[Nbfl] 2Din fabryczne radio - reset kodu ERR

po 3 nieudanych próbach wprowadzenia PINu

Audiofilie wszystkich województw! Łączcie się!

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

02 paź 2010, 0:48

Witam,

Jako, że dziś resetowałem ECU (poszło gładko :D) - to mi od razu Mazda przypomniała, że jak zwykle zabezpieczenia są głównie przeszkodą dla prawowitych użytkowników a nie dla złodziei / piratów.

Oczywiście moje radio miało jakiś PIN :), którego oczywiście nie znałem i idąc dalej moje radio zablokowało się po 3 próbach i według instrukcji było do kosza.

Oto jak sobie z problemem poradzić:

Nacisnąć sekwencję klawiszy po kolei:

row 6(>>) ,
AM(frequency) ,
DISP/AUTO-M ,
SEEK.


Potem wpisuje się kod 1414 lub takie: 4989, 3263, 1414, 2989, 0532.

Kod zatwierdza się AUTO-M i 6(>>).

U mnie zadziałało na 2Din factory radio w 03 sportive.

Pozdrawiam
Standby
Posty: 907
Rejestracja: 01 lis 2007, 14:08
Lokalizacja: Vava Town
Kontakt:

04 paź 2010, 16:24

Proponuję podczepić do FAQ.
Łoś
Awatar użytkownika
himber
Donator
Donator
Posty: 2223
Rejestracja: 07 cze 2011, 20:26
Model: NB FL
Lokalizacja: LBN
Kontakt:

14 cze 2011, 6:14

Działa!!! Już myślałem, że na wolumen trzeba oddać radyjko.... sposób działa, wszedł pierwszy kod. Dziękuję :mrgreen:
Tycjan
Posty: 1047
Rejestracja: 27 paź 2007, 14:57
Model: NB MSM
Wersja: Mazdaspeed
Lokalizacja: Świnoujście/Szczecin

15 cze 2011, 11:59

To ja podczepię jak ten problem jest załatwiany w Szczecinie w Mazdzie, w Niemczech i w małym niezależnym serwisie w Szczecinie na Wojska Polskiego 67.

Ja oraz Soya mieliśmy ten sam problem z radiem (2 DIN - BOSE) co w nagłówku wątku - empirycznie doświadczyliśmy jak to jest.

Mazda w Szczecinie (koło VW):
Odpowiedź głównego serwisanta po zgłoszeniu problemu: Nie da się już nic zrobić (zadzwonił dodatkowo do Niemczech dla pewności).
Koszt: Trzeba kupić nowe/używane radio.
Czas trwania: -

Mazda Pasewalk (Niemcy):
Odpowiedź kierownika salonu/serwisu Her Ilm: Radio zostanie wyciągnięte z auta i wysyłane do głównego serwisu Mazdy w Niemczech (jest jeden punkt w całych Niemczech zajmujący się tego typu sprawami).
Koszt: około 100 euro
Czas trwania: 3 tygodnie

Niezależny serwis na Wojska Polskiego 67 w Szczecinie:
Odpowiedź Pana w serwisie: "Pan zostawi - będzie zrobione"
Koszt: 50 zł
Czas: "Wróci Pan za godzinę i będzie"

Samo życie....

BTW przy okazji ostatniego serwisowania czerwonej w serwisie w Pasewalku, zapytałem o ściągnięcie kodu z błękitnej Her Ilm`a (stała całą zimę w garażu i akumulator się rozładował). Po tym jak mu powiedzieliśmy, że w Szczecinie nie trzeba czekać 3 tygodni, tylko jedną godzinę i koszt jest w granicach 13 euro - baaaardzo się zdziwił, a potem nie mógł się przestać śmiać :grin: Lubię tego Pana - jest wesoły.
NA`94 1.8 Supercharged - Laser Blue - 230 KM, 264 Nm
NBFL`04 1.8 Mazdaspeed - Velocity Red - 185 KM, 230 Nm
NA`91 1.6 Classic Red - 115 KM,135 Nm
NBFL`01 1.8 Sportive Supercharged - Crystal Blue - 183 KM,212 Nm
NBFL`01 1.8 Laser Blue - 146 KM,168 Nm
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

15 cze 2011, 12:35

Pierwszy lepszy ogarnięty serwis car audio rozkmini temat bezproblemowo. Są radia np. Becker gdzie trzeba wylutować jakąś kość pamięci i odczytać kod co trwa godzinkę a są też radyjka z których wystarczy odczytać numer seryjny i wprowadzić go do programu dekodującego w kompie....i kod mamy w minutę. Co do niemieckich serwisów.....to tam niczego bez instrukcji serwisowej fachowiec nie zrobi. Oni są "wąsko" wyspecjalizowani i potrzebują nawet instrukcji do wkręcenia żarówki albo obsługi cepa, nie doszukujmy się tam kreatywności i pomysłowości. Niemieccy fachowcy nie raz zdziwili się co Polacy w garażach robią z ich zabezpieczeniami antykradzieżowymi....nie wspomnę o car audio gdzie przez wiele lat Blaupunkt nie oferował na nasz rynek radioodtwarzaczy z nawigacją w j.polskim do aut grupy VW a u nas bez problemu można to było zainstalować. Serwisowanie aut w w ASO za Odrą to żadna atrakcja :wink: wymieniają wszystko w/g specyfikacji na nowe, oryginalne części i nie oszczędzają na kosztach....przecież i tak klient płaci za wszystko.
ps. moje radio w NBFL nie ma żadnego kodu :grraauu:
Tycjan
Posty: 1047
Rejestracja: 27 paź 2007, 14:57
Model: NB MSM
Wersja: Mazdaspeed
Lokalizacja: Świnoujście/Szczecin

15 cze 2011, 21:05

Za "atrakcyjne" serwisowanie mazdy mx-5 w Polsce dostałem przeprosiny od dyrektora działu pogwarancyjnego Mazda Polska, a moje mazdy mają być serwisowane w/g specyfikacji i tylko na nowych oryginalnych częściach, za które zapłacę bez oszczędności na kosztach.
NA`94 1.8 Supercharged - Laser Blue - 230 KM, 264 Nm
NBFL`04 1.8 Mazdaspeed - Velocity Red - 185 KM, 230 Nm
NA`91 1.6 Classic Red - 115 KM,135 Nm
NBFL`01 1.8 Sportive Supercharged - Crystal Blue - 183 KM,212 Nm
NBFL`01 1.8 Laser Blue - 146 KM,168 Nm
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

15 cze 2011, 22:48

himber pisze:Działa!!! Już myślałem, że na wolumen trzeba oddać radyjko.... sposób działa, wszedł pierwszy kod. Dziękuję :mrgreen:


Bardzo proszę i nie ma za co :)

Rzeczywiście można by dorzucić linka do FAQ chyba, że już tam jest.

Pozdro
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
ODPOWIEDZ