sterowanie ori. radia klawiszami kierownicy w Nbfl
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
witam!
zamontowałem klawisze od 323F, które to pasują idealnie jak i podłączenie dwóch przewodów we wtyczke kierownicy
niestety nie chodzi... :
teraz rozgryzam w czym tkwi problem (podłączenie itp)
ale może ktoś, z szanowwnego grona ma jakieś doświadzenia lub wiedzę zasłyszaną...
będę wdzięczny.
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/717/mx5kiera.jpg/][/url]
pozdr.
E.
zamontowałem klawisze od 323F, które to pasują idealnie jak i podłączenie dwóch przewodów we wtyczke kierownicy
niestety nie chodzi... :
teraz rozgryzam w czym tkwi problem (podłączenie itp)
ale może ktoś, z szanowwnego grona ma jakieś doświadzenia lub wiedzę zasłyszaną...
będę wdzięczny.
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/717/mx5kiera.jpg/][/url]
pozdr.
E.
Wszystko fajnie kolego. Ale Czy twoja taśma w Kierownicy obsługuję sterowanie z kierownicy? Bo seryjna taśma od NB i NBFL ma obsługę 3 przewodów w taśmie 2szt do wyzwolenia poduszki + 1 przewod odpowiadający za klakson.
Jedynie w przypadku zastosowanie SpinLocka z obsługą sterowania w kierownicy pomoże.
Pozdrawiam
V.
Jedynie w przypadku zastosowanie SpinLocka z obsługą sterowania w kierownicy pomoże.
Pozdrawiam
V.
Jeśli chcesz aby Twoje auto było bezawaryjne. Nie Tuninguj Go!
-
- Posty: 232
- Rejestracja: 16 sty 2010, 15:03
- Model: Inny
- Lokalizacja: Wa
Enduro pisze:zamontowałem klawisze od 323F, które to pasują idealnie
wow, guziczki przy kierownicy, a ja już chciałem kroić kiere, żeby coś tam wsadzić. Masz może zdjęcia jak to się mocuje do kierownicy?
- Donek
- Posty: 1331
- Rejestracja: 29 lip 2009, 16:50
- Model: NA
- Wersja: Sunburst Yellow
- Lokalizacja: Warszawa
kazda tasma w nbfl ma obsluge multifunkcji, byly 2 rodzaje tasm ale roznily sie tylko producentem. jedna kosc 2 pinowa odpowiada za poduszke a 4 pinowa jest do klaksonu i multifunkcji. dzis to sprawdzilem u siebie i wszystko sie zgadza. ale samo radio nie chce obslugiwac przyciskow, ciekawe czy mozna to jakos przeprogramowac czy trzeba radio zmieniac
- Arturo_tiburon
- Posty: 1067
- Rejestracja: 06 cze 2011, 16:01
- Model: ND
- Wersja: Daga spec
- Lokalizacja: waw
halo pochwal się jak to zrobic ...
uczestnik wszystkich rund MC do 03' 2020
II vice MC'18 , mistrz MC '17, IV MC'16 , I miejsce Sud WIR'15 , II vice MC'15, mistrz MC'14 WEST, II vice ALL STAR'14 , II vice MC'13. daily mazda od 08 6, cx7, cx5 NBFL->NC->ND > emeryt
II vice MC'18 , mistrz MC '17, IV MC'16 , I miejsce Sud WIR'15 , II vice MC'15, mistrz MC'14 WEST, II vice ALL STAR'14 , II vice MC'13. daily mazda od 08 6, cx7, cx5 NBFL->NC->ND > emeryt
- Donek
- Posty: 1331
- Rejestracja: 29 lip 2009, 16:50
- Model: NA
- Wersja: Sunburst Yellow
- Lokalizacja: Warszawa
kupujesz przyciski mocujesz je do kierownicy podlaczasz kostke do tasmy od str poduszki. po drugiej stronie tasmy dokladasz 2 przewody w 2 ostatnie piny w pierwszym jest klakson. prowadzisz je do radia i podlaczasz w pin 1P i 1N z tego co pamietam ale musialbym dokladnie to sprawdzic jeszcze na 100%
- Arturo_tiburon
- Posty: 1067
- Rejestracja: 06 cze 2011, 16:01
- Model: ND
- Wersja: Daga spec
- Lokalizacja: waw
dzięki - pobawię się w wolnym czasie
uczestnik wszystkich rund MC do 03' 2020
II vice MC'18 , mistrz MC '17, IV MC'16 , I miejsce Sud WIR'15 , II vice MC'15, mistrz MC'14 WEST, II vice ALL STAR'14 , II vice MC'13. daily mazda od 08 6, cx7, cx5 NBFL->NC->ND > emeryt
II vice MC'18 , mistrz MC '17, IV MC'16 , I miejsce Sud WIR'15 , II vice MC'15, mistrz MC'14 WEST, II vice ALL STAR'14 , II vice MC'13. daily mazda od 08 6, cx7, cx5 NBFL->NC->ND > emeryt
Donek pisze:..prowadzisz je do radia i podlaczasz w pin 1P i 1N z tego co pamietam ale musialbym dokladnie to sprawdzic jeszcze na 100%
to sprawdz i napisz gdzie dokladnie podpioleś te przewody do radia..
