[połączony] Car audio w MX-5

Audiofilie wszystkich województw! Łączcie się!

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Rad Mox
Posty: 273
Rejestracja: 25 sty 2007, 19:11
Lokalizacja: Boat City
Kontakt:

18 cze 2007, 13:07

suba widziałem też zamontowanego w nogach pasażera,tam gdzie spoczywają stopy, zmniejsza się ilość miejsca o te 20 cm.

niestety nic nie zastąpi sub-a, żadne dobre głośniki w drzwiach itp i nie chodzi o głośny łomot ....
pozdrawiam
Radek

www.mx5.prv.pl
Miata Klub Polska
pawel
Posty: 232
Rejestracja: 27 cze 2005, 21:35
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

18 cze 2007, 13:15

zastapi - duzy magnes w dobrych glosnikach w drzwiach, ale niestety drzwi sa za waskie...
www.miata.com.pl
www.mx-5.com.pl
www.mx-5.pl
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2364
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

18 cze 2007, 13:35

Rad Mox pisze:widziałem też zamontowanego w nogach pasażera,tam gdzie spoczywają stopy

tak tez mozna, ale wtedy odpada zabudowa z glebokim glosnikiem :wink:

Obrazek
Rad Mox
Posty: 273
Rejestracja: 25 sty 2007, 19:11
Lokalizacja: Boat City
Kontakt:

18 cze 2007, 13:35

zależy co chce się osiągnąć, średnica 16 cm nie przetworzy niskich częstotliwości, drzwi też mają swoje ograniczenia, kształt itp

nie twierdze, że dobry głośnik w drzwiach + wygłuszenie, mocowanie z MDF + wzmacniacz nie zagra dobrze, ale nie porównujmy do sub-a

ja nie słyszałem przynajmniej takiego auta
pozdrawiam
Radek

www.mx5.prv.pl
Miata Klub Polska
Kubski
Posty: 64
Rejestracja: 26 maja 2007, 4:59

18 cze 2007, 13:44

W NB, w dziach bez zadnych modyfikacji miesci sie 8 calowy glosnik Peerless SLS 213, http://www.madisound.com/catalog/product_info.php?cPath=45_228_257&products_id=1386
W NA chyba trzeba jednak ciac dzwi.
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2364
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

18 cze 2007, 14:00

jakie sa seryjne glosniki w drzwiach nb? bo na jakims katalogu pokazalo mi, ze niby 6x8 w co nie chce mi sie wierzyc :???:

Kubski, ladujac takie cos do drzwi nie ma zbyt wielkiego sensu bo bez budy niskich dzwiekow i tak nie bedzie - juz nie wspomne o tym, ze ten glosnik ma papierowa membrane. :wink:
Obrazek
filipreg
Posty: 19
Rejestracja: 29 mar 2007, 14:39
Lokalizacja: Radom/Warszawa

18 cze 2007, 15:53

czesc
jako ciekawostke zobaczcie ogloszenie kolesia, mx do sprzedania. napisal, ze ma 4 glosniki, dwa za fotelami. pisalem do niego, zeby jakos mi to sfotografowal, ale nie odpisal jak na razie. ja mam w drzwiach okragle infinity (nie pamietam srednicy), ale przydaloby sie jeszcze ze dwa gdzies dorzucic....ale pomyslu gdzie, nie mam
sven87
Posty: 91
Rejestracja: 30 sty 2007, 20:50
Lokalizacja: Łódź

18 cze 2007, 19:31

Temat glosnikow za siedzeniami juz byl poruszany,niektorzy odniesli sie do niego krytycznie :wink: . (W temacie o glosnikach boschmann). Ja w swojej mialem glosniki 16cm Bose,teraz mam juz zestaw jbl'a i wzmacniacz magnata,ktory czeka na montaz,az skoncze sie edukowac :wink:
Siwy
Posty: 31
Rejestracja: 29 maja 2007, 9:01
Lokalizacja: Warszawa

18 cze 2007, 20:54

Widze ze temat jest calkiem roznie przez kazdego interpretowany. Na razie wiec nie bede zapeszal ;) Trzymajcie kciuki a prawdopodobnie pod koniec czerwca zrobie kilka zdjec koncowych efektow :razz:
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2364
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

