ECUMASTER Digital ECU Tuner 3 (DET 3)

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

MEDYK
Posty: 93
Rejestracja: 07 lut 2012, 0:28
Lokalizacja: Ashbourne IRL
Kontakt:

23 sty 2013, 0:18

piwo pisze:http://ecumaster.com/download/DET3/Digital%20ECU%20Tuner%20III%20-%20FIT%20Manual.pdf
http://ecumaster.com/download/DET3/Digital%20ECU%20Tuner%20III%20-%20Manual.pdf
http://forum.japanese-fanatics.com/viewtopic.php?f=26&t=232
http://forum.japanese-fanatics.com/viewtopic.php?f=26&t=186

jako ze kazdy lubi cos sobie czasem napisac to ja mzoe tez a co. :)
silnik bierze sobie sygnaly z czujnikow takich jak czujnik polozenia walu (zeby wiedziec keidy wtryskwiac paliwo i keidy ma nastapic zaplon; ze ma to robic raz na 4 takty na danym cylindrze i w gornym polozeniu tloka) oraz wielu innych czujniko,np czuj. temp wody, czuj. temp powietrza (zimneijsze jest gestrze;wg wzoru zmien o= (t1+273)/(t2+273) wiec trza go dolac wiecej do paliwa zeby stosunekl poweitrza do palwia air fuel ratio afr byl ten sam kolo 13 zalozmy); sond lambda by silnik pracowal w sprzezoniu zwrotnym na poziomie afr 14,7)


najwazniejsze co potrzebujesz z det3:
-wziasc sygnal z polozenia walu ( czujnika hala) i podpiac go odpowiednio pod det3 wg schematu
- wziasc sygnal z czujnika temperatury zasysanego pwoeitrza
-wziasc podlaczyc innoveta lc1 z sonda szerokopasmowa (ta umiescic w kolektroze); z tego bedziesz mial sygnal napeiciowy linioowy 0-5v okreslajacy twoj poziom afr; wg neigo bedzie stroil zmienial mape paliwa
-podpiac aparat zaplonowy wg schematow odpowiednich ; sygnal ten ebdzie rpzechodzil przez det3 i wychodzil z niego. wchodzacy sygnal bedzie mozna modyfikowac i opozniony znow wysalac do ecu mazdy
- odciac kable idace na wtryskiwacze przy ecu mazdy i podpiac je pod det3.

mapy zaplonu i paliwa wygladaja mniej wiecej tak:

jedno wyjscie pwm wykorzystane na wtryski, drugie pwm do sterowania cisnienia doladowania (zeby roslo wraz z obrotami); poza tym wejscie i wyjscie analogowe do oszukiwania przeplywki wykorzystuje oraz mape zaplonu do opozniania go wraz z zwieksajcym sie boostem.poza tym det3 ma jeszcze wyjscie parametryczne ddzieki ktoremu mozemy np ustawic zalaczenie nosa w zaleznosci od jakichs czynnikow wejsciowych.
U mnie wyglada to tak (wersja 1,8bp z turbo):
[url=http://img219.imageshack.us/i/log640x480.gif/][url=http://img219.imageshack.us/img219/4491/log640x480.gif]Obrazek[/url][/url]
legenda:
kolor neibieski-obroty silnika z czujnika polozenia walu znajdujacym sie w aparacie zaplonowym
kolor jasno zielony-odczyta afr z lc1
kolor różowy- doladowanie z map sensora 1V odpowiada okolo 0 bara a 1,6V okolo 0,6 bara
kolor ciemno zielony- opoznienie zaplonu
[url=http://img199.imageshack.us/i/wykres640x480.gif/][url=http://img199.imageshack.us/img199/7360/wykres640x480.gif]Obrazek[/url][/url]


zaplon:
[url=http://img193.imageshack.us/i/zaplon640x480.gif/][url=http://img193.imageshack.us/img193/1967/zaplon640x480.gif]Obrazek[/url][/url]
wtryski:
[url=http://img405.imageshack.us/i/wtryski640x480.gif/][url=http://img405.imageshack.us/img405/5362/wtryski640x480.gif]Obrazek[/url][/url]
ebc:
[url=http://img406.imageshack.us/i/ebc640x480.gif/][url=http://img406.imageshack.us/img406/4346/ebc640x480.gif]Obrazek[/url][/url]

schemat podlaczenia:
[URL=http://imageshack.us/photo/my-images/718/schematpiwo.png/][url=http://img718.imageshack.us/img718/2087/schematpiwo.png]Obrazek[/url][/URL]


