Strona 1 z 1

[Katowice] Geometria obniżonego wozu

: 12 mar 2019, 8:19
autor: Hookie
Cześć,

Kto mi zrobi dobrze geometrię i zbieżność w obniżonym NDku? Może być i Kraków, no problemo.

Re: [Katowice] Geometria obniżonego wozu

: 12 mar 2019, 8:46
autor: pirul
Hookie pisze:
12 mar 2019, 8:19
Może być i Kraków, no problemo.
pepega spytaj, ma swoich magików ponoć. Sam się będę wybierał niedługo.

Re: [Katowice] Geometria obniżonego wozu

: 22 maja 2019, 8:30
autor: mike
Sorry, że tak odgrzewam kotleta, ale dla potomnych przyda się :) W Katowicach robi się geometrię u Czesława Dudy (nie mylić z Jurkiem Dudą, który jest obok). Robią na starych sprzętach, ale robią to genialnie - znają się na rzeczy.

Będę testował jeszcze Speed Car na Karoliny 2 Katowice, bo robią 3D i podobno też się znają na rzeczy (rajdy/wyścigi tez obsługują).

Re: [Katowice] Geometria obniżonego wozu

: 22 maja 2019, 9:34
autor: Hookie
Ostatecznie pojechałem do Carpoint na Siemianowickiej 5A i zrobili jak chciałem (miałem swoje ustawienia), ale skasowali jak za zboże. Zastrzegli, że jakby mi coś nie pasowało, zrobią darmowe poprawki.

Re: [Katowice] Geometria obniżonego wozu

: 29 lip 2019, 21:27
autor: Liliputek
A ja jeżdzę do Bielska Białej. Cena normalna ok.150 zł i wydaje się że jest OK.
Ustawiają jak chcesz. Z jakąś poradą też nie ma problemu.
http://www.wisla.auto.pl

Re: [Katowice] Geometria obniżonego wozu

: 21 lut 2020, 13:53
autor: Zbychersky
Temat trochę odkopuję, widzę, że nie będę raczej miał problemu ze znalezieniem warsztatu który to ustawi ale, czy ktoś ma jakieś polecone ustawienia geometrii do ND? :)

Re: [Katowice] Geometria obniżonego wozu

: 21 lut 2020, 14:32
autor: Liliputek
To wszystko zależy. Na daily czy na tor?
Zależy od stylu jazdy i od tego czego oczekujesz od auta.

Re: [Katowice] Geometria obniżonego wozu

: 21 lut 2020, 16:09
autor: Zbychersky
50/50.
Oczekuję lepszej przyczepności ;)

Zastanawiam się nad tym co proponuje Flyin' Miata:
Front
Caster: 8.0 degrees (basically, as much as possible)
Camber: 1.8 degrees negative (again, as much as possible)
Toe-in: 1/16", 0.15° or 9 arcminutes total (1/32", 0.075° or 4.5 minutes per side)

Rear
Camber: 1.8 degrees negative (matching the front)
Toe-in: 1/16", 0.15° or 9 arcminutes total (1/32", 0.075° or 4.5 minutes per side)
@Liliputek gdzie wymieniałeś staby? Masz jakiś zaprzyjaźniony warsztat który ogarnia takie tematy?

Re: [Katowice] Geometria obniżonego wozu

: 21 lut 2020, 17:22
autor: mike_d
Takie u siebie ustawiłem (a raczej na tyle na ile się dało przy kozie) - jest lepiej :)

Re: [Katowice] Geometria obniżonego wozu

: 21 lut 2020, 18:29
autor: Zbychersky
mike_d pisze:
21 lut 2020, 17:22
Takie u siebie ustawiłem (a raczej na tyle na ile się dało przy kozie) - jest lepiej :)
U mnie też będzie koza, jedynie co to staby z Eibacha przód i tył + na prodzie rozkręcane łączniki stabów.