20 cze 2007, 18:52

filipreg pisze:jako ciekawostke zobaczcie ogloszenie kolesia, mx do sprzedania. napisal, ze ma 4 glosniki, dwa za fotelami.


byly bodajze dwie opcje seryjne z para glosnikow z tylu. jedna to glosniki w windshocie, a druga to glosniki w zaglowkach. :wink:

zwykle glosniki nie sa problemem - wiecej problemow sprawiaja glosniki basowe, ktore niestety nie ida na kompromis z mala iloscia miejsca :roll: (oczywiscie zalezy co kto lubi)

czy ktos z was interesowal sie blizej rodzajami zabudowy glosnika?

juz od dawna zastanawialem sie nad obrotem glosnika magnesem do gory, ale rozne opinie na ten temat czytam :???:

taka operacja zwieksza pojemnosc skrzyni, ale co dalej? teoretycznie powinna byc typu zamknietego. czytalem tez, ze powinno sie odwrocic polaryzacje. inni twierdza, ze polaryzacje odwraca sie w przypadku kilku glosnikow :???:

w jezyku pl zbytnio nie potafie czegos sensownego przeczytac - moze macie jakies linki z konkretnymi wypowiedziami lub artykulami?
Kubski
Posty: 64
Rejestracja: 26 maja 2007, 4:59

23 cze 2007, 13:43

Tutaj znalazlem opis ciekawej instalacji audio w Miacie NB
[URL]http://www.diymobileaudio.com/forum/showthread.php?t=12271&highlight=Miata[/URL]

Obrazek
blaise
Posty: 442
Rejestracja: 24 kwie 2008, 1:05
Lokalizacja: wa-wa bielany
Kontakt:

14 sie 2008, 9:01

ostatnio poczytalem troche na temat dobierania mocy wzmacniacza do mocy glosnikow.

z tego co wyczytalem kiedys zalecano aby moc glosnikow byla 1,5 do 2 razy wieksza od mocy wzmacniacza. przypuszczam ze chodzilo tu o moc PMPO calkowita (suma mocy dla glosnikow). czyli jesli wzmacniacz ogolnie byl 400W to glosniki powinny miec lacznie 600-800W mocy PMPO.

ale z tego co przeczytalem i wywnioskowalem z propyzcji zagranicznych sklepow car audio wynika ze w dzisiejszych czasach wzmacniacz powinien miec taka sama lub troche nizsza moc RMS na kanal co jeden glosnik przy danej impedancji. czyli np jesli glosnik ma moc 100rms przy 4ohmach i mamy dwa glosniki to wmacniacz powinien byc 2x 100rms przy 4 ohmach.

jesli sie myle prosze mnie poprawic.

tutaj zalaczam link do ciekawego artykulu:

http://www.muzyka-tech.pl/porady_i_wskazowki/podstawy_naglasniania_moc_glosnikow_i_zestawow_glosnikowych
BORO
Posty: 666
Rejestracja: 17 lip 2008, 13:44
Model: NB
Lokalizacja: Wuwua

14 sie 2008, 9:29

Hmm - w sumie ciekawe pytanie. W poprzedniej mojej ślicznotce miałem zamontowane (przez poprzedniego własciciela) wzmacniacz 4x200W a głośniki(x8) to raczej połowa tej mocy lub mniej.. i jakoś to chodziło... :???:
Dlaczego MX-5? --> http://www.youtube.com/watch?v=m67ZMn0tzg8#t=5m28s
Mayk
Posty: 2346
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

15 sie 2008, 17:37

Kiedyś było jak mówisz, w sensie zakładano, że najlepiej jak głośnik będzie słabszy od wzmacniacza.

