[S] Roll bar i inne produkty MX5

Ogłoszenia sponsorowane

Moderator: Moderatorzy

majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

20 mar 2015, 16:11

2 tygodnie temu wysłałem PW. Mogę prosić o przeczytanie ?
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Szczupak
Posty: 1631
Rejestracja: 02 sty 2011, 13:06
Lokalizacja: Warszawa

20 mar 2015, 17:07

Nie wiem, czy to dobry temat na zadawanie pytań, ale chciałem mam dwa pytania do Cybula lub użytkowników tych rollbarów

Jak wygląda kwestia używania seryjnych pasów? widzę zdjęcia, ale te przelotki to goły, przeszlifowany metal, tak? Czy pas nie będzie się o to przecierać? W trakcie jazdy przecież pracuje non stop i to małym odcinku, nie mówiąc już o hamowaniu. Trochę głupio by było zabezpieczyć się przed rolką tylko po to, żeby pas strzelił przy zwykłej stłuczce.

Jak blisko ten rollbar jest głowy? za każdym razem jak patrzę na te zdjęcia to przypomina mi się wypadek Sharki (dla tych, którzy nie znają http://revlimiter.net/miata/bonk.html ) I zastanawiam się, jak by taki scenariusz tutaj wyglądał, tym bardziej, że nikt chyba nie ma żadnej osłony na swoim rollbarze...

Oczywiście pisząc to wiem, jak mało miejsca jest w miacie, żeby się zmieścić pod dachem, jak najwyżej, itp. po prostu mam pewne wątpliwości, istotne dla mnie, które chciałbym wyjaśnić
Życie jest za krótkie, żeby jeździć nudnymi samochodami.
autopaga
Posty: 3342
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:37
Lokalizacja: Szczecin

20 mar 2015, 19:22

Bierz zwykłego wąskiego rolla i nie będziesz się martwił. I pasy są ok bo zostaje seria i rura jest za fotelem więc nie ma obawy z głową.

Mam dobre porównanie bo w czarnej mam wąskiego a w niebieskiej miałem szerokiego i faktycznie przy zwykłym fotelu głowa byłaby blisko rury.
Torpeda
Donator
Donator
Posty: 663
Rejestracja: 09 lip 2014, 13:07
Model: NA
Lokalizacja: Warszawa

25 mar 2015, 13:34

Btw, rollbary są ze stali S235?
arturo_ga
Posty: 717
Rejestracja: 31 gru 2011, 11:48
Model: NA
Lokalizacja: Ustrzyki Dolne

25 mar 2015, 18:42

Pytanie: czy oryginalny z mx5 harnes bar bedzie pasowal do rol'a? Oryginalny jest lekko odgiety do tylu, kwestia czy tylne wsporniki nie sa usytuowane w linii oryginalnego harnes'a.
Cybul
Posty: 31
Rejestracja: 30 maja 2014, 9:34

26 mar 2015, 8:40

Roll bar jest bliżej głowy niż w przypadku poprzedniej wersji - wynika to z punktów montażowych, ale w mojej ocenie nie ma tragedii. Im bardziej przesuwamy się do tyłu z "rolką", tym niższa wychodzi, ponieważ dach schodzi do dołu, szczególnie podczas składania. Jeśli kierowca jest wysoki, odsunie się na maksa do tyłu i będzie chciał rozłożyć fotel, roll bar będzie blisko głowy. Jednak jeśli przesunęli byśmy roll bar do tyłu, był by niższy, co również nie jest idealnym rozwiązaniem przy wysokim kierowcy. MX5 jest bardzo małym autem co zmusza do pewnych kompromisów - myślę, że wszyscy forumowicze zdają sobie z tego sprawę :)

