200 zł: http://allegro.pl/kierownica-mazda-323f-bj-lift-i4996653466.html
188 zł: http://allegro.pl/mazda-323f-lift-skorzana-kierownica-stan-bdb-i5009730337.html
150 zł: http://allegro.pl/mazda-323f-bj-98-03-kierownica-ze-sterowaniem-bl2c-i4996192780.html
114 zł: http://allegro.pl/kierownica-multifunkcja-mazda-323-323f-f-bj-skora-i5014903636.html
100 zł: http://allegro.pl/kierownica-mazda-323f-lift-wysylka-i4947198507.html
100 zł: http://allegro.pl/kierownica-skora-mazda-323-f-bj-i5002190626.html
100 zł: http://allegro.pl/kierownica-skora-skorzana-mazda-323f-bj-sport-i4999909599.html
100 zł: http://allegro.pl/kierownica-skora-skorzana-mazda-323f-po-lifcie-i4985811149.html
99 zł: http://allegro.pl/kierownica-skorzana-skora-mazda-323-f-2003-i5007978675.html
80 zł: http://allegro.pl/mazda-323f-kierownica-98-03-i4950511642.html
Albo cała ładna Nardi za 290 zł: http://allegro.pl/mazda-323f-bj-sport-98-03-rok-airbag-kierownica-i4931134831.html
sterowanie ori. radia klawiszami kierownicy w Nbfl
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
- Donator
- Posty: 1174
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 17:14
- Model: Inny
- Wersja: Ikarus ;)
- Lokalizacja: Warszawa
nickesh pisze:Albo cała ładna Nardi za 290 zł: http://allegro.pl/mazda-323f-bj-sport-98-03-rok-airbag-kierownica-i4931134831.html
Czy Nardi w MX-5 ma taką samą średnicę jak w 323F Sportive? Mam ten drugi model i jak siedziałem w MX-5 to wydawało mi się że kierownica jest mniejsza.
-
- Posty: 1047
- Rejestracja: 27 paź 2007, 14:57
- Model: NB MSM
- Wersja: Mazdaspeed
- Lokalizacja: Świnoujście/Szczecin
Ta sama średnica - Porównywałem swoją NBFL z 323 Sportive.
NA`94 1.8 Supercharged - Laser Blue - 230 KM, 264 Nm
NBFL`04 1.8 Mazdaspeed - Velocity Red - 185 KM, 230 Nm
NA`91 1.6 Classic Red - 115 KM,135 Nm
NBFL`01 1.8 Sportive Supercharged - Crystal Blue - 183 KM,212 Nm
NBFL`01 1.8 Laser Blue - 146 KM,168 Nm
NBFL`04 1.8 Mazdaspeed - Velocity Red - 185 KM, 230 Nm
NA`91 1.6 Classic Red - 115 KM,135 Nm
NBFL`01 1.8 Sportive Supercharged - Crystal Blue - 183 KM,212 Nm
NBFL`01 1.8 Laser Blue - 146 KM,168 Nm
-
- Posty: 232
- Rejestracja: 16 sty 2010, 15:03
- Model: Inny
- Lokalizacja: Wa
Zrobiłem w swojej NBFL sterowanie z kierownicy i postanowiłem napisać kilka wskazówek.
1. Kupujemy kierownicę z przyciskami albo same przyciski od Mazdy 323F lift
2. Przyciski mają dwa przewody które trzeba dołączyć do radia w piny N i P (biegunowość nie ma znaczenia), w taśmie poduszki/zwijaku są dwa złącza od tyłu kierownicy i pod poduszką. Złącza są 4 pinowe a wykorzystywany jest tylko 1 w którym jest klakson więc trzeba dołożyć dwa piny.
3. W kierownicy trzeba wyciąć dziurą aby mocowanie przycisków weszło do jej środka, niestety trzeba porzeźbić żeby to przykręcić do oryginalnej kierownicy ale się da.
4. Gotowe. Przyciski VOL do sterowanie głośnością, przycisk SELECT zmienia w CD piosenke na następną, przycisk MODE przełącza między radiem a CD.