Re: [Katowice] Geometria obniżonego wozu

: 22 lut 2020, 2:06
autor: Liliputek
Zbychersky pisze:
21 lut 2020, 16:09


@Liliputek gdzie wymieniałeś staby? Masz jakiś zaprzyjaźniony warsztat który ogarnia takie tematy?
Robiłem w serwisie. Większość z nimi robię

Re: [Katowice] Geometria obniżonego wozu

: 11 sty 2021, 16:42
autor: monkahead

mike pisze:W Katowicach robi się geometrię u Czesława Dudy (nie mylić z Jurkiem Dudą, który jest obok). Robią na starych sprzętach, ale robią to genialnie - znają się na rzeczy.
A coś w Sosnowcu ktoś poleci? Fabryczne nastawy pod nowy komplet opon.



Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka


Re: [Katowice] Geometria obniżonego wozu

: 11 sty 2021, 20:34
autor: Hookie
Carpoint na Siemianowickiej 5A polecam niezmiennie - dwa razy już byłem. Fajny mają sprzęt, zrobią Ci dokładnie tak jak chcesz - na fabrycznych nastawach będzie tanio.

A może po prostu Mazda Mirai? ;)

Re: [Katowice] Geometria obniżonego wozu

: 12 sty 2021, 14:55
autor: monkahead
Hookie pisze:Carpoint na Siemianowickiej 5A polecam niezmiennie - dwa razy już byłem. Fajny mają sprzęt, zrobią Ci dokładnie tak jak chcesz - na fabrycznych nastawach będzie tanio.

A może po prostu Mazda Mirai? ;)
A w ASO robią takie rzeczy? Ile płaciłeś w Carpoint?

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka


Re: [Katowice] Geometria obniżonego wozu

: 12 sty 2021, 15:55
autor: Zbychersky
monkahead pisze:
12 sty 2021, 14:55
Hookie pisze:Carpoint na Siemianowickiej 5A polecam niezmiennie - dwa razy już byłem. Fajny mają sprzęt, zrobią Ci dokładnie tak jak chcesz - na fabrycznych nastawach będzie tanio.

A może po prostu Mazda Mirai? ;)
A w ASO robią takie rzeczy? Ile płaciłeś w Carpoint?

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Tak, ASO robi takie rzeczy, w Katowicach płaciłem 350 zł ;)

Re: [Katowice] Geometria obniżonego wozu

: 12 sty 2021, 18:00
autor: Hookie
monkahead pisze:
12 sty 2021, 14:55
Hookie pisze:Carpoint na Siemianowickiej 5A polecam niezmiennie - dwa razy już byłem. Fajny mają sprzęt, zrobią Ci dokładnie tak jak chcesz - na fabrycznych nastawach będzie tanio.

A może po prostu Mazda Mirai? ;)
A w ASO robią takie rzeczy? Ile płaciłeś w Carpoint?

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
W Carpoint płaciłem nieco mniej niż 300, ale ze względu na inne od standardowych nastawy. ;)

Re: [Katowice] Geometria obniżonego wozu

: 19 lut 2021, 23:03
autor: mike
monkahead pisze:
11 sty 2021, 16:42
mike pisze:W Katowicach robi się geometrię u Czesława Dudy (nie mylić z Jurkiem Dudą, który jest obok). Robią na starych sprzętach, ale robią to genialnie - znają się na rzeczy.
A coś w Sosnowcu ktoś poleci? Fabryczne nastawy pod nowy komplet opon.



Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
W Sosnowcu możesz podjechać do Tomasza Pasternaka - ustawiam tam ostatnio i też jest git.

Re: [Katowice] Geometria obniżonego wozu

: 20 lut 2021, 18:51
autor: monkahead
mike pisze:
monkahead pisze:
11 sty 2021, 16:42
mike pisze:W Katowicach robi się geometrię u Czesława Dudy (nie mylić z Jurkiem Dudą, który jest obok). Robią na starych sprzętach, ale robią to genialnie - znają się na rzeczy.
A coś w Sosnowcu ktoś poleci? Fabryczne nastawy pod nowy komplet opon.



Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
W Sosnowcu możesz podjechać do Tomasza Pasternaka - ustawiam tam ostatnio i też jest git.
A ma jakieś nowoczesne stanowisko do ustawiania geometrii i zbieżności? Dostanę wydruk z wynikami?

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka


Re: [Katowice] Geometria obniżonego wozu

: 20 lut 2021, 19:23
autor: bjorm
monkahead pisze:
20 lut 2021, 18:51
A ma jakieś nowoczesne stanowisko do ustawiania geometrii i zbieżności? Dostanę wydruk z wynikami?
To juz chyba standard wszedzie gdzie nie ustawiaja na sznurki.

Re: [Katowice] Geometria obniżonego wozu

: 21 lut 2021, 20:28
autor: monkahead
No właśnie też tak sądzę ale ten warsztat nie wygląda mi zbytnio nowocześnie na Google Maps, stąd pytanie.

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka


Re: [Katowice] Geometria obniżonego wozu

: 22 lut 2021, 21:32
autor: Robbi
Mogę polecić zakład w Katowicach ul. Spółdzielczości 9/1 - Czesław Duda. Najnowszych maszyn nie mają, ale robią dokładnie i nie marudzą jak przyjedziesz ze swoimi nastawami.

Re: [Katowice] Geometria obniżonego wozu

: 12 mar 2021, 7:28
autor: mike
monkahead pisze:
20 lut 2021, 18:51
mike pisze:
monkahead pisze:
11 sty 2021, 16:42


A coś w Sosnowcu ktoś poleci? Fabryczne nastawy pod nowy komplet opon.



Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
W Sosnowcu możesz podjechać do Tomasza Pasternaka - ustawiam tam ostatnio i też jest git.
A ma jakieś nowoczesne stanowisko do ustawiania geometrii i zbieżności? Dostanę wydruk z wynikami?

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Nie dostaniesz :) tak samo jak u największego fachowca Cześka Dudy w Katowicach też nie dostaniesz ;) A cały światek motorsportu śląskiego tam robi :)

Re: [Katowice] Geometria obniżonego wozu

: 12 mar 2021, 8:48
autor: Hookie
Tam gdzie polecałem wszystko dostaniesz jakby co.

Re: [Katowice] Geometria obniżonego wozu

: 07 lis 2021, 21:32
autor: monkahead
Jadę ustawić geometrię, który "set" wybrać? Chodzi mi głównie o kąt "camber", lekko podcina mi tylne opony od wewnątrz (chyba za mocny negatyw teraz mam). Auto do jazdy drogowej.

Supermiata Street Alignment

For most street driven Miatas, tire wear is the most important parameter. Excess toe in or out will usually cause more tire wear than somewhat aggressive camber will. The OEM alignment numbers with more rear camber than in front, are designed to induce a bit of understeer. Lawyers ultimately dictate the OEM alignment, not the clever engineeers that designed the suspension. The actual suspension geometry is designed to require greater front than rear camber. The Supermiata Street Alignment will generally result in no increase in tire wear over OEM and possibly a reduction in tire wear if you occasionally load the tires to maximum cornering forces. In general, this Street alignment is conservative and intended for cars that never slide their tires and spend almost no time at maximum conrnering loads.

NOTE: This alignment works with OEM (19 or 22mm) or a slightly larger front sway bar. FM (24mm) or Racing Beat 1" (25.4mm) solid bars will work. The Racing Beat 1.125 bar is too much for normal street tires (>240 treadwear). The Street Alignment may cause a 100% stock Miata to oversteer, or be too "loose" so it is recommended to use the front sway bars described here.


5.00 ~ 5.5" front pinch weld height
.06 ~ .18" rake, rear higher
(Exocet - .4" rake, rear lower)

Front camber: -1.4°

Caster: >4.5°
Front total toe: +1/16" (.06")

Rear camber : -1°
Rear total toe: +1/8" (.12")

Flyinmiata Street Alignment

Recommended alignment numbers
NA/NB/NC
A good alignment makes a huge difference to car handling. The standard numbers from Mazda are fairly vague and don't necessarily flatter the Miata. A precision alignment can make even a standard Miata more fun to drive.