Jeśli chodzi o pasy, to są zawinięte o fotel tak, jak na zdjęciu. Nie ma możliwości poprowadzenia pasów tak, jak seryjnie, ponieważ przeszkadza w tym roll bar wykonany "szeroko i wysoko". Seryjny element odpowiedzialny za podtrzymywanie pasów posiada plastik, który delikatnie je blokuje. Po pierwszych przymiarkach okazało się, że delikatne blokowanie przy zawiniętym pasie bezpieczeństwa zmienia się w mocne blokowanie i przy każdym zwijaniu konieczne było by cofanie pasa ręką. Przed rozpoczęciem produkcji zgłosiliście, że jest to problemem w boss frogu i zdecydowaliśmy się na zrobienie tego elementu "od zera". Sama w sobie blacha ma 6mm grubości, a jej krawędzie, w miejscu kontaktu z pasami zostały zaokrąglone. Ucięcie pasów przez w.w. blachę jest niemożliwe podobnie jak ich przetarcie. Takie rozwiązanie jest trochę bardziej pracochłonne od relokacji seryjnego elementu, ponieważ wymaga sporo manualnej pracy przy zaokrąglaniu krawędzi, ale uważam, że warto :)

EDIT:
Nigdy nie miałem "w ręku" seryjnego harness bara, więc niestety nie mogę się wypowiedzieć w tej kwestii
ravestation
Posty: 1563
Rejestracja: 09 paź 2007, 11:31
Model: Inny
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

26 mar 2015, 8:52

arturo_ga ma chyba na myśli seryjną rozpórkę środkową (za plecami podróżujących - była chyba w NA), którą nazwał harness barem... nie wiem, miałbym chyba jakieś psychiczne obawy, by do tego wiązać pasy :?
bezdaszniki: Audi 80 Cabriotel 2.0 '94 - sold | Audi TT Roadster 1.8T '02 - sold | Porsche Boxster 2.7 '02 - sold | Mazda MX-5 1.8T '91 - sold | MSM '04 - sold
inne czasoumilacze: Mini JCW '03 - sold | Evo 9 '08 - sold | S3 '16 - in | Cayman S '06 - in
Jaro
Posty: 3026
Rejestracja: 26 paź 2008, 15:33
Model: NA
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

26 mar 2015, 10:28

ravestation pisze:arturo_ga ma chyba na myśli seryjną rozpórkę środkową (za plecami podróżujących - była chyba w NA), którą nazwał harness barem... nie wiem, miałbym chyba jakieś psychiczne obawy, by do tego wiązać pasy :?


występowała w NA w 1.8 jednak z tego co pamiętam to była ona nie była raczej metalowa a raczej coś a'la twardy plastik
Pozdrawiam

Jaro

MX-5 NA 1.6T
ols
Donator
Donator
Posty: 671
Rejestracja: 29 lip 2013, 13:27
Model: NA
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Warszawa

26 mar 2015, 11:14

To jest metalowa rurka pokryta tworzywem, na pewno nie jest cała plastikowa (jak miałaby wtedy sens?).
arturo_ga
Posty: 717
Rejestracja: 31 gru 2011, 11:48
Model: NA
Lokalizacja: Ustrzyki Dolne

26 mar 2015, 18:06

Z całym szacunkiem, ale moja rozpórka wygląda bardzo solidnie i nie jest słabsza od harnes bara Cybula prezentowanego na zdjęciu
Jest to metalowy element powlekany gumą
i do niego mam teraz złożone szelki
Teraz bedzie roll i kwestia czy zostawić rozporke oryginalną czy moze brać od Yapy ...
ravestation
Posty: 1563
Rejestracja: 09 paź 2007, 11:31
Model: Inny
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

26 mar 2015, 20:02

Mi to rybka o co masz zamontowane pasy, to Ty tym jeździsz... Ja piszę tylko o tym, że hamburgery wręcz zabraniają o nią montować pasy. Nie pozowolono by Tobie na start w żadnych mniej lub bardziej istotnych próbach w USA.
bezdaszniki: Audi 80 Cabriotel 2.0 '94 - sold | Audi TT Roadster 1.8T '02 - sold | Porsche Boxster 2.7 '02 - sold | Mazda MX-5 1.8T '91 - sold | MSM '04 - sold
inne czasoumilacze: Mini JCW '03 - sold | Evo 9 '08 - sold | S3 '16 - in | Cayman S '06 - in
arturo_ga
Posty: 717
Rejestracja: 31 gru 2011, 11:48
Model: NA
Lokalizacja: Ustrzyki Dolne

