2011 NCFL 2.5 185KM mocno doinwestowana

Ogloszenia dotyczące sprzedaży samochodów MX-5

Moderator: Moderatorzy

SzymonLBN
Posty: 6
Rejestracja: 04 lut 2020, 12:57
Model: NC
Wersja: 2011 2.5
Lokalizacja: Lublin

27 mar 2024, 12:47

2011r. Mazda MX-5 NCFL 2.5L (w papierach 1.8). Przebieg ok. 123 tys. km. (silnik - ok. 65-70k km mniej, jest z 2015 roku).
Manual 5 biegów. Szpera mechaniczna (z krótkimi przełożeniami 4.1, odpowiednimi dla 5 biegówki).
Karoseria kompletnie bez rdzy (nawet widoczny na zdjęciu rudawy dyfer, chociaż niepotrzebnie - został też ogarnięty, niektóre zdjęcia są stare).
Przeszło renowację i konserwację spodu (i nie tylko). Silnik nie bierze oleju. OC do października. Przegląd wypada pod koniec maja.

Samochód zakupiony przeze mnie w połowie lutego 2020r. od (formalnie) piątego właściciela, który realnie był drugim ( bank / właściciel_1 -> pośrednik / bank / właściciel_2 -> ja).
Ta sztuka jest dosyć wyjątkowa bo ma w pełni polski rodowód, nie była sprowadzana.
Przy inspekcji auta nie znalazłem nic niepokojącego - ZERO szpachli w elementach metalowych (jest tylko w plastiku - tylny błotnik), zarejestrowane były 2 bardzo drobne szkody (na mniej niż 2 tysiące).
W jednym tylnym nadkolu był lekko grubszy lakier niż reszta auta. Więc jedna szkoda to podmalowanie nadkola po obcierce parkingowej, a druga to naprawa plastiku - tylnego zderzaka.
Od spodu były tylko powierzchowne ślady (drobny nalot) rudej, dach był w świetnym stanie (i w takim jest do dziś), więc zdecydowałem się na zakup.
Nie udało mi się wykryć problemu z pobieraniem oleju, co jest znaną bolączką właśnie wśród silników 1.8. Przekonałem się o tym już po pierwszej trasie w drodze do domu.
Jako że i tak planowałem swap 1.8 -> 2.5, więc to jedynie przyspieszyło moją decyzję o tej zmianie :).
Po swapie nie bierze ani grama oleju, jeździ dużo lepiej, a na mieście, przy spokojnej jezdzie, pali 10L/100.
Przy dynamicznej jeździe - potrafi spalić kilkanaście (silnik zestrojony jest pod pb98) - moc 185KM (można w razie potrzeby jeszcze łatwo podbić, kupując ostre wałki).
Po zmianie silnika był testowany na torze w Ułężu (robione kilka rund po 3-4 okrążenia, potem chłodzenie) - wszystko OK.
Generalne założenia tego projektu były takie: stworzyć długowiecznego NC'ka który "przeżyje" wszystkie inne NCki :)
Do tego miał prowadzić się lepiej i przyjemniej niż stockowa wersja, miał być bardziej dynamiczny i miał wyglądać lepiej, ale nie chciałem też wyglądem "odlecieć" za daleko od tego co fabryka dała.
Obecnie jest na felgach MOMO Quantum EVO 17x8 z oponami Michelin Pilot Sport 4 235/45/17 (kupione w połowie 2022r), które są ciut za duże (przy tej szerokości powinny mieć profil 40, a nie 45, ale uparłem się na Michelin, a oni takiego profilu nie mają).
Dach co sezon był impregnowany.
ECU dodatkowo posiada funkcje: Launch control, flat shift oraz ograniczenie obrotów silnika (tzw. tryb serwisowy, gdy komuś zostawiamy auto).
Po konserwacji i usunięciu rdzy zawsze garażowałem auto po sezonie letnim. W sezonie letnim też stoi w garażu, jeśli nim akurat nie jeżdzę.
Auto jest dostosowane dla osób wyższych, jest więcej przestrzeni pomiędzy dachem, a siedziskiem niż standardowo.
Ta MX5'ka jest mocno doinwestowana (może nawet przesadnie), a cena jaką podaję i tak jest bardzo daleko od "wyjścia na zero" ze wszystkimi wykonanymi modyfikacjami.
Przyczyna sprzedaży - co roku robię coraz mniejsze przebiegi, a teraz mam małego dzieciaka na głowie i nawet nie mam pasującego fotelika (bez bazy, na pasy), by się z nim przejechać, więc spadek sięga niemal do zera.

