piwo pisze:http://ecumaster.com/download/DET3/Digital%20ECU%20Tuner%20III%20-%20FIT%20Manual.pdf
http://ecumaster.com/download/DET3/Digital%20ECU%20Tuner%20III%20-%20Manual.pdf
http://forum.japanese-fanatics.com/viewtopic.php?f=26&t=232
http://forum.japanese-fanatics.com/viewtopic.php?f=26&t=186
jako ze kazdy lubi cos sobie czasem napisac to ja mzoe tez a co.
silnik bierze sobie sygnaly z czujnikow takich jak czujnik polozenia walu (zeby wiedziec keidy wtryskwiac paliwo i keidy ma nastapic zaplon; ze ma to robic raz na 4 takty na danym cylindrze i w gornym polozeniu tloka) oraz wielu innych czujniko,np czuj. temp wody, czuj. temp powietrza (zimneijsze jest gestrze;wg wzoru zmien o= (t1+273)/(t2+273) wiec trza go dolac wiecej do paliwa zeby stosunekl poweitrza do palwia air fuel ratio afr byl ten sam kolo 13 zalozmy); sond lambda by silnik pracowal w sprzezoniu zwrotnym na poziomie afr 14,7)
najwazniejsze co potrzebujesz z det3:
-wziasc sygnal z polozenia walu ( czujnika hala) i podpiac go odpowiednio pod det3 wg schematu
- wziasc sygnal z czujnika temperatury zasysanego pwoeitrza
-wziasc podlaczyc innoveta lc1 z sonda szerokopasmowa (ta umiescic w kolektroze); z tego bedziesz mial sygnal napeiciowy linioowy 0-5v okreslajacy twoj poziom afr; wg neigo bedzie stroil zmienial mape paliwa
-podpiac aparat zaplonowy wg schematow odpowiednich ; sygnal ten ebdzie rpzechodzil przez det3 i wychodzil z niego. wchodzacy sygnal bedzie mozna modyfikowac i opozniony znow wysalac do ecu mazdy
- odciac kable idace na wtryskiwacze przy ecu mazdy i podpiac je pod det3.
mapy zaplonu i paliwa wygladaja mniej wiecej tak:
jedno wyjscie pwm wykorzystane na wtryski, drugie pwm do sterowania cisnienia doladowania (zeby roslo wraz z obrotami); poza tym wejscie i wyjscie analogowe do oszukiwania przeplywki wykorzystuje oraz mape zaplonu do opozniania go wraz z zwieksajcym sie boostem.poza tym det3 ma jeszcze wyjscie parametryczne ddzieki ktoremu mozemy np ustawic zalaczenie nosa w zaleznosci od jakichs czynnikow wejsciowych.
U mnie wyglada to tak (wersja 1,8bp z turbo):
[url=http://img219.imageshack.us/i/log640x480.gif/][url=http://img219.imageshack.us/img219/4491/log640x480.gif]Obrazek[/url][/url]
legenda:
kolor neibieski-obroty silnika z czujnika polozenia walu znajdujacym sie w aparacie zaplonowym
kolor jasno zielony-odczyta afr z lc1
kolor różowy- doladowanie z map sensora 1V odpowiada okolo 0 bara a 1,6V okolo 0,6 bara
kolor ciemno zielony- opoznienie zaplonu
[url=http://img199.imageshack.us/i/wykres640x480.gif/][url=http://img199.imageshack.us/img199/7360/wykres640x480.gif]Obrazek[/url][/url]
zaplon:
[url=http://img193.imageshack.us/i/zaplon640x480.gif/][url=http://img193.imageshack.us/img193/1967/zaplon640x480.gif]Obrazek[/url][/url]
wtryski:
[url=http://img405.imageshack.us/i/wtryski640x480.gif/][url=http://img405.imageshack.us/img405/5362/wtryski640x480.gif]Obrazek[/url][/url]
ebc:
[url=http://img406.imageshack.us/i/ebc640x480.gif/][url=http://img406.imageshack.us/img406/4346/ebc640x480.gif]Obrazek[/url][/url]
schemat podlaczenia:
[URL=http://imageshack.us/photo/my-images/718/schematpiwo.png/][url=http://img718.imageshack.us/img718/2087/schematpiwo.png]Obrazek[/url][/URL]
Czy moglbym sie wzorowac na tym schemacie podlanczajac DETa do mojej 1.6? W folderze wypalonym na plycie ze sterownikami EM znalazlem dwie instalki. Jedna z nich to klient Fuel implant. Z tego co wnioskuje schemat twojego polaczenia dotyczy kozystania z obu klientow czy moze ktoregos wyklucza? W zasadzie ktorym klientem powinienem sie poslugiwac zeby wstepnie ogarnac silnik?