[połączony] Car audio w MX-5
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
suba widziałem też zamontowanego w nogach pasażera,tam gdzie spoczywają stopy, zmniejsza się ilość miejsca o te 20 cm.
niestety nic nie zastąpi sub-a, żadne dobre głośniki w drzwiach itp i nie chodzi o głośny łomot ....
niestety nic nie zastąpi sub-a, żadne dobre głośniki w drzwiach itp i nie chodzi o głośny łomot ....
pozdrawiam
Radek
www.mx5.prv.pl
Miata Klub Polska
Radek
www.mx5.prv.pl
Miata Klub Polska
zastapi - duzy magnes w dobrych glosnikach w drzwiach, ale niestety drzwi sa za waskie...
www.miata.com.pl
www.mx-5.com.pl
www.mx-5.pl
www.mx-5.com.pl
www.mx-5.pl
zależy co chce się osiągnąć, średnica 16 cm nie przetworzy niskich częstotliwości, drzwi też mają swoje ograniczenia, kształt itp
nie twierdze, że dobry głośnik w drzwiach + wygłuszenie, mocowanie z MDF + wzmacniacz nie zagra dobrze, ale nie porównujmy do sub-a
ja nie słyszałem przynajmniej takiego auta
nie twierdze, że dobry głośnik w drzwiach + wygłuszenie, mocowanie z MDF + wzmacniacz nie zagra dobrze, ale nie porównujmy do sub-a
ja nie słyszałem przynajmniej takiego auta
pozdrawiam
Radek
www.mx5.prv.pl
Miata Klub Polska
Radek
www.mx5.prv.pl
Miata Klub Polska
czesc
jako ciekawostke zobaczcie ogloszenie kolesia, mx do sprzedania. napisal, ze ma 4 glosniki, dwa za fotelami. pisalem do niego, zeby jakos mi to sfotografowal, ale nie odpisal jak na razie. ja mam w drzwiach okragle infinity (nie pamietam srednicy), ale przydaloby sie jeszcze ze dwa gdzies dorzucic....ale pomyslu gdzie, nie mam
jako ciekawostke zobaczcie ogloszenie kolesia, mx do sprzedania. napisal, ze ma 4 glosniki, dwa za fotelami. pisalem do niego, zeby jakos mi to sfotografowal, ale nie odpisal jak na razie. ja mam w drzwiach okragle infinity (nie pamietam srednicy), ale przydaloby sie jeszcze ze dwa gdzies dorzucic....ale pomyslu gdzie, nie mam
Temat glosnikow za siedzeniami juz byl poruszany,niektorzy odniesli sie do niego krytycznie . (W temacie o glosnikach boschmann). Ja w swojej mialem glosniki 16cm Bose,teraz mam juz zestaw jbl'a i wzmacniacz magnata,ktory czeka na montaz,az skoncze sie edukowac
filipreg pisze:jako ciekawostke zobaczcie ogloszenie kolesia, mx do sprzedania. napisal, ze ma 4 glosniki, dwa za fotelami.
byly bodajze dwie opcje seryjne z para glosnikow z tylu. jedna to glosniki w windshocie, a druga to glosniki w zaglowkach.
zwykle glosniki nie sa problemem - wiecej problemow sprawiaja glosniki basowe, ktore niestety nie ida na kompromis z mala iloscia miejsca (oczywiscie zalezy co kto lubi)
czy ktos z was interesowal sie blizej rodzajami zabudowy glosnika?
juz od dawna zastanawialem sie nad obrotem glosnika magnesem do gory, ale rozne opinie na ten temat czytam
taka operacja zwieksza pojemnosc skrzyni, ale co dalej? teoretycznie powinna byc typu zamknietego. czytalem tez, ze powinno sie odwrocic polaryzacje. inni twierdza, ze polaryzacje odwraca sie w przypadku kilku glosnikow
w jezyku pl zbytnio nie potafie czegos sensownego przeczytac - moze macie jakies linki z konkretnymi wypowiedziami lub artykulami?
