sterowanie ori. radia klawiszami kierownicy w Nbfl

Audiofilie wszystkich województw! Łączcie się!

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

jqb
Donator
Donator
Posty: 1174
Rejestracja: 03 wrz 2012, 17:14
Model: Inny
Wersja: Ikarus ;)
Lokalizacja: Warszawa

21 sty 2015, 14:11


Czy Nardi w MX-5 ma taką samą średnicę jak w 323F Sportive? Mam ten drugi model i jak siedziałem w MX-5 to wydawało mi się że kierownica jest mniejsza.
Tycjan
Posty: 1047
Rejestracja: 27 paź 2007, 14:57
Model: NB MSM
Wersja: Mazdaspeed
Lokalizacja: Świnoujście/Szczecin

21 sty 2015, 17:23

Ta sama średnica - Porównywałem swoją NBFL z 323 Sportive.
NA`94 1.8 Supercharged - Laser Blue - 230 KM, 264 Nm
NBFL`04 1.8 Mazdaspeed - Velocity Red - 185 KM, 230 Nm
NA`91 1.6 Classic Red - 115 KM,135 Nm
NBFL`01 1.8 Sportive Supercharged - Crystal Blue - 183 KM,212 Nm
NBFL`01 1.8 Laser Blue - 146 KM,168 Nm
sunday_driver
Posty: 232
Rejestracja: 16 sty 2010, 15:03
Model: Inny
Lokalizacja: Wa

05 mar 2017, 19:05

Zrobiłem w swojej NBFL sterowanie z kierownicy i postanowiłem napisać kilka wskazówek.

1. Kupujemy kierownicę z przyciskami albo same przyciski od Mazdy 323F lift
sterowanie-guziki.jpg

sterowanie-guziki2.jpg

2. Przyciski mają dwa przewody które trzeba dołączyć do radia w piny N i P (biegunowość nie ma znaczenia), w taśmie poduszki/zwijaku są dwa złącza od tyłu kierownicy i pod poduszką. Złącza są 4 pinowe a wykorzystywany jest tylko 1 w którym jest klakson więc trzeba dołożyć dwa piny.
radio-pin.jpg
radio-pin.jpg (24.05 KiB) Przejrzano 1494 razy

3. W kierownicy trzeba wyciąć dziurą aby mocowanie przycisków weszło do jej środka, niestety trzeba porzeźbić żeby to przykręcić do oryginalnej kierownicy ale się da.
sterowanie-mocowanie.jpg

4. Gotowe. Przyciski VOL do sterowanie głośnością, przycisk SELECT zmienia w CD piosenke na następną, przycisk MODE przełącza między radiem a CD.
sterowanie-gotowe.jpg
Awatar użytkownika
manfredmaniek
Donator
Donator
Posty: 166
Rejestracja: 08 lut 2016, 20:57
Model: Inny
Wersja: Obecnie Bezmiatowy
Lokalizacja: KR

07 mar 2017, 11:37

sunday_driver pisze:3. W kierownicy trzeba wyciąć dziurą aby mocowanie przycisków weszło do jej środka, niestety trzeba porzeźbić żeby to przykręcić do oryginalnej kierownicy ale się da.


Dużo jest z tym roboty/trudno to wykonać? Mam do dyspozycji tylko podstawowe narzędzia i nie wiem, czy w ogóle się za to brać. U Ciebie wygląda świetnie. Czy po zdjęciu tych przycisków są jakieś ślady po robocie?
Awatar użytkownika
vodka
Posty: 693
Rejestracja: 31 lip 2016, 20:09
Model: ND
Wersja: RF AT
Lokalizacja: DW

07 mar 2017, 18:39

Jeżeli mam niefabryczne radio i ono ma kabelki do podłączenia pod przyciski na kierownicy to wystarczy że podłącze te kable z radia do przycisków czy to jakoś bardziej skomplikowana operacja?
Tycjan
Posty: 1047
Rejestracja: 27 paź 2007, 14:57
Model: NB MSM
Wersja: Mazdaspeed
Lokalizacja: Świnoujście/Szczecin

08 mar 2017, 9:02

sunday_driver a nic dodatkowo, nie musiałeś podłaczać/ciagnąc przewodów z tyłu radia ? Tylko na kierownicy i tyle ?
NA`94 1.8 Supercharged - Laser Blue - 230 KM, 264 Nm
NBFL`04 1.8 Mazdaspeed - Velocity Red - 185 KM, 230 Nm
NA`91 1.6 Classic Red - 115 KM,135 Nm
NBFL`01 1.8 Sportive Supercharged - Crystal Blue - 183 KM,212 Nm
NBFL`01 1.8 Laser Blue - 146 KM,168 Nm
Awatar użytkownika
vodka
Posty: 693
Rejestracja: 31 lip 2016, 20:09
Model: ND
Wersja: RF AT
Lokalizacja: DW

