[Warszawa] - Zabezpieczenie antykorozyjne

Forum informacyjne zawierające dane kontaktowe do warsztatów, mechaników i firm usługowych związanych z MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
TerminatorPi
Donator
Donator
Posty: 1602
Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)

25 cze 2017, 10:38

Widziałem, że jest temat o zabezpieczeniu w Warszawie, ale tu poza pytaniem gdzie (tamten wątek jest dość stary i namiary są nieaktualne), pytanie czy w ogóle do zabezpieczenia nowej ND od spodu szukać kogoś, kto się zna na Mazdach i zrobi to z sensem (jest taki ktoś w ogóle w Warszawie/okolicach?), czy po prostu poszukać "jakiegokolwiek" warsztatu (np. z Auto Blakiem na Farbiarskiej miałem dotąd bardzo dobre doświadczenia, ale oni są głównie na VW nastawieni, choć i inne samochody też u nich widywałem)?
Jakoś do warsztatu przy dealerze nie mam zaufania w tym zakresie. Może niesłusznie?
Dyzia Bo czerwone są najszybsze
Tylko kierowca jest zielony :-D
Koza team member!
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2137
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

31 lip 2017, 11:14

I jak wybrałeś? Mi zaoferowali w ASO za 1500 zł, widzę w Feuvert 700 zł, nie wiem tylko czy czegoś nie schrzanią... A na pewno będę chciał to zrobić przy odbiorze.
Awatar użytkownika
TerminatorPi
Donator
Donator
Posty: 1602
Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)

31 lip 2017, 12:18

I na razie nie robiłem dodatkowego. Jeszcze przemyślę bliżej jesieni.
Dyzia Bo czerwone są najszybsze
Tylko kierowca jest zielony :-D
Koza team member!
Awatar użytkownika
ACID
Posty: 94
Rejestracja: 13 lip 2017, 16:11
Model: ND
Lokalizacja: W-wa
Kontakt:

09 sie 2017, 10:41

Też się jeszcze zastanawiam.
Dealer twierdził, że w tych nowych problem został wyeliminowany, ale nie wiem czy mu wierzyć.
Przy najbliższej wizycie w ASO (na razie z braku innych opcji korzystam z Auto 2000 na Ostrobramskiej)
mam zamiar się dopytać ale słyszałam, że taką usługę można za ok 600-700 zł wykonać - gdzie? Nie wiem. ;/
:D ND 2.0 2017
RIP ND 2.0 2017
Awatar użytkownika
mike_d
Donator
Donator
Posty: 1170
Rejestracja: 06 cze 2015, 21:18
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Karai
Lokalizacja: Poznań

14 sie 2017, 13:16

Dealer w Poznaniu mocno zaleca przeprowadzenie konserwacji w ND ;)
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4665
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

14 sie 2017, 13:29

Gdybym kupował nowy samochód i miał nim jeździć dłużej niż 3 lata to od razu po wyjeździe z salonu jechałbym na zabezpieczenie podwozia. Koszt pomijalny przy cenie samochodu, a jak robić to od razu, żeby brud nie powchodził w zakamarki. Tym bardziej jeśli mówimy o samochodach tak podatnych na korozję jak mazdy :)
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Awatar użytkownika
ACID
Posty: 94
Rejestracja: 13 lip 2017, 16:11
Model: ND
Lokalizacja: W-wa
Kontakt:

21 sie 2017, 13:00

Namówiliście mnie jadę w czwartek zrobić ;]
Na modlińską 229 - KROWN

koszt 550 pln
:D ND 2.0 2017
RIP ND 2.0 2017
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

21 sie 2017, 14:30

ACID pisze:Namówiliście mnie jadę w czwartek zrobić ;]
Na modlińską 229 - KROWN

koszt 550 pln

orientujesz się czym zabezpieczają?
Awatar użytkownika
ACID
Posty: 94
Rejestracja: 13 lip 2017, 16:11
Model: ND
Lokalizacja: W-wa
Kontakt:

21 sie 2017, 15:48

Produkt nazywa się tak jak firma -"KROWN" i zajmują się tylko tym.
:D ND 2.0 2017
RIP ND 2.0 2017
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

21 sie 2017, 16:00

ACID pisze:Produkt nazywa się tak jak firma -"KROWN" i zajmują się tylko tym.

klub ma tam zniżke 10% ;) viewtopic.php?f=31&t=16201
Awatar użytkownika
ACID
Posty: 94
Rejestracja: 13 lip 2017, 16:11
Model: ND
Lokalizacja: W-wa
Kontakt:

21 sie 2017, 16:51

szok! :D
:D ND 2.0 2017
RIP ND 2.0 2017
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4665
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

