Spalanie stukowe
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
- Administrator
- Posty: 748
- Rejestracja: 07 wrz 2006, 12:41
- Model: NC FL
- Wersja: 2.0 PRHT
- Lokalizacja: Warszawa
Co może być jego przyczyna? Pytanie do tych co mają turbo mają z tym doświaczenie.
Moja miata ostatnio postukuje, zmniejszyłem kat wyprzedzenia doładowania na booscie czyli powyzej 100kpa i niby bylo dobrze, ale znow zaczyna mi podstukiwać na pełnym gazie.
W zakresie pow 100kpa - mam około 18 stopni wyprzedzenia zapłonu.
Help
jak ktos ma mape zaplonu to mile byloby zobaczyc choc printscreena
Moja miata ostatnio postukuje, zmniejszyłem kat wyprzedzenia doładowania na booscie czyli powyzej 100kpa i niby bylo dobrze, ale znow zaczyna mi podstukiwać na pełnym gazie.
W zakresie pow 100kpa - mam około 18 stopni wyprzedzenia zapłonu.
Help
jak ktos ma mape zaplonu to mile byloby zobaczyc choc printscreena
Fuksja i Turkus
- dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
Zadanie tego pytania tutaj mając pod ręką majkela jest karygodne.
Masa powodów: za mało oktanów w PB, za bogata mieszanka, za uboga mieszanka, zbyt wysoka temperatura powietrza w dolocie, za bardzo wyprzedzony zapłon, spalanie dużych ilości oleju itd.
Masa powodów: za mało oktanów w PB, za bogata mieszanka, za uboga mieszanka, zbyt wysoka temperatura powietrza w dolocie, za bardzo wyprzedzony zapłon, spalanie dużych ilości oleju itd.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Wyprzedzenie zapłonu w seryjnym silniku wypada mniej więcej tak, że przy 1000 obr jest około 10 stopni i wraz ze wzrostem obrotów rośnie do około 36 stopni przy 7000 obr (przykład z NA 1.6).
Zakładając, że w NB jest podobnie to ustawienie zapłonu na poziomie 18 stopni przy pełnym gazie powinno bardzo bezpiecznie wypadać (szczególnie na wysokich obrotach).
U mnie przy pełnym booscie mam opóźniony zapłon 6 stopni i wystarcza to by nie było stuku przy 1barze doładowania...
W jakich warunkach dokładnie Ci to stuka? W jakim zakresie obrotów i przy jakich wartościach boosta?
Zakładając, że w NB jest podobnie to ustawienie zapłonu na poziomie 18 stopni przy pełnym gazie powinno bardzo bezpiecznie wypadać (szczególnie na wysokich obrotach).
U mnie przy pełnym booscie mam opóźniony zapłon 6 stopni i wystarcza to by nie było stuku przy 1barze doładowania...
W jakich warunkach dokładnie Ci to stuka? W jakim zakresie obrotów i przy jakich wartościach boosta?
110@???KM
134@???Nm
134@???Nm
-
- Administrator
- Posty: 748
- Rejestracja: 07 wrz 2006, 12:41
- Model: NC FL
- Wersja: 2.0 PRHT
- Lokalizacja: Warszawa
Swiece NGK BKR6e chyba z tego co pamietam - paliwo PB95
Nie mam loga z afrem bo mi padł kontroler sondy, ale tak sie zastanawiam - ostatnio zrobiło sie chłodniej - co za tym idzie - powietrze jest gęstsze - moze za ubogo tam w cylindrach sie zrobiło ? Moze trzeba by pobawić sie korekta na gęstość powietrza ?
Nie mam loga z afrem bo mi padł kontroler sondy, ale tak sie zastanawiam - ostatnio zrobiło sie chłodniej - co za tym idzie - powietrze jest gęstsze - moze za ubogo tam w cylindrach sie zrobiło ? Moze trzeba by pobawić sie korekta na gęstość powietrza ?
Ostatnio zmieniony 15 lis 2011, 7:37 przez demol, łącznie zmieniany 1 raz.
Fuksja i Turkus
- dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
demol pisze:Nie mam loga z afrem bo mi padł kontroler sondy, ale tak sie zastanawiam - ostatnio zrobiło sie chłodniej - co za tym idzie - powietrze jest gęstsze - moze za ubogo tam w cylindrach sie zrobiło ? Moze trzeba by pobawić sie korekta na gęstość powietrza ?
