BOSE - nie czyta płyt cd

Audiofilie wszystkich województw! Łączcie się!

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
pavlacos
Donator
Donator
Posty: 681
Rejestracja: 12 lut 2018, 9:30
Model: NC
Wersja: Koksed by Five
Lokalizacja: Wrocław

18 lut 2018, 18:01

Jak w temacie, nie czyta płyt cd, zarówno oryginalnych jak i nagrywanych.
Mam podłączony kabel aux, czy to rzutuje? (chyba jest uszkodzony - jakby wtyczka się wyrobiła)

Co to może być? laser? czy calkiem już padło i trza nowe?
Radio gra ok, szuka stacji, przełącza się tylko płyt nie czyta - w sumie miłoby było to naprawić bo 6 cd by mi wystarczyło w zupełności :)
Mogę wydobyć to i oczyścić czy to coś da, ew koszt lasera i jaki to model ?

Dodatkowo jest problem z głośnikiem basowym lewym, chyba nie działa, na pewno lewa strona słabiej gra, to tak przy okazji:)
Motór jest bogiem, Prędkość nałogiem, Tuning zabawą, Freestyle podstawą
Obrazek
Awatar użytkownika
Krzych
Donator
Donator
Posty: 492
Rejestracja: 25 sty 2016, 14:38
Model: NC
Wersja: NC 2.5 + NA 1.8vvt
Lokalizacja: Gorlice/Małopolska

19 lut 2018, 9:17

Cześć. U mnie jest ten sam problem - audio Bose, zmieniarka na 6 CD (bez mp3) - średnio raz na 50 prób udaje się odczytać płytę, w pozostałych przypadkach wywala komunikat "check CD" po ok 15 sekundach od załadowania płyty na miejsce.
Podobno to dość popularna bolączka zestawów audio w mazdach, nie tylko w mx5, więc kupując jakąś używkę, masz duże szanse trafić na taką z identycznym problemem.

U mnie jest zainstalowana dodatkowo "zmieniarka mp3" z obsługą przyciskami z kierownicy i bluetooth, więc usterka szczególnie nie boli, zwłaszcza, że audio w roadsterze spada na drugi plan :)
Przy okazji instalacji mp3 jednak wyciągnąłem jednostkę audio i zawiozłem do dobrego serwisu. Panowie z serwisu niechętnie przyjęli sprzęt, bo nie specjalizowali się w car-audio (bodajże kwestia diagnostyki i sterowania tym czymś poza samochodem), ale, że się uparłem - rozebrali, sprawdzili mechanizmy zmieniarki i wyczyścili laser - usterek nie znaleźli, jednak po zabiegu nic się nie zmieniło (kasy również nie chcieli).
Na forum mazdy był kiedyś "magik" naprawiający takie sprzęty, chyba miał nick "airbob".
Awatar użytkownika
pavlacos
Donator
Donator
Posty: 681
Rejestracja: 12 lut 2018, 9:30
Model: NC
Wersja: Koksed by Five
Lokalizacja: Wrocław

19 lut 2018, 12:38

Obstawiam albo zasyfiały laser albo padnięty.
Właśnie konsultowałem z gościem od caraudio - zanim kupie nowe radio, najlepiej rozkręcić i przeczyścić i zobaczyć co to da i jaki laser tam siedzi (może jest dostępny, bo czasami te starsze części to są grale)
Koszt diagnozy i sprawdzenia może być wyższy niż nowe radio - bez auta nie da rady sprawdzić, bo czesto te systemy mają swoje wartości zwrotnice etc

Trochę lipa bo liczyłem na to bose - na wiosnę się zmierzę z tematem
Kabel aux jednak działa, tyle że minimalnie szumi - może trzeba lepszy, więc jadę na telefonie na razie
Motór jest bogiem, Prędkość nałogiem, Tuning zabawą, Freestyle podstawą
Obrazek
Awatar użytkownika
Pirat
Donator
Donator
Posty: 1224
Rejestracja: 09 maja 2012, 22:21
Model: NA
Lokalizacja: Rybnik

