MX5 ND1 RF - Recaro, wymieniona skrzynia i mody

Ogloszenia dotyczące sprzedaży samochodów MX-5

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
malyjuras
Posty: 25
Rejestracja: 03 sie 2020, 10:03
Model: ND RF
Lokalizacja: Warszawa

08 mar 2024, 11:42

Historia zaczyna się, niestety, jak wiele innych. Samochód (po doinwestowaniu i przy odpowiedniej opiece) miał zostać w rodzinie na długie lata (ostatecznie dla córki), nawet jeżeli miałby być trzymany pod kocem. Sam długo szukałem i znalazłem model bliski mojemu ideałowi, wprowadziłem kilka zmian i planowałem kolejne. Co ciekawe, ostateczną decyzję podjąłem jak z serwisie zobaczyłem ten samochód od spodu i poznałem opinię mechanika w ASO.
Niestety, jak to często w życiu bywa, zmieniają się okoliczności i priorytety. W lecie przyszłego roku odbieram dom i wszelkie możliwe wolne środki będą mi potrzebne na jego wykończenie. Może miatoza nie opanowała jeszcze mojego umysłu całkowicie, ale na tę chwilę wolę np. mieć zrobioną kuchnię / łazienkę aniżeli MX5 w garażu :). Poniżej starałem się rzetelnie opisać wszystko co mi przyszło do głowy.
Na razie jeszcze nie mam „ciśnienia” na sprzedaż. Przyłożę się bardziej w okolicy czerwca / lipca . Wtedy też cena będzie (prawdopodobnie) trochę niższa, ale też wrzucę też na otomoto i sprzedam pierwszej zdecydowanej osobie.

Biorąc pod uwagę powyższe, obecna cena to PLN92k, do lekkiej negocjacji i tylko na miejscu.

Parametry techniczne:

- Rok produkcji: 2018
- Kraj pochodzenia: Dania
- Pierwsza rejestracja: 17.04.2018
- Silnik: 2.0l 160KM
- Skrzynia: manualna 6b
- VIN: JMZND6E7600139062
- Przegląd techniczny: do 24.02.2025
- Przebieg: ~64k km
- Ubezpieczenie: AC + OC Uniqua do 03.10.2024

- Serwis: przegląd roczny i serwis ASO Boltowicz / ASO Mazda Radom 05.2023

Historia pojazdu:

- Jeden właściciel w Danii. Samochód sprowadzony do Polski we wrześniu 2021 (z przebiegiem ~55k km). Niektóre raporty wykazują, że samochód jest bezwypadkowy, jednakże w momencie sprowadzenia uszkodzony był delikatnie przód (prawdopodobnie po lekkiej kolizji), przywieziony był na lawecie. Zderzak został wymieniony na oryginalny, w tym samym kolorze, delikatne wgniotki - "wyciągnięte" i założone nowe "naboje" do maski. Żadne inne naprawy nie były koniecznie, oryginalny lakier na całym samochodzie, brak oznak poważnych uszkodzeń (zweryfikowane przez ASO), w Polsce zrobione było badanie techniczne.
- W lutym 2023 kupiłem samochód z przebiegiem ~62k km przez forum Mazda MX5 (nie był on wystawiony na sprzedaż), jestem trzecim właścicielem. Przed zakupem samochód został dokładnie sprawdzony w ASO Mazda w Radomiu (pod kątem mechanicznym, historia, potencjalna wypadkowość itd.) - mogę przesłać raport do wglądu. W pełni potwierdziło to informacje od właściciela (podane powyżej oraz poniżej).

