Wymiana nagłośnienia NCFL

Prośba o rady

Audiofilie wszystkich województw! Łączcie się!

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Sebof01
Posty: 305
Rejestracja: 24 kwie 2013, 5:54
Lokalizacja: Konin

24 kwie 2013, 7:42

Niebawem pojawi się u NCFL, a że na półce czeka na montaż w jakimś aucie sprzęt:
1. Alpine CDA-117Ri + PXA-H100 + KTX-H100
2. DLS Gothia 6.3 + DLS Ultimate TA2
Padło na mx-5, jako że ma to być mój samochód nr1.

Mam natomiast kilka pytań:
1. Jaki żelowy akumulator wybrać? Oczywiście jak najlepszy, ale może ktoś zna gotowe rozwiązanie pasujące w fabryczne miejsce (wolałbym go nie przenosić, aby np nie zmniejszać przestrzeni bagażnika)

2. Gdzie zainstalować wzmacniacz (myślałem pod siedzeniem pasażera), oraz gdzie zainstalować procesor dźwięku?

3. Jakie przewody do wzmacniacza zastosować?

4. Jakie przewody zastosować do głośników (sprzedawca polecał mi DLS-a, że takie montują do "porządnych zestawów")?

5. Jakie głuszenie wybrać do drzwi + przednich słupków. Najważniesza jest jakość, ale waga też nie jest dla mnie bez znaczenia. Zawsze byłem fanem dynamatów, ale podobno maty stingera są troszkę lepsze i lżejsze.

6. Znalazłem temat z linkiem do adaptacji fabrycznego sterowania z kierownicy, ale może ktoś już temat rozpracował i jest w stanie pomóc (chodzi mi o radio alpine).

7. Czy jest szansa na wykorzystanie fabrycznych wnęk głośnikowych (na średnicy widać że tak, ale co z głębokością)? i czy ma to sens przy takim zacnym zestawie? Może warto lepiej je rozlokować?

8. Czy jesteście w stanie polecić fachową firmę która, zajęłaby się montażem takiego zestawu?
Pochodzę z Konina, więc szukam firmy do 100km, Poznań jak najbardziej, ale aby było dalej, musiałyby istnieć solidne przesłanki.
Fachowo w moim przekonaniu znaczy:
-będą wiedzieli jak ogarnąć 3-drożny zestaw i dobrze go zamontować
-niczego nie poniszczą, nie porysują (ogólnie ma być lepiej niż fabryka)
-będą wstanie garnąć elementy w aucie które będą ewentualnie drgały (jakaś blaszka, jakiś plasticzek
-idealnie byłoby gdyby zakład zajmował się również flokowaniem (jeżeli nie to również proszę o namiary)

9. A teraz pytanie typu trudne (przynajmniej dla mnie):
Wydaje mi się że mój procesor dźwięku, nie ma dwóch pamięci ustawień, więc czy lepiej skalibrować sprzęt na otwarty, czy zamknięty dach?
Auto ma być cało roczne, więc dach otwarty kiedy tylko będzie można, ale jednak w skali roku ilość przejazdów z zamkniętym dachem będzie przeważająca...

Jednym słowem proszę o pomocne rady
vampirek
Posty: 1064
Rejestracja: 01 wrz 2010, 22:11
Lokalizacja: Stolica

25 kwie 2013, 20:49

Witam postaram się w miarę jasno wszystko zobrazowac

1. W jakim celu chcesz wymieniać aku na żelowy? Nie widzę takiej potrzeby. A jeśli chcesz wydawać zbędne pieniądze to Aku Hollwooda :)

2. Tego wzmacniacza nie zainstalujesz pod siedzeniem pasażera :) jest tam na niego zbyt mało miejsca Jeśli wejdzie to za fotel pasażera montowany w pionie to tam jest na niego odpowiednie miejsce.

3. Do tego wzmacniacza i przy tej odległości. Przewód o przekroju 25mm^ z miedzi OFC np Hollwood Energetic, Stinger

4. Sprzedawca chociaż ci powiedział o jakim przekroju powinieneś zastosować kable czy tylko jakiej firmy położyć?:) proponuję użyć kabli o przekroju 2x1.5mm^ w zupełności wystarczą przy tych odległościach z miedzi OFC może to być Cordial, Klotz, Hollwood do wyboru do koloru

5. Głuszenie drzwi trzeba wykonać 2 stopniowo po pierwsze maty na zewnętrzny panel drzwi STP Silver lub STP Gold, Lub Tańsze rozwiązanie GMS choć osobiście lepiej mi się robi STP. Różnica pomiedzy Silverem a Goldem jest w grubości. Niemniej przy konstrukcji drzwi z NC wystarczy zastosowanie Mat STP Silver. Na wewnętrzny panel drzwi należy połozyć rownież maty STP. Natomiast drugim krokiem jest wyklejenie całości płata wew Pianką np GMS 02 relacja ceny do jakości jest rewelacyjna następnie część wew boczka należy okleić Pianką GMS 01 w celu wyzbycia się zbędnych rezonansów. Nie ma potrzeby wygłuszania przednich słupków. Nie wiem kto takich bzdur naopowiadał :)

6. Szansa jest zawsze. Chociaż ja osobiście wykorzystałbym tylko wnękę w drzwiach na Woofer natomiast Mid i Tw wyrzucił na słupek. Dzięki temu jest spora szansa że uzyskasz chociaż 70% możliwości tego systemu.

