[Warszawa] Geometria zawieszenia

Forum informacyjne zawierające dane kontaktowe do warsztatów, mechaników i firm usługowych związanych z MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Lukasz
Posty: 591
Rejestracja: 02 sie 2005, 8:18
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

09 mar 2007, 10:31

Poszukuje dobrego zakladu w Warszawie, ktory profesjonalnie (tzn. z sercem) ustawi geometrie. Bardzo dawno jej nie ustawialem i chyba juz czas.

Czy mozecie polecic mi jakies miejsce? Ile to moze kosztowac??
7 zima z MX-5
tunix
Posty: 169
Rejestracja: 11 lut 2006, 10:36

09 mar 2007, 10:45

AZ Auto tego nie zrobi?

tx
pawel
Posty: 232
Rejestracja: 27 cze 2005, 21:35
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

09 mar 2007, 11:02

jest jedno takie miejsce: weissenhoff na Ursynowie.
jesli nic sie nie zmienilo to maja najlepszy sprzet w W-wie. oczywiscie tanio nie jest:-)
www.miata.com.pl
www.mx-5.com.pl
www.mx-5.pl
yanik
Posty: 1049
Rejestracja: 13 gru 2006, 19:24
Lokalizacja: Marki

12 mar 2007, 12:14

tanio nie jest, tzn ile za calą zabawe moga wziąć?
pawel
Posty: 232
Rejestracja: 27 cze 2005, 21:35
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

12 mar 2007, 12:37

z tego co pamietam:

okolo 150 zl za diagnoze + okolo 25 zl za nastawienie kazdego wymaganego ustawienia
www.miata.com.pl
www.mx-5.com.pl
www.mx-5.pl
mihau
Posty: 145
Rejestracja: 10 lis 2005, 13:20
Lokalizacja: Warszawa

12 mar 2007, 13:25

http://www.asko.net.pl/ - ZAJEBISCIE GORĄCO POLECAM ;-)
mihau
Posty: 145
Rejestracja: 10 lis 2005, 13:20
Lokalizacja: Warszawa

12 mar 2007, 13:26

AZ auto nie zrobi. Geometria w mx-5 to naprawde wazna sprawa i nie musi być robiona na dobrej, czesto kalibrowanj maszynie.
pawel
Posty: 232
Rejestracja: 27 cze 2005, 21:35
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

12 mar 2007, 13:38

w Asco pelen kompet kosztuje 200zl - czy to dobra cena?
Michau - robiles tam swoj samochod?
www.miata.com.pl
www.mx-5.com.pl
www.mx-5.pl
mihau
Posty: 145
Rejestracja: 10 lis 2005, 13:20
Lokalizacja: Warszawa

12 mar 2007, 21:12

Marsa - płowiecka - tam robiłem dawniej i - strasznie długo i dość drogo.
ASCO - robiłem w piątek a ze polecił mnie Albert (właściciel Streeracing.pl i założyciel SSS) to zrobili mi za 150 pln całość. Włacznie z consultingiem (zajebiście dobrze sie znają).

Co ciekawe przed moją robili mazde RX-7 MK1 w idelnym stanie. zielona i PRZEPIEKNA.
Gość (mechanik) jest bardzo dobry. I bardzo szybko sobie poradził (moze i dlatego ze wczesniej całe zawieszeni było rozebrane i złożone z powrotem - dzień wczesniej ;-)

Jakby ktoś sie wybierał na geometrie to posiadam 4 oryginalne szpilki z płytkami do ustawień - lubią się rozciągać lub zapieć na amen wiec warto mieć ze dwie przy sobie (w sumie jest ich osiem, wiec 25% zabezpieczenie powinno styknąć.).

mihau
karol
Posty: 577
Rejestracja: 24 sie 2005, 12:50
Lokalizacja: Warszawa

13 mar 2007, 6:49

O ile pamiętam na Marsa robił geometrię ongiś Patryk.
Karol B.
Ongiś ciemnozielona Żabusia NB 1.8. oraz
Czerwony Kapturek NC 20th Anniversary Edition 1.8 nr 1217/2000
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

21 mar 2009, 12:35

BATEX-POL, ul. Arkuszowa 145B, tel 835.42.88

Wyposażeni w dobry sprzęt Huntera i bardzo profesjonalnie znają się na rzeczy. Wielowahacz w mx-5 i jego nastawy to dla nich normalna sprawa. Poza tym świetne podejście do klienta.
Kiedy jakiś czas temu pierwszy raz zadzwoniłem zapytać o możliwość robienia geometrii i trochę udałem że nie wiem o co w tym biega, zostałem nie tylko wypytany o samochód i przebieg serwisowy zawieszenia ale również z góry poinformowany o ewentualnych problemach które mogą wystąpić typu urwane śruby regulacyjne i tuleje czy pozapiekane drążki. Co nie zawsze się zdarza.
Cena pełnej regulacji geometrii (zbiezność i kąty) 180 PLN.

