alternatywne zawieszenia

gwinty i inne elementy

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

majki
Posty: 23
Rejestracja: 19 lis 2010, 9:09

20 lis 2010, 20:01

to ja się już pogubiłem....ten Bilstein to taki super wytrzymały jest że po dwóch pojeżdżawkach nadaje się do regeneracji :?: :shock:


zle sie wyraziłem, przepraszam. Przykładowo, rajdów mazowieckich, taki billi moze przejechać 50 , a bardziej szutrowych oczywiscie mniej.

aaaa...czyli ten GAZ to nawet lepszy od Teina..tak

Oczywiscie

no jak ktos porównuje teina, cusco do fx lub ta-technix to ja już nie mam pytań, dałeś radę chłopie


heheh, nie chce podpaść jako świeżak, ale tein to tein :) Fajnie wyglądał na " szybcy i wsciekli " :) to jest tylko moje zdanie oczywiscie

a o cusco nie było mowy

no właśnie nie było, bo o cusco nigdy nic nie słyszałem, a chętnie poczytam.

ta-technix, czy fk...

powiem tak, do bujaki sie w sumie nada. ładnie wygląda, z pracy do pracy starczy, tylko trzeba uważać na doły. Ja nie polecam, ale ...
Też prawda, ale GAZ Gold sam w sobie jest tańszy od Teina SS - tym bardziej z EDFC :)

Właśnie o to mi chodziło . Stosunek cena/jakosc , gaz jest po prostu świetny.

Sorry panowie za zamieszanie, po prostu wylewam swoje poglądy na monitor. Chętnie dowiem się czegoś pozytywnego na temat teina, a szczególnie cusco.

pozdrawiam !!
mszczyrek
Posty: 1089
Rejestracja: 31 mar 2008, 15:57
Lokalizacja: Lublin

21 lis 2010, 19:55

Majki, wszedłeś w "strefę JDM", jesli zawias nie jest z Japonii to nie istnieje ;) Co do Gaz-a jak juz pisalem za te pieniadze nie ma nic nawet zblizonego, zwlasza po ostatnich ulepszeniach. Nastepnym moim zaiwasem jesli kiedykolwiek bede zmienial bedzie jednak cos o wiekszym skoku i podwojnie regulowane - ale to juz obrzydliwie drogie rzeczy są :(

Michal

EDIT: gdybys chcial Gaza daj znac, mam kontakt z Brianem Gazzardem bezposredni, moze jakas znizke dadza, ale nie wiem do konca bo teraz maja oficjalnego przedstwiciela w PL.
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

21 lis 2010, 20:37

Polemizowałbym czy ten GAZ Gold Pro jest taki tani....625Ł (cena z ebay bez shippingu) i w zestawie brak górnych mocowań chyba....szału nie ma. Za takie pieniądze sprowadzę z Japonii HKS-a albo Teina Flexa w malinowym stanie z górnymi mocowaniami.
Mayk
Posty: 2346
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

21 lis 2010, 20:47

irakleo pisze:Polemizowałbym czy ten GAZ Gold Pro jest taki tani....625Ł (cena z ebay bez shippingu) i w zestawie brak górnych mocowań chyba....szału nie ma.


http://www.mx5parts.co.uk/product_info.php/products_id/1927
110@???KM
134@???Nm
ravestation
Posty: 1563
Rejestracja: 09 paź 2007, 11:31
Model: Inny
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

21 lis 2010, 21:34

mszczyrek pisze:Majki, wszedłeś w "strefę JDM", jesli zawias nie jest z Japonii to nie istnieje

błysnąłeś chłopie, nie ma co błysnąłeś...
bezdaszniki: Audi 80 Cabriotel 2.0 '94 - sold | Audi TT Roadster 1.8T '02 - sold | Porsche Boxster 2.7 '02 - sold | Mazda MX-5 1.8T '91 - sold | MSM '04 - sold
inne czasoumilacze: Mini JCW '03 - sold | Evo 9 '08 - sold | S3 '16 - in | Cayman S '06 - in
mszczyrek
Posty: 1089
Rejestracja: 31 mar 2008, 15:57
Lokalizacja: Lublin

21 lis 2010, 21:50

A buźke na koncu widziales ? :mrgreen:

Michal
majki
Posty: 23
Rejestracja: 19 lis 2010, 9:09

29 lis 2010, 7:29

Hej,

Mszczyrek, jestem w kontakcie mailowym z panem Gazzardo. Możesz mi powiedzieć w jakiej cenie masz kit GGA ?
mszczyrek
Posty: 1089
Rejestracja: 31 mar 2008, 15:57
Lokalizacja: Lublin

29 lis 2010, 15:05

Nie pytalem teraz - swoj kupowalem rok temu z 20% zniżka. Podejrzewam ze nie uda mi sie utargowac niższej ceny niż tobie...

