Fotele sportowe
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- flatline
- Donator
- Posty: 2174
- Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom+Recaro
- Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
- Kontakt:
LS na pewno wchodzi, WRC jeśli dobrze pamietam po przeróbkach.
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."
Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
Tsundere - pocket-sized fastback
Mieści się każdy model mirco, na etapie zamowienia prosisz o uszy (ramiona) max 55cm. Ja mam GT.
MazDRUnia NC 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=30297
DorotkaMonster NB 1.6T - viewtopic.php?f=22&t=6665
Ozonowanie Lublin
DorotkaMonster NB 1.6T - viewtopic.php?f=22&t=6665
Ozonowanie Lublin
himber pisze:Mieści się każdy model mirco, na etapie zamowienia prosisz o uszy (ramiona) max 55cm. Ja mam GT.
Zamawiając fotel podawałeś jakiś "schemat" umocowania fotela? Masz go przymocowanego na sztywno czy zostawiłeś szyny? Pytam bo właśnie GT z ofert Mirco wpadł mi w oko.
Poprosiłem o wersję GT do 126p. Mają gotową formę do malucha. Uszy w NB nie więcej jak 55cm w takej szerokości fotel delikatnie opiera się o boczek. Dupa szerzej o 2cm, prawy dolny róg fotela można poprosić o przycięcie ze względu na rozszerzający się tunel środkowy. Gąbkę pod dupą można poprosić o mniejszą, będzie niżej. Co do mocowań zamawiasz jak chcesz.... jak chcesz ori szyny to prosisz o mocowania dolne i rozstaw seryjnego fotela, autopaga chyba publikował wymiary. Jak chcesz na sztywno to standardowe mocowania boczne.... wtedy potrzebujesz:
A) mocowania jak w linku cobry
B) bocznych sztywnych mocowań + mocowanie omp do mx5
C) bocznych sztywnych mocowań + 2 grubych płaskowników
Można też poprosić o dolne mocowania i przykręcić do nich płaskowniki, ale przykręcenie ich później do auta jest problematyczne z racji kiepskiego dostępu. Ja najpierw przykręcam mocowania do auta, a później przykręcam do mocowań fotel.
Przydaje się konfrontacja 5kg młotek vs tunel. Czasami ciężko wyśrodkować fotel-kierownica-pedały.
Mój wyglada tak:
download/file.php?id=21628&mode=view
A) mocowania jak w linku cobry
B) bocznych sztywnych mocowań + mocowanie omp do mx5
C) bocznych sztywnych mocowań + 2 grubych płaskowników
Można też poprosić o dolne mocowania i przykręcić do nich płaskowniki, ale przykręcenie ich później do auta jest problematyczne z racji kiepskiego dostępu. Ja najpierw przykręcam mocowania do auta, a później przykręcam do mocowań fotel.
Przydaje się konfrontacja 5kg młotek vs tunel. Czasami ciężko wyśrodkować fotel-kierownica-pedały.
Mój wyglada tak:
download/file.php?id=21628&mode=view
MazDRUnia NC 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=30297
DorotkaMonster NB 1.6T - viewtopic.php?f=22&t=6665
Ozonowanie Lublin
DorotkaMonster NB 1.6T - viewtopic.php?f=22&t=6665
Ozonowanie Lublin
Dokładnie tak jak napisał himber, największy problem jest z ustawieniem fotela kierowcy, bo szyny nie są na środku względem kierownicy. W jednym z moich wątków o furze są moje pomiary, ale proponuję porównać do własnych bo musiałem troszkę popracować pilnikiem przy szynach. Ja dociąłem u siebie uszy do 52cm i mam zapas do boczków 1cm. Polecam materiał żakard.
- Lucas Z
- Donator
- Posty: 1915
- Rejestracja: 12 sie 2013, 9:10
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Panowie ma ktoś u siebie Bimarco Cobra? Wchodzi bez rzeżby do NB/NBFL? jakie wrazenia? Przy 179 wzrotu i 78 kg wagi się zmieszczę?
https://www.facebook.com/lukaszzawalskifotografia Zapraszam do polubienia !
Kup sobie mico GT, idealny dla ludzi o takim wzroście
Hej! Kupiłem lekko używane kubły sparco z olx'a z pasami i mocowaniami bocznymi, dla paseżara będę coś musiał wyczarować żeby te mocowania przykręcić, natomiast dla kierowcy zależy mi na przesuwaniu fotela.
