moc bez doładowania
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
witam wszystkich!
założyłem ten temat ponieważ mam pytanie i licze,że ktoś mi tu pomoże
chodzi o mx5 nb z silnikiem 1.8 140 km...a dokładnie o to jaką moc bezpiecznie można wyciągnąć z tego silnika bez używania doładowania.jakieś rady?chce żeby wóz w pełni nadawał się do codziennej jazdy ale tej mocy mogłoby troche przybyć
założyłem ten temat ponieważ mam pytanie i licze,że ktoś mi tu pomoże
chodzi o mx5 nb z silnikiem 1.8 140 km...a dokładnie o to jaką moc bezpiecznie można wyciągnąć z tego silnika bez używania doładowania.jakieś rady?chce żeby wóz w pełni nadawał się do codziennej jazdy ale tej mocy mogłoby troche przybyć
- MiC
- Posty: 830
- Rejestracja: 02 kwie 2010, 14:35
- Model: NB
- Wersja: najmocniejsze N/A
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
do 220 jest na pewno bezpiecznie
powyżej 250 skrzynia pada...
nie pytaj raczej jaka moc będzie dla silnika bezpieczna, tylko powiedz nam jak chcesz ją uzyskać
powyżej 250 skrzynia pada...
nie pytaj raczej jaka moc będzie dla silnika bezpieczna, tylko powiedz nam jak chcesz ją uzyskać
N/A is best!!!
LOUD pipes save lives!!!
LOUD pipes save lives!!!
spokojnie aż takich kosmosów bez doładowania nie zamierzam robić hehehe
chodziło mi o jakieś 170-180km.jak chciałbym ją uzyskać hm...jakiś szalonych wizji nie mam ale z chęcią posłucham opinii ludzi, którzy poważnie w tym siedzą i może ktoś doradzi jak zrobić to skutecznie i bezpiecznie i na co należy zwrócić uwagę.
chodziło mi o jakieś 170-180km.jak chciałbym ją uzyskać hm...jakiś szalonych wizji nie mam ale z chęcią posłucham opinii ludzi, którzy poważnie w tym siedzą i może ktoś doradzi jak zrobić to skutecznie i bezpiecznie i na co należy zwrócić uwagę.
Wydech, dolot i kolektor to raczej zdecydowanie za mało na taki przyrost.
Największy efekt dałoby doprężenie silnika (splanowanie głowicy na pewno mogłoby pomóc, najlepiej byłoby wrzucić tłoki o zwiększonym stopniu sprężania - 12:1).
Możesz zrobić ostre wałki ale mocno zmienisz charakterystykę silnika, jak przesadzisz będą problemy z wolnymi obrotami.
Przy takich modach warto by się zainteresować jakimś innym sterowaniem paliwem i zapłonem niż seryjny komputer.
Największy efekt dałoby doprężenie silnika (splanowanie głowicy na pewno mogłoby pomóc, najlepiej byłoby wrzucić tłoki o zwiększonym stopniu sprężania - 12:1).
Możesz zrobić ostre wałki ale mocno zmienisz charakterystykę silnika, jak przesadzisz będą problemy z wolnymi obrotami.
Przy takich modach warto by się zainteresować jakimś innym sterowaniem paliwem i zapłonem niż seryjny komputer.
110@???KM
134@???Nm
134@???Nm
-
- Posty: 1156
- Rejestracja: 11 sty 2011, 0:56
- Lokalizacja: DW
Nie ma się czego obawiać, po prostu będziesz miał stabilne wolne ~1500 (zależy jak ostre wałki i jak nimi pokręcisz na kółkach).
Mazda nie jest podatna na mody N/A ale jak się pójdzie bez kompromisów to też sie da coś wykrzesać
Mazda nie jest podatna na mody N/A ale jak się pójdzie bez kompromisów to też sie da coś wykrzesać
Stay Tuned!