7. Wszystko jest wykonalne za pomocą odpowiedniego adaptera ;) 3 kostki i działa :)

8. Niestety takiej firmy w twoich okolicach nie znam ale mogę popytać znajomych może są w stanie kogoś polecić.
- Jak ogarnąć 3way? Widzisz samo założenie twojego procesora wyklucza dobre ogarnięcie 3way`a :(
- Chyba jasne jest to że wszystko ma być w samochodzie na najwyższym poziomie?
- Dodatkowe rezonanse pochodzące z wnętrza auta lub jego zewnątrz to dodatkowe koszta na które rzadko klienci się decydują. A nikt raczej instytucji charytatywnej nie będzie w tej kwestii prowadził ale temat jest jak najbardziej do ogarnięcia.
- Flokowanie.com.pl polecam dobrze panowie robią i w miare przystępnych cenach jak ktoś troche u nich robi :)

9. Niestety Twój procesor jest raczej średnim pomysłem do obsługi 3way. Proponowałbym postawić na procesor PXA h701 lub h700. Wtedy i tylko wtedy bylibyśmy w stanie ogarnąć 3way w full aktywce. Ale w tym przypadku natomiast ograniczałby mnie twój wzmacniacz bo do tego jest potrzebnych 6kanałów związane jest to z opóźnieniami czasowymi dla każdego kanału oddzielnie itd itd :)
Ale odpowiedź jest dla Ciebie również taka że twój procesor jest namiastką która potrafi tylko sama sobie skalibrować dźwięk i podciągnąć EQ nic ponadto. Tak wiec stroi sama przy jednej pamięci.

Pozdrawiam
V.
Jeśli chcesz aby Twoje auto było bezawaryjne. Nie Tuninguj Go!
Sebof01
Posty: 305
Rejestracja: 24 kwie 2013, 5:54
Lokalizacja: Konin

25 kwie 2013, 21:20

Dzięki bardzo za rady.
Procesor podejrzewałem że będzie słaby, ale kupowany był również tylko po to aby auto-skalibrować się do wnętrza auta, które nie jest kabrio, więc 1 pamięć nie była problemem...
Bardzo martwi mnie jednak to co piszesz o wzmacniaczu... Jest to najwyższy model tego producenta i mało nie kosztował :cry: . A tu ma być bida...
Chciałbym go zostawić, ale nie na siłę ofc. Może warto zmienić zwrotnice do głośników i pozbyć się średniawek?
Już sam nie wiem.
W teorii 3-way jest trudniejszy, ale tak to każdy głośnik gra własnym zakresem... Chociaż to tylko koncepcje, w domowym audio, można znaleźć przykłady wspaniałych głośników 2-way i 3-way i ciężko zarzucić coś jednemu lub drugiemu...
Ehhh, świat powinien być jakiś taki prostszy, bo tak to tylko :bang:.

Jako że wydajesz się być bardziej zorientowany, proszę o radę co zrobiłbyś na moim miejscu. Ja sobie przemyślę, najwyżej trochę się wstrzymam z instalacją.
vampirek
Posty: 1064
Rejestracja: 01 wrz 2010, 22:11
Lokalizacja: Stolica

29 kwie 2013, 13:36

Klocki to jest coś co zawsze można sprzedać lub zamienić z kimś :) wiec ja na twoim miejscu bym się aż tak nie martwił. To że wzmacniacz jest najwyższą linią producenta nie znaczy że jakoś rewelacyjnie gra. do twojego zestawu przydałby się wzmacniacz DLS A4 Żeby to jakoś sensownie miało ochotę zagrać. Ale to też jest krowa i upchać go pod fotel się nie uda. Zrobienie dobrze zestrojonego 3way tym badziej w Miacie nie jest prostym wyzwaniem bo żeby grało to każdy zrobi. Ja walcze z tym od 1.5 roku i póki co cały czas gonie króliczka :kciuk: Wywalanie coś z zestawu który jest do czegoś przystosowany to już wyższa matematyka :D

Jak coś zapraszam na PW. Postaram się coś konkretniej doradzić lub zdzwonimy się i pomyślimy jak zrobić żeby było dobrze bez wiekszych igerencji we wnętrze pojazdu. :)

Pozdrawiam
V.
Jeśli chcesz aby Twoje auto było bezawaryjne. Nie Tuninguj Go!
ODPOWIEDZ