Czy da radę takie boczne mocowania dokręcić do fabrycznych szyn? (nie mam ich musiałbym poszukać - miatę kupiłem z gołą podłogą)? Czy lepiej pójść w coś takiego (i czy to podejdzie do miaty NA'91)?
http://allegro.pl/szyny-do-fotela-omp-h ... 47480.html
Czy da radę takie boczne mocowania dokręcić do fabrycznych szyn? (nie mam ich musiałbym poszukać - miatę kupiłem z gołą podłogą)? Czy lepiej pójść w coś takiego (i czy to podejdzie do miaty NA'91)?
http://allegro.pl/szyny-do-fotela-omp-h ... 47480.html
gzy
Dostałem z fotelami cośco wygląda mniej więcej tak:
Czyli jest szansa żeby przykręcić to bez pośrednio do fabrycznych szyn? ktoś tak ma zrobione?
Z tego co zrozumiałem to ponieważ kubeł nie ma wcięć na szyny to będę siedziałwyżej niżna ori fotelach?
Czyli jest szansa żeby przykręcić to bez pośrednio do fabrycznych szyn? ktoś tak ma zrobione?
Z tego co zrozumiałem to ponieważ kubeł nie ma wcięć na szyny to będę siedziałwyżej niżna ori fotelach?
gzy
-
- Posty: 1563
- Rejestracja: 09 paź 2007, 11:31
- Model: Inny
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
widzę jakąś nowość w rallyshopie
Sparco Drifting... niestety szukam po necie wymiarów i nie widzę....
Sparco Drifting... niestety szukam po necie wymiarów i nie widzę....
bezdaszniki: Audi 80 Cabriotel 2.0 '94 - sold | Audi TT Roadster 1.8T '02 - sold | Porsche Boxster 2.7 '02 - sold | Mazda MX-5 1.8T '91 - sold | MSM '04 - sold
inne czasoumilacze: Mini JCW '03 - sold | Evo 9 '08 - sold | S3 '16 - in | Cayman S '06 - in
inne czasoumilacze: Mini JCW '03 - sold | Evo 9 '08 - sold | S3 '16 - in | Cayman S '06 - in
Wygląda smakowicie... szkoda że takie drogie rzeczy.
-
- Posty: 1563
- Rejestracja: 09 paź 2007, 11:31
- Model: Inny
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
prawda, prawie 3k zł... niestety nawet na włoskiej stronie sparco nie ma wymiarów i boję się, że kolejny fotel nie do naszych aut
bezdaszniki: Audi 80 Cabriotel 2.0 '94 - sold | Audi TT Roadster 1.8T '02 - sold | Porsche Boxster 2.7 '02 - sold | Mazda MX-5 1.8T '91 - sold | MSM '04 - sold
inne czasoumilacze: Mini JCW '03 - sold | Evo 9 '08 - sold | S3 '16 - in | Cayman S '06 - in
inne czasoumilacze: Mini JCW '03 - sold | Evo 9 '08 - sold | S3 '16 - in | Cayman S '06 - in
- Lucas Z
- Donator
- Posty: 1915
- Rejestracja: 12 sie 2013, 9:10
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Czy jest cień szansy że wpakuje Mirco RC (uzywka) do NBFL, ew, czy mozna jakos przyciąc uszy
https://www.facebook.com/lukaszzawalskifotografia Zapraszam do polubienia !
-
- Donator
- Posty: 226
- Rejestracja: 08 maja 2013, 8:24
- Model: NB MSM
- Lokalizacja: Warszawa Jelonki
Lucas Z pisze:Czy jest cień szansy że wpakuje Mirco RC (uzywka) do NBFL, ew, czy mozna jakos przyciąc uszy
Zdejmujesz materiał i pilnikiem poprawiasz według uznania od strony drzwi, nie ma problemu...laminat łątwo spiłować
- Lucas Z
- Donator
- Posty: 1915
- Rejestracja: 12 sie 2013, 9:10
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Udało mi się kupic Bimarco Cobre w zasadzie jak nówkę i chce zamontowac go do nbfl, ma mocowania dolne jakieś pomysły jak to zrobic, zalez mi najbardziej na pozostawieniu seryjnych szyn bo pewnie na dłuższe trasy będę wrzucał seryjny fotel.
https://www.facebook.com/lukaszzawalskifotografia Zapraszam do polubienia !
- Lucas Z
- Donator
- Posty: 1915
- Rejestracja: 12 sie 2013, 9:10
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Sebcio taki właśnie jest plan by po prostu zmieniac całe fotele razem z szynami
https://www.facebook.com/lukaszzawalskifotografia Zapraszam do polubienia !
-
- Posty: 2477
- Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
- Model: Inny
- Wersja: DC2R K20 inside
- Lokalizacja: PZ
Czy zmieniał ktoś ustawienie kubła z oryginalnych szyn na montaż tradycyjnych mocowań bocznych osadzonych bezpośrednio na podłodze ?
