Wymiana głośników w NB

Audiofilie wszystkich województw! Łączcie się!

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

seriousman
Posty: 182
Rejestracja: 07 cze 2009, 17:40
Lokalizacja: Warszawa

01 sty 2013, 18:34

Enduro, mata bitumiczna spływa jak ta lala, nawet w nasze, Polskie, niezbyt gorące lato. Jak zauważyłeś, szuwaksy, które używałeś są mocno brudzące, wyobraź sobie, jak Ci ten cały syf wyjedzie na śliczne, chromowane nakładki na progi...

Ja u siebie uzyskałem na prawdę sporą poprawę dźwięku przez samo wygłuszenie drzwi. Wleciała tam mata wygłuszająca STP, Vampir zrobił robotę. Poprawa na prawdę wyczuwalna. Gra lepiej, ale najważniejsze - teraz mam przebogaty dźwięk przy zamykaniu drzwi. Nie jakieś tam klapnięcie. Taki soczysty, mięsisty plask :wsciekly:

Enduro, napisz jeszcze pls jaki był cel pakowania tam folii bąbelkowej? Przygotowałeś tam może przestrzeń bagażową na delikatne towary? Tak na serio - folia nie pomaga. Drzwi (czyli cienka blacha i boczek) potrzebują zwiększenia bezwładności, tak aby nie brzęczały pod wpływem fali mechanicznej produkowanej przez głośnik, dzięki czemu drzwi przestają grać. Kolejny etap to eliminowanie niepotrzebnych odbić wewnątrz drzwi, aby nie wylatywał z nich zniekształcony i poprzesuwany w fazie dźwięk - a do tego służą pianki akustyczne, tak jak vampirek zauważył dobrze by było gdyby nie wsysały wody. A folia bąbelkowa to tego nijak nie pasuje - ani nie zwiększa bezwładności, ani nie zmniejsza odbić.

Życzę powodzenia w modach Enduro, zrób gdzieś dokumentację modów najlepiej ze zdjęciami, baardzo jestem ciekawy efektu końcowego ;)

Kolejnych sukcesów w Nowym Roku! :drapaniesie:
Enduro
Posty: 262
Rejestracja: 26 lut 2012, 13:51
Lokalizacja: wielkopolska/Niemcy

01 sty 2013, 20:17

vampirek pisze:Witam jak czytam takie posty to aż mi się humor na nowy rok poprawia... bez kitu...

no to przynajmniej jeden celu zostal przy niewielkim nakładzie osiągnięty :winner:
Enduro pisze: i na koniec warstwa bitumu.....

vampirek pisze:...nie kleimy na drzwi mat bitumicznych ......
to moje rozwiązanie i juz wielokrotnie prrez lata się sprawdzało i nikt nie musi sie tym kierować

no chyba tu medalu nie oczekujesz, bynajmniej ode mnie :nonono:

Enduro pisze:na koniec wykleiłem całość dokładnie folią bąbelkową i podoklejałem wszystkie końce taśmą o sporej sile klejenia.posklejałem originalna folie i dokleiłem taśmą pianke na wierzchu.powieczchnie między blachą drzwi a rurą wykleiłem klejem na ciepło
oczywiście wszystkie śrubki podokręcałem, bo nie były zbyt solidnie przykręcene :nonono:
mialem na celu uzyskać lepsze audio, ale też bogatszy dzwiek przy zamykaniu drzwi


vampirek pisze:Na koniec zrobiłeś idealną membranę bierną zamiast zrobić sztywną komorę do "idealnej" pracy głośnika w samochodzie... Oryginalna folia z samochodu wyjeżdża przy wygłuszaniu. Ale powodzenia... Ponadto zastosowałeś znowu piankę która chłonie wodę co za tym idzie boczek będzie świetnie ją chłonął w siebie a że jest wykonany ze sprasowanego MDFu ładnie się wypaczy :ryjezesmiechu:

zastosowana pianka nie pije wody/wilgoci

Enduro pisze:mialem na celu uzyskać lepsze audio, ale też bogatszy dzwiek przy zamykaniu drzwi.nie znoszę taniego, blaszkowego stuknięcia drzwiami w aucie :neutral:


vampirek pisze:Jeśli miałes to na celu trzeba było napisać PW zapytać, wyjaśniłbym załatwił taniej dobry materiał. A jeśli nie było wstawić auto do kogoś kto się na tym zna...

nie skorzystam i nie będę polecał, tego możesz byc pewien

Enduro pisze: muldę głośnika, po demontażu orignalnego wraz z dystansem, można prawie zamontować 20 cm woofer.

vampirek pisze:Co to jest przepraszam Mulda głośnika?! Widzę że wiesz że biją w kościele ale nie bardzo wiesz w którym....

