[NB] Podnoszenie mocy (wałki/kompresor)

Czy to jest takie proste jak opisują?

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
torzech
Donator
Donator
Posty: 415
Rejestracja: 18 kwie 2011, 12:38
Model: NA
Wersja: '90
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

26 lip 2011, 23:43

http://vimeo.com/24456115 <-- słuchamy od 27:18

(a) Zakładamy sportowe wałki, kute tłoki, zmieniamy wydech, oprogramowanie silnika i uzyskujemy 220KM.
(b) Dokładamy kompresor mamy aż 300KM.


Czy to jest takie "proste" i bezproblemowe?
Jakie mogą być przykładowe koszty wariantu (a) i (b)?
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

27 lip 2011, 0:33

torzech pisze:Czy to jest takie "proste" i bezproblemowe?
Jakie mogą być przykładowe koszty wariantu (a) i (b)?


:ryjezesmiechu: :ryjezesmiechu: :ryjezesmiechu: :ryjezesmiechu: :ryjezesmiechu: :ryjezesmiechu: :ryjezesmiechu: :ryjezesmiechu: :ryjezesmiechu: :ryjezesmiechu: :ryjezesmiechu: :ryjezesmiechu: :ryjezesmiechu: :ryjezesmiechu: :ryjezesmiechu: :ryjezesmiechu: :ryjezesmiechu: :ryjezesmiechu: :ryjezesmiechu: :ryjezesmiechu: :ryjezesmiechu:
"Paweł Pusz - auto-news.pl" :winner:
Gość się tak w tych bredniach zapędził że się nawet nie zorientował że opowiada o NBfl a przed nim NB stoi :mrgreen:

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
torzech
Donator
Donator
Posty: 415
Rejestracja: 18 kwie 2011, 12:38
Model: NA
Wersja: '90
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

27 lip 2011, 0:35

No dobra... Pomijając wtopę.

Czy to jest prawdą?

A... Mnie faktycznie NBFL interesuje, a nie NB. :)
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

27 lip 2011, 0:51

torzech pisze:Czy to jest prawdą?

No dobra. Pomijając że facet kompletnie nie wie o czym mówi i posługuje się sloganami...
Punkt (a) to jakaś bzdura. Bardzo trudno byłoby wycisnąć 220 hp ze 140 takimi modami. Nawet jakby się do tego zbliżyć, to wyszedłby bolid kompletnie nieużyteczny poza torem, nie nadawałby się do normalnej jazdy. I byłby to projekt ekstremalnie kosztowny. Pomijając inne elementy, same wałki w przypadku głowicy NBfl kosztują krocie.
Co do doładowania (bo jak mniemam o nim jest w punkcie b mowa mimo że tak nazwany skrótowo). 220 hp to nie jest jakiś megawyczyn. 300 hp kompresorem byłoby nieco ciężko i raczej nie miałoby to dużego sensu. Ale zbliżyć się można.

Generalnie przejrzyj dział tutejszy, wałkowane było wielokrotnie...

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
torzech
Donator
Donator
Posty: 415
Rejestracja: 18 kwie 2011, 12:38
Model: NA
Wersja: '90
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

27 lip 2011, 0:57

Wątki tutaj przeglądałem wielokrotnie... Wojny turbo vs. kompresor też śledziłem. :P

Ale... Jak się wsłuchałem w to, co on powiedział, to jakoś nie pasowało mi do informacji wyciągniętych z tego forum. Dlatego właśnie chciałem to potwierdzić. :)

Dzięki za info. :)
mszczyrek
Posty: 1089
Rejestracja: 31 mar 2008, 15:57
Lokalizacja: Lublin

27 lip 2011, 6:43

Ten poziom mocy w Miacie wymaga budowy kompletnego silnika od podstaw, nawet jeśli chcesz zastosować doładowanie. Koszt takiej operacji razem z samochodem przekroczy koszt ładnie utrzymanego Boxtera czy Z4M, a dalej bedzie to tylko "drutowana Mazda".

