[Warszawa] Rollbary, klatki i inne zabawki

Forum informacyjne zawierające dane kontaktowe do warsztatów, mechaników i firm usługowych związanych z MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

PanKolczyk
Posty: 457
Rejestracja: 15 lip 2008, 0:22
Model: NB
Wersja: miracle
Lokalizacja: Łódź

20 sty 2009, 11:33

mehau pisze:jakoś nie chce mi się wierzyć, że to będzie porządnie zrobione za 300zł z montażem, który trwa pół dnia.


ja też mam pewne wątpliwości.

Słuchajcie, jak dla mnie to wcale nie musi być za 300 zł. Może nawet kosztować 400, czy 500 byleby mieć pewność, że to będzie porządnie zrobione, tak jak mehau wcześniej pisał, z dobrych materiałów, odpowiednio zabezpieczone, estetycznie zamontowane.
Zrobiłoby się porządny projekt i dla przyszłych maniaków by było dziedzictwo.
Uważam, że Hard Dog Deuce to świetna baza, prostota plus elegancja, dodatkowo tak jak ktoś wcześniej pisał można pomyśleć o mocowaniach do pasów oraz windshota.
Nic na siłę, przede wszystkim jakość a później cena (jeżeli to wyjdzie bardzo drogo to nie ma sensu oczywiście)
Awatar użytkownika
brozyn89
Donator
Donator
Posty: 1608
Rejestracja: 21 maja 2007, 17:44
Lokalizacja: Warszawa Jelonki
Kontakt:

20 sty 2009, 13:27

panowie nie przesadzajcie , robimy w prawie 10 osob dlatego tak tanio , oczyscie cena za 1 szt pewnie byla by z 500 zl
www.mx5centrum.pl
CZĘŚCI ORAZ SERWIS NA/NB/NC/ND
691-556-070
damiano
Posty: 268
Rejestracja: 24 gru 2007, 21:20
Model: Inny
Lokalizacja: Kraków / Tarnów
Kontakt:

20 sty 2009, 16:05

fajna sprawa i dalej o tym myślę.. tylko widzę, że trzeba ciąć kawałek blachy + tapicerkę + persenning jeśli ktoś ma..

poza tym myślałem, że wszyscy mają głośniki na płasko na tylnej półce, ale z tego co widzę, nie są standardowo, nie wiem czy to nie będzie jakoś przeszkadzało w zamontowaniu tego u mnie :(
Awatar użytkownika
majk
Posty: 2112
Rejestracja: 16 lip 2008, 13:11
Model: NB FL
Wersja: 1.6 Turbo
Lokalizacja: Warszawa

20 sty 2009, 16:19

Cała klatka pasowana do samochodu klasy offroad to koszt 2000-2500zł. My potrzebujemy jedynie tył od tej klatki jeżeli nawet nie mniej. Nie ma co przesadzać,że za tanio skoro firma robi klatki do sportu. Miata to nie UAZ który wymaga bóg wie jakich rur żeby utrzymać go w całości przy kapotażu. Czekam cały czas na maila odnośnie ostatecznej ceny z montażem. Poza tym w dalszym ciągu nie zgłosił się żaden chetny do pomiaru więc nie ruszymy z tematem. Sam bym pojechał gdybym miał hardtop, bo chyba lepiej uniknąć problemów z wymiarem,prawda?
Była: MX-5 NA 1992
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996

Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
PanKolczyk
Posty: 457
Rejestracja: 15 lip 2008, 0:22
Model: NB
Wersja: miracle
Lokalizacja: Łódź

20 sty 2009, 16:40

Ta firma ma jakaś stronę internetową, gdzie moglibyśmy obejrzeć ich dotychczasowe dzieła??
Awatar użytkownika
majk
Posty: 2112
Rejestracja: 16 lip 2008, 13:11
Model: NB FL
Wersja: 1.6 Turbo
Lokalizacja: Warszawa