Interesuje mnie zysk, jeśli jest - w stosunku do układu na szynach z mocowaniem dolnym w kuble. Pomijając fakt możliwości regulacji pionu przy układzie z mocowaniem bocznym (b. ważne) , zależy mi również na obniżeniu całego kubła , czy to ma miejsce - jak tak, ile cm możemy zyskać ?
Zastanawia mnie - czy w ogóle w MX-5 jest możliwe dobranie optymalnej pozycji do jazdy torowej - bez konieczności przerabiania (podwyższenia) kolumny kierownicy, która jak wiadomo w NB jest nieregulowana ..
A może w prosty sposób da się te kiere podnieść , i po problemie ... ?
Z góry dzięki za pomoc .
Interesuje mnie zysk, jeśli jest - w stosunku do układu na szynach z mocowaniem dolnym w kuble. Pomijając fakt możliwości regulacji pionu przy układzie z mocowaniem bocznym (b. ważne) , zależy mi również na obniżeniu całego kubła , czy to ma miejsce - jak tak, ile cm możemy zyskać ?
Zastanawia mnie - czy w ogóle w MX-5 jest możliwe dobranie optymalnej pozycji do jazdy torowej - bez konieczności przerabiania (podwyższenia) kolumny kierownicy, która jak wiadomo w NB jest nieregulowana ..
A może w prosty sposób da się te kiere podnieść , i po problemie ... ?
Z góry dzięki za pomoc .
- Dżunior
- Donator
- Posty: 4106
- Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom Recaro
- Lokalizacja: Calpe / NDM
- Kontakt:
Pod fotelem masz jedną dużą kostkę realizującą wszystkie funkcje związane z fotelem (grzanie, czujnik zapiecia pasów, zajętości fotela, poduszka). Rozpinasz wtyczkę i tyle. Jeśli nie chcesz mieć błędu poduszki, musisz zasymulować jej istnienie odpowiednim rezystorem wpiętym w kostkę, ale tu już Ci nie pomogę.
MX-5 ND SkyFreedom
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
-
- Posty: 2477
- Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
- Model: Inny
- Wersja: DC2R K20 inside
- Lokalizacja: PZ
remik pisze:Interesuje mnie zysk, jeśli jest - w stosunku do układu na szynach z mocowaniem dolnym w kuble. Pomijając fakt możliwości regulacji pionu przy układzie z mocowaniem bocznym (b. ważne) , zależy mi również na obniżeniu całego kubła , czy to ma miejsce - jak tak, ile cm możemy zyskać ?
To sobie sam odpowiem. Przymierzyłem ten sam fotel Mirco LS z mocowaniem bocznym pokazanym na zdjęciu poniżej (metalowe OMP - wyciągnięte na chwilę z Seja) . Otóż mocowanie boczne zamocowane na oryginalnych szynach nie ma większego sensu .Wysokość fotela w zasadzie nie różni się z tym momencie od serii - czyli znacznie za wysoko dla osoby powyżej 172-173 cm wzrostu.Całość wyszła ok 5 cm wyżej niż Mirco LS zamocowany na seryjnych szynach ale na mocowaniach dolnych .
W takiej sytuacji - chyba najlepszym rozwiązaniem - jeśli ktoś chce mieć możliwość regulacji pochylenia kubła (b. ważne) i pozycję nisko/podłoga - jest zrobienie lub kupno customowych mocowań bocznych które są osadzone na fabrycznych otworach w podłodze .
poniżej przykłady (linki) GMS , FM i Pro-Car
http://www.sportseats4u.co.uk/gsm-mazda ... _3240.html
http://949racing.com/server/nielex/spm_seat_rail.jpg
http://www.weekend-racer.com/pro-car-in ... version-2/
- Dżunior
- Donator
- Posty: 4106
- Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom Recaro
- Lokalizacja: Calpe / NDM
- Kontakt:
Dokładnie taki sam efekt uzyskasz dorabiając płaskowniki z blachy i przykręcając mocowania boczne do wspomnianych płaskowników. Jedyna różnica to ok. 1[cm] wysokości który musisz pozostawić na śrubę łączącą płaskownik z mocowaniem.
Plusem takiego rozwiązania jest możliwość właściwie dowolnego ustawienia odległości fotela od kierownicy. Przy każdym gotowym uchwycie obracasz się w ramach kilku z góry zadanych pozycji.
Plusem takiego rozwiązania jest możliwość właściwie dowolnego ustawienia odległości fotela od kierownicy. Przy każdym gotowym uchwycie obracasz się w ramach kilku z góry zadanych pozycji.
MX-5 ND SkyFreedom
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT