Z3 vs MX-5

Rozmowy inne, nie koniecznie o MX-5 ... wchodzisz tu na własną odpowiedzialność.

Moderator: Moderatorzy

P_iotrek
Posty: 3
Rejestracja: 13 paź 2009, 18:55
Lokalizacja: Podkowa leśna/Wwa

13 paź 2009, 19:05

irakleo pisze:Miałem kiedyś przez blisko 3 miesiące Z3 z silnikiem 1,9 - i przyznam zero rewelacji! Kilkakrotnie przejechałem się modelem z motorem 2,8. Faktycznie dynamicznie jest dużo lepszy, robi setkę w niecałe 7 sekund, silnik brzmi typowo dla tej marki ale jeszcze cięższy od podstawowego modelu który waży ponad 1200kg i ma beznadziejny rozkład masy. Na starcie i na prostych to całkiem sympatyczne auto, jednak jeśli chodzi o pokonywanie zakrętów to umywa się do Miaty. Wnętrze auta to praktycznie E36 do której jestem wyjątkowo uprzedzony, przód samochodu jest naprawdę ładny, zaś tył wyjątkowo szkaradny. Ale to rzecz gustu.


Przepraszam ze tak zaczynam swoja przygode od jakiegoś czasu obserwuję forum i musze powiedzieć ze twoje posty są tak wiarygodne jak wrożenie z fusów przez wróżke otylie.....
Widze że już chyba niema na tym swiecie auta którego byś nie prowadził.
Twoja wiedza o tych autach ktorymi rzekomo jezdzileś ogranicza sie do 1 lepszej strony ze skopiowanymi informacjami.
Jakbyś zauwazyl Z3 samo w sobie jest cieżkie ale pancerne i solidne to nie wina silnika czy to 1.8 czy 2.8... Imo silniki bmw na aluminiowych blokach uważam za jedne z lżejszych.Gdy robilem turbo w 2.8 zmienialem blok na stary zeliwny z m50 i wtedy faktycznie starsze silniki byly cieżkie.Z3 jest cieższe to naturalne ze ma wiekszy promien skrętu natomiast przeciętny zjadacz chlepa nie poczuje tej rożnicy specjalnie.A raczej wiekszość tutaj takich wiec informacje należy kierowac pod kątem forumowiczów.Reszta wymiataczy sama wie co najlepsze :)

Mayk pisze:Jechałem ( nie 2.8l ), zdecydowanie tył lata... Może jakby krawężnik włożyć do bagażnika? ;)

A tak serio to przyjemnie się jedzie ale wybacza dużo mniej jak się na gorszej nawierzchni przesadzi...


Jak jezdzisz 1.6 czy 1.8 to nie dziwne ze dupa lata w 2.8 pewnie jeszcze szpera albo kiepskie opony.

Potrenuj potrenuj a napewno nie bedzie ci latać jeśli nie bedziesz sobie tego zyczyć.


Odnośnie tematu oczywiscie seryjnego auta gt25r wystarczy w zupelnosci imo niema sensu kopować wiekszej i tak jak wspomnial five gt28r bedzie turbo lag a bez zakuwania nie wykorzystasz potencjalu turbiny.
A4 2.0TQ GT28RS 320/430nm by compsport
Mx-5 1.8
yanik
Posty: 1049
Rejestracja: 13 gru 2006, 19:24
Lokalizacja: Marki

13 paź 2009, 19:23

normalnie aż sie nie chce wierzyć... rasowy troll forumowy...
Mayk
Posty: 2346
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

13 paź 2009, 19:24

P_iotrek pisze:Jak jezdzisz 1.6 czy 1.8 to nie dziwne ze dupa lata w 2.8 pewnie jeszcze szpera albo kiepskie opony.


Widać mnie nie znasz i nie wiesz jak jeżdżę, mam teraz Mazdeczkę posiadającą trochę mocy i momentu - nie narzekam na latanie tyłu - ucieka kiedy chcę, a nie kiedy ona ma ochotę... To ta różnica.

Pisząc o BMW nie chodziło mi o to, że po dodaniu gazu tył ochodzi - przecież to oczywiste przy mocnym aucie z RWD... Przy otrzymywaniu równych obrotów silnika tył odpływał, to się nadsterowność nazywa i nie ma związku z mocą silnika.

