Cześć!
NA - zestaw trójdrożny
Czy ktoś posiada takowy zamontowany w aucie?
Jeżeli tak, to mam pytanie.
Gdzie zamontowałeś głośnik średnio tonowy?
A może zestaw trójdrożny nie ma sensu?
Zestaw trójdrożny
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Pamela - prawie skończona
viewtopic.php?f=22&t=29041
Felix - może na lato
viewtopic.php?f=23&t=33202
viewtopic.php?f=22&t=29041
Felix - może na lato
viewtopic.php?f=23&t=33202
Czy np. takie coś ma rację bytu w NA?
Pamela - prawie skończona
viewtopic.php?f=22&t=29041
Felix - może na lato
viewtopic.php?f=23&t=33202
viewtopic.php?f=22&t=29041
Felix - może na lato
viewtopic.php?f=23&t=33202
Albo takie:
Pamela - prawie skończona
viewtopic.php?f=22&t=29041
Felix - może na lato
viewtopic.php?f=23&t=33202
viewtopic.php?f=22&t=29041
Felix - może na lato
viewtopic.php?f=23&t=33202
- Alex
- Donator
- Posty: 4595
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
a jak wy chcecie uzyskac jakas sensowne stereofonie, nie mowiac o scenie, w proponowanych ukladach?
glosniki musza byc z przodu jesli ma to miec sens dzwiekowy. Czy jest to wykonalne w MX to inna sprawa. Dalej dochodza kwestie zwrotnic, procesorow itd, no jest sie czym bawic
glosniki musza byc z przodu jesli ma to miec sens dzwiekowy. Czy jest to wykonalne w MX to inna sprawa. Dalej dochodza kwestie zwrotnic, procesorow itd, no jest sie czym bawic
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
- Morfi
- Donator
- Posty: 1699
- Rejestracja: 11 lut 2012, 16:56
- Model: NA
- Wersja: 1.8 vvt
- Lokalizacja: Wrocław
Uważam, że w roadsterze najpiękniejszą muzyką jest szum wiatru we włosach, pisk opon, dźwięk silnika... Radio to tylko dodatek, bez którego można żyć.
Wysłane z mojego F8331 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego F8331 przy użyciu Tapatalka
montego blue ze "świnką w środku", wersja kanadyjska
NAFL 1,8L
NAFL 1,8L
- Alex
- Donator
- Posty: 4595
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
spoko ale to nie na temat. Nie badzmy wyznawcami jednej, jedynie slusznej opcji. Jesli ktos chce miec system 3-drozny w MX i to taki ktory gra ze urywa ... (tu niech kazdy sobie wpisze co chce ) - to niechze dziala
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Padło na standardowy, dwudrożny zestaw Focal
Do tego wzmak Fosgate - ale 4 kanały, zostawiłem sobie furtkę w razie czego
Do tego wzmak Fosgate - ale 4 kanały, zostawiłem sobie furtkę w razie czego
Pamela - prawie skończona
viewtopic.php?f=22&t=29041
Felix - może na lato
viewtopic.php?f=23&t=33202
viewtopic.php?f=22&t=29041
Felix - może na lato
viewtopic.php?f=23&t=33202
- Eszte
- Posty: 106
- Rejestracja: 23 wrz 2017, 9:31
- Model: ND RF
- Wersja: SkyPassion '18
- Lokalizacja: 3miasto
Montaż średniaka w taki sposób przynosi więcej złego niz pożytku. Juz lepiej pochylić się nad poprawnymi dwiema drogami. Nie dość ze taniej to i duzo łatwiej osiągnąć lepszy efekt. 3way pod warunkiem ze ktos to bedzie umiał zaaplikowac i zestroic i to w sytuacji gdzie 2way nie daje rady.
W przypadku, kiedy głośniki niskotonowe są zamontowane w drzwiach, a średniotonowe nad nimi (czy to także w drzwiach, czy to w słupkach, w każdym razie z przodu, przed słuchaczem), to montaż głośników średniotonowych z tyłu przyniesie dużo więcej szkody, niż pożytku, chociażby z powodów zalezności fazowych pomiędzy wszystkimi głośnikami. Teoretycznie można to skorygować za pomocą DSP, które w dzisiejsych czasach (zwłaszcza te o większych możliwościach, jak te bazowane chociażby na procesorach Analog Devices z serii SHARC) powinny sobie z tym poradzić, ale w takim układzie pojawiają się inne problemy, jak chociażby rozjazd panoramy stereo, która w car audio i tak pozostawia zazwyczaj dużo do życzenia, czy problemy z różnymi charakterystykami dyspersji i tak dalej.