20 sty 2009, 16:52

http://www.allegro.pl/show_item.php?item=520994063 < tu jest aukcja gdzie ich znalazłem
Była: MX-5 NA 1992
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996

Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
przemasi
Posty: 1610
Rejestracja: 20 lip 2008, 21:37
Model: Inny

20 sty 2009, 17:13

majk pisze:Poza tym w dalszym ciągu nie zgłosił się żaden chetny do pomiaru więc nie ruszymy z tematem.

a może ktoś ma hard doga gotowego - można by pomiary zrobić :razz:
PanKolczyk
Posty: 457
Rejestracja: 15 lip 2008, 0:22
Model: NB
Wersja: miracle
Lokalizacja: Łódź

20 sty 2009, 17:17

nie ukrywam, że ta cała akcja jest bardzo kusząca. Nosiłem się z zamiarem założenia jakiegoś rollbara dla bezpieczeństwa ale jest to droga zabawa, taki harddog ok. 400 $ + przesyłka.
300 zł przy tym to sporo mniej. Trzeba jednak pamiętać, że taki hard dog jest idealnie dopasowany i mamy pewność, że działa. Ważne jest, jak to będzie przymocowane - pisałeś, że będą to przykręcać, tylko pytanie jak? po prostu przykręcą do blachy? w harddog masz takie podkładki, ponoć bez tego podczas dachowania rollbar może nam po prostu odpaść. Nie mówiąc już o montażu który trwa conajmniej 5h. Być może panowie z tej firmy myslą: "ach, chłopaki chcą to powyginamy parę rurek, przykręcimy i będzie git" a tu nagle wyjdzie, że trzeba coś przycinać, że jakieś podkładki chcemy, że strasznie długo to trwa i w ogóle...

Nie chcę niszczyć pomysłu w zarodku ale po prostu jeśli to ma działać a nie tylko wyglądać to trzeba włożyć w to trochę pracy, a jak wiemy - w dzisiejszym świecie nic za darmo.

Jeżeli to ma być po prostu coś co wygląda jak hard dog ale ma walory tylko i wyłącznie stylistyczne to możecie pominąć mój wywód :wink:
PanKolczyk
Posty: 457
Rejestracja: 15 lip 2008, 0:22
Model: NB
Wersja: miracle
Lokalizacja: Łódź

20 sty 2009, 17:22

przemasi pisze:a może ktoś ma hard doga gotowego - można by pomiary zrobić :razz:


i to by było idealne rozwiązanie :wink: na tatra drift podjechał do nas stary klubowicz Tomek, wydaje mi się, że on miał zamontowany hard dog tylko nie wiem który model.
http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?t=1775 w tym wątku na dole jest parę zdjęć, niestety z hardtopem. Można jednak zauważyć, że coś co tam wystaje bardzo przypomina harddoga. Prawdopodobnie to jest model deuce tylko, że z rurami odchodzącymi ze środka pałąków na boki.
SypkerS
Posty: 149
Rejestracja: 19 gru 2007, 22:17
Model: NA
Wersja: V-special
Lokalizacja: Warszawa

20 sty 2009, 19:04

ktoś wspominał o mocowaniu:

Każda stopa mocująca pałąka /.../musi być zakończona płytką mocującą o grubości min. 3 mm, jednak nie mniej niż grubość ścianki rury, do której płytka jest przyspawana.

Każda stopa mocująca musi być zamocowana przy użyciu co najmniej 3 śrub do stalowej płytki wzmacniającej o grubości min. 3 mm i powierzchni min. 120 cm2, która jest przyspawana do nadwozia. (To spawanie można sobie darować wystarczy jeśli płytka będzie od spodu nadwozia)

Należy stosować śruby o wymiarze co najmniej M8 i standardzie ISO 8.8 lub wyższym. Nakrętki muszą być samozabezpieczające lub z podkładkami zabezpieczającymi przed odkręceniem.

