ECUMASTER Digital ECU Tuner 3 (DET 3)

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

11 lut 2014, 16:55

tmx89 pisze:i pasowal plug and play do kazdej Mazdy

tmx, nie opowiadaj michałków :facepalm: Część elektryczna była PnP tylko dlatego że z takiego samego emiksa pochodziła :D A jak mnie pamięć nie zawodzi, to flansza pod Twój silnik musiała zostać zmodyfikowana, mylę się ?

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
tmx89
Posty: 3044
Rejestracja: 27 cze 2009, 20:49
Model: NA
Lokalizacja: Katowice

11 lut 2014, 21:26

majkel pisze:
tmx89 pisze:i pasowal plug and play do kazdej Mazdy

tmx, nie opowiadaj michałków :facepalm: Część elektryczna była PnP tylko dlatego że z takiego samego emiksa pochodziła :D A jak mnie pamięć nie zawodzi, to flansza pod Twój silnik musiała zostać zmodyfikowana, mylę się ?

Po
eM

oj tam oj tam szczegóły :mrgreen: :winner:
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
tfutfu99
Posty: 116
Rejestracja: 20 maja 2011, 8:21
Model: NB
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Leszno

29 maja 2015, 20:25

Podłączam DET3 w trybie FI i mam problem z sondą szerokopasmową. Podłączam ją pod wejście 2 -Tables switch. W logu niestety jest ciągle wartość 5V. Jeżeli odłączę kabelek od kontrolera sondy od DET-a to wartość spada do 0V. Sprawdzając miernikiem to sygnał z kontrolera jest ok, zmienia się pomiędzy 2-3V. Co może być nie tak?
Mikołaj
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4567
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

29 maja 2015, 20:54

Zgodnie z nazwa to wejscie typu logicznego, sluzy do przelaczania 2 map wiec ma tylko 2 stany, musisz uzyc innego wejscia - analogowego
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Mayk
Posty: 2345
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

29 maja 2015, 23:28

W konfiguracji DET'a możesz zmienić czy używasz wejścia jako table switch czy analog input (do sondy).
Poszukaj a znajdziesz, nie mam klienta teraz zainstalowanego więc nie wskażę Ci konkretnie gdzie to jest ;)
110@???KM
134@???Nm
Awatar użytkownika
tfutfu99
Posty: 116
Rejestracja: 20 maja 2011, 8:21
Model: NB
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Leszno

30 maja 2015, 6:13

Zgadza się Mayk. Właśnie mam ustawione na "Use as analog input". Zauważyłem że jest nowsza wersja 1.41, może aktualizacja pomoże.

@Alex Każdego dnia można się czegoś nauczyć. Pierwotnie to wejście służyło tylko do przełączania map, jednak z powodu ograniczonej liczby wejść można ustawić je jako analogowe wejście. Jest nawet opcja aby do przełączania map użyć Frequency Input.
Załączniki
TablesSwitch.png
TablesSwitch.png (27.12 KiB) Przejrzano 3223 razy
Mikołaj
Mayk
Posty: 2345
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

30 maja 2015, 9:27

Czy masa czujnika sondy jest wspólna z masą pozostałych czujników w kompie?

Dla uściślenia nie chodzi mi o masę grzałki, ta powinna być podpięta do budy...

Spróbuj zmierzyć napięcie na wyjściu z sondy ale z masą przyłożoną do GND w DET3 - może faktycznie jest tam >5V bo masz kosmiczne różnice potencjałów między punktami masy, do których jesteś podpięty?
110@???KM
134@???Nm
Awatar użytkownika
tfutfu99
Posty: 116
Rejestracja: 20 maja 2011, 8:21
Model: NB
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Leszno

30 maja 2015, 12:56

Bingo. Przy użyciu masy z DET3 napięcie wynosi ponad 6V. Kontroler sondy szerokopasmowej to PLX - używana jest tylko jedna masa, użyję więc tej z DET3.
Mikołaj
Mayk
Posty: 2345
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

30 maja 2015, 22:53

Cieszę się, że się wyjaśniło :D

Teraz jeszcze wyczyść wszystkie masy jakie masz w aucie:
- Bagażnik, główna masa przy aku
- pod maską (przy bagnecie, przy kolektorze ssącym, pod lampami przednimi)
- przy kratownicy zaraz przy dyferencjale

Trochę duża ta różnica potencjałów po prostu, warto by ją zredukować ;)
110@???KM
134@???Nm
Awatar użytkownika
tfutfu99
Posty: 116
Rejestracja: 20 maja 2011, 8:21
Model: NB
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Leszno

