[elektronika] Alternatywne komputery sterujace

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

23 maja 2011, 21:45

Chwilowo mogę chyba tylko powiedzieć, że rodzima produkcja. SA. Wygląda bardzo apetycznie, dopytałem o kilka funkcjonalności, które mnie akurat interesowały i są - postaram się wyciągnąć więcej informacji niebawem.

Wygląda to w skrócie tak:
Załączniki
sa.jpg
Ostatnio zmieniony 05 maja 2012, 23:00 przez majkel, łącznie zmieniany 2 razy.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Awatar użytkownika
Dżunior
Donator
Donator
Posty: 4106
Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Recaro
Lokalizacja: Calpe / NDM
Kontakt:

23 maja 2011, 22:53

Coś zupełnie nowego? Możesz zdradzić kiedy produkt ma szanse ujrzeć światło dzienne i jak konkurencyjny będzie cenowo?
MX-5 ND SkyFreedom 8-)
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

23 maja 2011, 22:56

Dżunior pisze:Coś zupełnie nowego? Możesz zdradzić kiedy produkt ma szanse ujrzeć światło dzienne i jak konkurencyjny będzie cenowo?


Coś zupełnie nowego. Cena i data premiery chwilowo nie jest jeszcze znana, aczkolwiek dopytuję i robię listę innych pytań :wink:

Dlatego osoby chcące montować DETa czy MSa z mojego punktu widzenia powinny się chwilowo wstrzymać.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

23 maja 2011, 23:40

dmk pisze:Coś zupełnie nowego.

Zgaduj zgadula :mrgreen: A jego nazwa ma 7 liter ? :mrgreen:

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

23 maja 2011, 23:42

majkel_c pisze:
dmk pisze:Coś zupełnie nowego.

Zgaduj zgadula :mrgreen: A jego nazwa ma 7 liter ? :mrgreen:


Jego producenta, jego głównego inżyniera, czy jego czego :kciuk: :?:
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
snafu
Posty: 415
Rejestracja: 15 wrz 2008, 18:38
Lokalizacja: Ostrzeszów

24 maja 2011, 7:02

jeśli będzie współpracowało z mazdowskimi zapłonami z NB
i da rade wysterować alternator to czemu nie
Mazda mx5 NB 1,8 00r
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

24 maja 2011, 7:32

snafu pisze:jeśli będzie współpracowało z mazdowskimi zapłonami z NB
i da rade wysterować alternator to czemu nie


Z alternatorem jest tak, że przy MSie (niech mnie majkel_c poprawi, jeśli bzdury piszę) nawet trzeba zbudować sobie osobny układ. W tym wypadku będzie analogicznie, ale osobiście jeśli będę "to" montował, to zostawię możliwe do takich celów komputer od NB (immo, alternator).

Z zapłonem problemu być nie powinno, ale to się okaże niedługo :wink:
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5473
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

24 maja 2011, 7:32

Ecumaster IV :mrgreen: :wink:
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
hella_flush
Posty: 1156
Rejestracja: 11 sty 2011, 0:56
Lokalizacja: DW

24 maja 2011, 11:54

To Colina robota?
Stay Tuned!
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
Mayk
Posty: 2346
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

24 maja 2011, 12:25

hella_flush pisze:To Colina robota?


Nie :cool:
110@???KM
134@???Nm
hella_flush
Posty: 1156
Rejestracja: 11 sty 2011, 0:56
Lokalizacja: DW

24 maja 2011, 12:53

A jak z obsługą zmiennych faz na dwóch wałkach?
Stay Tuned!
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
demol
Administrator
Administrator
Posty: 748
Rejestracja: 07 wrz 2006, 12:41
Model: NC FL
Wersja: 2.0 PRHT
Lokalizacja: Warszawa

24 maja 2011, 13:16

A jak z obsługą zmiennych faz na dwóch wałkach


w miacie masz sterowany tylko jeden :)
Fuksja i Turkus :)
hella_flush
Posty: 1156
Rejestracja: 11 sty 2011, 0:56
Lokalizacja: DW

24 maja 2011, 14:45

demol pisze:
A jak z obsługą zmiennych faz na dwóch wałkach


w miacie masz sterowany tylko jeden :)


Na Miacie świat się nie kończy... ;).
Stay Tuned!
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
Mayk
Posty: 2346
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

24 maja 2011, 14:47

hella_flush pisze:Na Miacie świat się nie kończy... ;) .