Materiał, minimum: Stal węglowa, ciągniona na zimno, zawierająca maks. 0,3% węgla. Min. wytrzymałość na rozciąganie: 350 N/mm2. Wymiary: 45(1.75") x 2,5.
Do kupienia po rozsądnej cenie i o takich parametrach jest tzw rura gazowa bezszwowa.
Pozostałe elementy klatki zabezpieczającej 38(1.5") x 2,5

zał. J

Trochę dodatkowych kilogramów ale wg mnie warto.
oncia
Posty: 230
Rejestracja: 07 maja 2008, 18:03
Lokalizacja: Kielce/Szczekociny

20 sty 2009, 20:31

PanKolczyk pisze:na tatra drift podjechał do nas stary klubowicz Tomek, wydaje mi się, że on miał zamontowany hard dog tylko nie wiem który model.

nie wiem jak go tam dostrzegłeś , pamięć wyśmienita
i kolejny źle zamontowany bagażnik :grin:
Załączniki
1234.jpg
1234.jpg (49.04 KiB) Przejrzano 1206 razy
PanKolczyk
Posty: 457
Rejestracja: 15 lip 2008, 0:22
Model: NB
Wersja: miracle
Lokalizacja: Łódź

20 sty 2009, 22:40

Pytanie tylko, czy Pan Tomek zechciałby odkręcić swój piękny rollbar i użyczyć do pomiarów, a najlepiej zostawić w omawianej firmie na parę dni, żeby mili Panowie z owej firmy wyrzeźbili coś podobnego :grin:
Awatar użytkownika
majk
Posty: 2112
Rejestracja: 16 lip 2008, 13:11
Model: NB FL
Wersja: 1.6 Turbo
Lokalizacja: Warszawa

21 sty 2009, 6:25

Zajrzyjcie do tematu w giełdzie - mamy czas do ok. 15 lutego:)
Jednocześnie podaję numer do firmy: 505 347 923 - tam wszelkie wątpliwości konstrukcyjne.
Jak będziecie dzwonić i rozmawiać to proszę o wpisanie wszelkich informacji w tym temacie żeby nie zaśmiecać za bardzo - i tak mamy na to już 2 tematy;) a nazwę tego można zmienić na: Rollbary,klatki i inne zabawki :smile:
Była: MX-5 NA 1992
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996

Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
trewor
Posty: 157
Rejestracja: 05 lis 2007, 14:02
Lokalizacja: Ruda Śląska

21 sty 2009, 13:55

ktos wspomniał o windshotach do tego cuda, z tym nie powinno byc problemu (plexi wind) wlasnie odebrałem przeźroczysty dla Die Spinne, sam mam przyciemniany, więc jezeli ktoś by reflektował to niech da znać.
przemasi
Posty: 1610
Rejestracja: 20 lip 2008, 21:37
Model: Inny

21 sty 2009, 23:00

KyRy pisze:
przemasi pisze:KyRy, ja pewnie też bym był zainteresowany. Zależnie od wersji - wzoru

mnie by interesowało coś w stylu tych 5 pierwszych. Reszta odpada

http://images.google.pl/imgres?imgurl=http://www.mmmiata.com/images/products/MM045-CAW.jpg&imgrefurl=http://www.mmmiata.com/catalogsite/rollbar01.php&usg=___5iSFzT4LanVTC-HqmsTEjXggyM=&h=338&w=450&sz=39&hl=pl&start=21&tbnid=yqZo7Z_OTs9ySM:&tbnh=95&tbnw=127&prev=/images%3Fq%3Dmx-5%2Bstyle%2Bbar%26start%3D20%26gbv%3D2%26ndsp%3D20%26hl%3Dpl%26sa%3DN

a [URL=http://www.ilmotorsport.de/shop/article_detail.php5?aid=297&oid=587&depth=2&page=0&count=5&PHPSESSID=82dec446943b2cb785e09c8c22daee91]taki zestaw[/URL] Ci się podoba?
Awatar użytkownika
KyRy
Moderator
Moderator
Posty: 3769
Rejestracja: 13 mar 2008, 11:23
Model: NA
Wersja: Chiquita
Lokalizacja: Kotlina Kłodzka
Kontakt:

22 sty 2009, 7:09

przemasi pisze:a taki zestaw Ci się podoba?

ooo, jak najbardziej. Tylko, że przy aktualnym kursie euro to wychodzi ponad 600zł :cry:
Są: Chiquita | 93LE | Błękitna Laguna
Były: NA 1.6 92 Blue | NA 1.8 96 Bura | NA 1.6 92 SE | NA 1.6 89 Miata | NA 1.6 93 Smerfeta | NA 1.8 97 Czarna Wdowa | NA 1.6 95 Szczur | NA 1.8 97 Clean Bandit | NA 1.6 96 Merlota | NA 1.6 94 Żaba
Awatar użytkownika
majk
Posty: 2112
Rejestracja: 16 lip 2008, 13:11
Model: NB FL
Wersja: 1.6 Turbo
Lokalizacja: Warszawa

22 sty 2009, 20:11

Słuchajcie,jak nikt się nie zgłosi na pomiar to nie będziemy mogli ruszyć z tematem a jak już napisałem terminy w tej firmie są napięte więc musimy się ogarnąć drodzy Koledzy i koleżanki!
Była: MX-5 NA 1992
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996

Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
SypkerS
Posty: 149
Rejestracja: 19 gru 2007, 22:17
Model: NA
Wersja: V-special
Lokalizacja: Warszawa

23 sty 2009, 1:25

Ja do Grodziska Mazowieckiego mam jakieś 1700 km :lol:
przemasi
Posty: 1610
Rejestracja: 20 lip 2008, 21:37
Model: Inny

23 sty 2009, 12:58

KyRy pisze:
przemasi pisze:a taki zestaw Ci się podoba?

ooo, jak najbardziej. Tylko, że przy aktualnym kursie euro to wychodzi ponad 600zł :cry:

Niestety, ale muszę Cie zmartwić...policzyłeś sam windshot...do tego stylebar - 286 euro. Razem mamy 426euro. W złotówkach kalkulator walutowy wypluwa zabójcze 1872.5682zł
Masakryczna cena za kawałek rurki i siatki... :evil:
diablica
Posty: 118
Rejestracja: 07 lis 2008, 17:45
Lokalizacja: Piaseczno

30 sty 2009, 12:53

http://forum.mx5klubpolska.pl/download.php?id=2166


interesuje mnie takie cos , ile z montazem ktos sie orientuje mniej wiecej? prosze o info
damiano
Posty: 268
Rejestracja: 24 gru 2007, 21:20
Model: Inny
Lokalizacja: Kraków / Tarnów
Kontakt:

04 lut 2009, 9:32

i jak tam? jest jakiś postęp?s
Rover
Posty: 367
Rejestracja: 21 paź 2009, 12:41
Lokalizacja: Kraków

