Re: ALTERNATYWA DLA BBR SUPER 200 / BBR SUPER 220

MAZDA MX5 ND1 - UPGRADE MOCY DO 200 HP

Ogłoszenia sponsorowane

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1768
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

14 maja 2020, 21:01

I wykresik do czarnego CLUB-a 😁
8F5C2285-9820-4AA4-A6AE-7E14A1FF0CE7.jpeg
8F5C2285-9820-4AA4-A6AE-7E14A1FF0CE7.jpeg (530.44 KiB) Przejrzano 4726 razy
Dr.KoKoN
Donator
Donator
Posty: 1845
Rejestracja: 17 kwie 2007, 14:35
Model: NA
Wersja: PoTurbowana
Lokalizacja: WWA
Kontakt:

19 maja 2020, 21:58

mozna zobaczyc fotki kolektora od strony flanszy wydechowej?
jakiej srednicy wewnetrznej sa rury kolektora vs kanaly wydechowe w glowicy?
te zejscie 4-1 takie cos krotkie :)
NA'93 TURBO 380HP http://www.facebook.com/MiataTheDriftStory
NBFL'05 -> EX TIBU MMC SPEC MIATA
NCFL'14 LS6.2SC aka Popiołek (w budowie)
NBFL'01 1.8 LiftedMiata by KoKoN
NCFL'11 2.0 N/A aka TriColore
NCFL11 2.0 N/A ex Delfin
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1768
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

01 cze 2020, 13:20

Z kronikarskiego obowiązku wrzucam dwa kolejne auta po kolektorze 4-1 i sofcie u DiSi-ego.

Pierwsza panna to "Czerwona" w SkyFreedomie z Piły. Atrakcyjna laska przyleciała do nas z trochę "wypalonym" końcowym ULTERA :lol:
Stwarzało babsko problemy, koniec końców Michał jakoś poukładał sobie relacje z tą niewdzięcznicą :bicz:
IMG_3011.jpg
IMG_3011.jpg (1.85 MiB) Przejrzano 4535 razy
IMG_3013.jpg
IMG_3013.jpg (2.3 MiB) Przejrzano 4535 razy
IMG_3016.jpg
IMG_3016.jpg (1.71 MiB) Przejrzano 4535 razy
PO_MOD.jpg
PO_MOD.jpg (1012 KiB) Przejrzano 4535 razy
PO_ORI.jpg
PO_ORI.jpg (949.7 KiB) Przejrzano 4535 razy
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1768
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

01 cze 2020, 13:28

Druga, tym razem "Czarnulka" jakimś cudem dała drapaka z ogarniętego Covid-em 19 województwa śląskiego. Blady strach zajrzał DiSiemu w oczy jak dowiedział się z kim będzie za chwilę tańczyć :diablo:
Szybkie badanie przesiewowe wykazało, że dziewczę zdrowe i można spokojnie przystąpić do tanga.

IMG_3023.jpg
IMG_3023.jpg (2.21 MiB) Przejrzano 4534 razy
IMG_3028.jpg
IMG_3028.jpg (1.72 MiB) Przejrzano 4534 razy
IMG_3031.jpg
IMG_3031.jpg (1.37 MiB) Przejrzano 4534 razy
IMG_3043.jpg
IMG_3043.jpg (2.15 MiB) Przejrzano 4534 razy
IMG_3047.jpg
IMG_3047.jpg (2.19 MiB) Przejrzano 4534 razy
SC_MOD.jpg
SC_MOD.jpg (1000.59 KiB) Przejrzano 4534 razy
SC_ORI.jpg
SC_ORI.jpg (943.35 KiB) Przejrzano 4534 razy
Wynik może na kolana nie rzuca, niemniej jednak benzyna 95octane nie pozwoliła za mocno pobawić się zapłonem tej "Czarnulki". Namawiamy kolegę na to, aby ją "podlał" czymś treściwszym :fuj:
Awatar użytkownika
Zbychersky
Donator
Donator
Posty: 719
Rejestracja: 09 maja 2016, 8:50
Model: ND
Lokalizacja: Kobiór

01 cze 2020, 18:36

Ładny syf pod maską w tej czarnej :P
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1768
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

01 cze 2020, 23:46

Bałkański 😁
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1768
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

