Witajcie! Od czego by tu zacząć... Teraz już na poważnie sprzedaję Subaru i z całą pewnością autem które kupię będzie MX-5. Zdecydowanie będzie to również NB, którą miałem, którą uwielbiałem i mimo posiadania dosyć fajnego auta, cały czas chodziła mi po głowie. Teraz pytanie do was, bo co nieco wypadłem z tematu. Który silnik jest lepszy, bardziej bezawaryjny, pobiera mniej oleju(mam fioła na tym punkcie i najlepiej jakby od wymiany do wymiany nie brał nic) itp. itd. Czym tak naprawdę różnicy się 1.8 z NB i NBFL oprócz zmiennych faz? Spisuje się lepiej? Moc i osiągi mają dla mnie znaczenie drugoplanowe, dlatego interesuje mnie zarówno motor 1.8, jak i 1.6. Wiadomo, że w 1.8 mamy LSD co jest mega plusem, w 1.6 chyba nie? Budżet jaki posiadam to około 25-27 tys zł. Za taką kwotę jestem w stanie kupić NB w stanie perfekt?
Ps. wiem, że na większość moich pytań można znaleźć odpowiedzi na forum, ale z racji że pracuję 7 dni w tygodniu, ciężko znaleźć czas na takie poszukiwania. Mam nadzieję, że z uwagi zamieszczenia tematu w off topicu, nie będzie on nikomu przeszkadzał .
Powrót do MX-5
Moderator: Moderatorzy
W tej cenie spokojnie można celować w zdrowe 1.8.
Mi się moją udało za kilka tysięcy mniej, a jedyne co było do zmiany to klocki hamulcowe i pasek klinowy.
Najlepiej IMO polować przed sezonem zimowym, kupić, zrobić wszystko co by było do roboty przez zimę i na wiosnę cieszyć się igłą
Mi się moją udało za kilka tysięcy mniej, a jedyne co było do zmiany to klocki hamulcowe i pasek klinowy.
Najlepiej IMO polować przed sezonem zimowym, kupić, zrobić wszystko co by było do roboty przez zimę i na wiosnę cieszyć się igłą
Soul Red NB- kiedy mózg mówi ND, ale portfel mówi NB
Generalnie Emiks będzie mi służył przez cały rok. Tylny napęd w tym aucie z ewentualnym torsenem to cos pięknego na śniegu. Miałem 1.8 z LSD wiec juz tego posmakowalem:). W tym temacie głownie chodzi mi o porównanie silników. Czy zdrowe 1.8 jest równie bezawaryjne i nie bierze oleju jak 1.6? Moja była brała nawet 0,5 litra na 1000 km przy ostrej jeździe, stad moje obawy. Aa i bardziej bym sie sklanial w strone NB niż NBFL. Nie wiem czemu, moze to sentyment, ale jakoś bardziej mi sie podoba . Jedynie nie chciałbym miracla- nie moj styl.
Gdybym ja miał teraz kupić MX_5 to celowałbym tylko w Sportiva. Chyba, że chciałbyś mieć wnętrze z Memorisa to już jak wolisz. Za taką kaskę spokojnie kupisz coś naprawdę dobrego
-
- Moderator Detalingu
- Posty: 524
- Rejestracja: 09 lip 2010, 15:26
- Model: Inny
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Jak wolisz NB to akurat na forumowej giełdzie wisi bardzo ładna 10th anniersary . Z tymi silnikami to raczej kwestia tego, czy znajdziesz zadbany i nie zajeżdżony Takich technicznych różnic między 1.6 a 1.8 raczej za bardzo nie ma, i to i to łyknie olej jak jest zjechane.
Sposób na piękny lakier !
Zabezpieczenie antykorozyjne !
NA 90' 1.6
NA 91' 1.6
NA 92' 1.6
NA 93' 1.6
NA 94' 1.8
NB 99' 1.6
NBFL 00' 1.6
NBFL 01' 1.6
NC 08' 1.8
Zabezpieczenie antykorozyjne !
NA 90' 1.6
NA 91' 1.6
NA 92' 1.6
NA 93' 1.6
NA 94' 1.8
NB 99' 1.6
NBFL 00' 1.6
NBFL 01' 1.6
NC 08' 1.8
- nick.es
- Moderator podróży
- Posty: 7684
- Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
- Model: NB FL
- Lokalizacja: Costa Blanca
Na swoim przykładzie mogę Ci powiedzieć, że NBFL może w ogóle nie brać oleju. Często na forum natykam się na podobne stwierdzenia innych, zdziwionych tym użytkowników. Z resztą, wydaje mi się że z zasady poliftowe auto jest bardziej dopracowane i mniej ryzykowne. W samym silniku jest kilka zmian, które wpływają zarówno na trwałość, wydajność, jak i ekonomię utrzymania. O ile się nie mylę, poza fazami rozrzadu jest różnica np. w cewkach i kablach. W poliwtówkach są dwie cewki, ulokowane tuż nad świecami. To chyba miało rozwiązać problem z psującymi się kablami. No i wcześniejsze silniki mialy 4 cewki (poprawcie mnie, jeśli bredzę) - a ich wymiana jest dość droga. Zmiany w lifcie dotyczyły chyba też zawieszenia i innych, typowych dla liftów poprawek. Nie ma gdzieś jakiejś rozpiski na ten temat? Ogólnie, raczej nie zdarza się, żeby późniejsze wersje tego samego modelu samochodu były gorsze od poprzednich. NB są udane od początku, no ale chyba po coś ten lift był, nie? Nie dotyczył jedynie wyglądu.
Jeśli chodzi o cenę, to za 27k kupisz bez problemu wychuchaną perełkę. Z czekaniem do zimy, jak ktoś mi powiedział gdy sam szukałem, jest ten problem, że zmarnujesz połowę sezonu. A tańsza będzie o tyle, ile możesz utargować własnym wysiłkiem. Poza tym, jak zaczniesz szukać teraz i będziesz wybredny, to prawdopodobnie i tak znajdziesz odpowiednią dla siebie Miatę dopiero jesienią. Ja bym się nie zastanawiał. Masz wszystkie warunki do zdobycia świetnej NBFL-ki. Dołączam się do sugestii przedmówcy na temat zajrzenia do roadsterów. Jeśli nie po zakup, to żeby ocenić różne opcje i sprawdzić na wlasnej skórze, co chesz kupić.
Powodzenia w poszukiwaniach :)
P. S. To nie jest offtop, tylko normalny temat zakupowy. Powinien być przeniesiony w jedyne słuszne mijesce :>
Jeśli chodzi o cenę, to za 27k kupisz bez problemu wychuchaną perełkę. Z czekaniem do zimy, jak ktoś mi powiedział gdy sam szukałem, jest ten problem, że zmarnujesz połowę sezonu. A tańsza będzie o tyle, ile możesz utargować własnym wysiłkiem. Poza tym, jak zaczniesz szukać teraz i będziesz wybredny, to prawdopodobnie i tak znajdziesz odpowiednią dla siebie Miatę dopiero jesienią. Ja bym się nie zastanawiał. Masz wszystkie warunki do zdobycia świetnej NBFL-ki. Dołączam się do sugestii przedmówcy na temat zajrzenia do roadsterów. Jeśli nie po zakup, to żeby ocenić różne opcje i sprawdzić na wlasnej skórze, co chesz kupić.
Powodzenia w poszukiwaniach :)
P. S. To nie jest offtop, tylko normalny temat zakupowy. Powinien być przeniesiony w jedyne słuszne mijesce :>