Kompletny układ wydechowy do NCFL
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Hej,
Na wstępie wybaczcie proszę mój kompletny noobizm, jest to jeden z pierwszych moich postów na forum.
Interesuje mnie wstawienie kompletnego układu wydechowego, od A do Z. Czy moglibyście mi coś polecić?
To wygląda całkiem obiecująco:
http://www.good-win-racing.com/Mazda-Performance-Part/61-0080.html
http://www.good-win-racing.com/Mazda-Performance-Part/60-1328.html
http://www.good-win-racing.com/Mazda-Performance-Part/61-0492.html
Aczkolwiek po podliczeniu kosztów transportu, cła i VAT wyszły mi dwa komplety w cenie jednego
Będę wdzięczny za wszelkie sugestie i porady.
Na wstępie wybaczcie proszę mój kompletny noobizm, jest to jeden z pierwszych moich postów na forum.
Interesuje mnie wstawienie kompletnego układu wydechowego, od A do Z. Czy moglibyście mi coś polecić?
To wygląda całkiem obiecująco:
http://www.good-win-racing.com/Mazda-Performance-Part/61-0080.html
http://www.good-win-racing.com/Mazda-Performance-Part/60-1328.html
http://www.good-win-racing.com/Mazda-Performance-Part/61-0492.html
Aczkolwiek po podliczeniu kosztów transportu, cła i VAT wyszły mi dwa komplety w cenie jednego
Będę wdzięczny za wszelkie sugestie i porady.
-
- Posty: 1555
- Rejestracja: 07 lip 2010, 20:19
- Model: NB
- Wersja: 3 BK / 10th Anni
- Lokalizacja: Piaseczno
najlatwiej i pewnie taniej to wyjdzie zrobic kompletny uklad w np.El-Tec'u. jakiej tylko chcesz srednicy, na ilu tlumikach i z jakimi koncowkami. Do wyboru do koloru.
Pozdrawiam, Artur
Ex Madzia
Ex Madzia
-
- Donator
- Posty: 1845
- Rejestracja: 17 kwie 2007, 14:35
- Model: NA
- Wersja: PoTurbowana
- Lokalizacja: WWA
- Kontakt:
To juz lepiej kupic kolektor gotowy i do tego zorbic cala reszte w elctecu
NA'93 TURBO 380HP http://www.facebook.com/MiataTheDriftStory
NBFL'05 -> EX TIBU MMC SPEC MIATA
NCFL'14 LS6.2SC aka Popiołek (w budowie)
NBFL'01 1.8 LiftedMiata by KoKoN
NCFL'11 2.0 N/A aka TriColore
NCFL11 2.0 N/A ex Delfin
NCFL'14 LS6.2SC aka Popiołek (w budowie)
NCFL'11 2.0 N/A aka TriColore
NCFL11 2.0 N/A ex Delfin
- Fiveopac
- Administrator
- Posty: 5460
- Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
- Model: NC
- Wersja: 2,5 Turbo
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Sluba pisze:To juz lepiej kupic kolektor gotowy i do tego zorbic cala reszte w elctecu
Przylaczam sie do opinii. Dobry kolektor to podstawa, zaufalbym produktowi goodwin, reszte dorobil lokalnie wedle potrzeb.
Marcin30 pisze:Będę wdzięczny za wszelkie sugestie i porady.
Jak dla mnie lekko bez sensu. 1200 usd za te graty, dość niewymiarowe więc transport będzie kosztowny, zapłacisz z 6000 za całość. Ja bym robił wszystko w PL łącznie z kolektorem, w połowie kosztów się pewnie zmieścisz. El-tec Ci wszystko zrobi bez problemu. W Waw jeszcze lepszego spawacza mają w SSG, nie wiem tylko jak u nich z policzeniem znaczy projektem gratów.
Po
eM
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Wydech z kolektorem będzie w Eltecu kosztował ~ 5000 pln (pytałem kiedyś z myślą o swoim samochodzie - NB). To spora inwestycja, zwłaszcza że uzyskasz przyrost kilku KM... Ja się nie zdecydowałem. Jeśli naprawdę musisz mieć więcej mocy, to może kit Coswortha?