Czy moglbym sie wzorowac na tym schemacie podlanczajac DETa do mojej 1.6? W folderze wypalonym na plycie ze sterownikami EM znalazlem dwie instalki. Jedna z nich to klient Fuel implant. Z tego co wnioskuje schemat twojego polaczenia dotyczy kozystania z obu klientow czy moze ktoregos wyklucza? W zasadzie ktorym klientem powinienem sie poslugiwac zeby wstepnie ogarnac silnik?
Jeśli zrobisz to czego się boisz, to osiągniesz to czego chcesz...
Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3651
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

23 sty 2013, 8:21

MEDYK pisze:Czy moglbym sie wzorowac na tym schemacie podlanczajac DETa do mojej 1.6? W folderze wypalonym na plycie ze sterownikami EM znalazlem dwie instalki. Jedna z nich to klient Fuel implant. Z tego co wnioskuje schemat twojego polaczenia dotyczy kozystania z obu klientow czy moze ktoregos wyklucza? W zasadzie ktorym klientem powinienem sie poslugiwac zeby wstepnie ogarnac silnik?

emulowanie z FI się wyklucza bo korzystasz w inny sposób z wyjść, DET nie ma ich niestety za wiele więc z góry musisz się określić. Ja tam oda razu obciąłem seryjne kable do wtrysków, zrobiłem pół sekwencje i odpaliłem w FI, tak do końca też zostałem, sporo osób emuluje przepływkę, także jednoznacznej odpowiedzi ja Ci nie ma dam, dla mnie obie opcje były jednakowo proste, wybierz sobie to co Ci sprawi mniej kłopotów.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
snafu
Posty: 415
Rejestracja: 15 wrz 2008, 18:38
Lokalizacja: Ostrzeszów

23 sty 2013, 16:29

grzes pisze:emulowanie z FI się wyklucza


Nieprawda, nawet w funkcji FI mamy dostępne jedno wyjście analogowe którym możemy emulować np przepływomierz

dla uściślenia jest to pin 17 (Analog OUT )
wyjściem tym sterujemy z Tablicy Paliwa wraz z mapami korekcyjnymi czyli tablicą temp IAT i CLT
można zrobić nawet konwersję z MAF sensora do MAP sensora
Mazda mx5 NB 1,8 00r
MEDYK
Posty: 93
Rejestracja: 07 lut 2012, 0:28
Lokalizacja: Ashbourne IRL
Kontakt:

24 sty 2013, 0:33

OK! Ale czy jak podlacze auto wedug schematu ponizej bedzie to konfiguracja pod FI? Czy w momencie podpiecia sie w wiazke w taki sposob i uzycia trybu FI i ogarnieciu ustawien auto odpali od pierwszego startu czy trzeba bedzie cos pogrzebac zeby odpalilo?
Załączniki
schematpiwo.png
schematpiwo.png (486.03 KiB) Przejrzano 3896 razy
Jeśli zrobisz to czego się boisz, to osiągniesz to czego chcesz...
snafu
Posty: 415
Rejestracja: 15 wrz 2008, 18:38
Lokalizacja: Ostrzeszów

24 sty 2013, 8:45

na to że odpali za pierwszym strzałem to bym ostro wątpił :P no chyba ze będziesz miał od kogoś wszystkie ustawienia z dokładnie takiego samego silnika i takich samych czujników.
jeśli nie to czeka cię długa zabawa w konfigurację ustawień zapłonu i wszystkich czujników czyli TPS, IAT, CLT, MAP następnie konfiguracja map Crancing, Afterstart, Warmup, mapa VP :P jeśli robisz to pierwszy raz to pewnie z 2 dni zlecą zanim auto zacznie sensownie odpalać
Mazda mx5 NB 1,8 00r
Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3651
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

24 sty 2013, 9:59

snafu, patrz faktycznie, przecież ja u siebie dalej z przepływką jeżdżę;) zaćma.