03 cze 2020, 16:37

Kolejna "Czerwona" piękność, której właściciel postanowił "podostrzyć" pazurki swojej niuni. Kolega mieszka w Warszawie, więc mogliśmy pozwolić sobie na hamowanie serii. Co ciekawe ten egzemplarz "postraszył" niecodzienną mocą w serii :strach:
Hamowana była czterokrotnie z rzędu i ..... nie chciało wyjść mniej :? :o
IMG-20200603-WA0004.jpg
IMG-20200603-WA0004.jpg (217.05 KiB) Przejrzano 4458 razy
4.jpg
4.jpg (501.11 KiB) Przejrzano 4458 razy
Ciekawe jaki finalnie wynik wyjdzie po kolektorze i remapie? :roll:
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1768
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

12 wrz 2020, 7:15

Chyba czas odświeżyć wątek :D
Z niekłamaną satysfakcją mogę napisać, że to co wypracowaliśmy z kilkoma chłopakami z pasją do NDka jest wydajniejszym pakietem vs BBR Super200.
Po pierwsze - nie potrzebujemy wymieniać sprężyn zaworowych pod sportowy wałek rozrządu
Po drugie - sekcja centralna pozostaje stockowa.
Z kronikarskiego obowiązku, zanim Mazda wjechała na rolki porządnie została "zaadoptowana" na A2. Po hamowaniu uzyskaliśmy całkiem obiecujący wykres:
Mazda MX-5 ND CC.jpg
Mazda MX-5 ND CC.jpg (882.65 KiB) Przejrzano 3460 razy
Niestety z jakiegoś powodu w warunkach "hamownianych" auto zaczęło gubić "przywiezione" adaptacje". Czyżby kolejny trick SkyActiva i w rzeczywistości posiadamy mocniejsze Miaty niż sądzimy? :oops:

Kolejne modyfikacje programem nie przynosiły przełomu i dopiero po kilku godzinach prac silnik zaczął odzyskiwać moc z którą przyjechał. Kolejny znak zapytania to wydech, który musimy solidnie przejrzeć - wydaje się, że zaczął bardziej hałasować, co świadczyłoby o jakiejś nieszczelności. Do przyszłego tygodnia musimy się upewnić, że wszystko z nim ok.

Niestety w momencie, kiedy jednostka napędowa zaczęła słuchać komend Michała czas było kończyć zabawę z uwagi na późną porę i generowany hałas.

Strojenie stanęło w bardzo obiecującym punkcie i z niecierpliwością czekamy na następny piątek.
Mazda MX-5 ND CCRemap.jpg
Mazda MX-5 ND CCRemap.jpg (899.79 KiB) Przejrzano 3460 razy
Odrobina o zamontowanych wałkach vs stock.
- dużo lepsza dynamika
- grubszy dźwięk
- nie jest wymagana wymiana sprężyn
- nie ma absolutnie falowania i nierównej pracy na wolnych obrotach
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4567
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

12 wrz 2020, 8:53

bardzo ladne kreski, podoba mi sie zwlaszcza calkiem rowny moment od samego dolu do samej gory. To musi ladnie jezdzic :twisted:

jestem tym bardziej pod wrazeniem ze auto ladnie zbiera sie z dolu majac kolektor 4-1 ktory faworyzuje górę obrotów :kciuk:
MMRS pisze:
12 wrz 2020, 7:15
Niestety z jakiegoś powodu w warunkach "hamownianych" auto zaczęło gubić "przywiezione" adaptacje". Czyżby kolejny trick SkyActiva i w rzeczywistości posiadamy mocniejsze Miaty niż sądzimy? :oops:
juz w NCkach jest takie cos jak "power enleanment", czyli po spelnieniu jakis kryteriow AFR jest zubazany tak by osiagnac najlepsze osiagi, gdy kryteria przestaja byc spelniane nastawy wracaja do bezpieczniejszego poziomu

druga rzecz to korekty termiczne (chlodziwo/dolot) - bardzo latwo zwlaszcza w cieply dzien uzyskac warunki gdy zaplon jest obcinany i auto slabnie - ale mysle ze takie oczywistosci wzieliscie pod uwage ;)
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1768
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

