ECUMASTER Digital ECU Tuner 3 (DET 3)

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Dżunior
Donator
Donator
Posty: 4106
Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Recaro
Lokalizacja: Calpe / NDM
Kontakt:

30 paź 2012, 21:43

Takie na jakie pozwoli Twoja wyobraźnia? Nie kumam pytania: co rozumiesz przez "maksymalne możliwości"?
MX-5 ND SkyFreedom 8-)
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3651
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

30 paź 2012, 22:16

hm, granicą DET-a jest jego ilość wyjść, jeżeli to wystarcza, to wystarczy "na wszystko".
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
ss66-wysior
Posty: 108
Rejestracja: 08 wrz 2012, 16:52
Lokalizacja: Rumia

31 paź 2012, 4:25

Nie no pytam porównując do EMU czy do jakiegoś AEM'a. No i maksymalne bo poszło hasło że tylko do soft turbo czy coś takiego, już teraz dokładnie nie pamiętam... Tylko nie linczujcie mnie za pytanie :P
Make gravity your slave

Potrzebujesz alarmu lub kamer do domu lub firmy? Pisz ;)
www.paw.biz.pl
www.pawalarmy.pl
swimmer
Posty: 1394
Rejestracja: 07 lut 2011, 14:44
Lokalizacja: Warszawa

31 paź 2012, 12:18

Maksymalne co? Bo zadajesz niekonkretne pytanie, skonstruowane zupełnie nie czytelnie... Chodzi Ci do jakiej maksymalnej mocy? Doładowania? Jeśli o to chodzi to zależy tylko od tego jak uda Ci się wystroić, nie ma wytyczonej granicy jeśli chodzi o te parametry. W pewnym momencie pewnie możliwości świni ograniczą Cię zbyt bardzo.
ss66-wysior
Posty: 108
Rejestracja: 08 wrz 2012, 16:52
Lokalizacja: Rumia

31 paź 2012, 14:48

No powiedzmy że chcę osiągnąć ok 300Kucy z 1.8l przy turbinie T28 z wtryskami 550ccm z pompą 255lph na doładowaniu 1.5bara.
Make gravity your slave

Potrzebujesz alarmu lub kamer do domu lub firmy? Pisz ;)
www.paw.biz.pl
www.pawalarmy.pl
swimmer
Posty: 1394
Rejestracja: 07 lut 2011, 14:44
Lokalizacja: Warszawa

31 paź 2012, 16:33

Well, biorąc pod uwagę że musisz przy takim doładowaniu wymienić pół samochodu na mocniejsze, to robienie stand alone'a będzie tutaj jednym z mniejszych kosztów i na pewno nie ma sensu iść w świnie... będzie bezpieczniej i lepiej :smile:
Awatar użytkownika
tekkenfan
Posty: 265
Rejestracja: 06 lis 2011, 20:09
Model: Inny
Wersja: 500+
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

31 paź 2012, 17:17

Oj tam jak wystroi z głową to będzie bezpiecznie.
Tyle że T28 przy 1.5bara to już chyba nie ma wydajności z tego co pamiętam, nie chce mi się szukać mapki.
www.facebook.com/BurboAstina/
2017: 60ft: 1.601; 1/8mili: 6.609 @180km/h; 1/4mili: 9.942 @ 242km/h; 0-100: 2.7; 100-200: 4.7
2018: 60ft: 1.667; 1/8mili: 6.423 @188km/h; 1/4mili: 9.706 @ 244km/h; 0-100: 2.7; 100-200: 4.5
Awatar użytkownika
tmx89
Posty: 3044
Rejestracja: 27 cze 2009, 20:49
Model: NA
Lokalizacja: Katowice

31 paź 2012, 21:54

napewno musisz zakuc silnik a potem to juz pojdzie :mrgreen:
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

31 paź 2012, 22:29

tekkenfan pisze:Oj tam jak wystroi z głową to będzie bezpiecznie.
Tyle że T28 przy 1.5bara to już chyba nie ma wydajności z tego co pamiętam, nie chce mi się szukać mapki.


