Boczne lotki wzdłuż progów
rzecz o aerodynamice
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- Kim Son San
- Posty: 2017
- Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
- Model: ND
- Wersja: 200+
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
z cyklu pomysły z d***
Projekt poglądowy: [URL=http://projectgla.com/side_g-fusers_na.html]KLIK[/URL]
Pytanie 1: Czy to coś może dawać oprócz wyglądu?
Jeśli tak, to pytanie 2: Jesteśmy w stanie sami to wyprodukować? Lotki progowe pewnie tak, ale czy nie będzie komplikacji z tymi nakładkami na próg/nadkole (tam, gdzie nasze mazdy już pięknie gniją)?
Pytanie 3: Czy od razu taki fender flare dałoby radę wyciosać dla frontu, aby osłonić przednią oś od strugi powietrza?
Projekt poglądowy: [URL=http://projectgla.com/side_g-fusers_na.html]KLIK[/URL]
Pytanie 1: Czy to coś może dawać oprócz wyglądu?
Jeśli tak, to pytanie 2: Jesteśmy w stanie sami to wyprodukować? Lotki progowe pewnie tak, ale czy nie będzie komplikacji z tymi nakładkami na próg/nadkole (tam, gdzie nasze mazdy już pięknie gniją)?
Pytanie 3: Czy od razu taki fender flare dałoby radę wyciosać dla frontu, aby osłonić przednią oś od strugi powietrza?
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
- Kim Son San
- Posty: 2017
- Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
- Model: ND
- Wersja: 200+
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
to fakt, te side skirty wyglądają jak milion dolarów. ale dodatek spełniający jedynie funkcje wizualne nie jest warty 500 dolków plus transport, cło i podatek
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
-
- Donator
- Posty: 1845
- Rejestracja: 17 kwie 2007, 14:35
- Model: NA
- Wersja: PoTurbowana
- Lokalizacja: WWA
- Kontakt:
ja bym powalczył nad zrobieniem całej płyt np 4 częściowej pod auto żeby podłoga pod nim była gładka i wyprowadzić z niej nawiewy powietrza na zaciski wszystkie np czy chłodnice oleju jak ktoś ma. wychodziła by wtedy tak po bokach i z przodu a z tyłem trzeba by pomyśleć , może jakiś dyfuzor? montowałem/demontowałem takie panele w Elisie kiedyś, dobra to opcja
NA'93 TURBO 380HP http://www.facebook.com/MiataTheDriftStory
NBFL'05 -> EX TIBU MMC SPEC MIATA
NCFL'14 LS6.2SC aka Popiołek (w budowie)
NBFL'01 1.8 LiftedMiata by KoKoN
NCFL'11 2.0 N/A aka TriColore
NCFL11 2.0 N/A ex Delfin
NCFL'14 LS6.2SC aka Popiołek (w budowie)
NCFL'11 2.0 N/A aka TriColore
NCFL11 2.0 N/A ex Delfin
- Kim Son San
- Posty: 2017
- Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
- Model: ND
- Wersja: 200+
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
rafik, spidi - wiem, sam się jaram tym projektem. Lepsze to niż najlepsze body, szczególnie w przypadku NA. zostaje optyczna lekkość, a ile przy tym całkiem subtelnej zadziorności!
śluba, projekt płaskiej podłogi zapowiadał hella, trzeba śledzić jego wątek dyfuzor z elisa podchodzi do miaty, wymaga tylko kilku zabiegów z cięciem dołu zderzaka. fotkę wklejałem chyba kiedyś w wątku o ciekawych mazdach.
mi by wystarczył przedni splitter, osłona aerodynamiczna przednich kół i właśnie takie skirty po bokach. ciekawe tylko, że nie trafiłem jeszcze nigdzie na testy takiego stafu.
nawiew na przednie zaciski/tarcze rozwiążesz brake ductsami. w opcji DIY - plastikowa rura do mocowania odpływu z wanny/umywalki albo podobna do odkurzacza, mocowana we wlocie powietrza albo wyciętych dziurach w zderzaku z przodu, wisząca na trytytkach masa tego jest w googlach.