Jeszcze powietrze zrobiło się wilgotniejsze.. ale tak poważnie jeśli to by miało wpływ to znaczy, że lecisz mocno po bandzie z ustawieniami zapłonu i AFRkami i nie znasz dnia ani godziny, kiedy znowu zacznie walić młotkiem po tłokach. Moim zdaniem mapa powinna zapewniać Ci to, że gdy zrobiło się zimniej samochód dostał dodatkowej mocy (lepsza wydajność IC itd.), a nie zaczęło stukać.
A jak się zachowuje EGT? Masz tam termopare?
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
demol pisze:Moze trzeba by pobawić sie korekta na gęstość powietrza ?
Jak się tak będziesz bawił, rzeźbił i zmieniał ustawienia na pałę na zasadzie a może się uda, to w końcu doprowadzisz ten układ do stanu działania nieprzewidywalnego a silnik pojedzie do Irka na remont, ale na palecie.... Weź się ogarnij, doprowadź WBO do stanu używalności i zbierz kompletnego loga z _momentu_ wystąpienia stuku. Tak aby było maksymalnie dużo danych do analizy. A nie takie kombinowanie, mantykowanie i bezcelowe jeżdżenie po drodze w stylu tjunera z Koziej Wólki, obywateli tego szanowanego grodu nie obrażając.
A jak masz jescze jakieś stare kompletne logi, obejrzyj je dokładnie czy nie ma chwilowych, niewytłumaczalnych wahnięć AFRa wskazujących na zaniki paliwa (pompa albo rozpływający się wtryskiwacz).
Po ostatnich kombinowaniach z mapą zapłonu była zrobiona powtórna kalibracja mapy paliwowej ?
demol pisze:Mam ale jak ostatnio katowalismy z arkiem miate była odłączona
demol pisze:Nie mam loga z afrem bo mi padł kontroler sondy,
majkel_c pisze:a silnik pojedzie do Irka na remont, ale na palecie....
dmk pisze:ale tak poważnie jeśli to by miało wpływ to znaczy, że lecisz mocno po bandzie z ustawieniami zapłonu i AFRkami i nie znasz dnia ani godziny, kiedy znowu zacznie walić młotkiem po tłokach.
Przecież widzisz że to jechanie po bandzie na ślepo kompletnie, bo demolo zamknął szafę na pełnym obciążeniu bez podłączonych obu najważniejszych czujników. Logika MS też go nie uratuje bo niby skąd MS ma wiedzieć co się tam w tym silniku dzieje jak wiarygodnych odczytów z czujników brak...
Po
eM
Ostatnio zmieniony 15 lis 2011, 7:59 przez majkel, łącznie zmieniany 1 raz.
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
- dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
Btw. majkel mi nasunąłeś - obstawiałbym pompe paliwową jeśli nadal jest seryjna i zbyt ubogie AFR w tym miejscu. I nie stroiłbym jej dalej do czasu wymiany tego elementu, bo pisałem w innym miejscu - moim zdaniem jest to pierwsza rzecz którą się wymienia równo z wtryskami przy takim projekcie.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
dmk pisze:Btw. majkel mi nasunąłeś - obstawiałbym pompe paliwową jeśli nadal jest seryjna i zbyt ubogie AFR w tym miejscu. I nie stroiłbym jej dalej do czasu wymiany tego elementu, bo pisałem w innym miejscu - moim zdaniem jest to pierwsza rzecz którą się wymienia równo z wtryskami przy takim projekcie.
Po tym opisie też uważam że trzeba się przyjrzeć zasilaniu w paliwo. 18 stopni to bardzo daleko od granicy bezpieczeństwa przy sprawnych podzespołach. I majdrowanie przy kącie wyprzedzenia nic tu nie da, to leczenie objawowe.
Ale wróżką nie jestem i bez wiarygodnych zapisów loga nic nie wymyślę. Ale na pewno nie zamknąłbym szafy na 6 biegu i pełnym doładowaniu przy występowaniu tego typu objawów...