ostatnio poczytalem troche na temat dobierania mocy wzmacniacza do mocy glosnikow.
z tego co wyczytalem kiedys zalecano aby moc glosnikow byla 1,5 do 2 razy wieksza od mocy wzmacniacza. przypuszczam ze chodzilo tu o moc PMPO calkowita (suma mocy dla glosnikow). czyli jesli wzmacniacz ogolnie byl 400W to glosniki powinny miec lacznie 600-800W mocy PMPO.
ale z tego co przeczytalem i wywnioskowalem z propyzcji zagranicznych sklepow car audio wynika ze w dzisiejszych czasach wzmacniacz powinien miec taka sama lub troche nizsza moc RMS na kanal co jeden glosnik przy danej impedancji. czyli np jesli glosnik ma moc 100rms przy 4ohmach i mamy dwa glosniki to wmacniacz powinien byc 2x 100rms przy 4 ohmach.
jesli sie myle prosze mnie poprawic.
tutaj zalaczam link do ciekawego artykulu:
http://www.muzyka-tech.pl/porady_i_wskazowki/podstawy_naglasniania_moc_glosnikow_i_zestawow_glosnikowych
z tego co wyczytalem kiedys zalecano aby moc glosnikow byla 1,5 do 2 razy wieksza od mocy wzmacniacza. przypuszczam ze chodzilo tu o moc PMPO calkowita (suma mocy dla glosnikow). czyli jesli wzmacniacz ogolnie byl 400W to glosniki powinny miec lacznie 600-800W mocy PMPO.
ale z tego co przeczytalem i wywnioskowalem z propyzcji zagranicznych sklepow car audio wynika ze w dzisiejszych czasach wzmacniacz powinien miec taka sama lub troche nizsza moc RMS na kanal co jeden glosnik przy danej impedancji. czyli np jesli glosnik ma moc 100rms przy 4ohmach i mamy dwa glosniki to wmacniacz powinien byc 2x 100rms przy 4 ohmach.
jesli sie myle prosze mnie poprawic.
tutaj zalaczam link do ciekawego artykulu:
http://www.muzyka-tech.pl/porady_i_wskazowki/podstawy_naglasniania_moc_glosnikow_i_zestawow_glosnikowych
Hmm - w sumie ciekawe pytanie. W poprzedniej mojej ślicznotce miałem zamontowane (przez poprzedniego własciciela) wzmacniacz 4x200W a głośniki(x8) to raczej połowa tej mocy lub mniej.. i jakoś to chodziło...
Dlaczego MX-5? --> http://www.youtube.com/watch?v=m67ZMn0tzg8#t=5m28s
Kiedyś było jak mówisz, w sensie zakładano, że najlepiej jak głośnik będzie słabszy od wzmacniacza.
Ja mam głośniki o mocy zbliżonej do wzmacniacza i gra dobrze. Z tego co się orientowałem to tak właśnie ma być...
Ja mam głośniki o mocy zbliżonej do wzmacniacza i gra dobrze. Z tego co się orientowałem to tak właśnie ma być...
110@???KM
134@???Nm
134@???Nm
Moze dodam swoje 3 grosze z moich klikuletnich doswiadczen z car auto wynika ze do zasilania przednich glosnikow (zwyklych odesparowanych i tych sredniej klasy z dosc dobra zwrotnica) wystarczy wzmaczniacz ktory daje moc realna RMS 2x50 / 4ohm, przy 14,4V (dwukalałowka) lub 4x50 (czetrowkalowka - wykorzystane 1 i 2kanal) i duzo bardziej liczy sie marka i model wzmacniacza niz papierowa moc. Wazne zeby wzmaczniacz byl stabilny i mial niski poziom zakłocen przy wykorzystaniu wieksze mocy.