13 cze 2015, 15:09

Niestety napotkałem następny problem. Do det-a mam podłączone wszystkie czujniki i zdecydowałem się w końcu na instalację wtryskiwaczy z rx-8. Na seryjnym komputerze silnik odpala. Po podłączeniu wtryskiwaczy do DET-a silnik nie odpala.
Wiem, że ciężko tak na odległość zdiagnozować ale może ktoś będzie miał pomysł co sprawdzić.
Podaję kilka danych instalacji:
NB 1.8 z 1998
Det w trybie FI
Wtryskiwacze mam podłączone w trybie bank fire - parami do wyjścia 18 i 20. Pod wyjście 19 podłączyłem dodatkową masę.
W załączniku dodaję logi z det-a, jeden z wtryskiwaczami podłączonymi do oryginalnego komputera, drugi po przełączeniu wtryskiwaczy do det-a.
Załączniki
mx5logs.zip
logi z det3, jeden z wtryskiwaczami podłączonymi do oryginalnego komputera, drugi po przepięciu wtryskiwaczy do det3
(20.69 KiB) Pobrany 85 razy
Mikołaj
autopaga
Posty: 3342
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:37
Lokalizacja: Szczecin

14 cze 2015, 10:59

Nie znam się na piggybacku, ale większe wtryski na tych samych ustawieniach będą lały więcej paliwa, bo ilość podawanego paliwa komputer reguluje czasem otwarcia wtrysku.
Awatar użytkownika
tekkenfan
Posty: 265
Rejestracja: 06 lis 2011, 20:09
Model: Inny
Wersja: 500+
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

15 cze 2015, 19:36

W trybie FI ustawiasz rodzaj wtrysków więc wszystko powinno hulać (u mnie chodziło na monowtrysku z wtryskami 850cc).
Jesteś pewny że wiązka wtrysków jest dobrze podpięta? jak wykręcisz świece to widać jakieś paliwo na tłokach? Coś załpuje czy totalne 0?
Możesz dać plik z projektem?
www.facebook.com/BurboAstina/
2017: 60ft: 1.601; 1/8mili: 6.609 @180km/h; 1/4mili: 9.942 @ 242km/h; 0-100: 2.7; 100-200: 4.7
2018: 60ft: 1.667; 1/8mili: 6.423 @188km/h; 1/4mili: 9.706 @ 244km/h; 0-100: 2.7; 100-200: 4.5
Awatar użytkownika
tfutfu99
Posty: 116
Rejestracja: 20 maja 2011, 8:21
Model: NB
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Leszno

15 cze 2015, 21:14

Podczas kręcenia jest totalne 0.
Dzisiaj sprawdziłem, czy podłączam się pod dobre linie w oryginalnym ECU i wygląda, że tak (3W,3X,3Y,3Z). Czy jest ważne jak łączę wtryskiwacze w banki?
Mam w planie sprawdzić jeszcze jakie jest podawane napięcie na wtryskiwacze po podłączeniu det-a.
Nie sprawdzałem jeszcze czy widać paliwo na tłokach.
Załączam też plik projektu.
Załączniki
konrad_det.zip
(1.24 KiB) Pobrany 81 razy
Mikołaj
Awatar użytkownika
tekkenfan
Posty: 265
Rejestracja: 06 lis 2011, 20:09
Model: Inny
Wersja: 500+
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

15 cze 2015, 21:59

kolejność oczywiście ma znaczenie. Przy bank fire tworzysz pary 1z4 i 2z3. Dla uproszczenia możesz wszystkie 4 podpiąć pod jedno wyjście wtedy DET będzie uruchamiał wszystkie wtryski na każde zdarzenie zapłonowe (wyeliminujesz ewentualne problemy ze złym podłączeniem wiązki)
Co to za sikawki z RX8 co mają 560cc? Mi się wydawało że największe były żółte 420cc?