Pozdrawiam,
Michal
matpilch
Donator
Donator
Posty: 4239
Rejestracja: 10 lut 2010, 18:44
Model: Inny
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

11 sty 2011, 20:30

zastanawiam sie nad obnizeniem miaty za pomoca zestawu springow.
naczytalem sie juz troche, ale kwestie mechanicznie to nie moja specjalnosc, wiec prosze o pomoc.

plan jest taki zeby mazda poszla 20-30 mm w dol + ustawienie geometrii.
czy to bedzie wspolgrac z seryjnym zawieszeniem? [zolty bilstein b6]
springi o ktorych mysle to sport spring set eibacha za ~170 euro, macie inne pomysly?
jaki jest orientacyjny koszt ustawienia geometrii?


oprocz kwesti technicznych, zastanawia mnie jeszcze cos.
poza oczywistymi zmianami czyli twardoscia, obnizeniem srodka ciezkosci, redukcja przechylow etc, jaka jest zmiana w prowadzeniu? czy gwaltowniej wpada w poslizg, jest bardziej nerwowy? hm? bo nie mam pomyslu ani doswiadczenia a mysle, ze to dosc istotne
miata lov!
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

12 sty 2011, 10:58

matpilch pisze:plan jest taki zeby mazda poszla 20-30 mm w dol
matpilch pisze: [zolty bilstein b6]

matpilch pisze:poszla 20-30 mm w dol

Jeszcze tak.
matpilch pisze:jaka jest zmiana w prowadzeniu? czy gwaltowniej wpada w poslizg, jest bardziej nerwowy?

A to już zasadniczo zależy od nastaw geometrii jakie sobie zaaplikujesz.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
pmcomp
Posty: 2563
Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
Model: Inny
Wersja: BMW Z4 35is
Lokalizacja: wieś pod Warsiawą

12 sty 2011, 14:17

majkel_c pisze:
matpilch pisze:jaka jest zmiana w prowadzeniu? czy gwaltowniej wpada w poslizg, jest bardziej nerwowy?

A to już zasadniczo zależy od nastaw geometrii jakie sobie zaaplikujesz.

Po
eM


Moje obserwacje po obniżeniu i założeniu Teina, na twardym ustawieniu amorów, lekko rozbieznym przodzie i ujemnym pochyleniu kół: auto lepiej wchodzi w zakręty ale jest bardziej nerwowe na prostych, szczególnie na polskich drogach z mnóstwem kolein, nierówności i dziur. Trzeba bardziej uważać i zapomniec o prowadzeniu dwoma palcami z podzielona uwagą.
pmcomp

(BMW Z4 E89 35is)
matpilch
Donator
Donator
Posty: 4239
Rejestracja: 10 lut 2010, 18:44
Model: Inny
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

13 sty 2011, 6:03

majkel_c pisze:A to już zasadniczo zależy od nastaw geometrii jakie sobie zaaplikujesz.

pmcomp pisze:auto lepiej wchodzi w zakręty ale jest bardziej nerwowe na prostych, szczególnie na polskich drogach z mnóstwem kolein, nierówności i dziur.


a nie wystarczy cos w stylu drobnej korekty z uwagi na obnizenie zawieszenia?
generalnie to chcialbym zeby miata zachowywala sie w podobny sposob przed i po
miata lov!
Mayk
Posty: 2346
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

13 sty 2011, 8:17

matpilch pisze:a nie wystarczy cos w stylu drobnej korekty z uwagi na obnizenie zawieszenia?
generalnie to chcialbym zeby miata zachowywala sie w podobny sposob przed i po


Zakresy regulacji powinny spokojnie umożliwić ustawienie seryjnych parametrów przy obniżeniu auta.

Pamiętaj, że sztywniejsze sprężyny już nieco zmienią charakterystykę zawieszenia - także, Mazda na pewno będzie się nieco inaczej zachowywała - przy odpowiednich nastawach - w podobny sposób :smile:
110@???KM
134@???Nm
chbr
Posty: 574
Rejestracja: 26 mar 2010, 10:14
Model: NC FL
Wersja: Sport
Lokalizacja: WWA

13 sty 2011, 12:11

ja się w końcu zdecydowałem na KYB AGX, tylko muszę do tego jakieś sprężynki kupić, macie jakieś pomysły?
chodzą mi po głowie: FM, H&R i ew. eibach
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

17 sty 2011, 20:00

matpilch pisze:a nie wystarczy cos w stylu drobnej korekty z uwagi na obnizenie zawieszenia?

