moc bez doładowania

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

sadistik
Posty: 5
Rejestracja: 12 paź 2011, 12:55
Lokalizacja: Gniezno

12 paź 2011, 13:02

witam wszystkich!

założyłem ten temat ponieważ mam pytanie i licze,że ktoś mi tu pomoże :wink:
chodzi o mx5 nb z silnikiem 1.8 140 km...a dokładnie o to jaką moc bezpiecznie można wyciągnąć z tego silnika bez używania doładowania.jakieś rady?chce żeby wóz w pełni nadawał się do codziennej jazdy ale tej mocy mogłoby troche przybyć :mrgreen:
Maks
Posty: 835
Rejestracja: 06 maja 2010, 9:36
Lokalizacja: Warszawa

12 paź 2011, 13:17

Sluba chyba najdalej w tym temacie doszedł.
Wiesz, że koszty takiej zabawy są bardzo duże, a przyrost mocy niestety niewielki?
Niewiele jest rzeczy niemożliwych dla pilności i wprawy.
Samuel Johnson.
sadistik
Posty: 5
Rejestracja: 12 paź 2011, 12:55
Lokalizacja: Gniezno

12 paź 2011, 13:29

no właśnie tego się obawiam...
Awatar użytkownika
MiC
Posty: 830
Rejestracja: 02 kwie 2010, 14:35
Model: NB
Wersja: najmocniejsze N/A
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

12 paź 2011, 14:50

do 220 jest na pewno bezpiecznie :)
powyżej 250 skrzynia pada...
nie pytaj raczej jaka moc będzie dla silnika bezpieczna, tylko powiedz nam jak chcesz ją uzyskać :mrgreen:
N/A is best!!!
LOUD pipes save lives!!!
sadistik
Posty: 5
Rejestracja: 12 paź 2011, 12:55
Lokalizacja: Gniezno

12 paź 2011, 17:04

spokojnie aż takich kosmosów bez doładowania nie zamierzam robić hehehe :mrgreen:
chodziło mi o jakieś 170-180km.jak chciałbym ją uzyskać hm...jakiś szalonych wizji nie mam ale z chęcią posłucham opinii ludzi, którzy poważnie w tym siedzą i może ktoś doradzi jak zrobić to skutecznie i bezpiecznie i na co należy zwrócić uwagę.
snafu
Posty: 415
Rejestracja: 15 wrz 2008, 18:38
Lokalizacja: Ostrzeszów

12 paź 2011, 17:36

bez turbo silnika raczej nie zamęczysz no chyba że ustawisz odcinkę na 9k RPM
Mazda mx5 NB 1,8 00r
sadistik
Posty: 5
Rejestracja: 12 paź 2011, 12:55
Lokalizacja: Gniezno

12 paź 2011, 17:54

tego też nie planuje :wink: myśle jak najskuteczniej osiągnąć to 170-180km..
na pewno wydech,dolot,kolektory...co by tu jeszcze? :razz:
Mayk
Posty: 2346
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

12 paź 2011, 17:58

Wydech, dolot i kolektor to raczej zdecydowanie za mało na taki przyrost.

Największy efekt dałoby doprężenie silnika (splanowanie głowicy na pewno mogłoby pomóc, najlepiej byłoby wrzucić tłoki o zwiększonym stopniu sprężania - 12:1).

Możesz zrobić ostre wałki ale mocno zmienisz charakterystykę silnika, jak przesadzisz będą problemy z wolnymi obrotami.

Przy takich modach warto by się zainteresować jakimś innym sterowaniem paliwem i zapłonem niż seryjny komputer.
110@???KM
134@???Nm
sadistik
Posty: 5
Rejestracja: 12 paź 2011, 12:55
Lokalizacja: Gniezno

12 paź 2011, 18:00

ooo dzięki za konkretne rady!co do wałków właśnie tego się obawiałem..
hella_flush
Posty: 1156
Rejestracja: 11 sty 2011, 0:56
Lokalizacja: DW

12 paź 2011, 21:51

Nie ma się czego obawiać, po prostu będziesz miał stabilne wolne ~1500 (zależy jak ostre wałki i jak nimi pokręcisz na kółkach).