MEDYK, masz mapę/setings od piwo która dokladaj z tym opisem? jak sobie ją wgrasz to odpalisz raczej od strzała.. a jak nie, to ja Ci wyślę coś na czym u mnie pali, będziesz sobie musiał tylko korekty porobić etc. no ale jakaś podstawa już będzie dla Ciebie.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
MEDYK
Posty: 93
Rejestracja: 07 lut 2012, 0:28
Lokalizacja: Ashbourne IRL
Kontakt:

25 sty 2013, 0:23

grzes pisze:MEDYK, masz mapę/setings od piwo która dokladaj z tym opisem? jak sobie ją wgrasz to odpalisz raczej od strzała.. a jak nie, to ja Ci wyślę coś na czym u mnie pali, będziesz sobie musiał tylko korekty porobić etc. no ale jakaś podstawa już będzie dla Ciebie.


Nie mam nic od niego ale napisze, moze da sie uprosic :) Jezeli nie to poprosze Ciebie. Moze jakos to ogarne... :)

[ Dodano: 25-01-2013, 01:25 ]
snafu pisze:na to że odpali za pierwszym strzałem to bym ostro wątpił


Chodzi o sposob podlaczenia czy ustawienia?
Jeśli zrobisz to czego się boisz, to osiągniesz to czego chcesz...
snafu
Posty: 415
Rejestracja: 15 wrz 2008, 18:38
Lokalizacja: Ostrzeszów

25 sty 2013, 13:13

schematy podłączenia już masz więc to raczej nie będzie stanowiło problemu :)
dużo gorsze jest ściągnięcie charakterystyk czujników, i ustawienie wszystkich parametrów oraz map :P

musisz znać oporność czujka CLT oraz IAT w kilku stanach np przy -20 przy 10 oraz 100*C
znać wartość wskazywanego ciśnienia przez MAP przy 0 i przy 5V
z kalibrować TPS ( ustawienie 0% uchylenia przy zamkniętej i 100% uchylenia przy w pełni otwartej przepustnicy)
poprawnie ustawić zapłon (znać ilość zębów na czujniku położenia wałka rozrządu)

następnie konfiguracja wtryskiwaczy ich wydajność oraz rodzaj połączenia (praca w Full Grup czy Półsekwencja)

a następnie ustawienie mapy Cranking i Afterstart

w takim skrócie dopiero po tych zabiegach możesz liczyć że auto zagada
jest jeszcze wiele opcji i ustawień które pominąłem ale wszystko znajdziesz tutaj :)
miłej lektury xD
http://www.ecumaster.com/download/DET3/SAfuelImplant.pdf
Mazda mx5 NB 1,8 00r
MEDYK
Posty: 93
Rejestracja: 07 lut 2012, 0:28
Lokalizacja: Ashbourne IRL
Kontakt:

25 sty 2013, 19:15

Jak jest wartosciami czujnikow? Musze wszystko mierzyc, znajde to gdzies w manualu do mazdy czy moge skozystac z waszych danych. Fajnie by bylo jak by ktorys z miatoturbowiczow podeslal mi swoje mapy do analizy. Moze czegos sie z nich naucze :grin: Z biegiem czasu jestem coraz mniej zielony ale wiem ze ciezka droga przedemna :neutral:

[ Dodano: 25-01-2013, 20:17 ]
Wiem ze takie wartosci jak map sensor czy TPS bede musial sobie sam ogarnac ale czujniki temperatur czy ustawienie zaplonu mogl bym chyba od kogos zwalic :mrgreen: Mam racje...?
Jeśli zrobisz to czego się boisz, to osiągniesz to czego chcesz...
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1399
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

25 sty 2013, 21:51

heh. Popros Grzesia. Mysle ze bedzie na tyle dobry ze pomoze :) Napisz pw do niego. Ja niestety pokasowalem juz wszywstkie swoje projekty, ale Grzes mysle ze ma jeszcze gdzies u siebie na kompie.
TPS pewnie cos kolo od 10 min do 235maks (strzelam z glowy, zreszta to nie ma wiekszego znaczenia wiekszego). czujniki sa ntc kolo 2200koma(tez strzelam z glowy; sa mapy gotowe do wyboru i seryjnie bedzie dzialac, ogolnie zmiana czujnika dziala w det3 klopotliwie, nie zawsze chce zapamietac zmiany). schemat powyzszy powinien dzialac ale dopytaj Grzesia. Powodzenia, bo cala ta zabawa z kabelkami na poczatku nie jest latwa i sprawia mnostwo klopotow. najlepiej jakby ktos ci wszystko wytlumaczyl przy aucie.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
MEDYK
Posty: 93
Rejestracja: 07 lut 2012, 0:28
Lokalizacja: Ashbourne IRL
Kontakt:

