[Warszawa] Dorabianie sztywnych przewodów hamulcowych

Gdzie?

Forum informacyjne zawierające dane kontaktowe do warsztatów, mechaników i firm usługowych związanych z MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
jerzj
Posty: 687
Rejestracja: 18 kwie 2011, 8:50
Model: NB
Wersja: Turbo
Lokalizacja: Warszawa

07 lip 2017, 12:50

Chciałbym wymienić sztywne przewody na nowe.

Moje choć nadal trzymają, są już dość skorodowane.
Nie chodzi mi o przewody idące bezpośrednio do zacisku tylko doprowadzające płyn hamulcowy z pompy wzdłuż samochodu.
Niby można to zrobić samemu, ale chciałbym aby to było zrobione bezbłędnie i w akceptowalny wizualnie sposób ;)
Awatar użytkownika
jerzj
Posty: 687
Rejestracja: 18 kwie 2011, 8:50
Model: NB
Wersja: Turbo
Lokalizacja: Warszawa

13 sie 2017, 13:07

Zdecydowałem się finalnie na wykonanie usługi w firmie V-Car na ul. Czardasza 6
http://www.vcar.pl/

Wymieniłem wszystkie sztywne przewody hamulcowe, poza tymi idącymi w przy grodzi.
Zdecydowałem się na opcję przewodów stalowych w plastikowym oplocie.

+ przewody wyglądają na fabryczne
+ przychylam się do opinii właściciela, że stal jest lepszym materiałem, niż miedź, gdyż jest dużo twardsza.
+ korzystają z profesjonalnie wyglądającej prasy (mniejsze ryzyko źle zarobionych złączek)

- cena i rozbieżności vs pierwotne ustalenia, czyli jedna z rzeczy która powoduje, że wolę wszystko robić sam.
Za całą usługę zapłaciłem ~880 PLN
Pierwotnie umawialiśmy się na max 800, pewnie mniej (700-kilkadziesiąt) bo nie nie było pewności, czy przewód lewego koła da się wyjąć bez odkręcania węża od chłodnicy przy re-roucie. Przy odbiorze auta usłyszałem 9-kilkadziesiąt złotych, co mnie wyjątkowo wq****, bo kilka razy mówiliśmy o cenie, która za nic nie miała przekroczyć 800 PLN. I ściema na ściemie, że więcej przewodu wyszło (metr przewodu to kilkadziesiąt złotych max), że mówiliśmy o cenie bez lewego koła itd. Finalnie właściciel zgodził się na wspomniane 880 PLN.
Terminowość ok, choć na pytanie o odbiór dzień wcześniej słyszałem, że muszą odpowietrzyć tylko hmulce. W kolejnym dniu słyszę to samo - odpowietrzamy hamulce - mnie to zajmuje godzinę z postawieniem auta na kobyłkach, ale ok....

Nie znalazłem innego warsztatu, który chętnie by się tym zajął. Moje przewody nie były w fatalnym stanie, ale tylny przewód idący w poprzek auta był już mocno nadgryziony przez korozję, szczególnie przy złączkach.
Zdecydowałem się na wymianę, gdyż dość szybko płyn hamulcowy robił się ciemny, co oznacza, że skądś wciągał wilgoć.
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

13 sie 2017, 14:10

jerzj pisze:Zdecydowałem się finalnie na wykonanie usługi w firmie V-Car na ul. Czardasza 6
http://www.vcar.pl/

Wymieniłem wszystkie sztywne przewody hamulcowe, poza tymi idącymi w przy grodzi.
Zdecydowałem się na opcję przewodów stalowych w plastikowym oplocie.

+ przewody wyglądają na fabryczne
+ przychylam się do opinii właściciela, że stal jest lepszym materiałem, niż miedź, gdyż jest dużo twardsza.
+ korzystają z profesjonalnie wyglądającej prasy (mniejsze ryzyko źle zarobionych złączek)