w sumie mam zamiar zamontować takie oto radio z nawigacją
[URL=http://imageshack.us/photo/my-images/853/dsc08017c.jpg/][/URL]
występujące w Xedach 9, MPvach i niekiedy w mx 5,
odpowiednio podłączyć no i dodać jakis wzmak z dodatkowymi głośnikami (m.in dwa suby pasywne w bagażnik
pozdr.
Enduro
Ostatnio zmieniony 30 lis 2013, 20:00 przez Enduro, łącznie zmieniany 2 razy.
Enduro pisze:odpowiednio podłączyć no i dodacć jakis wzmak z dodatkowymi glośnikami (m.in dwa suby pasywne np. od mazdy 3 BOSE, bo one są korzystnie płaskie) w bagażnik
pozdr.
Enduro
Najpierw musialbyś się dobrać do końcowki mocy i sprawdzić czy to radio pozwoli Ci na wlutowanie sensownego sygnału wyjściowego. Ponieważ seria z mazdy oferuje nam 1V na wyjsciu a to stanowczo za mało.
Poza tym powodzenia z tym wkładaniem subów do bagażnika Najpierw zacznij od wycięcia blachy pod dywanami bo póki co masz szczelnie odgrodzony bagażnik od kabiny co za tym idzie niewiele usłyszysz
Pozdr
V.
Jeśli chcesz aby Twoje auto było bezawaryjne. Nie Tuninguj Go!
vampirek pisze:..masz szczelnie odgrodzony bagażnik od kabiny co za tym idzie niewiele usłyszysz
Pozdr V.
jak wiesz basy czyli niskie częstotliwości potrafią "przechodzic" przy zapory, szczególnie przez np. blaszkę o grubości 2-3 mm prawie bezproblemowo i na pewno tzw. fundament basu będzie słyszalny w aucie. Wycinanie jakichkolwiek blach z konstrukcji auta odpada co ewidentnie by je osłabiło, a to może odzwierciedlać się w sztywości pojazdu (nie wspomnę o opcji wypadku
co do wyjscia, to zawsze lekko/amatorsko może podeprzeć sie adapterem podłączonym do wyjscia głośnikowego w celu zmiejszenia sygnalu (po niskiej).
nie jest to rozwiązanie HiFi, ale na zawody to nie będę raczej jeździł, bo do tego trzyba by zakupic już dawno nieprodukowanego Kenwood 1023, ktorego kiedyś posiadałem osobiście (na pewno wiesz, o czym pisze!)..
przyznam, że było by idealnie jakby jakaś złota rączka wyprowadziła mi chinche..
choc na tym radiu (clarion), na tylnej scianie poza dwowa okrągłymi gniazdami, jest jedno gniazdo własnie tego typu i prawdpoodobnie podaje ono przefiltrowany sygnał z przedwzmaka do użycia na celu subwoofera
pozdr.
E
Ostatnio zmieniony 22 gru 2012, 10:46 przez Enduro, łącznie zmieniany 3 razy.
Ta blacha nie jest konstrukcyjna ale skutecznie oddziela kabine od bagażnika. Obecnie w bagażniku u siebie wożę Focal`a 20V2. I mimo odpowiednio zrobionej skrzyni mimo dobrego nakarmienia go prądem Tylko wypełnia dolne pasmo. A o tzw wykopie mimo wszystko można zapomnieć. (chociaż to też może być wina dość dobrego i stosunkowo mocnego Przodu )
Te adaptery nadają się jedynie do pchania karuzeli Lepszym rozwiązaniem już jest wykorzystanie wzmacniacza który posiada wejście po wysokiej, wtedy problem byłby rozwiązany.
Pozdrawiam
V.
Te adaptery nadają się jedynie do pchania karuzeli Lepszym rozwiązaniem już jest wykorzystanie wzmacniacza który posiada wejście po wysokiej, wtedy problem byłby rozwiązany.