Wybrane wyposażenie fabryczne (maksymalne możliwe):

- Fotele Recaro
- Zawieszenie Eibach
- Pakiet Black (lusterka, emblematy itp.)
- Ostrzeganie o zmianie pasa ruchu
- Podgrzewane fotele
- Keyless access
- Monitorowanie martwego pola
- Czyjniki deszczu i zmroku
- Nawigacja

Modyfikacje / naprawy:

- Podwozie profesjonalnie zabezpieczone antykorozyjnie (przez pierwszego właściciela, potwierdzone na przeglądzie w ASO).
- W Danii w serwisie ASO Mazda (najprawdopodobniej na gwarancji) została wymieniona skrzynia biegów na V5 (profilaktycznie lub też w wyniku uszkodzenia). Potwierdzają to raporty z systemu Mazda.
- Wydech Cobalt z podwójną końcówką (wartość PLN1.8-2k). Posiadam też fabryczny tłumik.
- Wymieniony grill (custom made). Posiadam też fabryczną blendę.
- Roof controller i Ingnition controller z mx5things (wartość ok. PLN1.5k, ale obecnie trudno dostać).
Alternatywa dla SmartTop, pozwala m.in. na zdalne otwieranie i zamykanie dachu z kluczyka, otwieranie i zamykanie dachu przy większych prędkościach i podczas cofania, przeprogramowanie przycisku do otwierania dachu, utrzymuje prąd (radio, szyby) przez chwilę po wyłączeniu silnika.
- Czarne dokładki (splitter z przodu, lotka na klapie bagażnika, listwy boczne, dokładka zderzaka z tyłu), wartość PLN1-1.5k.
- Nowy akumulator o większej pojemności (od 03.2024) - Grom EGK 65 Ah.
- Progresywne kierunkowskazy (wymienione żarówki) boczne i tylne.
- Boczne kierunkowskazy wymienione na czarne.
- Tylne lampy lekko przyciemnione.
- Założone obszycie kierownicy.
- Krótka antena.
- W planach był nowy kolektor (4:1 lub 4:2:1) wraz podniesieniem mocy oraz czarne felgi OZ Ultraleggera.

Wady: mechanicznie myślę, że nie ma do czego się przyczepić. Wystarczy bieżący serwis i wymiana elementów eksploatacyjnych. Wizualnie jest kilka małych rysek / zadrapań czy oznak standardowego zużycia, ale na pewno nie są one większe, niż sugerowałby to wiek / przebieg. Kierownica wyglądałaby lepiej po profesjonalnym obszyciu.
Załączniki
20230216_105917.jpg
20230216_105917.jpg (3.3 MiB) Przejrzano 664 razy
20230216_105909.jpg
20230216_105909.jpg (3.25 MiB) Przejrzano 664 razy
20230216_105854.jpg
20230216_105854.jpg (3.27 MiB) Przejrzano 664 razy
20230216_105844.jpg
20230216_105844.jpg (3.03 MiB) Przejrzano 664 razy
6.jpeg
6.jpeg (4 MiB) Przejrzano 664 razy
5.jpeg
5.jpeg (3.48 MiB) Przejrzano 664 razy
4.jpeg
4.jpeg (3.35 MiB) Przejrzano 664 razy
3.jpeg
3.jpeg (4.62 MiB) Przejrzano 664 razy
2.jpeg
2.jpeg (3.65 MiB) Przejrzano 664 razy
1.jpeg
1.jpeg (4.48 MiB) Przejrzano 664 razy
Ostatnio zmieniony 11 mar 2024, 20:40 przez malyjuras, łącznie zmieniany 1 raz.
Raxon1234
Posty: 1
Rejestracja: 10 mar 2024, 19:27
Model: Inny
Lokalizacja: Pszczyna

10 mar 2024, 19:31

Jest możliwość wystawienia FV, czy sprzedaż tylko prywatnie?
Awatar użytkownika
malyjuras
Posty: 25
Rejestracja: 03 sie 2020, 10:03
Model: ND RF
Lokalizacja: Warszawa

10 mar 2024, 21:47

Raxon1234 pisze:
10 mar 2024, 19:31
Jest możliwość wystawienia FV, czy sprzedaż tylko prywatnie?
Tylko prywatnie.
ODPOWIEDZ