Tyle w tej kwestii, ja się do Ciebie zraziłem bo oceniasz ludzi po jednej wypowiedzi. Także gratulacje!
110@???KM
134@???Nm
yanik
Posty: 1049
Rejestracja: 13 gru 2006, 19:24
Lokalizacja: Marki

13 paź 2009, 19:27

Mayk, nie karm trolla bo sie rozpasa;)
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

13 paź 2009, 19:33

yanik pisze:Mayk, nie karm trolla bo sie rozpasa;)

Ale trzeba przyznać, wejście na forum ma z przytupem :mrgreen: Ubawiłem się setnie jak wysłał Mayka na kurs prowadzenia samochodu :mrgreen:

Pozdr
eM
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

13 paź 2009, 19:54

P_iotrek pisze:Potrenuj potrenuj a napewno nie bedzie ci latać jeśli nie bedziesz sobie tego zyczyć.


Oj człowieku, naprawde nie wiesz co piszesz i do kogo piszesz.

Akurat nie trafiłeś w tych swoich szybkich osądach. :twisted:

Nie znasz Mayka , poza tym słabo forum obserwujesz.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

13 paź 2009, 21:59

yanik pisze:Mayk, nie karm trolla bo sie rozpasa;)

a może bananem nakarmić :twisted:

P_iotrek.....jak jesteś taki fan Z3 - to zamień Miatę na BMW, zmień forum, kup sobie dresik pod kolor auta i "spieprzaj dziadu" :mrgreen:
ps. gdybyś miał trochę kultury to swój debiut rozpocząłbyś w dziale "nasze samochody"...jakaś fotka...dwa słowa o swoim aucie itd...a nie od trolowania i odgrzebywania postów starszych od węgla dotyczących BMW które średnio nas tutaj interesują.
ps.
W kwestii Garretta GT28R w Miacie najwięcej może wyjaśnić Tobie nasz forumowy kolega ET88 który ma coś takiego na pokładzie w swojego auta oraz Five który pilotował jego turbo projekt - mamy tutaj na forum przydatną opcję "szukaj" :wink:
Ostatnio zmieniony 13 paź 2009, 22:28 przez irakleo, łącznie zmieniany 7 razy.
Sek
Posty: 479
Rejestracja: 06 kwie 2009, 21:01
Model: NA
Lokalizacja: Leszno

13 paź 2009, 22:04

akurat mamy z3 z 2.8L w zasobach i powiem tak: autko fajne na prostych rewelacja, ale w zakrętach to już gorzej( w naszym odczuciu z racji rozkładu masy), a po wyłączeniu trakcji to tragedia. jeżdząc z miatkami 1.6 na prostych poza zasięgiem było z3, ale w zakrętasach nadrabialiśmy i to mocno.
sam właściciel przyznał że w zakrętach jest b.nerwowe. ma nadzieję że przed zimą sprawdzimy go z miatką 1.9L ( 1.6L przegrywały z racji swoich mocy), różnica w mocy będzie 50km na korzyść z3, ale będzie też różnica w masie i rozłożeniu wagi na rzecz miatki.

ps.
tomai namawiamy z3 na wiosnę na tor aby tam w ekstremalnych warunkach zrobić konfrontacje.
P_iotrek
Posty: 3
Rejestracja: 13 paź 2009, 18:55
Lokalizacja: Podkowa leśna/Wwa

14 paź 2009, 0:47

Ten tekst z dresem swiadczy raczej o tym ze ty masz pelną szafe tego - taki jest fakt, nie zmartwileś mnie przyjacielu.
A fanem nie jestem ani mx-5 ani Z3 a to ze moja zona ma to nie znaczy ze go kocham natomiast lubie nim czasem smignąc.Fanem moge zostac RS4.

Gdzie są zloty w warszawie lub okolicach i kiedy? namowie sasiada to podjedziemy 2.8 z3.
Ostatnio zmieniony 14 paź 2009, 1:30 przez P_iotrek, łącznie zmieniany 1 raz.
A4 2.0TQ GT28RS 320/430nm by compsport
Mx-5 1.8
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

14 paź 2009, 1:13

A to już nie moja zasługa że ta marka samochodu kojarzona jest w PL ze specyficzą grupą społeczną :!:
P_iotrek
Posty: 3
Rejestracja: 13 paź 2009, 18:55
Lokalizacja: Podkowa leśna/Wwa

14 paź 2009, 1:41

Slyszalem już o golfach,audi,civicach i wielu innych teraz nawet w subarynach o bmw i o mx-5 też.