23 sie 2017, 6:44

Zdecydowanie wolałbym typową antykorozję jaką robi np pepeg. Krown to jakiś cudowny środek, który niby zabezpiecza blachę, smaruje elementy mechaniczne, dobrze robi elektryce i nie wiadomo co jeszcze. Do tego jest nietrwały (trzeba powtarzać co roku), można go nakładać na mokre elementy, jest ekologiczny i bezbarwny :shock: No coś mi tu nie pasuje.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Awatar użytkownika
mike_d
Donator
Donator
Posty: 1170
Rejestracja: 06 cze 2015, 21:18
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Karai
Lokalizacja: Poznań

25 sie 2017, 14:38

ACID - mam nadzieję że poodkręcali Ci rozpórki, zdjęli wydech i nadkola (i wszędzie tam zabezpieczyli) - bo to jak ND wygląda bez tych gadżetów to szok; tyle gołej blachy nie ma nawet w niemieckich (super)produkcjach o frywolnych miłośniczkach samochodów ;)
Awatar użytkownika
ACID
Posty: 94
Rejestracja: 13 lip 2017, 16:11
Model: ND
Lokalizacja: W-wa
Kontakt:

25 sie 2017, 16:04

Nie wiem - zostawiłam rano odebrałam wieczorem - nie chciałam na to patrzeć :D
Właśnie siedzę w Arkadii, czekam aż na myjni doprowadzą ją do stanu używalności.

Choć Pan w Krown zarzekał się, że umyte oddadzą. Ha ha ha...

Jeszcze mam na liście powłokę ceramiczną przed zimą :]
Ktoś, coś się orientuje w temacie? Bo ja na razie wiem tylko tyle, że chcę ją i nie idzie za tym żadna wiedza merytoryczna :D

:]
:D ND 2.0 2017
RIP ND 2.0 2017
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

25 sie 2017, 16:36

Msdetail nasz nadworny spec

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
Awatar użytkownika
Arvi
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 2909
Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
Model: NA
Wersja: Tiny Tina Edition
Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy

25 sie 2017, 16:37

Warszawa?
Jeżeli chodzi o mnie, to tylko Marcin (MS Detail).
viewtopic.php?f=31&t=11792
Robi wszystkie moje samochody, znajomych, a i kilka perełek robił dla Ardor Auctions (a tam tanich aut nie ma).

No i człowiek jest swój :)
Obrazek
Awatar użytkownika
ACID
Posty: 94
Rejestracja: 13 lip 2017, 16:11
Model: ND
Lokalizacja: W-wa
Kontakt:

28 sie 2017, 8:12

Bardzo dziękuję! ;] Akurat lektura do poniedziałkowej kawy. :*
:D ND 2.0 2017
RIP ND 2.0 2017
Awatar użytkownika
mike_d
Donator
Donator
Posty: 1170
Rejestracja: 06 cze 2015, 21:18
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Karai
Lokalizacja: Poznań

28 sie 2017, 8:55

Od siebie polecę Artura z Kępna (emixfajf tu na forum) - robił mi mojego NDka i profi robota; całość zajęła kilkanaście godzin (i to z moją pomocą bo zależało mi żeby wyjechać jeszcze tego samego dnia) - odkręcone wszysko co trzeba było; każdy możliwy zakamarek zrobiony i wytłumaczony dlaczego tak (i powierzchnie, i profile zamknięte).
stefanw
Posty: 1
Rejestracja: 03 paź 2017, 1:22
Model: Inny

03 paź 2017, 1:29

GGoworek pisze:Skuteczność trudno mi będzie ocenić, bo moje zawieszenie i tak wygląda jakby składało się głównie z rdzy, ale zobaczymy...


Jak wygląda sytuacja w tym momencie? Zabezpieczenie powstrzymało rudą? Wciąż się trzyma po roku?

Chcę zabezpieczyć moją 6stkę, niestety mało rzetelnych opinii o Krown'ie, może ktoś jeszcze ma jakieś doświadczenia ;) ?
GGoworek
Posty: 78
Rejestracja: 23 cze 2015, 13:44
Model: NB
Lokalizacja: Warszawa

03 paź 2017, 8:44

W sumie nie zaglądałem ostatnio pod spód, więc nie wiem czy rdza się nie nasiliła, ale na pewno nie widać jej nigdzie z wierzchu. Jeżdżę praktycznie codziennie, cały rok - na przeglądzie w maju wyglądało w sumie tak samo jak przed zimą, ale nie zwracałem za bardzo uwagi, a mam już i tak tyle rdzy że trudno to ocenić.

Jeśli chodzi o to czy się trzymało to ostatnio czyściłem podłużnice z błota po nieplanowanym offroadzie i jak macałem palcem w środku to dalej były tłuste. Przez sporą część roku nadmiar tego środka potrafił ulać mi się na maskę w trasie (ze szczeliny między maską a zderzakiem), więc generalnie wewnątrz elementów trzyma się to dość dobrze.

