Historia zaczyna się, niestety, jak wiele innych. Samochód (po doinwestowaniu i przy odpowiedniej opiece) miał zostać w rodzinie na długie lata (ostatecznie dla córki), nawet jeżeli miałby być trzymany pod kocem. Sam długo szukałem i znalazłem model bliski mojemu ideałowi, wprowadziłem kilka zmian i planowałem kolejne. Co ciekawe, ostateczną decyzję podjąłem jak z serwisie zobaczyłem ten samochód od spodu i poznałem opinię mechanika w ASO.
Niestety, jak to często w życiu bywa, zmieniają się okoliczności i priorytety. W lecie przyszłego roku odbieram dom i wszelkie możliwe wolne środki będą mi potrzebne na jego wykończenie. Może miatoza nie opanowała jeszcze mojego umysłu całkowicie, ale na tę chwilę wolę np. mieć zrobioną kuchnię / łazienkę aniżeli MX5 w garażu . Poniżej starałem się rzetelnie opisać wszystko co mi przyszło do głowy.
Na razie jeszcze nie mam „ciśnienia” na sprzedaż. Przyłożę się bardziej w okolicy czerwca / lipca . Wtedy też cena będzie (prawdopodobnie) trochę niższa, ale też wrzucę też na otomoto i sprzedam pierwszej zdecydowanej osobie.
Biorąc pod uwagę powyższe, obecna cena to PLN92k, do lekkiej negocjacji i tylko na miejscu.
Parametry techniczne:
- Rok produkcji: 2018
- Kraj pochodzenia: Dania
- Pierwsza rejestracja: 17.04.2018
- Silnik: 2.0l 160KM
- Skrzynia: manualna 6b
- VIN: JMZND6E7600139062
- Przegląd techniczny: do 24.02.2025
- Przebieg: ~64k km
- Ubezpieczenie: AC + OC Uniqua do 03.10.2024
- Serwis: przegląd roczny i serwis ASO Boltowicz / ASO Mazda Radom 05.2023
Historia pojazdu:
- Jeden właściciel w Danii. Samochód sprowadzony do Polski we wrześniu 2021 (z przebiegiem ~55k km). Niektóre raporty wykazują, że samochód jest bezwypadkowy, jednakże w momencie sprowadzenia uszkodzony był delikatnie przód (prawdopodobnie po lekkiej kolizji), przywieziony był na lawecie. Zderzak został wymieniony na oryginalny, w tym samym kolorze, delikatne wgniotki - "wyciągnięte" i założone nowe "naboje" do maski. Żadne inne naprawy nie były koniecznie, oryginalny lakier na całym samochodzie, brak oznak poważnych uszkodzeń (zweryfikowane przez ASO), w Polsce zrobione było badanie techniczne.
- W lutym 2023 kupiłem samochód z przebiegiem ~62k km przez forum Mazda MX5 (nie był on wystawiony na sprzedaż), jestem trzecim właścicielem. Przed zakupem samochód został dokładnie sprawdzony w ASO Mazda w Radomiu (pod kątem mechanicznym, historia, potencjalna wypadkowość itd.) - mogę przesłać raport do wglądu. W pełni potwierdziło to informacje od właściciela (podane powyżej oraz poniżej).
Wybrane wyposażenie fabryczne (maksymalne możliwe):
- Fotele Recaro
- Zawieszenie Eibach
- Pakiet Black (lusterka, emblematy itp.)
- Ostrzeganie o zmianie pasa ruchu
- Podgrzewane fotele
- Keyless access
- Monitorowanie martwego pola
- Czyjniki deszczu i zmroku
- Nawigacja
Modyfikacje / naprawy:
- Podwozie profesjonalnie zabezpieczone antykorozyjnie (przez pierwszego właściciela, potwierdzone na przeglądzie w ASO).
- W Danii w serwisie ASO Mazda (najprawdopodobniej na gwarancji) została wymieniona skrzynia biegów na V5 (profilaktycznie lub też w wyniku uszkodzenia). Potwierdzają to raporty z systemu Mazda.
- Wydech Cobalt z podwójną końcówką (wartość PLN1.8-2k). Posiadam też fabryczny tłumik.
- Wymieniony grill (custom made). Posiadam też fabryczną blendę.
- Roof controller i Ingnition controller z mx5things (wartość ok. PLN1.5k, ale obecnie trudno dostać).
Alternatywa dla SmartTop, pozwala m.in. na zdalne otwieranie i zamykanie dachu z kluczyka, otwieranie i zamykanie dachu przy większych prędkościach i podczas cofania, przeprogramowanie przycisku do otwierania dachu, utrzymuje prąd (radio, szyby) przez chwilę po wyłączeniu silnika.
- Czarne dokładki (splitter z przodu, lotka na klapie bagażnika, listwy boczne, dokładka zderzaka z tyłu), wartość PLN1-1.5k.
- Nowy akumulator o większej pojemności (od 03.2024) - Grom EGK 65 Ah.
- Progresywne kierunkowskazy (wymienione żarówki) boczne i tylne.
- Boczne kierunkowskazy wymienione na czarne.
- Tylne lampy lekko przyciemnione.
- Założone obszycie kierownicy.
- Krótka antena.
- W planach był nowy kolektor (4:1 lub 4:2:1) wraz podniesieniem mocy oraz czarne felgi OZ Ultraleggera.
Wady: mechanicznie myślę, że nie ma do czego się przyczepić. Wystarczy bieżący serwis i wymiana elementów eksploatacyjnych. Wizualnie jest kilka małych rysek / zadrapań czy oznak standardowego zużycia, ale na pewno nie są one większe, niż sugerowałby to wiek / przebieg. Kierownica wyglądałaby lepiej po profesjonalnym obszyciu.
MX5 ND1 RF - Recaro, wymieniona skrzynia i mody
Moderator: Moderatorzy
- Załączniki
-
- 20230216_105917.jpg (3.3 MiB) Przejrzano 680 razy
-
- 20230216_105909.jpg (3.25 MiB) Przejrzano 680 razy
-
- 20230216_105854.jpg (3.27 MiB) Przejrzano 680 razy
-
- 20230216_105844.jpg (3.03 MiB) Przejrzano 680 razy
-
- 6.jpeg (4 MiB) Przejrzano 680 razy
-
- 5.jpeg (3.48 MiB) Przejrzano 680 razy
-
- 4.jpeg (3.35 MiB) Przejrzano 680 razy
-
- 3.jpeg (4.62 MiB) Przejrzano 680 razy
-
- 2.jpeg (3.65 MiB) Przejrzano 680 razy
-
- 1.jpeg (4.48 MiB) Przejrzano 680 razy
Ostatnio zmieniony 11 mar 2024, 20:40 przez malyjuras, łącznie zmieniany 1 raz.