[Warszawa] Regeneracja amortyzatorow Bilstein
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Hej,
jezeli ktos posiada amortyzatory Bilstein'a i chcialby je zregenerowac to polecam ten zaklad:
ZERKOPOL
ul.Uczniowska 34
03-112 Warszawa
Tel.: 022 6143990
www.bilstein.pl
www.zerkopol.pl
Ja regenerowalem u nich Bilstein'y B6 w Schaabie 9-3 - w jednym z nich byl wyciek oleju (i przy okazji pare czesci w srodku do wymiany). Moje wrazenia: wysoki poziom uslug (na amortyzatorach przejechalem od tamtego czasu 10 tys km i wszystko jest ok). Firma wykonuje rowniez amortyzatory na specjalne zamowienia, do aut terenowych i sportowych na wyscigi, co dla mnie rowniez bylo sporym plusem. Poza tym bardzo mila obsluga, ceny jak najbardziej ok (dostalem 10% rabatu, nawet zanim zdazylem sie o niego upomniec ). Zaproponowano mi rowniez zmiane charakterystyki amortyzatorow (zmiekczenie lub utwardzenie). Cala naprawa trwala ok 4-5h. Jako, ze nie znam W-wy i nie chcialem wracac do hotelu, postanowilem poczekac. Zaproponowano mi kawe i herbate, dostalem krzeselko i wygrzewalem sie na sloncu
PS - Na termin najlepiej sie umawiac - firma ma sporo zamowien.
jezeli ktos posiada amortyzatory Bilstein'a i chcialby je zregenerowac to polecam ten zaklad:
ZERKOPOL
ul.Uczniowska 34
03-112 Warszawa
Tel.: 022 6143990
www.bilstein.pl
www.zerkopol.pl
Ja regenerowalem u nich Bilstein'y B6 w Schaabie 9-3 - w jednym z nich byl wyciek oleju (i przy okazji pare czesci w srodku do wymiany). Moje wrazenia: wysoki poziom uslug (na amortyzatorach przejechalem od tamtego czasu 10 tys km i wszystko jest ok). Firma wykonuje rowniez amortyzatory na specjalne zamowienia, do aut terenowych i sportowych na wyscigi, co dla mnie rowniez bylo sporym plusem. Poza tym bardzo mila obsluga, ceny jak najbardziej ok (dostalem 10% rabatu, nawet zanim zdazylem sie o niego upomniec ). Zaproponowano mi rowniez zmiane charakterystyki amortyzatorow (zmiekczenie lub utwardzenie). Cala naprawa trwala ok 4-5h. Jako, ze nie znam W-wy i nie chcialem wracac do hotelu, postanowilem poczekac. Zaproponowano mi kawe i herbate, dostalem krzeselko i wygrzewalem sie na sloncu
PS - Na termin najlepiej sie umawiac - firma ma sporo zamowien.
Ostatnio zmieniony 03 sie 2010, 22:42 przez Karolina, łącznie zmieniany 1 raz.
Tym latam dla przyjemności: Saab_olot 9-3 2.0T Maptun (240PS i 355Nm, FWD)
Tym gościnnie: MB E500 4matic (V8, 388KM i 530Nm, 4x4)
A tym za karę: VW Polo 1.4 (90KM i kilka Nm, FWD)
Tym gościnnie: MB E500 4matic (V8, 388KM i 530Nm, 4x4)
A tym za karę: VW Polo 1.4 (90KM i kilka Nm, FWD)
Mowisz - masz!
Za regeneracje 2 tylnych amortyzatorow z uzyciem nowych oryginalnych czesci Bilstein'a (wymiana oleju i chyba gazu - tu nie jestem pewien, wymiana tloku, tulei i czegos tam jeszcze - generalnie troche tego bylo ), wraz z ich wyjeciem i zamontowaniem z powrotem do auta zaplacilem 600zl.
Za regeneracje 2 tylnych amortyzatorow z uzyciem nowych oryginalnych czesci Bilstein'a (wymiana oleju i chyba gazu - tu nie jestem pewien, wymiana tloku, tulei i czegos tam jeszcze - generalnie troche tego bylo ), wraz z ich wyjeciem i zamontowaniem z powrotem do auta zaplacilem 600zl.