1) Które T28... na rynku jest ich tuzin. Jakie A/R?
2) 1.5bara - może tłoki wytrzymają, ale na korbach szybko mogą pojawić się pajączki, aż coś odpadnie.
3) Z głową nic się nie wystroi - duża moc to duża moc, chyba że z 1.5 bara w 1.8l zrobisz 200hp. Seryjny silnik na 300 koni się nie nadaje.
4) EMem można stroić i 500 konną Suprę, nawet w trybie świni.
5) Seryjny silnik z rozsądną mapą znosi bara, wyżej zaczyna się rosyjska ruletka.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
ss66-wysior
Posty: 108
Rejestracja: 08 wrz 2012, 16:52
Lokalizacja: Rumia

31 paź 2012, 23:04

Zdaję sobie sprawę z zakuwania ale pytam tylko czysto teoretycznie czy da radę det3 czy lepiej inwestować w EMU
Make gravity your slave

Potrzebujesz alarmu lub kamer do domu lub firmy? Pisz ;)
www.paw.biz.pl
www.pawalarmy.pl
swimmer
Posty: 1394
Rejestracja: 07 lut 2011, 14:44
Lokalizacja: Warszawa

31 paź 2012, 23:25

Ale po co walić się ze świnią kiedy chcesz pompować 1,5 bara? SA będzie miał mnóstwo funkcjonalności niedostępnych dla deta, które przy takim wysileniu się sprawdzą. A koszt montażu będzie naprawdę niewielki w stosunku do kosztów zakucia silnika, przeswapowania skrzyni, dyferencjału itd. czyli rzeczy które musisz przy takim ładowaniu w miacie zrobić... :wink: i wywalić naprawdę spory worek kasy, wielokrotnie przekraczający koszt samochodu.

Odpowiedź - można, ale po co? Idź w stand alone'a, jeśli naprawdę masz zamiar tyle dmuchać, tysiąc złotych przy całej skali projektu to na prawdę nie są pieniądze. Samą jednostkę wybierz po tym przy której będziesz miał największe wsparcie w swojej okolicy.
ss66-wysior
Posty: 108
Rejestracja: 08 wrz 2012, 16:52
Lokalizacja: Rumia

01 lis 2012, 7:24

No tego mi było trzeba wiedzieć. Dzięki za pomoc
Make gravity your slave

Potrzebujesz alarmu lub kamer do domu lub firmy? Pisz ;)
www.paw.biz.pl
www.pawalarmy.pl
Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3651
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

01 lis 2012, 8:56

Eh.. Czarno to widzę.
Powodzenia.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
Awatar użytkownika
tekkenfan
Posty: 265
Rejestracja: 06 lis 2011, 20:09
Model: Inny
Wersja: 500+
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

01 lis 2012, 12:38

dmk pisze:1) Które T28... na rynku jest ich tuzin. Jakie A/R?

fakt, ja się odniosłem do GT2860RS a/r 0.6, mój błąd ;)
dmk pisze:3) Z głową nic się nie wystroi

a jak nazwiesz sytuację gdzie jeden zrobi 200 na pałę i silnik tego nie zniesie, a drugi z tego samego silnika na dobrej mapie paliwowej i zapłonu zrobi np. 260KM? Dla mnie to jest właśnie wystrojenie z głową czyli odpowiednia ilość paliwa i prawidłowy zapłon.
dmk pisze:5) Seryjny silnik z rozsądną mapą znosi bara, wyżej zaczyna się rosyjska ruletka.

Sorka ale jak dla mnie to wytrzymałość silnika określa max moc/moment oraz oczywiście ich przebieg. Pisanie że silnik zniesie 1 bara jest trochę słabe. Bo jeden z 1 bara ugra 250KM a drugi 300+.
swimmer pisze:Idź w stand alone'a, jeśli naprawdę masz zamiar tyle dmuchać,

EMU to koszt 2kzł, DET3 ~500-600. Wiadomo że przy kosztach kucizny i turbienia to ta różnica to pryszcz ale czy faktycznie jest sens? Wydaje mi się że czy będzie robił 0,5 czy 1,5 bara to jedno i drugie się sprawdzi, w końcu dużo projektów jeździ na DET3 w FI i żyje ;) Drugą kwestią jest wyższość EMU nad DETem no i jak $$ nie robią to fajnie jest mieć coś lepszego :mrgreen:
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

01 lis 2012, 16:10

tekkenfan pisze:a jak nazwiesz sytuację gdzie jeden zrobi 200 na pałę i silnik tego nie zniesie, a drugi z tego samego silnika na dobrej mapie paliwowej i zapłonu zrobi np. 260KM? Dla mnie to jest właśnie wystrojenie z głową czyli odpowiednia ilość paliwa i prawidłowy zapłon.