Dodatkowo w zakładce general settings możesz zaznaczyć opcę filtrowania map sensora, dzięki temu wykres podciśnień na logu powinien być mniej poszarpany.
www.facebook.com/BurboAstina/
2017: 60ft: 1.601; 1/8mili: 6.609 @180km/h; 1/4mili: 9.942 @ 242km/h; 0-100: 2.7; 100-200: 4.7
2018: 60ft: 1.667; 1/8mili: 6.423 @188km/h; 1/4mili: 9.706 @ 244km/h; 0-100: 2.7; 100-200: 4.5
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

16 cze 2015, 7:06

tekkenfan pisze: RX8 co mają 560cc


Niebieskie
Awatar użytkownika
tfutfu99
Posty: 116
Rejestracja: 20 maja 2011, 8:21
Model: NB
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Leszno

16 cze 2015, 7:15

Ja mam żółte. Wydawało mi się, że 420 to wartość dla ciśnienia 3 bar a ponieważ NB ma większe ciśnienie to wydajność jest większa. Czy mam rację?
Mikołaj
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

16 cze 2015, 8:48

tfutfu99 pisze:Czy mam rację?


Tak, ale nie jest to zależność wprost proporcjonalna. 420*sqrt(4/3)=485ccm/min
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

16 cze 2015, 10:42

RS pisze:
tekkenfan pisze: RX8 co mają 560cc


Niebieskie


Błękitne, niebieskie tez były.

W NB są 3bary na listwie btw.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

16 cze 2015, 22:09

tekkenfan pisze:Przy bank fire tworzysz pary 1z4 i 2z3

1z3 i 2z4 ?

tfutfu99 pisze:Wydawało mi się, że 420 to wartość dla ciśnienia 3 bar

450. Nie wiem skąd się wzięła ta magiczna wartość 420, może zmierzył to ktoś kto ma 2,9bar i potem tak poszło w świat. Tak czy inaczej jak dmk napisał nadal masz 3bar na listwie powrotowej z NB.

dmk pisze:Błękitne

Tylko one miały coś dużo większą wydajność. A może to te niebieskie, nie do końca je odzróżniam kolorystycznie od siebie :D

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

16 cze 2015, 22:39

majkel pisze:Tylko one miały coś dużo większą wydajność. A może to te niebieskie, nie do końca je odzróżniam kolorystycznie od siebie


Dobrze ponad 500cc - musiałbym odszukać pomiar moich po pełnej regeneracji (wychodziło chyba nawet +5% ponad deklarację Denso).
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Awatar użytkownika
tekkenfan
Posty: 265
Rejestracja: 06 lis 2011, 20:09
Model: Inny
Wersja: 500+
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

17 cze 2015, 16:08

majkel pisze:
tekkenfan pisze:Przy bank fire tworzysz pary 1z4 i 2z3

1z3 i 2z4 ?

Ja zawsze żyłem w przekonaniu że przy zapłonie 1-3-4-2, pod jeden bank podpinasz 1 i 4 cylinder a pod drugi 3 i 2. W ten sposób pierwsze zdarzenie zapłonowe dostaje paliwo pierwszego banku (1 i 4), drugie z drugiego (3 i 2), trzecie znowu z pierwszego (1 i 4) i czwarte z drugiego (3 i 2).
jeżeli nie mam racji to przepraszam za wprowadzenie w błąd ;)

majkel pisze:
tfutfu99 pisze:Wytdawało mi się, że 420 to wartość dla ciśnienia 3 bar

450. Nie wiem skąd się wzięła ta magiczna wartość 420

Swoje wtryski oddawałem na czyszczenie i testy ale jakoś nie ogarnęli mi testu wydajności więc bazowałem się na tym:
http://miataturbo.wikidot.com/fuel-injectors
www.facebook.com/BurboAstina/
2017: 60ft: 1.601; 1/8mili: 6.609 @180km/h; 1/4mili: 9.942 @ 242km/h; 0-100: 2.7; 100-200: 4.7
2018: 60ft: 1.667; 1/8mili: 6.423 @188km/h; 1/4mili: 9.706 @ 244km/h; 0-100: 2.7; 100-200: 4.5
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

17 cze 2015, 21:09

tekkenfan pisze:Swoje wtryski oddawałem na czyszczenie i testy ale jakoś nie ogarnęli mi testu wydajności więc bazowałem się na tym:
http://miataturbo.wikidot.com/fuel-injectors


Gdzie oddawałeś? Generalnie wtrysków się nie czyści, tylko wymienia kilka sitek i innych elementów wewnątrz. Czyścić można samemu np. za pomocą zmywacza do hamulców (doskonale rozpuszcza osady z olejków zawartych w benzynie).
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Awatar użytkownika
tekkenfan
Posty: 265
Rejestracja: 06 lis 2011, 20:09
Model: Inny
Wersja: 500+
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