1. Kupujemy kierownicę z przyciskami albo same przyciski od Mazdy 323F lift
2. Przyciski mają dwa przewody które trzeba dołączyć do radia w piny N i P (biegunowość nie ma znaczenia), w taśmie poduszki/zwijaku są dwa złącza od tyłu kierownicy i pod poduszką. Złącza są 4 pinowe a wykorzystywany jest tylko 1 w którym jest klakson więc trzeba dołożyć dwa piny.
3. W kierownicy trzeba wyciąć dziurą aby mocowanie przycisków weszło do jej środka, niestety trzeba porzeźbić żeby to przykręcić do oryginalnej kierownicy ale się da.
4. Gotowe. Przyciski VOL do sterowanie głośnością, przycisk SELECT zmienia w CD piosenke na następną, przycisk MODE przełącza między radiem a CD.
- manfredmaniek
- Donator
- Posty: 166
- Rejestracja: 08 lut 2016, 20:57
- Model: Inny
- Wersja: Obecnie Bezmiatowy
- Lokalizacja: KR
sunday_driver pisze:3. W kierownicy trzeba wyciąć dziurą aby mocowanie przycisków weszło do jej środka, niestety trzeba porzeźbić żeby to przykręcić do oryginalnej kierownicy ale się da.
Dużo jest z tym roboty/trudno to wykonać? Mam do dyspozycji tylko podstawowe narzędzia i nie wiem, czy w ogóle się za to brać. U Ciebie wygląda świetnie. Czy po zdjęciu tych przycisków są jakieś ślady po robocie?
-
- Posty: 1047
- Rejestracja: 27 paź 2007, 14:57
- Model: NB MSM
- Wersja: Mazdaspeed
- Lokalizacja: Świnoujście/Szczecin
sunday_driver a nic dodatkowo, nie musiałeś podłaczać/ciagnąc przewodów z tyłu radia ? Tylko na kierownicy i tyle ?
NA`94 1.8 Supercharged - Laser Blue - 230 KM, 264 Nm
NBFL`04 1.8 Mazdaspeed - Velocity Red - 185 KM, 230 Nm
NA`91 1.6 Classic Red - 115 KM,135 Nm
NBFL`01 1.8 Sportive Supercharged - Crystal Blue - 183 KM,212 Nm
NBFL`01 1.8 Laser Blue - 146 KM,168 Nm
NBFL`04 1.8 Mazdaspeed - Velocity Red - 185 KM, 230 Nm
NA`91 1.6 Classic Red - 115 KM,135 Nm
NBFL`01 1.8 Sportive Supercharged - Crystal Blue - 183 KM,212 Nm
NBFL`01 1.8 Laser Blue - 146 KM,168 Nm
Podłączyłem ustrojstwo u siebie, niestety nie do końca działa poprawnie. Radio to GMS 6401, do sterowania kierownica w radiu są 3 kable (key a, key b i masa). Z przycisków odchodzą dwa kable. Gdy łącze do nich key a i key b to przyciski nie działały w ogóle. Jak łącze key a i masę z przewodami z przycisków to co prawda działają one, ale można zaprogramować jedynie 3, co więcej nie można zaprogramować vol - i vol + tak żeby regulować nimi głośność. Można ustawić na przykład głośniej na vol +, wtedy vol - również powoduje wzmocnienie dźwięku. Sciszenie musi wtedy być Mode (inaczej w ogóle nie działa, nawet na przycisku Select). Do tego mogę zaprogramować jeszcze Select jako jakaś inna funkcje. Próbowałem też połączeń key b + masa, key a i b zmostkowane + masa. Bez efektu.
Coś robię źle czy może sprzęty są niekompatybilne?
Coś robię źle czy może sprzęty są niekompatybilne?
-
- Posty: 232
- Rejestracja: 16 sty 2010, 15:03
- Model: Inny
- Lokalizacja: Wa
Tycjan pisze:sunday_driver a nic dodatkowo, nie musiałeś podłaczać/ciagnąc przewodów z tyłu radia ? Tylko na kierownicy i tyle ?
W złączu od strony kolumny kierownicy trzeba też dołożyć dwa piny i pociągnąć do radia. Czyli sygnał z przycisków wchodzi do zwijaka taśmy airbaga i wychodzi z tyłu od strony kolumny kierownicy.
