Spalanie stukowe

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Qbatron
Donator
Donator
Posty: 2549
Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
Lokalizacja: Lublin

18 lis 2011, 11:50

Szukam w necie, szukam, i nie moge nigdzie znalezc. Jesli to sie udalo komus zerejestrowac to mozecie podac link, zebym uslyszal jak sie objawia spalanie stukowe?
snafu
Posty: 415
Rejestracja: 15 wrz 2008, 18:38
Lokalizacja: Ostrzeszów

18 lis 2011, 12:14

http://www.youtube.com/watch?v=GGJZ6kKzLus

tak słychać detonacyjne przy użyciu knock boxa :)
u mnie słychać podobnie tyle tylko że w głośnikach bo knock sensor mam podpięty pod radyjko :)
Mazda mx5 NB 1,8 00r
yanik
Posty: 1049
Rejestracja: 13 gru 2006, 19:24
Lokalizacja: Marki

21 lis 2011, 11:40

w filmiku slychać ciągłe stuki, takie występują np jak psilnik jest przegrzany - w praktyce niedopracowane mapy wywołują raczej pojedyncze stuki w określonych momentach i wtedy słychac tak jakby Ci ktoś mocno łupnał młotkiem w blok silnika
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

21 lis 2011, 15:14

yanik pisze:niedopracowane mapy wywołują raczej pojedyncze stuki w określonych momentach


U Mayka stukało seriami jak z karabinu - 3200RPM przy około 0.6bara.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Mayk
Posty: 2346
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

21 lis 2011, 15:30

dmk pisze:U Mayka stukało seriami jak z karabinu - 3200RPM przy około 0.6bara.


Dokładnie, w momencie przekraczania 0,6bara bez zmian w zapłonie zaczynało się piękne granie z pod maski - wystarczyło tam cofnąć zapłon o 2 stopnie i spokój ;)
110@???KM
134@???Nm
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

21 lis 2011, 16:26

Mayk pisze:
dmk pisze:U Mayka stukało seriami jak z karabinu - 3200RPM przy około 0.6bara.


Dokładnie, w momencie przekraczania 0,6bara bez zmian w zapłonie zaczynało się piękne granie z pod maski - wystarczyło tam cofnąć zapłon o 2 stopnie i spokój ;)


Ale z tego co pamiętam, to delikatnie tam miałeś cofnięty zapłon już, ale zbyt delikatnie :wink:
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Mayk
Posty: 2346
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

21 lis 2011, 23:03

Ale z tego co pamiętam, to delikatnie tam miałeś cofnięty zapłon już, ale zbyt delikatnie :wink:


To nie było to, problemem była odrobina ON w paliwie :twisted:
110@???KM
134@???Nm
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

21 lis 2011, 23:12

Mayk pisze:
Ale z tego co pamiętam, to delikatnie tam miałeś cofnięty zapłon już, ale zbyt delikatnie :wink:


To nie było to, problemem była odrobina ON w paliwie :twisted:


To nie był ten raz, ON miałeś w zupełnie innym momencie. :wink:

Stukała jak ją stroiliśmy i podnosiliśmy Ci doładowanie. Na paliwie z ropą byśmy tego nie robili :kciukdol:
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Mayk
Posty: 2346
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

21 lis 2011, 23:44

Nie pamiętam w takim razie takiej sytuacji ;)


Pierwsze stuki na seryjnym zapłonie pojawiały się u mnie chwilę przez 0,6bara - 2 stopnie opóźnienia w tym miejscu wystarczają. Przy 0,8bara kolejne 2 a przy 1barze 6 stopni opóźnienia zapłonu.

To u mnie wystarcza by zapomnieć o stuku na PB98 ;)
110@???KM
134@???Nm
ODPOWIEDZ