Jakie kombi do 30 tys ?

Rozmowy inne, nie koniecznie o MX-5 ... wchodzisz tu na własną odpowiedzialność.

Moderator: Moderatorzy

Adam987
Posty: 254
Rejestracja: 03 paź 2012, 4:43
Model: NA
Lokalizacja: Mchc WPR

09 lut 2016, 10:42

Ja nadal obstaje przy mondeo, uważam ze jest to najlepszy stosunek jakości/ceny/wielkości/wyposażenia/prowadzenia w klasie avensis, passat, laguna. Nie jest drogi w eksploatacji i naprawdę fajnie się prowadzi. Według mnie musisz tylko sobie wybrać najpierw segment czy to będzie coś klasy focus, mondeo, scenic, czy jakiś SUV jak XC70.
autopaga
Posty: 3342
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:37
Lokalizacja: Szczecin

09 lut 2016, 11:55

Też polecam jazza, na razie po roku użytkowania padła prawa szyba elektryczna, jeszcze nie zaglądałem co się stało. Spalanie w mieście 6,7 przy silniku 1.1, ciekawostką są 2 świece na cylinder. Jeżeli chodzi o wielkość w środku to jest ogromny, przewoziłem 8 felg z oponami, generalnie chce sprzedać swoje kombi bo jest niepotrzebne mając jazza. Nawet fajnie się nim jeździ układ kierowniczy fajny i biegi fajnie wchodzą jak na przednionapędówkę, jeżeli chodzi o jazdę to najbardziej sprzęgło mi nie pasuje, jest dosyć nerwowe, trzeba się skupić żeby nie szarpać przy zmianie biegu. Bardzo dobry promień skrętu chyba jeszcze lepszy niż w mx5. Wymiary zewnętrzne długość szerokość są niemal identycznie jak NA.
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4618
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

09 lut 2016, 12:11

a ja dla odmiany polece tansza opcje, auto ktorym jezdzi moja zona od 2008roku. Lancer Kombi VII 2003-2007 tzw. brzydal. Im dluzej mamy to auto tym bardziej je lubie. Zrobilismy nim juz 150 tys km i do naprawy trafilo dwa razy - przy ok 100kkm pare elementow w zawieszeniu + geometria (calosc 500 zeta), drugi raz to akumulator w zeszlym roku. Oprocz tego przeglady, rozrzad 2 x, raz klocki i tarcze. Silnik tylko 1.6 SOHC 98KM ale calkiem elastyczny, dzieki krotkiej skrzyni bardzo przyjemnie sie nim jezdzi a nie pali wcale dramatycznie duzo (trasa 6.5-7.5, miasto 8-8.5, cykl mieszany 7.5), jest jeszcze dostepny 4G63 2.0 135KM - mocniejszy ale nieco wiecej pali. Zawieszenie wielowahacz wiec prowadzi sie bardzo przyjemnie. Srodek dosc spartanski ale wygodny (fotele pół-welur 8-) ). Szczerze polecam to auto.
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
mszczyrek
Posty: 1089
Rejestracja: 31 mar 2008, 15:57
Lokalizacja: Lublin

09 lut 2016, 12:12

O tym nawet nie pisałem, ale Jazz prowadzi się lepiej niż każdy obecnie produkowany kompakt, jest neutralny, skrzynia - bajka, układ kierowniczy może być. Silnik 1.4 daje radę.
wojteq
Posty: 351
Rejestracja: 18 sty 2013, 6:31
Lokalizacja: Katowice

09 lut 2016, 12:40

mszczyrek pisze:ale Jazz prowadzi się lepiej niż każdy obecnie produkowany kompakt


Obrazek
grzes pisze:Wiesz do czego to służy? JA wiem ze nie wiesz(...) Człowieku, żebym ja się z Tobą kłócił o takie sprawy to musisz jeszcze spędzić w garażu i internecie pare tysięcy godzin na skrupulatnym uczeniu się tego, czego się w garażu i internecie nauczyć nie da (...)Na żywo, zweryfikujemy kto ma jakie zaplecze merytoryczne(...) bo ja nie mam nic Tobie do udowodnienia...
autopaga
Posty: 3342
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:37
Lokalizacja: Szczecin