W miejscach gdzie ten olej spłynął mi na lakier dość długo (po kilku myciach myjką ciśnieniową) było widać, że woda od razu odpada, no ale w końcu zmyło się do końca. Nie wiem jak długo utrzymało się na podwoziu, bo nie zaglądałem, ale na pewno w końcu kałuże itp to zmyły. Sam lakier się nie odbarwił, nie zmatowił ani nic, tylko bardziej się brudził w tych miejscach (bo kurz kleił się do oleju tam gdzie wypłynął szczelinami).

W tym roku planuję zabezpieczyć znowu, bo IMO najbardziej newralgiczne miejsca w Miacie, czyli wnętrza profili są dalej wysmarowane tym środkiem, więc powinny być zabezpieczone przed wilgocią.

W garażu się nie wczołgam na tyle żeby popatrzeć, ale zajrzę pod spód przy wymianie opon i dam znać :-)
Awatar użytkownika
nikolakis
Posty: 264
Rejestracja: 16 gru 2015, 21:24
Model: NC FL
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: EZG
Kontakt:

18 paź 2017, 20:08

Wczoraj skorzystałem z usługi Krown Polska w Warszawie na Bodycha 41.
Autko umówione było na 11:00, 3 godziny czekania i gotowe.
Przed usługą, obsługa wytłumaczyła mi co będzie się działo przez najbliższe parę godzin i dni.
Na początku trochę dymi się spod maski i budzi to zdziwienie parkujących na światłach obok samochodów :)
Wiedziałem, że samochód na początku może gorzej hamować, jednak i tak trochę mnie to zaskoczyło.
Podobnie z przyczepnością opon, które też pokryła mgiełka olejowa.
Po usłudze auto jest dokładnie myte z zewnątrz :).
Obsługa zalecała przez pierwsze 3 dni parkowanie poza garażem, wybrałem jednak kropelki oleju na posadce.
Cała usługa wykonana profesjonalnie.
Na moim samochodzie nie było rdzy i mam nadzieję, że tak już zostanie.
Awatar użytkownika
TerminatorPi
Donator
Donator
Posty: 1602
Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)

21 paź 2017, 15:51

Ja w końcu też pojechałem ze trzy tygodnie temu, może cztery do Krowna na Bodycha.
Wrażenia podobne - najbardziej szokujący jest ten dym spod maski. Gdyby nie ostrzegli zawczasu, byłbym w ciężkim przestrachu.
Natomiast trzeba przyznać, że po kilku już myciach, cały czas na szybie przy uszczelce w jednych drzwiach mam warstwę tego dziegciu. Czyli środek tak łatwo nie schodzi.
Wbrew zapowiedzi natomiast, z hamulcami nie miałem problemów (dla pewności faktycznie po wyjeździe z zakładu zrobiłem kilka mocniejszych hamowań przed wyjazdem na Jerozolimskie).
Potwierdzam również, że klapa od bagażnika "podcieka" od wewnątrz po zabezpieczeniu.
Natomiast w garażu podstawiłem pod Dyzię kartony i rzeczywiście naciekło sporo (w sensie liczby plam, bo same plamy nie są jakieś przeraźliwie wielkie). Muszę się wreszcie zebrać i kartony wyrzucić (co nie jest takie proste, bo przecież spod samochodu nie wyszarpię, a jak już wyjadę, to gdzieś jadę i nie chce mi się jeszcze zawracać tego i owego zbieraniem kartonów, więc Dyzia od prawie miesiąca stoi na pieluszkach :lol:
Wprawdzie na ten moment nie planuję puszczania Dyzi w śnieg z solą w zimę, ale jesień jeszcze długa. Przynajmniej troche mniej stresować się będę.
Dyzia Bo czerwone są najszybsze
Tylko kierowca jest zielony :-D
Koza team member!
Awatar użytkownika
Arvi
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 2909
Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
Model: NA
Wersja: Tiny Tina Edition
Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy

21 paź 2017, 17:56

Ja zrobiłem w zeszłym roku... i oglądałem samochód miesiąc temu u Kokona (przy okazji montażu frame railsów).

Dół cały, a jeżdżę całą zimę nie zważając na sól, śnieg i deszcz.
Czy to zasługa Krowna - nie wiem, ale w tym roku tam wracam - profilaktycznie.

P.S. Ja zapomniałem i za bramą zrobiłem takiego boooooooka, że na sekundę czułem się jak prodrifter... na sekundę, bo co zaczęło się jak piękny ślizg, skończyło się ustawieniem maski w kierunku wjazdu do Krown :).