śluba, projekt płaskiej podłogi zapowiadał hella, trzeba śledzić jego wątek dyfuzor z elisa podchodzi do miaty, wymaga tylko kilku zabiegów z cięciem dołu zderzaka. fotkę wklejałem chyba kiedyś w wątku o ciekawych mazdach.
mi by wystarczył przedni splitter, osłona aerodynamiczna przednich kół i właśnie takie skirty po bokach. ciekawe tylko, że nie trafiłem jeszcze nigdzie na testy takiego stafu.
nawiew na przednie zaciski/tarcze rozwiążesz brake ductsami. w opcji DIY - plastikowa rura do mocowania odpływu z wanny/umywalki albo podobna do odkurzacza, mocowana we wlocie powietrza albo wyciętych dziurach w zderzaku z przodu, wisząca na trytytkach masa tego jest w googlach.
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
-
- Posty: 166
- Rejestracja: 26 sie 2011, 21:58
A ja jestem sceptyczny. Wyglada ciut fajniej, ale nie pozwolmy, zeby plusy przeslonily nam minusy takiego rozwiazania:
- Moze swiszczec/spiewac
- Jesli to plastik, to latwo to popsuc. Zawsze trafi sie jakis artysta, ktory sprobuje sie wspiac na to jak na stopien.
- Moze swiszczec/spiewac
- Jesli to plastik, to latwo to popsuc. Zawsze trafi sie jakis artysta, ktory sprobuje sie wspiac na to jak na stopien.
- niemampojeciaa
- Posty: 1430
- Rejestracja: 14 lut 2010, 19:34
- Model: Inny
- Lokalizacja: East Lansing
jasnoksieznik pisze:Zawsze trafi sie jakis artysta, ktory sprobuje sie wspiac na to jak na stopien.
i to jest bardzo duuuży minus
- Kim Son San
- Posty: 2017
- Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
- Model: ND
- Wersja: 200+
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- Moze swiszczec/spiewac
- Jesli to plastik, to latwo to popsuc. Zawsze trafi sie jakis artysta, ktory sprobuje sie wspiac na to jak na stopien.
I co z tego? Co prawda wątpię w świst, ale nawet jeśli, to w tym aucie mam tyle dźwięków, że mi to nie przeszkadza. Artysta? Równie prawdopodobne, jak pocięcie dachu czy czy porysowanie lakieru. Nie widzę problemu.
...pod warunkiem, że da efekty.
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
- Dżunior
- Donator
- Posty: 4106
- Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom Recaro
- Lokalizacja: Calpe / NDM
- Kontakt:
W naszych warunkach klimatycznych najbardziej obawiałbym się korozji - nie wiem jak musiałyby być takie progi zamontowane by nie zbierała się na nich wilgoć i cały syf z drogi...
Co nie zmienia faktu, że wygląda to gruuubo.
Co nie zmienia faktu, że wygląda to gruuubo.
MX-5 ND SkyFreedom
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
Polecam przeczytać coś o aerodynamice... [URL=http://www.auto-swiat.pl/1-aerodynamika]tekst[/URL]
"- Panie doktorze, porozmawiajmy o aerodynamice samochodów. W danych technicznych można znaleźć współczynnik oporu powietrza Cx. Jego wartość wynosi - w zależności od samochodu - około 0,3.
- To wartość średnia. Jeszcze kilka lat temu ten współczynnik wynosił 0,34 ? 0,36. Dziś, dzięki komputerowemu wspomaganiu projektowania karoserii, można opracować bardzo opływowe kształty, znacznie zmniejszyć współczynnik Cx do 0,26 ? 0,27. A pojazdy prototypowe często mają Cx równy 0,15. - Jaki kształt pojazdu, z punktu widzenia aerodynamiki, jest optymalny? - Kształt odwróconej o 90 stopni spadającej kropli wody. Ale tu dochodzimy do pewnej sprzeczności. Optymalny z punktu widzenia aerodynamiki kształt karoserii auta wcale nie musi być optymalny z punktu widzenia wygody, bezpieczeństwa, ergonomii. Dlatego konstruktor musi kierować się wieloma względami, a nie tylko oporem powietrza. Gdyby było inaczej, samochody miałyby kształt zbliżony do dziobu samolotu. Poza tym trzeba pamiętać, że aerodynamikę pojazdu można poprawić poprzez dodanie spoilerów i osłon. W ten sposób można obniżyć Cx nawet o 7 procent. - Jaki opór stawia powietrze przemieszczającemu