12 wrz 2020, 9:01

Alex pisze:
12 wrz 2020, 8:53
MMRS pisze:
12 wrz 2020, 7:15
Niestety z jakiegoś powodu w warunkach "hamownianych" auto zaczęło gubić "przywiezione" adaptacje". Czyżby kolejny trick SkyActiva i w rzeczywistości posiadamy mocniejsze Miaty niż sądzimy? :oops:
juz w NCkach jest takie cos jak "power enleanment", czyli po spelnieniu jakis kryteriow AFR jest zubazany tak by osiagnac najlepsze osiagi, gdy kryteria przestaja byc spelniane nastawy wracaja do bezpiecznego poziomu
Dlatego zamysł jest taki, aby przeprowadzić adaptację ostatniej mapy na "świeżym" powietrzu i rolki po przyjeździe. Jeżeli sytuacja się powtórzy, a moc będzie wyższa od tej z którą opuściliśmy hamownię to stroimy na tyle ile pozwoli hamownia, później adaptacja i powrót na rolki na finalne hamowanie. Inaczej chyba się nie da.
Zanim wjechaliśmy na rolki to powiedziałem Michałowi, że tam musi być ponad 200 koni, bo gdyby nie odcinka to zamknąłbym licznik na 5 biegu.
Bez porównania lepsze "pier....ie" niż na wałku ori.... :D
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1768
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

12 wrz 2020, 9:10

Alex pisze:
12 wrz 2020, 8:53
bardzo ladne kreski, podoba mi sie zwlaszcza calkiem rowny moment od samego dolu do samej gory. To musi ladnie jezdzic :twisted:

Dzięki Alex :P
Masz rację, kompletnie nie czuć tego charakterystycznego zdławienia od dołu, te wałki dmuchnęły życie w ten motor.
Tu jeszcze mogło zagrać kilka innych modyfikacji, które są w tym aucie:
- custom świece
- zimny dolot
- większa przepustnica

Stąd być może "przywiezione" adaptacje, a te wszystkie modyfikacje być może pozwalają na tenże "power enleanment"

Michał stwierdził, że nie miał jeszcze auta, które przyjechało z mocą o 10 hp wyższą, którą później gdzieś zgubiło.

Zobaczymy jak doadaptujemy obecną mapę.
DISItune

12 wrz 2020, 9:57

MMRS pisze:
12 wrz 2020, 9:10

Michał stwierdził, że nie miał jeszcze auta, które przyjechało z mocą o 10 hp wyższą, którą później gdzieś zgubiło.

Zobaczymy jak doadaptujemy obecną mapę.
Cześć wszystkim :mrgreen:

Do tej pory takie cuda tylko w turbo, a tu ani chłodziwo ani dolot nie uzasadniały takiego zachowania. Damy radę :bicz: Bo kto jak nie my :kciuk:
Po następnej randce na rolkach będzie jeszcze lepiej :twisted:
Awatar użytkownika
AaaA
Donator
Donator
Posty: 611
Rejestracja: 24 sie 2014, 20:56
Model: Inny
Wersja: ND2 2.0 Recaro
Lokalizacja: Mladá Boleslav - tak mam też Škode w garażu

16 wrz 2020, 6:29

DISItune pisze:
12 wrz 2020, 9:57
MMRS pisze:
12 wrz 2020, 9:10

Michał stwierdził, że nie miał jeszcze auta, które przyjechało z mocą o 10 hp wyższą, którą później gdzieś zgubiło.

Zobaczymy jak doadaptujemy obecną mapę.
Cześć wszystkim :mrgreen:

Do tej pory takie cuda tylko w turbo, a tu ani chłodziwo ani dolot nie uzasadniały takiego zachowania. Damy radę :bicz: Bo kto jak nie my :kciuk:
Po następnej randce na rolkach będzie jeszcze lepiej :twisted:
Trzymam kciuki! Troche dodatkowej mocy sie zawsze przyda;)
<strike>miata is always the answer</strike>
hadrák is always the answer
bylo NA 1.6 prawie M Edition, potem NBFL 1.8 Phoenix, jest ND2 2.0 SkyFREEDOM Recaro Sport Obrazek zastępczo Toyobaru Obrazek
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1768
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

16 wrz 2020, 15:00

Poprosiłem Michała o wykresy jednego z klubowiczów, który na pokładzie posiada pełen pakiet BBRa w swojej ND1.

