ECUMASTER Digital ECU Tuner 3 (DET 3)

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

4Fan
Posty: 45
Rejestracja: 21 kwie 2011, 14:05
Lokalizacja: Kraków

30 lip 2013, 20:36

IAT naturalnie zintegrowany w przepływce klapkowej jak to we wszystkich 1.6 NA
Awatar użytkownika
tfutfu99
Posty: 116
Rejestracja: 20 maja 2011, 8:21
Model: NB
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Leszno

16 paź 2013, 16:44

Jestem w trakcie instalacji kompresora. Do sterowania planuję użyć DET-a w trybie FI oraz symulować przepływkę. Czy mógłby ktoś podzielić się projektem dla 1.8NB. Tak aby czujniki były skonfigurowane oraz mapy. Zdaję sobie sprawę, że będzie należało doszlifować mapy ale zawsze będzie łatwiej zacząć.
A druga prośba, to jak konfiguruje się zadany AFR po podłączeniu szerokopasmówki w trybie FI?
Mikołaj
Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

16 paź 2013, 17:22

tfutfu99 pisze:Jestem w trakcie instalacji kompresora. Do sterowania planuję użyć DET-a w trybie FI oraz symulować przepływkę. Czy mógłby ktoś podzielić się projektem dla 1.8NB. Tak aby czujniki były skonfigurowane oraz mapy. Zdaję sobie sprawę, że będzie należało doszlifować mapy ale zawsze będzie łatwiej zacząć.
A druga prośba, to jak konfiguruje się zadany AFR po podłączeniu szerokopasmówki w trybie FI?


Pisz do dmk ewentel do Mayka(On ma 1,6)
Rules are made to be broken
rogI
Posty: 1362
Rejestracja: 12 kwie 2012, 11:05
Lokalizacja: Poznań

16 paź 2013, 17:58

Ecumaster oferuje wyłącznie korekcję narrow band. Także szerokopasmówka jedynie do wystrojenia i późniejszej kontroli.
Mayk
Posty: 2345
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

16 paź 2013, 18:45

Można również ustawić korektę po sondzie szerokopasmowej ale tylko do jednej wskazanej wartości, DET3 nie posiada map target AFR - tej funkcjonalności nigdy nie miał.
110@???KM
134@???Nm
skyactivwalker
Posty: 83
Rejestracja: 27 lis 2013, 19:14
Lokalizacja: gorzów

28 lis 2013, 9:38

Witajcie,
jakbyście potrzebowali koła fonicznego 36-1 idealnie pasującego do koła pasowego to za 120 zł brutto można mieć takie cudo
świetnie współgra z megasquirtem czy EMU, a do deta wystarczy czujnik indukcyjny, EDIS i cewki bez tranzystora mocy i można sterować zapłonem jak się chce (w wartościach rzeczywistych w DET)
pozdrawiam
Załączniki
zdjecie.JPG
Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

28 lis 2013, 10:37

Co to daje/umożliwia w BPT?
Wybacz pytanie, ale z powyższego nic nie kumam :roll:
Rules are made to be broken
skyactivwalker
Posty: 83
Rejestracja: 27 lis 2013, 19:14
Lokalizacja: gorzów

28 lis 2013, 10:47

Możesz za pomocą na przykład DET i setupu który opisałem mieć pełną kontrolę nad zapłonem. Chcesz 40 przed TDC proszę bardzo chcesz 10 po, również. DET umożliwia wtedy stworzenie mapy dla zapłonu w wartościach bezwzględnych.
Normalnie możesz tylko opóźniać w wąskim zakresie kąt wyprzedzenia zapłonu zadany przez PCM
Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

28 lis 2013, 11:08

skyactivwalker pisze:Możesz za pomocą na przykład DET i setupu który opisałem mieć pełną kontrolę nad zapłonem. Chcesz 40 przed TDC proszę bardzo chcesz 10 po, również. DET umożliwia wtedy stworzenie mapy dla zapłonu w wartościach bezwzględnych.
Normalnie możesz tylko opóźniać w wąskim zakresie kąt wyprzedzenia zapłonu zadany przez PCM


Ok teraz już wszystko wiem, dzięki :kciuk:
Rozumiem że jest to stałe dostępne a nie tylko ten jeden egzemplarz tak?
Rules are made to be broken
skyactivwalker
Posty: 83
Rejestracja: 27 lis 2013, 19:14
Lokalizacja: gorzów

28 lis 2013, 11:21

Z dostępnością problem o tyle że trzeba poczekać ok 14 dni na przesyłkę z USA ale to nie problem :)
Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