Michal
Michal
- pmcomp
- Posty: 2563
- Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
- Model: Inny
- Wersja: BMW Z4 35is
- Lokalizacja: wieś pod Warsiawą
To i ja dopiszę swoje trzy grosze oparte nie na czytaniu amerykańskich stron tylko na własnym doświadczeniu.
Podobnie jak Ty stwierdziłem na początku, że może warto oprzeć wydech na sprawdzonych produktach zza wielkiej wody. Przed zmianami miałem w wydechu zmieniony końcowy tłumik na coś bardziej warczącego i lepiej wyglądającego.
Przy montazu kompresora wyszło, że warto odzyskac kilka do kilkunastu koników modyfikując wydech na luźniejszy.
Zza wielkiej wody sprowadziłem więc kolektor wydechowy 4-2-1 od Cobalta oraz część środkową czyli przepływowy kat, rezonator i kawał rury od Roadster Sport. Ceny mozesz sprawdzić, razem cos ok. 700-800 USD. Tłumik końcowy nie był wtedy jeszcze wybrany.
Podczas montażu graty wydechowe zostały zamontowane. Chłopaki z VTG stwierdzili, że kolektor jest wykonany z dość cienkiej blachy. Pomimo tego działało i buczało ... aż za bardzo. No cóż, duża moc, dużo hałasu. Jednak te modyfikacje dodały koników, porównaj setup mój i Tycjana. Napiszę z pamięci ... ok. 10PS róznicy.
Ponieważ było głośno przyszedł czas na tłumik końcowy. Nic co było w necie nie zapewniało błogiej ciszy, wszystkie mniej lub bardziej pięknie warczały.
Poszukałem w necie i padło na ElTec i SSG. Obie firmy polecane w polskim światku tuningowym. Wybrałem SSG ponieważ nazwijmy to tak ... otoczenie i warunki w ElTecu jakos mi nie leżały. Na temat fachowości sie nie wypowiadam bo jej nie znam, mniemam że jest wysoka. Panowie z SSG niestety urzęduja w Łomiankach, co jest dla mnie utrudnieniem. Do Piastowa miałbym rzut beretem. Ale SSG ma duże doświadczenie z Hondami oraz jak napisał michael_c znakomitego spawacza. Co sie potwierdziło. Zaprojektowali do mojej Mizi duuuuży tłumik końcowy typu twin loop. Jest cicho, tak jak miało być. BTW SSG stał sie moim podręcznym warsztatem. Robiłem tam zawieszenie, wymiane silnika i mnóstwo innych rzeczy.
Wracając do wydechu oryginalny header Cobalta obijał się o budę auta. Ponieważ coś tam brzęczało, zwalano to na cienkie ścianki headera (co okazało sie totalna nieprawdą). Zapadła decyzja ... wymieniamy kolektor. Chłopaki z SSG wyspawali mi header 4-2-1 z porządnej kwasówki na wzór mojego Cobalta tyle, że lepiej dopasowany geometrycznie do auta. Potem dodano elastyczny łącznik do wydechu a ostatnio wymieniono ten amerykański katalizator bo sie rozpadł. Okazało sie, że nie był metalowy tylko ceramiczny.
Podsumowując: SSG ogarnia sprawę, a z moich doświadczeń wynika, że jednak lepiej mieć produkt customizowany i uszyty na miare pod Twój samochód, z dobrych materiałów, z gwarancją i z serwisem na miejscu. Łacznie z projektem, wykonaniem, montażem, gwarancją i serwisem "jak by co". I to sie sprawdziło. SSG wykonało mi praktycznie cały wydech od początku do końca i jest tak jak byc powinno. Polecam.
Pozdro
Podobnie jak Ty stwierdziłem na początku, że może warto oprzeć wydech na sprawdzonych produktach zza wielkiej wody. Przed zmianami miałem w wydechu zmieniony końcowy tłumik na coś bardziej warczącego i lepiej wyglądającego.