Ja mam głośniki o mocy zbliżonej do wzmacniacza i gra dobrze. Z tego co się orientowałem to tak właśnie ma być...
110@???KM
134@???Nm
GRAF
Posty: 298
Rejestracja: 05 cze 2008, 21:35
Lokalizacja: Kraków

16 sie 2008, 12:36

Moze dodam swoje 3 grosze z moich klikuletnich doswiadczen z car auto wynika ze do zasilania przednich glosnikow (zwyklych odesparowanych i tych sredniej klasy z dosc dobra zwrotnica) wystarczy wzmaczniacz ktory daje moc realna RMS 2x50 / 4ohm, przy 14,4V (dwukalałowka) lub 4x50 (czetrowkalowka - wykorzystane 1 i 2kanal) i duzo bardziej liczy sie marka i model wzmacniacza niz papierowa moc. Wazne zeby wzmaczniacz byl stabilny i mial niski poziom zakłocen przy wykorzystaniu wieksze mocy.
Kiedy zbudowalem sobie lepsze audio: dwa oddzielne wzmaczniacze, przod zasilany wzmaczniaczem RODEK 2x100W w RMS /4ohm (realnie w testach mial ok 2x95W) i zastosowaniu sredniej klasy glosnikow, poprawe odczulem troche w dynamice (głosniki nie graly glosniej ale troche bardzie dynamicznie)
- dlatego jak ktos nie stosuje glosnikow odseparowanych wyskokiej klasy z rozbudowana zwrotnica, duzym magnesem i sztywna membrana np. JBL z najnowszej lini GTI, Infinity Kappa Perfect 6.1 - to spokojnie moc 2x50RMS wystarczy. Producenci podaja moc w instrukcji, nalezy brac pod uwage ta najnizsza wartosc).
Jesli chodzi o zasilanie Subwoofera to wg mnie moc wzmaczniacza w RMS (przy 4ohm jesli glosnik jest 4 ohm) powinna byc podobna jak moc zasilanego głosnika, ja mialem zawsze troche mniej (ostanio moc wzmacniacza w mostku 564W /4ohm w RMS (dane z testu - producen podaje troche wiecej :wink: ) moc glosnika wg instrukcji 700W RMS ale mimo to gralo ok przy normalnym uzytkowaniu.
Ostatnia uwaga do zasilania Subwoofera dobrze jest kupic osobny monoblok, szczegolnie jesli Subwoofer jest dwu cefkowy i mamy stabilny monoblok to laczymy cefki rownolegle i mamy nizsze obciazenie = wieksza generowana moc (przy 2 cefkach 4ohm mamy 2ohm)
Swordfish
Posty: 369
Rejestracja: 19 lip 2010, 21:30
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

24 sty 2011, 16:29

Mam kilka pytań odnośnie montażu głośników, umiejscowienia wzmacniacza, itd. Akurat mam już jednostkę centralną (Ken KDC-BT60U), więc po kolei:
1. da się gdzieś zamontować nieduży wzmacniacz (coś o wymiarach Genisis'a Dual Mono) z przodu? (w sensie, że nie w bagażniku a raczej też nie za przednimi siedzeniami, może pod nimi... ale chciałbym uniknąć sytuacji, kiedy wzmacniacz podgrzewa siedzenie, jeżeli jednak zdecyduje się na coś działającego w mocno spolaryzowanej klasie A/B zamiast Tripath'a)
2. czy ten tweeter wejdzie w miejsce obecnego tweeter'a? (co do którego istnienia to mam wątpliwości):
https://www.madisound.com/store/product_info.php?cPath=45_229_250&products_id=8696
(tam są podane wymiary)
3. jest jeszcze inna kwestia, mam pod reką następujący głośnik:
http://www.parts-express.com/pe/pshowdetl.cfm?&DID=7&Partnumber=285-020&ctab=2#Tabs
...no i się zastanawiam, czy nie zrobić sensownego 3-way, czyli tego RS-52AN wrzucić w miejsce tweeter'a a sam tweeter (tą Vifę) pod słupek
4. jakiej głebokości woofer wchodzi w drzwi? chodzi mi o głebokość liczoną od punktu styczności kosza głośnika z drzwiami, inaczej, czy taki głośnik wejdzie:
http://www.parts-express.com/pe/pshowdetl.cfm?&DID=7&Partnumber=264-874&ctab=2#Tabs
5. jakie są Wasze doświadczenia z wytłumianiem/uszczelnianiem drzwi drzwi?
6. czy ktoś wie, jakiej objętości jest komora w dezwiach, w której pracuje głośnik basowy? (to jest istotne do symulacji pracy głośnika na podstawie jego parametrów Thiele-Small, czyli Fs, Vas, Qts)
7. jak prowadziliście kable wzmacniacza przy jego montażu w bagażniku?

