[Katowice] Geometria obniżonego wozu

Forum informacyjne zawierające dane kontaktowe do warsztatów, mechaników i firm usługowych związanych z MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Hookie
Donator
Donator
Posty: 3401
Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
Model: NB FL
Wersja: 1.8 Memories 2
Lokalizacja: Sosnowiec

12 mar 2019, 8:19

Cześć,

Kto mi zrobi dobrze geometrię i zbieżność w obniżonym NDku? Może być i Kraków, no problemo.
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

12 mar 2019, 8:46

Hookie pisze:
12 mar 2019, 8:19
Może być i Kraków, no problemo.
pepega spytaj, ma swoich magików ponoć. Sam się będę wybierał niedługo.
mike
Donator
Donator
Posty: 501
Rejestracja: 20 wrz 2016, 9:41
Model: NC
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: Katowice

22 maja 2019, 8:30

Sorry, że tak odgrzewam kotleta, ale dla potomnych przyda się :) W Katowicach robi się geometrię u Czesława Dudy (nie mylić z Jurkiem Dudą, który jest obok). Robią na starych sprzętach, ale robią to genialnie - znają się na rzeczy.

Będę testował jeszcze Speed Car na Karoliny 2 Katowice, bo robią 3D i podobno też się znają na rzeczy (rajdy/wyścigi tez obsługują).
Awatar użytkownika
Hookie
Donator
Donator
Posty: 3401
Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
Model: NB FL
Wersja: 1.8 Memories 2
Lokalizacja: Sosnowiec

22 maja 2019, 9:34

Ostatecznie pojechałem do Carpoint na Siemianowickiej 5A i zrobili jak chciałem (miałem swoje ustawienia), ale skasowali jak za zboże. Zastrzegli, że jakby mi coś nie pasowało, zrobią darmowe poprawki.
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
Awatar użytkownika
Liliputek
Donator
Donator
Posty: 973
Rejestracja: 19 cze 2016, 22:14
Model: ND
Wersja: Freedom plus
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

29 lip 2019, 21:27

A ja jeżdzę do Bielska Białej. Cena normalna ok.150 zł i wydaje się że jest OK.
Ustawiają jak chcesz. Z jakąś poradą też nie ma problemu.
http://www.wisla.auto.pl
LILIPUTEK - z miłości do jazdy :winner:
Awatar użytkownika
Zbychersky
Donator
Donator
Posty: 719
Rejestracja: 09 maja 2016, 8:50
Model: ND
Lokalizacja: Kobiór

21 lut 2020, 13:53

Temat trochę odkopuję, widzę, że nie będę raczej miał problemu ze znalezieniem warsztatu który to ustawi ale, czy ktoś ma jakieś polecone ustawienia geometrii do ND? :)
Awatar użytkownika
Liliputek
Donator
Donator
Posty: 973
Rejestracja: 19 cze 2016, 22:14
Model: ND
Wersja: Freedom plus
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

21 lut 2020, 14:32

To wszystko zależy. Na daily czy na tor?
Zależy od stylu jazdy i od tego czego oczekujesz od auta.
LILIPUTEK - z miłości do jazdy :winner:
Awatar użytkownika
Zbychersky
Donator
Donator
Posty: 719
Rejestracja: 09 maja 2016, 8:50
Model: ND
Lokalizacja: Kobiór

21 lut 2020, 16:09

50/50.
Oczekuję lepszej przyczepności ;)

Zastanawiam się nad tym co proponuje Flyin' Miata:
Front
Caster: 8.0 degrees (basically, as much as possible)
Camber: 1.8 degrees negative (again, as much as possible)
Toe-in: 1/16", 0.15° or 9 arcminutes total (1/32", 0.075° or 4.5 minutes per side)

Rear
Camber: 1.8 degrees negative (matching the front)
Toe-in: 1/16", 0.15° or 9 arcminutes total (1/32", 0.075° or 4.5 minutes per side)
@Liliputek gdzie wymieniałeś staby? Masz jakiś zaprzyjaźniony warsztat który ogarnia takie tematy?
Awatar użytkownika
mike_d
Donator
Donator
Posty: 1170
Rejestracja: 06 cze 2015, 21:18
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Karai
Lokalizacja: Poznań

21 lut 2020, 17:22

Takie u siebie ustawiłem (a raczej na tyle na ile się dało przy kozie) - jest lepiej :)
Awatar użytkownika
Zbychersky
Donator
Donator
Posty: 719
Rejestracja: 09 maja 2016, 8:50
Model: ND
Lokalizacja: Kobiór