Tym latam dla przyjemności: Saab_olot 9-3 2.0T Maptun (240PS i 355Nm, FWD)
Tym gościnnie: MB E500 4matic (V8, 388KM i 530Nm, 4x4)
A tym za karę: VW Polo 1.4 (90KM i kilka Nm, FWD)
Tym gościnnie: MB E500 4matic (V8, 388KM i 530Nm, 4x4)
A tym za karę: VW Polo 1.4 (90KM i kilka Nm, FWD)
- Tomai
- Donator
- Posty: 3864
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Power by Five
- Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz
Nie znam tej firmy, może robią to dobrze, nie wiem. Kiedyś miałem Audi 80 i też postanowiłem zregenerować amory w Poznaniu na ul. Czechosłowackiej. Zaoszczędziłem 100 zł w stosunku do kupna nowych a moje amory rozleciały się po 10 miesiącach. Od tego czasu zawsze kupuje nowe. Oczywiście niech każdy decyduje sam.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
- Dżunior
- Donator
- Posty: 4106
- Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom Recaro
- Lokalizacja: Calpe / NDM
- Kontakt:
Tomai, przypadek o którym piszesz nie ma nic wspólnego z powyższą ofertą Bilstein'a. "Ta firma" o której piszesz to nic innego jak autoryzowany serwis producenta. Z tego co wiem, Bilstein daje na swoje regenerowane amory taką samą gwarancję jak na produkty nowe (jeśli się mylę, niech mnie ktoś poprawi... ).
Tu nikt nie wymieni Ci elementów składowych na "podobne" czy "prawie identyczne".
Fabryczna regeneracja podzespołów staje się z roku na rok coraz popularniejsza (dwumasowe koła zamachowe aut VAG, turbosprężarki Garrett, elementy układów Common Rail, alternatory Bosch) i nie można takich usług porównywać do pseudo napraw prowadzonych w garażu pana Genia...
Tu nikt nie wymieni Ci elementów składowych na "podobne" czy "prawie identyczne".
Fabryczna regeneracja podzespołów staje się z roku na rok coraz popularniejsza (dwumasowe koła zamachowe aut VAG, turbosprężarki Garrett, elementy układów Common Rail, alternatory Bosch) i nie można takich usług porównywać do pseudo napraw prowadzonych w garażu pana Genia...
Ostatnio zmieniony 13 cze 2009, 23:16 przez Dżunior, łącznie zmieniany 1 raz.
MX-5 ND SkyFreedom
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
Bilstein'y sa calkowicie regenerowalne - rozbierasz, wymieniasz zuzyte czesci na nowe i skladasz do kupy. Czy moze sie posypac? Oczywiscie... podobnie jak nowy amortyzator. Ale dostajesz taka sama gwarancje jak na nowe. Ja sie zdecydowalem i nie zaluje
EDIT: Dżunior masz calkowita racje (odnosnie Bilstein'ow - co do reszty to nie wiem, bo sie nie znam ).
EDIT: Dżunior masz calkowita racje (odnosnie Bilstein'ow - co do reszty to nie wiem, bo sie nie znam ).
Tym latam dla przyjemności: Saab_olot 9-3 2.0T Maptun (240PS i 355Nm, FWD)
Tym gościnnie: MB E500 4matic (V8, 388KM i 530Nm, 4x4)
A tym za karę: VW Polo 1.4 (90KM i kilka Nm, FWD)
Tym gościnnie: MB E500 4matic (V8, 388KM i 530Nm, 4x4)
A tym za karę: VW Polo 1.4 (90KM i kilka Nm, FWD)
irakleo pisze:odkopię temat - czy ktoś z użytkowników eksploatuje Bilsteiny B8
LeDiable ?
Po
eM
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
irakleo, Zerkopol jest droooogi jeśli chodzi o nowe Bilki z półki. MTS24 ma je znacznie taniej - ja płaciłem 440zł/szt (do NB), ale jest jeszcze jakiś tańszy sklep tylko nie pamiętam który... Jak dobrze poszukasz to powinieneś znaleźć 200zł/szt taniej niż w Zerkopolu.