Wykres numer 1 to porównanie serii vs mod pakietu BBR SUPER 200
MX5_K702_MOD_1920.jpg
MX5_K702_MOD_1920.jpg (776.78 KiB) Przejrzano 3336 razy
Wykres numer 2 to mod pakietu BBR z podmienionym kolektorem w naszej wersji :D
MX_new_1920.jpg
MX_new_1920.jpg (963.47 KiB) Przejrzano 3336 razy
Tak jak wspominał Alex w którymś z postów, chyba lepiej wstrzeliliśmy się z wałkami z uwagi na:

- wyższą moc
- wyższy moment
- przebieg krzywej (brak dołka w okolicach 3k rpm)

Poza tym na korzyść drugiego wykresu (pomimo tego, że przyrostu tam nie ma vs wykres numer 1) przemawia fakt w jak różnych warunkach przeprowadzony został remap (temp. otoczenia / temp. zasysanego powietrza)
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1768
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

22 wrz 2020, 21:48

No to mamy wielki finał, a dzisiejszy remap potwierdził nasze podejrzenia w kontekście dokalibrowywania się czerwonego gada :lol: :lol: :lol:
Jak zwykle te same rolki, to samo paliwo (98) z tej samej stacji, wyższe temperatury i oczekiwany przez nas pierwszy pomiar delikatnie odbiegający od normy :twisted: :twisted: :twisted: Why? :shock: :shock: :shock: Ciężko powiedzieć...Andrzej z Michałem podejrzewają stabilnie dokalibrowane korekty paliwowe przywiezione z "zewnątrz" :bang: :bang: :bang:
Mazda MX-5 ND walki final 209.jpg
Mazda MX-5 ND walki final 209.jpg (906.72 KiB) Przejrzano 3257 razy
Po remapie już tak kolorowo nie było :( :( :( , niemniej jednak nie daliśmy czerwonej jędzy powodów do satysfakcji. Rolki opuściła z wynikiem lepszym niż po ostatnim meetingu :diablo: :diablo: :diablo:
Mazda MX-5 ND walki final 205.jpg
Mazda MX-5 ND walki final 205.jpg (906.16 KiB) Przejrzano 3257 razy
Po zakończeniu dzisiejszych testów Andrzej zgłosił wniosek o shamowanie Gada po dokalibrowaniu korekt paliwowych tj po jakichś 100 km na finalnie uzyskanej kalibracji. Jeżeli trend się utrzyma oczekujemy solidnego ponad 210konnego wyniku na przywiezionych adaptacjach :winner: :winner: :winner:

Co ciekawe po dokalibrowaniu bardzo tłusto zaczyna wyglądać moment obrotowy w średnim zakresie prędkości obrotowej. :D :D :D
Awatar użytkownika
Hookie
Donator
Donator
Posty: 3401
Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
Model: NB FL
Wersja: 1.8 Memories 2
Lokalizacja: Sosnowiec

22 wrz 2020, 23:15

Mówisz, że warto te wałki? :P
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1768
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

22 wrz 2020, 23:20

Hookie pisze:
22 wrz 2020, 23:15
Mówisz, że warto te wałki? :P
Mnie nie pytaj 😂😂😂
Ja nie stroiłem 🤣🤣🤣
Ja zawsze optymistycznie, DiSi to urodzony perfekcjonista malkontent 😎😁😂
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1768
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

22 wrz 2020, 23:25

Hookie pisze:
22 wrz 2020, 23:15
Mówisz, że warto te wałki? :P
Zerknij na rev limiter, tam wciąż ori sprężyny 😉
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1768
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

28 wrz 2020, 22:16

Dzisiaj DiSiego odwiedziła laleczka z Breslau 😂😂😂...sprawy się skomplikowały bo Kamil w pierwszy dzień po urlopie chyba miał jeszcze we krwi niepożądane substancje paraliżująco-odurzające...okazało się że....nie ma miejsca na sondę....🤣🤣🤣🤣
Dobrze, że kolega z Breslau założył luźne trampki, wstrzymał oddech i pozwolił spiąć poślady... 😏 szybka korekta, sznyt DiSiego I kolega szarej rakiety poleciał na Dolny Śląsk z bananem na buzi buzi 😎
MX-5 DW logo.jpg
MX-5 DW logo.jpg (840.69 KiB) Przejrzano 3150 razy
Na deser dokalibrowana czerwona petarda....
MX-5 wałki final.jpg
MX-5 wałki final.jpg (971.43 KiB) Przejrzano 3150 razy
Stock Cams VS Custom Cams
Blisko roczny wysiłek w przygotowaniu zestawu nie poszedł na marne....Tak...maska była zamknięta...Tak....benzyna 98 z tego samego Orlenu...Tak...kilka pomniejszych modyfikacji....Tak....ta sama hamownia...Tak...widocznie to wszystko zagrało jak w Bayernie w meczu z Barcą....
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4567
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

