrza ma wystarczający żeby obsłużyć wszystkie sprzęty które mam, poza szlifierką (ale ona chyba przepuszcza powietrze )
klucz mam taki:
https://www.sipuk.co.uk/sip-07212-1-2-a ... -5cfm.html
do tej pory odkręca (albo urywa ) wszystko .
co do malowania to ja swoim robiłem element wielkości maski on emixa, podejrzewam że dużo większego byś nie ogarnął. Generalnie wydaje mi się że 50l to jest minimum jeżeli chodzi o narzędzia. Im większy zbiornik tym lepiej. Dwutłokowy lepszy niż jednotłokowy. Jak będziesz kupował taki jak ja (czyt. chiński badziew) to od razu kup butelkę oleju i po kilku godzinach pracy wymień olej - zdziwisz się ile opiłków bedzie w nim pływać
- pirul
- Moderator techniczny
- Posty: 2308
- Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
- Model: Inny
- Wersja: RX-7 FB2 '83
- Lokalizacja: Kraków
Tu masz identyczny jak mój, mieści się w budżecie:
https://allegro.pl/kompresor-dwutlokowy ... ml#thumb/1
Tylko pamiętaj żeby mieć instalację na 16A bo jak masz słabsze bezpieczniki to nawet nie odpali No i ważna zasada - nie przedłużamy przewodu elektrycznego, przedłużamy przewód ciśnieniowy. Więc sobie zaplanuj czy masz go gdzie postawić.
Klucze:
https://allegro.pl/klucz-udarowy-1-2-z- ... 62249.html
mutra, jeśli w Twoim kluczu te 600Nm to prawda to rzeczywiście co nie odkręci to urwie
https://allegro.pl/kompresor-dwutlokowy ... ml#thumb/1
Tylko pamiętaj żeby mieć instalację na 16A bo jak masz słabsze bezpieczniki to nawet nie odpali No i ważna zasada - nie przedłużamy przewodu elektrycznego, przedłużamy przewód ciśnieniowy. Więc sobie zaplanuj czy masz go gdzie postawić.
Klucze:
https://allegro.pl/klucz-udarowy-1-2-z- ... 62249.html
mutra, jeśli w Twoim kluczu te 600Nm to prawda to rzeczywiście co nie odkręci to urwie
-
- Donator
- Posty: 3662
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
pirul pisze:Tu masz identyczny jak mój, mieści się w budżecie:
https://allegro.pl/kompresor-dwutlokowy ... ml#thumb/1
Tylko pamiętaj żeby mieć instalację na 16A bo jak masz słabsze bezpieczniki to nawet nie odpali No i ważna zasada - nie przedłużamy przewodu elektrycznego, przedłużamy przewód ciśnieniowy. Więc sobie zaplanuj czy masz go gdzie postawić.
Klucze:
https://allegro.pl/klucz-udarowy-1-2-z- ... 62249.html
mutra, jeśli w Twoim kluczu te 600Nm to prawda to rzeczywiście co nie odkręci to urwie
szczerze wątpie w te 600nm ale póki co nie było śruby której by nie ruszył więc nie narzekam.
- Aero50
- Donator
- Posty: 364
- Rejestracja: 27 cze 2014, 8:37
- Model: NA
- Wersja: 90' 1.6
- Lokalizacja: Kraków
Dzieki Panowie za porady W takim razie zaczynam sie rozglądać za jakąś 50. Myślałem nad 100, ale jak 50 daje rade to szkoda mi miejsca w garażu skoro i tak będę tylko od czasu do czasu korzystał.
Wysłane z mojego SM-J510FN przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-J510FN przy użyciu Tapatalka
Najwazniejszy jest wydatek - pojemnosc mozesz zwiekszyc dajac w dowolnym punkcie instalacji drugi zbiornik. Ja mialem cos takiego:
https://allegro.pl/sprezarka-kompresor- ... 38041.html
I moglem naprawde dlugo tluc sie kluczem, ale jeden tlok i duza butla powodowaly ze jak juz spadlo cisnienie to dlugo trzeba bylo czekac zeby moc wrocic do akcji.
https://allegro.pl/sprezarka-kompresor- ... 38041.html
I moglem naprawde dlugo tluc sie kluczem, ale jeden tlok i duza butla powodowaly ze jak juz spadlo cisnienie to dlugo trzeba bylo czekac zeby moc wrocic do akcji.
- Morfi
- Donator
- Posty: 1697
- Rejestracja: 11 lut 2012, 16:56
- Model: NA
- Wersja: 1.8 vvt
- Lokalizacja: Wrocław
Podpowiedzcie czy taki kompresor będzie OK:https://www.tagred.pl/kompresor-olejowy ... r-639.html. Jak dobrać klucz udarowy?
montego blue ze "świnką w środku", wersja kanadyjska
NAFL 1,8L
NAFL 1,8L
-
- Donator
- Posty: 3662
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Każde narzędzie pneumatyczne będzie miało podany pobór powietrza w litrach na minutę albo w stopach szesciennych (CFM) Musisz mieć taki kompresor który będzie z zapasem pokrywał to zapotrzebowanie (niektórzy mówią że powinien mieć dwa razy większy wydatek).Morfi pisze: ↑08 lis 2018, 11:03Podpowiedzcie czy taki kompresor będzie OK:https://www.tagred.pl/kompresor-olejowy ... r-639.html. Jak dobrać klucz udarowy?
Kompresor z twojego linka spokojnie pociągnie wiekszość kluczy udarowych.
Z mojego (dosyć nikłego ) doświadczenia mogę Ci tylko doradzić żebyś kupił wąż do powietrza co najmniej 8mm i szukał klucza który jest możliwie krótki/kompaktowy. Sprawdź sobie też przy zakupie czy w zestawie są przyłącza (szybkozłączki) , bo czasem nie ma i trzeba dokupić żeby móc podłączyć klucz.
1. Ten kompresor da radę, choć do komfortowej pracy będzie trochę brakować. Te kompresory są głośne i to byłby powód przez który bym go odrzucił.
2. Oryginalny reduktor nie nadaje się do pneumata- spadek ciśnienia jest zdecydowanie za duży przy wydatku powietrza jakiego potrzebuje pneumat.
3. 8mm to też za mało. 12mm czy 1/2 cala jest sensownym kompromisem pomiędzy spadkami ciśnienia i wygodą pracy.
4. Klucze z metalowym korpusem to zło, bo są ciężkie. Z tego co jest dostępne spoko jest Yato yt-0953 (około 600pln). Tańsze klucze (te po 300pln też działają, np https://sklep.skleptechniczny.pl/klucz- ... 6382,19750) Chociaż gdybym teraz kupował, to pewnie kupiłbym Yato.
2. Oryginalny reduktor nie nadaje się do pneumata- spadek ciśnienia jest zdecydowanie za duży przy wydatku powietrza jakiego potrzebuje pneumat.
3. 8mm to też za mało. 12mm czy 1/2 cala jest sensownym kompromisem pomiędzy spadkami ciśnienia i wygodą pracy.
4. Klucze z metalowym korpusem to zło, bo są ciężkie. Z tego co jest dostępne spoko jest Yato yt-0953 (około 600pln). Tańsze klucze (te po 300pln też działają, np https://sklep.skleptechniczny.pl/klucz- ... 6382,19750) Chociaż gdybym teraz kupował, to pewnie kupiłbym Yato.