Ale to nawet nie o to chodzi. W przypadku takiego samochodu, jak MX-5 raczej nie pchałbym się na siłę w 3-way z zupełnie innej przyczyny. Otóż jest na rynku masa doskonałych przetworników niskośredniotonowych, które mają na tyle liniowe układy magnetyczne (optymalizacja FEA, miedziane pierścienie symetryzujące, czy inne rozwiązania), że przetworniki te są w stanie spokojnie zapewnić zarówno niski bas o naprawdę dużej dynamice (w samochodzie o tej wielkości kabinie), jak i bardzo dobre średnie tony. Przykładem niech będzie stosunkowo nowy głośnik Puri-Fi PTT6.5W04, w którym tak ogarnięto napęd, że krzywa BxL, czyli tak zwanego Force factor (siły układu napędowego działającego na cewkę głośnika w funkcji jej wychylenia), iż jest ona w szerokim zakresie płaska, jak stół. I nawet przy wychyleniu rzędu +/- 10 mm modulacja środka pasma przez niskie składowe (mówię o F poniżej 50 Hz) jest praktycznie niesłyszalna (prędzej bardziej ujawinią się tutaj inne artefakty brzmieniowe reszty toru). Jest także wiele innych przetworników, w tym wiele tańszych od powyżej wymienionego, które sobie spokojnie radzą z zakresem od niskiego basu do częstotliwości podziało z głośnikiem wysototonowym (te ostatnie mają już w dzisiejszych czasach bardzo często Fs w zakresie 500-900Hz, co umożliwia na tyle niski podział, że można zastosować stosunkowo duży głośnik niskośredniotonowy i "beaming" nie będzie problemem).
3-Way ma w wielu przypadkach sens, czy to w rozumieniu Woofer / Midrange / Tweeter, czy w rozumieniu Subwoofer / Midwoofer / Tweeter ale tutaj ostrożnie był zrobił rachunek zysków i potencjalnych strat, bo 3-Way na trzech średnich przetwornikach może okazać się gorsze od 2-Way na dwóch dobrych. Osobiście, jeżeli już pchałbym się w 3(i więcej)-Way to zastosowałbym specjalizowane głośniki średniotonowe o stosunkowo niskiej średnicy, zamocowane tuż obok wysokotonowych, ale tutaj w praktyce mogą się pojawić problemy, które naprawdę wykraczają poza spektrum mojej zwięzłej tak naprawdę, jak na zawiłość tematu wypowiedzi
Ale to nawet nie o to chodzi. W przypadku takiego samochodu, jak MX-5 raczej nie pchałbym się na siłę w 3-way z zupełnie innej przyczyny. Otóż jest na rynku masa doskonałych przetworników niskośredniotonowych, które mają na tyle liniowe układy magnetyczne (optymalizacja FEA, miedziane pierścienie symetryzujące, czy inne rozwiązania), że przetworniki te są w stanie spokojnie zapewnić zarówno niski bas o naprawdę dużej dynamice (w samochodzie o tej wielkości kabinie), jak i bardzo dobre średnie tony. Przykładem niech będzie stosunkowo nowy głośnik Puri-Fi PTT6.5W04, w którym tak ogarnięto napęd, że krzywa BxL, czyli tak zwanego Force factor (siły układu napędowego działającego na cewkę głośnika w funkcji jej wychylenia), iż jest ona w szerokim zakresie płaska, jak stół. I nawet przy wychyleniu rzędu +/- 10 mm modulacja środka pasma przez niskie składowe (mówię o F poniżej 50 Hz) jest praktycznie niesłyszalna (prędzej bardziej ujawinią się tutaj inne artefakty brzmieniowe reszty toru). Jest także wiele innych przetworników, w tym wiele tańszych od powyżej wymienionego, które sobie spokojnie radzą z zakresem od niskiego basu do częstotliwości podziało z głośnikiem wysototonowym (te ostatnie mają już w dzisiejszych czasach bardzo często Fs w zakresie 500-900Hz, co umożliwia na tyle niski podział, że można zastosować stosunkowo duży głośnik niskośredniotonowy i "beaming" nie będzie problemem).
3-Way ma w wielu przypadkach sens, czy to w rozumieniu Woofer / Midrange / Tweeter, czy w rozumieniu Subwoofer / Midwoofer / Tweeter ale tutaj ostrożnie był zrobił rachunek zysków i potencjalnych strat, bo 3-Way na trzech średnich przetwornikach może okazać się gorsze od 2-Way na dwóch dobrych. Osobiście, jeżeli już pchałbym się w 3(i więcej)-Way to zastosowałbym specjalizowane głośniki średniotonowe o stosunkowo niskiej średnicy, zamocowane tuż obok wysokotonowych, ale tutaj w praktyce mogą się pojawić problemy, które naprawdę wykraczają poza spektrum mojej zwięzłej tak naprawdę, jak na zawiłość tematu wypowiedzi
"Crede quod habes, et habes" / "Kto grubo idzie..."