29 wrz 2020, 8:22

ta laleczka z Breslau to byla seria (175HP vs 160 to bylby ladny bonusik ;) ) czy jakos juz zmodyfikowana?
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1768
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

29 wrz 2020, 12:21

Alex pisze:
29 wrz 2020, 8:22
ta laleczka z Breslau to byla seria (175HP vs 160 to bylby ladny bonusik ;) ) czy jakos juz zmodyfikowana?
Po kolektorze VS soft Michała

Seria z racji odległości nie była hamowana

Kolega posłuchał mojej rady i wyposażył swoją ND w przelot Super Street Goodwina.

Jak widać druga w takim setupie nie robi tego magicznego dołka.
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4567
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

29 wrz 2020, 12:58

fajne te Skyactivy, robia wyniki jak MZR 2.5 o ile nie lepsze

ciekawe jak zachowywalyby sie silniki z ND2 ?
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1768
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

29 wrz 2020, 13:00

Alex pisze:
29 wrz 2020, 12:58
fajne te Skyactivy, robia wyniki jak MZR 2.5 o ile nie lepsze

ciekawe jak zachowywalyby sie silniki z ND2 ?
Stopień sprężania robi robotę :)
Dlatego nigdy w życiu nie zepsuję tego motoru odprężeniem i jakąś turbiną wielkości wiadra :lol:

Ten motor to idealna zabawka pod kompresor i ostre wałki....
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4665
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

29 wrz 2020, 14:12

Alex pisze:
29 wrz 2020, 12:58
fajne te Skyactivy, robia wyniki jak MZR 2.5 o ile nie lepsze

ciekawe jak zachowywalyby sie silniki z ND2 ?
Dokładnie to chciałem napisać. 210Nm przy 2k rpm w 2,0 wolnossącej benzynie :o Tyle miałem w NC 2,5.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4567
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

29 wrz 2020, 14:18

a gdyby tak Skyactiv 2.5 do MXa? :twisted:
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1768
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

29 wrz 2020, 14:35

Alex pisze:
29 wrz 2020, 14:18
a gdyby tak Skyactiv 2.5 do MXa? :twisted:
Dobre modyfikacje i mogłoby być ciekawie 😏
Awatar użytkownika
Gawr04
Posty: 4
Rejestracja: 27 sty 2019, 14:24
Model: ND
Lokalizacja: DW

30 wrz 2020, 20:53

MMRS pisze:
28 wrz 2020, 22:16
Dzisiaj DiSiego odwiedziła laleczka z Breslau 😂😂😂...sprawy się skomplikowały bo Kamil w pierwszy dzień po urlopie chyba miał jeszcze we krwi niepożądane substancje paraliżująco-odurzające...okazało się że....nie ma miejsca na sondę....🤣🤣🤣🤣
Dobrze, że kolega z Breslau założył luźne trampki, wstrzymał oddech i pozwolił spiąć poślady... 😏 szybka korekta, sznyt DiSiego I kolega szarej rakiety poleciał na Dolny Śląsk z bananem na buzi buzi 😎

MX-5 DW logo.jpg

Na deser dokalibrowana czerwona petarda....

MX-5 wałki final.jpg
Stock Cams VS Custom Cams
Blisko roczny wysiłek w przygotowaniu zestawu nie poszedł na marne....Tak...maska była zamknięta...Tak....benzyna 98 z tego samego Orlenu...Tak...kilka pomniejszych modyfikacji....Tak....ta sama hamownia...Tak...widocznie to wszystko zagrało jak w Bayernie w meczu z Barcą....
Jako właściciel „laleczki z Breslau”, czuję się w obowiązku podzielić się moimi odczuciami.
Przez całą procedurę Rafał poprowadził mnie za przysłowiową rączkę. Wprowadzi w temat, wyjaśnił, doradził. Posiada imponującą wiedzę na temat naszych bolidów i bardzo chętnie z błyskiem w oku się nią dzieli. Pasjonat, zajawkowicz i świetny organizator - wielki szacun. Mariusz, który montował kolektor jest specjalistą najwyższej próby. Zwykle mam liczna obawy przekazując Emiksa w ręce rożnej maści mechaników. Widząc jednak sposób w jaki pracuje Mariusz, byłem jednak całkowicie wyluzowany. Ekipa Disi-Tune to perfekcjoniści. Nie sądziłem, że z taką zawziętością będą wyciskać ostatnie ukryte rezerwy mocy mimo, że pora była już późna, a zmęczenie długim dniem rysowało się na twarzach.