Z góry dzięki i pozdrawiam :-)
spilner
Posty: 847
Rejestracja: 06 lut 2009, 9:02
Lokalizacja: Wwa

25 sty 2011, 11:21

Nie ze wszystkim ci pomogę, ale spróbować warto.

Swordfish pisze:1. da się gdzieś zamontować nieduży wzmacniacz (coś o wymiarach Genisis'a Dual Mono) z przodu? (w sensie, że nie w bagażniku a raczej też nie za przednimi siedzeniami, może pod nimi... ale chciałbym uniknąć sytuacji, kiedy wzmacniacz podgrzewa siedzenie, jeżeli jednak zdecyduje się na coś działającego w mocno spolaryzowanej klasie A/B zamiast Tripath'a)

Niektórzy kombinują z montażem za schowkiem pasażera, ale nie wiem czy coś wielkości Genesisa tam wejdzie. Miejsce za fotelem nie jest głupie wbrew pozorom - jest tam dobry przewiew, niedaleko od akumulatora, optycznie sprzęt właściwie znika choć nadal pozostaje łatwo dostępny w razie potrzeby.

Swordfish pisze:3. jest jeszcze inna kwestia [...] się zastanawiam, czy nie zrobić sensownego 3-way, czyli tego RS-52AN wrzucić w miejsce tweeter'a a sam tweeter (tą Vifę) pod słupek

Sprawdź doświadczalnie czy nie będzie ci przeszkadzało takie położenie tweetera pod kątem wąskości sceny dźwiękowej - będzie już bardzo przed tobą zamiast z boku.

Swordfish pisze:4. jakiej głebokości woofer wchodzi w drzwi? chodzi mi o głebokość liczoną od punktu styczności kosza głośnika z drzwiami, inaczej, czy taki głośnik wejdzie:
http://www.parts-express....874&ctab=2#Tabs

Głębokości nie pamiętam, ale taki long-throw z wielkim napędem może być problematyczny także z racji rozmiarów magnesu - i tak czeka cię demontaż boczka (instrukcja np. tu http://www.carstereohelp.com/stereoremovalMazdaMiataDrPnlR.htm ), zajrzyj tam i sprawdź czy z niczym nie będzie kolidował. Zwróć też uwagę na odległość od grilla, np. w NA głośniki o dużym skoku nawet na cienkich dystansach rzędu 5mm mogą o niego uderzać.

Swordfish pisze:5. jakie są Wasze doświadczenia z wytłumianiem/uszczelnianiem drzwi drzwi?

Mam doświadczenie tylko z NA, ale bardzo pozytywne. Kombinacja mat bitumicznych twardych i miękkich, może też być porządna taśma dekarska; efekt fajny także pod kątem komfortu jazdy. No i drzwi wreszcie zamykają się jak w prawdziwym samochodzie. :wink:

Swordfish pisze:7. jak prowadziliście kable wzmacniacza przy jego montażu w bagażniku?

Z bagażnika po stronie pasażera jest dość proste wyjście pod płaszczem tylnej półki - zajrzyj tam i poświeć.
I know I get a lot of stick from the other two idiots about thinking this, but the MX-5 is a car that smiles when you drive it. It wants to be driven, in the way that those husky dogs actually enjoy pulling sledges. - James May
Awatar użytkownika
pmcomp
Posty: 2563
Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
Model: Inny
Wersja: BMW Z4 35is
Lokalizacja: wieś pod Warsiawą

25 sty 2011, 13:05

R.E.D. pisze:... juz nie wspomne o tym, ze ten glosnik ma papierowa membrane. :wink:
.

To źle ???

Celulozowe głosniki niskotonowe to jedne z najlepszych w tym zakresie ze względu na swoja sztywnośc i lekkośc.

Pozdro
pmcomp

(BMW Z4 E89 35is)
Pawelroy
Posty: 73
Rejestracja: 27 lip 2010, 1:54
Lokalizacja: Gdynia

25 sty 2011, 13:46

pmcomp pisze:
R.E.D. pisze:... juz nie wspomne o tym, ze ten glosnik ma papierowa membrane. :wink:
.

To źle ???

