Fotele sportowe

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
himber
Donator
Donator
Posty: 2223
Rejestracja: 07 cze 2011, 20:26
Model: NB FL
Lokalizacja: LBN
Kontakt:

30 gru 2015, 9:10

ravestation pisze:mam na oku fajny kubeł, ale niestety w uszach ma 600mm... do NA pewnie bym go wepchnął, skoro pro2000 weszło, a ono ma (590-595mm)

pytanie do użytkowników NBFL, czy komuś udało się wpakować kubeł o podanych parametrach i opuścić go względnie nisko ?



Nie ma szans. Już Sparco Rev II (578mm) opierał mi się w uszach o boczek drzwi odkształcając go. Musiałbyś boczki zmieniać na te z NA.


Po co tak kombinować? Nasz lokalny Mirco robi cuda na kiju i można sobie zamówić kubeł pod własne widzi mi się.... wymiar, kolor laminatu, tkanina, nitka, haft, poduszki, wstawki ze skóry itp.

Poniżej mój Mirco GT z formy do fiata 126p - uszy 550 (normalnie 590) + dodatkowo fabrycznie przycięty prawy dolny róg żeby o tunel nie wadził. Wystarczy zadzwonić do producenta i pogadać z nim.

Obrazek
MazDRUnia NC 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=30297
DorotkaMonster NB 1.6T - viewtopic.php?f=22&t=6665
Ozonowanie Lublin
Jarri
Donator
Donator
Posty: 361
Rejestracja: 12 lut 2015, 10:55
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Warszawa

30 gru 2015, 9:31

himber pisze:
ravestation pisze:mam na oku fajny kubeł, ale niestety w uszach ma 600mm... do NA pewnie bym go wepchnął, skoro pro2000 weszło, a ono ma (590-595mm)

pytanie do użytkowników NBFL, czy komuś udało się wpakować kubeł o podanych parametrach i opuścić go względnie nisko ?



Nie ma szans. Już Sparco Rev II (578mm) opierał mi się w uszach o boczek drzwi odkształcając go. Musiałbyś boczki zmieniać na te z NA.


Po co tak kombinować? Nasz lokalny Mirco robi cuda na kiju i można sobie zamówić kubeł pod własne widzi mi się.... wymiar, kolor laminatu, tkanina, nitka, haft, poduszki, wstawki ze skóry itp.

Poniżej mój Mirco GT z formy do fiata 126p - uszy 550 (normalnie 590) + dodatkowo fabrycznie przycięty prawy dolny róg żeby o tunel nie wadził. Wystarczy zadzwonić do producenta i pogadać z nim.


Widzę, że masz użyty materiał żakard. Jak wrażenia z jego użytkowania? Chodzi o wygodę, wrażenia w dotyku i wytrzymałość :geeejj:
Awatar użytkownika
himber
Donator
Donator
Posty: 2223
Rejestracja: 07 cze 2011, 20:26
Model: NB FL
Lokalizacja: LBN
Kontakt:

30 gru 2015, 10:00

Jarri pisze:Widzę, że masz użyty materiał żakard. Jak wrażenia z jego użytkowania? Chodzi o wygodę, wrażenia w dotyku i wytrzymałość :geeejj:


Milusi :turbogej:

Żakardu nie trzymają się rzepy więc nie można użyć doczepianych poduszek. Jest dość wytrzymały choć sznapsy w dżinsach potrafią go poprzecierać.
MazDRUnia NC 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=30297
DorotkaMonster NB 1.6T - viewtopic.php?f=22&t=6665
Ozonowanie Lublin
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

06 sty 2016, 12:37

Kubły zamontowane.
Odnośnie kontrolek wystarczy po prostu wyciągnąć dwie żarówki tak? Rozumiem, że automatycznie poduszki są wtedy zdezaktywowane?
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

06 sty 2016, 21:39

eiti pisze:jako "sparco-wspolkupiec" Czestera, rozumuiem,ze szyny MX sa asymetryczne,a sparco lewy i prawy fotel maja szyny te same


Ja już po montażu.