Poniżej szczegóły dotyczące wykonanych modyfikacji:

Zmiany wprowadzone w 2020:
- reflektory przednie - polerka + oklejenie bezbarwną folią ochronną
- instalacja JASS PERFORMANCE MX5 NC SEAT LOWERING ADAPTERS (by dało się jeździć komfortowo też z założonym dachem jeśli masz > 185 cm wzrostu)
- dodatkowe zmiany w siedzeniu kierowcy dla wysokich ludzi: modyfikacja pianki siedziska (wycięty oryginalny element mam zachowany) i modyfikacja sposobu mocowania siedzienia (metoda znana z forum.miata.net)
- instalacja ramki na radio 2 DIN + radio z Android (ATOTO A6 PRO - A6Y2721PB)
- instalacja kamery cofania
- instalacja tylnych czujników parkowania
- impregnacja foteli skórzanych i skórzanej części boczków drzwi

Zmiany wprowadzone w 2021:
- Kierownica i gałka skrzyni biegów zmodyfikowane i obszyte skórą przez Maximonia Car Design:
Ustalony zakres prac to:
1. Dołożenie "bicepsów" na typ Sport Individual
2. Podpórki wewnętrzne obręczy kierownicy
3. Zmiana geometrii dolnej/bocznej części obręczy na płaską
4. Przebudowa dolnej części obręczy na płaską w zakresie linii prostej ok. 20 cm
5. Wzmocnienie i usztywnienie dolnej części obręczy podwójnym kordem (stalowy usztywniający + aluminiowy profilujący)
6. Frezowanie obręczy pod zmianę - nowe kotwiczenia skóry (schowanie szwów, aby powierzchnia była równa i gładka)
7. Ergonomiczne profilowanie tylnej części obręczy - tzw wcięcia na palce
8. Pogrubienia obręczy na całym obwodzie o 3mm (zwiększenie grubości/przekroju obręczy o 6mm)
9. Nowa oryginalna pianka podkładowa firmy 3M
10. Obszycie oryginalną skórą automotive class I nappa (skóra gładka jednolita - dół i góra kierownicy) - kolor czarny/antracyt
11. Obszycie oryginalną skórą automotive class I perfored (skóra perforowana - boki obręczy kierownicy ) - kolor czarny/antracyt
12. Wszycie skórzanego paska centrującego na godz. 12:00 - kolor jasny szary - szerokość ok. 10mm
13. Sześć łączeń skóry - dwa górne przy pasku pionowe + dwa środkowe oraz dwa dolne poprzeczne/proste
14. Przeszycie wzór "krzyżak" nicią 1 kolor jasny szary
+ obszycie gałki zmiany biegów skórą automotive class I nappa (skóra gładka jednolita)
- Aluminiowy zbiornik wyrównawczy płynu chłodniczego od IL MOTORSPORT: https://www.ilmotorsport.de/en/nc/tunin ... ank/l/2402
- Klocki hamulcowe przód + tył Stoptech (kupione w 2021, czyli za czasów gdy Stoptech był jeszcze dobry)
- Tarcze hamulcowe Stoptech
- Kolektor wylotowy od FIVE'a
- Układ wydechowy w pełni wykonany ze stali nierdzewnej
- Oplot przewodów hamulcowych
- Rollbar cybul (kolor: czarny połysk)
- Lżejsze koło zamachowe aluminium
- Sprzęgło kevlar
- Szpera mechaniczna
- Świece NGK
- Filtr powietrza K&N
- Stabilizator przod 28mm
- Stabilizator tył racing beat
- Nowe łączniki stabilizatorów
- Sprężyny obniżające Eibach Pro-Kit (-30mm)
- Rozwiercenie wahaczy + nowe sruby, podkładki
- Montaż manetki od wycieraczki od Mazdy 6 (miała dać dokładniejszą regulację, ale wg mnie - bez efektu)
- Nowy akumulator YUASA (ładowany po sezonie i odkładany na półkę w garażu, bardzo ładnie trzyma napięcie)
- Regeneracja i malowanie zacisków hamulcowych
- amortyzatory billstein (używane)

Zmiany wprowadzone w 2022:
- kompletna renowacja "od spodu" i nie tylko (pod zderzakiem) - usunięcie wszelkich śladów rdzy, zabezpieczenie przeciw korozji (w tym ogarnięte też i profile zamknięte).
Oglądanie auta od spodu to teraz czysta motoryzacyjna pornografia :)
- montaż dyfuzora https://www.ebay.pl/itm/192402236920
- montaż front lipa (BOFI Racing, imitacja oryginału) https://bofiracing.co.uk/body-styling/s ... -nc-09-12/
- felgi MOMO Quantum EVO 17x8 i nowe letnie opony Michelin Pilot Sport 4 235/45
- rant drzwi oklejony ochronną gumą (całość - boki i dół po obydwu stronach

Zmiany wprowadzone w 2023:
- instalacja przełożeń 4.1 (czyli właściwych dla 5 biegówki) w dyfrze ze szperą + wymiana uszczelek i oleju (MOTUL) + usunięcie powierzchownej korozji z obudowy. Auto jeździ dużo fajniej po tej zmianie.
- dodanie naklejek a'la "carbon" na srebrne elementy kierownicy https://www.ebay.pl/itm/155063007185