No dobrze, ale jak to jeździ?

Seryjna ND1 wydawała mi się taka wygładzona, ugrzeczniona i przytłumiona. Była w niej jakaś niespójność, jak u atrakcyjnej dziewczyny nieświadomej swoich atutów i obciążonej licznymi wewnętrznymi hamulcami :lol: Seryjna ND2, którą miałem okazję prowadzić, dzięki zmianom w silniku ma nieco więcej charakteru. Z naciskiem na słowo „nieco”. Trochę więcej dzieje się w górnej partii obrotów i to by było na tyle. Bez dramatycznych różnic. Tak ją odebrałem. Po jeździe próbnej odetchnąłem z ulgą i przestałem się zadręczać, że wszedłem w posiadanie przedliftowego modelu.

Chciałem poprawić to co mi nie odpowiadało w moim samochodzie. Wiedziałem o pakiecie BBR i powoli zbierałem stuzłotówki. W tym czasie pojawili się na forum pierwsi śmiałkowie z takimi pakietami na pokładach swoich roadsterów. Jak się okazało, realne wartości mocy odbiegały od deklarowanych, a jakość obsługi brytyjskiej firmy i czas oczekiwania na realizację zamówień pozostawiał wiele do życzenia. W pewnym momencie na forum Rafał zaprezentował jako alternatywną własną ofertę i pierwsze realizacje. Znaliśmy się z Miata Challenge i wiedziałem, że mogę mu zaufać. Nie pomyliłem się.

Montaż customowego kolektora i strojenie indywidualne uwolnił w moim rydwanie niemal 192KM i 240Nm. Pierwsza wartość działa głównie na wyobraźnię, za to druga na realne odczucie dynamiki. Przyspieszenia w każdym zakresie obrotów są dużo lepsze, niż przed modyfikacją. Moment wstaje teraz zdecydowanie. Już przy nieco ponad 2000 obrotów mam go więcej, niż ND2 gdziekolwiek na skali obrotomierza. Później jest już tylko lepiej. Aż do odcinki, którą odwiedzam często i z perwersyjnym uśmiechem. Reakcja na gaz jest świetna. Mazda przyciśnięta prawą stopą gada głośno, ale szlachetnie i rasowo. Nawet moja Kobieta z "wyczulonym uchem”, pobłażliwie spoglądająca na wszelkie sportowe wydechy stwierdziła, że dźwięk pasuje idealnie i jest uzasadniony. Jak już się wyszaleję, jestem w stanie jechać przez miasto dyskretnie, praktycznie jak serią. Na światłach jest cicho. Pojawiła się spójność i równowaga między wyglądem, prowadzeniem i mocą tego samochodu. To w dalszym ciągu MX-5, ale dokoksowana, bardziej szurnięta, gwałtowna, intensywniejsza... i wyższej jakości. Więcej MX-5 w MX-5. Mam do niej teraz więcej respektu i bardzo uważam na mokrym. Mimo dobrych opon zrywa w takich warunkach przyczepność tyłu na szybkich łukach z dziecinną łatwością.

Pewnie zastanawiacie się także jak się odpycha wolnossąca Czerwona Petarda o mocy 213KM i 248Nm?

Bezpośrednio przed najnowszym pomiarem mocy na hamowni, Rafał zaoferował mi do testów tą maszynę i poprosił o podzielenie się wrażeniami. Drugi raz nie musiał powtarzać i po chwili siedziałem skupiony za sterami. Sprzęgło, jedynka, delikatny gaz. Rusza spokojnie i normalnie. W pełni cywilizowanie. Dzięki specjalnie dobranemu przez Rafała olejowi do skrzyni pracuje ona zaskakująco miękko i lekko. Spokojnie toczymy się przez miasto i zmierzamy w kierunku autostrady A2. Momentami na chwilę nieco mocniej wciskam gaz i już wiem, że za chwilę będzie się działo. Nadchodzi moment prawdy. Pedał przyspieszenia ląduje w podłodze. Obroty rosną jak szalone, a ja przyzwyczajony do reakcji seryjnego silnika o mocy 160KM nie zmieniam biegu na czas. Odcinka. Drugi bieg. To samo. Po przekroczeniu około 3500 obrotów otwierają się bramy piekieł i słychać rechotanie Lucyfera :diablo: :bicz: Mazda naciera do przodu jak szalona, aż do odciny przy 7500 obrotów. Sprawia przy tym wrażenie, że ma ochotę na jeszcze więcej. Reakcja na gaz w górnej partii obrotów kojarzy mi się z prędkością ciosów Bruce’a Lee, albo atakiem węża. JEST SZTOS! Już zacząłem odkładać kasę.