W mojej MX-5 geometria dziś została doprowadzona do stanu używalności i jest pięknie :mrgreen:

Pozdr
Michał
Ostatnio zmieniony 03 sie 2010, 22:40 przez Karolina, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Dżunior
Donator
Donator
Posty: 4106
Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Recaro
Lokalizacja: Calpe / NDM
Kontakt:

21 mar 2009, 12:45

Ile dni wcześniej trzeba się umawiać? Dotrzymują zadeklarowanego terminu/godziny?
MX-5 ND SkyFreedom 8-)
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

21 mar 2009, 12:56

Prezes pisze:Ile dni wcześniej trzeba się umawiać? Dotrzymują zadeklarowanego terminu/godziny?

Akurat teraz wystarczyło 3 dni wcześniej. Stanowisko do geometrii jest dedykowane, więc nic innego tam raczej nie jest robione. Najlepiej umówić się na rano, wtedy jest się pierwszy i nie ma ryzyka że we wcześniej robionym samochodzie wyjdą jakieś niespodzianki i się przedłuży.

Pozdr
Michał
Awatar użytkownika
Karolina
Administrator
Administrator
Posty: 3143
Rejestracja: 24 maja 2008, 19:09
Model: NB
Lokalizacja: Warszawa

21 mar 2009, 13:11

W tym samym miejscu pozbyłam się zeza rozbieżnego którego jak się okazało miałam na każdym kole :mrgreen:

Nie udawałam że się nie znam bo się nie znam na ustawianiu i w ogóle, ale panowie sobie poradzili bez mojego wsparcia :cool:

Mam prosto kierownicę! Jakoś tak fajniej koła mi się ustawiły i zdecydowanie lepiej się prowadzi :mrgreen:

Panowie wykazali się również ogromną cierpliwością tłumacząc mi cyferki na wydruku - szacun za to :mrgreen:
Jest ryzyko - jest przyjemność
Standby
Posty: 907
Rejestracja: 01 lis 2007, 14:08
Lokalizacja: Vava Town
Kontakt:

21 mar 2009, 14:33

Ze swojej strony dodam, że z usług tego zakładu korzystam od dwóch lat. Ocena ogółem - mocne 4.

Chłopaki rzeczywiście znają się na naprawie zawieszenia i mają bardzo profesjonalny sprzęt do dokonywania ustawień. Natomiast o mechanice mają raczej średnie pojęcie, więc jak następnym razem będę zmuszony poszukać czegoś w tej materii to raczej skorzystam z usług innego zakładu.

Ceny mieszczą się w średniej warszawskiej, plus za możliwość targowania się. Na tej samej ulicy znajdują się Fota i BHMD, więc z dostępnością standardowych części zamiennych nie ma problemu (sprzedają po detalicznych cenach katalogowych).

Terminy przyzwoite, chyba że trafimy na sezon wymiany opon.

A jak już w temacie ogumienia jesteśmy to polecam zakład pana Zbyszka, też na Arkuszowej - Tanio i solidnie, paru klubowiczów już korzystało i byli zadowoleni --> http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?t=1411
Nikt Wam tak felg nie wyprostuje, zwłaszcza za 50zł :)
Łoś
Standby
Posty: 907
Rejestracja: 01 lis 2007, 14:08
Lokalizacja: Vava Town
Kontakt:

21 mar 2009, 14:40

majkel_c pisze:Wielowahacz w mx-5 i jego nastawy to dla nich normalna sprawa. Poza tym świetne podejście do klienta.


Ćwiczyli na mojej miacie ;P Fakt, podejście do klienta pełne profi :)
Łoś
Awatar użytkownika
pmcomp
Posty: 2563
Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
Model: Inny
Wersja: BMW Z4 35is
Lokalizacja: wieś pod Warsiawą

21 mar 2009, 16:23

Witam,

ja z czystym sumieniem i otwartym sercem moge polecić Centrum Diagnostyki Samochodowej braci Weyssenhoffów na Ursynowie, na rogu Cynamonowej i Ciszewskiego przy stacji paliw Neste.

Jest to zakład jeszcze z przedwojennymi tradycjami (oczywiście nie w dzisiejszym miejscu :mrgreen: ). Znam obu braci (obydwaj kończyli SIMR na Polibudzie) oraz ojca, Pana Józefa, który już ze względu na wiek wycofał się z zawodu.