Przy montazu kompresora wyszło, że warto odzyskac kilka do kilkunastu koników modyfikując wydech na luźniejszy.
Zza wielkiej wody sprowadziłem więc kolektor wydechowy 4-2-1 od Cobalta oraz część środkową czyli przepływowy kat, rezonator i kawał rury od Roadster Sport. Ceny mozesz sprawdzić, razem cos ok. 700-800 USD. Tłumik końcowy nie był wtedy jeszcze wybrany.
Podczas montażu graty wydechowe zostały zamontowane. Chłopaki z VTG stwierdzili, że kolektor jest wykonany z dość cienkiej blachy. Pomimo tego działało i buczało ... aż za bardzo. No cóż, duża moc, dużo hałasu. Jednak te modyfikacje dodały koników, porównaj setup mój i Tycjana. Napiszę z pamięci ... ok. 10PS róznicy.
Ponieważ było głośno przyszedł czas na tłumik końcowy. Nic co było w necie nie zapewniało błogiej ciszy, wszystkie mniej lub bardziej pięknie warczały.
Poszukałem w necie i padło na ElTec i SSG. Obie firmy polecane w polskim światku tuningowym. Wybrałem SSG ponieważ nazwijmy to tak ... otoczenie i warunki w ElTecu jakos mi nie leżały. Na temat fachowości sie nie wypowiadam bo jej nie znam, mniemam że jest wysoka. Panowie z SSG niestety urzęduja w Łomiankach, co jest dla mnie utrudnieniem. Do Piastowa miałbym rzut beretem. Ale SSG ma duże doświadczenie z Hondami oraz jak napisał michael_c znakomitego spawacza. Co sie potwierdziło. Zaprojektowali do mojej Mizi duuuuży tłumik końcowy typu twin loop. Jest cicho, tak jak miało być. BTW SSG stał sie moim podręcznym warsztatem. Robiłem tam zawieszenie, wymiane silnika i mnóstwo innych rzeczy.
Wracając do wydechu oryginalny header Cobalta obijał się o budę auta. Ponieważ coś tam brzęczało, zwalano to na cienkie ścianki headera (co okazało sie totalna nieprawdą). Zapadła decyzja ... wymieniamy kolektor. Chłopaki z SSG wyspawali mi header 4-2-1 z porządnej kwasówki na wzór mojego Cobalta tyle, że lepiej dopasowany geometrycznie do auta. Potem dodano elastyczny łącznik do wydechu a ostatnio wymieniono ten amerykański katalizator bo sie rozpadł. Okazało sie, że nie był metalowy tylko ceramiczny.
Podsumowując: SSG ogarnia sprawę, a z moich doświadczeń wynika, że jednak lepiej mieć produkt customizowany i uszyty na miare pod Twój samochód, z dobrych materiałów, z gwarancją i z serwisem na miejscu. Łacznie z projektem, wykonaniem, montażem, gwarancją i serwisem "jak by co". I to sie sprawdziło. SSG wykonało mi praktycznie cały wydech od początku do końca i jest tak jak byc powinno. Polecam.
Pozdro
Ostatnio zmieniony 20 cze 2011, 10:02 przez pmcomp, łącznie zmieniany 1 raz.
pmcomp
(BMW Z4 E89 35is)
(BMW Z4 E89 35is)
pmcomp pisze:gwarancją i serwisem "jak by co"
Dobra dobra, nic się nie nauczyłeś
Co do robienia na miejscu vs ściągania wydechu zza morza. Jest jeszcze jedna rzecz. Mówimy w przypadku wydechu nieco o wrażeniach. Znaczy dźwięku. Myślę że lepiej jest pogadać z projektantem twarzą w twarz ewentualnie móc posłuchać własnymi uszami czegoś co może akurat komuś robią, niż opierać się na jakiś opisach na forach i przypadkowych filmikach na YT. Jest szansa że się uniknie rozczarowania. Ja kiedyś dla przykładu bardzo poważnie myślałem o ściągnięciu wydechu roadstersporta do Ptaszyny. Opisy były bardzo zachęcające. Przeszło mi, jak posłuchałem go na żywo w miacie lediable. Kompletnie mi jednak nie podpasował...