- cena i rozbieżności vs pierwotne ustalenia, czyli jedna z rzeczy która powoduje, że wolę wszystko robić sam.
Za całą usługę zapłaciłem ~880 PLN
Pierwotnie umawialiśmy się na max 800, pewnie mniej (700-kilkadziesiąt) bo nie nie było pewności, czy przewód lewego koła da się wyjąć bez odkręcania węża od chłodnicy przy re-roucie. Przy odbiorze auta usłyszałem 9-kilkadziesiąt złotych, co mnie wyjątkowo wq****, bo kilka razy mówiliśmy o cenie, która za nic nie miała przekroczyć 800 PLN. I ściema na ściemie, że więcej przewodu wyszło (metr przewodu to kilkadziesiąt złotych max), że mówiliśmy o cenie bez lewego koła itd. Finalnie właściciel zgodził się na wspomniane 880 PLN.
Terminowość ok, choć na pytanie o odbiór dzień wcześniej słyszałem, że muszą odpowietrzyć tylko hmulce. W kolejnym dniu słyszę to samo - odpowietrzamy hamulce - mnie to zajmuje godzinę z postawieniem auta na kobyłkach, ale ok....

Nie znalazłem innego warsztatu, który chętnie by się tym zajął. Moje przewody nie były w fatalnym stanie, ale tylny przewód idący w poprzek auta był już mocno nadgryziony przez korozję, szczególnie przy złączkach.
Zdecydowałem się na wymianę, gdyż dość szybko płyn hamulcowy robił się ciemny, co oznacza, że skądś wciągał wilgoć.

troszke drogawo, ja płaciłem (co prawda za miedziane) jakieś 350 + wymiana płynu (150)
Awatar użytkownika
vodka
Posty: 693
Rejestracja: 31 lip 2016, 20:09
Model: ND
Wersja: RF AT
Lokalizacja: DW

13 sie 2017, 17:24

jerzj pisze: Moje przewody nie były w fatalnym stanie, ale tylny przewód idący w poprzek auta był już mocno nadgryziony przez korozję, szczególnie przy złączkach.


U mnie ten sam przewód dosłownie przegnił. Na szczęście przy okazji innego tematu Artur z Kępna wypatrzył, że jest nie halo i wymienił mi ten przewód. Wystarczyło dosłownie dotknąć tego przewodu i zaczął od razu kapać płyn :lipa:
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

13 sie 2017, 21:59

jerzj pisze:Za całą usługę zapłaciłem ~880 PLN

Uważam że 800+ to bardzo drogo przy cenie detalicznej 1m rurki stalowej 12zł a zarobionej dwoma nakrętkami 14zł, mx NA/NB ma prosty układ hamulcowy nawet jeżeli to wersja z ABSem.

jerzj pisze:że stal jest lepszym materiałem, niż miedź, gdyż jest dużo twardsza.

Co do opinii że stal jest lepsza niż miedź to bez znaczenia, koszt materiału (10m przewodu hamulcowego) to 60zł drożej za stalowe więc cena 880 z kosmosu.

jerzj pisze:korzystają z profesjonalnie wyglądającej prasy

Zdjęcie/typ bo jeszcze upewnij się że zarobili jak dla Mazdy/japonia a nie VW/europa bo może się okazać że przy którymś tam hamowaniu system nie zadziała (wyrwie rurkę z nakrętki bo było wadliwie zarobione, przykład jakiś czas temu na forum).

jerzj pisze:gdyż dość szybko płyn hamulcowy robił się ciemny, co oznacza, że skądś wciągał wilgoć.

Skoro przewody nie ciekły to niby skąd miał płyn wilgoć łapać? Zdefiniuj "dość szybko" bo płyn należy co 2-3 lata wymieniać.

mutra pisze:ja płaciłem (co prawda za miedziane) jakieś 350 + wymiana płynu (150)

Już całkiem dobra cena ale za wymianę płynu 150zł skoro 1l płynu DOT4 to 20-30zł i 30 minut pracy? Chciałbym tak za godzinę pracy zarabiać (240-260zł). Zresztą jaka wymiana płynu skoro przewody wymieniałeś i tak musieli nalać nowy płyn i odpowietrzyć hamulce, no dobra przepłukać żeby stary odpowietrznikami zszedł, to powinno być w cenie wymiany przewodów.
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

13 sie 2017, 22:41

wojteks pisze:
mutra pisze:ja płaciłem (co prawda za miedziane) jakieś 350 + wymiana płynu (150)