P.S. - To dziwne, że B6/B8 mają różne ceny w Zerkopolu. To de facto ten sam amortyzator (różnica długości tłoczyska itd) i w znaczącej większości sklepów ma te same ceny...
Edyta: pomogę trochę, mam nadzieję
Przód ma numer B46-1488
Tył ma numer B46-1489
[URL=http://amortyzatorysklep.waw.pl/index.php?m=ass&s=4ghn9v17b1v2re9dmcll9d9czrnb6zt3&id_ass=73478]Tu masz przód po 400zł[/URL], [URL=http://amortyzatorysklep.waw.pl/index.php?m=ass&s=4ghn9v17b1v2re9dmcll9d9czrnb6zt3&id_ass=73479]a tył za 450zł[/URL]
[URL=http://bilstein.warszawa.pl/index.php?a=katalog&b=&c=409]Przód 360zł[/URL], [URL=http://bilstein.warszawa.pl/index.php?a=katalog&b=&c=410]tył 410zł[/URL]
W InterCars przód jest za 400zł, tył za 450zł - jak znajdziesz kogoś kto ma wysokie zniżki to będzie tanio...
Jak coś mogę się zorientować ile mam na to zniżki w InterCarsie, może będzie się bardziej opłacać
Edyta:
Już wiem dlaczego Zerkopol ma inną cenę za B6 a inną za B8 - Bilstein nie oferuje B8 do NA, więc Zerkopol kasuje sobie 50zł/szt za przerobienie B6 na B8
P.S. - To dziwne, że B6/B8 mają różne ceny w Zerkopolu. To de facto ten sam amortyzator (różnica długości tłoczyska itd) i w znaczącej większości sklepów ma te same ceny...
Edyta: pomogę trochę, mam nadzieję
Przód ma numer B46-1488
Tył ma numer B46-1489
[URL=http://amortyzatorysklep.waw.pl/index.php?m=ass&s=4ghn9v17b1v2re9dmcll9d9czrnb6zt3&id_ass=73478]Tu masz przód po 400zł[/URL], [URL=http://amortyzatorysklep.waw.pl/index.php?m=ass&s=4ghn9v17b1v2re9dmcll9d9czrnb6zt3&id_ass=73479]a tył za 450zł[/URL]
[URL=http://bilstein.warszawa.pl/index.php?a=katalog&b=&c=409]Przód 360zł[/URL], [URL=http://bilstein.warszawa.pl/index.php?a=katalog&b=&c=410]tył 410zł[/URL]
W InterCars przód jest za 400zł, tył za 450zł - jak znajdziesz kogoś kto ma wysokie zniżki to będzie tanio...
Jak coś mogę się zorientować ile mam na to zniżki w InterCarsie, może będzie się bardziej opłacać
Edyta:
Już wiem dlaczego Zerkopol ma inną cenę za B6 a inną za B8 - Bilstein nie oferuje B8 do NA, więc Zerkopol kasuje sobie 50zł/szt za przerobienie B6 na B8
irakleo, z tego co pamiętam Zerkopol nie poleca B8 na nasze drogi ze względu na skok, ale jak chcesz pakować B8 to śmiało zakładaj. Kumpel gania BMW E30 iS na B8 w RD3L w połączeniu ze springami H&R i nie skarżył się
B8 do NB, ma numery:
Przód BE5-6550
Tył BE5-6550
Wygląda, że najtaniej jest po 390zł [URL=http://www.mts24sklep.pl/product_info.php/products_id/2632]przód[/URL], [URL=http://www.mts24sklep.pl/product_info.php/products_id/2633]tył[/URL] - nie wiem tylko, czy na stronce ceny są aktualne, a jak nie to w bilstein.warszawa.pl są po 425zł w InterCarsie też powinny być i z dużymi zniżkami mogą wyjść dość tanio
B8 do NB, ma numery:
Przód BE5-6550
Tył BE5-6550
Wygląda, że najtaniej jest po 390zł [URL=http://www.mts24sklep.pl/product_info.php/products_id/2632]przód[/URL], [URL=http://www.mts24sklep.pl/product_info.php/products_id/2633]tył[/URL] - nie wiem tylko, czy na stronce ceny są aktualne, a jak nie to w bilstein.warszawa.pl są po 425zł w InterCarsie też powinny być i z dużymi zniżkami mogą wyjść dość tanio
Wroniasty pisze:Kumpel gania BMW E30 iS na B8 w RD3L w połączeniu ze springami H&R i nie skarżył się
Jak wybierałem sobie amo to bilstein bardzo stanowczo twierdził, że B8 jest przeznaczone do zawieszenia obniżonego o co najmniej 30mm w stosunku do serii. W innym przypadku trafiasz w charakterystykę amo w zupełnie niewłaściwym punkcie i jest generalnie bez sensu. Kolo w E30 mając springi HR jest pewnie mocno zglebiony i u niego pracuje to fajnie. Ja bym na miejscu irakleo szukał B6...