28 lis 2013, 11:22

skyactivwalker pisze:Z dostępnością problem o tyle że trzeba poczekać ok 14 dni na przesyłkę z USA ale to nie problem :)


Dobra wszystko wiem :cool:
Rules are made to be broken
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

28 lis 2013, 13:29

skyactivwalker pisze:jakbyście potrzebowali koła fonicznego 36-1 idealnie pasującego do koła pasowego to za 120 zł brutto można mieć takie cudo

Trochę drogo. W zeszłym roku płaciłem za oryginalne mazdowe nowe koło 36-1 miatowo plagendplejowe :mrgreen: około 40 PLN.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
skyactivwalker
Posty: 83
Rejestracja: 27 lis 2013, 19:14
Lokalizacja: gorzów

28 lis 2013, 18:40

majkel pisze:Trochę drogo. W zeszłym roku płaciłem za oryginalne mazdowe nowe koło 36-1 miatowo plagendplejowe około 40 PLN.


cieszę się że kupiłeś to koło 2,5 raza taniej niż kupuje dealer, chciałbym kupować części w takich cenach...
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

28 lis 2013, 19:30

skyactivwalker pisze:
majkel pisze:Trochę drogo. W zeszłym roku płaciłem za oryginalne mazdowe nowe koło 36-1 miatowo plagendplejowe około 40 PLN.


cieszę się że kupiłeś to koło 2,5 raza taniej niż kupuje dealer, chciałbym kupować części w takich cenach...


Jaki dealer :shock: Przecież chcesz je kupić w amerykańskim ASO, to u nich tyle kosztuje.
O ile pamiętam to koło od ZM-DE z późnych Protege. W Montgomery leżą po $12,55 od ręki:
http://tinyurl.com/py5w957
Ja kupowałem w arlingtonmazda.com w podobnych cenach, nie mieli w online katalogu ale
zamówienie mailem bez problemu. Jak nie chcesz się bujać z wysyłkami to Arlington do PL bezpośrednio wyśle bez gadania pocztą.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
skyactivwalker
Posty: 83
Rejestracja: 27 lis 2013, 19:14
Lokalizacja: gorzów

28 lis 2013, 20:14

Nie zamierzam kupowac w usa :) co z clem vatem i przesylka?? W europie to kolo kosztuje drozej niz w stanach ale i tak cena nie jest wysoka wg mnie
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

28 lis 2013, 20:17

Takiej pierdoły nikomu w UC nie będzie się chciało clić/opodatkować. Do 45 USD albo Euro (nie jestem pewien) problemu nie ma.
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4567
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

28 lis 2013, 20:29

skyactivwalker pisze:jakbyście potrzebowali koła fonicznego

ale ono jakies wybrakowane, jeden zabek ktos mu wybil :ryjezesmiechu:
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

28 lis 2013, 20:51

RS pisze:Takiej pierdoły nikomu w UC nie będzie się chciało clić/opodatkować. Do 45 USD albo Euro (nie jestem pewien) problemu nie ma.

+1 sprawdzone
Rules are made to be broken
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

28 lis 2013, 22:11

skyactivwalker pisze:Nie zamierzam kupowac w usa

No to nie kumam po co chcesz czekać 2 tygodnie na przesyłkę z US :mrgreen: Ale co mi tam :mrgreen:
skyactivwalker pisze:co z clem vatem i przesylka??

przesyłkę w najprostszej wersji załatwia USPS i Poczta Polska, cłu nie podlega raczej bo na cele prywatne mieści się w zwolnieniu, a VAT jak by chcieli to doliczą ale przy takich drobiazgach najczęściej listonosz do domu przynosi i tyle.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
skyactivwalker
Posty: 83
Rejestracja: 27 lis 2013, 19:14
Lokalizacja: gorzów

29 lis 2013, 7:06

No więc spieszę z wyjaśnieniem, od 15 lat prowadzę działalność gospodarczą i jeśli chcę coś dalej odsprzedać, wystawiam paragon lub fv (od 3 lat mam do czynieniem z uks więc wiem że nie do takich pierdół potrafią się czepiać a wywiad mają całkiem niezły więc nawet fora internetowe czeszą). W związku z tym nawet taki drobiazg jako przedsiębiorca muszę oclić i ovatować (na marginesie limit bez cła dla osób prywatnych to 150 eur deklarowanej wartości).
Nie kupuje w USA ale na przesyłkę czekam, to bardzo proste ;)
- zamawiam w MMPOL
- MMPOL zamawia MME
- MME zamawia w MMUSA
-MMUSA wysyła przesyłkę do MLE (Mazda Logistic Europe)
-MLE wysyła do mnie, wraz z dziesiątkami innych części które trafiają do mnie codziennie
- pomijając cały obieg dokumentów, ja otrzymuję fakturę z MMPOL
proste prawda?
nie chodziło mi o namawianie nikogo do kupna a o zasygnalizowanie że za całkiem nieduże pieniądze można ładnie wysterować świnią lub SA i tyle.
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

29 lis 2013, 9:41

skyactivwalker pisze:proste prawda?