09 lut 2016, 13:02

To prawda fajnie się prowadzi, nie bez powodu cieszy się powodzeniem w tuningu za oceanem;)
matpilch
Donator
Donator
Posty: 4239
Rejestracja: 10 lut 2010, 18:44
Model: Inny
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

09 lut 2016, 13:04

Wojtek, nie psuj tematu, sam byś coś doradził, przecież doświadczeń ci nie brak :ryjezesmiechu:
Jazz jest duży i lekki i na tym bym poprzestał.
miata lov!
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

09 lut 2016, 13:18

logimen pisze:Ale jak ta benzyna 2.4 z gazem sobie by poradziła ?

Bez problemu. Mam w moim Tourerze 2.0 przelatane 220 tysięcy na gazie i w kwestii obsługi silnika poza olejem i filtrami wiem tylko gdzie się wymienia świece i reguluje luz zaworowy. O niczym innym wiedzieć nie muszę. 2.4 to prawie identyczna konstrukcja.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
wojteq
Posty: 351
Rejestracja: 18 sty 2013, 6:31
Lokalizacja: Katowice

09 lut 2016, 13:47

matpilch pisze:Wojtek, nie psuj tematu, sam byś coś doradził


Obrazek

Na razie jedynie kontempluje.
grzes pisze:Wiesz do czego to służy? JA wiem ze nie wiesz(...) Człowieku, żebym ja się z Tobą kłócił o takie sprawy to musisz jeszcze spędzić w garażu i internecie pare tysięcy godzin na skrupulatnym uczeniu się tego, czego się w garażu i internecie nauczyć nie da (...)Na żywo, zweryfikujemy kto ma jakie zaplecze merytoryczne(...) bo ja nie mam nic Tobie do udowodnienia...
mszczyrek
Posty: 1089
Rejestracja: 31 mar 2008, 15:57
Lokalizacja: Lublin

09 lut 2016, 15:12

Wojteq - którego byś polecił w takim razie. W cywilnych wersjach, RS/ST/GTI nie bierzemy pod uwagę...
Awatar użytkownika
polokokt
Donator
Donator
Posty: 1234
Rejestracja: 23 maja 2012, 8:42
Model: NC FL
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: WL

09 lut 2016, 17:52

Wydaje mi się, że komapkt typu kombi, jest optymalnym wyborem. Sam wybierałbym między Focusem a Megane. Ja jeżdizłem służbowym Focusem przez 4 lata (producja 2008, benzyna 1.6 100KM) i totalnie nic się nie popsuło poza eksploatacyjnymi rzeczami wymienianymi na przeglądach). Znajomi mają Meganki i też chwalą. Sam zresztą jak 2 lata temu szukałem używki, to ogladałem najpierw taką 1.5dCi a prawie kupiłem 1.6 benzyne, ale nie dogadałem się ze sprzedającym co do formy zakupu (auto było w kredycie). Z tego co patrzyłem, części do Meganki są po taniości. A nie słyszałem żeby ktoś na te auta jakoś narzekał. I o ile się nie mylę, w swoich latach (mówię tu o tej poprzedniej Megane) tow wersji kombi to chyba był albo lider wielkosci w swojej klasie albo w czubie.

Jeśli coś większego, to Mondeo jest tanie/duże/popularne... :) Konkurent to Vectra C, ale w benzynie jedyny sensowny silnik, to ten najsłabszy 1.8 140KM (nadaje sie do LPG).