Generalnie coraz modniejsze w mx-5 jest zel men,pedant,biale czapeczki i inne stereotypow.Mazdy są teraz bardziej na to narażone.
Dresiarza latwo poznać po chamstwie.Natomiast moja praca związana jest z motoryzacją i przesiaduje na wielu forach,gdzie jest chamstwo widać na 1 miejscu forum civic........... dalej nie wymieniam.Na forach bmw też siedze gdyż czasem zaczerpne informacji i powiem ze jest nawet nawet przyzwoicie....
A4 2.0TQ GT28RS 320/430nm by compsport
Mx-5 1.8
Awatar użytkownika
majk
Posty: 2112
Rejestracja: 16 lip 2008, 13:11
Model: NB FL
Wersja: 1.6 Turbo
Lokalizacja: Warszawa

14 paź 2009, 6:12

P_iotrek pisze:Ten tekst z dresem swiadczy raczej o tym ze ty masz pelną szafe tego - taki jest fakt, nie zmartwileś mnie przyjacielu.
A fanem nie jestem ani mx-5 ani Z3 a to ze moja zona ma to nie znaczy ze go kocham natomiast lubie nim czasem smignąc.Fanem moge zostac RS4.

Gdzie są zloty w warszawie lub okolicach i kiedy? namowie sasiada to podjedziemy 2.8 z3.


Brzmi jak groźba^^ Jeszcze trochę a Yanik wyciągnie oręż na takie trolle prosto z garażu...Taka czarna zemsta;p Swoją drogą ciekawe jak moja by szła przeciwkoZ3...
Była: MX-5 NA 1992
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996

Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
Zielony
Posty: 82
Rejestracja: 29 sie 2008, 11:53

14 paź 2009, 7:11

irakleo pisze:A to już nie moja zasługa że ta marka samochodu kojarzona jest w PL ze specyficzą grupą społeczną :!:

Może i nie jest to Twoja zasługa ale pisząc publicznie na forum
irakleo pisze: kup sobie dresik pod kolor auta i "spieprzaj dziadu"
wcale tej opinii nie poprawiasz, wręcz przeciwnie. Nie rozumiem jak można oceniać kogoś na podstawie posiadanego samochodu...
Mój kolega zawsze mówi "Wieś to nie pochodzenie lecz stan umysłu".
pozdrawiam
Lukasz
Posty: 591
Rejestracja: 02 sie 2005, 8:18
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

14 paź 2009, 8:24

Panowie, Panowie - spokojnie. Spuscie troche cisnienia, nie sprowadzajcie dyskusji do niskiego poziomu. Troche szacunku dla innych i bedzie super. To nie jest forum o "dresiach", "białych czapeczkach", ani nawet "białych kozaczkach". Dla przypomnienia - jesteśmy w dziale "moc i osiągi" :-) (bez skojarzeń!)
7 zima z MX-5
Mayk
Posty: 2346
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

14 paź 2009, 9:22

majk pisze:Brzmi jak groźba^^ Jeszcze trochę a Yanik wyciągnie oręż na takie trolle prosto z garażu...Taka czarna zemsta;p Swoją drogą ciekawe jak moja by szła przeciwkoZ3...


Przy słabszym silniku, który bodaj 140KM posiada nie ma się co zastanawiać... W 2.8, który ma nieco powyżej 190KM już by gorzej było - chociaż jest cięższe, do tego ma trochę większy moment od nas...

Także, po wystrojeniu powinieneś je łyknąć - a teraz? Trudno powiedzieć, pewnie by trochę brakowało... Kupuj ECU Mastera ;)
110@???KM
134@???Nm
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5473
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

14 paź 2009, 18:01

P_iotrek, kariere na forum moglbys rozpoczac od subtalniejszego "wejscia" i nie atakowac stalych bywalcow swoim pierwszym postem. irakleo jest akurat bardzo kompetentną osobą o wielkiej wiedzy i doświadczeniu. Atakujac na jego osobe zrobiłeś faux pas.

Wydzielam dyskusje do OT mam nadzieje,ze utrzyma ona jakis poziom.
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
callum
Posty: 743
Rejestracja: 31 maja 2008, 18:42
Lokalizacja: Warszawa/Kraków

15 paź 2009, 0:40

P_iotrek pisze:Gdzie są zloty w warszawie lub okolicach i kiedy? namowie sasiada to podjedziemy 2.8 z3.


I jaki sposób masz zamiar udowodnić w centrum Warszawy, że Z3 w jeździe wyścigowej równie dobrze wchodzi z wysoką prędkością w zakręty co MX-5? Wokół Ronda DeGaulle'a będziesz się ścigał? :D Po prostu umów się kiedyś na jakiś tor (tylko taki, gdzie są same zakręty, a nie długie proste, bo tam to oczywiste, że 2.8 zostawi w tyle miatę) i tam się popróbuj.

