Witam,
Jako, że dziś resetowałem ECU (poszło gładko ) - to mi od razu Mazda przypomniała, że jak zwykle zabezpieczenia są głównie przeszkodą dla prawowitych użytkowników a nie dla złodziei / piratów.
Oczywiście moje radio miało jakiś PIN , którego oczywiście nie znałem i idąc dalej moje radio zablokowało się po 3 próbach i według instrukcji było do kosza.
Oto jak sobie z problemem poradzić:
Nacisnąć sekwencję klawiszy po kolei:
row 6(>>) ,
AM(frequency) ,
DISP/AUTO-M ,
SEEK.
Potem wpisuje się kod 1414 lub takie: 4989, 3263, 1414, 2989, 0532.
Kod zatwierdza się AUTO-M i 6(>>).
U mnie zadziałało na 2Din factory radio w 03 sportive.
Pozdrawiam
[Nbfl] 2Din fabryczne radio - reset kodu ERR
po 3 nieudanych próbach wprowadzenia PINu
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Proponuję podczepić do FAQ.
Łoś
Działa!!! Już myślałem, że na wolumen trzeba oddać radyjko.... sposób działa, wszedł pierwszy kod. Dziękuję
-
- Posty: 1047
- Rejestracja: 27 paź 2007, 14:57
- Model: NB MSM
- Wersja: Mazdaspeed
- Lokalizacja: Świnoujście/Szczecin
To ja podczepię jak ten problem jest załatwiany w Szczecinie w Mazdzie, w Niemczech i w małym niezależnym serwisie w Szczecinie na Wojska Polskiego 67.
Ja oraz Soya mieliśmy ten sam problem z radiem (2 DIN - BOSE) co w nagłówku wątku - empirycznie doświadczyliśmy jak to jest.
Mazda w Szczecinie (koło VW):
Odpowiedź głównego serwisanta po zgłoszeniu problemu: Nie da się już nic zrobić (zadzwonił dodatkowo do Niemczech dla pewności).
Koszt: Trzeba kupić nowe/używane radio.
Czas trwania: -
Mazda Pasewalk (Niemcy):
Odpowiedź kierownika salonu/serwisu Her Ilm: Radio zostanie wyciągnięte z auta i wysyłane do głównego serwisu Mazdy w Niemczech (jest jeden punkt w całych Niemczech zajmujący się tego typu sprawami).
Koszt: około 100 euro
Czas trwania: 3 tygodnie
Niezależny serwis na Wojska Polskiego 67 w Szczecinie:
Odpowiedź Pana w serwisie: "Pan zostawi - będzie zrobione"
Koszt: 50 zł
Czas: "Wróci Pan za godzinę i będzie"
Samo życie....
BTW przy okazji ostatniego serwisowania czerwonej w serwisie w Pasewalku, zapytałem o ściągnięcie kodu z błękitnej Her Ilm`a (stała całą zimę w garażu i akumulator się rozładował). Po tym jak mu powiedzieliśmy, że w Szczecinie nie trzeba czekać 3 tygodni, tylko jedną godzinę i koszt jest w granicach 13 euro - baaaardzo się zdziwił, a potem nie mógł się przestać śmiać Lubię tego Pana - jest wesoły.
Ja oraz Soya mieliśmy ten sam problem z radiem (2 DIN - BOSE) co w nagłówku wątku - empirycznie doświadczyliśmy jak to jest.
Mazda w Szczecinie (koło VW):
Odpowiedź głównego serwisanta po zgłoszeniu problemu: Nie da się już nic zrobić (zadzwonił dodatkowo do Niemczech dla pewności).
Koszt: Trzeba kupić nowe/używane radio.
Czas trwania: -
Mazda Pasewalk (Niemcy):
Odpowiedź kierownika salonu/serwisu Her Ilm: Radio zostanie wyciągnięte z auta i wysyłane do głównego serwisu Mazdy w Niemczech (jest jeden punkt w całych Niemczech zajmujący się tego typu sprawami).
Koszt: około 100 euro
Czas trwania: 3 tygodnie
Niezależny serwis na Wojska Polskiego 67 w Szczecinie:
Odpowiedź Pana w serwisie: "Pan zostawi - będzie zrobione"
Koszt: 50 zł
Czas: "Wróci Pan za godzinę i będzie"
Samo życie....