Mazda nie jest podatna na mody N/A ale jak się pójdzie bez kompromisów to też sie da coś wykrzesać ;)
Stay Tuned!
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
snafu
Posty: 415
Rejestracja: 15 wrz 2008, 18:38
Lokalizacja: Ostrzeszów

13 paź 2011, 1:31

między 160 a 170 km jest raczej do osiągnięcia, dojść do 180 km będzie już ciężko :/
no i bez ostrych wałków nie widzę zbyt ciekawych przyrostów :/

co do sterownika to można iść w MegaSqurta lub ECUmaster w trybie FuelImplant
ewentualnie inne droższe SA bądź czekać na premierę EMU jednak pewnie wersją początkowa będzie miała problemy z ogarnięciem zapłonu w miatkach :P
Mazda mx5 NB 1,8 00r
Jacek176
Posty: 39
Rejestracja: 13 cze 2011, 8:36
Lokalizacja: Sochaczew

13 paź 2011, 11:40

Tak jak hella_flush zauważył Mazda jest bardzo toporna na modyfikacje N/A
Co prawda ja mam trochę inny silnik bo BP z Mazdy 323F, który w serii miał 128KM ale powiem jak to u mnie wyszło.
Ostatni wynik z hamowni: 168KM, 197Nm

Okupione to zostało sporą liczbą modyfikacji:
-tłoki wysokiego sprężania
-splanowana głowica
-wałki od Świątka (bardzo lajtowe 249/264 stopni)
-Ecumaster DET 3 w funkcji Fuel Implant
-konwersja MAF->MAP i wywalenie przepływki
-stożek Fujita
-wydech 2.25" z dwoma tłumikami
-kolektor wydechowy 4-1 Pacesetter owinięty bandażem
-regulowane kółka rozrządu
-koło zamachowe z 1.8 SOHC (dużo lżejsze od DOHC ale nie ważyłem dokładnie o ile)
-odcinka przesunięta na 8100obr./min.
to tak w skrócie ;)

W MX-5 jest o tyle lepiej, że macie mechaniczne popychacze zaworów, czyli mozna jeszcze wyżej kręcić. Teoretyczna granica dla hydrauliki to 7000 ale u mnie jakoś daje radę powyżej 8000 :mrgreen:
Obrazek
1/4 mili: 15.182s >>> lotnisko Sochaczew 2009
hella_flush
Posty: 1156
Rejestracja: 11 sty 2011, 0:56
Lokalizacja: DW

13 paź 2011, 12:43

Jacek176 pisze:W MX-5 jest o tyle lepiej, że macie mechaniczne popychacze zaworów, czyli mozna jeszcze wyżej kręcić. Teoretyczna granica dla hydrauliki to 7000 ale u mnie jakoś daje radę powyżej 8000 :mrgreen:


I tak i nie. W NA jest hydraulika, więc się łatwiej ogarnąć z luzem przy ostrzejszych wałkach, w NB jest mechanika przez co przy ostrzejszych wałkach trzeba kombinować shimmy o sporych grubościach. Oba rozwiązania mają swoje zalety, na mechanice da się wykrzesać więcej ale już przy grubych i drogich modach, których sens ekonomiczny w porównaniu do swapa jest niski.
Stay Tuned!
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
Awatar użytkownika
tekkenfan
Posty: 265
Rejestracja: 06 lis 2011, 20:09
Model: Inny
Wersja: 500+
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

31 mar 2012, 20:21

hella_flush pisze:w NB jest mechanika przez co przy ostrzejszych wałkach trzeba kombinować shimmy o sporych grubościach

Jak to jest w przypadku głowicy BP4W? Co należałoby wymienić wstawiając wałki 272 ze wzniosem 10,5?
Na stronie 949racing.com widziałem że mają dostępne:
- Supertech Miata valve spring kit 94-05
- Shim Under Bucket
- 5.5mm Lash Caps