Jeśli zastanawiacie się czy warto. Odpowiem krótko - warto jak cholera. Zadzwońcie do Rafała, a zastanawianie się zastawcie na inne okazje.

Do zobaczenia na drodze :)
Marek
Awatar użytkownika
weede
Posty: 100
Rejestracja: 10 sty 2019, 9:17
Model: Inny
Wersja: GT86
Lokalizacja: Bydgoszcz

01 paź 2020, 12:22

Cześć, dzięki za opinie. Jeśli jest możliwość to chętnie bym zobaczył efekty w postaci pomiarów dragy lub racelogic seria oraz stage 1,2 i 3 ;) Myślę, że marketingowo to najlepszy wyznacznik, bo słowo szybko jest bardzo subiektywne.
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1768
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

01 paź 2020, 14:28

weede pisze:
01 paź 2020, 12:22
Cześć, dzięki za opinie. Jeśli jest możliwość to chętnie bym zobaczył efekty w postaci pomiarów dragy lub racelogic seria oraz stage 1,2 i 3 ;) Myślę, że marketingowo to najlepszy wyznacznik, bo słowo szybko jest bardzo subiektywne.
W zamyśle wszystko brzmi fantastycznie, tylko kto ma za to wszystko zapłacić? Oczywiście że marketingowo to najlepszy wyznacznik, niemniej jednak nie przypominam sobie pomiarów dragy i racelogica w wykonaniu BBRa.

Przypominam, że doba ma "tylko" 24 godziny, a nasze pasje Miatowe realizujemy w wolnym czasie.

Gdyby znalazł się jednak jakiś sponsor, chętnie okleję skrzydło stosownym logotypem :D
Awatar użytkownika
Gawr04
Posty: 4
Rejestracja: 27 sty 2019, 14:24
Model: ND
Lokalizacja: DW

01 paź 2020, 16:05

weede pisze:
01 paź 2020, 12:22
Cześć, dzięki za opinie. Jeśli jest możliwość to chętnie bym zobaczył efekty w postaci pomiarów dragy lub racelogic seria oraz stage 1,2 i 3 ;) Myślę, że marketingowo to najlepszy wyznacznik, bo słowo szybko jest bardzo subiektywne.
Wszytko fajnie brzmi, tylko przeprowadzenie takich pomiarów, aby ich wynik był miarodajny, wymaga takich samych opon i paliwa, tego samego odcinka drogi, identycznej temperatury i stanu sprzęgieł + baaaardzo ogarniętego drivera. Myślę, że liczba powtórzeń również powinna być spora.

Przed modyfikacją pokonałem swoją Miatą 50 tysięcy kilometrów. Nieraz bywaliśmy na torze. Atakowaliśmy górskie winkle. Także zimą, na śniegu. Za kierownicą czułem się pewnie i miałem wrażenie, że ogarniam ten samochód w różnych warunkach. Po modyfikacji różnica jest tak duża, że muszę się zsynchronizować z Mazdą od nowa, bo łatwo przesadzić z gazem w zakręcie. Ze startu zatrzymanego na suchym asfalcie, przy temperaturze +17 stopni, na opnie Michelin PS4 do prędkości ok. 100 km/h auto idzie bokiem, trzeba je kontrować i odpuszczać gaz. W tych samych miejscach wielokrotnie ruszałem serią z pełną kontrolą, gazem w podłodze i tylko z lekkim uślizgiem. Jazda autostradą, lub drogami szybkiego ruchu nabrała nowego wymiaru. Dotychczas często irytująca, stała się czystą przyjemnością. Tylko trzeba pilnować prędkościomierza bo wspina się w tempie, do którego nie jestem jeszcze przyzwyczajony i z łatwością zapuszcza w niedostępne nigdy wcześniej rejony.

Jeśli będziesz we Wrocławiu, to zapraszam na jazdę próbną na prawym fotelu. Sam ocenisz :D
ODPOWIEDZ