Fotel na miejscu pasażera wchodzi bez większych problemów. Trzeba nawiercić tylko nowe dziury w szynach jak również rozwiercić trochę mocowania szyn by je minimalnie jeszcze rozszerzyć. dodatkowo trzeba spiłować jedną tuleję tylną od mocowania pasa bo koliduje z rurką fotela.

Na miejscu kierowcy trzeba dorobić blaszkę do prawej (wewnętrznej) szyny. Mocowane fotela po prawej stronie jest przesunięte względem szyny o ok, 1,5cm. Po tym zabiegu całość bardzo dobrze by weszła gdyby nie fakt, że uchwyt pasa blokuje fotel. Najlepiej go uciąć. Ja miałem w domu fotel z przedliftowej NA gdzie tego mocowania nie ma więc przełożyłem po prostu samą prawą szynę.
Jednocześnie chciałbym obalić mit, że szyny NA - NBFL są niekompatybilne. Wszystkie wymiary są te same a różnica to tylko brak mocowania klamry pasa bezpieczeństwa.


Po przykręceniu całości muszę stwierdzić, że przy moich 178cm wysokość jest idealna. Gdybym zamocował do podłogi nie widziałbym kompletnie nic.
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
Awatar użytkownika
ma-rc
Donator
Donator
Posty: 167
Rejestracja: 27 paź 2015, 18:41
Model: NC FL2
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Kontakt:

07 sty 2016, 17:45

Czester, a testowałeś widoczność przy fotelu na samej podłodze? Ja również mam 178 cm wzrostu i przymierzam się do zamontowania go na podłodze za pomocą bocznych mocowań i trochę mnie zmartwiłeś tym, że dużo mogę dużo nie zobaczyć.
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

07 sty 2016, 21:53

Bezpośrednio na podłodze nie widzę nic na 3-4 m przed autem. Generalnie w centrum uwagi mam liczniki.
Na szynach jest ok.

Jeśli chcesz mocować do podłogi z mocowaniami bocznymi to nie będziesz miał problemu bo te mocowania mają regulację wysokości.
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

08 sty 2016, 22:17

Taka ciekawostka...

Siedziałem dzisiaj w Mirco u Mac'a. Fotel jest przymocowany bezpośrednio do podłogi i ku mojemu zdziwieniu siedzi się minimalnie wyżej jak u mnie w Sprintach na OEM szynach.
Jedyne wytłumaczenie tego faktu jakie mi się nasuwa to fakt, że Sprinty są konstrukcji rurowej dzięki czemu zarówno oparcie jak i siedzisko zapada się trochę gdy się na nim siedzi.
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
Awatar użytkownika
Johnson
Donator
Donator
Posty: 362
Rejestracja: 30 mar 2015, 8:11
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa

12 lut 2016, 12:55

.
remik
Posty: 2477
Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
Model: Inny
Wersja: DC2R K20 inside
Lokalizacja: PZ

25 lut 2016, 7:18

Bylem w rallyshop.pl w Toruniu - żeby się przed zakupem przymierzyć do kilku foteli i wybrać ten - w którym najlepiej mnie trzyma . W budżecie do 2K i wymiarach pode mnie mieli na stanie kilka modeli: Mirco RS1, Mirco GT Fia, BIMARCO EXPERT II(expert I niedawno stracił homologacje) i OMP ARS-R (wyprzedaż )

Ku mojemu zdziwieniu , wybrałem Mirco GT Fia - głównie ze względu na najlepsze trzymanie na wysokości żeber (po prostu mi pasował) - ale dodatkowym atutem okazało się najlepsze umieszczenie *wysoko) przelotek na pasy - najgorzej w tym aspekcie wypadał drogi OMP . Odnośnie fotele RS1 - jedynego w zastawie z "uszami" niestety mimo że w teorii najbardziej bezpieczny z całego zestawu, jednak poszerzenie na wysokości barków od który zaczynają się te uszy - powoduje b. stałe trzymanie górnej części tułowia . Ostatecznie wahałem się między GT a Expertem II ...