Ale.... mam też jeszcze coś, co teraz używam, a spełnia totalnie wszystkie warunki ;)
Fabia Kombi, produkcja 2011-2012 (wersja po lifcie w każdym razie). Kombi to 500 litrów pojemnosci bagaznika z idealnym dostępem, 4 osoby (rodzina 2 + 2 (dzieci w wieku 2 i 4) miescimy sie wystarczająco. Auto jest wąskie, ale dla 4 pasażerów zapewnia optimum miejsca (i ja mam 186cm). Do tego wysoka linia dachu daje łatwy dostęp do fotelików. Powiem tak, wręcz po miescie, do Warszawy itd, wolę jechac Fabią niż Volvo S60 :) szczególnie jak jedziemy z 4 osoby :)
Do tego auto pakowne. Jedynie jak jechaliśmy nad morze, i miałem dwa wózki do zabrania (gondole + spacerówke) to za 200 PLN wypożyczyłem na tydzień boxa dachowego). Poza tym jednym razem, mieściliśmy się do bagaznika. Zreesztą z jednym wózkiem to się pakujemy do sedana, czyli do S60 bez boxa na dachu.
Do tego przepaśny bagaznik Fabii pozwala przewieść (to z mojego doświadczenia) pralkę, suszarkę, piekarnik, okap, kultywator do trawnika, kosiarkę, drzewo do kominka .... :). Jedynie lodówka nie wchodzi :) Do tego przewiozłem tym niezliczone ilosci płytek do wykończenia domu, kleje, cementy, paletę kostki brukowej (paleta wchodzi na 3 razy, żeby tonażu nie przekroczyć... :) ).
Ja mam silnik 1.6 TDI 90KM (chyba Czester o nich wspominał). I u mnie to tak srednio z awaryjnością. Mam nalatane 87 tys km. Poza planowanymi przeglądami , na pozostałe naprawy w ASO wydane zostało ponad 3 tys PLN. Padł alternator dwa lata temu w lato. Ostatnio poszła pompa wody (wyciekał płyn) i poza nią, konieczne było wymienić cały rozrząd/paski/rolki.... Raz tez poszły sworznie, rozjechała się geometria i scieło opony z przodu. I co jakiś czas po zapaleniu silnik chodzi w tybie serwisowym (swieci sie kontrolka od świec żarowych i nie włącza się turbina). Trzeba wyłączyć auto i uruchomić ponownie i już zazwyczaj jest OK. Ale w serwisie nic nie znaleźli, co jest tego powodem...
Mojej żonie też tym się dobrze jeździ, dobra widoczność, łatwe parkowani.... same zalety :)
Nie wiem jak wypadają silniki benzynowe w takich Fabiach?

na pewno dałbym sobie spokój (co już ktoś pisał) ze wszystkim co ma tendencję do rdzewienia. Dupowóz ma być tani, praktyczny, bezawaryjny.. ogólnie ma nie generować kosztów. Wchodzenie w Mazdę (gdzie przy starszych egzemplarzach, to słychać jak rdza w garażu szaleje ;) ) jest bez sensu. Wiem bo sam przerabiałem to z używaną, 12-to letnią Premacy. A wtedy też obejżałem z 10 Mazd 6 (przed liftem) i każda miała problemy z rdzą.

EDIT:
Aha, Fabia to fajne auto do miasta, okolice Warszawy. W trasie trochę męczy, jeśli to ma być tez coś na dłuższe wypady (niewygodne fotele na dłuższą metę i dosyć głośno)
Awatar użytkownika
skuri
Posty: 404
Rejestracja: 03 lip 2012, 20:39
Lokalizacja: Gdańsk

09 lut 2016, 18:02

Laguna 3. MÓWIĘ SERIO. Auto na maksa niedocenione. Genialny stosunek ceny do tego co oferuje. Można poszukać jeszcze Fiata Cromy. Jest paskudny na maksa ale jeździ się genialnie.
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

09 lut 2016, 18:05

Generalnie każdy swoje chwali :D
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
Awatar użytkownika
polokokt
Donator
Donator
Posty: 1234
Rejestracja: 23 maja 2012, 8:42
Model: NC FL
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: WL

09 lut 2016, 18:25

Czester, wiadomo jak jest. Najbardziej lubimy, to co już znamy. Ale ja na przykład meganki nigdy nie miałem, ale słyszłem same pochlebne opinie od rodziny i bliskich znajomych co do dzisiaj je użytkują (i te starsze i te najnowsze modele). A sam jak popatrzyłem na ceny części zamiennych, to stwierdziłem, że to spoko auto :)
A znów Mazdę miałem i nie polecam w tych starszych rocznikach na dupowóz, szkoda nerwów na rdzę ;)
A ogólnie... najwazniejsze żeby auto było zadbane i serwisowane regularnie. Bo można kupić auto przodujące w statystykach i opiniach, a jak ktoś nie dbał to i tak kupa grosza będzie do wsadzenia.