BTW przy okazji ostatniego serwisowania czerwonej w serwisie w Pasewalku, zapytałem o ściągnięcie kodu z błękitnej Her Ilm`a (stała całą zimę w garażu i akumulator się rozładował). Po tym jak mu powiedzieliśmy, że w Szczecinie nie trzeba czekać 3 tygodni, tylko jedną godzinę i koszt jest w granicach 13 euro - baaaardzo się zdziwił, a potem nie mógł się przestać śmiać Lubię tego Pana - jest wesoły.
NA`94 1.8 Supercharged - Laser Blue - 230 KM, 264 Nm
NBFL`04 1.8 Mazdaspeed - Velocity Red - 185 KM, 230 Nm
NA`91 1.6 Classic Red - 115 KM,135 Nm
NBFL`01 1.8 Sportive Supercharged - Crystal Blue - 183 KM,212 Nm
NBFL`01 1.8 Laser Blue - 146 KM,168 Nm
NBFL`04 1.8 Mazdaspeed - Velocity Red - 185 KM, 230 Nm
NA`91 1.6 Classic Red - 115 KM,135 Nm
NBFL`01 1.8 Sportive Supercharged - Crystal Blue - 183 KM,212 Nm
NBFL`01 1.8 Laser Blue - 146 KM,168 Nm
Pierwszy lepszy ogarnięty serwis car audio rozkmini temat bezproblemowo. Są radia np. Becker gdzie trzeba wylutować jakąś kość pamięci i odczytać kod co trwa godzinkę a są też radyjka z których wystarczy odczytać numer seryjny i wprowadzić go do programu dekodującego w kompie....i kod mamy w minutę. Co do niemieckich serwisów.....to tam niczego bez instrukcji serwisowej fachowiec nie zrobi. Oni są "wąsko" wyspecjalizowani i potrzebują nawet instrukcji do wkręcenia żarówki albo obsługi cepa, nie doszukujmy się tam kreatywności i pomysłowości. Niemieccy fachowcy nie raz zdziwili się co Polacy w garażach robią z ich zabezpieczeniami antykradzieżowymi....nie wspomnę o car audio gdzie przez wiele lat Blaupunkt nie oferował na nasz rynek radioodtwarzaczy z nawigacją w j.polskim do aut grupy VW a u nas bez problemu można to było zainstalować. Serwisowanie aut w w ASO za Odrą to żadna atrakcja wymieniają wszystko w/g specyfikacji na nowe, oryginalne części i nie oszczędzają na kosztach....przecież i tak klient płaci za wszystko.
ps. moje radio w NBFL nie ma żadnego kodu
ps. moje radio w NBFL nie ma żadnego kodu
-
- Posty: 1047
- Rejestracja: 27 paź 2007, 14:57
- Model: NB MSM
- Wersja: Mazdaspeed
- Lokalizacja: Świnoujście/Szczecin
Za "atrakcyjne" serwisowanie mazdy mx-5 w Polsce dostałem przeprosiny od dyrektora działu pogwarancyjnego Mazda Polska, a moje mazdy mają być serwisowane w/g specyfikacji i tylko na nowych oryginalnych częściach, za które zapłacę bez oszczędności na kosztach.
NA`94 1.8 Supercharged - Laser Blue - 230 KM, 264 Nm
NBFL`04 1.8 Mazdaspeed - Velocity Red - 185 KM, 230 Nm
NA`91 1.6 Classic Red - 115 KM,135 Nm
NBFL`01 1.8 Sportive Supercharged - Crystal Blue - 183 KM,212 Nm
NBFL`01 1.8 Laser Blue - 146 KM,168 Nm
NBFL`04 1.8 Mazdaspeed - Velocity Red - 185 KM, 230 Nm
NA`91 1.6 Classic Red - 115 KM,135 Nm
NBFL`01 1.8 Sportive Supercharged - Crystal Blue - 183 KM,212 Nm
NBFL`01 1.8 Laser Blue - 146 KM,168 Nm
himber pisze:Działa!!! Już myślałem, że na wolumen trzeba oddać radyjko.... sposób działa, wszedł pierwszy kod. Dziękuję
Bardzo proszę i nie ma za co
Rzeczywiście można by dorzucić linka do FAQ chyba, że już tam jest.
Pozdro
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....