16 lis 2009, 7:31

whitemanik pisze:i jak tam? jest jakiś postęp?s


Postępu nie widać i temat jakby umarł. Myślę też, że dla tych, którzy nie planują montażu w swoich autach prawdziwej klatki ratującej życie, lecz tak jak ja, myślą jedynie o tuningu optycznym Miaty, temat za bardzo się skomplikował. Rollbar i bagażnik na bagażnik są jedynymi upiększaczami, jakie planuję w przyszłości dla mojej NA 91'. Oba te elementy dodają autu charakteru. Planuję to zrobić na wiosnę/w lecie przyszłego roku. Myślę też, że większość fachowców od spawania, gięcia rur itp. wykona taki rollbar za ok. 100 zł. Wystarczy dostarczyć mu:
- odpowiednie rury, które wiele nie kosztują - np. taki cennik http://www.lechlex.strefa.pl/cennik/RURY%20BEZ%20SZWU.doc takiej firmy: http://www.lechlex.strefa.pl/index.html
- dokładny rysunek, a jeszcze lepiej model zrobiony za śmieszne pięniądze np. z rur PCV i wpasowany do naszego auta + dokładną instrukcję, jak to powinno wyglądać lub fotki, których w tym wątku nie brakuje.
Wykończenie wg naszej estetyki. Ja zadowolę się rurami malowanymi na czarno, na które można naciągnąć (przypiąć rzepami) tunel z czegoś pasującego do wnętrza auta np. skóra.
Dla mnie, na teraz, jedyną zagadką jest sposób zamocowania takiego orurowania do nadwozia. Zapewe okaże się to łatwe, jak poznam szczegóły tego, co jest za moim siedzeniem. Na fotkach widzę jedynie, że pod półką jest zbiornik paliwa na środku i wolne miejsce po jego bokach. Zapewne są też jakieś możliwości w okolicy mocowania pasów bezpieczeństwa, bo tak chyba przytwierdzany jest profesjonalny rollbar.
Wszystko to oczywiście przy założeniu, że nie planujemy dachowania. :razz:
Awatar użytkownika
pmcomp
Posty: 2563
Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
Model: Inny
Wersja: BMW Z4 35is
Lokalizacja: wieś pod Warsiawą

16 lis 2009, 20:18

Rover pisze:Wszystko to oczywiście przy założeniu, że nie planujemy dachowania.


Nie znam nikogo kto by to zaplanował :shock: .

Pozdro
pmcomp

(BMW Z4 E89 35is)
Wroniasty
Posty: 1645
Rejestracja: 02 sie 2008, 21:45
Lokalizacja: Białystok

16 lis 2009, 21:57

Rover, warto przeprowadzać tyle kombinacji skoro na allegro wisi nowy stylebar z windshotem za 620zł?
Rover
Posty: 367
Rejestracja: 21 paź 2009, 12:41
Lokalizacja: Kraków

17 lis 2009, 10:03

Nikt nie planuje dachowania, ale sposób jazdy czesem determinuje takie atrakcje.

Wroniasty pisze:Rover, warto przeprowadzać tyle kombinacji skoro na allegro wisi nowy stylebar z windshotem za 620zł?


Wiem, że J.M. Keynes by się w grobie obrócił mając takich konsumentów jak ja, ale jak zrobię taki sam stylebar z windshotem za mniej niż 150 zł. to się pochwalę. :razz:
Awatar użytkownika
Karolina
Administrator
Administrator
Posty: 3144
Rejestracja: 24 maja 2008, 19:09
Model: NB
Lokalizacja: Warszawa

17 lis 2009, 10:47

Rover pisze: jak zrobię taki sam stylebar z windshotem za mniej niż 150 zł. to się pochwalę.


Wyobraźnia podsuneła mi przed oczy scenę z Rover'em siedzącym w garażu (tudzież na własnej kanapie) z dzikim blaskiem w oczach i wysuniętym językiem wyginającym ręcznie kawał rury. :mrgreen:
No przepraszam :mrgreen:
Jest ryzyko - jest przyjemność
Jaro
Posty: 3026
Rejestracja: 26 paź 2008, 15:33
Model: NA
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

17 lis 2009, 12:30

Karolina pisze:
Rover pisze: jak zrobię taki sam stylebar z windshotem za mniej niż 150 zł. to się pochwalę.


Wyobraźnia podsuneła mi przed oczy scenę z Rover'em siedzącym w garażu (tudzież na własnej kanapie) z dzikim blaskiem w oczach i wysuniętym językiem wyginającym ręcznie kawał rury. :mrgreen:
No przepraszam :mrgreen:


nie zapminaj że w koło niego leż różne miary i inne gadżety w końcu musi być symetrycznie :mrgreen:
Pozdrawiam

Jaro

MX-5 NA 1.6T
Rover
Posty: 367
Rejestracja: 21 paź 2009, 12:41
Lokalizacja: Kraków

17 lis 2009, 13:39

Karolina pisze:
Rover pisze: jak zrobię taki sam stylebar z windshotem za mniej niż 150 zł. to się pochwalę.