Co do pomocy w zakupie od zachodnich sąsiadów, to polecam jeszcze tych gości:

https://www.youtube.com/user/autazniemiec
Awatar użytkownika
szymeker
Donator
Donator
Posty: 239
Rejestracja: 19 kwie 2014, 20:45
Model: NC FL
Lokalizacja: Kraków

10 lut 2016, 10:29

O której generacji Jazz'a mowa?
Była Zielona NB, obecnie ncfl.
matpilch
Donator
Donator
Posty: 4239
Rejestracja: 10 lut 2010, 18:44
Model: Inny
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

10 lut 2016, 10:45

ja mówiłem o III, mszczyrek z tego co kojarzę ma II, autopaga nie wiem.
różnice dotyczą głównie silników, stylistycznie niby się mocno różnią, ale rozwiązania są te same.
miata lov!
logimen
Posty: 1555
Rejestracja: 07 lip 2010, 20:19
Model: NB
Wersja: 3 BK / 10th Anni
Lokalizacja: Piaseczno

10 lut 2016, 12:12

A która generacja ma lepsze silniki ? W III gen jest jakis 100 konny benzyniak.
Pozdrawiam, Artur
Ex Madzia
mszczyrek
Posty: 1089
Rejestracja: 31 mar 2008, 15:57
Lokalizacja: Lublin

10 lut 2016, 14:31

II generacja ma silnik DSi 83KM (2 świecie na cylinder) który nie zachowuje się jak typowy motor Hondy - ciągnie od dołu ;) z maksymalnym momentem około 2800 rpm jeśli dobrze pamiętam. III generacja ma vteca 1.4 100KM z typowa dla niego charakterystyką. Testowalismy obie generacje i III bezsprzecznie ma kilka zalet w porównaniu do II, natomiast II fajniej jeździ - jest lżejsza. III warto brać po lifcie, poprawili wyciszenie.
zoharek
Posty: 1304
Rejestracja: 24 maja 2010, 12:26
Model: Inny
Wersja: Subaru Outback H6
Lokalizacja: Łódź

11 lut 2016, 8:04

Ponieważ każdy swoje chwali, to zdecydowanie Outback H6, to auto zabierze wszystko i dojedzie wszędzie, jest pod tym względem niepokorne :D Jedyna konieczność moim zdaniem to zmiana maglownicy z cywilnej na Legacy GT, nieduży koszt a zdecydowanie mniej machania. Moja już czeka :mrgreen:
mszczyrek
Posty: 1089
Rejestracja: 31 mar 2008, 15:57
Lokalizacja: Lublin

11 lut 2016, 15:46

Chciałem sobie sprawić coś w tym stylu na śnieg (choć myślałem bardziej o Legacy), ale biorac pod uwage ostatnie zimy zrezygnowałem. Jak wygląda realne spalanie takiego auta?
autopaga
Posty: 3342
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:37
Lokalizacja: Szczecin

11 lut 2016, 20:28

Ja mam jazza 2. Legacy odpada jak chcesz mieć jakąkolwiek ekonomię, nawet 2.0 żłopie dużo a nie jedzie, bo ciężka fura jest. Generalnie ja tam wolę po mieście jeździć jazzem i go pocisnąć niż ecodrivingując outbackiem.
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4681
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

11 lut 2016, 21:01

Zaraz powstanie fanklub jazza na forum :D Ale zaciekawiliście mnie tym autkiem. Sąsiadka miała II teraz jeździ III z jakimś automatem i całkiem ładny samochodzik. I pamiętam, że kiedyś w Top Gear był test małych autek miejskich i Clarkson pozytywnie się wypowiadał tylko o yarisce I i jazzie II :)
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
artur
Posty: 1930
Rejestracja: 06 maja 2009, 22:37
Model: Inny
Lokalizacja: wwa

12 lut 2016, 7:59

mszczyrek pisze:Chciałem sobie sprawić coś w tym stylu na śnieg (choć myślałem bardziej o Legacy), ale biorac pod uwage ostatnie zimy zrezygnowałem. Jak wygląda realne spalanie takiego auta?