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
między 160 a 170 km jest raczej do osiągnięcia, dojść do 180 km będzie już ciężko :/
no i bez ostrych wałków nie widzę zbyt ciekawych przyrostów :/
co do sterownika to można iść w MegaSqurta lub ECUmaster w trybie FuelImplant
ewentualnie inne droższe SA bądź czekać na premierę EMU jednak pewnie wersją początkowa będzie miała problemy z ogarnięciem zapłonu w miatkach
no i bez ostrych wałków nie widzę zbyt ciekawych przyrostów :/
co do sterownika to można iść w MegaSqurta lub ECUmaster w trybie FuelImplant
ewentualnie inne droższe SA bądź czekać na premierę EMU jednak pewnie wersją początkowa będzie miała problemy z ogarnięciem zapłonu w miatkach
Mazda mx5 NB 1,8 00r
Tak jak hella_flush zauważył Mazda jest bardzo toporna na modyfikacje N/A
Co prawda ja mam trochę inny silnik bo BP z Mazdy 323F, który w serii miał 128KM ale powiem jak to u mnie wyszło.
Ostatni wynik z hamowni: 168KM, 197Nm
Okupione to zostało sporą liczbą modyfikacji:
-tłoki wysokiego sprężania
-splanowana głowica
-wałki od Świątka (bardzo lajtowe 249/264 stopni)
-Ecumaster DET 3 w funkcji Fuel Implant
-konwersja MAF->MAP i wywalenie przepływki
-stożek Fujita
-wydech 2.25" z dwoma tłumikami
-kolektor wydechowy 4-1 Pacesetter owinięty bandażem
-regulowane kółka rozrządu
-koło zamachowe z 1.8 SOHC (dużo lżejsze od DOHC ale nie ważyłem dokładnie o ile)
-odcinka przesunięta na 8100obr./min.
to tak w skrócie
W MX-5 jest o tyle lepiej, że macie mechaniczne popychacze zaworów, czyli mozna jeszcze wyżej kręcić. Teoretyczna granica dla hydrauliki to 7000 ale u mnie jakoś daje radę powyżej 8000
Co prawda ja mam trochę inny silnik bo BP z Mazdy 323F, który w serii miał 128KM ale powiem jak to u mnie wyszło.
Ostatni wynik z hamowni: 168KM, 197Nm
Okupione to zostało sporą liczbą modyfikacji:
-tłoki wysokiego sprężania
-splanowana głowica
-wałki od Świątka (bardzo lajtowe 249/264 stopni)
-Ecumaster DET 3 w funkcji Fuel Implant
-konwersja MAF->MAP i wywalenie przepływki
-stożek Fujita
-wydech 2.25" z dwoma tłumikami
-kolektor wydechowy 4-1 Pacesetter owinięty bandażem
-regulowane kółka rozrządu
-koło zamachowe z 1.8 SOHC (dużo lżejsze od DOHC ale nie ważyłem dokładnie o ile)
-odcinka przesunięta na 8100obr./min.
to tak w skrócie
W MX-5 jest o tyle lepiej, że macie mechaniczne popychacze zaworów, czyli mozna jeszcze wyżej kręcić. Teoretyczna granica dla hydrauliki to 7000 ale u mnie jakoś daje radę powyżej 8000
1/4 mili: 15.182s >>> lotnisko Sochaczew 2009
-
- Posty: 1156
- Rejestracja: 11 sty 2011, 0:56
- Lokalizacja: DW
Jacek176 pisze:W MX-5 jest o tyle lepiej, że macie mechaniczne popychacze zaworów, czyli mozna jeszcze wyżej kręcić. Teoretyczna granica dla hydrauliki to 7000 ale u mnie jakoś daje radę powyżej 8000
I tak i nie. W NA jest hydraulika, więc się łatwiej ogarnąć z luzem przy ostrzejszych wałkach, w NB jest mechanika przez co przy ostrzejszych wałkach trzeba kombinować shimmy o sporych grubościach. Oba rozwiązania mają swoje zalety, na mechanice da się wykrzesać więcej ale już przy grubych i drogich modach, których sens ekonomiczny w porównaniu do swapa jest niski.