Z3 wg mnie to całkiem ładne auto jak na BMW :-) ale powszechnie znany jest fakt, że nie jest zbyt dobre w zakrętach. Podobno lepiej jeździ Z4, ale za to jest tak szpetne, że oczy bolą (pomaga jak się znowu popatrzy na miatkę :) ). Tak więc jedyne wyjście, jeśli chodzi o BMW, to... M3 ;-)
"Race car driving is like sex: all men think they're good at it" - Jay Leno

"I love work; it fascinates me; I can sit and watch it for hours." - O. Wilde
spilner
Posty: 847
Rejestracja: 06 lut 2009, 9:02
Lokalizacja: Wwa

15 paź 2009, 8:30

callum pisze:Wokół Ronda DeGaulle'a będziesz się ścigał?

:mrgreen:
Nie widzę problemu. Nabory do Ułęża nie są informacją tajną, przy następnej okazji można będzie sprawdzić czy nasz kolega i jego BMW sąsiada mają coś do zaprezentowania.
A jak się komuś spieszy, rozeta stoi otworem. Myślę że Anrasz się ucieszy :twisted:
Awatar użytkownika
majk
Posty: 2112
Rejestracja: 16 lip 2008, 13:11
Model: NB FL
Wersja: 1.6 Turbo
Lokalizacja: Warszawa

15 paź 2009, 8:44

Fiveopac pisze:...Atakujac na jego osobe zrobiłeś faux pas.

Popełnił fondue :mrgreen:


Sprawdzałem - Z3 2,8 ma...7,1s do setki. Przy takim ogromnym silniku nie jest to raczej wynik rewelacyjny...

Jeżeli chodzi o porównanie to na torze wiadomo które auto wygra...Co nie zmienia faktu, że szacunek dla niemieckiej myśli technicznej nawet wypada mieć - 2,8 litra w 6-cylindrowym RZĘDOWCU :mrgreen: A że Z3 droższe od Miaty z tego samego rocznika o co najmniej 10 tys. zł to już inna sprawa. Ja wolę Miatę z każdej strony, przy której Z3 to brzydal :twisted:

PS
Do 100 powinna iść równo z moją, ale to muszę na g-techu potwierdzić
Była: MX-5 NA 1992
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996

Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
sebek.d1
Posty: 94
Rejestracja: 05 sie 2009, 20:17
Lokalizacja: wawa

15 paź 2009, 19:45

jaki czas kręci z3 2.8 na rozecie u wróbla ?? może ktoś wie ??
jeśli dobrze pamiętam to na XX leciu najlepszy czas miaty był 1.20
mała czarna niewywrotna
Awatar użytkownika
Karolina
Administrator
Administrator
Posty: 3144
Rejestracja: 24 maja 2008, 19:09
Model: NB
Lokalizacja: Warszawa

15 paź 2009, 20:32

Poznać bliźniego po postach jego (w trakcie jakiejkolwiek forumowej awantury). :mrgreen:

To dotyczy nie tylko SzanPana o nicku P_iotrek. Czytając Was od razu widać kto się naburmusza, kto swoje zdanie wyraża poprzez dyskredytowanie innych, kto usiłuje pozować na samca alfa, kto ma poczucie humoru, dystans, kto usiłuje do sprawy podejść w sposób właściwy dla dyskusji - czyli wymienić poglądy etc. Ciekawe zjawisko, nie powiem... Przy piwie też tak macie? :mrgreen:
Jest ryzyko - jest przyjemność
florek
Posty: 294
Rejestracja: 18 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

15 paź 2009, 20:52

oj tam awantura, agresywna wymiana pogladow z elementami zaczepnymi :)
Oversteer- you drive down road and turn the wheel, but the back of the car turns round and you go off the road and crash into a tree and you die.
dirty
Posty: 265
Rejestracja: 08 kwie 2009, 14:12