Po
eM
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
- pmcomp
- Posty: 2563
- Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
- Model: Inny
- Wersja: BMW Z4 35is
- Lokalizacja: wieś pod Warsiawą
majkel_c pisze:pmcomp pisze:gwarancją i serwisem "jak by co"
Dobra dobra, nic się nie nauczyłeś
Nauczyłem się ... ostatnia poprawka dotycząca kata została wykonana sprawnie przez SSG i na ich koszt. Ew. poprzednie poprawki dotyczące nieszczelności.
W tym temacie nie mam im nic do zarzucenia.
Co do wrażeń dźwiekowych zgadzam się z przedmówcą. Nawet pojęcie cichy wydech może byc pojęciem względnym .
Pozdro
pmcomp
(BMW Z4 E89 35is)
(BMW Z4 E89 35is)
-
- Posty: 1048
- Rejestracja: 27 paź 2007, 14:57
- Model: NB MSM
- Wersja: Mazdaspeed
- Lokalizacja: Świnoujście/Szczecin
Dobry tłumik końcowy to ja mam i polecam - Remus z certyfikatem TUV Na wysokich obrotach głośny (ale nie przesadnie - to nie odgłos tłumika przelotowego u 18-latka w Corsie), na niskich obrotach spokojny - umożliwiający dalekie trasy. Warto zapłacić nie tylko za certyfikat, marke ale i spokój.
U producenta kosztuje 478 €
U producenta kosztuje 478 €
NA`94 1.8 Supercharged - Laser Blue - 230 KM, 264 Nm
NBFL`04 1.8 Mazdaspeed - Velocity Red - 185 KM, 230 Nm
NA`91 1.6 Classic Red - 115 KM,135 Nm
NBFL`01 1.8 Sportive Supercharged - Crystal Blue - 183 KM,212 Nm
NBFL`01 1.8 Laser Blue - 146 KM,168 Nm
NBFL`04 1.8 Mazdaspeed - Velocity Red - 185 KM, 230 Nm
NA`91 1.6 Classic Red - 115 KM,135 Nm
NBFL`01 1.8 Sportive Supercharged - Crystal Blue - 183 KM,212 Nm
NBFL`01 1.8 Laser Blue - 146 KM,168 Nm
-
- Posty: 1048
- Rejestracja: 27 paź 2007, 14:57
- Model: NB MSM
- Wersja: Mazdaspeed
- Lokalizacja: Świnoujście/Szczecin
Obudowa jest. To jest końcowy element - jak na zdjęciu (w połowie mojej pierwszej strony)
http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?t=1563
Jest to cena tylko za ten element
http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?t=1563
Jest to cena tylko za ten element
NA`94 1.8 Supercharged - Laser Blue - 230 KM, 264 Nm
NBFL`04 1.8 Mazdaspeed - Velocity Red - 185 KM, 230 Nm
NA`91 1.6 Classic Red - 115 KM,135 Nm
NBFL`01 1.8 Sportive Supercharged - Crystal Blue - 183 KM,212 Nm
NBFL`01 1.8 Laser Blue - 146 KM,168 Nm
NBFL`04 1.8 Mazdaspeed - Velocity Red - 185 KM, 230 Nm
NA`91 1.6 Classic Red - 115 KM,135 Nm
NBFL`01 1.8 Sportive Supercharged - Crystal Blue - 183 KM,212 Nm
NBFL`01 1.8 Laser Blue - 146 KM,168 Nm
kupić dobry kolektor wydechowy gotowy, reszta w SSG na twinloop tak jak u mnie
Miałem wydech od Wojtka z El-tecu bardzo dobry wyrób ciągle służy od 2003, ale miał kilka przeróbek w SSG. Kolektor kupony w US.
Obecnie mam wydech z SSG i jestem super zadowolony, w następnym aucie też będzie z SSG
Polecam ich jako serwis i doradztwo opie, opikują się moimi autkami od kilku lat.