26 mar 2015, 20:43

ravestation pisze:Mi to rybka o co masz zamontowane pasy, to Ty tym jeździsz... Ja piszę tylko o tym, że hamburgery wręcz zabraniają o nią montować pasy. Nie pozowolono by Tobie na start w żadnych mniej lub bardziej istotnych próbach w USA.


nie wiedziałem
dzieki za info
teraz wiem co robić dalej
thomac
Posty: 163
Rejestracja: 30 paź 2010, 17:21
Model: NA
Lokalizacja: Poznań

07 kwie 2015, 21:45

Temat Double Hoop też umarł, czy są już gotowe na sprzedaż? :oops:
Moja Miata '96 czek dys ałt: British Racing Gentleman
Obrazek
WojtekMR
Posty: 19
Rejestracja: 07 kwie 2015, 11:50
Model: Inny
Wersja: zw30

10 kwie 2015, 13:42

znalazłem w sieci taki wynalazek: https://www.youtube.com/watch?v=HW4PdGvSNOA 35 sekunda -czyli rozumiem że na codzień jeździmy z roll barem a na torze (w kasku) dokładamy rurki i trochę zwiększamy sztywność a i trochę bezpieczeństwo -ma to sens?
Awatar użytkownika
kap
Posty: 1107
Rejestracja: 25 mar 2014, 21:33
Model: NB
Wersja: Miracle
Lokalizacja: Wars i Sawa

19 kwie 2015, 12:04

Czy ktos kupil i zamontowal u siebie szeroki roll od Cybula? Martwie sie, ze ori pasy nie beda sie dobrze zwijaly/rozwijaly..
Jakies opinie?
Awatar użytkownika
brozyn89
Donator
Donator
Posty: 1607
Rejestracja: 21 maja 2007, 17:44
Lokalizacja: Warszawa Jelonki
Kontakt:

20 kwie 2015, 12:59

thomac pisze:Temat Double Hoop też umarł, czy są już gotowe na sprzedaż? :oops:


Nie umarł , ja dzisiaj odbieram jedną sztuke:)
www.mx5centrum.pl
CZĘŚCI ORAZ SERWIS NA/NB/NC/ND
691-556-070
Awatar użytkownika
kap
Posty: 1107
Rejestracja: 25 mar 2014, 21:33
Model: NB
Wersja: Miracle
Lokalizacja: Wars i Sawa

20 kwie 2015, 15:23

brozyn89 pisze:
thomac pisze:Temat Double Hoop też umarł, czy są już gotowe na sprzedaż? :oops:


Nie umarł , ja dzisiaj odbieram jedną sztuke:)


Szeroki? Bedziecie montowac z seryjnymi pasami? Jezeli tak to daj prosze znac czy sie pasy sie blokuja czy dzialaja bez zarzutu. Dzieki! :)
Awatar użytkownika
MichaU
Donator
Donator
Posty: 391
Rejestracja: 29 lis 2014, 6:55
Model: NC FL
Lokalizacja: Warszawa

27 kwie 2015, 10:19

brozyn89 pisze:Nie umarł , ja dzisiaj odbieram jedną sztuke:)


I jak zamontowałeś ten rollbar? Masz jakieś zdjęcia?
Awatar użytkownika
Morfi
Donator
Donator
Posty: 1697
Rejestracja: 11 lut 2012, 16:56
Model: NA
Wersja: 1.8 vvt
Lokalizacja: Wrocław

27 kwie 2015, 11:24

Witojcie :-)
Zamontowałem rolla wysoko/szeroko w mojej NA i mam kilka uwag
1. Autor mierzył rolla do wersji 1,6L. Ja mam 1,8L i komputer jest w miejscu mocowania łapy rolla. W 1,6L komputer jest w innym miejscu
2. OEM pasy bezpieczeństwa faktycznie są trudne w użyciu. wychodzą mocno pod skosem. Proponuję w nowej wersji odsunąć rolla bardziej w stronę drzwi (tam jest jeszcze kilka cm miejsca).
Poniżej zdjęcia
Załączniki
DSC_0648.JPG
widok ogólny
DSC_0647.JPG
pasy bezpieczeństwa 2
DSC_0646.JPG
pasy bezpieczeństwa
montego blue ze "świnką w środku", wersja kanadyjska
NAFL 1,8L
autopaga
Posty: 3342
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:37
Lokalizacja: Szczecin