nie ja tu będę ciebie informował
Enduro pisze:bo ma zbyt duży rand

vampirek pisze:Tu chociaż wypadałoby zajrzeć do słownika bo zapewne chodziło ci o rant Ponadto to nie Rant a osadzenie kosza....

ty zawsze wszystko bezbłędnie opisywałeś?
lepiej tu dobrze pomyśl, zanim coś pochopnie napiszesz, bo może okazać się, że udowodnisz tu swoją kiepską pamieć lub stracisz renomę poprzez banalne kłamstwo. dodam tu że ubolewam nad niepoprawnie napisanym słowem "rant"
P.S.ad [b]osadzenie kosza
kiedyś w historii PRL, juz byli takie "przygupy" co krawat nazwali: zwisem męskim :bang:[/b]
Enduro pisze:na obecną chwilę pozostanę na etapie poszukiwania dobrych, tanich ovali w necie,np. takich

Dobry tani oval to nie działa. każdy kto chce cokolwiek poprawić w samochodzie powinien zastosować redukcję z 5x7 na 165mm..... po co odkrywać amerykę skoro można zrobić coś jak bozia przykazała :ryjezesmiechu: ubolewam że niepoprawnie napisałem słowo "rant".[/quote]

twoje, tylko twoje są najlepsze, absolutnie
Enduro pisze:a moze ktoś z was ma pozytywne doświadczenie przy montażu 20 cm głośnika w dzwi?

vampirek pisze:mam doświadczenia w maździe robiłem już instalację na wooferze 8" konkretniej był to woofer z systemu Focal IS. ale przy każdym wooferze w tym rozmiarze trzeba zastosować głośnik średniotonowy. Ponieważ się nie wyrabia i opóźnia. Jeśli chcesz zastosować sprawdzone 3way w Miacie. Polecam Tweeter DLS Up1 Sredniak Hertz HL70 i Woofer z systemu Focal IS. Zwrotnica robiona na zamówienie do w/w systemu i samochodu.
Życzę również Szczęśliwego nowego roku i bardziej rozważnych pomysłów. :turla: :turla: :noob:

moje życzenie co do twojej osoby ogranicze do> traktowania innych z odp. szacunkiem, bo jego brak potwierdza tylko pewne niedomagania życiowe, przysparza antypatii i powstanie zapytania: skąd ta agresja? czy ona tu potrzebna?
ja uważam, że nie, ale mogę się mylić.
....

E.

[ Dodano: 01-01-2013, 21:29 ]
seriousman pisze:Enduro, mata bitumiczna spływa jak ta lala, nawet w nasze, Polskie, niezbyt gorące lato. Jak zauważyłeś, szuwaksy, które używałeś są mocno brudzące, wyobraź sobie, jak Ci ten cały syf wyjedzie na śliczne, chromowane nakładki na progi...

bez obaw, nic takiego sie nie wydarzy.
klej do szyb zastyga na amen, no chyba, że widziałeś jak komus w gorące dni letnie szyba wyleciała przy hamowaniu ? bo ja jeszcze nie ...
seriousman pisze:Ja u siebie uzyskałem na prawdę sporą poprawę dźwięku przez samo wygłuszenie drzwi. Wleciała tam mata wygłuszająca STP, Vampir zrobił robotę. Poprawa na prawdę wyczuwalna. Gra lepiej, ale najważniejsze - teraz mam przebogaty dźwięk przy zamykaniu drzwi. Nie jakieś tam klapnięcie. Taki soczysty, mięsisty plask :wsciekly:

no to poklep V. po ramieniu, bo jemu tego trzeba
seriousman pisze:Enduro, napisz jeszcze pls jaki był cel pakowania tam folii bąbelkowej? Przygotowałeś tam może przestrzeń bagażową na delikatne towary? Tak na serio - folia nie pomaga. Drzwi (czyli cienka blacha i boczek) potrzebują zwiększenia bezwładności, tak aby nie brzęczały pod wpływem fali mechanicznej produkowanej przez głośnik, dzięki czemu drzwi przestają grać. ..
usztwnienie uzyskałem wklejając listwy od wewnątrz.
musisz jeszcze troche docztyć

seriousman pisze:Życzę powodzenia w modach Enduro, zrób gdzieś dokumentację modów najlepiej ze zdjęciami, baardzo jestem ciekawy efektu końcowego ;)
Kolejnych sukcesów w Nowym Roku! :drapaniesie:

senkju
E.
Szczupak
Posty: 1631
Rejestracja: 02 sty 2011, 13:06
Lokalizacja: Warszawa

01 sty 2013, 21:00

:facepalm:
Życie jest za krótkie, żeby jeździć nudnymi samochodami.
vampirek
Posty: 1064
Rejestracja: 01 wrz 2010, 22:11
Lokalizacja: Stolica

01 sty 2013, 21:13

Zanim zatwierdzisz post polecam go najpierw przeczytac.