Niestety moje przyciski oszałały i o ile działały wcześniej poprawnie to teraz podczas przyciszania i pogłaśniania na czas naciśnięcia przycisku całkowicie cichnie muzyka, a potem się pojawia.
vodka pisze:Podłączyłem ustrojstwo u siebie, niestety nie do końca działa poprawnie. Radio to GMS 6401, do sterowania kierownica w radiu są 3 kable (key a, key b i masa). Z przycisków odchodzą dwa kable. Gdy łącze do nich key a i key b to przyciski nie działały w ogóle. Jak łącze key a i masę z przewodami z przycisków to co prawda działają one, ale można zaprogramować jedynie 3, co więcej nie można zaprogramować vol - i vol + tak żeby regulować nimi głośność. Można ustawić na przykład głośniej na vol +, wtedy vol - również powoduje wzmocnienie dźwięku. Sciszenie musi wtedy być Mode (inaczej w ogóle nie działa, nawet na przycisku Select). Do tego mogę zaprogramować jeszcze Select jako jakaś inna funkcje. Próbowałem też połączeń key b + masa, key a i b zmostkowane + masa. Bez efektu.
Coś robię źle czy może sprzęty są niekompatybilne?
I nie bedzie działać Inaczej. Ponieważ Nie posiadasz modułu rezystacyjnego który przetworzy rezystacje samochodu na odpowiednia do twojego chinczyka
Pozdrawiam.
Jeśli chcesz aby Twoje auto było bezawaryjne. Nie Tuninguj Go!
-
- Posty: 232
- Rejestracja: 16 sty 2010, 15:03
- Model: Inny
- Lokalizacja: Wa
vampirek pisze:vodka pisze:Podłączyłem ustrojstwo u siebie, niestety nie do końca działa poprawnie. Radio to GMS 6401, do sterowania kierownica w radiu są 3 kable (key a, key b i masa). Z przycisków odchodzą dwa kable. Gdy łącze do nich key a i key b to przyciski nie działały w ogóle. Jak łącze key a i masę z przewodami z przycisków to co prawda działają one, ale można zaprogramować jedynie 3, co więcej nie można zaprogramować vol - i vol + tak żeby regulować nimi głośność. Można ustawić na przykład głośniej na vol +, wtedy vol - również powoduje wzmocnienie dźwięku. Sciszenie musi wtedy być Mode (inaczej w ogóle nie działa, nawet na przycisku Select). Do tego mogę zaprogramować jeszcze Select jako jakaś inna funkcje. Próbowałem też połączeń key b + masa, key a i b zmostkowane + masa. Bez efektu.
Coś robię źle czy może sprzęty są niekompatybilne?
I nie bedzie działać Inaczej. Ponieważ Nie posiadasz modułu rezystacyjnego który przetworzy rezystacje samochodu na odpowiednia do twojego chinczyka
Pozdrawiam.
Zadziała, kwestia podłączenia tak jak podłączałeś ale i dolutowania opornika w zakresie 40 do 100ohm w płytce przycisków kierownicy, wartość trzeba niestety dobrać eksperymentalnie (nie warto).
No i wszystko jasne, dzięki. Najważniejsze dla mnie i tak jest posiadanie opcji vol+/vol- więc jestem względnie zadowolony
Edyta: ojciec który zajmował się podłączeniem ustrojstwa wkręcił się w temat i chciałby się jeszcze pobawić. Wiesz może gdzie dokładnie należałoby taki opornik wstawić? Ma być zamontowany szeregowo czy równolegle? Musielibyśmy sprawdzić pełen zakres wartosci od 40 do 100 omów co jeden om czy np. co 5 lub 10? Bez większej rzeźby da się te przyciski rozmontowac i dostać do płytki?
Edyta: ojciec który zajmował się podłączeniem ustrojstwa wkręcił się w temat i chciałby się jeszcze pobawić. Wiesz może gdzie dokładnie należałoby taki opornik wstawić? Ma być zamontowany szeregowo czy równolegle? Musielibyśmy sprawdzić pełen zakres wartosci od 40 do 100 omów co jeden om czy np. co 5 lub 10? Bez większej rzeźby da się te przyciski rozmontowac i dostać do płytki?