Geometrię robię tam od lat we wszystkich swoich samochodach.

Posiadają sprzęt Huntera (a Huntera montowali w Polsce jako jedni z pierwszych). Radzę zadzwonić wczesniej i się umówić bo czasami bywają obłożeni (tel. 641-02-81, 644-13-13).

http://www.zumi.pl/125340,Centrum_Diagnostyki_Samochodowej._Andrzej_Weyssenhoff,Warszawa,firma.html

Polecam.

Pozdro
pmcomp

(BMW Z4 E89 35is)
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

21 mar 2009, 20:02

mehau pisze:Ćwiczyli na mojej miacie ;P

Myślę że raczej doświadczenie zdobywali w czasach kiedy taka konstrukcja zawiechy była normą a nie czymś wyjątkowym. Bo Panowie bynajmniej nie wyglądali jakby wczoraj szkołę opuścili :mrgreen:
mehau pisze:już w temacie ogumienia jesteśmy to polecam

nie jesteśmy... jesteśmy w temacie geometrii :???: Mehau please, nie rób OT bo potem jest taki śmietnik że nic na tym forum nie można znaleźć... :???:

Pozdr
Michał
rafal
Posty: 945
Rejestracja: 26 maja 2008, 18:41
Lokalizacja: Warszawa Urs/Wil

21 mar 2009, 20:37

pmcomp pisze: Centrum Diagnostyki Samochodowej braci Weyssenhoffów na Ursynowie, na rogu Cynamonowej i Ciszewskiego przy stacji paliw Neste.

w zeszlym roku za regulacje i ustawienie zawieszenia w skrajnie najdrozszym przypadku tzn. w przypadku regulacji katow i zbieznosci na wszystkich kolach zarzadali kolo 400 pln!!!!! rozumiem doswiadczenie, tradycje, sprzet itd ale to troche wygorowana cena. a huntera teraz nie problem znalezc za ponad polowe nizsza kase.
byla mx-5 turbo
jest foka rs
miata jeszcze bedzie:)
Awatar użytkownika
pmcomp
Posty: 2563
Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
Model: Inny
Wersja: BMW Z4 35is
Lokalizacja: wieś pod Warsiawą

21 mar 2009, 21:07

Znając ich odpowiedzą coś w stylu ... jakość musi kosztować :wink: .

Ostatnio nigdy nie zapłaciłem więcej niż 150 zł. Dziwne.

Ale 400,- zł to rzeczywiście przegięcie. Po zamianie oponek na Parady będę robił u nich geometrię za jakieś 2-3 tyg to Wam napiszę ile kosztuje.

Pozdro
pmcomp

(BMW Z4 E89 35is)
rafal
Posty: 945
Rejestracja: 26 maja 2008, 18:41
Lokalizacja: Warszawa Urs/Wil

21 mar 2009, 21:12

wszystko zalezy ile rzeczy reguluja. mi tak powiedzieli za max koszt.
byla mx-5 turbo
jest foka rs
miata jeszcze bedzie:)
Awatar użytkownika
pmcomp
Posty: 2563
Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
Model: Inny
Wersja: BMW Z4 35is
Lokalizacja: wieś pod Warsiawą

23 mar 2009, 17:32

rafal pisze:wszystko zalezy ile rzeczy reguluja. mi tak powiedzieli za max koszt.


To prawda, taż dostałem taką odpowiedź.
Cena od 120,- zł do max. 400,- zł, w zalezności od tego co będą ustawiać. A w naszych samochodach można ustawić wszystko, co jest akurat OK.

Może pojadę tam na tą Arkuszową tyle, że ode mnie to jazda przez całe miasto, a paliwo i czas też kosztują.

Pozdro
pmcomp

(BMW Z4 E89 35is)
Awatar użytkownika
dosior
Posty: 53
Rejestracja: 23 maja 2007, 0:10
Model: NB
Lokalizacja: Wawa Mokotów

24 mar 2009, 10:26

zna ktoś zakład w garażach przy Augustówce?? podobno rządówki są tam naprawiane, kiedyś podbijałem tam dowód a widziałem, że mają profi sprzęt
...i never sleep cause sleep is the cousin of death...
Była NB 1.8 low and nice
Była NB 1.8 Turbo
Jest NB 1.8 Full Stock
rafal
Posty: 945
Rejestracja: 26 maja 2008, 18:41
Lokalizacja: Warszawa Urs/Wil

24 mar 2009, 12:15

jezeli mowisz o miejscu z wielkimi halami gdzie na geometrie wiezdza sie jakby od tyu pierwszej hali to nie polecam. panowie nie potrafili sobie poradzic z odkreceniem jednej zapieczonej sruby i ustawili geometrie na trzech mowiac ze jest ok..... a kase wzieli!
byla mx-5 turbo
jest foka rs
miata jeszcze bedzie:)
Awatar użytkownika
pmcomp
Posty: 2563
Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
Model: Inny
Wersja: BMW Z4 35is
Lokalizacja: wieś pod Warsiawą

17 kwie 2009, 18:43

pmcomp pisze:Jutro zmieniam opony więc umówiłem się na Arkuszową. Wcale nie było łatwo, obłożeni robotą.
Zdam relacje po.