These are the numbers that we use at Flyin' Miata on the NA/NB/NC Miata. They work well for cars fitted with our suspension kits or stock setups. There is no odd tire wear. Racers will want to vary their setup based on their particular needs of course. If you take your car to an alignment shop, ask them to come as close as possible to these settings. For a full discussion of what these numbers mean, you can read Miata Performance Projects.

It's possible that not all cars will be able to reach these numbers. If this is the case, please call our tech line (1 970 464 5600) and our techs will be able to advise you.

Front
Caster: 5.0 degrees
Camber: 1.0 degrees negative
Toe-in: 1/16", 0.15° or 9 arcminutes total (1/32", 0.075° or 4.5 minutes per side)

Rear
Camber: 1.5 degrees negative
Toe-in: 1/16", 0.15° or 9 arcminutes total (1/32", 0.075° or 4.5 minutes per side)

Re: [Katowice] Geometria obniżonego wozu

: 19 lis 2021, 20:14
autor: monkahead
No więc jestem już po ustawieniu geometrii i zbieżności w Carpoint. Nastawy: - 1° przód, - 1°40` tył. Poprawa prowadzenia zauważalna, bo przód miałem niesymetrycznie ustawiony, jest lepiej powyżej 140km/h i trudniej zarzucić tyłem. Zbieżność poprawiałem 2x ale zrobili mi to bez marudzenia, także mogę ich polecić. Jedyne na co trzeba zwrócić uwagę to cena, przez telefon 270zł, po usłudze pokazali mi 450zł według cennika, ostatecznie zapłaciłem 250zł... specjalna cena dla gościa z Sosnowca Pytajcie o Pawła.

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka


Re: [Katowice] Geometria obniżonego wozu

: 19 lis 2021, 22:43
autor: Tomai
monkahead pisze:
19 lis 2021, 20:14
No więc jestem już po ustawieniu geometrii i zbieżności w Carpoint. Nastawy: - 1° przód, - 1°40` tył. Poprawa prowadzenia zauważalna, bo przód miałem niesymetrycznie ustawiony, jest lepiej powyżej 140km/h i trudniej zarzucić tyłem. Zbieżność poprawiałem 2x ale zrobili mi to bez marudzenia, także mogę ich polecić. Jedyne na co trzeba zwrócić uwagę to cena, przez telefon 270zł, po usłudze pokazali mi 450zł według cennika, ostatecznie zapłaciłem 250zł... specjalna cena dla gościa z Sosnowca Obrazek Pytajcie o Pawła.

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Poznań Maj.
Mielcarek Motorsport Poznań
przód 1,3
tył 1,5
Koszt 150 zł
;)

racja, trudniej zarzucić tyłem, ale raczej o to chodzi :kciuk:

Ps. Polecam dołożyć staba z Rexa, jeszcze bardziej robi się neutralnie. Zarzucenie z 'masy' nie działa za bardzo , bo przechyłu nie ma :)

Re: [Katowice] Geometria obniżonego wozu

: 20 lis 2021, 7:00
autor: monkahead

Tomai pisze: Ps. Polecam dołożyć staba z Rexa, jeszcze bardziej robi się neutralnie. Zarzucenie z 'masy' nie działa za bardzo , bo przechyłu nie ma :)
Myślę że stab pojawi się na wiosnę, ta ostatnia oferta na forum sprawiła, że trochę bardziej zainteresowałem się tym tematem ObrazekObrazek


Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka


Re: [Katowice] Geometria obniżonego wozu

: 24 lut 2023, 19:57
autor: SrogaDroga
Pozwolę sobie odgrzebać temat. Czy jakiś warsztat w Katowicach i okolicach ustawi mi zawieszenie na wagach a.k.a. corner balancing?