Auto-Detailing - Polerowanie aut

Zrób prezent swojej mazdzie !

Ogłoszenia sponsorowane

Moderator: Moderatorzy

majkel76
Posty: 29
Rejestracja: 16 kwie 2014, 19:02
Lokalizacja: Warszawa WL/WB/WY

29 lis 2015, 19:55

Zdjęć raczej nie będzie, ale relacja słowna. Auto innej kategorii, terenówka, która mimo wielku 13 lat chyba nigdy nie zaznała solidnego czyszczenia. Efekty powalają i pokazują że warto dbać o auto na bieżąco.
Jak zawsze świetna robota Marcin! Dzięki.
Awatar użytkownika
mlody
Posty: 40
Rejestracja: 31 gru 2015, 6:34
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa

21 lut 2016, 11:53

Witam byłem u kolegi Marcina ze swoją nbfl na zabezpieczeniu dachu i przy okazji czyszczenie odpływów oraz konserwacja progów i nadkoli. Jednym słowem bajka ,auto umyte ,zabezpieczone i sie świeciło. POLECAM
michan
Donator
Donator
Posty: 679
Rejestracja: 10 lip 2012, 19:43
Lokalizacja: Marki

13 lip 2016, 19:46

Miałeś może doczynienia finish kare 1000p hi temp paste wax?
Mrcnsb
Moderator Detalingu
Moderator Detalingu
Posty: 524
Rejestracja: 09 lip 2010, 15:26
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

14 lip 2016, 11:45

michan pisze:Miałeś może doczynienia finish kare 1000p hi temp paste wax?


Kiedyś mój ulubieniec. Osobiście wolę go od konkurencyjnego Collinite. Wymaga niestety dość dobrego przygotowania, obowiązkowo glinka, dobry cleaner i odtłuszczenie koniecznie.
Sposób na piękny lakier !
Zabezpieczenie antykorozyjne !

NA 90' 1.6
NA 91' 1.6
NA 92' 1.6
NA 93' 1.6
NA 94' 1.8
NB 99' 1.6
NBFL 00' 1.6
NBFL 01' 1.6
NC 08' 1.8
michan
Donator
Donator
Posty: 679
Rejestracja: 10 lip 2012, 19:43
Lokalizacja: Marki

14 lip 2016, 13:16

A przed kolejną warstwą (po kilku miesiącach) trzeba go cleanerem potraktować?
Mrcnsb
Moderator Detalingu
Moderator Detalingu
Posty: 524
Rejestracja: 09 lip 2010, 15:26
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

14 lip 2016, 14:21

michan pisze:A przed kolejną warstwą (po kilku miesiącach) trzeba go cleanerem potraktować?



Praktycznie można bez cleanera, ale zazwyczaj po kilku miesiącach już lakier zdąży nałapać trochę zanieczyszczeń, szczególnie jak stoi pod chmurką.
Sposób na piękny lakier !
Zabezpieczenie antykorozyjne !

NA 90' 1.6
NA 91' 1.6
NA 92' 1.6
NA 93' 1.6
NA 94' 1.8
NB 99' 1.6
NBFL 00' 1.6
NBFL 01' 1.6
NC 08' 1.8
Awatar użytkownika
GELO
Posty: 326
Rejestracja: 12 cze 2014, 21:16

20 sie 2016, 21:40

jak wyglada sprawa wolnych terminow bo przydalo by mi sie polerke zrobic i jakis wosk nalozyc na nowy lakier ? i jak cenowo wyglada jakas promocja na koniec lataa :D ?
Mrcnsb
Moderator Detalingu
Moderator Detalingu
Posty: 524
Rejestracja: 09 lip 2010, 15:26
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

21 sie 2016, 9:38

GELO pisze:jak wyglada sprawa wolnych terminow bo przydalo by mi sie polerke zrobic i jakis wosk nalozyc na nowy lakier ? i jak cenowo wyglada jakas promocja na koniec lataa :D ?


Najbliższe wolne terminy są pod koniec września/początek października, ale możliwe, że coś się zwolni za jakieś 2 tygodnie. Cały aktualny cennik podany jest na pierwszej stronie.
Sposób na piękny lakier !
Zabezpieczenie antykorozyjne !