21 lut 2020, 18:29

mike_d pisze:
21 lut 2020, 17:22
Takie u siebie ustawiłem (a raczej na tyle na ile się dało przy kozie) - jest lepiej :)
U mnie też będzie koza, jedynie co to staby z Eibacha przód i tył + na prodzie rozkręcane łączniki stabów.
Awatar użytkownika
Liliputek
Donator
Donator
Posty: 973
Rejestracja: 19 cze 2016, 22:14
Model: ND
Wersja: Freedom plus
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

22 lut 2020, 2:06

Zbychersky pisze:
21 lut 2020, 16:09


@Liliputek gdzie wymieniałeś staby? Masz jakiś zaprzyjaźniony warsztat który ogarnia takie tematy?
Robiłem w serwisie. Większość z nimi robię
LILIPUTEK - z miłości do jazdy :winner:
Awatar użytkownika
monkahead
Donator
Donator
Posty: 1378
Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
Model: NC FL
Wersja: Summer Edition '12
Lokalizacja: Sosnowiec

11 sty 2021, 16:42


mike pisze:W Katowicach robi się geometrię u Czesława Dudy (nie mylić z Jurkiem Dudą, który jest obok). Robią na starych sprzętach, ale robią to genialnie - znają się na rzeczy.
A coś w Sosnowcu ktoś poleci? Fabryczne nastawy pod nowy komplet opon.



Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Hookie
Donator
Donator
Posty: 3401
Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
Model: NB FL
Wersja: 1.8 Memories 2
Lokalizacja: Sosnowiec

11 sty 2021, 20:34

Carpoint na Siemianowickiej 5A polecam niezmiennie - dwa razy już byłem. Fajny mają sprzęt, zrobią Ci dokładnie tak jak chcesz - na fabrycznych nastawach będzie tanio.

A może po prostu Mazda Mirai? ;)
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
Awatar użytkownika
monkahead
Donator
Donator
Posty: 1378
Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
Model: NC FL
Wersja: Summer Edition '12
Lokalizacja: Sosnowiec

12 sty 2021, 14:55

Hookie pisze:Carpoint na Siemianowickiej 5A polecam niezmiennie - dwa razy już byłem. Fajny mają sprzęt, zrobią Ci dokładnie tak jak chcesz - na fabrycznych nastawach będzie tanio.

A może po prostu Mazda Mirai? ;)
A w ASO robią takie rzeczy? Ile płaciłeś w Carpoint?

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Zbychersky
Donator
Donator
Posty: 719
Rejestracja: 09 maja 2016, 8:50
Model: ND
Lokalizacja: Kobiór

12 sty 2021, 15:55

monkahead pisze:
12 sty 2021, 14:55
Hookie pisze:Carpoint na Siemianowickiej 5A polecam niezmiennie - dwa razy już byłem. Fajny mają sprzęt, zrobią Ci dokładnie tak jak chcesz - na fabrycznych nastawach będzie tanio.

A może po prostu Mazda Mirai? ;)
A w ASO robią takie rzeczy? Ile płaciłeś w Carpoint?

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Tak, ASO robi takie rzeczy, w Katowicach płaciłem 350 zł ;)
Awatar użytkownika
Hookie
Donator
Donator
Posty: 3401
Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
Model: NB FL
Wersja: 1.8 Memories 2
Lokalizacja: Sosnowiec

12 sty 2021, 18:00

monkahead pisze:
12 sty 2021, 14:55
Hookie pisze:Carpoint na Siemianowickiej 5A polecam niezmiennie - dwa razy już byłem. Fajny mają sprzęt, zrobią Ci dokładnie tak jak chcesz - na fabrycznych nastawach będzie tanio.

A może po prostu Mazda Mirai? ;)
A w ASO robią takie rzeczy? Ile płaciłeś w Carpoint?

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
W Carpoint płaciłem nieco mniej niż 300, ale ze względu na inne od standardowych nastawy. ;)
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
mike
Donator
Donator
Posty: 501
Rejestracja: 20 wrz 2016, 9:41
Model: NC
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: Katowice

19 lut 2021, 23:03

monkahead pisze:
11 sty 2021, 16:42
mike pisze:W Katowicach robi się geometrię u Czesława Dudy (nie mylić z Jurkiem Dudą, który jest obok). Robią na starych sprzętach, ale robią to genialnie - znają się na rzeczy.
A coś w Sosnowcu ktoś poleci? Fabryczne nastawy pod nowy komplet opon.



Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
W Sosnowcu możesz podjechać do Tomasza Pasternaka - ustawiam tam ostatnio i też jest git.
Awatar użytkownika
monkahead
Donator
Donator
Posty: 1378
Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
Model: NC FL
Wersja: Summer Edition '12
Lokalizacja: Sosnowiec

20 lut 2021, 18:51

mike pisze:
monkahead pisze:
11 sty 2021, 16:42
mike pisze:W Katowicach robi się geometrię u Czesława Dudy (nie mylić z Jurkiem Dudą, który jest obok). Robią na starych sprzętach, ale robią to genialnie - znają się na rzeczy.
A coś w Sosnowcu ktoś poleci? Fabryczne nastawy pod nowy komplet opon.



Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
W Sosnowcu możesz podjechać do Tomasza Pasternaka - ustawiam tam ostatnio i też jest git.
A ma jakieś nowoczesne stanowisko do ustawiania geometrii i zbieżności? Dostanę wydruk z wynikami?

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

bjorm
Donator
Donator
Posty: 3663
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

20 lut 2021, 19:23

monkahead pisze:
20 lut 2021, 18:51
A ma jakieś nowoczesne stanowisko do ustawiania geometrii i zbieżności? Dostanę wydruk z wynikami?
To juz chyba standard wszedzie gdzie nie ustawiaja na sznurki.
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
monkahead
Donator
Donator
Posty: 1378
Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
Model: NC FL
Wersja: Summer Edition '12
Lokalizacja: Sosnowiec

21 lut 2021, 20:28

No właśnie też tak sądzę ale ten warsztat nie wygląda mi zbytnio nowocześnie na Google Maps, stąd pytanie.

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Robbi
Posty: 300
Rejestracja: 08 cze 2018, 16:27
Model: NA
Wersja: Red
Lokalizacja: Będzin

22 lut 2021, 21:32

Mogę polecić zakład w Katowicach ul. Spółdzielczości 9/1 - Czesław Duda. Najnowszych maszyn nie mają, ale robią dokładnie i nie marudzą jak przyjedziesz ze swoimi nastawami.
mike
Donator
Donator
Posty: 501
Rejestracja: 20 wrz 2016, 9:41
Model: NC
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: Katowice

12 mar 2021, 7:28

monkahead pisze:
20 lut 2021, 18:51
mike pisze:
monkahead pisze:
11 sty 2021, 16:42


A coś w Sosnowcu ktoś poleci? Fabryczne nastawy pod nowy komplet opon.



Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
W Sosnowcu możesz podjechać do Tomasza Pasternaka - ustawiam tam ostatnio i też jest git.
A ma jakieś nowoczesne stanowisko do ustawiania geometrii i zbieżności? Dostanę wydruk z wynikami?

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Nie dostaniesz :) tak samo jak u największego fachowca Cześka Dudy w Katowicach też nie dostaniesz ;) A cały światek motorsportu śląskiego tam robi :)
Awatar użytkownika
Hookie
Donator
Donator
Posty: 3401
Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
Model: NB FL
Wersja: 1.8 Memories 2
Lokalizacja: Sosnowiec

12 mar 2021, 8:48

Tam gdzie polecałem wszystko dostaniesz jakby co.
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
Awatar użytkownika
monkahead
Donator
Donator
Posty: 1378
Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
Model: NC FL
Wersja: Summer Edition '12
Lokalizacja: Sosnowiec

07 lis 2021, 21:32

Jadę ustawić geometrię, który "set" wybrać? Chodzi mi głównie o kąt "camber", lekko podcina mi tylne opony od wewnątrz (chyba za mocny negatyw teraz mam). Auto do jazdy drogowej.

Supermiata Street Alignment

For most street driven Miatas, tire wear is the most important parameter. Excess toe in or out will usually cause more tire wear than somewhat aggressive camber will. The OEM alignment numbers with more rear camber than in front, are designed to induce a bit of understeer. Lawyers ultimately dictate the OEM alignment, not the clever engineeers that designed the suspension. The actual suspension geometry is designed to require greater front than rear camber. The Supermiata Street Alignment will generally result in no increase in tire wear over OEM and possibly a reduction in tire wear if you occasionally load the tires to maximum cornering forces. In general, this Street alignment is conservative and intended for cars that never slide their tires and spend almost no time at maximum conrnering loads.

NOTE: This alignment works with OEM (19 or 22mm) or a slightly larger front sway bar. FM (24mm) or Racing Beat 1" (25.4mm) solid bars will work. The Racing Beat 1.125 bar is too much for normal street tires (>240 treadwear). The Street Alignment may cause a 100% stock Miata to oversteer, or be too "loose" so it is recommended to use the front sway bars described here.