się pojazdowi? - Samochód pokonując opór powietrza nadaje mu energię kinetyczną, ale sam tę część energii traci. Gdy prędkości są niewielkie - opór powietrza jest niezauważalny. Ale rośnie on w kwadracie prędkości. Do 40 km/h energia, jaką traci samochód na pokonanie oporów powietrza, jest niewielka, wynosi zaledwie 0,5 kW. Ale już przy 120 km/h wynosi 16 kW, czyli prawie 22 KM. Jednym ze skutków tego zjawiska jest zwiększenie zużycia paliwa. - Co to jest siła nośna samochodu? - Trzeba tu przypomnieć z fizyki prawo Bernullego, z którego wynika, że im szybszy opływ powietrza lub cieczy, tym ciśnienie maleje. W odniesieniu do samochodu wygląda to w ten sposób, że jego kształt musi być taki, aby przy dużych prędkościach nie następowało pogorszenie przyczepności. Siła nośna musi dociskać samochód, a nie odrywać go od powierzchni. Osiąga się to między innymi dzięki takiemu ukształtowaniu tyłu auta, aby opływająca je struga powietrza była urywana. Można to osiągnąć odpowiednim ukształtowaniem tylnej części samochodu (dlatego też często w autach kompaktowych pokrywa bagażnika jest dość wysoko umieszczona), albo też montując z tyłu specjalnie ukształtowany spoiler. - Wśród niektórych kierowców panuje moda na spoilery; czy mogą one poprawić aerodynamikę? - Mogą, ale w zwykłym samochodzie, którym poruszamy się z niewielkimi prędkościami, spoilery niewiele pomogą, służą raczej do ozdoby, do podkreślenia charakteru auta niż do rzeczywistej poprawy aerodynamiki. Ale w autach wyścigowych, rajdowych, które jadą z dużymi prędkościami (nawet 200 km/h i więcej) zwiększają siłę docisku. Najbardziej rolę spoilerów widać w bolidach Formuły 1. Bez nich żaden pojazd F1 nie zrobiłby przy pełnej prędkości nawet jednego okrążenia. - Kierowca nie ma wpływu na aerodynamikę auta. Czy zatem powinien coś na ten temat wiedzieć? - Rzeczywiście, nie ma wpływu na sam kształt auta. Ale może w czasie jazdy pogarszać jego aerodynamikę, zwiększać opory powietrza. W jaki sposób? Choćby wożąc na dachu bagażnik, a w nim jakieś przedmioty, pakunki czy modne ostatnio rowery górskie. Taki bagaż na dachu bardzo zakłóca strumień powietrza opływającego auto, zwiększa opory, a tym samym ma wpływ na zwiększone zużycie benzyny. Jest to najbardziej zauważalne wtedy, gdy prędkość samochodu znacznie przekracza 100 kilometrów na godzinę. Rozmawiał Roman Dębecki"[/b]
"- Panie doktorze, porozmawiajmy o aerodynamice samochodów. W danych technicznych można znaleźć współczynnik oporu powietrza Cx. Jego wartość wynosi - w zależności od samochodu - około 0,3.
- To wartość średnia. Jeszcze kilka lat temu ten współczynnik wynosił 0,34 ? 0,36. Dziś, dzięki komputerowemu wspomaganiu projektowania karoserii, można opracować bardzo opływowe kształty, znacznie zmniejszyć współczynnik Cx do 0,26 ? 0,27. A pojazdy prototypowe często mają Cx równy 0,15. - Jaki kształt pojazdu, z punktu widzenia aerodynamiki, jest optymalny? - Kształt odwróconej o 90 stopni spadającej kropli wody. Ale tu dochodzimy do pewnej sprzeczności. Optymalny z punktu widzenia aerodynamiki kształt karoserii auta wcale nie musi być optymalny z punktu widzenia wygody, bezpieczeństwa, ergonomii. Dlatego konstruktor musi kierować się wieloma względami, a nie tylko oporem powietrza. Gdyby było inaczej, samochody miałyby kształt zbliżony do dziobu samolotu. Poza tym trzeba pamiętać, że aerodynamikę pojazdu można poprawić poprzez dodanie spoilerów i osłon. W ten sposób można obniżyć Cx nawet o 7 procent. - Jaki opór stawia powietrze przemieszczającemu się pojazdowi? - Samochód pokonując opór powietrza nadaje mu energię kinetyczną, ale sam tę część energii traci. Gdy prędkości są niewielkie - opór powietrza jest niezauważalny. Ale rośnie on w kwadracie prędkości. Do 40 km/h energia, jaką traci samochód na