NA 90' 1.6
NA 91' 1.6
NA 92' 1.6
NA 93' 1.6
NA 94' 1.8
NB 99' 1.6
NBFL 00' 1.6
NBFL 01' 1.6
NC 08' 1.8
Danillo
Donator
Donator
Posty: 2166
Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
Model: Inny
Wersja: ND1
Lokalizacja: W-wa

23 sie 2016, 5:25

Byłem u Marcina z Pugiem zony i niech za rekomendacje służy reakcja 4 letniej córki: "tato, nasz Peugeot jest... jakiś dziwny! :lol:
Pozdrawiam, Danillo
Grudzien19
Donator
Donator
Posty: 186
Rejestracja: 05 kwie 2015, 11:07
Model: NB
Wersja: 1.6
Lokalizacja: Gdańsk

31 sie 2016, 12:43

Awatar użytkownika
tomasz01
Donator
Donator
Posty: 3513
Rejestracja: 16 cze 2015, 21:43
Model: NB
Wersja: Magic
Lokalizacja: Warszawa Usrynów

31 sie 2016, 13:30

Marcin - dawaj zdjęcia tej MX5 która się robi teraz :twisted: :kciuk:
Awatar użytkownika
GELO
Posty: 326
Rejestracja: 12 cze 2014, 21:16

31 sie 2016, 22:28

kiedy mozna podjechac i sie umowic na jaknajszybszy termin polerki ?? w sensie obejrzec auto i obgadc co mozna zrobic
Mrcnsb
Moderator Detalingu
Moderator Detalingu
Posty: 524
Rejestracja: 09 lip 2010, 15:26
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

01 wrz 2016, 16:17

tomasz01 pisze:Marcin - dawaj zdjęcia tej MX5 która się robi teraz :twisted: :kciuk:


Mam od dzisiaj aparat, zaraz coś porobię.


GELO pisze:kiedy mozna podjechac i sie umowic na jaknajszybszy termin polerki ?? w sensie obejrzec auto i obgadc co mozna zrobic


Zapraszam praktycznie codziennie na oględziny, najlepiej zadzwonić do mnie 505-835-417 i umówimy się konkretniej co do godziny. Co do terminów to zależy od zakresu prac. Jeśli chodzi o pełną korektę lakieru to najwcześniej końcówka października, chyba, że zwolni się coś wcześniej.
Sposób na piękny lakier !
Zabezpieczenie antykorozyjne !

NA 90' 1.6
NA 91' 1.6
NA 92' 1.6
NA 93' 1.6
NA 94' 1.8
NB 99' 1.6
NBFL 00' 1.6
NBFL 01' 1.6
NC 08' 1.8
Mrcnsb
Moderator Detalingu
Moderator Detalingu
Posty: 524
Rejestracja: 09 lip 2010, 15:26
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

02 wrz 2016, 21:14

tomasz01 pisze:Marcin - dawaj zdjęcia tej MX5 która się robi teraz :twisted: :kciuk:



Mazda się zrobiła, ale fotki można wrzucić ;)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

A tutaj zmiana wnętrza z ciemnego na jasne :geeejj:

Obrazek

Obrazek

Mazda otrzymała pełną korektę lakieru + zabezpieczenie powłoką MaxProtect UNC-R. Całe wnętrze wyprane, plastiki dokładnie wyczyszczone i zabezpieczone, fotele skórzane tak samo.
Sposób na piękny lakier !
Zabezpieczenie antykorozyjne !

NA 90' 1.6
NA 91' 1.6
NA 92' 1.6
NA 93' 1.6
NA 94' 1.8
NB 99' 1.6
NBFL 00' 1.6
NBFL 01' 1.6
NC 08' 1.8
Awatar użytkownika
Lucas Z
Donator
Donator
Posty: 1915
Rejestracja: 12 sie 2013, 9:10
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

02 wrz 2016, 21:54

Zdradzisz czym tak ładnie plastiki doczyściłeś? Muszę się za swoje zabrać
Mrcnsb
Moderator Detalingu
Moderator Detalingu
Posty: 524
Rejestracja: 09 lip 2010, 15:26
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

02 wrz 2016, 22:15

Lucas Z pisze:Zdradzisz czym tak ładnie plastiki doczyściłeś? Muszę się za swoje zabrać


Wyrób własny. Od jakiegoś czasu pracuję nad linią kosmetyków :D
Sposób na piękny lakier !
Zabezpieczenie antykorozyjne !