Pozdro


No to byłem dzisiaj na Arkuszowej i ... zaczne krótko: rewelacja !!!
Polecam, polecam, polecam.
Nowoczesny Hunter i przede wszystkim mechanik znający się na rzeczy. Cena także wporzo.
A taka kombinacja to rzadkość niestety :mrgreen: .

Po wstepnym pomiarze okazało się, że wszystko świeci na zielono i jest w dopuszczalnych tolerancjach. Skoro jednak Mizia wjechała na ten podnośnik to stwierdziliśmy, że zrobimy lepiej niz fabryka i trzeba te wszystkie minutkowe różnice wyrównać. No i przy okazji sprawdzi sie stan śrub w 4-o letnim aucie :grin: .

Wszystkie śruby sie poddały a jedna, która miała jakis problem ze sobą, została przygrzana jakimś takimś specjlanym urządzeniem. Przygrzana została tylko nakretka i za trzecim razem puściła. bardzo sprytne ustrojstwo.

Tak więc Pan mechanik wyrównał wszystkie kąty oraz "prościej wyprostował" kierownicę :shock: .

Wszystko trwało ok. godzinki, zapłaciłem 180 zł za geometrię + 20 zł za jedno grzanie :lol: . Oczywiści faktura VAT, płatność kartą, jak w Hameryce.

Polecam wszystkim.

Pozdro
pmcomp

(BMW Z4 E89 35is)
matador80
Posty: 5
Rejestracja: 20 kwie 2009, 14:25

14 maja 2009, 20:33

pmcomp pisze:No to byłem dzisiaj na Arkuszowej i ... zaczne krótko: rewelacja !!!
Polecam, polecam, polecam.


Ja byłem tam wczoraj pomimo tego że się spóźniłem 45 minut bo to kawałek ode mnie to było miło i fachowo. Panowie bardzo sprawnie i bardzo dokładnie ustawili wszystkie parametry. Naprawdę profeska - nie ma fuszery. Polecam zdecydowanie - koszt 180 pln.
Matador80
Zielony
Posty: 82
Rejestracja: 29 sie 2008, 11:53

14 maja 2009, 22:03

Ja byłem dziś rano. Zgadzam się z opinią poprzedników.
Warsztat przeżywa oblężenie miatek. Podobno moja była piąta w tym tygodniu :mrgreen:
Może powinniśmy ubiegać sie o jakieś zniżki :cool:
yanik
Posty: 1049
Rejestracja: 13 gru 2006, 19:24
Lokalizacja: Marki

26 maja 2009, 9:35

jak ktoś chce zaoszczedzić to w asko robią komplet za 150:)
rafal
Posty: 945
Rejestracja: 26 maja 2008, 18:41
Lokalizacja: Warszawa Urs/Wil

26 maja 2009, 19:53

no to bylem. panowie sa moim zdaniem perfekcjonistami w swoim fachu. jeszcze nie wiechalem na stanowisko a juz sie dowiedzialem co bedzie trzeba zrobic. no i mieli racje. operacja trwala godzinke. najwiecej czasu zeszlo sie ze srubami, dwom trzeba bylo pomoc pradem :twisted: ale zadna sie nie urwala. calosc to koszt 220 z grzniem srub. z kazdym nastepnym autem moim czy taty jade do batex-u.
byla mx-5 turbo
jest foka rs
miata jeszcze bedzie:)
spilner
Posty: 847
Rejestracja: 06 lut 2009, 9:02
Lokalizacja: Wwa

26 maja 2009, 22:24

Przyglądałem się dokładnie jak robi to Batexpol - grzanie odbywa się stykiem punktowo, na fragmencie nakrętki. Nigdy nie jest podgrzewana sama śruba. Wprawdzie stal jest dobrym przewodnikiem ciepła, ale ufam że nie spowodowało to destrukcji silentblocków. Zresztą stan tych śrub był taki, że i tak idą do wymiany w najbliższym czasie.
I know I get a lot of stick from the other two idiots about thinking this, but the MX-5 is a car that smiles when you drive it. It wants to be driven, in the way that those husky dogs actually enjoy pulling sledges. - James May
ODPOWIEDZ