Strona 7 z 7

Re: ECUMASTER Digital ECU Tuner 3 (DET 3)

: 22 cze 2015, 15:53
autor: dmk
Mayk pisze:Powiem tak - na 1.41 nigdy auta nie udało mi się odpalić, jest tam jakiś bug w sofcie.


Jest już wersja z patchem, który podobno naprawa tego "jakiegoś buga" ;)

Szczerze mówiąc wróżycie wszyscy z fusów - nie wiadomo, czy jest ciśnienie na listwie (może pompa nie pracuje?), do tego wtryskiwacze słychać, więc nie ma potrzeby ich wyciągać (chyba, że ktoś chce prysznic w PB brać). Nie wiadomo też nic o podpięciu, nie ma projektu do pomacania.. gdybanie takie.

Re: ECUMASTER Digital ECU Tuner 3 (DET 3)

: 22 cze 2015, 17:29
autor: tekkenfan
nie zauważyłem nigdzie, że tfutfu99 pisał że słyszy wtryski, dlatego pomyślałem o takim teście bo jak się samemu grzebie to czasami ciężko usłyszeć wtryski siedząc w aucie ;). Nikt nie każe puszczać ich w powietrze, można listwę włożyć w jakąś wanienkę czy cuś.

dmk pisze:czy jest ciśnienie na listwie (może pompa nie pracuje?)

Skoro odpala na ori ECU to zakładam że pompa pracuje bo do przejścia na FIT jedyne co robisz to wyciągasz wtryski z ECU i wpinasz je w DETa

dmk pisze:gdybanie takie.

No niestety tak to już jest z internetem ;)

tfutfu99 pisze:Czyli det podaje masę nawet przed rozruchem

W DET3 masz funkcję Prime Pulse, która powoduje że po przekręcenia kluczyka na pozycję ON wtryskiwane jest troche paliwa dla ułatwienia rozruchu.

Co do FW to popieram Mayka, odpal na jakimś starym sofcie, bo z tymi nowymi często jest więcej problemów niż powinno być.

Re: ECUMASTER Digital ECU Tuner 3 (DET 3)

: 22 cze 2015, 22:40
autor: Mayk
Tak jak wspomniałem, najnowszy możliwy 1.41 po prostu nie działa - u Wojtka odpaliliśmy bez problemów auto na 1.30.
Podkusiło mnie by zrobić update do 1.41 i tyle było z pracującego normalnie silnika.

Po downgrade do 1.30 wszystko wróciło do normy.

PS Nie mam pojęcia co z nim nie tak dokładnie bo nie diagnozowałem, zachowuje się tak jakby tracił synchronizację zapłonu albo odcinał wtryski przy próbie przejścia w tryb Afterstart - twierdzi, że wtryski dostają sygnał ale paliwo/iskra znika ;)

Re: ECUMASTER Digital ECU Tuner 3 (DET 3)

: 23 cze 2015, 19:33
autor: tfutfu99
Faktycznie miałem wgraną wersję 1.41 i wielką nadzieję, że po cofnięciu do wersji stabilnej 1.30 będzie ok. Jednak to nie zadziałało. Mayk a może podesłałbyś mi ustawienia z działającego samochodu, może w końcu zacznie działać.

Re: ECUMASTER Digital ECU Tuner 3 (DET 3)

: 23 cze 2015, 19:47
autor: Mayk
Podeślij mi na pw mejla - podeślę Ci jakieś wstępne mapy, na których auto odpala... - przy czym jutro bo lapka zostawiłem w pracy :facepalm:

W przypadku parametrów Ignition wybierz "retard single signal", czujnik halla, 8 zębów na 720 stopni i nie zapomnij o rezystorze pull'up, który musi być podpięty do wejścia Ignition IN.

Re: ECUMASTER Digital ECU Tuner 3 (DET 3)

: 06 paź 2016, 2:55
autor: kamilwlkp
Odkopuje temat Deta :) a więc moi drodzy, od kilku dni walczę z podłączeniem Det3 w trybie FI bądź jego konfiguracją w mojej turbionej NA. Problem polega na tym iż auto nie odpala. Przy próbie odpalenia wyświetla się informacja "SYNCHRONIZED" natomiast po prawej stronie na zmianę "CRANKING" I "WAITING" przy czym to pierwsze trochę krócej :p zaznaczam, iż mapę z konfiguracją mam wygraną od Mayka i najprawdopodobniej pochodzi z NB, czyli jednym z zapytań, które przychodzą mi do głowy jest konfiguracja czujników, czy trzeba w niej coś zmienić? Wiem, iż wczesne NA miały TPS działający tylko w 3 pozycjach. Kolejny temat to firmware, które wyżej wymieniony magik poradził mi zmienić na 1.25. Tutaj problem zaczyna robić.producent- na kompie w folderze ecumaster fuel implant posiadam trzy różne wersje firmware do zainstalowania (1.27, 1.29, 1,30) natomiast 1.25 jest dostępne w folderze ecumaster (bez fuel implant) i po jego wgraniu, zaraz po przekręceniu kluczyka wtryski już leją paliwo. Zaznaczam, iż Det3 jest sprawny, właśnie wrócił z rewizji w Ecumasterze. Wtryski podpięte są w trybie bank fire, na dwóch bezpiecznikach po 5A wg zaleceń producenta i Andyego:) być może ktoś tutaj posiada Firmware 1.25 do FI albo jeżdżącą NA z pierwszych lat produkcji z turbo i wysterowanym odpowiednio Detem i podzieliłby się jakimś info? Wszystkie pomysły mile widziane poza komentarzami żeby męczyć Mayka, nie ma czasu na pierdoły ;) . Całość podłączona wg poniższego schematu.

Re: ECUMASTER Digital ECU Tuner 3 (DET 3)

: 04 kwie 2017, 7:52
autor: Alex
odkopie troche temat. Intryguje mnie kwestia sterowania zaplonem. Z tego co czytam sugerowane jest podlaczenie sygnalu CMP z CAS i uzycie opcji "retard single signal". Ale ma to swoje ograniczenia i pytanie jest czy nie moznaby zrobic tego inaczej, lepiej?

Testowalem wczoraj opcje "retard two ignition modules signal" na sygnalach CKP i CMP z CAS. To niestety nie ma zamiaru dzialac, pewnie dlatego ze sygnaly sa "niesymetryczne" tzn. maja rozna ilosc impulsow w czasie.

A co gdyby tak podlaczyc dwa sygnaly sterujace modulami zaplonowymi? Te sa juz symetryczne. Probowal tego ktos?

Re: ECUMASTER Digital ECU Tuner 3 (DET 3)

: 04 kwie 2017, 13:01
autor: Mayk
Tak, i to działa. Polecam.

Re: ECUMASTER Digital ECU Tuner 3 (DET 3)

: 05 kwie 2017, 0:34
autor: nick.es
Obrazek

Re: ECUMASTER Digital ECU Tuner 3 (DET 3)

: 05 kwie 2017, 3:27
autor: Psychotulanek
Obrazek

Re: ECUMASTER Digital ECU Tuner 3 (DET 3)

: 05 kwie 2017, 8:29
autor: tom.k
Mayk pisze:Tak, i to działa. Polecam.


Zależy jak zmienia sie czas ładowania cewki w komputerze, bo to ma wpływ na poprawne obliczenie prędkości obrotowej i kąta.
Ale generalnie sterowanie modułami jest mniej problematyczne i odporne na zakłócenia.

Re: ECUMASTER Digital ECU Tuner 3 (DET 3)

: 14 kwie 2017, 16:57
autor: ochKarol
Czy jest różnica od jakiego modelu Forda (4 cyl) będzie edis? Jest tego kilka rodzajów. Zachęcony kilkoma wpisami na forum odnośnie przyspieszenia zapłonu zainwestuję w koło 36-1 i ten czujnik o raz det'a przy okazji że silnik na wierzchu.
W aucie będzie kilka innych modyfikacji oprócz tego.

Re: ECUMASTER Digital ECU Tuner 3 (DET 3)

: 21 lis 2021, 14:34
autor: Lenix
Witam, mocny odkop

Panowie mam problem z det3 FI, soft 1.41

Na 1.6 90hp turbo set

Problem jest z sterowaniem zapłonem,
Po sygnale z CESa- widzi obroty, odpala, działa mega dobrze ale brak reakcji na zapłon (retard sigle signal, hall, 2 sygnały na 720st)

Multitooth też działa ale tylko na sygnale z cesu który pokazuje połowę obrotów gdyż minimalna wartość sygnałów na 720st to 4, ale mimo złych obrotów odpala, śmiga itd również brak reakcji na zaplon

Próbowałem wpinać się w moduł cewki ale niepowodzenie,

Wszystko podpinam git, ignition in z pullup em, ignition out na seryjne ecu