NA 90' 1.6
NA 91' 1.6
NA 92' 1.6
NA 93' 1.6
NA 94' 1.8
NB 99' 1.6
NBFL 00' 1.6
NBFL 01' 1.6
NC 08' 1.8
Awatar użytkownika
manfredmaniek
Donator
Donator
Posty: 166
Rejestracja: 08 lut 2016, 20:57
Model: Inny
Wersja: Obecnie Bezmiatowy
Lokalizacja: KR

18 paź 2016, 10:16

Mrcnsb
Moderator Detalingu
Moderator Detalingu
Posty: 524
Rejestracja: 09 lip 2010, 15:26
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

27 paź 2016, 21:48

Ze względu na pogodę jaka jest ostatnio, czyli pogodę w której MX5'tki lubią rdzewieć najbardziej, dostaję wiele pytań dotyczących zabezpieczenia antykorozyjnego, a dokładniej co ono zawiera itp, więc napiszę tutaj w temacie:

W Mazdach patrząc pod kątem korozji jest kilka słabych punktów, które moim zdaniem nie zostały dobrze przemyślane/wykonane w związku z czym po kilku latach lubi się tam pojawiać korozja. Do takich elementów należą szczególnie tylne nadkola i końcówka progów. Jeśli spojrzymy na nadkole od wewnętrznej strony to zobaczymy tam schodzące się blachy panelu błotnika z blachą nadkola - niestety blachy są zgrzane, tworząc "półkę" na której podczas jazdy zbiera się piach/błoto/wilgoć, a w dodatku nie są równo na siebie nałożone, przez co jedna wystaje bardziej, a druga jest przycięta w kształt sinusoidy i między blachami jest mała szpara. Problem jest oczywisty, między dwie blachy dostaje się wyżej wspomniany piach i błoto który trzyma w sobie wilgoć i z czasem powoduje korozję. Idąc po nadkolu w stronę progów mamy podobne zjawisko. Na progu jest kolejna półka, która jest zbieraczem błota i również od jednej strony łączą się dwie blachy. Fabryczne zabezpieczenie po tylu latach praktycznie nie istnieje, przez co w polskim klimacie niezabezpieczona blacha bardzo szybko koroduje.

Druga sprawa - kanaliki. Większość osób wie o kanalikach przy dachu, jego zatkanie spowoduje, że woda z dachu, która spływa do rynny dachowej następnie jest kierowana do tych właśnie kanalików, jeśli będą zatkane, woda zamiast spływać stoi w odpływie, jeśli przez długi czas pada deszcz, woda dostaje się na tylną półkę pod dachem. Czasami ciężko jest wyczuć to po wykładzinie, bo pod nią jest filc wygłuszający grubości ok. 1cm, i to w niego wsiąka woda, często zostawiając wierzchnią wykładzinę względnie suchą. W cięższych przypadkach woda spływa na tylnią część wykładziny za fotelami. Drugim problemem kanalików znajdujących się przy dachu jest ich zsunięcie się z mocowania. Wtedy woda zamiast uciekać przez gumowy kanalik wlatuje w próg, a jeśli kanaliki w progu są zatkane ( co jest bardzo częste, jeśli progi były naprawiane, lub było zabezpieczane podwozie. Kanaliki są małej średnicy i przy naprawach często są poprostu zatykane) pojawia sie wtedy opisywany tutaj na forum kilka razy problem z dziwnym dzwiękiem przelewającej się wody w progach. Poprostu woda nie ma gdzie spłynąć, wiec przelewa się w progu - jeśli jest jej naprawde sporo to przedostaje się pod dywanik kierowcy lub pasażera, przez co mamy powódź w środku auta.

To tyle jeśli chodzi o kanaliki tylne, ale nie wiele osób wie, że jest też odpływ z przodu, a dokładniej często pomijany odpływ między błotnikiem a progiem. Większosć liści z podszybia przedostaje się właśnie tam, jako, że po odpływem jest bardzo wąska szczelina, liście nie są wstanie tamtędy wylecieć, więc gromadzą się w "kieszeni" między błotnikiem a progiem. Im więcej lisci, tym wiecej wilgoci co w niedługim czasie powoduje korozję wewnętrznej stony progu jak i błotnika od dołu.