pokonanie oporów powietrza, jest niewielka, wynosi zaledwie 0,5 kW. Ale już przy 120 km/h wynosi 16 kW, czyli prawie 22 KM. Jednym ze skutków tego zjawiska jest zwiększenie zużycia paliwa. - Co to jest siła nośna samochodu? - Trzeba tu przypomnieć z fizyki prawo Bernullego, z którego wynika, że im szybszy opływ powietrza lub cieczy, tym ciśnienie maleje. W odniesieniu do samochodu wygląda to w ten sposób, że jego kształt musi być taki, aby przy dużych prędkościach nie następowało pogorszenie przyczepności. Siła nośna musi dociskać samochód, a nie odrywać go od powierzchni. Osiąga się to między innymi dzięki takiemu ukształtowaniu tyłu auta, aby opływająca je struga powietrza była urywana. Można to osiągnąć odpowiednim ukształtowaniem tylnej części samochodu (dlatego też często w autach kompaktowych pokrywa bagażnika jest dość wysoko umieszczona), albo też montując z tyłu specjalnie ukształtowany spoiler. - Wśród niektórych kierowców panuje moda na spoilery; czy mogą one poprawić aerodynamikę? - Mogą, ale w zwykłym samochodzie, którym poruszamy się z niewielkimi prędkościami, spoilery niewiele pomogą, służą raczej do ozdoby, do podkreślenia charakteru auta niż do rzeczywistej poprawy aerodynamiki. Ale w autach wyścigowych, rajdowych, które jadą z dużymi prędkościami (nawet 200 km/h i więcej) zwiększają siłę docisku. Najbardziej rolę spoilerów widać w bolidach Formuły 1. Bez nich żaden pojazd F1 nie zrobiłby przy pełnej prędkości nawet jednego okrążenia. - Kierowca nie ma wpływu na aerodynamikę auta. Czy zatem powinien coś na ten temat wiedzieć? - Rzeczywiście, nie ma wpływu na sam kształt auta. Ale może w czasie jazdy pogarszać jego aerodynamikę, zwiększać opory powietrza. W jaki sposób? Choćby wożąc na dachu bagażnik, a w nim jakieś przedmioty, pakunki czy modne ostatnio rowery górskie. Taki bagaż na dachu bardzo zakłóca strumień powietrza opływającego auto, zwiększa opory, a tym samym ma wpływ na zwiększone zużycie benzyny. Jest to najbardziej zauważalne wtedy, gdy prędkość samochodu znacznie przekracza 100 kilometrów na godzinę. Rozmawiał Roman Dębecki"[/b]
[URL=http://www.mx-5.pl/viewtopic.php?t=2896]Moja Mazda MX-5 NA BRG[/URL]
[URL=http://picasaweb.google.pl/chrisnoveek]Galeria MX-5[/URL]
[URL=http://picasaweb.google.pl/chrisnoveek]Galeria MX-5[/URL]
-
- Posty: 295
- Rejestracja: 05 kwie 2010, 20:33
- Lokalizacja: Warszawa
noveek, mało to wnosi..
Kitson,
Da się to zrobić ale zajmie trochę czasu i funduszy. najlepiej kupić jeden komplet i wykorzystać go jako model - potem zrobić formę i kilka kolejnych. Koszty się rozłożą. Czy to coś daje? Nie sądzę. Wygląda - i chyba o to w tym chodzi
Kitson,
Da się to zrobić ale zajmie trochę czasu i funduszy. najlepiej kupić jeden komplet i wykorzystać go jako model - potem zrobić formę i kilka kolejnych. Koszty się rozłożą. Czy to coś daje? Nie sądzę. Wygląda - i chyba o to w tym chodzi
- Kim Son San
- Posty: 2017
- Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
- Model: ND
- Wersja: 200+
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
noveek pisze:kształt musi być taki, aby przy dużych prędkościach nie następowało pogorszenie przyczepności. Siła nośna musi dociskać samochód, a nie odrywać go od powierzchni.
Bingo. Internet w postaci miata.net, miataturbo.net i cr (poczytałem, odświeżyłem umysł ) twierdzi, że przy wysokich prędkościach dzieje się z miatą właśnie to, co zostało opisane. Odsłonięte koła przednie pochłaniają pod siebie powietrze. Powietrze wpadające pod maskę unosi auto. Wreszcie przepływ powietrza pod autem nie jest optymalny, ponoć głównie przez wpadanie powietrza o wysokim ciśnieniu pod auto, gdzie ciśnienie jest niższe. Stąd mnogość body kitów wyposażonych w większe albo mniejsze progi poszerzające i tendencja do obniżania auta.