19 lut 2018, 19:29

Skoro i tak teraz nie działa, to po co się zastanawiać? Śrubokręt w dłoń i rozkręcać.
Do zabawy pół litra i patyczek do uszu, kropelka czystego na patyczek, reszta do żołądka... Patyczkiem delikatnie czyścimy soczewkę lasera i sprawdzamy czy to coś dało. Jeśli nie lub niewiele, wówczas szukamy obok lasera niewielkiego pokrętła (trymera), przeważnie zalanego jakimś lakierem, żeby nim nie kręcić, my kręcimy naprawdę delikatnie w jedną stronę i sprawdzamy płytą co się dzieje, jeśli widać, że zaczyna coś czytać, ale jeszcze to nie jest to, to jeszcze parę stopni obrotu, a jak nie to w drugą stronę. Na 98% powinno zagrać.
Awatar użytkownika
pavlacos
Donator
Donator
Posty: 681
Rejestracja: 12 lut 2018, 9:30
Model: NC
Wersja: Koksed by Five
Lokalizacja: Wrocław

22 lut 2018, 19:27

Ok thx. Wiem o ckmn , z tym jest zabawa, bo trzeba za kazdym razem cd sprawdzac :D
Dodatkowo przed odpaleniem mi miesza jakby plyty szukał ... tam coś żyje;)
Do radia nie doszedlem, ale przyjdzie czas i na to.
Póki co rozkrecone zostaly boczki i okazalo sie ze woofer sobie pływa i jest porwany :O
Sredni dziala. W sumie doczytalem ze to sie regeneruje, poszukam też
Motór jest bogiem, Prędkość nałogiem, Tuning zabawą, Freestyle podstawą
Obrazek
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

23 lut 2018, 6:15

Walka z wiatrakami. To stary sprzęt. Kiedyś też chciałem mieć ori... Olej, kup fajne radio 2din z bluetooth itd. Poprawi się bezpieczeństwo z zestawem głośnomówiącym, będzie komfort odtwarzania w każdych warunkach.
Jak kupisz np JVC jak u mnie to masz możliwość płynnie ustawić każdy kolor. Zobacz jak to u mnie wygląda.
Nie wiem czemu tyle zwlekalem kiedyś.
Co nowe to nowe..
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
Awatar użytkownika
Arvi
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 2909
Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
Model: NA
Wersja: Tiny Tina Edition
Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy

23 lut 2018, 6:29

Czester - zmiana radia w NC to trochę więcej zabawy niż w NA/NB. Trzeba cały panel kupić, bo ten seryjny jest pod fabryczne radio.
I nie każdemu się stylówa 2 DIN w NC podoba - fabryczne radio nieźle gra z resztą deski.

pavlacos - skrobnij do Brożyna - już kilka NCeków rozebrał. Może ma lub będzie miał radio BOSE i elementy audio.
Obrazek
Awatar użytkownika
pavlacos
Donator
Donator
Posty: 681
Rejestracja: 12 lut 2018, 9:30
Model: NC
Wersja: Koksed by Five
Lokalizacja: Wrocław

23 lut 2018, 8:48

gdyby to było takie proste - widziałem pioniera dotykowego, faktycznie wypas, tylko jak kolega pisze trzeba taki specjalny panel znaleźć do podmianki :)
ale jeżeli jest system bose, to raczej pasuje tylko bose, bo trzeba by wymieniać wszystko (głośniki, zwrotnice etc, bo są różne opory)
Radio już mam na oku z mp3 bose NCFL (podobno trzeba podciąć boczki i wlezie), więc pewnie pójdę w tym kierunku

zastanawia mnie tylko czy inne głośniki mazdowskie bose by pasowały (chodzą do maks 100, wyglądają tak samo tylko nie mają tego kapturka, od wody ...)
Motór jest bogiem, Prędkość nałogiem, Tuning zabawą, Freestyle podstawą
Obrazek
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

23 lut 2018, 14:06

Sorry nie wiedziałem że to NC...