Pozdrawiam
V.
Jeśli chcesz aby Twoje auto było bezawaryjne. Nie Tuninguj Go!
vampirek pisze:...Lepszym rozwiązaniem już jest wykorzystanie wzmacniacza który posiada wejście po wysokiej, wtedy problem byłby rozwiązany.
Pozdrawiam
V.
wlasnej skorze przekonalem się, że po takim podłączeniu radio mi się zawieszało..
ale wezme tą wersje po uwage tymbarziej że mam takie dwa wzmacniacze jak i moduł na stanie i jak będzie tak daleko to potrenuje, co wybrac i z czym połączyć
pozdr.
E
Ostatnio zmieniony 30 lis 2013, 20:19 przez Enduro, łącznie zmieniany 2 razy.
To powiem Ci ze jeszcze malo widziales sa rozne sposoby podania sygnalu na wzmacnoacz
Podstawa to:
Radio + Low Input
Radio + Hi Input
Ten drugi moze byc wykonywany przez adapter ktory czesto i gesto stwarza problemy a z jakoscia nie ma nic wspolnego. Lub przez wzmacniacz ktory jest wyposazony w takie wejscie. Dla przkladu modele Helixa z serii B lub modele Vibe black box, Light Box, space box z tego co pamietam tez posiada takie wejscia srednia polka Clariona.
Kolejnym sposobem podlaczenia jest polaczenie przez procesor Stand Alone rowniez wykorzystujacy wejscie HI Input. Dzieki niemu mamy duzo wiecej mozliwosci wystrojenia systemu. Z popularniejszych Rockford 3sixty v2 lub v3. Ewentualnie cos z wloszczyzny Audison Bit One.
Nastepny sposob polaczenia przez tzw swiatelko obsluguja je niektore odtwarzacze i zmieniarki. Polaczenie to pozwala uzyskac jak najmniejsze straty w dzwieku. U mnie to polaczenie kest wykorzystywane w konfiguracji. Sony C90r + Sony XDP 4000x calosc polaczona swiatlem i UniLinkiem. Analogicznie dla Alpiny Jest to polaczenie typu AiNet.
Pozdrawiam
V.
Podstawa to:
Radio + Low Input
Radio + Hi Input
Ten drugi moze byc wykonywany przez adapter ktory czesto i gesto stwarza problemy a z jakoscia nie ma nic wspolnego. Lub przez wzmacniacz ktory jest wyposazony w takie wejscie. Dla przkladu modele Helixa z serii B lub modele Vibe black box, Light Box, space box z tego co pamietam tez posiada takie wejscia srednia polka Clariona.
Kolejnym sposobem podlaczenia jest polaczenie przez procesor Stand Alone rowniez wykorzystujacy wejscie HI Input. Dzieki niemu mamy duzo wiecej mozliwosci wystrojenia systemu. Z popularniejszych Rockford 3sixty v2 lub v3. Ewentualnie cos z wloszczyzny Audison Bit One.
Nastepny sposob polaczenia przez tzw swiatelko obsluguja je niektore odtwarzacze i zmieniarki. Polaczenie to pozwala uzyskac jak najmniejsze straty w dzwieku. U mnie to polaczenie kest wykorzystywane w konfiguracji. Sony C90r + Sony XDP 4000x calosc polaczona swiatlem i UniLinkiem. Analogicznie dla Alpiny Jest to polaczenie typu AiNet.
Pozdrawiam
V.
Jeśli chcesz aby Twoje auto było bezawaryjne. Nie Tuninguj Go!
vampirek pisze:To powiem Ci ze jeszcze malo widziales ....
V.
absolutnie nie mialem tu celu uchodzic za kogos kto więcej, duzo więcej widzał w kwestii audio HiFi niz ty, ale jak zapewne wiesz, niewielu inwestuje w sprzęt typu Audioson,Hifonics lub podobne urządzenia dodatkowe z dzialu HiFi, do auta..
i dlatego konieczne jest wyszukiwanie opcji pośredniej, w stosunku jakość a cena
E.
Ostatnio zmieniony 25 lis 2012, 17:41 przez Enduro, łącznie zmieniany 3 razy.
jako inicjator/pionier powyższej przeróbki, dodaje kolejne, uzupełniające posty
m.in. w celu uproszczenia montażu.
i tak pokazane tutaj jest, gdzie dokładnie wsadzić we wtyczkę od radia, te brakujące przewody
[URL=http://imageshack.us/photo/my-images/4/steuergungmx111.jpg/][/URL]
które to należy podciągnąć do kierownicy tj. do wtyku od pierścienia airbagu
[URL=http://imageshack.us/photo/my-images/850/mxwtrykmodforum.jpg/][/URL]
to te dwa białe kabelki (fotke otrzymałem od kolegi, mocno związanego zawodowo z mazdą, bo trochę trudno mi było ten wtyk sfotografować dokładnie, jak jest w aucie zabudowany.