17 cze 2015, 23:10

Pezal w Gdańsku.
Co dokładnie robili nie pamiętam, bo to było dawno temu. Dodatkowo mieli sprawdzić wydajność ale wyszło że nie mogli dorwać "map" wtrysków więc nie byli w stanie stwierdzić ile faktycznie "cc" dają. Jedynie stwierdzili że wszystkie miały taką samą wydajność.
www.facebook.com/BurboAstina/
2017: 60ft: 1.601; 1/8mili: 6.609 @180km/h; 1/4mili: 9.942 @ 242km/h; 0-100: 2.7; 100-200: 4.7
2018: 60ft: 1.667; 1/8mili: 6.423 @188km/h; 1/4mili: 9.706 @ 244km/h; 0-100: 2.7; 100-200: 4.5
Awatar użytkownika
tfutfu99
Posty: 116
Rejestracja: 20 maja 2011, 8:21
Model: NB
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Leszno

19 cze 2015, 20:45

Dzięki za podpowiedzi. Zmniejszyłem wielkość wtrysków na 450. Niestety silnik nadal nie chce zapalić. Sprawdziłem też przy wartości wtryskiwaczy 420. Nadal nic. Próbowałem też z ustawieniem Batch fire 1 i podłączenie wszystkich wtryskiwaczy pod wyjście Power out #1. Nadal nic. Wygląda to tak, jakby det w ogóle nie podawał paliwa.

Jak sprawdzić czy wyjścia Power Out #1 i Power Out #2 działają?
Załączam też schemat jak podłączyłem det-a.
Załączniki
det instalation.png
podłączenie det 3 do NB 1.8 z 1998
Mikołaj
Awatar użytkownika
tekkenfan
Posty: 265
Rejestracja: 06 lis 2011, 20:09
Model: Inny
Wersja: 500+
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

22 cze 2015, 14:22

Nie wiem jak z dostępem do listwy paliwowej ale może po prostu ją wyciągnąć razem z wtryskami i sprawdzić czy "psiukają". Jak nie chcesz kręcić z wyciągniętą listwą to wystarczy dać kluczyć na ON i sprawdzić na samym Prime Pulsie?
www.facebook.com/BurboAstina/
2017: 60ft: 1.601; 1/8mili: 6.609 @180km/h; 1/4mili: 9.942 @ 242km/h; 0-100: 2.7; 100-200: 4.7
2018: 60ft: 1.667; 1/8mili: 6.423 @188km/h; 1/4mili: 9.706 @ 244km/h; 0-100: 2.7; 100-200: 4.5
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

22 cze 2015, 14:33

tekkenfan pisze:Nie wiem jak z dostępem do listwy paliwowej ale może po prostu ją wyciągnąć razem z wtryskami i sprawdzić czy "psiukają".


Słaby pomysł. Wtryski w MXie mogą wyskoczyć z gniazd jak dostaną ciśnienie przy nieprzykręconej listwie. Podpięcie się oscyloskopem pod wtyczkę jest dużo rozsądniejsze.
Awatar użytkownika
tfutfu99
Posty: 116
Rejestracja: 20 maja 2011, 8:21
Model: NB
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Leszno

22 cze 2015, 14:54

Sprawdzałem, wyskakują. Oscyloskopu nie mam. Zrobiłem za to inny test. Wtryski mam podpięte pod oryginalne ECU i sprawdzam napięcie na wyjściu 20 det-a. Napięcie podczas pracy silnika jest około 14V. Co dziwne napięcie pojawia się już po przekręceniu kluczyka, jest wtedy 12,5V. Czyli det podaje masę nawet przed rozruchem???
Jednak jak podłączę żarówkę to niestety nie świeci. Wydawało mi się, że powinna świecić a jasność powinna być zależna, w skrócie, od wciśniętego pedału gazu.
Mikołaj
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

22 cze 2015, 15:06

tfutfu99 pisze:Jednak jak podłączę żarówkę to niestety nie świeci. Wydawało mi się, że powinna świecić a jasność powinna być zależna, w skrócie, od wciśniętego pedału gazu.


Zbyt duża bezwładność. Przy dużych wtryskach masz małe czy otwarcia.

ECU zwiera wtryskiwacze do masy.
Mayk
Posty: 2345
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

22 cze 2015, 15:28

Pytanie klucz, jaką masz wersję FV wgraną do urządzenia? 1.41 (najnowszy testVersion) czy jakąś inną?

Powiem tak - na 1.41 nigdy auta nie udało mi się odpalić, jest tam jakiś bug w sofcie.

Ja zawsze działam na wersji 1.30 - spróbuj tej.
110@???KM
134@???Nm
ODPOWIEDZ