Haha, proste :mrgreen: Z poprzednich postów wywnioskowałem, że chcesz je kupić w sklepie w US, który je postanowił sprzedawać 3 razy drożej niż wszystkie inne :mrgreen:

Dobra, ale co do kółka. Jako że je miałem w łapach więc wiem i się wypowiem :mrgreen:
To jest bardzo fajne kółko. Jeśli ktoś akurat kombinuje z instalacją uniwersalnego koła do emiksopodobnego silnika to lepiej aby mu przeszło, kupować protegowe. Przy uniwersalnym będzie zabawa z robieniem tulei mocującej, czas poświęcony na kalibrację przy uruchamianiu i ryzyko jakiegoś rozjeżdżania się odczytów w wyniku mało doskonałego montażu. Protegowe pasuje idealnie do koła pasowego, w przypadku NB i NA z czujnikiem CKP nawet zęby oryginalnego 4 zębowego trafiają idealnie w zęby tego 36-1. Bajka normalnie. Poza jakimiś ewentualnymi zastosowaniami do DETa można za pomocą takiego koła łatwo obsłużyć silnik z NB wykorzystując seryjne czujniki i stary Megasquirt z procesorem i oprogramowaniem w wersji 1 (jak komuś zalega w kącie taki antyk, chociaż to ogólnie głupi pomysł jest).

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

30 lis 2013, 14:57

Zastanawia mnie pewna rzecz.
Czy jeżeli wszczepimy kompletnego EDISa z jakiejś 4cylindrówki, takie kółko i zasadzimy DETa3 jako FI czy jest coś co stoi na przeszkodzie przed wywaleniem seryjnego ECU z auta i posiadania takiego quasistandalone? Takie hipotetyczne pytanie tylko.
skyactivwalker
Posty: 83
Rejestracja: 27 lis 2013, 19:14
Lokalizacja: gorzów

30 lis 2013, 15:50

Nic nie stoi na przeszkodzie. Jest kilka projektów w Polsce gdzie DET działa jako SA.
problemem jest tylko ilość wyjść i co za tym idzie problem ze sterowaniem np
- przekaźnikiem głównym
- przekaźnikiem pompy paliwa
- sterowaniem VICS
- sterowaniem VVT

no i brak paru wejść np. knock sensor czy EGT
ale jak ktoś się uprze to jest możliwe
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

30 lis 2013, 16:05

RS pisze:co stoi na przeszkodzie przed wywaleniem seryjnego ECU z auta i posiadania takiego quasistandalone? Takie hipotetyczne pytanie tylko.

To zależy pod co setup robisz. Jeśli to będzie auto torowe, gdzie tak naprawdę interesuje Cię obsługa wtryskiwaczy i zapłonu w umówmy się dość wąskim zakresie obciążeń, nie ma kompletnie znaczenia milion sytuacji typu dopasowanie do bardzo zmiennych warunków otoczenia, jazda różnego typu (tor, cywil, miasto, autostrada etc), uruchamianie silnika w różnych warunkach, obciążenia generowane przez dodatkowy osprzęt typu wentylatory, wspomagania, klimatyzacje i tak dalej, do tego obsługa różnych czujników dodatkowych i jeszcze współpraca z kupą gratów zupełnie nie związanych z silnikiem jak to współczesne ECU robią :mrgreen: Tak, wtedy jak najbardziej to będzie działać bo niby czemu nie. Natomiast jak ma to zastąpić pełną funkcjonalność prawdziwego ECU to brakuje mu jakiś 90% funkcjonalności, bo umówmy się został zaprojektowany jako świnka paliwowa :mrgreen:

No i jakoś nie widzę zupełnie sensu takiego rozwiązania. Nawet patrząc z punktu widzenia kosztów to się nie spina. Sam det, edis, kółko, kilka podstawowych czujników, jakieś 1000-1100 PLN. I tak naprawdę nadal niewielka funkcjonalność jest, więc lepiej może jednak tego seryjnego ECU nie wyrzucać.