P.S.
gdyby ktoś potrzebowal originale styki radiowe, to posiadam takowe jeszcze i je ostąpię po koleżeńsku za darmo.
pozdr.
E
m.in. w celu uproszczenia montażu.
i tak pokazane tutaj jest, gdzie dokładnie wsadzić we wtyczkę od radia, te brakujące przewody
[URL=http://imageshack.us/photo/my-images/4/steuergungmx111.jpg/][/URL]
które to należy podciągnąć do kierownicy tj. do wtyku od pierścienia airbagu
[URL=http://imageshack.us/photo/my-images/850/mxwtrykmodforum.jpg/][/URL]
to te dwa białe kabelki (fotke otrzymałem od kolegi, mocno związanego zawodowo z mazdą, bo trochę trudno mi było ten wtyk sfotografować dokładnie, jak jest w aucie zabudowany.
P.S.
gdyby ktoś potrzebowal originale styki radiowe, to posiadam takowe jeszcze i je ostąpię po koleżeńsku za darmo.
pozdr.
E
Czy taki pilot
http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=4965355753
Będzie pasował do ori radia w nbfl, czy będzie dużo rzeźby?
http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=4965355753
Będzie pasował do ori radia w nbfl, czy będzie dużo rzeźby?
- Donek
- Posty: 1331
- Rejestracja: 29 lip 2009, 16:50
- Model: NA
- Wersja: Sunburst Yellow
- Lokalizacja: Warszawa
piotr-gka pisze:Czy taki pilot
http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=4965355753
Będzie pasował do ori radia w nbfl, czy będzie dużo rzeźby?
Elektrycznie powinien działać ale nie wiem gdzie i jak tą manetke zamontujesz
-
- Posty: 1048
- Rejestracja: 27 paź 2007, 14:57
- Model: NB MSM
- Wersja: Mazdaspeed
- Lokalizacja: Świnoujście/Szczecin
Powinien pasować, bo drewniany masz tylko wieniec, reszta jest taka sama w każdej kierownicy NBFL i częsci NB oraz częsci 323f z końca produkcji. Ja właśnie zabieram się za podłączenie przycisków z pierwszego zdjęcia tego postu do mojego radia w NBFL i czytam z uwagą co piszecie.
NA`94 1.8 Supercharged - Laser Blue - 230 KM, 264 Nm
NBFL`04 1.8 Mazdaspeed - Velocity Red - 185 KM, 230 Nm
NA`91 1.6 Classic Red - 115 KM,135 Nm
NBFL`01 1.8 Sportive Supercharged - Crystal Blue - 183 KM,212 Nm
NBFL`01 1.8 Laser Blue - 146 KM,168 Nm
NBFL`04 1.8 Mazdaspeed - Velocity Red - 185 KM, 230 Nm
NA`91 1.6 Classic Red - 115 KM,135 Nm
NBFL`01 1.8 Sportive Supercharged - Crystal Blue - 183 KM,212 Nm
NBFL`01 1.8 Laser Blue - 146 KM,168 Nm
-
- Posty: 1048
- Rejestracja: 27 paź 2007, 14:57
- Model: NB MSM
- Wersja: Mazdaspeed
- Lokalizacja: Świnoujście/Szczecin
Jest tego sporo na allegro. Kupujesz kierownicę z Mazdy 323f razem z klawiszami, chyba że znajdziesz same klawisze. Tak czy tak - koszt niewielki.
NA`94 1.8 Supercharged - Laser Blue - 230 KM, 264 Nm
NBFL`04 1.8 Mazdaspeed - Velocity Red - 185 KM, 230 Nm
NA`91 1.6 Classic Red - 115 KM,135 Nm
NBFL`01 1.8 Sportive Supercharged - Crystal Blue - 183 KM,212 Nm
NBFL`01 1.8 Laser Blue - 146 KM,168 Nm
NBFL`04 1.8 Mazdaspeed - Velocity Red - 185 KM, 230 Nm
NA`91 1.6 Classic Red - 115 KM,135 Nm
NBFL`01 1.8 Sportive Supercharged - Crystal Blue - 183 KM,212 Nm
NBFL`01 1.8 Laser Blue - 146 KM,168 Nm