Reasumując mój wyjazd zakupowy Mirco (Bimarco w sumie też) w tej chwili wykonuje naprawdę świetne stołki z homologacją za jeszcze lepsze pieniądze ...
Awatar użytkownika
himber
Donator
Donator
Posty: 2223
Rejestracja: 07 cze 2011, 20:26
Model: NB FL
Lokalizacja: LBN
Kontakt:

25 lut 2016, 21:37

A Mirco GT FIA i nie FIA różnią się czymś oprócz homologacji? ;)
MazDRUnia NC 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=30297
DorotkaMonster NB 1.6T - viewtopic.php?f=22&t=6665
Ozonowanie Lublin
remik
Posty: 2477
Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
Model: Inny
Wersja: DC2R K20 inside
Lokalizacja: PZ

26 lut 2016, 14:44

himber pisze:A Mirco GT FIA i nie FIA różnią się czymś oprócz homologacji? ;)

Tak , poduszka udowa , naklejka i cena - to ostatnie najbardziej :lol:
Awatar użytkownika
Maciej76
Posty: 45
Rejestracja: 11 maja 2015, 21:32
Model: NB
Wersja: NARDI TORINO
Lokalizacja: Jarocin

18 mar 2016, 5:57

Jestem na etapie zamówienia MIRCO GT. Firma posiada wymiary do jakich trzeba dociąć fotel do mazdy, poza tym w ofercie posiada mocowania do mx5 które pasują do szyn fotela ori. Nie wspomnę o możliwości doboru materiału, obszycie indywidualnego czy podkładek lędźwiowych :)

Obrazek

Obrazek
„Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców”
(ś.p. Colin McRae)
Adam987
Posty: 254
Rejestracja: 03 paź 2012, 4:43
Model: NA
Lokalizacja: Mchc WPR

18 mar 2016, 9:15

Na szynach i z tymi mocowaniami chyba trochę wysoko wyjdzie .
Awatar użytkownika
pafko71
Donator
Donator
Posty: 113
Rejestracja: 07 gru 2014, 10:17
Model: NC
Wersja: NC 2.5
Lokalizacja: Trzebnica

18 mar 2016, 15:27

Potwierdzam, jest za wysoko. Kupiłem taki zestaw i jednak wymaga minimalnej rzeźby. Finalnie i tak muszę zmienić mocowanie bo się w kasku nie mieszczę. ;)
Jarri
Donator
Donator
Posty: 361
Rejestracja: 12 lut 2015, 10:55
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Warszawa

18 mar 2016, 15:52

A bezpośrednio dolnymi mocowaniami fotela (o ile Mirco zrobiło) do szyn nie wystarczy?
Awatar użytkownika
flatline
Donator
Donator
Posty: 2188
Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom+Recaro
Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
Kontakt:

18 mar 2016, 16:02

Tylko wtedy nie wyregulujesz pochylenia fotela.
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."

Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
remik
Posty: 2477
Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
Model: Inny
Wersja: DC2R K20 inside
Lokalizacja: PZ

18 mar 2016, 16:29

Jarri pisze:A bezpośrednio dolnymi mocowaniami fotela (o ile Mirco zrobiło) do szyn nie wystarczy?


Tak będzie niżej - i w sumie optymalnie w Mx-5 - jak ktoś nie chce dewastować podłogi i tunelu ;)
Awatar użytkownika
Maciej76
Posty: 45
Rejestracja: 11 maja 2015, 21:32
Model: NB
Wersja: NARDI TORINO
Lokalizacja: Jarocin

19 mar 2016, 9:22

W tym temacie to jest tak że każdy z nas ma inną budowę i montaż będzie się odbywał na zasadzie przymiarki i kombinacji.... Ktoś kręcił ten fotel do podłogi ?
„Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców”
(ś.p. Colin McRae)
Awatar użytkownika
himber
Donator
Donator
Posty: 2223
Rejestracja: 07 cze 2011, 20:26
Model: NB FL
Lokalizacja: LBN
Kontakt:

20 mar 2016, 15:51

Maciej76 pisze:W tym temacie to jest tak że każdy z nas ma inną budowę i montaż będzie się odbywał na zasadzie przymiarki i kombinacji.... Ktoś kręcił ten fotel do podłogi ?