Ponadto nie widze powodu tych prywatnych wycieczek masz cos do mnie napisz PW a nie wywnetrzasz swoje emocje na forum lamiac regulamin. Dla mnie Koniec OT.

Zycze milego wieczoru.
Jeśli chcesz aby Twoje auto było bezawaryjne. Nie Tuninguj Go!
Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

02 sty 2013, 10:40

Szczupak pisze::facepalm:


+1
Rules are made to be broken
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

02 sty 2013, 10:41

Hantkus pisze:
Szczupak pisze::facepalm:


+1


+2

Btw to już chyba nie pierwszy raz, prawda?
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Enduro
Posty: 262
Rejestracja: 26 lut 2012, 13:51
Lokalizacja: wielkopolska/Niemcy

02 sty 2013, 20:17

vampirek pisze:.... PW a nie wywnetrzasz....

wielkie dzięki za zaniechanie dalszych polemik
a przy okazji również polecam czytać co się pisze no i słownik poprawnej polszczyzny
bo jak już to powinno być: "wywnętrzasz"
abstrachując od sensowności tego wyrazu :ryjezesmiechu:
pozdr.
E
DEXTER
Posty: 4974
Rejestracja: 24 wrz 2011, 13:17
Model: NA
Lokalizacja: Poznań

02 sty 2013, 21:38

Pomijając spinę :P wyłapałem coś co mnie zaciekawiło. Też mi się nie podoba dźwięk, który towarzysz zamykaniu drzwi. Zwłaszcza z opuszczoną szybą. Przypomina mi dźwięk zamykania drzwi w Żuku.

Rozumiem, że po wygłuszeniu to się zmieni. Bardzo in plus?? I jaki jest koszt takiego wygłuszenia? Orientacyjnie... Może bym to zrobił bliżej lata, bo i tak bym się musiał dostać do prowadnic szyb, żeby przeczyścić i przesmarować.

Pozdrawiam
DEX
Enduro
Posty: 262
Rejestracja: 26 lut 2012, 13:51
Lokalizacja: wielkopolska/Niemcy

02 sty 2013, 21:52

absolutnie nie krytykując wersji V. , wyklejenia taśmą dekarską wnętrza drzwi, polecam wkleić od środka uprzednio kilka listew z demontażu, z doświadczenia polecam klej do szyb, które to usztywniają blachę w bardzo wielu autach od zewnątrz i to dość skutecznie.
swego czasu w mojej pierwszej Maździe 6 odkleiłem listwy zewnętrzne
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=331&t=57569&hilit=enduro
i bardzo szybko je wkleiłem od środka, bo dźwięk mnie prawie powalił na kolana
był mocno chińsko/koreański i to z niskiej półki :kciukdol:
pozdr. E.
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

02 sty 2013, 22:07

DEXTER pisze:Może bym to zrobił bliżej lata, bo i tak bym się musiał dostać do prowadnic szyb, żeby przeczyścić i przesmarować.


To akurat 10-15 minut na stronę (zdjęcie boczku, smarowanie + regulacja wysokości wysunięcia, założenie boczku). Mogę przy okazji Ci pokazać wszystko :wink:
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
DEXTER
Posty: 4974
Rejestracja: 24 wrz 2011, 13:17
Model: NA
Lokalizacja: Poznań

02 sty 2013, 22:14

dmk pisze:
DEXTER pisze:Może bym to zrobił bliżej lata, bo i tak bym się musiał dostać do prowadnic szyb, żeby przeczyścić i przesmarować.


To akurat 10-15 minut na stronę (zdjęcie boczku, smarowanie + regulacja wysokości wysunięcia, założenie boczku). Mogę przy okazji Ci pokazać wszystko :wink:


:winner: :kciuk:

A z wytłumieniem też pomożesz? :P
Pawulon
Posty: 1348
Rejestracja: 24 sty 2011, 22:11
Lokalizacja: Pruszcz Gd/3miasto
Kontakt:

02 sty 2013, 22:17

To nagrajcie film edukacyjny jak się do tego zabrać :mrgreen:
- Videorejestratory Samochodowe
- Tusze tonery do Drukarek - pawkor@onet.pl

Pozdrawiam, Paweł
Awatar użytkownika
niemampojeciaa
Posty: 1430
Rejestracja: 14 lut 2010, 19:34
Model: Inny
Lokalizacja: East Lansing

02 sty 2013, 22:19

DEXTER pisze:A z wytłumieniem też pomożesz?