16 paź 2009, 9:19

jaki jest sens pisania o "lepszości" z3 nad mx-5 na forum mx-5?
ja myślę, że to dwa zupełnie inne auta a jedyne podobieństwo to typ auto czyli roadster...
może kolega staną lewą nogą i po całym dniu musiał rozpisać się aby spuścić trochę emocji?
a pomysł z podjechaniem kolegi z3 :lol:
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
ja może wezmę kolegi crx co kręci niskie 11 na 1/4 mili :?: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
uwielbiam osoby, które wszystkim chcą udowodnić swoje racje wynikającego z wysokiego IQ :razz: zawsze myślałem, że kluczem do zrozumienia jest szacunek a nie młotek
kiedy masz urodziny? to zrzucimy się na młotek, może wbijesz nam do głowy swoje racje :lol:

każdy wybiera co lubi a skoro to forum mx-5 - zgadnij co wybrali ludzie tutaj... nie chcę podpowiadać...
może jakiś konkurs z nagrodą....?
zgadnij - a ja coś od siebie rzucę
callum
Posty: 743
Rejestracja: 31 maja 2008, 18:42
Lokalizacja: Warszawa/Kraków

16 paź 2009, 18:05

dirty, to też nie do końca tak jest, że skoro forum mx-5 to nie wolno mówić o wyższości innych aut. Miata ma wiele wad (hmm, w sumie nie wiem jakie, ale chyba musi mieć jakieś wady, nie? :D) i np. ja zawsze, nawet na tym forum, będę utrzymywał, że Aston Martin DB9 jest ZNACZNIE lepszym autem pod każdym względem :) P_iotrek wypowiedział swoją opinię - fakt, że od strony gramatyki i interpunkcji w sposób dość freestyle'owy, ale ma prawo powiedzieć, co sądzi, nawet może mówić, że fiat 126 p jest lepszy od miaty :) Nie róbmy, bardzo proszę, z tego forum takiego "zaklętego kręgu", w którym o miacie wolno mówić jak o zmarłym, tzn. albo dobrze, albo wcale :) Bo miata nie umarła tylko żyje, ma się dobrze i myślę, że sama udowodni do czego służy na Ułężu (jeśli kolega P_iotrka się tam pojawi) w zakrętach kopiąc dupę Z3 , a na prostych dająć sobie skopać dupę :)
"Race car driving is like sex: all men think they're good at it" - Jay Leno

"I love work; it fascinates me; I can sit and watch it for hours." - O. Wilde
dirty
Posty: 265
Rejestracja: 08 kwie 2009, 14:12

16 paź 2009, 18:33

callum nie chodziło oto, że mx-5 jest naj... i że to magiczny krąg czy coś...
tylko oto, że są tu fani mx-5 i każdy w życiu wybrał drogę dla siebie
aston to zupełnie inny przedział cenowy podobnie jak z4 w porównaniu z nc
jest pełno aut, które są piękne, ciekawe i pod pewnymi względami lepsze od mx-5
tylko jeżeli mam sedes czarny a ktoś stara się wmówić, że biały byłby lepszy ( nawet o ile tak by było) nie ma to sensu bo ja już wybrałem...
tym bardziej nie ma sensu robienia czegoś na siłę i zakładania nowego tematu
nigdzie nie napisałem, że Z3 to kiepskie auto, nie napisałem nigdzie, że jest gorsze...
tylko to tak jakbym wbił na forum golfa starając się pokazać lepszość np. a3...
jaki miałoby to sens? rozumiem - spokojna rozmowa, plusy i minusy, ale jeżeli ktoś już zaczął temat a potem zaczyna nowy z tym samym jękiem... po co?
nie lepiej pójść na dobrą kawę? a ten element zaskoczenie z kolegi z3... nie dziecinne? kolega pościł bąka, zabiorę go na jakiś spot to porównam z Waszymi :lol:
callum
Posty: 743
Rejestracja: 31 maja 2008, 18:42
Lokalizacja: Warszawa/Kraków

17 paź 2009, 13:26

dirty pisze: i zakładania nowego tematu

Nie wiedziałem, że gdzieś już był taki temat.

dirty pisze:tylko to tak jakbym wbił na forum golfa starając się pokazać lepszość np. a3...

Hmm, nigdzie w tym wątku P_iotrek nie pisze, że z3 jest lepsze niż mx-5. Może w tym innym temacie, o którym wspominasz, tak pisał - nie wiem. Miałem wrażenie, ze po prostu, kiepską polszczyzną, starał się wyrazić to, że Z3 to dobry samochód :)

P_iotrek pisze:Generalnie coraz modniejsze w mx-5 jest zel men,pedant,biale czapeczki i inne stereotypow.