Nie będę się spierał o oczywiste oczywistości. Po prostu dobra mapa powyżej bara w MXie w serii silników BP oznacza ni mniej, ni więcej nic innego jak popękane korby - popatrz na zagraniczne fora.

Dlatego pisanie, co zniesie silnik w kontekście wartości doładowania zakłada, że ktoś to wystroił z głową. Oczywiście możemy zaraz zacząć jeszcze polemikę o różnicach mechanicznych (np. średnicy wydechu etc.), ale uważam to za bezcelowe. Około 270hp (i to nie whp) jest granicą dla tych silników w wersji seryjnej. Granicą bezpieczną. :wink:
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
swimmer
Posty: 1394
Rejestracja: 07 lut 2011, 14:44
Lokalizacja: Warszawa

01 lis 2012, 16:31

tekkenfan, Tak jak pisalem, mozna, tylko po co, jest to jednak robienie dookola komputera, a oszczedzac na sterowaniu przy projekcie za x dziesiat tysiecy zlotych nie jest specjalnie dobrym pomyslem. Druga sprawa - akurat w emu przy mazdzie srednio jest sens isc, pelno zbednych funkcjonalnosci, duza cena.

Silnik jest jedna sprawa, skrzynia konczy sie przy 280, torsen przy okolo 300, chociaz to w pl nie zostalo potwierdzone. Zeswapowanie skrzyni z FD i jakas porzadna szpera to tez sa duze koszty.
ss66-wysior
Posty: 108
Rejestracja: 08 wrz 2012, 16:52
Lokalizacja: Rumia

01 lis 2012, 19:12

grzes pisze:Eh.. Czarno to widzę.
Powodzenia.


Dlatego jest to forum i się wypytuję żeby zrobić to z głową i nie popełnić jakiegoś błędu, bo znam takich którzy cisnęli żeby było jak najwięcej mocy, ale efekt taki ma że pęknięta głowica, wywalająca olej pod całą maską z ósmy oleju, albo dziwne strzały doładowania z normalnego 1,2 bara na 1,85 bara nie wiadomo skąd... Nie chciałbym odwalić lipy dlatego zbieram informację itd. Nie chcę też żeby chodziły później jakieś głupie opinię i anegdotki, związane z tym że głupio działam. Wychodzę z założenia że to forum jest po to żeby sobie nawzajem pomagać i w ogóle.
Make gravity your slave

Potrzebujesz alarmu lub kamer do domu lub firmy? Pisz ;)
www.paw.biz.pl
www.pawalarmy.pl
Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3651
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

01 lis 2012, 20:24

tekkenfan pisze:Sorka ale jak dla mnie to wytrzymałość silnika określa max moc/moment oraz oczywiście ich przebieg. Pisanie że silnik zniesie 1 bara jest trochę słabe. Bo jeden z 1 bara ugra 250KM a drugi 300+.

nikt nie gra nic z doładowania w barach, tylko z strumienia objętości, a ten zależy w takich projektach od wielu wielu czynników i przy nawet przy podobnych turbinach (tych samych!) zmiennych jest wystarczająco wiele żeby efekty były całkowicie rozbieżne, (zakładając że obaj wystoją w docelowo podobne AFR i zapłon a MAP pokazuje to samo doładowanie), tak więc jakiekolwiek porównanie, ocena planów wg. doładowania... jest bezcelowa.

Wytrzymałość silnika.. wytrzymałość to generalnie pojęcie bazujące na teorii "pewnego" obciążenia, jeżeli za obciążenie przyjąć moc/moment jaki generuje... nie Twoja teoria się nie klei.