18 mar 2017, 16:45

Podłączyłem ustrojstwo u siebie, niestety nie do końca działa poprawnie. Radio to GMS 6401, do sterowania kierownica w radiu są 3 kable (key a, key b i masa). Z przycisków odchodzą dwa kable. Gdy łącze do nich key a i key b to przyciski nie działały w ogóle. Jak łącze key a i masę z przewodami z przycisków to co prawda działają one, ale można zaprogramować jedynie 3, co więcej nie można zaprogramować vol - i vol + tak żeby regulować nimi głośność. Można ustawić na przykład głośniej na vol +, wtedy vol - również powoduje wzmocnienie dźwięku. Sciszenie musi wtedy być Mode (inaczej w ogóle nie działa, nawet na przycisku Select). Do tego mogę zaprogramować jeszcze Select jako jakaś inna funkcje. Próbowałem też połączeń key b + masa, key a i b zmostkowane + masa. Bez efektu.
Coś robię źle czy może sprzęty są niekompatybilne?
sunday_driver
Posty: 232
Rejestracja: 16 sty 2010, 15:03
Model: Inny
Lokalizacja: Wa

26 mar 2017, 10:05

Tycjan pisze:sunday_driver a nic dodatkowo, nie musiałeś podłaczać/ciagnąc przewodów z tyłu radia ? Tylko na kierownicy i tyle ?


W złączu od strony kolumny kierownicy trzeba też dołożyć dwa piny i pociągnąć do radia. Czyli sygnał z przycisków wchodzi do zwijaka taśmy airbaga i wychodzi z tyłu od strony kolumny kierownicy.

Niestety moje przyciski oszałały i o ile działały wcześniej poprawnie to teraz podczas przyciszania i pogłaśniania na czas naciśnięcia przycisku całkowicie cichnie muzyka, a potem się pojawia.
vampirek
Posty: 1064
Rejestracja: 01 wrz 2010, 22:11
Lokalizacja: Stolica

26 mar 2017, 11:06

vodka pisze:Podłączyłem ustrojstwo u siebie, niestety nie do końca działa poprawnie. Radio to GMS 6401, do sterowania kierownica w radiu są 3 kable (key a, key b i masa). Z przycisków odchodzą dwa kable. Gdy łącze do nich key a i key b to przyciski nie działały w ogóle. Jak łącze key a i masę z przewodami z przycisków to co prawda działają one, ale można zaprogramować jedynie 3, co więcej nie można zaprogramować vol - i vol + tak żeby regulować nimi głośność. Można ustawić na przykład głośniej na vol +, wtedy vol - również powoduje wzmocnienie dźwięku. Sciszenie musi wtedy być Mode (inaczej w ogóle nie działa, nawet na przycisku Select). Do tego mogę zaprogramować jeszcze Select jako jakaś inna funkcje. Próbowałem też połączeń key b + masa, key a i b zmostkowane + masa. Bez efektu.
Coś robię źle czy może sprzęty są niekompatybilne?


I nie bedzie działać Inaczej. Ponieważ Nie posiadasz modułu rezystacyjnego który przetworzy rezystacje samochodu na odpowiednia do twojego chinczyka :)

Pozdrawiam.
Jeśli chcesz aby Twoje auto było bezawaryjne. Nie Tuninguj Go!
sunday_driver
Posty: 232
Rejestracja: 16 sty 2010, 15:03
Model: Inny
Lokalizacja: Wa

27 mar 2017, 14:01

vampirek pisze:
vodka pisze:Podłączyłem ustrojstwo u siebie, niestety nie do końca działa poprawnie. Radio to GMS 6401, do sterowania kierownica w radiu są 3 kable (key a, key b i masa). Z przycisków odchodzą dwa kable. Gdy łącze do nich key a i key b to przyciski nie działały w ogóle. Jak łącze key a i masę z przewodami z przycisków to co prawda działają one, ale można zaprogramować jedynie 3, co więcej nie można zaprogramować vol - i vol + tak żeby regulować nimi głośność. Można ustawić na przykład głośniej na vol +, wtedy vol - również powoduje wzmocnienie dźwięku. Sciszenie musi wtedy być Mode (inaczej w ogóle nie działa, nawet na przycisku Select). Do tego mogę zaprogramować jeszcze Select jako jakaś inna funkcje. Próbowałem też połączeń key b + masa, key a i b zmostkowane + masa. Bez efektu.
Coś robię źle czy może sprzęty są niekompatybilne?


I nie bedzie działać Inaczej. Ponieważ Nie posiadasz modułu rezystacyjnego który przetworzy rezystacje samochodu na odpowiednia do twojego chinczyka :)

Pozdrawiam.


Zadziała, kwestia podłączenia tak jak podłączałeś ale i dolutowania opornika w zakresie 40 do 100ohm w płytce przycisków kierownicy, wartość trzeba niestety dobrać eksperymentalnie (nie warto).
Awatar użytkownika
vodka
Posty: 693
Rejestracja: 31 lip 2016, 20:09
Model: ND
Wersja: RF AT
Lokalizacja: DW

27 mar 2017, 18:00

No i wszystko jasne, dzięki. Najważniejsze dla mnie i tak jest posiadanie opcji vol+/vol- więc jestem względnie zadowolony ;)

Edyta: ojciec który zajmował się podłączeniem ustrojstwa wkręcił się w temat i chciałby się jeszcze pobawić. Wiesz może gdzie dokładnie należałoby taki opornik wstawić? Ma być zamontowany szeregowo czy równolegle? Musielibyśmy sprawdzić pełen zakres wartosci od 40 do 100 omów co jeden om czy np. co 5 lub 10? Bez większej rzeźby da się te przyciski rozmontowac i dostać do płytki?
ODPOWIEDZ