Nie znam się na tym ni w ząb, jestem z wykształcenia politologiem , więc posługuję się tylko to, co wyczytałem w ludowych podaniach zza wielkiej wody Zatem w kontekście powyższego akapitu takie lotki miałyby sens.
Że wygląda grubo to raczej większość się zgodzi Pozostaje pytanie jak to sfabrykować sposobem w miarę DIY. Wiem, że zaraz poleci hasło "drut", ale mam nadzieję że wcześniej uda się coś wymyślić
Może komuś ten projekt da do myślenia i odważy się coś wystrugać. Mamy tu przecież sporo majstrów, huh?
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
kwijatkowski pisze:noveek, mało to wnosi..
Kitson,
Da się to zrobić ale zajmie trochę czasu i funduszy. najlepiej kupić jeden komplet i wykorzystać go jako model - potem zrobić formę i kilka kolejnych. Koszty się rozłożą. Czy to coś daje? Nie sądzę. Wygląda - i chyba o to w tym chodzi
Za to Twój post wniósł mądrość jak nie wiem co...
Kitson jeśli myślisz nad wpływem aerodynamiki na osiągi miaty bo w takim dziale zacząłeś ten temat to przede wszystkim pomyśl o nie otwieraniu świateł podczas jazdy. To chyba jedyna rzecz, którą moim zdaniem da się odczuć podczas szybkiej jazdy (mówię tu o prędkościach powyżej 120 km/h) Pozostałe dyfuzory dokładki i inne to raczej styling jeśli chodzi o miatę.
[URL=http://www.mx-5.pl/viewtopic.php?t=2896]Moja Mazda MX-5 NA BRG[/URL]
[URL=http://picasaweb.google.pl/chrisnoveek]Galeria MX-5[/URL]
[URL=http://picasaweb.google.pl/chrisnoveek]Galeria MX-5[/URL]
ten obrazek może również coś wnieść odnośnie aerodynamiki 9jakość trochę słaba ale da radę odczytać
plus np porównanie Autobilda tu akurat NC o wpływie dachu na aero
THE RESULTS:
Top down: 0.45 Cd
Top up (soft top): 0.39 Cd
Top up (PRHT): 0.37 Cd
Idąc dalej i wracając do tematu samych sideskirtsów to najprostsze wydaję się zrobienie formy i zrobienie skirtsów z włókna szklanego (jeśli ktoś użyje tego jako stopień do wchodzenia to nie wytrzyma niestety tak jak podrabiane dokładki)
Najgorsze to znalezienie tak naprawdę dawcy do formy.
plus np porównanie Autobilda tu akurat NC o wpływie dachu na aero
THE RESULTS:
Top down: 0.45 Cd
Top up (soft top): 0.39 Cd
Top up (PRHT): 0.37 Cd
Idąc dalej i wracając do tematu samych sideskirtsów to najprostsze wydaję się zrobienie formy i zrobienie skirtsów z włókna szklanego (jeśli ktoś użyje tego jako stopień do wchodzenia to nie wytrzyma niestety tak jak podrabiane dokładki)
Najgorsze to znalezienie tak naprawdę dawcy do formy.
[URL=http://www.mx-5.pl/viewtopic.php?t=2896]Moja Mazda MX-5 NA BRG[/URL]
[URL=http://picasaweb.google.pl/chrisnoveek]Galeria MX-5[/URL]
[URL=http://picasaweb.google.pl/chrisnoveek]Galeria MX-5[/URL]
Kitson pisze:Bingo. Internet w postaci miata.net, miataturbo.net i cr (poczytałem, odświeżyłem umysł ) twierdzi, że przy wysokich prędkościach dzieje się z miatą właśnie to, co zostało opisane. Odsłonięte koła przednie pochłaniają pod siebie powietrze. Powietrze wpadające pod maskę unosi auto. Wreszcie przepływ powietrza pod autem nie jest optymalny, ponoć głównie przez wpadanie powietrza o wysokim ciśnieniu pod auto, gdzie ciśnienie jest niższe. Stąd mnogość body kitów wyposażonych w większe albo mniejsze progi poszerzające i tendencja do obniżania auta.
Dzieje się to w każdym niesportowym samochodzie. chociażby dlatego, że kształt samochodu "z grubsza" przypomina skrzydło samolotu, chociażby w tym zakresie, że większość powietrza z powierzchni czołowej trafia nad samochód, gdzie powoduje podciśnienie, a pod samochodem jest tylko to, co było pod samochodem, a na dodatek wręcz pod nim zwalnia, bo spotyka bardzo nierówną powierzchnię.