Stay Tuned!
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
- tekkenfan
- Posty: 265
- Rejestracja: 06 lis 2011, 20:09
- Model: Inny
- Wersja: 500+
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
hella_flush pisze:w NB jest mechanika przez co przy ostrzejszych wałkach trzeba kombinować shimmy o sporych grubościach
Jak to jest w przypadku głowicy BP4W? Co należałoby wymienić wstawiając wałki 272 ze wzniosem 10,5?
Na stronie 949racing.com widziałem że mają dostępne:
- Supertech Miata valve spring kit 94-05
- Shim Under Bucket
- 5.5mm Lash Caps
Czy wymienione wyżej elementy są konieczne gdybym chciał zakręcić silnik do powiedzmy 8500rpmów? Jeżeli tak to jakiej grubości "Lash Capsy" muszę kupić? Na jakiej zasadzie to się dobiera? Wydawało mi się że jak będę miał głowice na mechanice to takiego cuda kupować nie będzie trzeba
Jak wygląda sprawa kolizyjności w przypadku takiego wzniosu i tłoków o wysokiej kompresji?
tekkenfan pisze:Co należałoby
Tu -->
http://www.maruhamotors.co.jp/miata/parts/fcamfornb8.html
http://www.maruhamotors.co.jp/miata/parts/na8fcam.html
i na sąsiednich stronach p0owinieneś znaleźć sporo informacji na ten temat.
Po
eM
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
tekkenfan pisze:że ktoś może to już przerabiał
Raczej tego typu modyfikacji w PL nie znajdziesz. Może coś tam umknąć (ktoś coś kiedyś napomykał o wstawieniu modowanych wałków ale nie pamiętam czy na planach się nie skończyło). Jak poszukujesz naprawdę policzonych i przetestowanych rozwiązań w mx5 to niestety pozostaje przeszukanie amerykańskich i brytyjskich klubów. Ewentualnie z naszego podwórka Jacek176. Niby zmodowane 323 ale silnikowo blisko do emiksa.
Po
eM
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
- tekkenfan
- Posty: 265
- Rejestracja: 06 lis 2011, 20:09
- Model: Inny
- Wersja: 500+
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
No nic w takim razie będzie trzeba się uczyć na własnych błędach a co do amerykańców to nie bardzo wierze w ich teorie (już kilka razy się przekonałem, że się trochę z prawdą mijają)
Jacek faktycznie trochę pomodził ale on ma dalej hydraulikę i wałki "ciut" mniej ostre niż moje założenia.
Jacek faktycznie trochę pomodził ale on ma dalej hydraulikę i wałki "ciut" mniej ostre niż moje założenia.
tekkenfan pisze:ja nie ogarniam tych krzaczków.
google translate na angielski...
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
-
- Posty: 163
- Rejestracja: 05 wrz 2014, 12:23
- Model: NB
- Wersja: 1.8 LSD
- Lokalizacja: Czarna Białostocka
Panowie, właśnie wziąłem się za remont swojego silnika i chciałbym przy okazji coś w nim dłubnąć. Odgrzewam stary już temat ale może ktoś z was wzbogacił się o nowe doświadczenia. Zależy mi na sprawdzonych rozwiązaniach. Chciałbym na początek ruszyć wnętrze silnika skoro będę miał go rozbabranego na części pierwsze. Myślę o większym sprężaniu dlatego pytanie - jakie tłoki? O jaką wartość splanować głowicę, jaka uszczelka? Jeśli chodzi o dolot to mam krótki dolot IL.motorsport
MX5NB 1.8 1998'
MX5NB 1.8 1998'
Moja Miazga viewtopic.php?f=22&t=16966
Moja druga zajawka <3 https://www.facebook.com/CerberMotorsport/?fref=ts
Moja druga zajawka <3 https://www.facebook.com/CerberMotorsport/?fref=ts