Moje H6 (sedan) pali 12-13l w mieście (w sumie bez względu na warunki czy styl jazdy), a w trasie +/- 9l, o ile nie przekracza się 150km/h - powyżej tego w baku robi się wir ;) ale informacje z forów subaru, jakoby ta fura paliła minimum 18l, nawet przy wyłączonym silniku, można włożyć między bajki ;)
Były NA, NB, NC, z ND się wstrzymam, bo na razie mnie nie zachwyciła ;) Obecnie jest Legacy H6
zoharek
Posty: 1304
Rejestracja: 24 maja 2010, 12:26
Model: Inny
Wersja: Subaru Outback H6
Lokalizacja: Łódź

12 lut 2016, 10:24

U mnie ostatnie tankowanie wykazało 14l LPG/100, z reguły wychodzi 15-15.5l LPG/100 (miasto). W trasie autostrady około 12l LPG/100, więc to by się zgadzało z danymi artura.
autopaga
Posty: 3342
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:37
Lokalizacja: Szczecin

12 lut 2016, 11:02

ja mam średnią po 11tysiącach km przy h6 outbacku 11,6, a w jazzie 6,7.
Awatar użytkownika
PRYMUS_BMW
Donator
Donator
Posty: 877
Rejestracja: 24 maja 2012, 10:37
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: WPR

15 lut 2016, 19:22

czester_ pisze:Generalnie każdy swoje chwali :D


:D :D :D
no to z kombi to ja polecę coś takiego

http://otomoto.pl/oferta/chevrolet-trai ... ygYmd.html
pozdrawiam
Prymus

historia PRYMUSKI --> viewtopic.php?f=22&t=12115
pecha
Donator
Donator
Posty: 133
Rejestracja: 25 lip 2015, 7:01
Model: NB FL
Lokalizacja: Łódź

16 lut 2016, 6:29

PRYMUS_BMW pisze:
czester_ pisze:Generalnie każdy swoje chwali :D


:D :D :D
no to z kombi to ja polecę coś takiego

http://otomoto.pl/oferta/chevrolet-trai ... ygYmd.html

Mogę ten model polecić, też się takim poruszam. Całkiem żwawy, mała średnica zawracania. Idealny na miasto.
wojteq
Posty: 351
Rejestracja: 18 sty 2013, 6:31
Lokalizacja: Katowice

16 lut 2016, 14:19

Alan pisze: Clarkson pozytywnie się wypowiadał tylko o yarisce I


Bo to najlepsze auto na świecie, zwłaszcza w wersji TS. Nigdy później nie miałem lepszego auta. Wspaniale się tym upalało. Nawet foty się ostały z czasów działającego chorzowskiego autodromu :winner:
Obrazek
grzes pisze:Wiesz do czego to służy? JA wiem ze nie wiesz(...) Człowieku, żebym ja się z Tobą kłócił o takie sprawy to musisz jeszcze spędzić w garażu i internecie pare tysięcy godzin na skrupulatnym uczeniu się tego, czego się w garażu i internecie nauczyć nie da (...)Na żywo, zweryfikujemy kto ma jakie zaplecze merytoryczne(...) bo ja nie mam nic Tobie do udowodnienia...
logimen
Posty: 1555
Rejestracja: 07 lip 2010, 20:19
Model: NB
Wersja: 3 BK / 10th Anni
Lokalizacja: Piaseczno

20 lut 2016, 16:57

Miało być kombi, a trafił się fajny hatch. Mazda3 '07r, full opcja od Bartka z Carpasji :)

Temat do zamknięcia.
Pozdrawiam, Artur
Ex Madzia
ODPOWIEDZ