Michał
Jacek176
Posty: 39
Rejestracja: 13 cze 2011, 8:36
Lokalizacja: Sochaczew

27 lip 2011, 8:06

(a) Zakładamy sportowe wałki, kute tłoki, zmieniamy wydech, oprogramowanie silnika i uzyskujemy 220KM.

:turla:
Takie rzeczy to tylko w Hondzie. W Mazdzie to możemy tylko pomarzyć o takich mocach w silnikach N/A :cry:
Obrazek
1/4 mili: 15.182s >>> lotnisko Sochaczew 2009
Awatar użytkownika
torzech
Donator
Donator
Posty: 415
Rejestracja: 18 kwie 2011, 12:38
Model: NA
Wersja: '90
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

27 lip 2011, 8:08

Jacek176 pisze: :turla:
Takie rzeczy to tylko w Hondzie. W Mazdzie to możemy tylko pomarzyć o takich mocach w silnikach N/A :cry:


A szkoda... :P
mszczyrek
Posty: 1089
Rejestracja: 31 mar 2008, 15:57
Lokalizacja: Lublin

27 lip 2011, 10:03

Zawsze marzyła mi się Miata NB z K20A, albo F22C... :roll:
swimmer
Posty: 1394
Rejestracja: 07 lut 2011, 14:44
Lokalizacja: Warszawa

27 lip 2011, 11:57

Mi z 20b :smile: and make it a biturbo
Dr.KoKoN
Donator
Donator
Posty: 1845
Rejestracja: 17 kwie 2007, 14:35
Model: NA
Wersja: PoTurbowana
Lokalizacja: WWA
Kontakt:

28 lip 2011, 6:33

K20 i pochodnych nie wsadzisz, tylk seria F z s2k by podeszla ale komplet na swap kosztuje kolo 12000zl plus robota i wszystko co wyjdzie podrodze


A co wolnossaka 220km na na bazie oryginalnego silnika to da sie ale to bedzie juz tylko auto na tor i koszta beda przeokrutne
NA'93 TURBO 380HP http://www.facebook.com/MiataTheDriftStory
NBFL'05 -> EX TIBU MMC SPEC MIATA
NCFL'14 LS6.2SC aka Popiołek (w budowie)
NBFL'01 1.8 LiftedMiata by KoKoN
NCFL'11 2.0 N/A aka TriColore
NCFL11 2.0 N/A ex Delfin
mszczyrek
Posty: 1089
Rejestracja: 31 mar 2008, 15:57
Lokalizacja: Lublin

28 lip 2011, 7:39

Dlatego wlasnie napisałem ze to marzenia... Żadne tego typu swapy do normalnego użytkowania nie mają sensu - koszt przekroczy cenę samochodu z ktorego swapujemy (S2000 można kupić za ok 35tyś, ostatnio oglądałem), a zawsze będzie to drutowany, awaryjny składak, tak samo jak w przypadku turbo i innych projektów "zrób to sam z Adamem Słodowym". Można by coś takiego rozważać jedynie pod kątem sportu (950kg NA z F20C robiła by robotę :-) ) ale ze wzgledu na brak homologacji w grę wchodzą jedynie amatorskie imprezy typu Rallysprint/KJS, a do nich i tak lepiej kupić Civica/CRXa...


Michał
bullseye
Posty: 62
Rejestracja: 21 lip 2011, 20:02
Lokalizacja: Warszawa

28 lip 2011, 16:28

Tak przegladam tematy i sie zastanawiam (auta jeszcze nie mam), czy dolozenie turbiny Garrett GT28RS (akurat mam na stanie) do silnika 1.6 ma sens ? W poprzednim 1.8 rozkrecala sie dopiero przy 2800rpm a dmuchala mocno przy 3700.
Moze lepiej sprzedac i jakas mala T25 kupic by wstawala wczesniej ?
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5470
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

28 lip 2011, 17:47

bullseye pisze:Tak przegladam tematy i sie zastanawiam (auta jeszcze nie mam), czy dolozenie turbiny Garrett GT28RS (akurat mam na stanie) do silnika 1.6 ma sens

Nie ma. Nawet przy 1.8 nie ma sensu bo wstaje przy 5 tys. T25 jest zdecydowanie lepszym wyborem.
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
bullseye
Posty: 62
Rejestracja: 21 lip 2011, 20:02
Lokalizacja: Warszawa

28 lip 2011, 18:03

RSka wstaje wczesniej przy 1.8, czyli lepiej sprzedac i polowac na cos pokroju T25 badz mniej ?
W ogole do mocy 180koni warto sie bawic w turbo ? Wiecej mi nie bedzie potrzebne i tak.