Zmiany wprowadzone w 2024:
- instalacja skórzanych mieszków dla manetki skrzyni biegów i hamulca ręcznego + zmiana oleju w skrzyni (REDLINE MT-90) oraz dolanie oleju do wieżyczki od góry + zmiana tulei na wykonaną z brązu: https://kmparts.pl/produkt/tuleja-dzwig ... egow-braz/ (oryginał zachowany)
- olej i filtr oleju są już wymienione na nowy sezon - ENEOS HYPER MULTI 5W30
- nowe listki wycieraczek BOSCH

Drobne mankamenty:
- co kilkaset/kilkadziesiąt km pojawia się błąd P2401 - mechanik stwierdził że to przez to, że katalizator jest japońskiej firmy: KATANIMA ;) ponoć w takim przypadku to normalne. Dam OBD, w radiu jest android i program, który to kasuje. Operacja kasowania zajmuje 30 sek.
- boczek tapicerki siedzienia kierowcy - do poprawy, są drobne przetarcia od wsiadania (dorobię zdjęcie).
- dekielki od felg MOMO - z jednej strony są oryginalne MOMO, z drugiej - logo MAZDA (mam jeszcze 2x MAZDA dodatkowo, jeśli ktoś woli mieć z obydwyu stron to samo).
- delikatne dźwięki ze spodu, słyszalne (bardzo rzadko) gdy zatrzęsie się mocniej silnik - to zdiagnozowana kwestia - wydech za kolektorem w jednym miejscu jest blisko jednej z rozpórek podwozia
- można rozważyć poprawy mocowanie dyfuzora - obecnie jest na klej, a lepiej byłoby to rozegrać jednak 'mechanicznie', potrafi się z czasem luzować, ostatnio poprawiłem innym klejem (mam zapas, może ten będzie lepiej się sprawować)
- do rozważenia też, czy nie warto by zrolować tylne nadkola - rzadko, w wyjątkowych sytuacjach zdarza się usłyszeć lekką obcierkę przy obecnym zestawie felg i opon

Gratisy/dodatki, etc.:
- komplet oryginalnych felg Mazda 17x7 (do renowacji, są ślady użytkowania, ale prostowanie nie jest potrzebne) + opony dunlop sport maxx 205/45 stan db
- windschott - pasujący do rollbara cybula https://www.ebay.pl/itm/155583317741
- oryginalne radio
- rożne drobne częśći
- dyfer otwarty z dłuższymi przełożeniami - od 6 biegówki (rozebrany na części)
- chemia do impregnacji dachu (2 rodzaje - jeden to 303 Fabric Guard, a drugi - lepszy: GTECHNIQ - nawet jeszcze nie napoczęte opakowanie)
- chemia do czyszczenia filtra powietrza KNF (jeden komplet nienapoczęty - drugi - końcówka)
- naklejki boczne: https://pl.aliexpress.com/item/1005005515566455.html (kolor: srebrny mat)
- taśma 3M czarna do "dechromyfikacji" - chciałem zakleić chrom wokół grilla
- bak paliwa pb98
- dla nie targujących się klientów ;) w gratisie prawie nowy czarny kask

Cena 82 000
Lokalizacja: Lublin
Załączniki
20240327_162522.jpg
20240327_162522.jpg (3.45 MiB) Przejrzano 495 razy
P1100369.jpg
P1100369.jpg (478.54 KiB) Przejrzano 529 razy
P1100367.jpg
P1100367.jpg (546.83 KiB) Przejrzano 529 razy
P1100365.jpg
P1100365.jpg (797.63 KiB) Przejrzano 529 razy
P1100341.jpg
P1100341.jpg (1.09 MiB) Przejrzano 529 razy
P1010069.JPG
P1010069.JPG (786.06 KiB) Przejrzano 529 razy
P1010071.JPG
P1010071.JPG (835.5 KiB) Przejrzano 529 razy
P1010068.JPG
P1010068.JPG (806.75 KiB) Przejrzano 529 razy
P1010064.JPG
P1010064.JPG (850.46 KiB) Przejrzano 529 razy
P1010049.JPG
P1010049.JPG (805.77 KiB) Przejrzano 529 razy
IMG_20240318_152901.jpg
IMG_20240318_152901.jpg (268.04 KiB) Przejrzano 529 razy
IMG_20200516_180028.jpg
IMG_20200516_180028.jpg (4.77 MiB) Przejrzano 529 razy
20220520_185107.jpg
20220520_185107.jpg (5.7 MiB) Przejrzano 529 razy
20220520_185053.jpg
20220520_185053.jpg (5.54 MiB) Przejrzano 529 razy
20220420_161034.jpg
20220420_161034.jpg (4.23 MiB) Przejrzano 529 razy
ODPOWIEDZ