PEDANT???? :D P_iotrek, czemu używasz jakiegoś słowa jeśli nie masz pojęcia, co ono oznacza? Świetne są takie malapropizmy (trudne słowo, ale możesz sprawdzić na www.pwn.pl) :D
"Race car driving is like sex: all men think they're good at it" - Jay Leno

"I love work; it fascinates me; I can sit and watch it for hours." - O. Wilde
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

18 paź 2009, 10:11

Hmmm.....a może to tylko zbieżność "nazwy użytkownika", miejsca zamieszkania i daty urodzenia.... :mrgreen:
http://www.kfd.pl/index.php?act=Search&nav=au&CODE=show&searchid=e480e31de9d047e5c8e5aa7f8e444d80&search_in=posts&result_type=posts
yanik
Posty: 1049
Rejestracja: 13 gru 2006, 19:24
Lokalizacja: Marki

18 paź 2009, 11:13

i wszystko jasne;)
tylko zastanawia mnie co Ty Irakleo robiłes na tym forum?:)
kulkas
Posty: 253
Rejestracja: 05 sie 2009, 11:30
Lokalizacja: Rabka-Zdrój

18 paź 2009, 11:19

Pomijając trolowanie, to jest to całkiem ciekawy temat.

Na stronie fastestlaps.com można znaleźć czasy dla Z3 2.0, Z3 2.8 coupe oraz MX-5 NC 2.0.
Czasy dla poszczególnych modeli na torze Hockenheim Short to:
Z3 2.0 - 1:25.4
MX-5 NC 2.0 - 1:21.8
Z3 2.8 coupe - 1:21.6

Czasy podane na tej stronie pochodzą z magazynu „sport auto” wiec zakładam ze są w miarę wiarygodne.

Ciekawy jestem, jakie czasy robi Z3 na rozecie wróbla.

edit: literówka
Ostatnio zmieniony 18 paź 2009, 11:23 przez kulkas, łącznie zmieniany 1 raz.
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

18 paź 2009, 11:23

yanik pisze:i wszystko jasne;)
tylko zastanawia mnie co Ty Irakleo robiłes na tym forum?:)

a tak sobie ogólnie googlowałem :mrgreen:

kulkas pisze:Pomijając trolowanie, to jest to całkiem ciekawy temat.
k

To prawda! Niemiecka motoryzacja vs japońska motoryzacja to zawsze ciekawe dyskusje i spory. Sukcesy japońskiej motoryzacji w latach 90-tych mocno zmobilizowały Niemców do poprawienia efektywności silników w ich autach. Honda już pod koniec lat 80-tych produkowała silniki Vtec w których z pojemności 1500cm wyciskano 150-160KM. Civic z takim silnikiem robił setkę w 7,2 sekundy i średnie spalanie w tych autach wynosiło 7-8,5l/100km. Porównując BMW i Golfy z tego okresu o zbliżonej pojemności, które nie mieściły się w 10l/100km i nie mogły setki zrobić nawet w 11 sekundach można łatwo sobie wytłumaczyc kompleksy naszych sąsiadów którzy twierdzą że produkują najlepsze auta na świecie. Kolejnym ciekawym porównaniem są właściwości jezdne aut japońkich vs niemieckich. Wiadomo że japończycy od 30 lat produkują auta które rewelacyjnie zachowują się w zakrętach i są idealne na ich kręte i wąskie drogi zaś niemieckie auta najlepiej nadają się do jazdy na wprost. Spędziłem wiele godzin w kanale pod najróżniejszymi autami przyglądając się konstrukcjom zawieszenia. Większośc europejskich aut do końca lat 90-tych to prymitywne i ekonomiczne konstrukcje zaś auta japońskie to zaawansowane i bezkompromisowe rozwiązania. Dopiero od kilku lat europejscy producenci aut na masową skalę stosują konstrukcje wielowahaczowe którym i tak daleko do rozwiązań stosowanych w japońskich autach już 25-30 lat temu.
Myślę że najlepszym odniesieniem do tej kwestii jest porównanie ilości aut japońskich vs niemieckich biorących udział w popularnych rajdach samochodowych. Nawet dziecko kojarzy ze sportem samochodowym marki takie jak Subaru Impreza czy Evo Lancer....BMW kojarzone są głównie z autami codziennego użytku które ze sportem nie wiele mają do czynienia.
Wracając do tematu - jesli chcemy sprawiedliwie porównywać Miatę to raczej z Z3 o pojemności 1,8 lub 1,9, zaś dla wersji o pojemności 2,8 trzebaby poszukac bardziej godnego konkurenta o zbliżonej pojemności.....hmm....może Supra albo Skyline hehe
ODPOWIEDZ