To w takim razie szukalbym samego wsadu cd
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4665
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

23 lut 2018, 21:40

Głośniki do bose muszą być bose ze względu na oporność tak jak pisałeś.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Danillo
Donator
Donator
Posty: 2166
Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
Model: Inny
Wersja: ND1
Lokalizacja: W-wa

24 lut 2018, 22:14

Ja mam zacięte CD w Bose. Info od Vampirka: można wymienić jeśli ma sie model z wymiennym CD (występowały obie wersje). Najpierw trzeba sprawdzić swoje a potem znaleźć używkę z tez wymienialnym CD. Powodzenia ;)
Pozdrawiam, Danillo
Awatar użytkownika
pavlacos
Donator
Donator
Posty: 681
Rejestracja: 12 lut 2018, 9:30
Model: NC
Wersja: Koksed by Five
Lokalizacja: Wrocław

28 lut 2018, 8:06

Fifkers pisze:Głośniki do bose muszą być bose ze względu na oporność tak jak pisałeś.


nie to no wiadomo, że musżą być bose
w wolenj chwili znalazłem podobne też bose tylko z rx8 / 6 (podobna budowa) wtyczka wygląda na taką samą, a są dużo tańsze i tak się zastanawiam czy to będzie pasować:)
Motór jest bogiem, Prędkość nałogiem, Tuning zabawą, Freestyle podstawą
Obrazek
Awatar użytkownika
pavlacos
Donator
Donator
Posty: 681
Rejestracja: 12 lut 2018, 9:30
Model: NC
Wersja: Koksed by Five
Lokalizacja: Wrocław

01 mar 2018, 20:52

Zmieniarka dzisiaj ruszyła :git:
Zanim wyciągnę radio pomyślałem że dmuchnę powietrzem (taki sprej do komputerów) wsadziłem rurkę do środka i siuu
Najpierw nie chciała zjeść płyty, ale po chwili haps, reading i poszło - wsadziłem póki co 4 sidiczku i gra, zmienia, działa :kciuk:

Na cd nawet fajnie to gra ... został tylko nieszczęsny głośnik i będzie wypas na moje uszy
Motór jest bogiem, Prędkość nałogiem, Tuning zabawą, Freestyle podstawą
Obrazek
Awatar użytkownika
Bimbak
Posty: 230
Rejestracja: 08 sie 2016, 14:50
Model: NC
Wersja: 3rd gen. Limited

02 mar 2018, 10:51

W zeszłym roku zablokowało mi zmieniarkę na jakiś tydzień. Pomogło - dość przypadkowo - zdjęcie klem z aku. Myślałem już że radio trup, ale grzebałem coś przy aucie więc profilaktycznie odpiołem akumulator, a po ponownym podłączeniu zmieniarka ożyła. Może przypadek, ale nadzieja umiera ostatnia ;).
Awatar użytkownika
pavlacos
Donator
Donator
Posty: 681
Rejestracja: 12 lut 2018, 9:30
Model: NC
Wersja: Koksed by Five
Lokalizacja: Wrocław

03 lip 2019, 9:08

A se odkopie :geeejj:

Ostatnio na kocopołach mi przeskoczyła płyta w zmieniarce i kapa :? (także zestaw low rider i słuchanie płyt, a już ich przełaczanie podczas jazdy nie sprawdza się :kciukdol: )

Silnik zmieniarki kręcił, ale po chwili wywalało check disk, i nie czytała, ani nie wyrzucała płyt.
Pukanie, stukanie, odłączanie klem nic nie dało, jak również długie trzymanie guzika eject (powinna wyrzucić wtedy wszystko) zatem niechetnie się wziąłem za rozbiór całości.

Wyjęcie samego radia i dostanie się do zmieniarki jest dość proste (kilka podejść i taka lama jak ja rozebrała) filmik jest też na yt https://www.youtube.com/watch?v=2RaFYIvFm1s
Też miałem złapane tylko na dwie przednie śruby, no i okazało się że nie mam pod kierownicą tej blachy co na filmiku (nie wiem na ile ona jest niezbędna)

Sama zmieniarka, to już mechanika precyzyjna (mogłem sobie cyknąć fotkę jak się patrzę jak sroka w gnat) :ryjezesmiechu:
Okazało się że jedna płyta się przekrzywiła, a druga spadła z tacki :shock:

Na pierwszy rzut, nie podjąłem się rozbioru mechanizmu zmieniarki (brak małych śrubokrętów, no i wiedzy), zatem to trochę trwało zanim delikatnie wydłubałem dwie płyty + jedna z dołu musiała sama zostać zluzowana przez części mechanizmu zmieniarki.
Najlepiej rozebrać górę i w aucie po prostu kombinować na podłączeniu (nie wiem na ile to mądre, ale akurat jw. ew. serwis = cena nowego radia także tego :roll: )