Po
eM
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
To jest właśnie zaleta gwintowanego zawiasu - ustawiasz na wysokość jaka Tobie pasuje i po problemie. W przypadku kombinowanego zawiasu z NB do NA zaczynają się schody....pamiętam jak Jaro zaadoptował taki zawias do siebie i nagle jego auto zaczęło wyglądać jak wersja cross country. Nie wiem czy polegała różnica.... na wysokości sprężyn, zmianach w mocowaniach górnych czy na różnych masach, aut że efekt był właśnie taki. Osobiście wolałbym B8 właśnie po to by obniżyć auto o 30mm, ale wówczas muszę zakupić amortyzator od NB i górne mocowanie od tego modelu. Rozkminiam tylko jeszcze czy powinienem szukać sprężyn niższych od NA czy jednak NB.
irakleo pisze:To jest właśnie zaleta gwintowanego zawiasu - ustawiasz na wysokość jaka Tobie pasuje i po problemie. W przypadku kombinowanego zawiasu z NB do NA zaczynają się schody....pamiętam jak Jaro zaadoptował taki zawias do siebie i nagle jego auto zaczęło wyglądać jak wersja cross country. Nie wiem czy polegała różnica.... na wysokości sprężyn, zmianach w mocowaniach górnych czy na różnych masach, aut że efekt był właśnie taki. Osobiście wolałbym B8 właśnie po to by obniżyć auto o 30mm, ale wówczas muszę zakupić amortyzator od NB i górne mocowanie od tego modelu. Rozkminiam tylko jeszcze czy powinienem szukać sprężyn niższych od NA czy jednak NB.
Miałem ten sam problem po zamontowaniu zawiechy od NB do NA było cross country za to po wrzuceniu sprężyn obniżających od NA (H&R) jest slammed miata więc jeśli nie chcesz mieć mega gleby to proponuję rozejrzeć się za sprężynami od NB.
[URL=http://www.mx-5.pl/viewtopic.php?t=2896]Moja Mazda MX-5 NA BRG[/URL]
[URL=http://picasaweb.google.pl/chrisnoveek]Galeria MX-5[/URL]
[URL=http://picasaweb.google.pl/chrisnoveek]Galeria MX-5[/URL]
irakleo, jeśli amorki będą z NB, to sprężyn chyba też od NB musisz szukać - chociaż mogę się mylić. Nigdy nie interesowałem się tą konwersją zawiasu NA-NB zbytnio
majkel_c, jest tak jak piszesz. Do -30mm idą B6, do mocniej obniżonego zawiasu idzie B8. W tym iS'ie u mojego kumpla B8 idzie do zawiasu asfaltowego - myślę, że minimum -50mm, może więcej. Na szutr i inne wyrypy ma zestaw B6 ze sprężynami z E34 diesla o ile dobrze pamiętam.
majkel_c, jest tak jak piszesz. Do -30mm idą B6, do mocniej obniżonego zawiasu idzie B8. W tym iS'ie u mojego kumpla B8 idzie do zawiasu asfaltowego - myślę, że minimum -50mm, może więcej. Na szutr i inne wyrypy ma zestaw B6 ze sprężynami z E34 diesla o ile dobrze pamiętam.
sprysio pisze:czesc,
Wymieniał ktoś z Was tuleje w amorkach Bilstein do NA? Mam juz strasznie wybite w Zerkopolu nie maja, moze da sie dobrac z innego?
Złota łopata się należy jak nic
Teraz na temat, ogłaszał się na forum ktoś, że regeneruje bile, pewnie i z tulejami pomoże.