Kiedy zbudowalem sobie lepsze audio: dwa oddzielne wzmaczniacze, przod zasilany wzmaczniaczem RODEK 2x100W w RMS /4ohm (realnie w testach mial ok 2x95W) i zastosowaniu sredniej klasy glosnikow, poprawe odczulem troche w dynamice (głosniki nie graly glosniej ale troche bardzie dynamicznie)
- dlatego jak ktos nie stosuje glosnikow odseparowanych wyskokiej klasy z rozbudowana zwrotnica, duzym magnesem i sztywna membrana np. JBL z najnowszej lini GTI, Infinity Kappa Perfect 6.1 - to spokojnie moc 2x50RMS wystarczy. Producenci podaja moc w instrukcji, nalezy brac pod uwage ta najnizsza wartosc).
Jesli chodzi o zasilanie Subwoofera to wg mnie moc wzmaczniacza w RMS (przy 4ohm jesli glosnik jest 4 ohm) powinna byc podobna jak moc zasilanego głosnika, ja mialem zawsze troche mniej (ostanio moc wzmacniacza w mostku 564W /4ohm w RMS (dane z testu - producen podaje troche wiecej ) moc glosnika wg instrukcji 700W RMS ale mimo to gralo ok przy normalnym uzytkowaniu.
Ostatnia uwaga do zasilania Subwoofera dobrze jest kupic osobny monoblok, szczegolnie jesli Subwoofer jest dwu cefkowy i mamy stabilny monoblok to laczymy cefki rownolegle i mamy nizsze obciazenie = wieksza generowana moc (przy 2 cefkach 4ohm mamy 2ohm)
Kiedy zbudowalem sobie lepsze audio: dwa oddzielne wzmaczniacze, przod zasilany wzmaczniaczem RODEK 2x100W w RMS /4ohm (realnie w testach mial ok 2x95W) i zastosowaniu sredniej klasy glosnikow, poprawe odczulem troche w dynamice (głosniki nie graly glosniej ale troche bardzie dynamicznie)
- dlatego jak ktos nie stosuje glosnikow odseparowanych wyskokiej klasy z rozbudowana zwrotnica, duzym magnesem i sztywna membrana np. JBL z najnowszej lini GTI, Infinity Kappa Perfect 6.1 - to spokojnie moc 2x50RMS wystarczy. Producenci podaja moc w instrukcji, nalezy brac pod uwage ta najnizsza wartosc).
Jesli chodzi o zasilanie Subwoofera to wg mnie moc wzmaczniacza w RMS (przy 4ohm jesli glosnik jest 4 ohm) powinna byc podobna jak moc zasilanego głosnika, ja mialem zawsze troche mniej (ostanio moc wzmacniacza w mostku 564W /4ohm w RMS (dane z testu - producen podaje troche wiecej ) moc glosnika wg instrukcji 700W RMS ale mimo to gralo ok przy normalnym uzytkowaniu.
Ostatnia uwaga do zasilania Subwoofera dobrze jest kupic osobny monoblok, szczegolnie jesli Subwoofer jest dwu cefkowy i mamy stabilny monoblok to laczymy cefki rownolegle i mamy nizsze obciazenie = wieksza generowana moc (przy 2 cefkach 4ohm mamy 2ohm)
Mam kilka pytań odnośnie montażu głośników, umiejscowienia wzmacniacza, itd. Akurat mam już jednostkę centralną (Ken KDC-BT60U), więc po kolei:
1. da się gdzieś zamontować nieduży wzmacniacz (coś o wymiarach Genisis'a Dual Mono) z przodu? (w sensie, że nie w bagażniku a raczej też nie za przednimi siedzeniami, może pod nimi... ale chciałbym uniknąć sytuacji, kiedy wzmacniacz podgrzewa siedzenie, jeżeli jednak zdecyduje się na coś działającego w mocno spolaryzowanej klasie A/B zamiast Tripath'a)
2. czy ten tweeter wejdzie w miejsce obecnego tweeter'a? (co do którego istnienia to mam wątpliwości):
https://www.madisound.com/store/product_info.php?cPath=45_229_250&products_id=8696
(tam są podane wymiary)
3. jest jeszcze inna kwestia, mam pod reką następujący głośnik:
http://www.parts-express.com/pe/pshowdetl.cfm?&DID=7&Partnumber=285-020&ctab=2#Tabs
...no i się zastanawiam, czy nie zrobić sensownego 3-way, czyli tego RS-52AN wrzucić w miejsce tweeter'a a sam tweeter (tą Vifę) pod słupek
4. jakiej głebokości woofer wchodzi w drzwi? chodzi mi o głebokość liczoną od punktu styczności kosza głośnika z drzwiami, inaczej, czy taki głośnik wejdzie:
http://www.parts-express.com/pe/pshowdetl.cfm?&DID=7&Partnumber=264-874&ctab=2#Tabs
5. jakie są Wasze doświadczenia z wytłumianiem/uszczelnianiem drzwi drzwi?
6. czy ktoś wie, jakiej objętości jest komora w dezwiach, w której pracuje głośnik basowy? (to jest istotne do symulacji pracy głośnika na podstawie jego parametrów Thiele-Small, czyli Fs, Vas, Qts)
7. jak prowadziliście kable wzmacniacza przy jego montażu w bagażniku?
Z góry dzięki i pozdrawiam
1. da się gdzieś zamontować nieduży wzmacniacz (coś o wymiarach Genisis'a Dual Mono) z przodu? (w sensie, że nie w bagażniku a raczej też nie za przednimi siedzeniami, może pod nimi... ale chciałbym uniknąć sytuacji, kiedy wzmacniacz podgrzewa siedzenie, jeżeli jednak zdecyduje się na coś działającego w mocno spolaryzowanej klasie A/B zamiast Tripath'a)
2. czy ten tweeter wejdzie w miejsce obecnego tweeter'a? (co do którego istnienia to mam wątpliwości):
https://www.madisound.com/store/product_info.php?cPath=45_229_250&products_id=8696
(tam są podane wymiary)
3. jest jeszcze inna kwestia, mam pod reką następujący głośnik:
http://www.parts-express.com/pe/pshowdetl.cfm?&DID=7&Partnumber=285-020&ctab=2#Tabs
...no i się zastanawiam, czy nie zrobić sensownego 3-way, czyli tego RS-52AN wrzucić w miejsce tweeter'a a sam tweeter (tą Vifę) pod słupek
4. jakiej głebokości woofer wchodzi w drzwi? chodzi mi o głebokość liczoną od punktu styczności kosza głośnika z drzwiami, inaczej, czy taki głośnik wejdzie:
http://www.parts-express.com/pe/pshowdetl.cfm?&DID=7&Partnumber=264-874&ctab=2#Tabs
5. jakie są Wasze doświadczenia z wytłumianiem/uszczelnianiem drzwi drzwi?
6. czy ktoś wie, jakiej objętości jest komora w dezwiach, w której pracuje głośnik basowy? (to jest istotne do symulacji pracy głośnika na podstawie jego parametrów Thiele-Small, czyli Fs, Vas, Qts)
7. jak prowadziliście kable wzmacniacza przy jego montażu w bagażniku?
Z góry dzięki i pozdrawiam
Nie ze wszystkim ci pomogę, ale spróbować warto.
Niektórzy kombinują z montażem za schowkiem pasażera, ale nie wiem czy coś wielkości Genesisa tam wejdzie. Miejsce za fotelem nie jest głupie wbrew pozorom - jest tam dobry przewiew, niedaleko od akumulatora, optycznie sprzęt właściwie znika choć nadal pozostaje łatwo dostępny w razie potrzeby.
Sprawdź doświadczalnie czy nie będzie ci przeszkadzało takie położenie tweetera pod kątem wąskości sceny dźwiękowej - będzie już bardzo przed tobą zamiast z boku.
Głębokości nie pamiętam, ale taki long-throw z wielkim napędem może być problematyczny także z racji rozmiarów magnesu - i tak czeka cię demontaż boczka (instrukcja np. tu http://www.carstereohelp.com/stereoremovalMazdaMiataDrPnlR.htm ), zajrzyj tam i sprawdź czy z niczym nie będzie kolidował. Zwróć też uwagę na odległość od grilla, np. w NA głośniki o dużym skoku nawet na cienkich dystansach rzędu 5mm mogą o niego uderzać.
Mam doświadczenie tylko z NA, ale bardzo pozytywne. Kombinacja mat bitumicznych twardych i miękkich, może też być porządna taśma dekarska; efekt fajny także pod kątem komfortu jazdy. No i drzwi wreszcie zamykają się jak w prawdziwym samochodzie.
Z bagażnika po stronie pasażera jest dość proste wyjście pod płaszczem tylnej półki - zajrzyj tam i poświeć.
Swordfish pisze:1. da się gdzieś zamontować nieduży wzmacniacz (coś o wymiarach Genisis'a Dual Mono) z przodu? (w sensie, że nie w bagażniku a raczej też nie za przednimi siedzeniami, może pod nimi... ale chciałbym uniknąć sytuacji, kiedy wzmacniacz podgrzewa siedzenie, jeżeli jednak zdecyduje się na coś działającego w mocno spolaryzowanej klasie A/B zamiast Tripath'a)
Niektórzy kombinują z montażem za schowkiem pasażera, ale nie wiem czy coś wielkości Genesisa tam wejdzie. Miejsce za fotelem nie jest głupie wbrew pozorom - jest tam dobry przewiew, niedaleko od akumulatora, optycznie sprzęt właściwie znika choć nadal pozostaje łatwo dostępny w razie potrzeby.
Swordfish pisze:3. jest jeszcze inna kwestia [...] się zastanawiam, czy nie zrobić sensownego 3-way, czyli tego RS-52AN wrzucić w miejsce tweeter'a a sam tweeter (tą Vifę) pod słupek
Sprawdź doświadczalnie czy nie będzie ci przeszkadzało takie położenie tweetera pod kątem wąskości sceny dźwiękowej - będzie już bardzo przed tobą zamiast z boku.
Swordfish pisze:4. jakiej głebokości woofer wchodzi w drzwi? chodzi mi o głebokość liczoną od punktu styczności kosza głośnika z drzwiami, inaczej, czy taki głośnik wejdzie:
http://www.parts-express....874&ctab=2#Tabs
Głębokości nie pamiętam, ale taki long-throw z wielkim napędem może być problematyczny także z racji rozmiarów magnesu - i tak czeka cię demontaż boczka (instrukcja np. tu http://www.carstereohelp.com/stereoremovalMazdaMiataDrPnlR.htm ), zajrzyj tam i sprawdź czy z niczym nie będzie kolidował. Zwróć też uwagę na odległość od grilla, np. w NA głośniki o dużym skoku nawet na cienkich dystansach rzędu 5mm mogą o niego uderzać.
Swordfish pisze:5. jakie są Wasze doświadczenia z wytłumianiem/uszczelnianiem drzwi drzwi?
Mam doświadczenie tylko z NA, ale bardzo pozytywne. Kombinacja mat bitumicznych twardych i miękkich, może też być porządna taśma dekarska; efekt fajny także pod kątem komfortu jazdy. No i drzwi wreszcie zamykają się jak w prawdziwym samochodzie.
Swordfish pisze:7. jak prowadziliście kable wzmacniacza przy jego montażu w bagażniku?
Z bagażnika po stronie pasażera jest dość proste wyjście pod płaszczem tylnej półki - zajrzyj tam i poświeć.
I know I get a lot of stick from the other two idiots about thinking this, but the MX-5 is a car that smiles when you drive it. It wants to be driven, in the way that those husky dogs actually enjoy pulling sledges. - James May
- pmcomp
- Posty: 2563
- Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
- Model: Inny
- Wersja: BMW Z4 35is
- Lokalizacja: wieś pod Warsiawą
.R.E.D. pisze:... juz nie wspomne o tym, ze ten glosnik ma papierowa membrane.
To źle ???
Celulozowe głosniki niskotonowe to jedne z najlepszych w tym zakresie ze względu na swoja sztywnośc i lekkośc.
Pozdro
pmcomp
(BMW Z4 E89 35is)
(BMW Z4 E89 35is)
pmcomp pisze:.R.E.D. pisze:... juz nie wspomne o tym, ze ten glosnik ma papierowa membrane.
To źle ???
Celulozowe głosniki niskotonowe to jedne z najlepszych w tym zakresie ze względu na swoja sztywnośc i lekkośc.
Pozdro
Ale nie zapominajmy że to cabrio troche wody i szlak go trafi
niedawno wymieniłem fabryczne BOSE na Hertz ESK 570 (5x7cala, jajo) - oczywiście zestaw odseparowany ze zwrotnicami.
drzwi wygłuszone matami bitumicznymi, całość podpięta do radia Harman-Becker i wzmaka Hertz EP2.
Powiem tak - daje radę
...a suba... no cóż... po prostu nie lubię.
drzwi wygłuszone matami bitumicznymi, całość podpięta do radia Harman-Becker i wzmaka Hertz EP2.
Powiem tak - daje radę
...a suba... no cóż... po prostu nie lubię.
poglądy są jak dupa. każdy jakieś ma, ale po co je od razu pokazywać?
Pawelroy pisze:może nakapać na głośnik więc proponowałbym coś z poliwęglanu bądź polipropylenową membraną
Prawda jest taka, że nawet "impregnowane" głośniki do zastosowań żeglarskich dedykowane nie lubią być traktowane wodą zbyt długo i nie chodzi tylko o membranę. Cabrio czy nie cabrio, porządny montaż w drzwiach zakłada zrobienie daszka nad wooferem dla ochrony przed wodą kapiącą z góry. A wtedy i papierowym głośnikom nic nie będzie.
I know I get a lot of stick from the other two idiots about thinking this, but the MX-5 is a car that smiles when you drive it. It wants to be driven, in the way that those husky dogs actually enjoy pulling sledges. - James May
spilner pisze:
Niektórzy kombinują z montażem za schowkiem pasażera, ale nie wiem czy coś wielkości Genesisa tam wejdzie. Miejsce za fotelem nie jest głupie wbrew pozorom - jest tam dobry przewiew, niedaleko od akumulatora, optycznie sprzęt właściwie znika choć nadal pozostaje łatwo dostępny w razie potrzeby.
Jeżeli to będzie Genesis, to raczej mniejszy, więc powinien się zmieścić. Też rozważałem miejsce za siedzeniem pasażera - ale wtedy chyba (?) tracę na możliwości przesunięcia fotelu całkowicie do tyłu...
spilner pisze:Sprawdź doświadczalnie czy nie będzie ci przeszkadzało takie położenie tweetera pod kątem wąskości sceny dźwiękowej - będzie już bardzo przed tobą zamiast z boku.
Zysk ze zrobienia porządnego 3way jest zdecydowanie większy IMHO aniżeli niewielkie zwężenie sceny. Inna kwestia jest taka, że zapewne będzie trochę kombinowania z wpasowaniem tych średniotonowych w miejsce obecnego tweeter'a...
spilner pisze:Swordfish pisze:4. jakiej głebokości woofer wchodzi w drzwi? chodzi mi o głebokość liczoną od punktu styczności kosza głośnika z drzwiami, inaczej, czy taki głośnik wejdzie:
http://www.parts-express....874&ctab=2#Tabs
Głębokości nie pamiętam, ale taki long-throw z wielkim napędem może być problematyczny także z racji rozmiarów magnesu - i tak czeka cię demontaż boczka (instrukcja np. tu http://www.carstereohelp.com/stereoremovalMazdaMiataDrPnlR.htm ), zajrzyj tam i sprawdź czy z niczym nie będzie kolidował. Zwróć też uwagę na odległość od grilla, np. w NA głośniki o dużym skoku nawet na cienkich dystansach rzędu 5mm mogą o niego uderzać.
Dzięki za linka. Tutaj nie chodzi stricte o long-throw (chociaż ten głośnik ma już przyzwoity Xmax) ale o napęd typu 'undergung' czyli krótka cewka w długiej szczelinie (większe co prawda gabaryty napędu i - zazwyczaj - mniejsza skuteczność ale za to niższe zniekształcenia).
spilner pisze:Swordfish pisze:5. jakie są Wasze doświadczenia z wytłumianiem/uszczelnianiem drzwi drzwi?
Mam doświadczenie tylko z NA, ale bardzo pozytywne. Kombinacja mat bitumicznych twardych i miękkich, może też być porządna taśma dekarska; efekt fajny także pod kątem komfortu jazdy. No i drzwi wreszcie zamykają się jak w prawdziwym samochodzie.Swordfish pisze:7. jak prowadziliście kable wzmacniacza przy jego montażu w bagażniku?
Z bagażnika po stronie pasażera jest dość proste wyjście pod płaszczem tylnej półki - zajrzyj tam i poświeć.
Dzięki
Swordfish pisze:Jeżeli to będzie Genesis, to raczej mniejszy, więc powinien się zmieścić. Też rozważałem miejsce za siedzeniem pasażera - ale wtedy chyba (?) tracę na możliwości przesunięcia fotelu całkowicie do tyłu...
Nie jest tak źle, co najwyżej będzie się odgniatał nieco w fotelu.
Sprawdzone z dość byczych rozmiarów velocity - fotel z pochylonym siedziskiem nadal odsuwa się do końca szyn, po czym daje się normalnie odchylić aż do stylebara. Z dużo bardziej naleśnikowatym V12 w ogóle nie było tematu.
I know I get a lot of stick from the other two idiots about thinking this, but the MX-5 is a car that smiles when you drive it. It wants to be driven, in the way that those husky dogs actually enjoy pulling sledges. - James May
spilner pisze:Swordfish pisze:Jeżeli to będzie Genesis, to raczej mniejszy, więc powinien się zmieścić. Też rozważałem miejsce za siedzeniem pasażera - ale wtedy chyba (?) tracę na możliwości przesunięcia fotelu całkowicie do tyłu...
Nie jest tak źle, co najwyżej będzie się odgniatał nieco w fotelu.
Sprawdzone z dość byczych rozmiarów velocity - fotel z pochylonym siedziskiem nadal odsuwa się do końca szyn, po czym daje się normalnie odchylić aż do stylebara. Z dużo bardziej naleśnikowatym V12 w ogóle nie było tematu.
No chyba, że tak. Tutaj jest taka kwestia jeszcze, czy lepiej prowadzić dłuższy kabel zasilający i krótsze sygnałowe/głośnikowe (jeżeli wzmacniacz w okolicach schowka), czy na odwrót, raczej to pierwsze rozwiązanie będzie lepsze, chociaż wzmak za fotelem jest rozwiązaniem - chyba - bardziej eleganckim.
Aaa... mam jeszcze taki wynalazek: http://www.wilmslow-audio.co.uk/scanspeak-classic-21w-8554-00-678-p.asp (nie jest to konfiguracja napędu 'underhung' ale w pomiarach zniekształcen tu: http://www.linkwitzlab.com/x-mid_dist.htm ... nie wychodzi źle ; ) Chociaż "cutout diameter 195" to jednak za szeroki głośnik jeżeli chodzi o średnicę...
Jak się zrobi cieplej, to rozbieram drzwi i zapodam tweeter'y na początek, wtedy się zastanowię, czy idę w 3way, czy jednak zostaje przy układzie dwudrożnym
Swordfish pisze:Chociaż "cutout diameter 195" to jednak za szeroki głośnik jeżeli chodzi o średnicę...