Korektę niejako z automatu zrobi Ci każdy serwis ustawiający geometrię po zmianie. To co mają w bazach nastaw to są domyślne ustawienia fabryczne korygowane zawsze do wysokości zawieszenia. Więc jeśli nie zamierzasz nastaw zmieniać to się tym w ogóle nie przejmuj.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
krzemien323
Posty: 20
Rejestracja: 16 wrz 2010, 12:54
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

17 sty 2011, 20:12

Sorry, że tak odchodzę odo tematu, ale czy NA na seryjnym zawieszeniu jest w miarę komfortowa? Pytam bo kupiłem MXa na sportowym zawieszeniu i felgach 15 (205/50) i strasznie wali na każdej dziurze. Zastanawiam się nad wymianą na serię, bo gładkich ulic u nas jak na lekarstwo :(
MarcinZ
Posty: 364
Rejestracja: 26 lis 2010, 7:49
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

17 sty 2011, 20:44

u mnie standard też wali w NA a porównuje rownież z samochodem z twardą zawiechą tylko nowym - gdzie jest zdecydowanie lepiej.

Taki urok :) choć pewnie u Ciebie twardziej
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

17 sty 2011, 22:32

krzemien323 pisze:ale czy NA na seryjnym zawieszeniu jest w miarę komfortowa?

To zależy co rozumiesz pod pojęciem seryjnego zawieszenia. Ale mniej więcej jest, poza średnim wybieraniem niedużych nierówności (konstrukcja mocowań i wózków).
krzemien323 pisze:Pytam bo kupiłem MXa na sportowym zawieszeniu i felgach 15 (205/50) i strasznie wali na każdej dziurze.

Wali brzuchem czy dobija kolumny ? Pomijając oczywiście stan elementów Twojego zawieszenia, jeśli jego "sportowość" polega na typowym niemieckim tjuningu czyli zamianie seryjnych spręzyn na mocno skrócone i twarde i pozostawieniu pozostałych elementów w seryjnej postaci to innych efektów nie należy się spodziewać. To działa zawsze tak samo, czyli wcale. Zobacz w dziale giełda, akurat leży fajny komplet od irakleo :wink:

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

18 sty 2011, 15:08

krzemien323 pisze:czy NA na seryjnym zawieszeniu jest w miarę komfortowa?


Nie jest. Jest taczkowata.

MarcinZ pisze:u mnie standard też wali w NA


Dość dobrym rozwiązaniem na poprawienie komfortu jazdy jest przełożenie amorów i sprężyn z NB. ( wraz z górnymi mocowaniami ). Patent sprawdzony i opisany na forum. Przejechałem tak w mojej byłej NA około 25 tyś km, a Vertigo jeździ dalej i nie narzeka.

majkel może podepnij ten wątek do spisu treści działu technicznego :

http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?t=2231&highlight=yanik+g%F3rne+mocowanie
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
saygoodbye
Posty: 119
Rejestracja: 07 lut 2011, 15:30
Lokalizacja: Tarnów

08 lut 2011, 13:14

Zastanawiam sie nad wymiana zawieszenia w mojej MX-5, w gre wchodzi wymiana amortyzatorów wraz ze spreżynami. Na stronie http://www.larkspeed.com/index.pl?p=261711107030&a=i jest kit Koni street w dość dobrej cenie. Moje pytanie, czy warto, auta uzywam sporadycznie do jazdy głównie po "dobrych drogach".
hella_flush
Posty: 1156
Rejestracja: 11 sty 2011, 0:56
Lokalizacja: DW

08 lut 2011, 17:12

Zastanawiam sie na tym samym zestawem ale z zupełnie innych powodów niż Ty.

Jeżdzę miatą w zasadzie codziennie, często bo złych/bardzo złych drogach i na Koni spoglądam przychylnie z powodu ciągnącej się za nimi famy "pancerności" i dzięki temu, że mają dobrą gwarancje (w Polsce 3 lata, serwis w kraju) + są regenerowalne.

Nie jest to zawias "twardziejszość F1 ustawień 2000 edyszyn" ale wydaje się być jakimś kompromisem pomiędzy katowaniem/jazdą po bułki/trwałością i to w przyzwoitych pieniądzach.