:kciuk:
110@???KM
134@???Nm
snafu
Posty: 415
Rejestracja: 15 wrz 2008, 18:38
Lokalizacja: Ostrzeszów

24 maja 2011, 16:36

tylko kiedy można się tego cuda spodziewać na rynki i w jakich pieniądzach :)
Mazda mx5 NB 1,8 00r
Awatar użytkownika
MiC
Posty: 830
Rejestracja: 02 kwie 2010, 14:35
Model: NB
Wersja: najmocniejsze N/A
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

24 maja 2011, 20:14

Ja też wiem kto co i jak :twisted:
ale podejrzewam że jeszcze trochę wody w Wiśle upłynie zanim ktoś to do mazdy założy :)
N/A is best!!!
LOUD pipes save lives!!!
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

24 maja 2011, 22:52

MiC pisze:ale podejrzewam że jeszcze trochę wody w Wiśle upłynie zanim ktoś to do mazdy założy :)

Bo jak w każdym nowym produkcie upłynie trochę czasu zanim się ustabilizuje i do jakiejś sensownej wersji dojdzie. Zresztą teraz to i tak dzielenie skóry na niedźwiedziu jeszcze. A co do alternatyw MSa, ten rok może być naprawdę ciekawy. Nie tylko ten produkt będzie osiągał finalną wersję.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
Dżunior
Donator
Donator
Posty: 4106
Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Recaro
Lokalizacja: Calpe / NDM
Kontakt:

24 maja 2011, 23:24

majkel, gdybyś przypadkiem wiedział coś, kiedyś, o kimś poszukującym beta testerów - numer do mnie znasz... :wink: :mrgreen:
MX-5 ND SkyFreedom 8-)
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5473
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

25 maja 2011, 16:18

majkel_c pisze:Zresztą teraz to i tak dzielenie skóry na niedźwiedziu jeszcze. A co do alternatyw MSa, ten rok może być naprawdę ciekawy. Nie tylko ten produkt będzie osiągał finalną wersję.

skoro juz o tym wspomniales ;) http://boundaryengineering.com/drupal/node/11
Plug&Play :cool:
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
demol
Administrator
Administrator
Posty: 748
Rejestracja: 07 wrz 2006, 12:41
Model: NC FL
Wersja: 2.0 PRHT
Lokalizacja: Warszawa

25 maja 2011, 16:59

Fiveopac pisze:skoro juz o tym wspomniales ;) http://boundaryengineering.com/drupal/node/11
Plug&Play :cool:


jedyne 1350$ ;)
Fuksja i Turkus :)
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

25 maja 2011, 18:25

demol pisze:jedyne 1350$ ;)

Cóż, nikt nie mówił że będzie tanio :mrgreen: Hydra kosztuje 1600$, ciekawe na ile sobie wycenią wersję gotową do NC :mrgreen:

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5473
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

25 maja 2011, 19:43

majkel_c pisze:Cóż, nikt nie mówił że będzie tanio :mrgreen: Hydra kosztuje 1600$, ciekawe na ile sobie wycenią wersję gotową do NC :mrgreen:

Nie wycenia :P Elektroniczna przepustnica kontrolowana przez ECU i DSC ;) chyba, ze jako świnka. Poza tym komp NC(FL) bardzo fajnei sie da fleszować :)
demol pisze:jedyne 1350$ ;)

Coż, życie ;) marka zobowiązuje :)
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

26 maja 2011, 13:07

Fiveopac pisze:Nie wycenia :P Elektroniczna przepustnica kontrolowana przez ECU i DSC ;) chyba, ze jako świnka.

Myślę że wycenią, o ile będzie zainteresowanie. Elektroniczna przepustnica nie jest problemem technicznym, DSC faktycznie, nikt go oczywiście nie będzie odtwarzał. Ale zawsze mogą to zrobić jako standalone/paralel (nie świnkę)...
Fiveopac pisze:Poza tym komp NC(FL) bardzo fajnei sie da fleszować :)

Ale to zmienia jedynie mapy, a nie modyfikuje szerzej funkcjonalności. Kwestia potrzeb, dla jednego wystarczy flash, dla innego nie.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
Dżunior
Donator
Donator
Posty: 4106
Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Recaro
Lokalizacja: Calpe / NDM
Kontakt:

05 lut 2012, 23:14

I co z tym polskim SA? Nie narodził się? Żyje? Umarł? :razz:
MX-5 ND SkyFreedom 8-)
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
hella_flush
Posty: 1156
Rejestracja: 11 sty 2011, 0:56
Lokalizacja: DW

08 lut 2012, 22:50

Wejdź na SR, forum główne i znajdziesz wątek o EMU... Żyje to mało powiedziane, chyba się zapiszę w kolejce bo chętnych jest miliard, chyba, że Jadźwin będzie się ogarniał na bieżąco, musiałbym napisać do niego, stoi auto na warsztacie, gdzie by to pięknie podpasowało...