Trzeba na furę uważać po odbiorze.
Obrazek
nikoss
Posty: 17
Rejestracja: 28 paź 2016, 14:41
Model: NA
Wersja: 1.8 130 KM
Lokalizacja: Ząbki

01 lis 2017, 13:01

Ja zabezpieczałem tu http://www.autozabki.pl/zabezpieczenia- ... ne-32.html
facet używa preparatu Waxoyl nie mam zastrzeżeń co do wykonanej pracy podwozie + profile 800 stów
zrobił mi również polerkę co za skutkowało mega efektem na czerwonym lakierze, dla zainteresowanych fotkami z prac polecanego warsztatu zapraszam PW
GGoworek
Posty: 78
Rejestracja: 23 cze 2015, 13:44
Model: NB
Lokalizacja: Warszawa

04 gru 2017, 11:02

Obiecałem, że dam znać po wymianie opon :-) Rdza jak była rok temu tak nie zniknęła i jest dalej, ale na moje oko jej nie przybyło (zdjęcie sprzed roku jest wcześniej w tym wątku dla porównania). Wahacze wyglądają nawet jakby lepiej niż je zapamiętałem, ale to pewnie kwestia tego że rdza sobie nasiąknęła tym środkiem i jest po prostu ciemniejsza.
Na samej blacharce nie widać, żeby działo się cokolwiek złego.
IMG_20171202_110840.jpg
IMG_20171202_110840.jpg (350.64 KiB) Przejrzano 4161 razy
IMG_20171202_111923.jpg
IMG_20171202_111923.jpg (403.37 KiB) Przejrzano 4161 razy
cameleeck
Posty: 2
Rejestracja: 15 mar 2017, 18:13
Model: NB
Wersja: 1.8
Lokalizacja: WWa

26 sty 2018, 8:44

A czy ktoś mi jest w stanie powiedzieć, czy warto w ogóle stosować ten specyfik na rdzę ? Moja mazda od spodu jest dość ruda, jednak każdy mechanik mówi, że to tylko wierzchnia warstwa i szkoda by auto w takim stanie się popsuło od spodu.
Może jednak warto dorzucić kilka złotówek i nie tylko zabezpieczyć ale też wyczyścić ?

Czy ktoś poleca jakąś inna usługę w okolicach W-wa ?
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

26 sty 2018, 12:56

cameleeck pisze:A czy ktoś mi jest w stanie powiedzieć, czy warto w ogóle stosować ten specyfik na rdzę ? Moja mazda od spodu jest dość ruda, jednak każdy mechanik mówi, że to tylko wierzchnia warstwa i szkoda by auto w takim stanie się popsuło od spodu.
Może jednak warto dorzucić kilka złotówek i nie tylko zabezpieczyć ale też wyczyścić ?

Czy ktoś poleca jakąś inna usługę w okolicach W-wa ?


tu masz namiar na gościa który robi antykorozję tak jak sie powinno:
http://wyszynski.net.pl/
Jest drogo i są kolejki
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2137
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

07 lut 2018, 9:09

Póki co zrobiłem Krowna - ale trochę wkurza mnie te 550 zł co rok i wolałbym zrobić raz, a porządnie. Jak jest z gwarancją po zrobieniu z odkręcaniem i wierceniem w profilach zamkniętych? Wg mnie może być problem, czy się mylę?
Awatar użytkownika
TerminatorPi
Donator
Donator
Posty: 1602
Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)

07 lut 2018, 9:12

Wojtek Wawa pisze:Póki co zrobiłem Krowna - ale trochę wkurza mnie te 550 zł co rok i wolałbym zrobić raz, a porządnie. Jak jest z gwarancją po zrobieniu z odkręcaniem i wierceniem w profilach zamkniętych? Wg mnie może być problem, czy się mylę?

Poczekaj, 550 to już po rabacie, czy przed, bo nie pamiętam? :-)
Zdziwiłbym się gdyby nie było problemu z gwarancją w wypadku ingerencji fizycznej w element (wiercenie).
Dyzia Bo czerwone są najszybsze
Tylko kierowca jest zielony :-D
Koza team member!
Awatar użytkownika
Gieras
Donator
Donator
Posty: 336
Rejestracja: 29 sie 2020, 16:00
Model: NC
Wersja: 2.0 PRHT
Lokalizacja: Mazowieckie

13 wrz 2020, 20:01

Jako w miarę świeży posiadacz NC chciałbym was zapytać gdzie w Warszawie lub okolicy +50km maxie do polecenia warsztat, w którym można zabezpieczyć antykorozyjnie podwozie/podłogę samochodu i dokonać ewentualnego usunięcia rudej np z podłogi bagażnika o dołu pojazdu.

Będę wdzięczny za wszelkie rekomendacje w tym zakresie.
ODPOWIEDZ