Włącznik anteny
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Witam,
chciałbym w końcu wprowadzić w swojej NBFL sławny już zabieg zamontowania włącznika dla anteny, tak żeby
antena sama się nie wysuwała. Najprostszym rozwiązaniem jest oczywiście zamontowanie takiego włącznika na przewodzie masy przy samej wtyczce do anteny (w bagażniku), ale wiem że można to również zrobić na wysokości wtyku do radia. I teraz moje pytanie - który to przewód z całej wiązki? Odpowiedzi niestety nie mogę się doszukać na forum, a kiedy próbowałem robić to 'po omacku' skończyło się na tym że włącznik wyłączał całe radio a nie antenę... ehh Dodam że mam radio fabryczne z pojedynczym wtykiem (http://obrazki.elektroda.net/53_1265877693.jpg).
chciałbym w końcu wprowadzić w swojej NBFL sławny już zabieg zamontowania włącznika dla anteny, tak żeby
antena sama się nie wysuwała. Najprostszym rozwiązaniem jest oczywiście zamontowanie takiego włącznika na przewodzie masy przy samej wtyczce do anteny (w bagażniku), ale wiem że można to również zrobić na wysokości wtyku do radia. I teraz moje pytanie - który to przewód z całej wiązki? Odpowiedzi niestety nie mogę się doszukać na forum, a kiedy próbowałem robić to 'po omacku' skończyło się na tym że włącznik wyłączał całe radio a nie antenę... ehh Dodam że mam radio fabryczne z pojedynczym wtykiem (http://obrazki.elektroda.net/53_1265877693.jpg).
Ja robiłem tak jak tutaj
https://www.youtube.com/watch?v=DBlzDxDP6y8
w mojej NB kolor się zgadzał, z czego kojarzę to gdzieś w sieci można znaleźć opis kabli, od roku użytkuje bez problemów
https://www.youtube.com/watch?v=DBlzDxDP6y8
w mojej NB kolor się zgadzał, z czego kojarzę to gdzieś w sieci można znaleźć opis kabli, od roku użytkuje bez problemów
Hmm... no właśnie ja też korzystałem z tego filmu. Problem jest taki, że niebieskich przewodów jest więcej. Przy samej antenie jeden z przewodów był niebiesko-czerwony tak że do takiego samego przewodu wpiąłem się przy radiu. Okazało się jednak że jest to kabel zasilający samo radio a nie antenę. Pamiętasz może, do którego Ty się wpiąłeś? Jest jeszcze niebiesko-biały, ale nie chce drugi raz ciąć kabli na ślepo.
Szczerze, to nie pamiętam i nie chce w błąd wprowadzać.
Tutaj znajdziesz opisy wyprowadzeń sygnałów w NB/NBFL.
https://www.miata.net/garage/nbaudio/index.html
Wygląda na to, że to pin H, ale głowy sobie nie dam uciąć
Tutaj znajdziesz opisy wyprowadzeń sygnałów w NB/NBFL.
https://www.miata.net/garage/nbaudio/index.html
Wygląda na to, że to pin H, ale głowy sobie nie dam uciąć
Dzięki za pomoc Panowie. Wszystko działa. Podpiąłem do pinu H zgodnie podesłanym schematem. U mnie kabel był biało-czarny tak że wygląda na to że co Mazda to inna modła
Ja akurat nie chciałem się bawić w wiercenie więc wkomponowałem włącznik w wydrukowane 3D mocowanie zmieniarki.
Ja akurat nie chciałem się bawić w wiercenie więc wkomponowałem włącznik w wydrukowane 3D mocowanie zmieniarki.
- Załączniki
-
- 20180901_130229.jpg (448.84 KiB) Przejrzano 2928 razy
Wydaję mi się, że wystarczy przy wysuniętej antenie wyciągnąć wtyczkę od anteny (tą w bagażniku, po lewej stronie). Bez prądu się sama nie schowa
- Chezus
- Donator
- Posty: 1167
- Rejestracja: 07 lip 2016, 20:45
- Model: NB FL
- Wersja: Impuls
- Lokalizacja: SZA
Batman pisze:Wydaję mi się, że wystarczy przy wysuniętej antenie wyciągnąć wtyczkę od anteny (tą w bagażniku, po lewej stronie). Bez prądu się sama nie schowa
Powiadasz, że nie ma co się bawić w jakieś 3 pozycyjne przełączniki, czyli dół, góra, auto, tylko na chama zasilanie silnika odcinać przełącznikiem? Ma to sens w sumie.
The answer is always Miata.
Chezus pisze:Batman pisze:Wydaję mi się, że wystarczy przy wysuniętej antenie wyciągnąć wtyczkę od anteny (tą w bagażniku, po lewej stronie). Bez prądu się sama nie schowa
Powiadasz, że nie ma co się bawić w jakieś 3 pozycyjne przełączniki, czyli dół, góra, auto, tylko na chama zasilanie silnika odcinać przełącznikiem? Ma to sens w sumie.