Kolejnymi elementami są podłużnice i tylna klapa bagażnika - tutaj wiele nie ma do gadania, poprostu trzeba je zabezpieczać raz na jakiś czas przez otwory technologiczne. W NB podłużnice (w tej części widocznej pod maską) mają ten problem, że jest zrobione tam łączenie dwóch blach przez co przednia część podłużnic w NB często wygląda dużo gorzej niż w NA.
Jeśli chodzi o klapę bagażnika - miejsca w których są mocowane żarówki podświetlenia tablicy są podklejone piankową taśmą która trzyma wilgoć. Dobrze jest raz na jakiś czas je oczyścic, nawoskować, a środek klapy zabezpieczyć impregnatem do profili zamkniętych.

Tyle jesli chodzi o słabe strony pod względem korozji w mazdach, temat już przerabiałem dziesiątki razy i z własnego doświadczenia wiem, że dobrze zabezpieczając mazdę jesteśmy w stanie w prawie 100% zabezpieczyć ją przed korozją jeżdżąc nawet zimą.

Jak ktoś chce zabezpieczyć swoją mazdę to zapraszam, cena taka jak zawszę - 200zł za całościowe zabezpieczenie przed tym co opisałem powyżej. Termionowo trwa to 1 dzień.

:git:
Sposób na piękny lakier !
Zabezpieczenie antykorozyjne !

NA 90' 1.6
NA 91' 1.6
NA 92' 1.6
NA 93' 1.6
NA 94' 1.8
NB 99' 1.6
NBFL 00' 1.6
NBFL 01' 1.6
NC 08' 1.8
kermit01
Posty: 1417
Rejestracja: 29 wrz 2012, 11:55
Model: Inny
Wersja: Japoński :P
Lokalizacja: Warszawa

20 lis 2016, 15:21

Gratulacje występu w TVN turbo :)
Mrcnsb
Moderator Detalingu
Moderator Detalingu
Posty: 524
Rejestracja: 09 lip 2010, 15:26
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

20 lis 2016, 20:59

kermit01 pisze:Gratulacje występu w TVN turbo :)


A dziękuję. W innych programach na TVN Turbo też zdarzyło mi się pomagać od strony detailingowej :D .
Sposób na piękny lakier !
Zabezpieczenie antykorozyjne !

NA 90' 1.6
NA 91' 1.6
NA 92' 1.6
NA 93' 1.6
NA 94' 1.8
NB 99' 1.6
NBFL 00' 1.6
NBFL 01' 1.6
NC 08' 1.8
Awatar użytkownika
Mattia
Donator
Donator
Posty: 439
Rejestracja: 29 lis 2016, 21:56
Model: NA
Wersja: 1.8, daily, salon
Lokalizacja: Warszawa Bemowo

08 sty 2017, 15:51

jeśli ktoś jeszcze nie wie, to można tu także bardzo dogłębnie odmłodzić metalowe elementy kierownicy... :kciuk:
PRZED :oops:
Obrazek
PO :winner:
Obrazek
Jumpman
Donator
Donator
Posty: 3628
Rejestracja: 06 lut 2012, 17:41
Model: NA
Wersja: FL
Lokalizacja: Ruda Śląska

10 sty 2017, 18:09

Piękny efekt! Sam robiłeś czy zleciłeś?
Live to ride - ride to live! HD or MX5 or 1302S or 126P ?

Części do NA - rozbiórka czerwonej - kliknij

Moja Lalunia :)
Mrcnsb
Moderator Detalingu
Moderator Detalingu
Posty: 524
Rejestracja: 09 lip 2010, 15:26
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

10 sty 2017, 19:31

Dzięki !
Wszystko robiłem sam, prawie wszystko ręcznie, jedynie końcowe polerowanie maszynowo. Trochę czasu, wiecej cierpliwości i efekt jest. Praca bardzo przyjemna :kciuk:
Sposób na piękny lakier !
Zabezpieczenie antykorozyjne !