A T25 z CA18DET 200SX przy ilu wstaje ?
Dr.KoKoN
Donator
Donator
Posty: 1845
Rejestracja: 17 kwie 2007, 14:35
Model: NA
Wersja: PoTurbowana
Lokalizacja: WWA
Kontakt:

28 lip 2011, 19:08

ciezko Ci bedzie zrobic 180km wolnossace taniej niz wsadzajac soft turbo
NA'93 TURBO 380HP http://www.facebook.com/MiataTheDriftStory
NBFL'05 -> EX TIBU MMC SPEC MIATA
NCFL'14 LS6.2SC aka Popiołek (w budowie)
NBFL'01 1.8 LiftedMiata by KoKoN
NCFL'11 2.0 N/A aka TriColore
NCFL11 2.0 N/A ex Delfin
mszczyrek
Posty: 1089
Rejestracja: 31 mar 2008, 15:57
Lokalizacja: Lublin

28 lip 2011, 21:40

"Przyspieszanie" Miaty jest za drogie - kup szybszy samochód.

Michał
bullseye
Posty: 62
Rejestracja: 21 lip 2011, 20:02
Lokalizacja: Warszawa

28 lip 2011, 22:58

Mialem S13 wiec nie twierdz ze tansza miata bedzie drozsza od trzynastki :)

Pytam bo czesci po czesci mam w domu i bym je wykorzystal.
mszczyrek
Posty: 1089
Rejestracja: 31 mar 2008, 15:57
Lokalizacja: Lublin

29 lip 2011, 0:36

Miata będzie droższa od S13. Nie żartuje. Tzn. jeśli chcesz żeby jechała szybko w prostej linii. Po prostu nie została do tego stworzona...

"Speed costs money... How fast do you want to go?"


Michał
hella_flush
Posty: 1156
Rejestracja: 11 sty 2011, 0:56
Lokalizacja: DW

29 lip 2011, 12:29

Ile można ugrać prostymi modami N/A to się okaże za jakieś 3 tygodnie, jak sie poskładam, wystroję i umówię na hamownię. Jak będę tylko miał wykres to robię wątek i opisuje mody, do których zbytnio się nie paliłem, ale jak uszczelka pod głowica powiedziała sajonara to głupio było składać silnik na serie...

Co do poważniejszych modów, mam swoje zdanie o silniku BP, skrajnie negatywne.
Imho tylko swap na mocny silnik wolnossący (nie koniecznie hondowski) może zapewnić dobre osiągi i wysoki współczynnik "usability" i mam zamiar to w nieodległej przyszłości udowodnić.

Niemniej gdybym koniecznie chciał zostac przy BP, poszukiwania osiągów poza w/w prostymi modami zająłbym się tematem skrócenia przełożenia głównego. Miata ma bezsensownie długa skrzynię (5), przecież to auto nie będzie nigdy autostradowym potworem klasy GT, to po co jej skrzynia, na której można latać 200? Przełożenie główne dające vmax rzędu 160 przyniosło by IMHO rewelacyjne efekty. Temat nie jest łatwy, ale możliwy do ogarnięcia.
Stay Tuned!
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
Awatar użytkownika
MiC
Posty: 830
Rejestracja: 02 kwie 2010, 14:35
Model: NB
Wersja: najmocniejsze N/A
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

29 lip 2011, 13:05

każdy orze jak może ;)
ja też wrzucę jakiś wykresik jak tylko pojadę na hamownie - może next week.
N/A is best!!!
LOUD pipes save lives!!!
mszczyrek
Posty: 1089
Rejestracja: 31 mar 2008, 15:57
Lokalizacja: Lublin

29 lip 2011, 23:07

Hella Flush - temat jest łatwiejszy niż się wydaje, sam nad tym myślałem. Pasują elementy od Kijanki podobno :mrgreen: Tyle że auto stanie się wtedy bezużyteczne na ulicy: obroty ~4000 przy 100kmh, a więc potworne spalanie i hałas... Jednak gdybym przygotowywał samochód do sportu byłby to mój pierwszy mod. Z niecierpliwością czekam na twoje wyniki.

MIC - a jak wypada organoleptycznie?

Michał
Awatar użytkownika
MiC
Posty: 830
Rejestracja: 02 kwie 2010, 14:35
Model: NB
Wersja: najmocniejsze N/A
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

30 lip 2011, 1:53

mszczyrek pisze:
MIC - a jak wypada organoleptycznie?


byłem na mini wakacjach i...
:oops: nie odebrałem jeszcze samochodu z DoubleB... hihi
jak tylko odbiore to od razu udam się na hamownie...
nie ma też co się napalać na moce bo tylko kolektor+taśma+Kakimoto na razie zrobione... :roll: no może jak będzie kiedy to nowe lżejsze sprzęgło wleci...
N/A is best!!!
LOUD pipes save lives!!!
mszczyrek
Posty: 1089
Rejestracja: 31 mar 2008, 15:57
Lokalizacja: Lublin

30 lip 2011, 6:37

A nie robiłeś tego strojenia w końcu? Chyba tylko Qbatron miał dłużej samochód w warsztacie :mrgreen: Pośpiesz się bo jesień idzie :mrgreen:

P.S. Obawiam się że jedyna zauważalna zmiana może polegać na spadku momentu w średnim zakresie obrotów (kolektor). Choć jeśli wywaliłeś katalizator to kto wie, podobno on sam zabiera ok 5KM.

Michał
hella_flush
Posty: 1156
Rejestracja: 11 sty 2011, 0:56
Lokalizacja: DW

30 lip 2011, 12:29

mszczyrek pisze:Hella Flush - temat jest łatwiejszy niż się wydaje, sam nad tym myślałem. Pasują elementy od Kijanki podobno :mrgreen: Tyle że auto stanie się wtedy bezużyteczne na ulicy: obroty ~4000 przy 100kmh, a więc potworne spalanie i hałas... Jednak gdybym przygotowywał samochód do sportu byłby to mój pierwszy mod. Z niecierpliwością czekam na twoje wyniki.


Hmmm, z jakiej kijanki? :D Zgłaszam się na ochotnika do eksperymentu ;)

Ja myslałem o customowej zębatce (Świątek albo jakaś wycinarnia CNC) albo (ale to jest czystej wody spekulacja, nie rozkminiałem szczegółów) gratach ze skrzyni 323f 1.3 , która ma identyczny dzwon jak do BP i jest krótsza.

4000 rpm przy 100 km/h to by była już bardzo krótka skrzynia... Zakładając, że masz odcinkę przy 7000 rpm to przy skrzyni dającej v-max 160 km/h obroty na 5 biegu przy 100 km/h byłyby znacznie niższe, Optymalnie byłoby tak naprawdę skrócić pierwsze 3 biegi a 4 i 5 zostawic w spokoju, ale Miata to nie Honda i skrzyni nie da się poskładać z "klocków lego"...
Stay Tuned!
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
mszczyrek
Posty: 1089
Rejestracja: 31 mar 2008, 15:57
Lokalizacja: Lublin

30 lip 2011, 13:30

Mówisz i masz - Kia Sportage:

http://clubroadster.net/vb_forum/showthread.php?t=41035&highlight=kia

To popularna modyfikacja, ja nie zdecydowałem się bo jak pisałem używam auta na codzień plus kilka pojeżdzawek w roku.