Daliście mi ciekawy pretekst do zabawy przy miacie z tym 3 pozycyjnym przełącznikiem ale spokojnie można to ogarnąć
Poniżej filmik z finalnym efektem
https://youtu.be/Q3AJr8icFkc
- nick.es
- Moderator podróży
- Posty: 7684
- Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
- Model: NB FL
- Lokalizacja: Costa Blanca
Fajna opcja. Mam też wskazówkę dla niektórych: u mnie w NBFL się to wyklikuje na ekranie dotykowym radia. Jak ktoś ma u siebie aftermarketowe radio, to w pierwszej kolejności powinien w nim poszukać.
- cardesign1
- Donator
- Posty: 163
- Rejestracja: 01 sie 2016, 20:23
- Model: NC FL
- Wersja: Sport
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Koczi pisze:Chezus pisze:Batman pisze:Wydaję mi się, że wystarczy przy wysuniętej antenie wyciągnąć wtyczkę od anteny (tą w bagażniku, po lewej stronie). Bez prądu się sama nie schowa
Powiadasz, że nie ma co się bawić w jakieś 3 pozycyjne przełączniki, czyli dół, góra, auto, tylko na chama zasilanie silnika odcinać przełącznikiem? Ma to sens w sumie.
Daliście mi ciekawy pretekst do zabawy przy miacie z tym 3 pozycyjnym przełącznikiem ale spokojnie można to ogarnąć
Poniżej filmik z finalnym efektem
https://youtu.be/Q3AJr8icFkc
Zrobiłem u siebie coś w ten deseń ubiegłego lata - odcięcie zasilania bezpośrednio przy antenie.
- Załączniki
-
- DSC05861.JPG (538.91 KiB) Przejrzano 2808 razy
-
- Posty: 20
- Rejestracja: 01 maja 2015, 17:06
- Model: NB
- Wersja: Anniversary
- Lokalizacja: Małopolska
Hej, a masz jakiś schemat jak podpiąłeś ten 3-pozycyjny przełącznik?Koczi pisze: ↑14 wrz 2018, 22:11Daliście mi ciekawy pretekst do zabawy przy miacie z tym 3 pozycyjnym przełącznikiem ale spokojnie można to ogarnąćChezus pisze:Powiadasz, że nie ma co się bawić w jakieś 3 pozycyjne przełączniki, czyli dół, góra, auto, tylko na chama zasilanie silnika odcinać przełącznikiem? Ma to sens w sumie.Batman pisze:Wydaję mi się, że wystarczy przy wysuniętej antenie wyciągnąć wtyczkę od anteny (tą w bagażniku, po lewej stronie). Bez prądu się sama nie schowa
Poniżej filmik z finalnym efektem
https://youtu.be/Q3AJr8icFkc
Dzięki
Silo pisze: ↑13 lut 2019, 13:17Hej, a masz jakiś schemat jak podpiąłeś ten 3-pozycyjny przełącznik?Koczi pisze: ↑14 wrz 2018, 22:11Daliście mi ciekawy pretekst do zabawy przy miacie z tym 3 pozycyjnym przełącznikiem ale spokojnie można to ogarnąćChezus pisze:
Powiadasz, że nie ma co się bawić w jakieś 3 pozycyjne przełączniki, czyli dół, góra, auto, tylko na chama zasilanie silnika odcinać przełącznikiem? Ma to sens w sumie.
Poniżej filmik z finalnym efektem
https://youtu.be/Q3AJr8icFkc
Dzięki
Mniej więcej tak to wygląda:
pozycja I - antena stale wysunięta
pozycja 0 - schowana
pozycja II - włącza się razem z radiem
Do pozycji I przełącznika bierzesz stałe napięcie +12v z pinu B wtyczki radia
Do pozycji II - przecinasz przewód H, który odpowiada normalnie za wysunięcie anteny i tą część od strony radia podpinasz do pozycji II, a część co idzie dalej do anteny wpinasz w pozycję 0 na przełączniku.
Wbije się z pytaniem czy ktoś może zakładał zamiast ori ele anteny jakis krótki bat zamiennik. Bo mnie to składanie i rozkładanie do szału doprowadza. A nie wiem czy jakaś dachowa podejdzie żeby było szczelnie
Przez przypadek bo mam na troche landa i tam jest fajny pstrykacz do anteny idealnie by to spasowal np w miejsce zamiast grzanych stołków
- Załączniki
-
- Screenshot_20190302-085242_Allegro.jpg (131.09 KiB) Przejrzano 2512 razy
Że też wcześniej na to nie wpadłem Wczoraj miałem trochę czasu, kupiłem standardowy przełącznik samochodowy i udało się jako tako dopasować go w miejsce grzania stołków
Jak nie masz radia to spróbuj zmostkować w białej wtyczce z radia przewody niebiesko-czerwony i szaro-czarny. Powinny to być piny B i H (patrz schemat z kilku postów wyżej).
Ja dałem wyłącznik tutaj...
Wydaje mi się że nie rzuca się w oczy, a jest pod ręką
Fajna sprawa taki przełącznik - na prawdę przydatny.
Wydaje mi się że nie rzuca się w oczy, a jest pod ręką
Fajna sprawa taki przełącznik - na prawdę przydatny.
- Załączniki
-
- Screenshot_2020-04-25-17-58-37.png (819.38 KiB) Przejrzano 1839 razy
-
- Screenshot_2020-04-25-17-58-29.png (810.26 KiB) Przejrzano 1839 razy