Po
eM
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
- dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
demol pisze:No tak, ukamienujcie mnie za zamykanie szafy
Ja nie mam zamiaru, choć widzę, że ostatnio ciepłe klimaty w Warszawie macie - tropiki normalnie
Spokojnie, spokojnie
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
demol pisze:za zamykanie szafy
Za podanie maksymalnego obciążenia na silnik, w którym występują jakieś niepokojące objawy, w warunkach niesprawnego układu sterowania którego wbudowana funkcjonalność nie może być wykorzystana do ratowania własnej doopy bo czujniki nie działają albo są odłączone. I na dodatek taki radykalny eksperyment nie może być diagnostycznie wykorzystany bo się kompletu danych nie da zebrać. Howgh
Ale wiem wiem, Irek już standa na silnik pewnie wyszykował i będzie git
dmk pisze:że ostatnio ciepłe klimaty w Warszawie macie - tropiki normalnie
U mnie ciepło dopiero od wczoraj, wreszcie odkopałem wyłacznik i mi wreszcie nadmuch ogrzewania w miacie działa
Po
eM
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
-
- Administrator
- Posty: 748
- Rejestracja: 07 wrz 2006, 12:41
- Model: NC FL
- Wersja: 2.0 PRHT
- Lokalizacja: Warszawa
majkel_c pisze:a podanie maksymalnego obciążenia na silnik, w którym występują jakieś niepokojące objawy,
podanie i wystrojenie zapłonu tak aby nie stukał - nie palowalem zeby se pojezdzic z zamknieta szafa tylko przestajałem zapłon - a to chyba co innego
Fuksja i Turkus
-
- Donator
- Posty: 1845
- Rejestracja: 17 kwie 2007, 14:35
- Model: NA
- Wersja: PoTurbowana
- Lokalizacja: WWA
- Kontakt:
może wiele nie wiem, ale ja bym zaczął od smigania na 98. a auto wystroił na miesznace , pół baku 95 i pół 98
to ile Demol poleciales? 230? ^^
to ile Demol poleciales? 230? ^^
NA'93 TURBO 380HP http://www.facebook.com/MiataTheDriftStory
NBFL'05 -> EX TIBU MMC SPEC MIATA
NCFL'14 LS6.2SC aka Popiołek (w budowie)
NBFL'01 1.8 LiftedMiata by KoKoN
NCFL'11 2.0 N/A aka TriColore
NCFL11 2.0 N/A ex Delfin
NCFL'14 LS6.2SC aka Popiołek (w budowie)
NCFL'11 2.0 N/A aka TriColore
NCFL11 2.0 N/A ex Delfin
dmk pisze:Moim zdaniem mapa powinna zapewniać Ci to, że gdy zrobiło się zimniej samochód dostał dodatkowej mocy (lepsza wydajność IC itd.), a nie zaczęło stukać.
Do tego jest czujnik IAT, jeśli jest zamontowany tam gdzie powinien (za ICkiem) to zmierzy temperaturę w dolocie i obliczy korektę dawki paliwa by utrzymać zamierzone warunki pracy silnika.
demol pisze:majkel_c napisał/a:
a podanie maksymalnego obciążenia na silnik, w którym występują jakieś niepokojące objawy,
podanie i wystrojenie zapłonu tak aby nie stukał - nie palowalem zeby se pojezdzic z zamknieta szafa tylko przestajałem zapłon - a to chyba co innego
No tak na prawdę nie do końca, nie mając sprawnych czujników nie możesz mieć pewności czy nie przypaliłeś gniazd zaworowych chociażby Powinieneś sobie odpuścić takie zabiegi dopóki nie uruchomisz czujników znowu.
PB95? Nie polecam, zalej 98 - stać Cię było na turbo to zapewne przebolejesz dodatkowe 1,5zł na 100km a będzie zdecydowanie bezpieczniej. 98 wolniej i stabilniej spala się w komorze, zdecydowanie mniejsze prawdopodobieństwo stuku.
Pozdrawiam!
110@???KM
134@???Nm
134@???Nm
-
- Administrator
- Posty: 748
- Rejestracja: 07 wrz 2006, 12:41
- Model: NC FL
- Wersja: 2.0 PRHT
- Lokalizacja: Warszawa
Mayk pisze:Do tego jest czujnik IAT, jeśli jest zamontowany tam gdzie powinien (za ICkiem) to zmierzy temperaturę w dolocie i obliczy korektę dawki paliwa by utrzymać zamierzone warunki pracy silnika.
u mnie korekta na IAT jest właśnie wylaczona bo w ms-ie jest bardzo dziwnie to ustawione, musze sie temu przyjrzeć dokładniej teraz jak jest zimniej
Fuksja i Turkus
demol pisze:u mnie korekta na IAT jest właśnie wylaczona bo w ms-ie jest bardzo dziwnie to ustawione, musze sie temu przyjrzeć dokładniej teraz jak jest zimniej
Jeśli jest tak jak mówisz to zapewne mocno ubogo się tam zrobiło i stąd problemy ...
Uruchom koniecznie korektę po IAT - to najważniejszy czujnik jeśli chodzi o poprawne podawanie paliwa.
110@???KM
134@???Nm
134@???Nm
-
- Administrator
- Posty: 748
- Rejestracja: 07 wrz 2006, 12:41
- Model: NC FL
- Wersja: 2.0 PRHT
- Lokalizacja: Warszawa
Uruchom koniecznie korektę po IAT - to najważniejszy czujnik jeśli chodzi o poprawne podawanie paliwa.