Przy seryjnej skrzyni i dyfrze 4.1:1, 195/50r15: 64 mph in top: 3166 rpm.
I teraz: 4.7/4.1 = 1.14634
1.14634*3166 = 3629rpm@64mph na 5

Czyli pomylilem się o ~300rpm, 4000 bedzie przy 110kmh. Na autostradzie przy 140 masakra...

A co do Hondy, to tam wszystko jest lepsze :evil:

Michał
bullseye
Posty: 62
Rejestracja: 21 lip 2011, 20:02
Lokalizacja: Warszawa

30 lip 2011, 22:35

Hm a customowe skrzynie biegów ? w Anglii idzie dostać skrzynie nawet 6 biegowe do Mazd i innych Japończyków w cenie kolo 5000 zl wiec jeszcze nie masakra mając na myśli zupełnie nowe i gwarancja ale spokojnie można wyrwać dobre używki. I jakby się ściągało kilka na raz to można utargować jeszcze sporo.

Co do Hondy to ona ma tylko genialne silniki Vtec (te nowsze iVTEC jakoś nie przemawiają do mnie), a cala reszta to kicha, poza S2000 :)
mszczyrek
Posty: 1089
Rejestracja: 31 mar 2008, 15:57
Lokalizacja: Lublin

31 lip 2011, 0:13

Skrzynia za 5 tysięcy do samochodu za 15 tysięcy którym nie można startować w imprezach sankcjonowanych przez PZMOT? A tu za 2399 można dostać przygotowaną rajdówkę na slicku :ryjezesmiechu:

http://allegro.pl/fiesta-mk3-kjs-rallysprint-rajdowka-i1734756895.html

A już bardziej na poważnie - przygotowane Subaru WRX za 30 tyś:

http://allegro.pl/subaru-impreza-wrx-sti-rajdowka-kjs-rajdy-i1728575610.html

Michał
Jacek176
Posty: 39
Rejestracja: 13 cze 2011, 8:36
Lokalizacja: Sochaczew

01 sie 2011, 11:40

Fakt, że skrzynią można zdziałać bardzo dużo.
W 323 BG wkłada się skrzynie od 1.3. No ale na niej faktycznie na 5-ce (chociaż akurat piątka jest dosyć długa w tej skrzyni) przy 100km/h mamy ok. 3200 albo 3300 obrotów, już nie pamiętam dokładnie. Do tego koło zamachowe też od 1.3 i tarcza oraz docisk od 1.8 SOHC. To jest mod, który ma chyba najlepszy stosunek koszty/efekty. No ale w waszym przypadku chyba ciężko znaleźć taką tanią skrzynie (taką od 1.3 można kupic za 100PLN :) ).
Jeśli chodzi o moc to pochwalę się co moja padaczka wypluła po strojeniu u Coobcia:
Obrazek

Odrazu powiem, że wynik bardzo optymistyczny i sam podchodzę do niego sceptycznie. Na plus, jeśli chodzi o wiarygodność hamowni, przemawia fakt, że przede mną była ta Primera:
[url]http://passwordjdm.pl/viewtopic.php?t=12198&postdays=0&postorder=asc&start=0&sid=f49c7bf6be449013ad8e598b3cf70906[/url]
No i okazało się, że na hamowni w Kreatorze Mocy wypluła 220KM a tutaj tylko 196KM. Także raczej ta hamownia nie zawyża.
No ale w sobote na zlocie, na przenośnej hamowni, Madzia wypluła już tylko 157KM i 169Nm. Także sam już nie wiem. No ale z tego co słyszałem to te hamownie przenośne to podają wyniki z kosmosu.
Muszę chyba jechać jeszcze na jakąś trzecią hamownie :lol:
Obrazek
1/4 mili: 15.182s >>> lotnisko Sochaczew 2009
bullseye
Posty: 62
Rejestracja: 21 lip 2011, 20:02
Lokalizacja: Warszawa

01 sie 2011, 16:47

Mały moment coś, przy podobnej mocy S13 wypluwa 200NM, z czego to może wynikać ?
ODPOWIEDZ