25 kwie 2013, 1:56

Panowie jaki ustawiamy tryb zaplonu w decie dla silnika 1.6 90KM? Chodzi mi o to menu z iloscia zabkow na wiencu... Pytanie nr2: W konfiguracji wejscia wybieramy "czujnik optyczny lub hall"?
Jeśli zrobisz to czego się boisz, to osiągniesz to czego chcesz...
snafu
Posty: 415
Rejestracja: 15 wrz 2008, 18:38
Lokalizacja: Ostrzeszów

26 kwie 2013, 20:52

czujnik ma być optyczny lub hala
na wałku masz dwa trigery 4 zęby symetrycznie i 1 ząb
czyli musi być ustawione 4 zęby na 720* obrotu wału, bądź 1 ząb na 720* (wszystko kwestia jak podepniesz)
Mazda mx5 NB 1,8 00r
MEDYK
Posty: 93
Rejestracja: 07 lut 2012, 0:28
Lokalizacja: Ashbourne IRL
Kontakt:

27 kwie 2013, 2:58

spoko tylko ktora opcje wybrac z rozwijanego menu zeby to zafuralo?
Jeśli zrobisz to czego się boisz, to osiągniesz to czego chcesz...
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

27 kwie 2013, 6:45

snafu pisze:na wałku masz dwa trigery 4 zęby symetrycznie i 1 ząb

Przerabiałem to kilka dni temu, w CAS są 2 impulsatory, 4 zęby symetryczny (określa kiedy ma być iskra) i 2 zęby (szeroki i wąski) określa położenie pierwszego cylindra.

MEDYK pisze:ktora opcje wybrac

Co do pytania 2 to obojętne, hala czy optyczną, CAS są zamienne i dają takie same impulsy na wyjściu w przypadku MX-5.
MEDYK
Posty: 93
Rejestracja: 07 lut 2012, 0:28
Lokalizacja: Ashbourne IRL
Kontakt:

27 kwie 2013, 11:53

Noze jestem wyjatkowo tepy ale nie moge sobie skorygowac tego z tym co mam w menu. Moze ktos pokaze mi palcem haha ktora opcje mam wybrac ;)
Załączniki
zaplon.jpg
Jeśli zrobisz to czego się boisz, to osiągniesz to czego chcesz...
Mayk
Posty: 2346
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

27 kwie 2013, 21:16

"Opóźnij sygnał pojedynczy" :kciuk:
110@???KM
134@???Nm
MEDYK
Posty: 93
Rejestracja: 07 lut 2012, 0:28
Lokalizacja: Ashbourne IRL
Kontakt:

28 kwie 2013, 21:45

I o to chodzilo!! :mrgreen: Dzieki.
Jeśli zrobisz to czego się boisz, to osiągniesz to czego chcesz...
jubilat
Posty: 105
Rejestracja: 23 kwie 2013, 18:50
Lokalizacja: krzeszowice

30 maja 2013, 11:26

edit:
gdzie kupowaliście Ecu Mastera Det 3 po prostu z allegro czy jakieś inne źródła?
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1399
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

30 maja 2013, 18:56

najtaniej chyba jest u producenta czyli jadziwna z racingforum.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
jubilat
Posty: 105
Rejestracja: 23 kwie 2013, 18:50
Lokalizacja: krzeszowice

30 maja 2013, 19:59

dzięki :)
Awatar użytkownika
pmcomp
Posty: 2563
Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
Model: Inny
Wersja: BMW Z4 35is
Lokalizacja: wieś pod Warsiawą

30 maja 2013, 20:36

Chłopaki, powiem wam tak ... z doswiadczenia ... nie chcecie klopotow ... kupcie MSa ... nawet w wersji 1.