Wyobraźnia podsuneła mi przed oczy scenę z Rover'em siedzącym w garażu (tudzież na własnej kanapie) z dzikim blaskiem w oczach i wysuniętym językiem wyginającym ręcznie kawał rury. :mrgreen:
No przepraszam :mrgreen:


I tego wykluczyć nie można. Będzie to dla Rovera całkiem niezła terapia, bo teraz pozbawiony do wiosny zacisznego garażu zgrzyta zębami ze złości i z zazdrości. Swoją drogą zrobiłem jedynakowi niespodziankę, której się nie spodziewał. W sobotę mnie naszło na konkretną Miatę, w niedzielę jeszcze mnie kusił niebrzydki MGF (z rodziny Rovera), a w środę Rover już musiał ustąpić Mazdzie miejsce w garażu. Świnia jestem i tyle :oops:

Jaro pisze:nie zapminaj że w koło niego leż różne miary i inne gadżety w końcu musi być symetrycznie :mrgreen:


Pamiętam, tylko nie rozumiem :shock: . Co ma być symetrycznie, gadżety czy koło :?:
r73
Posty: 99
Rejestracja: 14 cze 2009, 16:11
Lokalizacja: Wrocław

17 lis 2009, 20:49

Rover pisze:Wiem, że J.M. Keynes by się w grobie obrócił mając takich konsumentów jak ja, ale jak zrobię taki sam stylebar z windshotem za mniej niż 150 zł. to się pochwalę. :razz:


Ale Milton Friedman by Ci przyklasnal :grin:
Raf (r73)
Rover
Posty: 367
Rejestracja: 21 paź 2009, 12:41
Lokalizacja: Kraków

18 lis 2009, 8:10

r73 pisze:
Rover pisze:Wiem, że J.M. Keynes by się w grobie obrócił mając takich konsumentów jak ja, ale jak zrobię taki sam stylebar z windshotem za mniej niż 150 zł. to się pochwalę. :razz:


Ale Milton Friedman by Ci przyklasnal :grin:


Pomału dochodzimy do sedna. Tkwi ono w tym, że cena za rollbar w 50 % obłożona jest wartością dodaną, a dokładnie pobraną od naszych kaprysów, aby auto wygladało, jak profesjonalny pojazd torowy (niech płaci, nam się przydadzą jego pieniądze - powiedziałby Keynes). W profesjonalnym sporcie w cenie orurowania samochodu mieszczą się jeszcze koszty ewentualnych roszczeń cywilnych w sytuacji, gdy taka klatka zawiedzie. Nie powinno być tak, aby w kraju stalą i szkłem płynącym taki zestaw kosztował 620 zł. Jak sam sobie zrobię stylebar i dachuję, to nie będę miał do nikogo pretensji. A niech se zrobi i dachuje - Milton Friedman :shock: Właśnie znalazłem, całkiem blisko, stalowy pałąk chromowany (fi 32 lub 50 mm.) w kształcie rozciągniętej litery U, (nie wielbłąda) w rozmiarze dokładnie wpasowanym pomiędzy mocowania pasów bezpieczeństwa w mojej Miacie (+- 101 cm). Jako, że nie jest to branża motoryzacyjna cena wynosi tylko 50 zł brutto. Do tego 2 uchwyty i 4 śruby. Do 150 zł daleko i wystarczy na profesjonalne laserowe wycięcie windshota z przyciemnionej pleksi (też nie daleko). Zatem kompletuję, a na wiosnę składam całość do kupy. :razz:
ODPOWIEDZ