Już całkiem dobra cena ale za wymianę płynu 150zł skoro 1l płynu DOT4 to 20-30zł i 30 minut pracy? Chciałbym tak za godzinę pracy zarabiać (240-260zł). Zresztą jaka wymiana płynu skoro przewody wymieniałeś i tak musieli nalać nowy płyn i odpowietrzyć hamulce, no dobra przepłukać żeby stary odpowietrznikami zszedł, to powinno być w cenie wymiany przewodów.


aż sobie zerknąłem na fakturę

wg cennika - wymiana płynu - maszynowo z uruchomieniem agregatu abs/dsc - 125PLN
- litr płynu 25PLN
- wymiana przewodów hamulcowych sztywnych(komplet) 200 PLN
-złączka przewodu hamulcowego 1.88 x 6 szt :mrgreen:
- przewód hamulcowy metalowy (4.75mm) 1metr 27.00PLN x 7 metrów

podejrzewam że cena za wymianę jest taka ze względu na odpowietrzenie pompy ABS
Awatar użytkownika
jerzj
Posty: 687
Rejestracja: 18 kwie 2011, 8:50
Model: NB
Wersja: Turbo
Lokalizacja: Warszawa

13 sie 2017, 23:53

wojteks pisze:
jerzj pisze:Za całą usługę zapłaciłem ~880 PLN

Uważam że 800+ to bardzo drogo przy cenie detalicznej 1m rurki stalowej 12zł a zarobionej dwoma nakrętkami 14zł, mx NA/NB ma prosty układ hamulcowy nawet jeżeli to wersja z ABSem.

jerzj pisze:że stal jest lepszym materiałem, niż miedź, gdyż jest dużo twardsza.

Co do opinii że stal jest lepsza niż miedź to bez znaczenia, koszt materiału (10m przewodu hamulcowego) to 60zł drożej za stalowe więc cena 880 z kosmosu.

jerzj pisze:korzystają z profesjonalnie wyglądającej prasy

Zdjęcie/typ bo jeszcze upewnij się że zarobili jak dla Mazdy/japonia a nie VW/europa bo może się okazać że przy którymś tam hamowaniu system nie zadziała (wyrwie rurkę z nakrętki bo było wadliwie zarobione, przykład jakiś czas temu na forum).

jerzj pisze:gdyż dość szybko płyn hamulcowy robił się ciemny, co oznacza, że skądś wciągał wilgoć.

Skoro przewody nie ciekły to niby skąd miał płyn wilgoć łapać? Zdefiniuj "dość szybko" bo płyn należy co 2-3 lata wymieniać.

mutra pisze:ja płaciłem (co prawda za miedziane) jakieś 350 + wymiana płynu (150)

Już całkiem dobra cena ale za wymianę płynu 150zł skoro 1l płynu DOT4 to 20-30zł i 30 minut pracy? Chciałbym tak za godzinę pracy zarabiać (240-260zł). Zresztą jaka wymiana płynu skoro przewody wymieniałeś i tak musieli nalać nowy płyn i odpowietrzyć hamulce, no dobra przepłukać żeby stary odpowietrznikami zszedł, to powinno być w cenie wymiany przewodów.
Właśnie przypadek usula skłonił mnie do tego, aby zanim zdecyduje się na usługę "wybadac" temat. Oczywiście że nie zrobiłem im zdjęcia praski (?!) Natomiast jak zacząłem temat różnych końcowek (Europa/samochody azjatyckie) facet sam podlapal temat i zapewnił mnie, że będą właściwe. Hamowałem już kilkadziesiąt razy mocniej, tak że abs działał, oglądałem pozniej dokładnie przewody i połączenia i nic nie cieknie.

Ciemny płyn: motul rbf660 robił się wyraźnie ciemny po miesiącu. Płyn wymieniam w sezonie co najmniej 2-3 razy, w zeszłym roku zrobiłem to 4 razy. łącznie litr płynu przez każdy z odpowietrznikow. Zaciski suche, serwo suche. Przewody elastyczne zmienione na nowe w oplocie. Więc aby wyeliminować serwo, zacząłem od przewodów.

Cena to pojęcie względne, gdy dzwoniłem po warsztatach, zazwyczaj ceny oscylowaly wokół 600-650 pln, nie znalazłem też miejsca, gdzie ktoś chciałby zakładać przewody inne, niż miedziane.
Jeżeli ktoś znajdzie lepsze i tańsze miejsce - niech koniecznie napisze, na pewno ktoś skorzysta

Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka
ODPOWIEDZ