5.00 ~ 5.5" front pinch weld height
.06 ~ .18" rake, rear higher
(Exocet - .4" rake, rear lower)

Front camber: -1.4°

Caster: >4.5°
Front total toe: +1/16" (.06")

Rear camber : -1°
Rear total toe: +1/8" (.12")

Flyinmiata Street Alignment

Recommended alignment numbers
NA/NB/NC
A good alignment makes a huge difference to car handling. The standard numbers from Mazda are fairly vague and don't necessarily flatter the Miata. A precision alignment can make even a standard Miata more fun to drive.

These are the numbers that we use at Flyin' Miata on the NA/NB/NC Miata. They work well for cars fitted with our suspension kits or stock setups. There is no odd tire wear. Racers will want to vary their setup based on their particular needs of course. If you take your car to an alignment shop, ask them to come as close as possible to these settings. For a full discussion of what these numbers mean, you can read Miata Performance Projects.

It's possible that not all cars will be able to reach these numbers. If this is the case, please call our tech line (1 970 464 5600) and our techs will be able to advise you.

Front
Caster: 5.0 degrees
Camber: 1.0 degrees negative
Toe-in: 1/16", 0.15° or 9 arcminutes total (1/32", 0.075° or 4.5 minutes per side)

Rear
Camber: 1.5 degrees negative
Toe-in: 1/16", 0.15° or 9 arcminutes total (1/32", 0.075° or 4.5 minutes per side)
Awatar użytkownika
monkahead
Donator
Donator
Posty: 1378
Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
Model: NC FL
Wersja: Summer Edition '12
Lokalizacja: Sosnowiec

19 lis 2021, 20:14

No więc jestem już po ustawieniu geometrii i zbieżności w Carpoint. Nastawy: - 1° przód, - 1°40` tył. Poprawa prowadzenia zauważalna, bo przód miałem niesymetrycznie ustawiony, jest lepiej powyżej 140km/h i trudniej zarzucić tyłem. Zbieżność poprawiałem 2x ale zrobili mi to bez marudzenia, także mogę ich polecić. Jedyne na co trzeba zwrócić uwagę to cena, przez telefon 270zł, po usłudze pokazali mi 450zł według cennika, ostatecznie zapłaciłem 250zł... specjalna cena dla gościa z Sosnowca Pytajcie o Pawła.

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

19 lis 2021, 22:43

monkahead pisze:
19 lis 2021, 20:14
No więc jestem już po ustawieniu geometrii i zbieżności w Carpoint. Nastawy: - 1° przód, - 1°40` tył. Poprawa prowadzenia zauważalna, bo przód miałem niesymetrycznie ustawiony, jest lepiej powyżej 140km/h i trudniej zarzucić tyłem. Zbieżność poprawiałem 2x ale zrobili mi to bez marudzenia, także mogę ich polecić. Jedyne na co trzeba zwrócić uwagę to cena, przez telefon 270zł, po usłudze pokazali mi 450zł według cennika, ostatecznie zapłaciłem 250zł... specjalna cena dla gościa z Sosnowca Obrazek Pytajcie o Pawła.

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Poznań Maj.
Mielcarek Motorsport Poznań
przód 1,3
tył 1,5
Koszt 150 zł
;)

racja, trudniej zarzucić tyłem, ale raczej o to chodzi :kciuk:

Ps. Polecam dołożyć staba z Rexa, jeszcze bardziej robi się neutralnie. Zarzucenie z 'masy' nie działa za bardzo , bo przechyłu nie ma :)
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Awatar użytkownika
monkahead
Donator
Donator
Posty: 1378
Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
Model: NC FL
Wersja: Summer Edition '12
Lokalizacja: Sosnowiec

20 lis 2021, 7:00


Tomai pisze: Ps. Polecam dołożyć staba z Rexa, jeszcze bardziej robi się neutralnie. Zarzucenie z 'masy' nie działa za bardzo , bo przechyłu nie ma :)
Myślę że stab pojawi się na wiosnę, ta ostatnia oferta na forum sprawiła, że trochę bardziej zainteresowałem się tym tematem ObrazekObrazek


Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
SrogaDroga
Donator
Donator
Posty: 96
Rejestracja: 01 mar 2022, 10:13
Model: NC FL2
Wersja: Club
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

24 lut 2023, 19:57

Pozwolę sobie odgrzebać temat. Czy jakiś warsztat w Katowicach i okolicach ustawi mi zawieszenie na wagach a.k.a. corner balancing?
ODPOWIEDZ