Pozdrawiam
Stay Tuned!
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
Awatar użytkownika
Bardock
Posty: 1863
Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
Model: Inny
Wersja: S3 1.8T
Lokalizacja: Warszawa

09 lut 2012, 12:04

nieźle projekt poszedł do przodu. Ale te 2000 zł? ...
hella_flush
Posty: 1156
Rejestracja: 11 sty 2011, 0:56
Lokalizacja: DW

09 lut 2012, 12:44

Moim zdaniem, biorąc pod uwagę możliwości EMU i support (Jadźwin sprawnie odpisuje na maile) cena jest zdecydowanie uczciwa. Stworzenie takiego urządzenia i oprogramowanie go to gigantyczna praca, trzeba się szanować i nie rozdawać swojego czasu i wiedzy za pół-darmo.
Stay Tuned!
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

09 lut 2012, 13:28

EMU się rodzi już dość długo, pewnie jak każda konstrukcja będzie miała pewne plusy i minusy. Mnie w tej koncepcji brakuje modularności, takiej jak robią to w swoich produktach Brytole. Sądząc po (niestety mało precyzyjnych) danych na temat EMU jest konstrukcyjnie mocno nastawiona na obsługę silników europejskich. Te kawałki w przypadku na przykład japońców nie są kompletnie potrzebne a podnoszą cenę. Natomiast na chwilę obecną wydaje mi się, że będzie to niezłe SA do zastosowań sportowych aczkolwiek będzie mu brakowało sporo funkcji dla SA cywilnego (tzn obsługującego kupę gratów poza wtryskiem i zapłonem).
Tak czy inaczej na pewno znajdzie jakieś tam grono użytkowników. Z DETem chłopaki już długo by nie pociągnęli, mimo że jest względnie tani. Im nowsza i bardziej zaawansowana konstrukcja silnika tym gorzej świnie rodzaju DETa dają się do nich porządnie wszepiać.
Bardock pisze:Ale te 2000 zł?

Normalna cena. Ani to drogo ani tanio. Mam tylko nadzieję że do konstrukcji użyli porządnych komponentów z klasy automotive...
hella_flush pisze: i support (Jadźwin sprawnie odpisuje na maile)

Akurat sprawne odpisywanie na maile to nie jest jeszcze support :mrgreen: Jadźwin jest bardzo oszczędny (żeby nie powiedzieć lakoniczny) w publicznych wypowiedziach o funkcjonalności, co nieco utrudnia ocenę rozwiązania a i później implementację.

Po
eM

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
Bardock
Posty: 1863
Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
Model: Inny
Wersja: S3 1.8T
Lokalizacja: Warszawa

09 lut 2012, 13:36

Z tego co pisał o MS'ie, że ma słabej jakości komponenty to raczej wrzucą coś lepszego. oprócz tego, też zwróciłem uwagę w tym wątku, że są bardziej nastawieni na EU silniki.
Natomiast co do ceny, to porównał swój produkt do MS3, a w innej części wątku poruszał kwestie nie wrzucania pewnych modułów których 3/4 klientów nie wykorzysta i przez co cena będzie mniejsza, dlatego wzdrygnąłem na widok ceny bo nie pasuje mi porównanie EMU do MS3.
hella_flush
Posty: 1156
Rejestracja: 11 sty 2011, 0:56
Lokalizacja: DW

09 lut 2012, 14:01

Takie to niby EMU pod europejskie silniki a na razie odpalają na tym UZty i JZty ;). Tak czy owak sporo osób czeka na wersję "finalną" i myślę, że wszystkie niedociągnięcia szybko zostaną wykryte i względnie sprawnie usunięte. Ja kibicuje temu projektowi strasznie mocno, czas już eksportować polskie graty tuningowe w świat a nie odwrotnie ;).
Stay Tuned!
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
ODPOWIEDZ