Ale.
Czuć to głównie przy prędkościach autostradowych, a wręcz dużo wyższych, a do nich miata nie została stworzona
Dla poprawienia aerodynamiki poszedłbym najpierw w tylni/przedni spojler. i to nie mały ozdobny, ale raczej coś na kształt tego, co ma sebna
http://images39.fotosik.pl/1035/65695f833ca340ad.jpg
dalej zabudować podwozie, lekko wypukła decha i tyly dyfuzor.
więc odpowiedź na pytanie 1. wg mnie brzmi: "NIE"
Życie jest za krótkie, żeby jeździć nudnymi samochodami.
- grzes
- Posty: 3651
- Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
- Model: NA
- Wersja: 93' LE
- Lokalizacja: Ruda Śl.
- Kontakt:
jako że już dawno się zdecydowałem i urodziłem ten temat, więc się odezwę że jak tylko powstanie opcja finalna mojej dokładki z włókna węglowego, która obecnie się rodzi i rodzi, następne pod młotek idą lotki progowe jak na załączonym obrazku;) proces jest powolny i czasochłonny ale.. bardzo mi się spodobał już dawno dawno!
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
- Bardock
- Posty: 1863
- Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
- Model: Inny
- Wersja: S3 1.8T
- Lokalizacja: Warszawa
tmx89 pisze:lotki progowe wg maja sens przy grubych projektach ktore sa dopelnieniem calosci tak jak w 1 poscie ... tak to troche sztuka dla sztuki
Czyli lepiej już przykleić paski ? Żartuje oczywiście
Mod fajny, ale dobra fela i ładny lakier bez spojlerów i wodotrysków ale w moim mniemaniu możecie pomarzyć o czymś takim w PL
edit1
A Ty kitson to już w ogóle byś nie dojechał na spota do arkadii
Szczupak pisze:Dla poprawienia aerodynamiki poszedłbym najpierw w tylni/przedni spojler. i to nie mały ozdobny, ale raczej coś na kształt tego, co ma sebna
http://images39.fotosik.p...f833ca340ad.jpg
Jak dla mnie ładny. Niemniej problem utraty przyczepności jest spowodowany właśnie tym efektem skrzydła - auto jest "wysysane" do góry. Tylny spojler musiałby być wysoko zawieszony, coś jak planował albo i ma hella - czyli normalny gt wing - czyli duży i wysoko, żeby mieć dużo "airflow" który spowoduje właśnie docisk.
Logiczne wydaje się też dostarczenie powietrza pod auto żeby uniknąć podciśnienia zamiast dociskać od góry - ale to taki mój wymysł na szybko i bez symulacji raczej słabo. Wystarczyłoby do tego inaczej wyprofilować dół zderzaka (element pod grillem), albo dobrze zaprojektować dokładkę.
-
- Posty: 166
- Rejestracja: 26 sie 2011, 21:58
Kitson pisze:- Moze swiszczec/spiewac
- Jesli to plastik, to latwo to popsuc. Zawsze trafi sie jakis artysta, ktory sprobuje sie wspiac na to jak na stopien.
I co z tego? Co prawda wątpię w świst, ale nawet jeśli, to w tym aucie mam tyle dźwięków, że mi to nie przeszkadza.
Wierz mi, to moze przeszkadzac. Ojciec w swoim samochodzie zamontowal bagaznik na dach. Sama ramka, bez bagazu przy 80km/h spiewa jak glupia. Dzwiek jest dosc wysoki, wyjatkowo niesamochodowy i strasznie wkurza. Dobrze, ze przy 100km/h ustepuje
-
- Posty: 295
- Rejestracja: 05 kwie 2010, 20:33
- Lokalizacja: Warszawa
noveek, jesli chodzi o aero to wszytko powinno byc rozpatrywane dla danego, konkretnego przypadku. Tu nie ma prostych odpowiedzi. Tyle chcialem napisac. Jsli chodzi o technologie wykonania, to mam dokladnie taki poglad jak Ty.
funky pisze:dwa dni temu znalazłem w necie NB z takimi dokładkami i mi się to strasznie spodobało!
obstawiam, że to nic nie daje, ale chcę to mieć normalne progi mi nie leżą a to jest mega fajne
Rzuć linkiem z chęcią pomacam.
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....