Po
eM
Ostatnio zmieniony 30 lis 2013, 21:17 przez majkel, łącznie zmieniany 1 raz.
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

30 lis 2013, 18:25

A takie pytanie zaczepne majkel :cool:
Mam na uwadze Że MS to prawie Twój syn ;) ale co myślisz o emu w spidzie?
Może chciałbyś takowego zaaplikować :grraauu:
Rules are made to be broken
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

30 lis 2013, 19:34

Hantkus pisze:co myślisz o emu w spidzie


A po co, skoro za połowę ceny można złożyć MS'a, są gotowe mapy, supportu od groma i trochę, a jak coś się zjara to praktycznie każdą część zamienną można dostać na rodzimym rynku?

Gdybym tylko miał więcej czasu... :roll:

PS Takie pytanie to raczej do Jadźwina, chociaż ostatnio (gdy emu stało się popularniejsze) zaczął zlewać starych klientów i nawet nie odpisuje na maile.. więc tym bardziej wolałbym MSa.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

30 lis 2013, 21:04

Hantkus pisze:A takie pytanie zaczepne majkel
Mam na uwadze Że MS to prawie Twój syn ale co myślisz o emu w spidzie?
Może chciałbyś takowego zaaplikować

EMU może napędzać MSMa jak każdy SA. Notabene mnie trochę bawi w różnych dyskusjach netowych wchodzenie od razu na ścieżkę konkretnego produktu ("to może na tym jeździć tamto na tamtym"). Najpierw funkcjonalność potem technologię się do tego dobiera :mrgreen: MS, EMU, Hydra, VEMS, Autronic, co za różnica :mrgreen:
dmk pisze:A po co, skoro za połowę ceny można złożyć MS'a, są gotowe mapy, supportu od groma i trochę, a jak coś się zjara to praktycznie każdą część zamienną można dostać na rodzimym rynku?

W pewnym sensie tak. Konfiguracje to nie jest problem, jeśli się już ma dopracowane konfiguracje w jednej technologii to nie jest to żaden problem przeniesienie tego do drugiej. Natomiast ile razy porównywałem aplikację MS vs EMU wygrywał MS bo:
1. EMU w porównaniu do rozwiązań opartych na oprogramowaniu MSa wychodzi kosztowo po prostu drożej, jak się wszystko per total policzy.
2. Oprogramowanie MSa ma parę funkcjonalności tu i ówdzie, których EMU nie ma. OK, EMU się rozwija i być może będzie je mieć, ale soft MSa również cały czas idzie do przodu.
3. MS jest technologicznie otwarty. Licencja na oprogramowanie zobowiązuje Cię do użycia oryginalnego modułu procesora produkowanego przez B&G i tyle. Całą stronę elektroniki możesz użyć dowolną. Jeśli brakuje jakiegoś modułu i możesz go sobie zaprojektować i zbudować lub kupić w jednej z wielu firm, które takie rozwiązania robią to nie ma z tym problemu. Tak samo oprogramowanie ma w standardzie przewidzianą otwartość na dodatkowe klocki, wystarczy aby "gadało" przez CANBus zgodnie z udokumentowanym protokołem procesora i tyle, będzie się naturalnie integrować z czymkolwiek. Więc personalnie lubię takie rozwiązania i tyle.

Ale jak cię korci i koniecznie EMU chcesz Szarikowi zapodać to czemu nie :mrgreen:

dmk pisze:Gdybym tylko miał więcej czasu...

Jak będziesz miał więcej czasu to są fajniejsze projekty które można zaaplikować do emiksa w trybie naukowo-badawczym niż EMU :mrgreen:

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

30 lis 2013, 21:30

majkel pisze:Jak będziesz miał więcej czasu to są fajniejsze projekty które można zaaplikować do emiksa w trybie naukowo-badawczym niż EMU


Nie zrozumiałeś - piłem do MSa... ale rzeczywistość wskazuje, że czasu będzie raczej mniej niż więcej :mad:
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

30 lis 2013, 21:35

dmk pisze:Nie zrozumiałeś - piłem do MSa... ale rzeczywistość wskazuje, że czasu będzie raczej mniej niż więcej

Aaaaa... No niestety, rzeczywistość zazwyczaj przychodzi i pokazuje palec do góry :mrgreen:

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

30 lis 2013, 21:56

Zaczepne pytanie, konkretny efekt :kciuk:
Dzięki, o to chodziło :twisted:
Rules are made to be broken
ODPOWIEDZ