Przebieg, wchodząc na przebieg wkraczasz bardziej w żywotność.
Przepraszam czepiam się, ale jeżeli ma być konstruktywnie to musi być rzeczowo.

tekkenfan pisze:EMU to koszt 2kzł, DET3 ~500-600. Wiadomo że przy kosztach kucizny i turbienia to ta różnica to pryszcz ale czy faktycznie jest sens? Wydaje mi się że czy będzie robił 0,5 czy 1,5 bara to jedno i drugie się sprawdzi, w końcu dużo projektów jeździ na DET3 w FI i żyje Drugą kwestią jest wyższość EMU nad DETem no i jak $$ nie robią to fajnie jest mieć coś lepszego


robisz/planujesz duży projekt, to zacznij od analizy tego co potrzebujesz do działania POZA sterowaniem paliwem i zapłonem, bo jak do tego dojdzie to powinieneś DET-a odrzucić po 3 sekundach, chyba że posiadasz np. zewnętrzny niezależny sprzęt logujący, albo nie planujesz wcale samemu stroić.. a EBC będzie jakimś kitem SA, ale to w dalszym ciągu nie uzasadnione ekonomicznie i ciągle EMU wygrywa w tej konfrontacji. (nie jestem fanem EMU, nigdy nie miałem z nim styczności, ale to jest po prostu tanie jak na specyfikację którą posiada).

dmk, +1.

swimmer, +1, z skrzynią bym polemizował dopiero w momencie jak wdrożę w skali 1:1 i namacalnie mój projekt.

ss66-wysior na koniec, zapomnij o doładowaniu, to na początek Ci się przyda, nie kategoryzuj NICZEGO z poziomu "a ile boostu.." a będzie dobrze.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
ss66-wysior
Posty: 108
Rejestracja: 08 wrz 2012, 16:52
Lokalizacja: Rumia

01 lis 2012, 22:03

grzes pisze:ss66-wysior na koniec, zapomnij o doładowaniu, to na początek Ci się przyda, nie kategoryzuj NICZEGO z poziomu "a ile boostu.." a będzie dobrze.


Próbuje się jakoś odpowiednio nakierować na odpowiednie tory myślenia w stosunku do planów inwestycyjnych. Pytałem po prostu o możliwości DET3. Nie wiedziałem że wywołam dyskusję w której dodatkowo ktoś mi chcę wybić z głowy całkowicie taki projekt z niewiadomego powodu. Oczywiście jestem laikiem w temacie mechaniki i elektroniki samochodowej dlatego się pytam. Chciałbym żebyście mi pomogli w tym... :oops:
Make gravity your slave

Potrzebujesz alarmu lub kamer do domu lub firmy? Pisz ;)
www.paw.biz.pl
www.pawalarmy.pl
Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3651
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

01 lis 2012, 22:23

sens: "zapomnij o doładowaniu".
nie szufladkuj projektu ze względu na doładowanie w wartości liczbowej (w barach), to bo żaden wyznacznik, no może jakiś tam jest, ale słaby.

zbuduj sobie plan, na tyle na ile potrafisz, co potrzebujesz, lub co chcesz miec, to poddaj dyskusji, wtedy sie dowiesz jaka droge trzeba obrac, jezeli tego nie bedziesz potrafil, to na samodzielny projekt po prostu bedzie za wczesnie, takie jest moje zdanie.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
swimmer
Posty: 1394
Rejestracja: 07 lut 2011, 14:44
Lokalizacja: Warszawa

02 lis 2012, 0:10

grzes pisze:swimmer, +1, z skrzynią bym polemizował dopiero w momencie jak wdrożę w skali 1:1 i namacalnie mój projekt.


Grzesiu, posiłkuję się tutaj jedynym namacalnym u nas przykładem czyli przykładem Yanika :smile: . Gadałem z nim o tym jakoś w zeszłym roku na ułężu, z tego co pamiętam jemu zmieliło skrzynię właśnie około 280 kucy(niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę, myślę że jest to przydatne info).

ss66-wysior, jeśli chcesz dobrze przeprowadzić taki projekt, są tony wiedzy które najpierw musisz posiąść. Polecam Ci zacząć od lektury "Maximum Boost" Corky'ego Bella, zdobędziesz dużo ogólnych i szczegółowych informacji na temat doładowania silnika, książka przy okazji bardzo przyjaźnie napisana. Pomoże Ci też to forum, poszczególne projekty turbo i ogólne tematy. Nie zabieraj się za to dopóki nie będziesz w stanie dokładnie zaplanować każdego elementu projektu, w szczegółach. Nawet jeśli zlecisz to w zupełności komuś innemu, bez pewnej dozy wiedzy nie będziesz w stanie ani bezpiecznie użytkować swojego projektu ani ocenić jakości pracy tego kogoś.
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