27 kwie 2015, 11:34

Wow wygląda szałowo, nie można rozsunąć bardziej bo hardtop nie wejdzie.
Awatar użytkownika
Morfi
Donator
Donator
Posty: 1697
Rejestracja: 11 lut 2012, 16:56
Model: NA
Wersja: 1.8 vvt
Lokalizacja: Wrocław

27 kwie 2015, 11:51

OK, ja hardtopa nie posiadam i nie planuję posiadać. Roll jest dużo wyższy niż fotele i bardzo mi się to podoba. Ze spraw estetycznych przydałaby się maskownica plastikowa, nakładana na śrubę. Poza tym w trakcie montażu należy luźno podchodzić do rysunku z instrukcji dot. wycinania plastiku z boku. Lepiej wyciąć mniej i docisnąć rollem jak u mnie.
montego blue ze "świnką w środku", wersja kanadyjska
NAFL 1,8L
Awatar użytkownika
Mac
Posty: 2281
Rejestracja: 04 sty 2013, 22:51
Model: NA
Wersja: Jedyna taka
Lokalizacja: Warszawa

27 kwie 2015, 11:54

A jak kwestia seryjnych pasów? Blokują się? Ściągają jak trzeba? Próbowałeś ostrzejszego hamowania?
"Gdyby Bóg lubił przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach"
~Colin McRae

Autopromocja. Zapraszam na foto-fanpage: https://www.facebook.com/Picture68-871358819596568/
Awatar użytkownika
Morfi
Donator
Donator
Posty: 1697
Rejestracja: 11 lut 2012, 16:56
Model: NA
Wersja: 1.8 vvt
Lokalizacja: Wrocław

27 kwie 2015, 12:03

Z pasami jest średnio. Przy ostrym hamowaniu nie sprawdzisz działania pasów (chyba). Ja po prostu próbowałem szarpnięć. Na 5 prób 3 razy pasy zostały zablokowane. Utrudnione jest chowanie pasa. Trzeba im "pomóc" by weszły do końca. Wszystko przez to, że rura jest na przeciwko oryginalnego wyjścia pasów. Muszą więc pójść pod skosem do przelotki. Widać to na moich zdjęciach. Dokładnie zrobiłem ujęcia z dwóch stron (przód i tył).
montego blue ze "świnką w środku", wersja kanadyjska
NAFL 1,8L
Cybul
Posty: 31
Rejestracja: 30 maja 2014, 9:34

08 maja 2015, 14:22

Witam po dłuższej przerwie :)
Jeśli chodzi o kwestie pasów bezpieczeństwa przy single hoopie, to nie ma możliwości rozwiązania tej sprawy w inny sposób. Wykonanie szerszego roll bara uniemożliwiło by przykręcenie go w miejscu mocowania mechanizmu pasów, lub wysunęło by go do przodu. Dodatkowo z hard topem pojawił by się problem :kciukdol:

Wrzucam zaległe fotki double hoop'a :
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Cena takiego roll bara to 1230zł - pracy jest o wiele więcej ze względu na dodatkowe punkty mocowania przy tunelu. Mam nadzieję, że się podoba :D
jasiek1002
Posty: 24
Rejestracja: 01 lut 2015, 21:29
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

03 wrz 2015, 11:44

Cześć,

To ja zostawię swoją recenzję :)

Tydzień temu założyłem u Cybula rolla single hoop'a. Szczerze polecam!

Roll jest świetnie wykonany. Montaż zrobiony bardzo dokładnie i solidnie. Roll jest wymierzony na styk - jeśli ktoś jest wysoki (ja mam 187 cm) to też pewnie ma problem, że roll zabiera miejsce na odsunięcie fotela. Tutaj oczywiście też zabiera, ale najmniej jak się da przy rollbarze. Górna część rolla jest dosłownie wymierzona na 5mm od dachu.