maty w rękę, opalarka i ogień :grin: prosta sprawa :cool:
:)
DEXTER
Posty: 4974
Rejestracja: 24 wrz 2011, 13:17
Model: NA
Lokalizacja: Poznań

02 sty 2013, 22:20

Powiem Ci, że czytając ten wątek aż się boję :mrgreen:
Awatar użytkownika
niemampojeciaa
Posty: 1430
Rejestracja: 14 lut 2010, 19:34
Model: Inny
Lokalizacja: East Lansing

02 sty 2013, 22:23

więcej bicia piany, niż to warte :kciuk: poradzisz sobie no i dmk pomoże :smile:
:)
vampirek
Posty: 1064
Rejestracja: 01 wrz 2010, 22:11
Lokalizacja: Stolica

02 sty 2013, 22:44

niemampojeciaa pisze:
DEXTER pisze:A z wytłumieniem też pomożesz?


maty w rękę, opalarka i ogień :grin: prosta sprawa :cool:


przy dobrej macie Opalarka jest zupełnie zbędna :) wystarczy rolka dociskowa ;)

http://allegro.pl/gms-walek-rolka-do-mat-szeroki-sklep-radom-i2897180129.html

np taka :) Lub po prostu udać się do Castoramy i kupić roleczkę za 10zł :)

Jednakże co do taśmy. kosztuje rolka 100zł i de facto jedna warstwa za przeproszeniem gówno daje bo drzwi nadal wpadają w rezonanse. Oczywiście można stosować wspomagacze o których Enduro napisał ale one są zupełnie nie potrzebne. Dodatkowo zawieszenie jej na otworach technologicznych powoduje wytworzenie efektu buczenia i membrany biernej czy zostawimy folię czy ją wywalimy zgodnie ze sztuką. Więc warto zainwestować pare złotówek więcej nawet w polskie maty które ostatnio dostałem do testów.

Firma nazywa się "matoplast" i jest okolic Łodzi. Można u nich zakupić w/w maty w różnych konfiguracjach. Powiem szczerze że relacja Ceny do jakości jest całkiem przyzwoita. Z tym że niestety wymagają lekkiego podgrzania przed montażem. Polecam STP Silver, lub STP Gold w zależności od tego czego klient potrzebuje Lub tańsze Silent Coat. Do tego gąbkę zamknieto-komorową GMS 012 lub 02. pomiędzy poszycie boczka a wewnętrzny płat drzwi.

Należy pamietać przy wygłuszeniu o zrobieniu pełnej konserwacji prowadnic linek i mechanizmów opuszczania szyb bo niestety po zamknięciu furtek nie będzie do nich dostępu. Chyba że po zerwaniu Omatowania na które wydaliśmy sporo $.

Pozdrawiam
V.
Jeśli chcesz aby Twoje auto było bezawaryjne. Nie Tuninguj Go!
Enduro
Posty: 262
Rejestracja: 26 lut 2012, 13:51
Lokalizacja: wielkopolska/Niemcy

02 sty 2013, 23:08

polecam wymontowac szyby (po odkręceniu dobrze dostępnych 5 śrubek tj. trzy mocujące szybę i dwie po bokach od ograniczników)i przy tej okazji je umyć, bo poniżej uszczelki jest zawsze sporo brudu a i wtedy łatwo przeczyścić np. starą szczoteczką do zębów, prowadnice i je na nowo nasmarować
pozdr.
E
vampirek
Posty: 1064
Rejestracja: 01 wrz 2010, 22:11
Lokalizacja: Stolica

02 sty 2013, 23:28

+1

Szczoteczka zdaje bardzo dobry egzamin ew wyciorek do czyszczenia pistoletu lakierniczego. Chociaż mnie się nie chce w to bawić i po prostu odmaczam to w chemii aż samo spłynie :)

Ale prowadnice to nie wszystko. od spodu w drzwiach są 2 śruby + po jednej u góry mocujące prowadnice. po ich wykręceniu i odkręceniu silnika od drzwi. Jest dostęp do linek i Silnika elektryki po kilku latach linki są zapewne wyciągnięte i wypadałoby również przeregulować ich naciąg ale najpierw oczyścić i nasmarować np poprzez napuszczenie oleju pod pancerze (przynajmniej ja tak robie).
Jeśli chcesz aby Twoje auto było bezawaryjne. Nie Tuninguj Go!
DEXTER
Posty: 4974
Rejestracja: 24 wrz 2011, 13:17
Model: NA
Lokalizacja: Poznań

03 sty 2013, 17:09

Wow, dzięki Panowie za opinie!!! Na 100% będę to robić bliżej lata ;)
Drzwi trzaskają, a szyby się słabo podnoszą, więc trzeba działać.

Pozdr.
DEX
ODPOWIEDZ