Pozdro
pmcomp

(BMW Z4 E89 35is)
Mayk
Posty: 2346
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

31 maja 2013, 9:00

Trochę się nie zgadzam, wszystko zależy od tego w jaki sposób DET będzie używany ;) A MS v1 jest bardzo upośledzony z tego co kojarzę ;p
110@???KM
134@???Nm
jubilat
Posty: 105
Rejestracja: 23 kwie 2013, 18:50
Lokalizacja: krzeszowice

02 cze 2013, 18:29

Deta chce uzyć głównei do wywalenia przepływki, i ogolnie ogarniecia dobrej dawki bo teraz to jest jakiś komsos jak to auto jest przelane....
4Fan
Posty: 45
Rejestracja: 21 kwie 2011, 14:05
Lokalizacja: Kraków

24 cze 2013, 10:22

takie pytanko mam do tych kto jeździ/jeździł w setupie FI w det3, jak się ma TPS z 1.6 NA który zasadniczo nie jest potencjometryczny tylko pokazuje tylko 3 stany: bieg jałowy, średnie obciążenie i prawie maksymalne obciążenie

Czy w NA 1.8 jest potencjometryczny? bo prawdobodobnie w NB jest juz potencjometryczny
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

24 cze 2013, 12:01

4Fan pisze: jak się ma TPS

Do czego się ma ?
4Fan pisze:średnie obciążenie i prawie maksymalne obciążenie

On średniego obciążenia nie pokazuje, ma jedynie switch na WOT i nic wiecej. Zresztą położenie przepustnicy ma się nijak do obciążenia silnika. Tzn nie w ten sposób jak w SD, nie można przyjąć że wraz ze wzrostem uchylenia proporcjonalnie rośnie obciążenie.
4Fan pisze:bo prawdobodobnie w NB jest juz potencjometryczny

Wszystkie NB/NBfl mają potencjometryczny
4Fan pisze:Czy w NA 1.8 jest potencjometryczny?

W dwu wersjach. Potencjometr + switch na WOT i bez switcha.
4Fan pisze:tylko pokazuje tylko 3 stany

Tak jest ze skrzynią MT. Skrzynie AT miały potencjometr.

Jeśli kombinujesz nad przełożeniem przepustnicy, to łatwiej będzie dołozyć czujnik potencjometryczny do tej przepustnicy, którą już masz. Ewentualnie włożyć kompletny kolektor z przepustnicą z 1.6 NB.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
4Fan
Posty: 45
Rejestracja: 21 kwie 2011, 14:05
Lokalizacja: Kraków

25 cze 2013, 20:53

dlatego zastanawiam siĘ nad zakupem tps z 1.8 na, uruchamial ktoś fi w 1.6 na na seryjnym tps? zastanawiam sie czy nie ma problemu ze wzbogacaniem chwilowym po mapsensorze zamiast tsp
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

25 cze 2013, 20:59

4Fan pisze:zakupem tps z 1.8 na

Nie jest PnP i jak je porównywałem, to nie zauważyłem prostego sposobu montażu (trzeba by dorobić jakiś adapter i może by siadło)
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

26 cze 2013, 9:36

RS pisze:to nie zauważyłem prostego sposobu montaż

Ja też nie, a podchodziliśmy do tego kilka razy. Oczywiście wszystko się da, tyle że taka przejściówka byłaby dość pokręcona. Naprawdę znacznie prościej jest zainstalować czujnik na własnej przepustnicy albo sobie kompletny kolektor pnp założyć.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
4Fan
Posty: 45
Rejestracja: 21 kwie 2011, 14:05
Lokalizacja: Kraków

29 lip 2013, 14:31

nie mogę nigdzie znaleźć na forum parametrów do czujnika IAt i CLT, a zapewne kilka autek 1.6 NA jeździ w fi, gdyby ktoś podrzucił dane tj. Rx i oporności przy 3 temperaturach, dla tych czujników byłbym bardzo zobowiązany, za zaoszczędzenie mi troszku czasu...
snafu
Posty: 415
Rejestracja: 15 wrz 2008, 18:38
Lokalizacja: Ostrzeszów

30 lip 2013, 20:33

czujnik IAT z przepływki czy osobny ??
Mazda mx5 NB 1,8 00r
ODPOWIEDZ