Czy wymienione wyżej elementy są konieczne gdybym chciał zakręcić silnik do powiedzmy 8500rpmów? Jeżeli tak to jakiej grubości "Lash Capsy" muszę kupić? Na jakiej zasadzie to się dobiera? Wydawało mi się że jak będę miał głowice na mechanice to takiego cuda kupować nie będzie trzeba :razz:
Jak wygląda sprawa kolizyjności w przypadku takiego wzniosu i tłoków o wysokiej kompresji?
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

31 mar 2012, 22:28

tekkenfan pisze:Co należałoby

Tu -->
http://www.maruhamotors.co.jp/miata/parts/fcamfornb8.html
http://www.maruhamotors.co.jp/miata/parts/na8fcam.html
i na sąsiednich stronach p0owinieneś znaleźć sporo informacji na ten temat.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
tekkenfan
Posty: 265
Rejestracja: 06 lis 2011, 20:09
Model: Inny
Wersja: 500+
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

31 mar 2012, 23:45

Dzięki ale to już widziałem i z tego co rozumiem to wypadało by te elementy kupić, a post pisałem bo myślałem, że ktoś może to już przerabiał.
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

01 kwie 2012, 12:50

tekkenfan pisze:że ktoś może to już przerabiał

Raczej tego typu modyfikacji w PL nie znajdziesz. Może coś tam umknąć (ktoś coś kiedyś napomykał o wstawieniu modowanych wałków ale nie pamiętam czy na planach się nie skończyło). Jak poszukujesz naprawdę policzonych i przetestowanych rozwiązań w mx5 to niestety pozostaje przeszukanie amerykańskich i brytyjskich klubów. Ewentualnie z naszego podwórka Jacek176. Niby zmodowane 323 ale silnikowo blisko do emiksa.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
tekkenfan
Posty: 265
Rejestracja: 06 lis 2011, 20:09
Model: Inny
Wersja: 500+
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

01 kwie 2012, 14:22

No nic w takim razie będzie trzeba się uczyć na własnych błędach :razz: a co do amerykańców to nie bardzo wierze w ich teorie (już kilka razy się przekonałem, że się trochę z prawdą mijają)
Jacek faktycznie trochę pomodził ale on ma dalej hydraulikę i wałki "ciut" mniej ostre niż moje założenia.
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

01 kwie 2012, 17:20

Ostre wałki do Eunosów widuję czasami na japońskim Yahoo, bywa że czasami można je zakupić za rozsądną cenę :wink:
Awatar użytkownika
tekkenfan
Posty: 265
Rejestracja: 06 lis 2011, 20:09
Model: Inny
Wersja: 500+
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

01 kwie 2012, 19:22

ja nie ogarniam tych krzaczków.
Pisząc ostre wałki masz na myśli komplet jakiś wałków czy wałek ssący mazdaspeed (BP5A-12-420)
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

01 kwie 2012, 21:20

tekkenfan pisze:ja nie ogarniam tych krzaczków.

google translate na angielski...
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
rowerblazeja
Posty: 163
Rejestracja: 05 wrz 2014, 12:23
Model: NB
Wersja: 1.8 LSD
Lokalizacja: Czarna Białostocka

21 lip 2018, 10:31

Panowie, właśnie wziąłem się za remont swojego silnika i chciałbym przy okazji coś w nim dłubnąć. Odgrzewam stary już temat ale może ktoś z was wzbogacił się o nowe doświadczenia. Zależy mi na sprawdzonych rozwiązaniach. Chciałbym na początek ruszyć wnętrze silnika skoro będę miał go rozbabranego na części pierwsze. Myślę o większym sprężaniu dlatego pytanie - jakie tłoki? O jaką wartość splanować głowicę, jaka uszczelka? Jeśli chodzi o dolot to mam krótki dolot IL.motorsport
MX5NB 1.8 1998'
Danillo
Donator
Donator
Posty: 2177
Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
Model: Inny
Wersja: ND1
Lokalizacja: W-wa

28 lip 2018, 13:18

Widziałeś opis Artura z budowy Żaby? Tam masz wszystko napisane łącznie ze specyfikacja tłoków czy sprezynek.
Pozdrawiam, Danillo
ODPOWIEDZ