Duży jest, bydlak. żeby mu zapewnić warunki do pracy to już należałoby go nie pchać pod tapicerkę z maskownicą, a obsadzić w grubych pierścieniach na wierzchu, ze wzmocnieniem drzwi dookoła... Tyle, że tak przygotowane auto jednak trochę strach postawić bez dachu.
Swordfish pisze:Jak się zrobi cieplej, to rozbieram drzwi i zapodam tweeter'y na początek, wtedy się zastanowię, czy idę w 3way, czy jednak zostaje przy układzie dwudrożnym
Rób dokumentację, przyda się tutorial dla przyszłych pokoleń.
I know I get a lot of stick from the other two idiots about thinking this, but the MX-5 is a car that smiles when you drive it. It wants to be driven, in the way that those husky dogs actually enjoy pulling sledges. - James May
spilner pisze:Swordfish pisze:Chociaż "cutout diameter 195" to jednak za szeroki głośnik jeżeli chodzi o średnicę...
Duży jest, bydlak. żeby mu zapewnić warunki do pracy to już należałoby go nie pchać pod tapicerkę z maskownicą, a obsadzić w grubych pierścieniach na wierzchu, ze wzmocnieniem drzwi dookoła... Tyle, że tak przygotowane auto jednak trochę strach postawić bez dachu.Swordfish pisze:Jak się zrobi cieplej, to rozbieram drzwi i zapodam tweeter'y na początek, wtedy się zastanowię, czy idę w 3way, czy jednak zostaje przy układzie dwudrożnym
Rób dokumentację, przyda się tutorial dla przyszłych pokoleń.
Co do tego SS - to jest dobry przetwornik, tylko właśnie trochę za duży, jak już sobie poradzę z tweeter'ami/midrange to będę się zastanawiał, co na bas.
Jeszcze tego nie ruszam, bo mało czasu na takie zabawy a chcę zrobić, pomiary, co będzie przy 3way raczej konieczne, symulacja swoje a praktyka może się jednak różnić, więc jeżeli to ma faktycznie grać na poziomie to trzeba będzie kilka weekend'ów spędzić
A takie mam pytanko. Testował już ktoś Subwoofery pod siedzenie? Jak to w ogóle działa itd? Mieści się to do mx-5? Np takie:
http://allegro.pl/boschmann-sub-wzmac-pod-siedzenie-140w-vat-b657-i1447977479.html
http://allegro.pl/subwoofer-aktywny-pod-siedzenie-kicx-najlepszy78mm-i1442675649.html
http://allegro.pl/aktywny-subwoofer-pod-siedzenie-boschmann-300-w-i1439559304.html
http://allegro.pl/boschmann-sub-wzmac-pod-siedzenie-140w-vat-b657-i1447977479.html
http://allegro.pl/subwoofer-aktywny-pod-siedzenie-kicx-najlepszy78mm-i1442675649.html
http://allegro.pl/aktywny-subwoofer-pod-siedzenie-boschmann-300-w-i1439559304.html
::Czarna Endorfinka::
Munga pisze:Mieści się to do mx-5?
Małe będą do kitu, duże się nie zmieszczą. Tam jest naprawdę niewiele miejsca pod fotelem. Emphaser miał kiedyś ciekawy produkt - nazwali to shakerem, wyglądało jak sam układ magnetyczny z dolnym resorem od 10" subwoofera. Mimo niewielkiej deklarowanej mocy rzędu 50W, schodziło to imponująco nisko i w sumie fajnie uzupełniało system. Tego rodzaju zabawki niektóre NA miały montowane seryjnie w siedzisku i w oparciu, jedną swego czasu ujeżdżał AroJano.
I know I get a lot of stick from the other two idiots about thinking this, but the MX-5 is a car that smiles when you drive it. It wants to be driven, in the way that those husky dogs actually enjoy pulling sledges. - James May