Fajne wątki o zawieszeniach są na passwordjdm.

Pozdrawiam
Stay Tuned!
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

08 lut 2011, 18:06

saygoodbye pisze:jest kit Koni street w dość dobrej cenie

hella_flush pisze:Zastanawiam sie na tym samym zestawem ale z zupełnie innych powodów niż Ty.

Koni na emiksie ćwiczył demol przez pewien czas. Nie pamiętam tylko czy sporta czy streeta. Może by miał jakieś odczucia w temacie. Z tego co pamiętam zrezygnował z niego głownie dlatego że za nisko było i walił podwoziem.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

08 lut 2011, 18:41

A ta cena z linka to za sztuke, zestaw 4 czy 2?
hella_flush
Posty: 1156
Rejestracja: 11 sty 2011, 0:56
Lokalizacja: DW

08 lut 2011, 19:26

Komplet. W Polsce taki sam kosztuje ~ 1800 zł.

Dzięki majkel, napisze do demola PW.
Stay Tuned!
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
saygoodbye
Posty: 119
Rejestracja: 07 lut 2011, 15:30
Lokalizacja: Tarnów

08 lut 2011, 20:25

to cena za komplet 4 szt, przynajmniej tak mi sie wydaje, z gwarancja nie powinno byc problemu w koncu to Unia. Cena wychodzi dobra, bo z wysylka powinno sie zmiescic w kwocie 1500 zł
yanik
Posty: 1049
Rejestracja: 13 gru 2006, 19:24
Lokalizacja: Marki

08 lut 2011, 20:25

saygoodbye pisze:Zastanawiam sie nad wymiana zawieszenia w mojej MX-5

zależy jakie masz zalożenia i co chcesz osiągnąć wymieniając zawias.
u mnie w turbomiacie jest koni sport i jest dośc nisko. jak dla mnie za nisko choc tragedii nie ma. trzeba jednak pamietać że na dziurawych drogach przy obniżonym zawiasie i twardszych sprezynach komfort jazdy jest kiepski, zalezy czego oczekujesz, na torze w połączeniu z mozliwością regulacji jest bajka.
Jeśli zalezy Ci na obniżeniu, akceptujesz gorszy komfort jazdy po dziurach to bierz to koni, możliwe że street ma bardziej miekkie sprezyny niz sport.
jeśli nie zależy Ci na obniżeniu auta i chcesz zachować odrobine komfortu z możliwością utwardzenia auta na specjalne okazje to zostaw seryjne sprezyny i kup kayabe agx, z tego co pamietam KYB na najbardziej miekkim ustawieniu jest bardziej miekka niz seryjny amortyzator.
hella_flush
Posty: 1156
Rejestracja: 11 sty 2011, 0:56
Lokalizacja: DW

08 lut 2011, 20:53

Yanik - a z AGX nie jest tak jak z B8, że najlepiej współpracuje z niższymi sprężynami?

Skoro saygoodbye jeździ rzadko i po dobrych drogach to czy potrzebny mu zawias komfortowy? Na jego miejscu poszedłbym w jakiś hardkor ale dla mnie seryjne zawiasy NA/NB są komfortowe więc nie jestem najlepszym doradcą ;).
Stay Tuned!
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
saygoodbye
Posty: 119
Rejestracja: 07 lut 2011, 15:30
Lokalizacja: Tarnów

08 lut 2011, 21:00

ja sobie to wymyśliłem tak : wymiana zawiasu na koni street co da -35 mm oraz wymiana kół z oponami 195/50/15 na 195/50/16. W rezultacie podwozie auta obnizy się o ok 20 mm (roznica srednicy kola to ok 30 mm), a nadkola bedą ładnie wypełnione. Poprawcie mnie jesli sie myle ;)
yanik
Posty: 1049
Rejestracja: 13 gru 2006, 19:24
Lokalizacja: Marki

08 lut 2011, 21:17

hella_flush pisze:Yanik - a z AGX nie jest tak jak z B8, że najlepiej współpracuje z niższymi sprężynami?

wiele miatowiczów w USA jezdzi na takim zestawieniu i nie spotkalem sie z opiniami zeby coś miało nie grać.
chbr
Posty: 574
Rejestracja: 26 mar 2010, 10:14
Model: NC FL
Wersja: Sport
Lokalizacja: WWA

08 lut 2011, 22:10

agx dobrze współpracują z seryjnymi i obniżającymi (do -40mm) sprężynami
ja je wziąłem ze względu na zakres regulacji i szybszą zmianę ustawień niż w koni
ODPOWIEDZ