Jakby komuś się chciało - czas operacyjny 3-4h

aha, nie wiem jakim cudem wcześniej pomogło dmuchanie powietrzem, skoro sama zmieniarka ma zamkniętą metalową klapkę (zaraz za panelem przednim i tym welurkiem) co dodatkowo uzasadnia dlaczego nie należy wpychać płyt przed komunikatem in :ryjezesmiechu:
Motór jest bogiem, Prędkość nałogiem, Tuning zabawą, Freestyle podstawą
Obrazek
Awatar użytkownika
airbob
Posty: 4
Rejestracja: 25 lut 2020, 14:27
Model: Inny
Lokalizacja: Wrocław

25 lut 2020, 15:39

pavlacos pisze:
03 lip 2019, 9:08
Najlepiej rozebrać górę i w aucie po prostu kombinować na podłączeniu (nie wiem na ile to mądre, ale akurat jw. ew. serwis = cena nowego radia także tego :roll: )
Nie jest to rozsądne działanie. Przestawiony i zaklinowany mechanizm w momencie zwolnienia zaklinowania może "pojechać" dalej uszkadzając plastikowe koła zębate. To tak jak próbować uruchomić silnik na przestawionym rozrządzie.
Danillo
Donator
Donator
Posty: 2166
Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
Model: Inny
Wersja: ND1
Lokalizacja: W-wa

25 lut 2020, 16:51

Jakby co to mam nowiutkie radio z ncfl i można sobie zmieniarkę przełożyć - tak gdzieś czytałem.
Pozdrawiam, Danillo
Awatar użytkownika
pavlacos
Donator
Donator
Posty: 681
Rejestracja: 12 lut 2018, 9:30
Model: NC
Wersja: Koksed by Five
Lokalizacja: Wrocław

26 lut 2020, 9:36

airbob pisze:
25 lut 2020, 15:39
pavlacos pisze:
03 lip 2019, 9:08
Najlepiej rozebrać górę i w aucie po prostu kombinować na podłączeniu (nie wiem na ile to mądre, ale akurat jw. ew. serwis = cena nowego radia także tego :roll: )
Nie jest to rozsądne działanie. Przestawiony i zaklinowany mechanizm w momencie zwolnienia zaklinowania może "pojechać" dalej uszkadzając plastikowe koła zębate. To tak jak próbować uruchomić silnik na przestawionym rozrządzie.
pewnie masz rację ale jw. zrobiłem najpierw rozeznanie kto i za ile, zatem ryzyko opłaciło się
na mechanice precyzyjnej się nie znam o ile w ogóle na mechanice :ryjezesmiechu:

póki co działa, gra i buczy, czasem brzęczy (jakość plastików nc to inna bajka, a przy glebie to już wgle)

@danilo - całe radio podobno można przełożyć plug'n'play (a jeżeli jest tak zrobione jak w nc to i zmieniarkę pewnie też)
Motór jest bogiem, Prędkość nałogiem, Tuning zabawą, Freestyle podstawą
Obrazek
Danillo
Donator
Donator
Posty: 2166
Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
Model: Inny
Wersja: ND1
Lokalizacja: W-wa

26 lut 2020, 9:39

No właśnie radio z polifta nie zagra w przedlifcie. Zmienili wiązkę i wzmacniacz i nie są kompatybilne.
Pozdrawiam, Danillo
Awatar użytkownika
pavlacos
Donator
Donator
Posty: 681
Rejestracja: 12 lut 2018, 9:30
Model: NC
Wersja: Koksed by Five
Lokalizacja: Wrocław

26 lut 2020, 9:47

a widzisz tego nie sprawdzałem, jak się zdupcyło to myślałem o tym z mp3, ale to i tak bym na żywo stestował

btw. ciekawa sprawa, bo jak szukałem auta to się podpalałem na to bose, ale z perspektywy czasu, oceny i wydechu imho bez sensu
Motór jest bogiem, Prędkość nałogiem, Tuning zabawą, Freestyle podstawą
Obrazek
ODPOWIEDZ