Tak zrobie ale musze wyskalowac krzywa korekty, z tym ze bez sondy to nic nie ustawię i magiczne koło sie zamyka ....
Fuksja i Turkus
-
- Administrator
- Posty: 748
- Rejestracja: 07 wrz 2006, 12:41
- Model: NC FL
- Wersja: 2.0 PRHT
- Lokalizacja: Warszawa
generatora nie ma, ms ma wbudowaną korektę oraz tabelę do ewentualnej korekty tej korekty
mozna korygować paliwo oraz kąt opóźnienia zapłonu pod kątem wskazań IAT.
Tyle ze krzywe korekt zaczynją sie wspinać pod katem coraz wiekszej temeratury (czyli wtedy kiedy gestość powietrza maleje) , natomiast po stronie niskiej nic sie nie dzieje.
Czy paliwo powinno byc dolane i zaplon opóźniony przy mniejszej gestości powietrza?
Co gdy gęstość wzrasta (bardzo chłodne powietrze) ?
mozna korygować paliwo oraz kąt opóźnienia zapłonu pod kątem wskazań IAT.
Tyle ze krzywe korekt zaczynją sie wspinać pod katem coraz wiekszej temeratury (czyli wtedy kiedy gestość powietrza maleje) , natomiast po stronie niskiej nic sie nie dzieje.
Czy paliwo powinno byc dolane i zaplon opóźniony przy mniejszej gestości powietrza?
Co gdy gęstość wzrasta (bardzo chłodne powietrze) ?
- Załączniki
-
- IMG_4903.jpg (60.43 KiB) Przejrzano 1185 razy
-
- 2.jpg (60.78 KiB) Przejrzano 1188 razy
Fuksja i Turkus
- dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
A czy o tym, że jest to spalanie stukowe mówi Ci sensor, czy może Twoje ucho? Może to nie stuki, a wyrwany kawał kata, wydechu, osłony, cokolwiek innego? Tak przyszło mi do głowy też zapytać, bo czasem silnik zassa jakieś ciało obce i ono sobie wali w tłoki, a później magicznie znika
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
demol pisze:Czy paliwo powinno byc dolane i zaplon opóźniony przy mniejszej gestości powietrza?
Co gdy gęstość wzrasta (bardzo chłodne powietrze) ?
Im mniejsza gęstość tym mniej tlenu = mniej paliwa.
No i oczywiście w drugą stronę tak samo - więcej tlenu = więcej paliwa
110@???KM
134@???Nm
134@???Nm
-
- Administrator
- Posty: 748
- Rejestracja: 07 wrz 2006, 12:41
- Model: NC FL
- Wersja: 2.0 PRHT
- Lokalizacja: Warszawa
dmk pisze:A czy o tym, że jest to spalanie stukowe mówi Ci sensor, czy może Twoje ucho? Może to nie stuki, a wyrwany kawał kata, wydechu, osłony, cokolwiek innego? Tak przyszło mi do głowy też zapytać, bo czasem silnik zassa jakieś ciało obce i ono sobie wali w tłoki, a później magicznie znika
Ucho - mówi prawdę
Zalałem PB98 - jest lepiej ... jak uporam sie z Wb02 to ogarnę strojenie
Fuksja i Turkus
tak nie oznacza ale jak już je słychać na ucho to detonacje są w bardzo zaawansowanym stopniu
ja mam dorobiony prosty i tani układ do podsłuchu detonacyjnego, z knock sensora kabla ekranowanego i mini jacka, wszystko podpięte pod wejście aux w radyjku i idealnie słychać kiedy auto wchodzi w sutkowe, chodź z pod maski nie dobiegały żadne niepokojące dźwięki
ja mam dorobiony prosty i tani układ do podsłuchu detonacyjnego, z knock sensora kabla ekranowanego i mini jacka, wszystko podpięte pod wejście aux w radyjku i idealnie słychać kiedy auto wchodzi w sutkowe, chodź z pod maski nie dobiegały żadne niepokojące dźwięki
Mazda mx5 NB 1,8 00r
- dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
snafu pisze:jak słychać na ucho to już jest za późno :/
Za późno może i nie. Ale niebezpiecznie - tak.
Demol - jeśli chcesz jeździć na 95, to musisz dość mocno cofnąć zapłon i mieć mocno podlaną mapę. Sam to praktykuję, na 95 mam obniżone doładowanie i cofniętą mapę o 7 stopni (w odniesieniu do seryjnej) powyżej 0.4bara.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/