Jak w końcu zrobie zdjęcia swojej to wstawie tutaj, jak sie prezentuje roll na zielonej NBFL.

Pozdrawiam
Sesje zdjęciowe samochodów ---> http://janzagrodzki.com/
Kinio
Donator
Donator
Posty: 685
Rejestracja: 05 wrz 2011, 14:45
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa

03 wrz 2015, 13:27

jasiek1002 pisze: Tutaj oczywiście też zabiera, ale najmniej jak się da przy rollbarze


Zabiera czyli trzeba fotel przysunąć bliżej czy zabiera czyli można odsunąć do końca ale trzeba postawić bardziej pionowo?
jasiek1002
Posty: 24
Rejestracja: 01 lut 2015, 21:29
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

03 wrz 2015, 13:49

Kinio pisze:
jasiek1002 pisze: Tutaj oczywiście też zabiera, ale najmniej jak się da przy rollbarze


Zabiera czyli trzeba fotel przysunąć bliżej czy zabiera czyli można odsunąć do końca ale trzeba postawić bardziej pionowo?


Jedno albo drugie, czyli możesz odsunąć fotel do końca, ale wtedy oparcie jest bardzo pionowo albo nie dosuwać fotel do końca i położyć oparcie. Generalnie ja mam dokładnie taką pozycje jaką miałem przed założeniem rolla, ale fotel szczytem opiera się o rolla, co jest bardzo przyjemne bo oparcie jest bardziej ustabilizowane i lepiej czuje tył auta. Musiałem tylko miedzy rolla i fotel włożyć podkładki filcowe, żeby nie tarło jedno o drugie :)
Sesje zdjęciowe samochodów ---> http://janzagrodzki.com/
Cybul
Posty: 31
Rejestracja: 30 maja 2014, 9:34

02 lut 2016, 10:04

Witam wszystkich :)
W związku z dużą ilością zapytań informujemy, że roll bar Single hoop "szeroki" będzie dostępny "od ręki" od końca tygodnia/początku następnego. Standardowo możliwość wyboru dowolnego koloru z palety RAL mat lub połysk, cena bez zmian - 1130zł :) W oddzielnym temacie wrzucę Frame rails - również dostępne od ręki, bez konieczności robienia zamówień grupowych i przeciągania wysyłki :)

EDIT:
Najsprawniejsza forma kontaktu to e-mail na adres cybul@cybul.eu lub kontakt telefoniczny pod nr. 604 468 242. Mamy mega zatrzęsienie zamówień i niestety nie mam czasu na wchodzenie na fora :/

Pozdrawiam i zapraszam do zakupów :)
Awatar użytkownika
Polinski
Posty: 403
Rejestracja: 16 maja 2011, 8:58
Model: NA
Wersja: rotrex keczup
Lokalizacja: krk

06 lut 2016, 9:16

Dobre newsy, ale czy zeszloroczna cena w miedzyczasie nie zwiekszyla sie o 50zl? :-)

Cena roll bara z lakierowaniem w kolorze, z mocowaniem seryjnych pasów to 1080zł

cena bez zmian - 1130zł


Pozdr
Cybul
Posty: 31
Rejestracja: 30 maja 2014, 9:34

08 lut 2016, 16:24

Kurcze, rzeczywiście :(
Cena uległa zmianie już dawno i myślałem, że zrobiłem update na forum :/ Niestety życie zweryfikowało 1080zł - chciałem jak najtaniej i musieliśmy podnieść o 50zł bo po odliczeniu VAT'u za mało dla nas zostawało ;(
Na pocieszenie wrzucam focie - jakość mówi sama za siebie :D

Obrazek

Obrazek

Obrazek

I jeszcze takie pytanko - czy było by zainteresowanie taką "rolko-klatką"?
Oczywiście w 100% bolt on, kompatybilna z każdym rodzajem dachu :)

Obrazek

Obrazek

Obrazek
ODPOWIEDZ