Celulozowe głosniki niskotonowe to jedne z najlepszych w tym zakresie ze względu na swoja sztywnośc i lekkośc.

Pozdro


Ale nie zapominajmy że to cabrio :mrgreen: troche wody i szlak go trafi :wink:
rafik14
Posty: 1414
Rejestracja: 20 kwie 2009, 19:59
Lokalizacja: Poznań

25 sty 2011, 14:42

wrrrrr....MX5 to nie cabrio :twisted: to roadster (a to wielka róznica)....golf może byc cabrio albo opel astra :wink:
Pawelroy
Posty: 73
Rejestracja: 27 lip 2010, 1:54
Lokalizacja: Gdynia

25 sty 2011, 14:59

Wybacz mój błąd :cry: ale to i tak nie zmienia faktu że może nakapać na głośnik więc proponowałbym coś z poliwęglanu bądź polipropylenową membraną
Pozdrawiam
iroc_pl
Posty: 41
Rejestracja: 24 maja 2010, 16:17
Lokalizacja: Kraków

25 sty 2011, 16:08

niedawno wymieniłem fabryczne BOSE na Hertz ESK 570 (5x7cala, jajo) - oczywiście zestaw odseparowany ze zwrotnicami.

drzwi wygłuszone matami bitumicznymi, całość podpięta do radia Harman-Becker i wzmaka Hertz EP2.

Powiem tak - daje radę :-)

...a suba... no cóż... po prostu nie lubię.
poglądy są jak dupa. każdy jakieś ma, ale po co je od razu pokazywać?
spilner
Posty: 847
Rejestracja: 06 lut 2009, 9:02
Lokalizacja: Wwa

26 sty 2011, 7:52

Pawelroy pisze:może nakapać na głośnik więc proponowałbym coś z poliwęglanu bądź polipropylenową membraną


Prawda jest taka, że nawet "impregnowane" głośniki do zastosowań żeglarskich dedykowane nie lubią być traktowane wodą zbyt długo i nie chodzi tylko o membranę. Cabrio czy nie cabrio, porządny montaż w drzwiach zakłada zrobienie daszka nad wooferem dla ochrony przed wodą kapiącą z góry. A wtedy i papierowym głośnikom nic nie będzie.
I know I get a lot of stick from the other two idiots about thinking this, but the MX-5 is a car that smiles when you drive it. It wants to be driven, in the way that those husky dogs actually enjoy pulling sledges. - James May
Swordfish
Posty: 369
Rejestracja: 19 lip 2010, 21:30
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

09 lut 2011, 15:20

spilner pisze:
Niektórzy kombinują z montażem za schowkiem pasażera, ale nie wiem czy coś wielkości Genesisa tam wejdzie. Miejsce za fotelem nie jest głupie wbrew pozorom - jest tam dobry przewiew, niedaleko od akumulatora, optycznie sprzęt właściwie znika choć nadal pozostaje łatwo dostępny w razie potrzeby.


Jeżeli to będzie Genesis, to raczej mniejszy, więc powinien się zmieścić. Też rozważałem miejsce za siedzeniem pasażera - ale wtedy chyba (?) tracę na możliwości przesunięcia fotelu całkowicie do tyłu...

spilner pisze:Sprawdź doświadczalnie czy nie będzie ci przeszkadzało takie położenie tweetera pod kątem wąskości sceny dźwiękowej - będzie już bardzo przed tobą zamiast z boku.


Zysk ze zrobienia porządnego 3way jest zdecydowanie większy IMHO aniżeli niewielkie zwężenie sceny. Inna kwestia jest taka, że zapewne będzie trochę kombinowania z wpasowaniem tych średniotonowych w miejsce obecnego tweeter'a...

spilner pisze:
Swordfish pisze:4. jakiej głebokości woofer wchodzi w drzwi? chodzi mi o głebokość liczoną od punktu styczności kosza głośnika z drzwiami, inaczej, czy taki głośnik wejdzie:
http://www.parts-express....874&ctab=2#Tabs

Głębokości nie pamiętam, ale taki long-throw z wielkim napędem może być problematyczny także z racji rozmiarów magnesu - i tak czeka cię demontaż boczka (instrukcja np. tu http://www.carstereohelp.com/stereoremovalMazdaMiataDrPnlR.htm ), zajrzyj tam i sprawdź czy z niczym nie będzie kolidował. Zwróć też uwagę na odległość od grilla, np. w NA głośniki o dużym skoku nawet na cienkich dystansach rzędu 5mm mogą o niego uderzać.


Dzięki za linka. Tutaj nie chodzi stricte o long-throw (chociaż ten głośnik ma już przyzwoity Xmax) ale o napęd typu 'undergung' czyli krótka cewka w długiej szczelinie (większe co prawda gabaryty napędu i - zazwyczaj - mniejsza skuteczność ale za to niższe zniekształcenia).

spilner pisze:
Swordfish pisze:5. jakie są Wasze doświadczenia z wytłumianiem/uszczelnianiem drzwi drzwi?

Mam doświadczenie tylko z NA, ale bardzo pozytywne. Kombinacja mat bitumicznych twardych i miękkich, może też być porządna taśma dekarska; efekt fajny także pod kątem komfortu jazdy. No i drzwi wreszcie zamykają się jak w prawdziwym samochodzie. :wink:

Swordfish pisze:7. jak prowadziliście kable wzmacniacza przy jego montażu w bagażniku?

Z bagażnika po stronie pasażera jest dość proste wyjście pod płaszczem tylnej półki - zajrzyj tam i poświeć.




Dzięki :)
spilner
Posty: 847
Rejestracja: 06 lut 2009, 9:02
Lokalizacja: Wwa

09 lut 2011, 15:31

Swordfish pisze:Jeżeli to będzie Genesis, to raczej mniejszy, więc powinien się zmieścić. Też rozważałem miejsce za siedzeniem pasażera - ale wtedy chyba (?) tracę na możliwości przesunięcia fotelu całkowicie do tyłu...

Nie jest tak źle, co najwyżej będzie się odgniatał nieco w fotelu.:)
Sprawdzone z dość byczych rozmiarów velocity - fotel z pochylonym siedziskiem nadal odsuwa się do końca szyn, po czym daje się normalnie odchylić aż do stylebara. Z dużo bardziej naleśnikowatym V12 w ogóle nie było tematu.
I know I get a lot of stick from the other two idiots about thinking this, but the MX-5 is a car that smiles when you drive it. It wants to be driven, in the way that those husky dogs actually enjoy pulling sledges. - James May
Swordfish
Posty: 369
Rejestracja: 19 lip 2010, 21:30
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

10 lut 2011, 10:26

spilner pisze:
Swordfish pisze:Jeżeli to będzie Genesis, to raczej mniejszy, więc powinien się zmieścić. Też rozważałem miejsce za siedzeniem pasażera - ale wtedy chyba (?) tracę na możliwości przesunięcia fotelu całkowicie do tyłu...

Nie jest tak źle, co najwyżej będzie się odgniatał nieco w fotelu.:)
Sprawdzone z dość byczych rozmiarów velocity - fotel z pochylonym siedziskiem nadal odsuwa się do końca szyn, po czym daje się normalnie odchylić aż do stylebara. Z dużo bardziej naleśnikowatym V12 w ogóle nie było tematu.


No chyba, że tak. Tutaj jest taka kwestia jeszcze, czy lepiej prowadzić dłuższy kabel zasilający i krótsze sygnałowe/głośnikowe (jeżeli wzmacniacz w okolicach schowka), czy na odwrót, raczej to pierwsze rozwiązanie będzie lepsze, chociaż wzmak za fotelem jest rozwiązaniem - chyba - bardziej eleganckim.

Aaa... mam jeszcze taki wynalazek: http://www.wilmslow-audio.co.uk/scanspeak-classic-21w-8554-00-678-p.asp (nie jest to konfiguracja napędu 'underhung' ale w pomiarach zniekształcen tu: http://www.linkwitzlab.com/x-mid_dist.htm ... nie wychodzi źle ; ) Chociaż "cutout diameter 195" to jednak za szeroki głośnik jeżeli chodzi o średnicę...

Jak się zrobi cieplej, to rozbieram drzwi i zapodam tweeter'y na początek, wtedy się zastanowię, czy idę w 3way, czy jednak zostaje przy układzie dwudrożnym :smile:
spilner
Posty: 847
Rejestracja: 06 lut 2009, 9:02
Lokalizacja: Wwa

10 lut 2011, 10:53

Swordfish pisze:Chociaż "cutout diameter 195" to jednak za szeroki głośnik jeżeli chodzi o średnicę...

Duży jest, bydlak.:) żeby mu zapewnić warunki do pracy to już należałoby go nie pchać pod tapicerkę z maskownicą, a obsadzić w grubych pierścieniach na wierzchu, ze wzmocnieniem drzwi dookoła... Tyle, że tak przygotowane auto jednak trochę strach postawić bez dachu.:)
Swordfish pisze:Jak się zrobi cieplej, to rozbieram drzwi i zapodam tweeter'y na początek, wtedy się zastanowię, czy idę w 3way, czy jednak zostaje przy układzie dwudrożnym :smile:

Rób dokumentację, przyda się tutorial dla przyszłych pokoleń.:)
I know I get a lot of stick from the other two idiots about thinking this, but the MX-5 is a car that smiles when you drive it. It wants to be driven, in the way that those husky dogs actually enjoy pulling sledges. - James May
Swordfish
Posty: 369
Rejestracja: 19 lip 2010, 21:30
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

10 lut 2011, 11:19

spilner pisze:
Swordfish pisze:Chociaż "cutout diameter 195" to jednak za szeroki głośnik jeżeli chodzi o średnicę...

Duży jest, bydlak.:) żeby mu zapewnić warunki do pracy to już należałoby go nie pchać pod tapicerkę z maskownicą, a obsadzić w grubych pierścieniach na wierzchu, ze wzmocnieniem drzwi dookoła... Tyle, że tak przygotowane auto jednak trochę strach postawić bez dachu.:)
Swordfish pisze:Jak się zrobi cieplej, to rozbieram drzwi i zapodam tweeter'y na początek, wtedy się zastanowię, czy idę w 3way, czy jednak zostaje przy układzie dwudrożnym :smile:

Rób dokumentację, przyda się tutorial dla przyszłych pokoleń.:)


Co do tego SS - to jest dobry przetwornik, tylko właśnie trochę za duży, jak już sobie poradzę z tweeter'ami/midrange to będę się zastanawiał, co na bas.
Jeszcze tego nie ruszam, bo mało czasu na takie zabawy a chcę zrobić, pomiary, co będzie przy 3way raczej konieczne, symulacja swoje a praktyka może się jednak różnić, więc jeżeli to ma faktycznie grać na poziomie to trzeba będzie kilka weekend'ów spędzić :)
Munga
Posty: 56
Rejestracja: 26 sty 2011, 22:46
Lokalizacja: Buczek

10 lut 2011, 12:02

A takie mam pytanko. Testował już ktoś Subwoofery pod siedzenie? Jak to w ogóle działa itd? Mieści się to do mx-5? Np takie:
http://allegro.pl/boschmann-sub-wzmac-pod-siedzenie-140w-vat-b657-i1447977479.html

http://allegro.pl/subwoofer-aktywny-pod-siedzenie-kicx-najlepszy78mm-i1442675649.html

http://allegro.pl/aktywny-subwoofer-pod-siedzenie-boschmann-300-w-i1439559304.html
::Czarna Endorfinka::
spilner
Posty: 847
Rejestracja: 06 lut 2009, 9:02
Lokalizacja: Wwa

10 lut 2011, 16:18

Munga pisze:Mieści się to do mx-5?

Małe będą do kitu, duże się nie zmieszczą.:) Tam jest naprawdę niewiele miejsca pod fotelem. Emphaser miał kiedyś ciekawy produkt - nazwali to shakerem, wyglądało jak sam układ magnetyczny z dolnym resorem od 10" subwoofera. Mimo niewielkiej deklarowanej mocy rzędu 50W, schodziło to imponująco nisko i w sumie fajnie uzupełniało system. Tego rodzaju zabawki niektóre NA miały montowane seryjnie w siedzisku i w oparciu, jedną swego czasu ujeżdżał AroJano.
I know I get a lot of stick from the other two idiots about thinking this, but the MX-5 is a car that smiles when you drive it. It wants to be driven, in the way that those husky dogs actually enjoy pulling sledges. - James May
ODPOWIEDZ