Ja mam ten fotel na mocowaniach sztywnych OMP + boczne noname.....

Teraz jakbym zamawiał wybrałbym dolne śruby w fotelu + samodzielne/zlecone wyrzeźbienie mocowania z solidnego płaskownika.
MazDRUnia NC 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=30297
DorotkaMonster NB 1.6T - viewtopic.php?f=22&t=6665
Ozonowanie Lublin
Awatar użytkownika
flatline
Donator
Donator
Posty: 2188
Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom+Recaro
Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
Kontakt:

20 mar 2016, 16:10

Maciej76 pisze: Ktoś kręcił ten fotel do podłogi ?
wydaje mi się, Mac ma teraz przykręcony do podłogi.
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."

Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

20 mar 2016, 21:28

flatline pisze:
Maciej76 pisze: Ktoś kręcił ten fotel do podłogi ?
wydaje mi się, Mac ma teraz przykręcony do podłogi.


Ano do podłogi, ale i tak się siedzi w miarę wysoko. Tzn. dla mnie idealnie ale to nie to co u funky'ego:)
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
Danillo
Donator
Donator
Posty: 2176
Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
Model: Inny
Wersja: ND1
Lokalizacja: W-wa

01 maja 2016, 10:41

Panowie, a czy ktos ma doswiadczenie jaki musi byc minimalny wzrost dziecka zeby go dobrze zapiac w szelki w kubelku?
Pozdrawiam, Danillo
patryk_
Donator
Donator
Posty: 677
Rejestracja: 25 sie 2014, 10:52
Model: ND
Lokalizacja: Warszawa

10 maja 2016, 11:26

Czy kubeł Momo Daytona ma szanse zmieścić sie w nb?

Tabela wymiarów:
http://www.momo-uk.co.uk/images/Racing%20page/Seat-Size-Chart-2013.gif
Są:
Cradle (ND, 2018, SkyFreedom)

Focus ST (2017, :evil: family car)

Były:
Emka (NBFL 1,8, 2001, MC SPEC 1)

Karminowa (RX8, 2006. Revolution Reloaded)
sophisty
Donator
Donator
Posty: 1212
Rejestracja: 06 lut 2015, 8:08
Model: NB
Lokalizacja: Trójmiasto

10 maja 2016, 11:36

Nie sądzę, 550 w uszach to max
remik
Posty: 2477
Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
Model: Inny
Wersja: DC2R K20 inside
Lokalizacja: PZ

10 maja 2016, 21:29

sophisty pisze:Nie sądzę, 550 w uszach to max


Ciekawi mnie ile max - ale chyba nie 550. Sparco Sprint ma 485 i już jest ciasno ...
sophisty
Donator
Donator
Posty: 1212
Rejestracja: 06 lut 2015, 8:08
Model: NB
Lokalizacja: Trójmiasto

11 maja 2016, 6:37

550 to jest totalne maksimum jakie rzekomo udało się upchnąć (już nie pamiętam kto) ja osobiście miałem problem z bimarco cobrą, która ma 525 i jest totalnie na styk. Teoretycznie dałoby się upchnąć więcej i być może te 550 jest realne ale fotel traci na funkcjonalności (nie zamontujemy ori szyn i fotel nie będzie jeździł przód/tył).
Awatar użytkownika
flatline
Donator
Donator
Posty: 2188
Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom+Recaro
Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
Kontakt:

11 maja 2016, 6:56

Można tez ugrać trochę szerokości wywalając ori boczki i robiąc jakiś custom.
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."

Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
chillak
Posty: 66
Rejestracja: 01 paź 2014, 23:52
Model: NA
Lokalizacja: Warszawa

03 sie 2016, 13:16

Czy są jakieś fotele o zbliżonych właściwościach do lotusowych? Głównie chodzi o niższą pozycję (choć z wyglądu też mogły by być podobne :D ). Fotele od elise ciężko dostać
Awatar użytkownika
flatline
Donator
Donator
Posty: 2188
Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom+Recaro
Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
Kontakt:

03 sie 2016, 13:50

Mirco LS
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."

Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
ODPOWIEDZ