02 lis 2012, 10:49

grześ, z całym szacunkiem - pamiętam jak jeszcze niedawno druciłeś swój projekt na podjeździe skleconym z pustaków i desek a dzisiaj podobnie jak dmk wymądrzasz się, krytykujesz i zniechęcasz innych do turbo projektów mając siebie za wielkiego speca :bang: szkoda że niektórzy zapominają że też kiedyś byli na początku tej długiej i krętej turbo/drogi. Od jakiegoś czasu forumowicze na tym forum zamiast doradzać i pomagać skupiają się wyłącznie na wymądrzaniu, sporach i udowadnianiu pytającym że są totalnie nie kumaci :bang:
ps.
ss66-wysior....moja rada - nie zwracaj uwagi na krytykę mądrali i idź własną drogą :wink: może na początek zacznij od drobniejszych kroków a nie kucia i 300KM :wink: Wierz mi że nawet 180-200 konne turbo Miaty dają wiele frajdy, emocji i udowadniają że najsłabszym ogniwem w takim projekcie jest kierowca z małym doświadczeniem. Proponuję podjedź do mnie (masz dosłownie kilkaset metrów) i przewiozę Ciebie moim turbo softem, pogadamy jak ludzie i sam ocenisz czy jesteś gotów na 300KM i wydatki jakie za tym idą :wink:
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

02 lis 2012, 11:20

irakleo pisze:grześ, z całym szacunkiem - pamiętam jak jeszcze niedawno druciłeś swój projekt na podjeździe skleconym z pustaków i desek a dzisiaj podobnie jak dmk wymądrzasz się, krytykujesz i zniechęcasz innych do turbo projektów mając siebie za wielkiego speca :bang: szkoda że niektórzy zapominają że też kiedyś byli na początku tej długiej i krętej turbo/drogi. Od jakiegoś czasu forumowicze na tym forum zamiast doradzać i pomagać skupiają się wyłącznie na wymądrzaniu, sporach i udowadnianiu pytającym że są totalnie nie kumaci :bang:
ps.
ss66-wysior....moja rada - nie zwracaj uwagi na krytykę mądrali i idź własną drogą :wink: może na początek zacznij od drobniejszych kroków a nie kucia i 300KM :wink: Wierz mi że nawet 180-200 konne turbo Miaty dają wiele frajdy, emocji i udowadniają że najsłabszym ogniwem w takim projekcie jest kierowca z małym doświadczeniem. Proponuję podjedź do mnie (masz dosłownie kilkaset metrów) i przewiozę Ciebie moim turbo softem, pogadamy jak ludzie i sam ocenisz czy jesteś gotów na 300KM i wydatki jakie za tym idą :wink:


Kolega zapytał i dostał konkretne odpowiedzi. Fakt faktem, że moja odpowiedź "w barach" czy "w psi" a nie w konkretnej wartości, jaką będzie generowana moc była może i słaba, ale chyba wszyscy wiedzą co miałem na myśli mówiąc o jakimś maksymalnym doładowaniu. Niemniej wracając do tematu, dla rozjaśnienia:

Użycie ecumastera nawet do 270 konnego potworka będzie wystarczające - ale nie w konfiguracji piggy-back, tylko SA. Ecumaster doskonale poradzi sobie z taką mapą i tyle w temacie. Jeśli silnik i przeniesienie napędu będą przygotowywane pod większą moc, konieczne stanie się użycie czegoś bardziej profesjonalnego - nowy produkt Jadźwina niekoniecznie będzie najszczęśliwszy, bo nie jeździ (chyba) z nim żaden MX. A z MSem jeździ ich kilka(naście?) w samej Polsce.

Co do Twojej krytyki irak powiem krótko - daruj sobie. grześ zaczynał z dużą dozą wiedzy inżynierynej, ale trochę gorszymi podstawami teoretycznymi. Za to słuchał, czytał, słuchał i wdrażał to, co się do niego mówiło. Ja nie przypominam sobie wielu moich pytań na forum związanych z turbieniem - miałem pod ręką Mayka, mojego ojca, kilka innych osób, internet i książki, z których zdobyłem wiedzę. Gdybyś też raczył zauważyć jesteśmy przeciwni pokazywaniu, jakie to turbienie jest łatwe i tanie. Może dlatego, że zarówno grześ jak i ja nie utopiliśmy żadnego tłoka, ale też nie kupiliśmy gotowca od Greddiego i nie polutowaliśmy MSa jadąc do Bydzi na strojenie, tylko robiąc to we własnym zakresie - jak widać zadziałało tak samo, ale doświadczenia dało sporo więcej. Więc jak przygotujesz kolejny projekt w 100% samodzielnie, nie korzystając z KITów, będziesz miał prawo się na nas krzywić.

Tak więc na przyszłość powiem krótko - wszelkie krytyczne nastawienie osób, które dokonały takich modyfikacji do osób chcących to wykonać od nowa ma na celu jedną rzecz: pokazać, że jest to droga często przez męki, a na początku warto dużo poczytać, żeby starczył jeden, a nie dwa wory pieniędzy.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3651
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

02 lis 2012, 12:08

Tak jestem druciarzem, dobrze z tego żyje;) jeżeli brak zaplecza pod domem, zastawienie jedynego garażu to u Ciebie klęska przy projekcie, zapraszam na rajdy, pokaże Ci co tam można zrobić w błotku. Nie, nie jestem specem, dopiero za kilka lat doświadczenia tak o sobie powiem, tylko na takim stanowisku pracuję;) tyle w temacie Twojego oburzenia bo jak widzać masz problem z czytaniem z zrozumieniem to się uczepiłeś. Jeżeli masz mało do powiedzenia w temacie rzeczowym to nie szukaj proszę dziury w całym, bo wybacz.. Racji nie masz.
Nie pierwszy raz pokazujesz że swoje doświadczenia czerpiesz z internetu, ja z pracy własnmi rękami, a nie mam się czego wstydzić bo wystarczająco daleko z tym zaszedłem.
Tak więc dalej Twoje osobiste jazdy przemilczę.
Koledze już osobiście pomoc zaoferowałem przy projekcie. Bez zniechęcania
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
Awatar użytkownika
tekkenfan
Posty: 265
Rejestracja: 06 lis 2011, 20:09
Model: Inny
Wersja: 500+
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

02 lis 2012, 12:36

grzes pisze:nikt nie gra nic z doładowania w barach, tylko z strumienia objętości

wnikasz w szczegóły, ja tylko odniosłem się do wypowiedzi dmk który zasugerował że wytrzymałość zależy od doładowania.
grzes pisze:Wytrzymałość silnika.. wytrzymałość to generalnie pojęcie bazujące na teorii "pewnego" obciążenia, jeżeli za obciążenie przyjąć moc/moment jaki generuje... nie Twoja teoria się nie klei.

nie kumam? Napisałem że o wytrzymałości decyduje momen/moc jaki wygeneruje silnik, jeżeli nie mam racji to proszę oświeć mnie na podstawie czego określasz wytrzymałość silnika?
grzes pisze:Przebieg, wchodząc na przebieg wkraczasz bardziej w żywotność.

Ja zawsze byłem przekonany że 300NM przy 2000 jest bardziej destrukcyjne niż 300NM przy 6000? Innymi słowy że korby gną się od dużego momentu na dole?
Nie kumam też o co chodzi z tym zewnętrznym sprzętem logującym? Jak stroje/chce sprawdzić to podpinam lapka i loguje, no chyba że Tobie chodzi o logowanie 24h/7
Fakt że DETa kupiłem wcześniej i gdybym miał teraz kupować to bym się zastanowił nad np. EMU ale to nie zmienia faktu że EM w trybie FI IMHO spokojnie daje radę.
grzes pisze:robisz/planujesz duży projekt, to zacznij od analizy tego co potrzebujesz do działania POZA sterowaniem paliwem i zapłonem, bo jak do tego dojdzie to powinieneś DET-a odrzucić po 3 sekundach

jakieś konkrety czemu?
Ja śmigam na DET3, auto stroiłem sam i nie widzę powodu czemu miałbym go odrzucać w ciągu 3 sekund?
irakleo pisze:Od jakiegoś czasu forumowicze na tym forum zamiast doradzać i pomagać skupiają się wyłącznie na wymądrzaniu, sporach i udowadnianiu pytającym że są totalnie nie kumaci :bang:

co prawda młody stażem jestem ale odnoszę podobne wrażenie co irakleo, a zawsze mi się wydawało że to nie jest jakieś forum zawodowych tunerów,
Pisanie że jak ktoś nie zrobił wszystkiego sam też wg mnie jest słabe i skądś musiał zdobyć tą wiedzę. Jeden będzie czytał książki, pytał znajomych a drugi spyta się na forum. Takie moje skromne zdanie :razz:
Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3651
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

02 lis 2012, 13:48

W skrócie bo nie mam teraz czasu na polemikę. Też mam det bo "wtedy" emu nie było, ale jak miałem kupować do strojenia kit sonda bb+kotroler, mam decydować czy idę bank/batch fire (fullgrupa / poół sekwnecja) bo zabraknie mi wyjścia pwm żeby obslużyć np. Ebc, no to sory, o czym my tu mówimy, nie wapominając o np. dodatkowym sterowaniu np. wentylatora? knock sensor, ja bez knocka nie stroje niczego, emu to wszystko zalatwia. Jaka jest rozdzielczosc mapy w emu? Bo mi przy pełnym obciazeniu ewidentnie brakuje "kratek" zeby bylo idealnie, na det jest tylko bdb.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
Awatar użytkownika
tekkenfan
Posty: 265
Rejestracja: 06 lis 2011, 20:09
Model: Inny
Wersja: 500+
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

02 lis 2012, 14:06

co do EMU to racja dlatego też pisałem, że gdybym miał kupować teraz to bym pewnie poszedł w EMU. Chodziło mi tylko o to że na DET3 też można auto dobrze wystroić :wink:
Co do rozdzielczości to pozostała chyba bez mian czyli 16x16 :cry:
www.facebook.com/BurboAstina/
2017: 60ft: 1.601; 1/8mili: 6.609 @180km/h; 1/4mili: 9.942 @ 242km/h; 0-100: 2.7; 100-200: 4.7
2018: 60ft: 1.667; 1/8mili: 6.423 @188km/h; 1/4mili: 9.706 @ 244km/h; 0-100: 2.7; 100-200: 4.5
Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3651
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

02 lis 2012, 14:51

Nigdzie slowem nie twierdzilem ze det to shit i nie mozna nim wystroic, ale patrzac po suchych danych emu to inna liga.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

02 lis 2012, 16:45

grzes pisze:Nigdzie slowem nie twierdzilem ze det to shit i nie mozna nim wystroic, ale patrzac po suchych danych emu to inna liga.


Jedyny problem jest taki, że łapie się cenowo z dużo bardziej rozwiniętym projektem (MS) i do tego z dużo większym supportem. Z EMU pozostaje Jadźwin i kilku "koneserów" na tą chwilę :wink:
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

12 lis 2012, 15:28

ss66-wysior pisze:No powiedzmy że chcę osiągnąć ok 300Kucy z 1.8l

Na bazie NA ?
Powiem tak. Jeśli zaczynasz myśleć o takim projekcie, zdecydowanie nie DET. Powodów można wymieniać bardzo dużo, ale zarzucę jedynie kilka:
- szukaj czegoś, co da Ci pełną kontrolę nad zapłonem. Nie mówię tu o kombinowaniu z przesunięciem kąta wyprzedzenia o kilka stopni, aż się seryjne ECU wzburzy. Myślę o pełnej elastyczności w zakresie 10-40 stopni. Opierając się na standardowym osprzęcie i DET będziesz mógł wybrać jedynie 2 scenariusze. Bardzo bezpieczne nastawy przeznaczone do mocnego doładowania i utrata (czy też niewykorzystane możliwości) osiągów w pozostałym zakresie. I druga ścieżka, czyli igranie z ogniem na pełnej mocy...
- 300 kucy to już nie są żarty i każdy błąd czy też nieprzewidziana zmiana warunków zewnętrznych może mieć konsekwencje dość katastrofalne. Warto mieć elektronikę, która sama pilnuje tego, co się dookoła dzieje i reaguje na nieprzewidziane niespodzianki. Współczesne SA robią to dość sprawnie.
Na dodatek jak już sobie te 300 kucy zafundujesz, sam zobaczysz że doładowanie nie jest wcale problemem. Pojawia się masa nowych zabaw. Pierwszą niespodzianką na którą się natkniesz będzie walka z pojawiającym się ciepłem :mrgreen: Im lepiej się jednostka sterująca dopasowuje do takich różnych zmiennych warunków, tym lepiej i masz wtedy spokojny sen a nie nerwowe obserwowanie zegarków.
- kosztowo przy projekcie na poziomie 300 hp z seryjnego silnika pozycja sterowanie nie wychodzi jakoś bardzo dramatycznie w ogólnych kosztach...

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
ODPOWIEDZ