NA 90' 1.6
NA 91' 1.6
NA 92' 1.6
NA 93' 1.6
NA 94' 1.8
NB 99' 1.6
NBFL 00' 1.6
NBFL 01' 1.6
NC 08' 1.8
Cin0
Posty: 18
Rejestracja: 27 kwie 2013, 18:14
Model: NC FL
Wersja: Kirei
Lokalizacja: Warszawa

18 mar 2017, 8:18

jak z terminami teraz?
Marcin
Mrcnsb
Moderator Detalingu
Moderator Detalingu
Posty: 524
Rejestracja: 09 lip 2010, 15:26
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

18 mar 2017, 9:36

Cin0 pisze:jak z terminami teraz?


Zależy na co. Pełna korekta+powłoka dopiero początek lipca, chyba, że coś się zwolni wcześniej.
Sposób na piękny lakier !
Zabezpieczenie antykorozyjne !

NA 90' 1.6
NA 91' 1.6
NA 92' 1.6
NA 93' 1.6
NA 94' 1.8
NB 99' 1.6
NBFL 00' 1.6
NBFL 01' 1.6
NC 08' 1.8
Cin0
Posty: 18
Rejestracja: 27 kwie 2013, 18:14
Model: NC FL
Wersja: Kirei
Lokalizacja: Warszawa

18 mar 2017, 11:31

Mrcnsb pisze:
Cin0 pisze:jak z terminami teraz?


Zależy na co. Pełna korekta+powłoka dopiero początek lipca, chyba, że coś się zwolni wcześniej.



pewnie korekta (pytanie czy pełna potrzebna) + powłoka, poproszę o zapisanie w takim razie na 1 wolny termin, a jeśli coś się zwolni to chętnie wcześniej podjadę
Marcin
jqb
Donator
Donator
Posty: 1174
Rejestracja: 03 wrz 2012, 17:14
Model: Inny
Wersja: Ikarus ;)
Lokalizacja: Warszawa

18 mar 2017, 14:12

Do usunięcia - miałem napisać PW, a coś mi się pomieszało :mrgreen:
Awatar użytkownika
Rudy
Donator
Donator
Posty: 666
Rejestracja: 27 mar 2015, 17:24
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary I
Lokalizacja: Szczecin, Sandnes

18 mar 2017, 19:17

Tak czysto teoretycznie... ;) Jak to wychodzi czasowo z konserwacją podwozia w Mx5. Załóżmy, że chciałbym kulnąć się ze Szczecina do Lipkowa na konserwację. Dało by to ogarnąć w ciągu jednego dnia?? Czysto teoretyzując (na razie)... :)
SMERFETA<----------
Red Bitch <------------------- Była...
SMERFETA TWIN<----------
Miata to nie auto, to stan umysłu...
Mrcnsb
Moderator Detalingu
Moderator Detalingu
Posty: 524
Rejestracja: 09 lip 2010, 15:26
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

19 mar 2017, 16:45

Rudy pisze:Tak czysto teoretycznie... ;) Jak to wychodzi czasowo z konserwacją podwozia w Mx5. Załóżmy, że chciałbym kulnąć się ze Szczecina do Lipkowa na konserwację. Dało by to ogarnąć w ciągu jednego dnia?? Czysto teoretyzując (na razie)... :)


Zabezpieczenie antykorozyjne w MX-5 dotyczy progów, nadkoli i kanalików. Jeśli pytasz o zabezpieczenie podwozia (podłogi) to tego nie wykonuje (po za wpuszczeniem płynu antykorozyjnego w podłużnice).

Czasowo ciężko czasami mi powiedzieć bez zaczęcia pracy, ale zazwyczaj jeśli zostawi się samochód rano (ok. 8-10) to wieczorem (ok. 20) jest gotowy. Może się przedłużyć, bo jak widzę, że jakaś rdza zaczyna się rozprzestrzeniać to usuwam to i zabezpieczam podkładem epoksydowym, a to już zanim wyschnie to troche potrwa.
Sposób na piękny lakier !
Zabezpieczenie antykorozyjne !

NA 90' 1.6
NA 91' 1.6
NA 92' 1.6
NA 93' 1.6
NA 94' 1.8
NB 99' 1.6
NBFL 00' 1.6
NBFL 01' 1.6
NC 08' 1.8
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

21 mar 2017, 10:45

Dziś dopiero zobaczyłem Kropkę w świetle dziennym, pierwszy raz od odebranię jej w niedzielę z "kwarcowania". Maesto, gratuluję i dziękuję :senkju:
Załączniki
IMG_20170321_112113.jpg
ODPOWIEDZ