Miałem wydech od Wojtka z El-tecu bardzo dobry wyrób ciągle służy od 2003, ale miał kilka przeróbek w SSG. Kolektor kupony w US.
Obecnie mam wydech z SSG i jestem super zadowolony, w następnym aucie też będzie z SSG
Polecam ich jako serwis i doradztwo opie, opikują się moimi autkami od kilku lat.
mx5 10th Anniversary
Kończymy w wątku z reklamą i pogaduchami ofertowymi.
Pozdr
eM
Pozdr
eM
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
- grzes
- Posty: 3651
- Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
- Model: NA
- Wersja: 93' LE
- Lokalizacja: Ruda Śl.
- Kontakt:
demol pisze:czyścicie spawów po wyspawaniu wydechu
czyścić po TIG-u? a co tam czyścić?
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
- grzes
- Posty: 3651
- Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
- Model: NA
- Wersja: 93' LE
- Lokalizacja: Ruda Śl.
- Kontakt:
demol pisze:Spawy sie czyści mechanicznie lub wytrawia chemicznie co zapobiega rdzewieniu
coś tam kiedyś o pasywacji i tym podobnych słyszałem, moje pytanie jest diametralnie w innym kierunku: (bardziej trafniej było by pisać "po co" niż "a co" no ale i tak na jedno wychodzi.
Przecież to wydech, nie balustrada czy inna ozdobna ramka, ew. instalacja do spożywki.. trawienie spawów w stali nierdzewnej, bo w kwasówce to już tym bardziej rzadziej stosuje się dla wizualnego efektu odbarwień i naleciałości..
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
demol pisze:Spawy sie czyści mechanicznie lub wytrawia chemicznie co zapobiega rdzewieniu ...
rdzewieją tylko w dwóch przypadkach:
- gdy pospawasz podając stalowy topnik
- gdy oczyścisz spaw mechanicznie szczotką stalową wówczas drobiny stali ze szczotki ładnie pokryją spaw rudym nalotem, dlatego są do tego specjalne szczotki
sporo tam spawów! Ja skorzystałem z usług Pana Wojtka z El-Tec'u i wymieniłem u siebie wszystko od kolektora. Ma on porządną maszynę do gięcia rur i obeszło się z niewielką ilością spawów - zresztą sprawdźcie sami:gooffy pisze:Jeden z ostatnich naszych wydechów do mx5tki.
główne założenie: aby był względnie cichy. Wyszło baaaardzo fajnie! Polecam. Na dniach pojadę na hamownię i podzielę się wynikami.
Pozdr
Wik
pozdr
wik
wik
- grzes
- Posty: 3651
- Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
- Model: NA
- Wersja: 93' LE
- Lokalizacja: Ruda Śl.
- Kontakt:
wiktoch pisze:sporo tam spawów!
robota z kolanek, bez znaczenia zasadniczo.. zakładamy ze spawacz to profesjonalista i błędów nie ma.
jedyna zaleta gięcia w stosunku do kolankowania jest taka, że dostępność gatunkowa rur w kolankach jest inna (mniejsza) niż rur prostych które można sobie mając sprzęt giąć, ale jako że to wydech, to można spokojnie coś dobrać "z sporym zapasem" z tych gatunków które są dostępne. Tak więc dla klienta, bez znaczenia czy gięte, czy spawane z kolan, ważne że w obu przypadkach dopasowane do samochodu jak seria: bez obijania.
wiktoch, celowo bez katalizatora? nie boisz się analizatora spalin? no i smród Ci nie przeszkadza?
skoro temat zszedł na tak komercyjny kierunek, chętnie poznam ceny obu fachowych wydechów.. napiszecie tutaj/pw.?
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
celowo bez kata, a spalin nie czuć - jedynie jak parkuję w garażu to nieco "pachnie"grzes pisze:wiktoch, celowo bez katalizatora? nie boisz się analizatora spalin? no i smród Ci nie przeszkadza?
co do cen to wysłałem PW
pozdr
wik
wik